قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني والعشرون

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني والعشرون

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني والعشرون

بعد فهد عن چين بصعوبة بسبب خبط على الباب
فهد: ادخل
احمد: احنا مسمعناش صوت قولنا اختى قتلتك
فهد: ومالو لو موت على ايدها هتبقي احلى موته ي الدنيا
على: هو الحب ولع في الدرا ولا ايه
فهد: كل واحد عنده كلمة يلمها
محمود: هو أنت مش ناوي تتجوز
فهد: بالا وكسه لما أتجوز اختك الأول بعد كده أفكر في التانية
چين: وحيات امك زوجة تانية اكيد هتبقي في الاخره مش في الدنيا
عتمان: العرق الصعيدى ظهر.

چين: ما اكتر الأكياس والشنط عندنا
محمود: شكلك هتتقطع وتتعبهفى اكياس بالشفا يا فهودى
الباب خبط ودخلت شيماء و مروة
شيماء: هااااااى
احمد: الله يرحم كنتى بتاكلى الأيس كريم بالعيش
على: هاهاهاها وكانت بتشرب الملوخية بالشفاطه
شيماء: مالك يا خفيف منك ليه شكلكم عوزين علقه تمام
چين: الله يرحمك يا رجولة
محمود: ازيك يا مروة
مروة: فهد انا خلصت رسومات المشروع هتخدها امتى
فهد: برافو عليكى مدام مروة بصراحة انتى مبدعة.

مروة: مدام ايه انا اختك وبنت خالك قولى مروة وبس
فهد: تمام ماشي ميرو
محمود: ياريت نتلم ايه ميرو ديه
فهد: بنت خالى بلاش ادلعها
محمود: عاوز اكلمك يا مروة برا تعالى
مروة: انا معنديش حاجة اخبيها على اخواتى الرجالة
احمد: ايوه اتكلم ادامنا
چين: مروة روحى معاه متخفيش
مروة: بس
فهد: احنا كلنا جمبك
محمود: متخلصي بقي
مروة: صوتك ميعلاش عاليا تانى
محمود: ايه الى انتى لبساه ده.

مروة: براحتى انا واحده مهندسة ولازم يبقي مستوايه كويس
محمود: اتفضلي يا برنسيسة
چين: محموووووووود انا البرنسيسة وبس
محمود: حاضر اتفضلي يا مدام ميرو
فهد: ميرو ايه اسمها مروة
محمود: أخرس بقي
احمد: مستقبل الرجولة بين إيديك
على: حافظ على سمعه العيلة يا بطل
فهد: خدها على طول بوسه جامدة كده
عتمان: احجزلك اوضة يا حودة
محمود بصدمة: حتى انتى يا عتمان
عتمان: خليها تتوحم على عيون اختك وحلاوتها
محمود: هو أنت عاوز بنت.

چين: ومالهم البنات بقي منهم المهندسة والدكتورة والوزيرة و المحامية
مروة: مالهم البنات بنتى هتبقي أميرة العيلة وهقعد اتامر على عريسها
محمود: اتفضلي يا ام بهانه
مروة بشهقه ????: بهانه انا هسميها أسيل القاضي
چين: العب يا عسل
فهد: هو انتى مش لسه خارجة من عملية
على: عمليه ايه الرصاصة جت في الكتف يعنى مش هتموت
فهد: بعد الشر عنها حبيبتي يا ناس وباس خدها.

عتمان بصوت واطى: كفاية بوسيا سافل وانتى يا حلوة فتحاها على البحري
احمد: يا جدى انت بتبص على البوس على الخد شوف الشفايف على طول وارمه
على: وحمرا وحلوة وبغمز ????
چين: على فكرة انا شفايفي ورما شكل حاجة قرصتها
فهد: صح على يدي
عتمان: تقومى بالسلامة وتتجوزى علشان شفايفك متورمش تانى حاجات تانية الى هتورم
چين: ااااااااااا
الكل: هاهاهاهاهاهاها
عتمان: عادى يا بنتى انا زى جدك
فهد: بس بقي متكسفوش مراتي حبيبتي.

الباب خبط ودخل اتنين رجالة
إحدى الرجالة: مساء الخير
الكل: مساء النور مين انتم
إحدى الرجالة: انا شادي وده عمار
فهد: عوزين مين
عمار: انسة چين عوزينها على انفراد
چين: انتم مين انا معرفكوش
شادي: احنا بس بنتواصل مع حضرتك على التليفون
محمود: اتكلمو في ايه
عمار: محمد بيه
فهد: مين محمد بيه
شادي: أخو چين هانم
چين: في ايه
عمار: اتقبض عليه في شرم الشيخ واترحل على مدرية امن القاهرة
احمد: ليه اتقبض عليه.

شادي: محدش يعرف بس اللجنة كانت قصداه
چين: تمام استنو برا وانا هاجى معاكم
شادي: تمام يا فندم وخرجو
چين: مروة تعالى ساعديني البس
فهد: هتروح فين وانتى تعبانة
چين: اخويا في مشكلة ولازم اقف جامبة
عتمان: احنا كلنا هروح معاكى
چين: لا احمد ومحمود بس هيجو معايا والباقي هيرجع على السرايا
فهد: انا رجلى على رجلك يالا
عتمان: انا هاجى معاكم وانتهى الكلام.

ما حوالى ربع ساعة وبتد السيارات تغادر المستشفي للتوجه إلى القاهرة بعد حوالى 7 ساعات وصلو الى القاهرة ولكن كانو الفجر ذهبو الكل الى منزل چين ودخلو انبهر محمود واحمد وعتمان بجمال الفيلا.

محمود: هي الفيلا بتاعت مين
فهد: بتاعت اختك
احمد: واااااااو ديه جميلة جدا
فهد: امال لو شوفتو الفيلا بتاعت امريكا هتقولو ايه
عتمان: وهي حلوة ذى ديه
فهد: الفيلا واخده لقب قطعة من الجنة بسبب جمالها
چين: محمود واحمد اوضتكم ديه ??
جدو عتمان أوضتك ديه ??
فهد أوضتك ديه ??
احمد: وانتى فين أوضتك
فهد: تقصد جناحها
محمود: جناح كامل
فهد: ولا جناح الأميرات
عتمان: هو انتى شفتها يابني.

فهد: انا جيت هنا قبلها افرش شوية حاجات مع امى واختى
چين: كل واحد عارف مكان اوضة ياريت يدخل يستريح شوية لغاية الصبح و ذهبت
محمود: مفترية
فهد: ربنا يستر منتحبس كلنا الصبح بسبب طول لسانها
احمد: ضمنتم الحبس كلكم
عتمان: يالا كل واحد يروح ينام شوية
ذهب الكل الى اوضته وفي اوضة چين عملت مكالمة
چين: صباح الخير ليده
وليد: صباح الفل چي
چين: صحيتك
وليد: انا اصلا في الشغل في حاجة.

چين: محمد أخويا مقبوض عليه وعوزه اعرف التهمه
وليد: تمام هعرف كل حاجة وهتصل بيكي
چين: تمام اسفة على الازعاج
وليد: بطلي هبل احنا اخوات
چين: شکرا بس ممکن بسرعه
وليد: حاضر يا برينسيسه
چين: سلام
وليد: سلام
حاولت چين تعرف تنام ولكن معرفتش فراحت على أوضة جدها ونامت في حضنة
صحي الكل وراحو يصحو فهد دخل احمد ومحمود علشان يصحوه لقو چين نايمة في حضنة وهو حاضنها اوى كانه خايف تهرب.

محمود: مش اختك قالت هتنام في اوضتها ايه الى خلاها تنام هنا
احمد بعصبية: معرفش
احمد: چنان چنان اصحي
چين: صباح الخير احمد
احمد: ايه الى نيمك هنا
چين بنوم: معرفتش انام لوحدى جيت انام مع جدو
محمود: وهو ده جدك
چين: ايوه انا قولتله ينام هنا
احمد: انتى نايمة في حضن فهد
چين: فهد مين ده جدو
احمد: طيب بصي كده
فهد في ودنها: صباح الورد
چين بخضة: انت بتعمل ايه هنا
فهد بنوم: هو في احسن من كده اصحي على صوت وحضن حبيبتي.

احمد: اجيب شجرة واتنين لمون
فهد: خليهم مانجه
چين: خليهم مانجه
فهد: شوفت بنعمل كل حاجة مع بعض اخرج بقي عاوز انام
عتمان: قوم يا حيوان خلينا نخلص
فهد بخضة: چين بتعملى ايه هنا يا فضحتى استرو عليا ونبي يا فضحتك يا چي چي يا خبت املك يا محمد
چين: نعم يا روح امك محمود اقتل الواد ده
محمود: حاضر نخلص بس من موضوع محمد واشوف موضوع فهد
چين: انا راحه البس ومشيت
ذهب وراها احمد ودخل الأوضة ورزع الباب.

احمد: في ايه بينك وبين فهد
چين: انا قولتها لاخوك وهقولهالك لو عاوز تكشف عليا انا على أتم استعداد في اى وقت معنديش مانع خالص ودلوقتي اخرج برا عاوزه البس اخلص اخوك التانى من السجن وبقي تحت امرك يا احمد بيه
احمد: چنان انا مقصدش حاجة.

چين: انا چين مش چنان چنان ماتت من زمان ماتت علي ايد ابوك وعلتك وعلى فهد ايوه بحبه وبحس معاه بالأمان عارف يعني ايه الأمان الأمان إلى محستهوش مع عيلتى وفي وسط اخواتى وابويه طول مانا في حضنه بحس بشعور غريب حب وأمان ووفاء يمكن يوم متتجوز او تحب بجد ياسمين هتعرف الشعور ده ودلوقتى براااااا
احمد: حاضر بس اهدي وخرج.

لبست چين وخرجت وعرفت ان محمد في المدرية وتوجه الجميع الى السيارات من غير ولا كلمه ووصلو وسألت چين عن مكتب الرائد عامر الشناوي
وصعدت چين والباقي وسط حراسة مشدده من قبل رجالتها وهناك شافت وليد ودخلو على مكتب الرائد عامر الشناوي.

عامر: ايه تخلين سوق
چين بسخرية: لا وانت الصادق دخله زريبة بهايم
عامر: ههههه وهما فين البهايم دول
چين: بص في المرايا وانت هتشوف اول بهيمه
عامر: قسم برب العزه لو معتزرتيش حالا هسجنك
چين بضحكه رنانه: كان في منه وخلص يا روح الروح
عامر: انتى مين يا بت وأيه كل دول
چين: انا چنان منصور عتمان القاضي او چين اد
عامر: چين اد سيده الأعمال المعروفه
چين: برافو عليك ودلوقتى عوزة اخويا يجي حالا ادامى
عامر: اخوكى مين.

چين: محمد القاضي المقبوض عليه امبارح
عامر: الله هو انتى اخته
چين: اه فيها حاجة يا امور
عامر: ولو قولت مش هيجي هتعملى ايه
چين: ولا حاجة هيجى أمر من روئساك بسيبك للقاضية وهخرجو منها من غير مدفع فلوس المحامية الى هتمسك القاضية مرات أخوه ودلوقتى لو خايف على مركزك نفذ الأمر يا سياده الرائد
عامر: بس
چين بصوت عالى: فورااااااا
عامر: حاضر يا هانم
ارسل عامر إحدى العساكر حتى ياتى بمحمد من السجن.

ميل فهد ومحمود وعتمان واحمد ووليد على بعض
فهد: حبيبتي قويه
عتمان: صح حفيدة القاضي
محمود: ده الضابط كان خايف منها
احمد: دانا وبنفس الرتبة خايف منه
وليد: اسمه لوحده يكفي يرعب اى حد
فهد: ربنا يستر شكله مش سهل ابدا
احمد: واختي دخله فيه شمال
وليد: شكلها أيام سوده
عتمان: هو محمد اتأخر ليه
احمد: اصله بيندهله من اول الشارع
الباب خبط ودخل محمد مع العسكري
عامر: انا جبته بس علشان الرعب إلى في عينك مش علشان صوتك العالى.

چين: محدش يقدر عليا
عامر بضحكة: ماشي يا جامد هسبكم شوية مع بعض
چين: شكرا
عامر: العفو وخرج.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة