قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع

فى فيلا السيوفي
فى تمام الساعة السابعة صباحا
چي چي: فهد فهد فهد اصحي يا حبيبي
فهد بنوم: انتى كويسة
چي چي: اه يا حبيبي انا كويسة
فهد بنوم: امال مصحيانى ليه.

ي چي: علشان نلحق نروح بيت چين
فهد: هي الساعه کام
چي چي: 7 الصبح يا قلبي
فهد بصدمه: 7 ليه هو انا الى همسح الفيلا
چي چي: انت لسه هتاخد دش وتلبس ونروح هناك وانت عارف الطريق والزحمه
فهد: يا ماما البيت آخر الشارع بصي سبينى انام وصحينى الساعة 10 تمام
لمار: 10 انت هتهزر يا فهد
فهد: وانتي مالك يا سوسه
لمار: علشان هاجي معاكم طبعا
سيف: انا جهزت كل حاجة والخدم جهزو ومستنين في العربية
فهد: ليه هو انت هتيجي معايا.

سيف بصقة: طبعا لازم اجاى معاك
تليفون فهد رن
فهد: ?? الو
المتصل: ?? الو فهد بيه السيوفي
فهد: ايوه انا مين معايا
المتصل: انا رفعت حارس فيلا انسة چين اد
فهد: خير فيه حاجة
رفعت: اصل في عربية مليانة أجهزة عوزة تدخل الفيلا والهانم قالتلى لو عوزت حاجة اكلم حضرتك
فهد: تمام انا نص ساعة وهكون عندكم سلام
رفعت: سلام يا فندم
فهد: ماما نص ساعة وتكونى تحت
لمار: البس انت وكل حاجة هتكون جاهزة
فهد: حسبي الله ونعمه وكيل فيكم.

توجه فهد بسرعة إلى الحمام وتوضا وخرج صلى ونزل
فهد: فين الخدم
سيف: في عربيتى وطنط و لمار في عربيتك
فهد: تمام يالا بينا
توجه فهد الى الخارج ووصل الى فيلا چين.

وامر الحرس بفتح البوابة
انبهر الكل بمنظر تراك العربيات وكان في منتهى الفخامة والرقي
لمار: مامي بصي منظر الجنينة
چي چي: عندك حق ايه كمية الأزهار ديه
سيف: بصو حمام السباحة.

لمار: وااااااااو بجد تحفة فنيه
فهد: رفعت فين عربية الاجهزة
رفعت: أوامر حضرتك هدخلها
فهد: بسرعة
رفعت: العربية وصلت يا فندم
فهد لسائق العربية: هات الفواتير
السائق: اتفضل يا فندم
فهد بصدمة: ده كل الأجهزة طالعة من مصانعنا
سيف: اذاي كلها
فهد: ثلاجات و بتجاز و غسالة الأطباق وغسالة الملابس وميكروويف و تلفزيون
چي چي: والله البت ديه كويسه فرشت بيتها من مصانعك يا حبيبي
لمار: هي هتوصل امتى
فهد: بكرة بإذن الله.

چي چي: خلاص لازم تقضي اول يوم رمضان معانا انت عارف انه بعد بكرة بإذن الله
فهد: يا حجة البت اكيد مش مسلمة
لمار: الدين لله والوطن للجميع
چي چي: يعنى هنعزمها عادى على الغدا وهي مش هتعرف انه رمضان ولا غير رمضان
سيف: صح يا فهد چين هتبقى لوحدها هنا حرام لازم نعزمها
لمار: ايوة صح وتقضي معانا اليوم من اوله لخره
فهد: خلاص ماشي تعالو ندخل جوه
سيف: بس فين المفتاح
فهد: ابااااااااااا هندخل اذاي
لمار: اتصل بيها واسالها.

اتصل فهد على چين
فهد: صباح الخير چين
چين: مساء النور فهد
فهد: انا وصلت بيتك بس هفتح اذاي
چين: خبط على الباب وماريا هتفتحلك
فهد: چين انا في مصر هو انتي نايمه
چين: هي الساعة كام
فهد: احححم 8 الصبح
چين: بس احنا هنا لسه بلييل
فهد: معلش قولى بس فين المفتاح
چين: ماشي دور على حمام السباحة عند العروسة البحر هتلقيه موجود في الصدف
فهد: يخربيت دماغك دانتى شطان
چين: نعم وصلت ولا لسه
فهد: اصبري خليكى معايا
چين: ماشي.

فهد: اه وصلت بس في صدف كتير انى وحده
چين: السودة يا فهد
فهد: انى واحده سودة في كذا واحده
چين: دور يا فهد فيهم متجننيش بقه
فهد: حاضر بقه انا على آخر عمري قول حاضر
چين: هاهاهاهاهاهاها ليه هو انتي عنك كام سنه
فهد بتوهان: حبه وشوية
چين: اخرك اوى 28 او 29
فهد: لا ملعوبة 30 سنة
چين: لسه صغير ها لقيت المفتاح
فهد: آه لقيتوه
چين: تمام آه صحيح في اجهزه هتوصل ممکن تستلمها
فهد: هي فعلا وصلت وهتتفرش.

چين: تمام انا هقفل بقه علشان هنام سلام
فهد: ماشي سلام
فهد للكل: يالا ندخل
لمار: هي كانت حطة مفتاح الفيلا في حمام السباحة
سيف: البت ده دماغ ابلسه
چي چي: يالا بقه ندخل انا ذهقت
فهد وهو يتجه الى الباب: تعابه كنتى خليكى في البيت
لمار: يا عم افتح وخلصنا
فهد: تعالى يا لمضه
چي چي: وااااااااااااااو البيت من جوة شبه قصور الممالك
لمار: البيت فيه كذا نظام
سيف: ده مش بيت ده قصر
فهد: ده فيه كلاسك ومودرن وفن عثماني.

لمار: امال قوض النوم هتبقه اذاي
چي چي: تعالى نشوف
سيف: يالا تعالو
لمار: هتيجى معانا
فهد: طبعا انا اول واحد
چي چي: نعمه خليكى مع الرجالة وهما بيروصو الاجهزة
نعمة: حاضر يا هانم
صعد الجميع الى الأعلى ودخلو اول قوضة
لمار: وااااااو ده معمولة على النظام الحديث
فهد: بصراحة عجبنى دماغها اوى
سيف: تعالو نروح الباقى
فهد: واااااو ده تحفة معماريه بجد
لمار: فهد انا عوزة قوضة ذي ديه
سيف: بس يا قردة
چي چي: تعالو نكمل.

فهد: بصو السلم ده اكيد بيوصل لقوضتها
لمار: ياااااااااا ديه قوضة ملكيه
فهد: هو فين النور
چي چي: اكيد ببصمه الصوت
لمار: نور
سيف: غبيةالبت أمريكيا اكيد هقولLIGHT
لمار: ههههههه طلعت اهبل
فهد: اضاءة
الغرفة: حسنا سوف تنير الغرفة الآن
تم تشغيل الإضاءة و كانت القوضة ملكيه بطريقة عصرية.

لمار: بصو قوضة الملابس ولا اروع ايه ده ديه فيها هدوم.

چي چي: بصو الحمام وااااااو.

فهد: تعالو نشوف الصالون و قوضة المكتب
لمار: البيت تحفة
سيف: يا لهوى على الصالون.

چي چي: بصو قوضة المكتب.

سيف: تعالو بقه نشوف المطبخ ونشوف الرجالة خلصو ولا لسه
چي چي: انا هعوض هنا
لمار: فهد عوزة مطبخ ذى ده.

سيف: وانتى بتعرفي تطبخي
لمار: لا بس كفاية لما أدخله غلطة يبقه ممتع
فهد: تعالو شوفو قوضة السفرة في الكبيرة وفي الصغيرة.

لمار: واااااااااااو هي الموزة ديه هتيجى امتى
فهد: بكرة
نعمة: يا مدام انا والخدم خلصنا كل حاجة والبيت ما شاء الله عليه مش محتاج
فهد: خلاص يالا يا جماعة علشان نلحق نروحكم
خرج الكل من الفيلا واتجه فهد وسيف الى منزلهم وبعد كده راحو الشركة
خلص اليوم بين الشغل والطلبات.

تانى يوم العصر وصلت چين الى مصر بعد غياب 11 سنة
چاك: حمدلله على السلامة
چين: يااااااه مصر وحشتني اوى
مارك: فهد واقف هناك
چين: طيب يالا
فهد: حمدلله على السلامة مصر نورت
چين: منورة بأهلها وناسها
فهد: اهلا وسهلا
چين: تعبتك معايا واحد شكرا على اهتمامك بالبيت عجبك
فهد: بصراحة
چين: ايوة انا لسه مشوفتوش
فهد بضحك: متزعليش ده مش بيت ده تحفة
مارك: حرام عليك فهد ده كانت ممكن تقفل الشركة.

فهد بسرعة: لا وعلى ايه البيت في منتهى الجمال
چين: خضتني والله يا فهد
فهد: طيب يالا علشان اوصلكم
ذهبو الى السيارات وفوجأ فهد بسيارات حرس حوليه
فهد: ايه ده
چاك: سيارات حرس
فهد: ودول جم امتى
چاك: عادى انسي انا عمرى مهسبها تمشي لوحدها
چين: يا شباب انا عوزة انام في شخص امبارح صحانى من الساعة 2 الفجر وانا لسه منمتش
فهد: طيب يالا علشان تنامي
چين: تمام نيمونى وبعد كده اعملو الى انتم عوزينه
فهد: تمام يالا.

وسط فهد الى الفيلا ودخلو توجه الحرس الى عربية فهد ونزلت چين ودخلت البيت
فهد: چين
چين: نعم
فهد: بعد بكرة ان شاء الله هتيجى عندى البيت العيلة كلها عوزة تتعرف عليكي
چين: تمام
فهد: اسيبك تستريحي سلام
چين: سلام
توجهو الى الداخل وعجبها اوى منظر البيت وتوجهت چين الي قوضة النوم وبدلت ملابسها وتوضأت وصلت ونامت.

فى صباح يوم جديد استيقظت چين وأجرت مكالمة
چين: صباح الخير
مجهول: صباح النور
چين: انا في مصر
مجهول: نورتي مصر
چين: عوزه اشوفك ممكن
مجهول: هستناكي في مكتبي
چين بضحکه: قهوتى مظبوطة
مجهول: هههههههههه ماشي يا بينتي مستنيكي
چين: مستنيكي
چين: مسافة الطريق
مجهول: تمام سلام
چين: سلام.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة