قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العشرون

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العشرون

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العشرون

جنون فتحت الباب و اتصدمت و بسرعة قفلت الباب في وشهم و سندت بضهرها علي الباب و هي بتأخد نفسها بصعوبة...
داليا(بأستغراب): مالك يا بنتي مش هما و لا ايه؟
جنون: و الله كان نفسي يبقوا مش هنا.
-جنون وقفت قدام المراية و عدلت نفسها و خدت نفس عميق و خرجته براحة. و فتحت الباب.
جنون(بتوتر): احم اتفضلوا.
فريد(بهمس): هعتبر كأن شئ لم يكن.
أوبي: متشكرين...

فريد دخل و وراه اوبي و وراه كنان بس كنان زغزع جنون قبل ما يدخل...
جنون(لنفسها): الله يلعنك...
داليا: اه اهلا و سهلا اتفضلوا اتفضلوا.
فريد: ازيك يا مدام داليا.
داليا: في نعمة الحمد لله، اتفضلوا اقعدوا.
كنان(بابتسامة): تسلمي يا طنط.
جنون(لنفسها): لا مؤدب اوي الواد.
جنون كانت لسة مكانها قدام الباب. و لاحظت شجن و هي بتشاور ليها. جنون مدت علطول و دخلت ل جوا...
داليا: هتلاقيها بس مكسوفة او محرجة.
كنان: لا عادي.

عند جنون.
جنون(و هي بتأخد نفسها): حد يلحقني ب ماية بسكر قبل ما يغمي عليا...
شذي(بقلق): في ايه يا بنتي؟
جنون(و هي بتأخد نفسها): كنان و اللواء فريد و اوبي بره...
شذي(بصدمة): نعم!
شجن(بتوتر): يعني اوبي بره.
جنون: يا نهار اسود كنان العريس يا شذي اعمل ايه...
شذي: انا عايزة اعرف اللواء ازاي جه هنا.
شجن: طب ايه هتفضلي هنا؟
جنون: انا حاسة هيغمي عليا، لا لا صدمتين مع بعض ليه ليه يا رب.

جنون: العريس كنان، و اللواء فريد عايش. طب ازاي؟
Flash back...
كنان بعد ما خلص شغله راح ل فريد و قعد معاه.
كنان قعد قدام فريد و مسك ايده...
كنان: بص عارف انك ممكن تكون سامعني و ممكن لا بس انت وحشتني اوي اوي، اينعم بعدت عنك يومين بس حقيقي افتقدك.
كنان: كنت بحس بوجودك بالامان. كنت عارف انك في ضهري دايما كنت دايما ليا سند. كنت لما بحضنك بحس ان لسة في امل و مستقبل.

كنان: حسيت بنفس الاحاسيس دي مع جنون. لما حضنتها لما شميت رائحتها لما بلمسها لما بتتكلم لما بتضحك لما بتكون عايزة تخبي حاجة بتعمل زيك...
كنان: بص مش عارف هو انا لسة معجب بيها بس و بشخصيتها لاني مقابلتش حد زيها في تاريخ البنات اللي عرفتهم و لا انا واقع في حبها اساسا...
كنان: كان نفسي تبقي فايق و تسمعني و تقولي ايه اللي المفروض اعمله.

كنان: انا طلبتها في بيت الطاعة و سافرت معاها علشان اقضي معاها وقت اكتر لقيتها مختلفة عن نوعية البنات اللي عرفتهم.
كنان: عارف كمان علمتني ازاي اتوضئ و اصلي. و وافقت تغيرني. و كمان حلمت بيها و هي بالفستان الابيض و معايا...
كنان: بس برضو للاسف حلمت بيها بس، هحكيلك الحلم.

كنان: كانت في بئر و محتاجة مساعدة ساعدتها و اول ما طلعتها لقيت امي بتقتلها. معرفش ليه حلمت الحلم ده بس محطتهوش في دماغي و في اليوم ده روحتلها و اتمشيت معاها و قضيت معاها لحظات حلوة.
كنان: من كلامها من نظرة عينيها من حكمتها بتقول انها عانت كتير و انا مستعد اقف معاها و اخليها تعيش حياتها بسعادة و تنسي الماضي.

كنان: شكلي فعلا حبيتها يا بابا، كان نفسي تبقي فايق علشان تقولي اعمل ايه كان نفسي تبقي موجود جمبي علشان تساعدني و تخليني اسلك الطريق الصحيح.
كنان: جنون وقفت جمبي في كل لحظات احتياجي سواء ل أم او ل صديقة او ل حبيبة او ل زوجة...
كنان: بحبها جدا و ممكن اخسر حد علشانها بس مش عارف هي بتحبني و لا لا. معرفش انا بقول ايه بس حاسس انك سامعني...
كنان: بحبك يا بابا. قوملنا بالسلامة.
كنان: كان نفسي اكمل كلام بس.

فريد(بخفوت): بس ايه يا كنان؟
كنان فتح عيونه من الصدمة و الفرحة مع بعض...
كنان(بفرحة): بابا انت سامعني انت كويس انادي الدكتور طيب.
كنان خرح بسرعة و نادي الدكتور و فحصه.
الدكتور: الحمد لله بقي احسن و صحته كويسة. بس انت عملت ايه؟
كنان: اتكلمت معاه و بس.
الدكتور: كنت ماسك ايده؟
كنان(باستغراب): ايوه بس ليه بتسأل؟
الدكتور: كنت انت السبب في رجوعه.
كنان: بمعني؟

الدكتور: الشخص اللي بيكون في غيبوبة او مبيكنش في وعيه او بيكون مغمي عليه. بتبقي مراكز الاحساس عالية جدا و بالذات لو اب و ام، الاب بيحس باحتياج الابن او الابنة ليه و كذلك الام. انت لما مسكت ايده و اتكلمت مراكز الاحساس عليت عنده اوي و حس باحتياجك ليه علشان كدة قاوم علشان يفوق و يسمع كل كلمة بتقولها و يفوق...
كنان: شكرا يا دكتور، معلش تعبتك معايا.

كنان دخل ل فريد و قعد قصاده و هو بيحاول يخبي عيونه بعيد عنه.
فريد(بخفوت): يعني بتخبي عيونك دلوقتي و محرج. من شوية كنت هتقولي ما تجوزهالي يا بابا...
كنان: هي مراتي اساسا.
فريد: مين يعرف؟ انا انت اياد شهاب رأفت المأذون شوية الصحافة. اللي مش هيطلعوا المعلومات ل كل الناس.
كنان: قصدك ايه؟
فريد: يعني تخش البيت من بابه.
كنان: قوم انت بس بالسلامة و نبقي نتكلم في الموضوع ده بعدين...

فريد: طب بص بقي مش ساكت الا لما تخلي الدكتور يكتبلي خروج حالا و نروح نخطبلك البت.
كنان(بصدمة): بابا! في ايه لسة بدري لما اتأكد مش مشاعرها.
فريد: و الله طيب.
كنان: ايه؟
فريد: انت فاكر جنون سهلة اوي كدة. جنون مش كدة يا ابني...
فريد: مستحيل تعترف بحبها ل حد و مستحيل تبين مشاعرها الحقيقة. جنون وراها قصص كبيرة اوي محدش يعرفها...
كنان: انت تعرف؟
فريد: اللي اعرفه جزء بسيط.
كنان: اللي هو؟

فريد: لا استني لما تعترفلك بحبها و بعدين تبقي تقولك.
كنان: متبقاش رخم بقي يا بابا.
فريد: ولد.
كنان: اسف. بس هي مراتي و لازم اعرف.
فريد: روح اسألها و خدلك علقة محترمة ودتها ل واحد قبلك حاول بس يدور وراها.
كنان: الصبر. اعمل ايه يعني؟
فريد: تخرجني من هنا و تروح تتشيك و تجيب بوكيه ورد و نروح نخطبهالك...
كنان: افرض رفضت.

فريد: اضغط عليها، و معني انها قبلت و جت معاك في بيت الطاعة من غير ما ترفع قضية خلع او تيجي تقولي او تكبر المشكلة. يبقي علي الاقل مشدودة ناحيتك. ما تفهم يا خبير الستات.
كنان: هي دي ست اساسا.
فريد: روح قولها الكلمتين دول هتلاقي نفسك في الصين.
كنان(بضحك): عندك حق لما كنا في روسيا كانت بتضرب جامد...
فريد: ها موافق؟
كنان: هروح انا لوحدي او لما انت تفوق.

فريد: النهاردة و انا معاك و كمان اخوك اوبي، لاما مش هحضرلك فرح يا كنان.
كنان: حضرتك بتضغط عليا يعني؟
فريد: اه. اطلع جبلي اذن يلا.
كنان: طب انت تعبان و...
فريد: انا لسة اسد ياض، نسيت اني لواء و في المخابرات.
كنان: طيب.
الباب خبط.
كنان: ادخل.
الدكتور: اعتقد كدة انك طولت علي المريض.
فريد: اكتبلي علي خروج يا دكتور...
الدكتور: مستحيل مش قبل مرور 48 ساعة تاني.
فريد(بجدية): اكتب علي خروج و ملكش دعوة...

بعد إصرار فريد الدكتور وافق و فريد خرج.
كنان اتصل ب أوبي اللي اتصدم جدا و مكنش مصدق و قاله، و قاله كمان ميقولش ل حد.
فريد و كنان و أوبي لبسوا هدومهم، كنان اتصل علي داليا و قالوا ليها انهم جايين النهاردة داليا حاولت تأجل بس كنان اصر علي موقفه...
و ركبوا العربيات و اشتروا الورد و الشيكولاتة...
لما جنون قفلت الباب من الصدمة، كنان و اوبي و فريد ضحكوا عليها. فريد حس بتعب...
كنان(بقلق): بابا انت كويس؟

أوبي: فيك حاجة حاسس ب حاجة؟
فريد: في ايه ياض منك ليه؟ انا زي الاسد عقبالك يا أوبي.
أوبي: هنيجي تاني هنا برضو.
فريد: ان شاء الله.
Back...
ملحوظة: - انا كنت بحكي حصل ايه لكن محدش يعرف غير كنان و فريد و أوبي...
داليا: ثانية عن اذنكوا.
كنان: شكلي حلو؟
أوبي: قمر يا اخوتي.
فريد(بضحك): و اخيرا هتتجوز يا كنان و تتعدل بقي...
عند الباقي.
داليا(بحدة و همس): قاعدة هنا بتعملي ايه؟
جنون: ها؟ لا مفيش، هما مشيوا؟

داليا: هيمشوا ازاي يا هبلة انتي. هما شربوا حاجة. يلا جيبي العصير و تعالي.
جنون: روحي يا شجن...
داليا(بحدة): شبشبي هيعلم عليكي يا بت انتي. قومي يلا.
جنون مسكت صينية العصير، داليا خرجت قبلها.
شذي: خدي نفس عميق اهدي.
شجن: انتي قوية يلا.
جنون خرجت وهي حاطة رأسها في الارض و قدمت العصير...
جنون: اتفضل. اتفضل.
جنون راحت ل كنان و وطت رأسها.
كنان: (بهمس): مع اني مش متعود. خايف اكون بحلم.

جنون(بغيظ و همس): و ربي امسكك في ايدي لاخليك زيك زي العجين متفرقش حاجة.
داليا: في حاجة؟
جنون حطت الصينية و قعدت جمب داليا...
فريد: هنختصر يا مدام داليا.
داليا: اتفضلوا.
فريد: احنا جايين نطلب ايد الانسة جنون لابني كنان.
داليا: و الله هو الرأي اكيد رأي العروسة. بس لازم نعرف امكانيات العريس برضو...

كنان(بلباقة): انا حضرتك الحمد لله عندي شغلي ظابط مخابرات و ليا مرتب كبير. و غير اني عايش في فيلا مع اسرتي و لو الانسة جنون مش حابة ده في خلال اسبوع تكون شقة او فيلا جاهزة بالاثاث إلى الانسة جنون تختاره، و كل حاجة هي تتطلبه هتكون موجودة. و كمان متقبل ظروف شغلها و شئ يسعدني ان ام ولادي تكون بالكفاءة دي...
جنون(لنفسها): خططت اننا هنتجوز و هنخلف يا تري قد ايه و هنسميهم ايه، جتك مصيبة في شكلك...

داليا: والدة حضرتك مجتش ليه؟
كنان: اول ما يبقي في كلام ان شاء لله هتيجي.
داليا: تمام...
جنون(لنفسها): اهرب منك و من امي ازاي الله يخرب بيتك، طالما رجعت ضهرها لورا و هي علي وشها الابتسامة دي يبقي اهلا بيك يا زوجي العزيز في عائلتها المتواضعة...
فريد: شايف نسيبهم يتفقوا براحتهم...
داليا: طيب خشوا الاوضة دي.
الاوضة كانت بسيطة و صغيرة و فيها كنبة و كرسين و باب.
كنان: ممكن تتفضلي معايا؟

جنون(لنفسها): يالهوووووووووي علي البرائة اللي بتنقط منك، يا كداب.
جنون و كنان قاموا مع بعض و دخلوا الاوضة اللي داليا شاورت عليها و كنان قفل الباب.
جنون(بحدة): بتقفل الباب ليه؟ افتحه.
كنان: مالك بس؟
جنون: كنان ده مش هزار يا كنان. عايز ايه مني بالظبط؟
كنان: تسمحيلي نقعد نتكلم.
جنون: اقعدنا اتفضل.
كنان: احم جنون انا.
جنون: انت؟
كنان: بحبك.
جنون(لنفسها): يا الله لا مش قادرة...

كنان: ايه رأيك؟ مش لازم تكوني بتحبيني بنسبة مقدار حبي ليكي بس علي الاقل نحاول ندي علاقتنا فرصة، ممكن اتجوزنا بالطريقة دي زي رسالة يعني...
جنون: كنان انت مش بتحبني ممكن يكون مجرد اعجاب بس مش اكتر.
كنان قام و قعد قدام جنون علي الترابيزة و مسك ايديها.
كنان: لو كان مجرد اعجاب و تسلية مكنتش هاجي لغاية البيت يا جنون.
بره.
فريد كان حاسس بوجع شديد و حاول يستحمله.
أوبي(بهمس): حاسس بأيه؟
فريد: مفيش.

داليا: دي بقي شجن بنتي الصغيرة.
فريد: اه طبعا عارفها.
شجن: هو حضرتك ازاي.
أوبي(قطع كلامها): ازيك يا شجن، كفاية بقي اجازة لغاية دلوقتي هنبدأ شغل ان شاء الله من اول بكرة.
شجن: طيب تمام.
داليا: شذي تعتبر بنتي التالتة و متربية مع جنون.
فريد: طبعا طبعا اكيد عارفها.
داليا: هقوم اشوفهم.
عند جنون.
جنون: بص يا كنان خد وقتك و فكر.
كنان: انتي اللي فكري يا جنون انا واخد قراري من زمان، و اوعدك مش هتندمي.

كنان بص في عيون جنون و قرب منها. داليا فتحت الباب.
داليا: ها يا ولاد؟
جنون(بصدمة و همس): يا نهار اسود!
كنان(باحراج): احم اه يا طنط.
داليا(لنفسها): ماشي يا جنون لما يمشوا بس. و قال مش موافقة مش موافقة، هربيكي اصبري عليا.
داليا: ها اتفقتوا علي ايه؟
جنون: مش.
كنان: هتفكر يا مدام داليا...
جون بصت ل كنان بغيظ و كنان بص بلامبالاة.
داليا: طيب تعالوا علشان نتعشي مع بعض.
جنون سابتهم و خرجت قعدت جمب فريد.

جنون: هو ايه اللي حصل؟
فريد: كنان يبقي يحكيلك.
جنون: يا سيادة اللواء.
فريد: اسمعي مني كنان بيحبك.
جنون: لا لا لا لا...
داليا: ثواني و العشاء يكون جاهز.
فريد: لا لا ملهوش لزوم خالص. احنا هنروح اتأخرنا.
أوبي: ايوه انا شايف كدة يا مدام داليا.
كنان: تمام يلا، اتمني الرد بأسرع وقت...
شذي(بخبث): مش هتوصلي كنان يا جنون.
جنون: ليه ل يكون رجله مقطوعة و لا اتشل؟
داليا قرصت جنون في جمبها.
جنون: احم اتفضل قدامي.

جنون و كنان خرجوا الاول و راحوا العربية.
جنون: عن اذنك.
جنون كانت هتمشي بس كنان شدها ناحيته و حضنها جامد و خد نفس عميق.
جنون: ابعد. جسمي اتكسر يا عم.
كنان بعد عن جنون و مسك ايديها الاتنين و باسهم.
كنان: اتمني تفكري كويس يا جنون. و هحاول مضغطش عليكي في الشغل.
جنون: اساسا رأيي معروف.
كنان: الشيكولاتة اللي جوا ليكي انتي و بس.
جنون: لا يا حبيبي. دي هتترمي في الزبالة.
كنان: واثق انك هتأكليها.

أوبي: مش يلا و لا ايه؟
فريد: لما تتجوزوا ابقوا اعملوا اللي انتوا عاوزينه.
جنون: لما بقي في الحلم ان شاء الله.
جنون سابتهم و مشيت و الكل ركب العربية الا كنان.
كنان(بصوت عالي): حاسبي علي الكعب. لو اتكسر ايدي شغالة...
جنون(بغيظ): يا ملعون يا حقير. فلتذهب للجحيم.
جنون دخلت البيت و قفلت الباب.
داليا: ايه هي عيوبه يا تري يا انسة جنون؟
جنون سكتت و مردتش و هي كانت بتفكر.

داليا: اممم مفيش اجابة معندهوش عيوب ممتاز. يعني موافقة عليه.
جنون: لا طبعا مين دي اللي موافقة عليه، هحطه تحت ملاحظتي ممكن الاقي عيب. عن اذنك...
داليا(بهمس): علشان كدة مكنش يعتبر في مسافة بينكم.
جنون حطت ايديها علي قفاها و هي موطية رأسها.
جنون(بغيظ لنفسها): اهلا بيك في عائلة داليا دخلت دماغها يعني عريسي غصب.
داليا: مفيش رد طيب. هأخده قريب.
داليا: بكرة بليل اعرف رأيك.

جنون: نعم! ليه يا اختي؟ اصبري تلت اربع ايام اسبوع اسبوعين شهر شهرين. ممكن سنة برضو.
داليا: اخرك بكرة و بالكتير اوي بعده.
داليا سابت جنون و دخلت اوضتها و هي مبسوطة.
جنون(بصوت عالي نسبيا): بتعملوا ايه؟
شذي: الشيكولاتة حلوة اوي.
شجن: الورد ريحته خرافة.
جنون جريت علي البوكيه و علبة الشيكولاتة و مسكتهم.
جنون: دول هيترموا في الزبالة اسااسا. يلا علي اوضتكم.
جنون دخلت اوضتها و قفلت الباب و قعدت علي السرير.

جنون: اوف يا كنان اوف لا مشوفتش كدة.
جنون بصت علي البوكيه و مسكته و شمته وابتسمت، و بدأت تأكل من الشيكولاته...
عند كنان.
كنان: تحب ترجغ علي البيت و لا المستشفي؟
فريد: المستشفي. احسن من وش امك...
أوبي: هنعملك اللي انت عاوزه.
فريد: بس قولي قولت ايه يا كنان ل جنون خلاها تقول انها هتفكر.
كنان: حطتها قدام الامر الواقع قبل ما تقول مش موافقة قولت لمامتها انه هتفكر...
أوبي: اتجوز بقي عايز اتجوز.

كنان: لما نشوف اللي رأسها حجر هتعمل ايه.
فريد: مفيش هترجعك لايام المراهقة...
كنان: مش اوي كدة.
اوبي: اسمع كلام ابوك...
كنان: ماشي يا عم الذكي.
-كنان و اوبي وصلوا فريد المستشفي و طلعوه لاوضته و اطمنوا عليه و روحوا للبيت.
جهاد(بعصبية): كنتوا فين من بدري و ميتردوش علي التليفونات ليه؟
كنان: عادي اخوات و خرجنا.
جهاد: لازم تقولوا ليا الاول.
كنان: ليه حضرتك مش رجالة احنا.
أوبي: خلاص يا كنان. خلاص يا امي.

جهاد: اعملوا حسابكوا اول ما فريد يفوق هنروح نخطب ليكوا مش عايزة الفرص تضيع مننا اكتر من كدة...
كنان(ببرود): أنا طالع انام.
أوبي: و انا.
اوبي طلع لاوضته و كنان وراه و قابل ندي و هي بتعيط.
كنان(بقلق): مالك؟
ندي(بعياط): ماما بقت يبتزعق اوي و كتير. و مش مهتمة بيا.
كنان: تعالي معايا.
كنان خد ندي و راح علي اوضته.
كنان: اهدي هخش اغير هدومي و اجي احكيلك كنت فين هتتفأجي.
كنان دخل خد دوش سريع و غير هدومه و خرج.

ندي: كنت فين؟
كنان: كنت بخطب.
ندي(بصدمة): احلف، بتتكلم بجد و لا بتزر بتهزر صح.
كنان(بابتسامة): لا بتكلم جد.
ندي: طب مخدتنيش معاك ليه؟ طب و خطبت ازاي بابا مش معاك؟
كنان: لا ابوكي كان معايا فاق و جه و كانت صحته حلوة بس تعب في الاخر و ودناه المستشفي.
ندي: طب هو كويس؟
كنان: اه متخافيش...
ندي: و مين العروسة؟
كنان: جنون اللي جت في الحفلة.
ندي: دي نفس البنت اللي انقذتني صح.
كنان: انقذتك من ايه؟!

ندي حكت ل كنان انفجار المول.
كنان: و مقولتيش ليا ليه؟
ندي: بابا مرضيش.
كنان: طيب.
ندي: احكيلي ايه اللي حصل؟ اخيرا هيبقي عندي اخت...
كنان: مش لما توافق.
كنان اترمي علي السرير نام و فرد دراعه ل ندي و ندي نامت جمبه...
ندي: و هي ليه ترفض؟
كنان: احنا اتعرفنا صدفة و عشنا خناقات كتير. بس انا وسط ده كله حبيتها...
كنان: بس هي توافق دي عنيدة اوي.
ندي: ليك صورة معاك؟
كنان: اه.
ندي: وريني.

كنان جاب موبايله و وري ل ندي صور جنون لما كانت نايمة في روسيا.
ندي: بسم الله ما شاء الله قمر اوي يا كنان. حتى و هي نايمة ملامحها بسيطة و جميلة.
ندي: انا مبسوطة اوي ليك يا كنان.
كنان: اوعي ماما تعرف حاجة يا ندي.
ندي: اكيد حاضر. بس هتعمل ايه في بنت الوزير؟
كنان: بعدين. بس انا حكيتلك علشان تشاركيني فرحتي يا ندي اوعي تقولي...
ندي: اكيد...
كنان: استني اكلمها بس متستغربيش من الكلام الدبش بتاعها.

ندي(بضحك): تمام. و لا يهمك بس عشت و شفتك بتتهزأ.
كنان: هضربك.
كنان: متتكلميش خالص.
ندي: طيب.
كنان اتصل ب جنون، الخط اتفتح.
جنون: مش لسة شايفة خلقتك يا ابني من شوية.
كنان: و الله؟! طب ايه رأيك في الشيكولاتة؟
جنون: وحشة زي اللي جابها.
كنان: علي اساس كنتي هترميها في الزبالة...
جنون: كنان هموت و انام، عايز ايه؟
كنان: تصبحي علي خير.
جنون: طيب متشكرين، كوابيس سعيدة.
جنون: استني. هو اللواء فريد ازاي فاق؟

كنان: لما اشوفك وش لانها محتاجة شرح...
جنون: طب روح اتخمد. او نام نامت عليك حيطة.
كنان: اهون عليكي.
جنون: يا ابني ده انا الكلب عندي احسن منك.
كنان: دبش دبش.
جنون: محدش قالك كلم واحدة دبش. يلا مع السلامة.
كنان: تصبحي علي خير.
جنون: باي.
كنان قفل مع جنون وندي مكنتش قادرة قعدت تضحك جامد.
كنان: هششش اسكتي امك بتطلع من اي حتة.
ندي(بضحك): لا مش قادرة، دي طلعت دبش فعلا.
كنان: ادعيلي بالصبر بقي.

ندي: ربنا يخليكي ليا و ليها يا رب.
كنان: لا دي مش محتجاني دي. دي هي عشر رجالة في بعض.
ندي: خلاص ربنا يخليكوا ل بعض و يديم حياتكم مع بعض.
كنان: ادعي ادعي. و ادعي انها توافق علشان اول ما يتقفل علينا باب واحد هقصلها لسانها ده.
ندي(بضحك): خلاص معلش معلش.
كنان(لنفسه): بحبك يا جنون...

-في مكان تاني...
عند جنون.
جنون: اوف يا كنان مش عارفة افكر بسببك.
جنون قامت و خرجت من اوضتها و خرجت من البيت بدأت تتمشي في الجنينة البسيطة اللي قدام البيت و بدأت تحس ب حاجة غريبة...
جنون(لنفسها): الصوت جاي من ورا البيت.
جنون بدأت تمشي بخطوات محسوبة و ب حذر...
جنون(بذهول): ماما!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة