قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع

فى أمريكا
وصل فهد وسيف الى الشركة وجلسو في قاعة الانتظار
كات: اهلا وسهلا استاذ فهد واستاذ سيف انا كات سكرتيرة أستاذة چين
فهد: اهلا وسهلا انسة كات
كات: معاد حضرتك بعد الاجتماع الحالى
فهد: تمام
كات: نتمنى ان يكون كل شئ جاهز
سيف: اكيد انسة كات كل شئ
كات: بعد اذنكم
مر وقت وخرج ضيف چين وكان مالك زهران صاحب شركات مالك
مالك بغرور: فهد انت هنا ليه علشان المشروع
سيف: اكيد مش بنقشر بطاطس يعنى.

مالك: هههه خلاص المشروع بقه بتاعي كلها مسائلة وقت بس
فهد: ههههه فعلا مسائلة وقت سلام
غادر فهد بكر كبرياء وقوة تحت أنظار مالك وتوجه إلى مكتب كات
كات: سوف أعطى خبر للانسة
فهد: تمام
توجهت كات الى مكتب چين واعلمتها بوجود فهد السيوفي في الخارج وطلبت چين منها ان تنتظر قليلة حتى تصلي العصر
توجهت كات الى مكتبها واخبرتهم بأنها معاها تليفون مهم ومر حوالى 10 دقائق وامرت چين كان بادخالهم.

كات: انسة چين هذا أستاذ فهد واستاذ سيف
چين بابتسامة عملية: اهلا وسهلا
فهد: اهلا انسة چي
چين: أستاذ فهد حضرتك كويس
سيف: اكيد انتى عرفانى
چين: اه انت الشخص إلى وقعنى الصبح
سيف: ايوة انا اسف جدا على حصل الصبح
چين: عادى ولا يهمك هو مالو وشاورت على فهد ??
سيف: صدمه بس علشان شافك
چين: ليه انا وحشه
فهد: هو حضرتك مين
چين: چين اد المدير التنفيذي للشركة والمسؤلة عن المشروع وحضرتك.

فهد: فهد السيوفي صاحب مجموعة شركات السيوفي
چين: تمام تحب نبدأ
سيف: ياريت
چين: نوع القهوة
فهد: مضبوطة
چين: كات 3 قهوة مظبوطة من فضلك
كات: حاضر يا فندم وغادرت
فهد: هو ليه لزمة الشرح ما شركة مالك خدت المشروع
چين: عن اى مشروع بتتكلم
فهد: مشروع المصانع
چين: ???? بس انا رفضت عرضهم دلوقتى
سيف: بس هو قال انك وافقتى على شركته
چين بحده: هو قال کده
سيف: ايوه
چين وهي تتكلم في التليفون: كات ابعتيلى چاك حالا.

چين: اظاهر أنه بيحبك اوى أستاذ فهد
فهد بسخرية: اكيد وتم قطع كلامةبدخول چاك
چاك: تحت امرك انسة چين
چين: مالك زهران يتمنع من دخول أمريكا مرة تانية مفهوم
چاك: تحت امرك يا فندم بس اهدى وغادر
فهد: معلش ممكن سؤال
چين: اتفضل فهد بيه
فهد: هو انتى تقدرى تمنعيه من دخول البلد
چين: اكيد لما يقول كلام على لسانى
سيف: اذاى
چين: انسي يا ريت نكمل الشغل تمام.

ابتد فهد في شرح المشروع تحت انظار چين المستمتعة بالشرح بعد مرور حوال ساعتين من الشرح انتهى فهد.

فهد: ها ايه رايك
چين: بصراحة هو كويس بس محتاج شوية تعديل
سيف: بعد شرح ساعتين ومطلوب تعديل
چين: علشان توصل للعالمية لازم تقدم كل شئ صح
فهد بالعربي: دانتى مستفزة اوى
چين: بتقول حاجة استاذ فهد
فهد: لا ابدا
سيف بالعربي: ابوس ايدك اسكت اه صحيح صدقت
فهد بالعربي: ايوة صدقت
چين: فيه شيء فهد وسيف بيه
سيف: مفيش يا قمر
كات وهي تدخل مسرعة: چين استاذ مارك بسرعة.

غادرت چين بسرعة إلى مكتب مارك للاطمئنان عليه وذهب وراها فهد وسيف
چين: مارك انت كويس
مارك: أجل يا طفلتى
چين: مالك انت خت العلاج ولا نسيت
مارك بتوتر: ايوة خته
چين: مااااارك خته امتى
مارك: لسه حالا
چين: بصوت مخنوق: ليه كده تخضنى عليك
مارك: انا اسف طفلتي
چين: انا اسفة مارك بس انت عارف انى بخاف عليك
مارك: خلاص ابنتى انا باكمل صحة اعتذر منكى
چين: انا خلصت شغل تعالى ناكل برا قولت ايه
مارك: بس انا الى هختار المكان.

چين بضحكة: تمام ادامى يا طفل ههههه
لفت چين ولقت فهد وسيف واقفين
چين: بعتذر منك أستاذ فهد
فهد: ولا يهمك
مارك: مرحبا انا مارك بيتر مدير الشركة
فهد: اهلا وسهلا انا فهد السيوفي
مارك: ما هو رايك طفلتي بأخذ فهد وسيف ماعنا
چين بضحكة: تمام يالا بينا شباب
چين وهي توجه كلمها الى كات: امريهم بتجهيز السيارات
كات: حصل وجاهزة
چين: اتفضل يا طفلى الكبير يالا شباب.

غادر الجميع إلى المطعم ومر الوقت بين الضحك والهزار للتخفيف عن مارك
جين: كان نفسي انرفزك فهد بيه بس مبروك على المشروع
فهد: الكلام ده بجد
جين: بعد يومين هيتم الإعلان عن فوزك وان شاء الله هنزل مصر بعد أسبوع علشان اشوف كل حاجة على ارض الواقع
سيف لمارك: انا شفت بلايستيشن عندك
مارك بصوت واطى: وطى صوتك علشان لو سمعت طفلتى سوف تسير غضبها ولم نستطيع ان نقف أمامها
جين: قولى مارك خسرت في البلايستيشن ادام مين.

مارك: ادام رويل مدريد
جين: طبعا علشان محمد صلاح لاعب رويل مدريد
مارك: سوف اكسبه
جين: مش لو لقيت البلايستيشن في المكتب
مارك بصدمة: لماذا اين ذهب
جين: اتصادر يا طفلى المدلل
فهد: هل هذا والدك
جين: هو كل شي بالنسبة لى
مارك: لن أعود للشركة مرة اخري وانتى
جين: انا هموت وانام علشان في شخص كسر رجلى الصبح
سيف: انا اسف صح انا لقيت حلقك
جين: بجد هو فين
سيف: في البيت
جين: من فضلك اوعى تضيعه اصله غالى عليا اوى.

سيف: متخفيش انا ممكن اجبهولك لما أروح
جين: بس مش هيبقه تعب عليك
فهد بسخرية: يعنى هو عمل ايه طول اليوم
جين: ههههههه الظاهر انكم بتحبو بعض اوى
فهد بحب: ده أخويا وبائر أسراري وصاحب عمرى
جين: ربنا يخليكم لبعض
فهد: امين
مارك: يالا طفلتي أريد اهزمك
جين: مارك كل مرة تقول كده وتخسر
فهد: شكلك محترفة
جين: طبعا تحب تجرب
فهد: اكيد امتى
جين: بكرة اجازة ايه رايك تيجي أنت وسيف ونلعب
فهد: لوحدنا.

جين: ههههه لا تخف انا لم ادخل رجل منزلى وانا بمفردى في المنزل يوجد مديرة المنزل والحرس وچاك ومارك يعنى حوالى 15 شخص
فهد: انا بعتذر مكنتش اقصد
جين بالعربي: انا مصرية أستاذ فهد وعرفة قيمة شرف البنت
فهد وسيف بصدمة: انتى مصرية
جين وهي تقف: اكيد مصرية 100 %
فهد باحراج: يعنى انتى فهمتى وانا بقول عليكى
جين: مستفزة ههههه اكيد استاذ فهد
فهد: فهد بس من غير ألقاب مينفعش الشركه يكون بينهم ألقاب صح.

جين: صح اكيد هبعت ليك شير لوكيشن بمكان بيتي وسوف أنتظرك غدا
فهد: تمام
بعت جين الموقع واستغرب فهد جدا
فهد: هو انتى صاحبة بيت الجنة
جين: هههههه ايوة هو انت عارفة
فهد: احنا جيران على كده بيتى على بعد كام بيت
جين: تمام هنستناكم بكرة الساعة 10 صباحا
غادر الكل المطعم وذهب كل منهم الى بيته
وصلت جين ومارك للبيت
مارك: أين ذهب عقلك طفلتي
جين: عقلي في رأسي مارك
مارك: من يكون فهد السيوفي طفلتي.

جين وهي تغمض عيونها: ماضي بعيد جيه الوقت ليظهر للنور
مارك: انا لا أفهم طفلتى
جين: بكرة تفهم كل شي ودلوقتى على النوم
مارك: امرك ماما
جين: ههههههههههههه شاطر طفلي الكبير
مارك وهو يقبل رأسها: تصبحي على خير طفلتي
جين بحب: تصبح على الجنة طفلي الكبير
صعد مارك الى غرفته في منزل جين وبعد فترة وصل جاك
جاك: لماذا
جين: هو ايه لماذا
جاك: لماذا فهد بالذاد
جين: غريبة وانت عارف كل شي.

جاك: انتى عارفة انك صغيرتي الجميلة بلاش تروحي مصر
جين: تعبت جاك تعبت اوى وبكت في حضنه
جاك: لما كل هذا الحزن صغيرتي
جين بدموع: اشتقت للجميع والماضى لازم يتفتح
جاك: سوف أتى معكي
جين بابتسامة صغيرة: مش انا صغيرتك اذاى هبعد عنك
جاك: سوف أجهز كل شي هناك
جين: عملت ايه مع مالك
جاك: دلوقتى هو في الجو متجه على مصر
جين: روح نام جاك بكرة عندنا ضيوف مهمين
جاك: فهد وسيف
جين وهي تقرص خده: صح يا بيضة.

جاك: لقد تعلمت العربية بسببك صغيرتى حتى أفهم كلامك
جين: ههههههههه تصبح على خير جاكى وباستهفى راسة وطلعت تنام
جاك: ربنا يهديكى صغيرتى الجميلة عوضينى عن ابنتى الى ماتت
ماريا: سوف اذهب معها لن اتركها جاك
جاك: أجل ماريا جين ملهاش غيرنا وبدخلها مصر هتفتح نار عليها ولازم كلنا نكون موجودين
ماريا: صح هيا عزيزي لكى ننام
جاك بمشاكسة: حسنا حبيبتى فانا مشتاق لكي
ماريا: ههههههه هيا أيها الطفل الكبير.

وغادر جاك وزوجته ماريا الى غرفتهم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة