قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن

توجهت چين الى العربية وانطلقت بها إلى وجهتها بعد مده وصلت إلى مدرية امن القاهرة.

چين: صباح الخير
إحدى الضباط: يا صباح الجمال امري
چين: مكتب اللوا فاروق جعفر فين
الضابط: احححم سياده اللوا الدور الرابع
چين: شکرا
توجهت چين الي المکتب ووصلت الي الباب وطلبت من العسکري مقابلته
العسکري: استني هنا هديلو خبر نقولو مين
چين: قولو چين اد
العسکري: حاضر ودخل و خرج دخلها
چين: صباح الخير
اللوا فاروق: صباح النور وحشتيني
چين بابتسامه: وحضرتك اكتر
اللوا فاروق: حالا قهوتك هتيجي
چين: تمام ياترا خلصت طلبي.

اللوا فاروق: اكيد يا بنتي دانتى بنت الغالية
چين: شكرا يا سياده اللوا
اللوا فاروق: القهوة وصلت خلينا نشربها ونحكي
چين: تمام اوى.

فى احدي مكاتب الضباط
ياسين: وليد في موزة عند ابوك فوق
وليد: موووووزة من غير من شوفها
ياسين: ياااااااااا على جمالها ولى لون عيونها حاجة كده تتاكل
محى: هي حلوة اوى كده
ياسين: يا بنى ده بسبوسة بالقشطة والمكسرات
محى: شكل ابوك هيجوز غير امك
وليد: بالا وكسه طيب يجوزنى انا الأول
ياسين: هاهاهاهاهاها يا بنى الدهن في العتاقي
محى ووليد: هههههههههههههه
وليد: انا هلحق ابوى قبل ميتهور سلام.

اتجه وليد الى مكتب ولده سياده اللوا فاروق وطلب مقالته
چين: خلاص يا عمو انا همشي بقي
فاروق: كل الورق الى طلبتيه كمل وتقضري تمشي بيه في اى مكان
چين: شكرا جدا شكل وليد عرف أن في بنت عندك فطلب يشوفنى
فاروق: حبه تشوفيه
چين: تفتكر هيعرفنى بعد 11 سنة بعد
فاروق: اتعرفي عليه صدقينى هيكون في ضهرك
چين: تمام خلينا نشوفه
اللوا فاروق: يا عسكري دخل وليد باشا
العسكري: أمر حضرتك
وليد: صباح الخير يا باشا
فاروق: اتعدل يالا.

وليد: هي مين الموزة ديه
چين: هاهاهاهاهاها موزة اذيك يا ليده
وليد: انتى قولتى ايه
چين: قولت اذيك يا ليييييييده
وليد: مش ممكن چچچچچچين
چين: ايوه
وليد: وحشتيني اوى چي
چين: وحشني اوى اسم چي محدش بيقوله غيرك بس خلاص كبرنا
وليد بسحر: فعلا كبرتى وحلويتي اوى ليه حق اى راجل يشوفك يتسحر بجمالك
چين: ههههه ده غزل ولا إعجاب
وليد: إعجاب وغزل والله لو كاظم الساهر شافك هيكتب فيكي احلى شعر.

چين: ههههه اوع تنسي انك اخويه الكبير وبس
وليد: فهمت شكلك بتنهي اي امل
چين: صدقنى انا محتاجة اخ اكتر من حبيب خليك ضهري وسندي
وليد: وانا في ضهرك لآخر العمر يا اجمل اختى
چين: انا لازم امشي هشوفك تانى ليده
وليد: ديه ارقامى في اى وقت كلمينى
چين: تمام تعالى بقى وصلنى لغاية العربية
وليد: يالا بينا
فاروق: استناها برا هقولها على حاجة هتحصلك
وليد: تمام وخرج بره
فاروق: شكرا يا بنتى.

چين: انا عمرى مهنسا جميلك عليا وانا دخلة حرب مش عوزاه يتاذي سلام
فاروق: سلام
چين: رحت فين يا بني يالا
وليد: يالا
مشي وليد بجوارها امام عيون محى وياسين ووصلها لحد العربية
وليد: هشوفك تانى
چين: سبها على ربنا يا صحبي سلام
وليد: سلام
انطلقت چين بالعربية واتصلت على فهد
چين: صباح الخير يا فهد
فهد: صباح النور صحيتي
چين: صحيت انا صحيا من الساعة 8 الصبح
فهد: هو انتى فين
چين: انا برا بقولك ابعتلى عنوان الشركة.

فهد: قولى للسواق وهو هيعرف
چين: سواق ليه مانا بعرف اسوق
فهد: تمام بعتلك العنوان
چين: تمام استنى اشوفه ايه ده فضلي حوالى ربع ساعة وهكون عندك سلام
فهد: سلام
بعد فترة وصلت چين الى الشركة وسالت على مكتب فهد وطلعت ووقفت ادام السكرتيرة
چين: فهد موجود
السکرتيرة: اصدق فهد بيه
چين: بيه عليكي انتى عليا انا فهد وبس
السكرتيرة: في معاد سابق
چين: ايوه في خده من ربع ساعة كده
السكرتيرة: اه ربع ساعة بس فوتى علينا بكرة.

چين: بضحكة رنانة بس انا مش فاضيه بكرة خشي قوليلو چين اد المدير التنفيذي لشركة انترناشونال الأمريكية
السكرتيرة: برعب تحت امرك ودخلت تجري على فهد
فهد: في ايه يا شيماء
شيماء: الحق فيه موزة برا بتقول عوزاك
سيف: موزة وانا هنا يبقى لازم اخرج ليها
فهد: اسمها ايه
شيماء: کين اد
سيف: حسبي الله ونعمه وکيل کين اد
فهد بضحك: اصدق چين اد
شيماء: کين ولا چين اهو کله صابون
سيف و فهد: انتى نويه تموتينا.

شيماء: اخلص أدخلها زمان الدبان اتلم عليها
سيف: هههههههههه ليه هي عسل
شيماء: لا بسبوسة بالقشطة
فهد: أخرج هههه يا شيماء من ساعة متجوزتى وانتى ضربتي خالص
شيماء: نعم انا لسه رشيقة
سيف: ههههههه الله يحرق الكفرة يا شيخة يقصد مخك مش جسمك
شيماء: لا مخى طول عمرة ضارب اسكوتو بقى لما اخرج اجبها البت خللت
فهد: ههههههه روحي يا شيماء هتيها
لفت شيماء لقت چين سانده علي الباب وميته من الضحك فسمحتلها شيماء بالدخول.

فهد: اهلا وسهلا نوري الشركة
چين: ههههههههههه شيماء ديه تحفة دمها خفيف اوى
سيف: امال لما نقولها جهزى اجتماع يبقى نهار اسود
چين: هههههههههههههههههه للدرجادى
فهد بضحكة: واكتر وحياتك
چين: خلينا في الجد عوزة اشوف المصانع
فهد: تمام تحبي تشوفيهم امتى
چين: دلوقتى لو امكن
فهد: تمام يالا بينا
فى الطريق كانوفى عربية فهد
چين: اهم حاجة مصنع الشكولاتة ????
فهد: بضحك اشمعنى ده.

چين: لحظة انت بتضحك ده اهم مصنع كفاية هتحرم منها مده
فهد: هو فين مارك و چاك
چين: معرفش صحيت لقتهم سافرو
فهد: دول وصلو امبارح لحقه يسافرو
چين: مارك جه بس علشان يطمن عليا بس چاك هيرجع بعد أسبوع
فهد: يعنى انتى لوحدك في بيت الادغال ده
چين: انا بيتي بيت ادغال
فهد: انزلى وصلنا
مر اليوم على مشاهده المصانع وفوز چين بكمية كبيرة من الشكولاتة ??????????????????.

وصل فهد چين علي منزلها
چين: شكرا بجد يا فهد على الشكولاتة
فهد بضحك: والله لمار اكبر منك
چين: ديه شكولاته
فهد: تمام متزعليش
چين: خلاص مش زعلانة بس فين عربيتي شكلا طمعت فيها
فهد: العربية وصلت من بدري جوه
چين: ممتاز ??????
فهد: اه صحيح ولدتى عزماكى بكرة على الغدا
چين: ماشي هاجي
فهد: تمام هستناكي بكرة الصبح على الساعة 2 الظهر
چين: تمام
فهد: سلام
چين: سلام اشوفك بكرا.

انقضي الليل وجاء الفجر
وهو اول يوم رمضان المبارك وكانت الاغانى والقرآن منتشر في جميع وسائل الإعلام
مرحب برجوعك يا رمضان
ونعيش ونصومك يا رمضان
توجهت چين الي المطبخ وجهزت السحور وتناولته ونوت الصيام وتم رفع آذان الفجر توجهت إلى الحمام وتوضأت وأدت الفريضة وأخذت في قراءة القرآن الكريم حتى الشروق وصلت الشروق وتوجهت إلى السرير وذهبت في ثبات عميق لأول مرة.

وفى الصباح استيقظت على صوت رنين التليفون
چين: ??الو
فهد: ??الو انتي لسه نايمه
چين: هي الساعه کام
فهد: وحده ??الضهر
چين: انا اول مره انام کل ده
فهد: معلش يالا اصحي وتعالي ماما عوزه تشوفك
چين: ليه هو انا ممثله
فهد: لا بس معجزه
چين: خلاص اسکت بقي خليني اصحي سلام
فهد: سلام
توجهت چين الى الحمام وخدت دش وتوضأت وصلت الظهر ولبست وخدت الهدية وتوجهت إلى العربية ووصلت إلى فيلا السيوفي.

چين: هاي فهد
فهد: اهلا چين
چين: هما طردوك
فهد: لا يا حلوة كنت مستنيكي
چين: طيب يالا ندخل
فهد: ماما لمار بابا اقدملكم چين اد
چين: السلامه عليكم
محمد و لمار و لمار چي چي: مين ديه
چين: انا چين اد
چي چي: انتى شبهي اوى
چين: صح انا شبه حضرتك بس انتى اجمل
محمد: اهلا وسهلا يا بنتي نورتى البيت
چين: البيت منور باصحابه ممكن تقبل الهدية ديه منى
محمد: ليه كده التعب ده.

چين: الهدية لا ترد كمان ديه الهدية الوحيدة إلى متترفضش
لمار: ليه هو انتى جيبه ايه
چين: اتفضل يا فندم افتح وشوف
محمد: ماشي يا بنتي هاتى وفتحها ووجدها مصحف الشريف
فهد بإعجاب: فعلا الهدية ديه مينفعش تترفض
چي چي: هو انتى ليكى اخوات
چين: اكيد ليا ما مش نبت شطانى
محمد: اتفضلي يا بنتى
چين: شکرا محمد بيه
محمد: لو تسمحي قوليلي يا بابا
چين: لا حضرتك احسن منه بكتير كفايه الحب والحنان لبنتك وزجتك الى موجودين في عيونك.

محمد: خلاص إلى يريحك قوليلي يا عمو
چين بضحکه: خلاص هقولك يا عمو
چي چي: تشربي ايه يا حبيبتي
چين: هو مش احنا في رمضان
محمد: ايوه احنا في رمضان بس انتى
چين: انا معزومه على الفطار معاكم ماشي
استقزن محمد وچي چي الي غرفتهم
و توجه فهد الي المکتب لعمل مکالمه
لمار: انتي حلوه اوي
چين: انتى اجمل يا قلبي
لمار: بس سيف بيقول عنى وحشه
چين: الى بيحب بيناغش
لمار: بس سيف مش حاسس بيا
چين: بالعكس سيف بيعشقك اوى.

لمار: بجد وتليفونات رن اسفة چين هرد واجي
چين: ماشي روحى
غادر الجميع وفضلت چين لوحدها وشافت مصحف راحت مسكته ولقت طرحه لبستها وأخذت تقراء بصوتها العذب بالتلاوه والتجويت سمع صوتها فهد ومحمد و چي چي الى كلمة نزلين.

فهد: چين هو انتى مسلمة
چين: ايوة مسلمة ليه في حاجة
فهد: بس انا لما كنت عندك في امريكا مصلتيش
چين: بإخراج اكيد انت عارف ان في أيام النساء بيتمنعو عن الصلاة وقراءة القرآن صح
چي چي: هو انتى حفظة القرآن كله
چين: انا ختمه المصحف وانا عندى 13 سنة
محمد: مااشاء الله عليكى يا بنتي
فهد: مش لبسه طرحة ليه
چين: انت عارف المجتمع إلى كنت عايشه فيه
محمد: ونويه تلبسبها.

چين بسرحان: لسه اونها مجاش ممكن انا عوزة اتوضا وصلى العصر اكيد كلكم صلتوه صح
چي چي: تعالى معايا يا قلبي
توجت چين مع چي چي الي قوضة
چي چي: الحمام هنا خشي اتوضي وتعالي
چين: تمام
العت چين الجاکت ودخلت اتوضات و خرجت ملقتش چي چي قعدت علي السرير
چي چي: چين خدي البسي الاسدال
چين: حاضر شکرا
توجهت چين الي الصلاه وترکتها چي چي و ذهبت إلى زوجها
چي چي: محمد انا شفت حاجة في ضهر چين
محمد: حاجة ايه.

چي چي: نفس العلامة الى في ضهري
محمد: أصدق
چي چي: ال...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة