قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس

جورچ فتح الباب و اول ما فتح الباب لقي بوكس في وشه جورچ وقع علي الارض...
شخص: قول للي حمياك تخلي بالها من نفسها...
شخص: و ابعتلها الرسالة دي.
جورچ فضل علي الارض مصدوم و مش مصدق و بسرعة قام لبس هدومه و خد الورقة و راح لبيت جنون.
داليا: حاضر حاضر.
جورچ: طنط داليا ممكن تصحي جنون.
داليا: في ايه يا ابني حصل حاجة؟
جورچ: ها لا بس في حاجة عايزها يعني.
عند جنون.
جنون: هو يوم اسود.

جنون خدت تليفونها و ردت علي اللي بيتصل.
جنون: خير مين الزفت؟
فريد: لازم اقصلك لسانك ده.
جنون(بفزع): احم سيادة اللواء اسفة جدا. حصلت حاجة يا فندم؟
فريد: لا الساعة 9 تكوني انتي و فريقك متجمع في اوضة الاجتماعات.
جنون: حاضر يا فندم.
جنون قفلت مع فريد و بصت علي الساعة.
جنون: نعم الساعة تمانية الا ربع 7: 45.
جنون: طب ننام ربع ساعة.
جنون لقت الباب بيخبط.
جنون: ادخل.
داليا: جنون جورج بره و عايزك ضروري.

جنون قامت بسرعة و خرجت بره لقت جورچ قاعد خايف و متوتر، راحت قعدت قصاده.
جنون: امي روحي اعملي فطار لاني ورايا شغل و اعملي كوبايتين قهوة.
داليا: طيب يا جنون.
جنون: مين اللي عمل كدة في وشك؟
جورچ: معرفش، كل اللي حصل.
جورچ حكي كل اللي حصل ل جنون.
جنون: هات الورقة.
جورچ: اتفضلي.
مضمون الورقة: لو مش عايزة تخسري حد من اللي بتحبيهم ابعدي عن الواد ده و متدافعيش عنه لاما استعدي للأسوء.

جنون(ببرود): هتقوم تلبس دلوقتي و تغير هدومك و تروح شغلك من غير خوف يا جورچ...
جنون: متخافش مش هيقدروا يتعاملوا دلوقتي.
جورچ: انا مش عارف مين هما و لا ايه اللي بيحصل انا مش فاهم حاجة يا جنون.
جنون: متخافش كل حاجة بخير، ده وعد مني.
جنون: بص انسي اللي حصل فاهم.
جورچ: حاضر.
داليا: القهوة.
جنون: هاتي يا امي...
جورچ: همشي انا.
جنون: تمام.
داليا: في ايه ها في ايه؟

جنون: اللواء عايزني في المبني. عن اذنك مش فاضية ل رغي الستات...
جنون خدت القهوة و دخلت اوضتها بدأت تشربها.
جنون اتصلت ب باقي الفرقة و قالتلهم يجتمعوا كلهم...
جنون قامت خدت دوش سريع و خرجت لبست هدومها.
جنون لبست بنطلون ابيض و قميص زيتي دخلته في البنطلون. و صندل بكعب بسيط باللون اسود و رفعت شعرها علي شكل ديل حصان عالي، و اختارت شنطة ضهر باللون الابيض.
جنون: داليا.
داليا: اسمها ماما يا بت.

جنون: صحي بنتك الميتة دي.
داليا: طب مش هتأكلي؟
جنون: هخلي عم محمد يجبلي فطار.
داليا: طيب. طمنيني لما توصلي.
جنون: طيب. صحي شجن علشان متتأخرش.
داليا: ماشي يا ام قلب حنين.
جنون خرجت لقت شذي مستنياها.
شذي: خير علي الصبح.
جنون: انا اعرف.
شذي: واضح واضح.
جنون: و حياتك ما اعرف حاجة.
شذي: طيب...
جنون: هاتي المفاتيح.

شذي رمت ل جنون المفتاح و جنون ركبت العربية و ساقت بسرعة و عدت علي اياد و فارس و خدتهم معاها و بعدين خدت سجي و عطر...
سجي: عربية ايه اللي تأخد ستة دي مش عارفة.
شذي: بت متقوليش حاجة علي عربيتي.
عطر: روحي اتلهي.
اياد: عربيتي اوسع.
فارس: ما تسكتوا بقي لما نشوف في مصيبة ايه النهاردة...
جنون: و الله ما اعرف في ايه محدش يبصلي.
شذي: كلها عشر دقايق و هنعرف.
في بيت جنون.
داليا: انتي يا بت، بت.
داليا(بزعيق): يا زفتة.

شجن(بخضة): نعم!
داليا: قومي مش وراكي شغل.
شجن: هي الساعة كام؟
داليا: الساعة 1 الضهر.
شجن(بصدمة): يا نهار اسود!
شجن قامت جري دخلت الحمام و خرجت بدأت لبس و داليا واقفة مش قادرة تكتم ضحكها...
داليا: الساعة 9 يا هبلة.
شجن: تصدقي انك ام تافهة.
داليا: بنت عيب.
شجن: وسعي بقي اكمل لبس. جهزي اكل.
شجن لبست بنطلون اسود و تي شيرت قصير باللون الابيض و عليه رسومات باللون الاسود و كوتشي عالي باللون الابيض. و سيبت شعرها.

-في مكان تاني...
في مبني المخابرات.
جنون: قال اوضة الاجتماعات يلا.
اياد: ماشي يا رعد.
فارس: رعد رعودة
شذي فتحت الباب و الكل دخل.
جنون(بعصبية): ياض هضربك ياض و انت متخرشم كدة...
فارس: رعودة رعودة رعودة رعودة.
جنون نطت علي فارس بس فارس مسكها.
جنون: ياض هضربك ياض.
سجي: احم احم.
اياد: الحمام مش هنا.
عطر: عيل واطي لولا ايدك كنت ضربتك.
شذي: بتخافي من خيالك.
نور: احم احم.

فرقة جنون كلها بصت ناحية مصدر الصوت و جنون نزلت من علي ضهر فارس بسرعة و وقفوا جمب بعض.
اياد(بهمس): مين دول؟
شذي(بهمس): معرفش.
فارس(بهمس): باينة اوي.
سجي(بهمس): ايه؟!
فارس(بهمس): و لا اي حاجة.
عطر(بضحك): لا حلوة...
جنون: مين حضراتكوا؟
نور: احنا تبع فرقة اسد المخابرات.
اياد: اهلا و سهلا.
عادل: و انتوا؟
اياد: تبع فرقة رعد المخابرات.
شهاب: مين فيكوا الرعد؟ سمعت عن انجازاته كتير.

الكل شاور علي جنون و جنون بصتلهم باستغراب.
علي(بصدمة): نعم؟!
تامر: بتهزروا صح؟
فارس: ونهزر ليه؟ الرعد اهو.
جنون(ببرود): مال جنابك كدة بتبصلنا من تحت ل فوق...
نور: احم ده كنان قائد فريقنا.
جنون: قائد مش قائد ما هو انسان زينا زيه و لا يكون حيوان و احنا منعرفش.
-فرقة جنون ضحكت علي كلام جنون.
كنان(بغضب): طب اسحبي كلامك احسن ما اوريكي الحيوان بيعمل ايه في اللي زيك.

اياد: يا جماعة ايه يا جماعة ده احنا اول مرة نشوفكوا و انتوا اول مرة تشوفونا في ايه يا جدعان.
فارس: وحدوا الله...
الكل: لا إله الا الله.
جنون: اقعد يا ابني. ناس تسد النفس.
عادل: طب احنا مالنا؟
جنون: مزاجي كدة عندك مانع.
شذي: احم احم احم.
جنون: كمان مرة و النبي...
سجي(بهمس): جنون جابت اخرها.
عطر(بهمس): جنون بتكره المتكبرين و هو قاعد يبص لينا باحتقار كدة...
شهاب: ممكن نتعرف من اول و جديد.
فارس: اكيد.

كنان(بحدة): شهاب خليك هنا مش بنتكلم مع الطبقات اللي زي دي...
جنون قامت بسرعة و نطت علي كنان و بدأت تضربه لحد ما اغمي عليه .
اياد: جنون يا بت جنون.
جنون: ها ايه يا اياد.
اياد: عم محمد هنا و بيقولك هتأخدي ايه.
جنون(بابتسامة): ازيك يا عم...
محمد: الحمد لله يا حبيبتي.
جنون: طب بص بقي يا معلم. انا عايزة قهوتي اللي انت بتعملها بايدك الحلوة دي. و عايزة ساندوتشين واحد طعمية و واحد بطاطس. و عايزة كيس شيبسي...

محمد: يبقي داليا معملتش فطار النهاردة.
جنون: لا يرضيك كدة يا عمو محمد معبرتنيش.
محمد(بضحك): طيب يا ست جنون.
فارس: طب و انا و انا.
محمد: لا مش هجبلك حاجة.
عطر: انت محدش بيعملك حساب.
عادل(بهمس): يخرب بيتها ايه الجمال ده؟
علي(بهمس): الاربعة صاواريخ ياض يا عادل...
شذي: هو اللواء جايبنا يذلنا.
سجي: اكيد بيربينا، اصل في ناس كدة اخدت قرارت في نص الليل من غير ما ترجع للكبار.

-جنون بصت للسقف و هي بتصفر كطريقة هروب من كلام سجي...
جنون: ايه ده انتي بتكلميني انا؟
اياد: في غيرك مجنون في ام المبني اصلا...
جنون: ياض محدش كلمك.
نور: انا اسمي نور و انتوا يا حلوين؟
جنون(ببرود): سوري مبنكلمش حد من طبقة اعلي مننا.
كنان(بسخرية): من طبقة متقدروش توصلوا ليها.
فارس(بغضب): في ايه يا جدع ما تحترم نفسك.
اياد: شكلك متربتش.
كنان قام و قرب من اياد و لسة هيضربه.
فريد(بزعيق): ايه اللي بيحصل هنا ده؟

الكل: تمام يا فندم.
جنون: مفيش حاجة يا فندم سوء تفاهم.
رأفت: كنان روح لفرقتك.
كنان: تمام يا فندم.
فريد: جنون حافظي علي هدوءك.
جنون: اومال انا بعمل ايه يا فندم. لو مكنتش حافظت عليه كان الدم هيبقي موجود في كل حتة هنا.
فريد: طيب انضموا لبعض.
جنون: مرتاحين كدة.
فريد(بحدة): جنون.
جنون(لنفسها): ربنا يأخدك يا خنزير الحلل.
الكل ضم كرسيه جمب التاني و قعدوا، و قدامهم رأفت و فريد.

كنان: تمام يا سيادة اللواء مطلوب مننا ايه؟
رأفت: انا لما جيت قرأت إنجازات فرقة الرعد انبهرت جدا بأن فرقة بسيطة قدرت تعمل مهمات سرية كتيرة و كانت بنجاح باهر و طبعا بمساعدة قائدتهم جنون الملقبة ب الرعد...
جنون(بهمس): اخلص يا عم الحنين.
نور حاولت تكتم ضحكها بصعوبة.
رأفت: و بجد انا.
الباب خبط.
فريد: ادخل.
محمد: احم سيادة اللواء.
جنون: هات يا عمو هات شكل القاعدة مطولة.

جنون خدت من محمد الاكل و بدأت تأكل و تشرب القهوة...
جنون: حد يأخد؟
فريد(بحدة): جنون مالك؟
جنون: داليا معملتش ليا اكل يرضيك يا سيادة اللواء.
فريد: الصبر يا رب.
رأفت: شكلي هعيد نظر تاني يا فريد بيه.
جنون: يا عم نأكل بعد الاجتماع مش مشكلة...
جنون: خد يا فارس شيله علي جمب.
الكل الا كنان كان بيحاول انه ميضحكش علي قد ما يقدر. كانوا بيقاموا ضحكهم...

فريد: و برضو مع انجازات فرقة اسد المخابرات لقينا ان في توافق بين الفرقتين و ده المطلوب.
كنان: ازاي يا سيادة اللواء؟
رأفت: هتشتغلوا مع بعض...
جنون: يا الله.
شذي: طب ليه يا سيادة اللواء؟
كنان: انا بعترض يا سيادة اللواء.
فريد: مفيش اعتراض يا فندم منك ليه. القرار خلاص اتوقع يعني بقي امر مفروض عليكوا.
اياد: طب هنشتغل مع بعض ازاي و ليه؟
فريد: شوفوا المقاطع دي.
الكل بدأ يشوف المقطع اللي علي الشاشة اللي قدامهم.

جنون(بحدة): فين الاماكن دي يا فندم؟ الواضح انها بره مصر.
رأفت: هجاوبك انا، هي فعلا بره مصر بس اللي مخطوفين اهاليهم اصلهم مصر و ناس كبيرة في البلد...
فريد: يعني مخطوف بنت سفير مصر...
نور: طب بعد الخطف بيعملوا بيهم ايه؟
رأفت: اعضاء و للاستمتاع، و هما مش بيفرقوا بين صغير او كبير...
شذي: و هو كدة بس يا فندم؟
فريد: لا يا شذي، في تجارة مخدرات و كذا شخص مات بسبب تعاطي جرعة زيادة من شباب مصر.

جنون و كنان: بيتم خطفهم ازاي من مصر؟
الكل بص ل جنون و كنان في نفس الوقت.
اياد: خلاص انتبهوا...
فريد: سؤال في محله...
رأفت: هما ليهم دافع بخطف ابناء مصر بالذات.
اياد: اللي هو؟
فريد: مستقلين ب مصر اوي شايفين انهم لما بيخطفوا ابناء مصر اهاليهم مش هيقدروا يعملوا حاجة، و لا الحكومة و لا اي حد هيقدر يعمل حاجة.
جنون: و المطلوب مننا؟
رأفت: تعملوا ايد واحدة تتكاتفوا. علشان نعرف نرجع كل ضحية اتأخدت من مصر...

شهاب: برضو معرفناش يا فندم بيهربوا ازاي؟
فريد: بيجيبوا شخص بيعرف يتكلم عربي يتوه الاطفال يكدب علي الكبار و بيأخدوه في طيارة و يمشي...
جنون: مجرد سؤال و مش اعتراض. ليه مثلا حضرتك ماختارتش فرقة واحدة تعمل كدة سواء احنا اهو هما او غيرنا...
رأفت: درسنا كل الفرق و شوفنا انسب حاجة فرقتين يتحدوا و يكونوا من اقوي الفرق، اللي هو انتوا.
فريد: موافقين؟
فارس: معتقدش اننا هنأخد قرارنا في الحال، صح يا جنون؟

نور: ممكن نتناقش يا سيادة اللواء.
فريد: اكيد...
رأفت: نتمني متحصلش خناقة.
فريد و رأفت خرجوا و اتبقوا الفرقتين...
جنون: ايه رأيكم؟
سجي: انا كان نفسي اسافر روسيا ف موافقة.
اياد: حد يقتل البت دي. راحة روسيا علشان نفسك تروحيها مش علشان تنقذي الارواح البرئية.
شهاب: شايف اتحادنا هيبقي احسن.
جنون: لو كان قائدكم مش متكبر و لا شايف نفسه علي الفاضي كان زمانا بنتفاهم بالعقل.
فارس: نبدأ من الاول.

نور: خلاص يا جماعة ننسي نفسنا نفكر في ارواح الناس اللي ملهاش ذنب دي الناس اللي بتموت دي. الناس اللي محتاجة مساعدتنا...
تامر: كلام نور صح. لازم نعمل ايد واحدة.
جنون مدت ايديها ل كنان.
جنون: موافق يا متكبر.
كنان: يوم ما اتفق هتفق مع واحدة ست...
عطر: علفكرة دي قلة ذوق...
عادل: لا مسمحليكش ده القائد بتاعنا.
شذي: طظ فيك و فيه.
جنون: ايه يا ابني التكبر ده ايه كانوا بيرضعوك زبالة؟

كنان: ما تحترمي نفسك يا بت انتي...
جنون: و الله انا كنت محترماها بس مع الناس الزبالة اللي زيك مبقاش محترماها.
فارس: وحدوا الله.
الكل: لا إله الا الله.
علي: طب ما نهدي و نفكر في حل.
شهاب: انا شايف نبقي ايد واحدة و نستفاد من خبرات بعض.
اياد: شايف كدة و الله. بس شكل كنان بيه هو اللي معترض.
كنان: كويس انك عارف الفرق بيني و بينك...
نور: كنان اهدي يا كنان.

جنون(بحدة): انت يا اسمك ايه يا خنزير الحلل انت لم نفسك راجل ناقص فعلا...
جنون: بنحاول نحترمكوا و انتوا زايدين فيها اوي.
كنان: و يا تري هأخد الستات اعمل بيها ايه.
جنون: سلك بيها سنانك، و كمان ما معاكوا بنت اهي في الفريق...
كنان: بس دي مسئولة عن البرمجة انتوا يا تري مسئولين عن ايه؟
شذي: جنون مش اسمها الرعد من فراغ.
جنون: و كمان لو كانوا شايفين اننا مش هنقدر نعمل المهمة مكانوش اختارونا...

كنان: هتلاقيهم عميوا بقي...
عادل: خلاص يا جماعة اهدوا...
فارس: مبدأيا كدة غصب عننا لازم نعمل مع بعض، اللواء فريد مش بيهزر.
نور: و كمان حياة البنات و الناس دي اهم من التفاهات بتاعتنا.
تامر: رأيي من رأي نور.
اياد: نتعرف بقي من الاول.
اياد: انا اياد، ده فارس، دي عطر، دي شذي، دي سجي...
اياد: دي بقي القائد بتاعنا جنون...
نور: انا نور، ده عادل. ده تامر. ده علي. ده شهاب.
نور: ده بقي القائد بتاعنا كنان.

جنون: هاتي اشرب يا شذي.
شذي: خدي.
تليفون جنون رن، الخط اتفتح.
جنون: مين معايا؟
شخص: سميحة كوباية.
جنون: الاستظراف مش هنا و انا مش ناقصة ناس زبالة زيك.
شخص: استني بس استني.
جنون: لو فاكر اني هسمحلك تستظرف تبقي غلطان.
سجي(بخفوت): مين مين؟
شخص: تسمحيلي نخرج.
جنون(بحدة): بص ياض انت لاما تمسح الرقم و تبعد عني لاما قسما بربي اوريك اللي عمرك ما شوفته في حياتك...
شخص: طيب مش فاكرة انا مين نستوني يعني...

جنون: انت لو في قائمة الناس المهمة كان رقمك هيبقي متسجل.
شخص: طيب يبقي نستوني، اسف.
شخص: عن اذنك.
جنون: لا استني استني، مين بس انت يا عم؟
فارس: مين الزفت ده يا جنون؟
شخص: مش فاكرة صوتي.
جنون: هو انت حبيبي و انا نسيتك. خلاص يا عم اقفل.
شخص: انا وليد يا كلاب.
جنون(بصدمة): وليد!
سجي(بتوتر): وليد وليد و لا وليد تاني غير وليد الاولاني...
فارس: وليد اللي هو وليد الرخم ده...

جنون: الو الو وليد مش سمعاك هبقي اتصل تاني.
اياد: ده ايه اللي فكره بينا ده.
شذي: مش بطقيه يا جنون ابوس ايدك متقلهوش اني معاكي.
جنون: علي اساس هتكلم معاه تاني انا بكرهه كره العمي...
عادل: لو مش رخامة مين وليد؟
عطر: شخص بغيض و بنكرهه معانا من ايام الجامعة.
اياد: هو مش اتزفت سافر...
كنان(بحدة): اعتقد احنا في شغلنا يعني مفيش وقت ل وليد التافه بتاعكوا ده.
جنون(بحدة): علفكرة ملكش الحق انك تزعق لينا.

شهاب: في ايه يا جدعان هو احنا بنلاقي اي سبب نتخانق علشانه...
علي: وحدوا الله.
الكل: لا إله الا الله.
فارس(بضحك): لا عجبتني.
علي: طبعا يا ابني.
فريد: ها عملتوا ايه؟
الكل سكت و مردش علي فريد.
رأفت: شكلكوا متفقتوش.
فارس: بص يا سيادة اللواء. العيب في استاذ كنان.
رأفت: كنان! ماله كنان؟
جنون: عمال يبصلنا من تحت ل فوق فاكرنا خدامين عنده و يقول مش هشتغل مع ستات...

فريد: كنان الفرقة دي تحت قيادتي و انا عارف قدراتهم و لو مكنوش قد ثقتي مكنتش اختارتها.
كنان: طيب و انا موافق بس.
رأفت: ايه؟
كنان: لو العملية فشلت هتبقي بسببهم...
جنون: اي انه لو العملية نجحت برضو هتبقي بسببنا. بما اننا مسئولين عن الخسارة يبقي برضو مسئولين عن الفوز...
كنان(بغيظ): هي هتنجح غصب عنك لاني هكون فيها انا و فرقتي.
اياد(بهمس): الحق الموقف جنون مجنونة...
فريد: خلاص يبقي اتفقنا.

رأفت: القائد للفرقة كلها بأجماع فرقة الرعد و فرقة كنان، هيبقي.
فريد: هيبقي كنان.
نور: حبيبي.
كنان: كنتوا متوقعين ايه؟
فريد: و جنون.
جنون: نعم.
فريد: قائد فريقها زي ما هي...
شذي: حبيبتي اكيد طبعا.
شهاب: ممكن توضيح المركب ب اتنين قبطان تغرق.
رأفت: لا هي قائد واحد ل كنان بس كنان هتبقي شريكته جنون.
فارس: وضح اكتر يا فندم.
علي: ايوه مش فاهمين حاجة.
فريد: جنون انتي فهماني؟

جنون: علي حد علمي يا سيادة اللواء ان كنان بيه هيكون مسئول عن فرقته و انا، و انا اللي اعطي الاوامر لفرقتي. صح كدة؟
رأفت: طول عمرك سريعة الذكاء يا جنون.
اياد: قلبي الصراحة مقدرش الاقي اي قائد غيرك يريحني.
جنون: غور ياض من وشي.
اياد: متشكرين يا رجولة.
فريد: نسيبكم بقي، ملفات القضية اهي.
كنان: تمام يا فندم.
فريد و رأفت خرجوا و الباقي بيبص ل بعضه.

كنان: مبدأيا انا مبحبش حد يعترض علي شغلي و وقت الشغل شغل يعني معنديش إجازات معنديش هزار طول ما احنا بنشتغل بره الشغل تقدروا تضحكوا و تهزروا براحتكوا...
كنان: للأسف هنتبادل ارقام بعضنا للتواصل.
جنون(بهمس): يا حيوان جاي تتأمر عليا.
شذي(بهمس): جنون انتي ارحم.
اياد: مش اتبترتوا.
كنان: قبل ما نسافر روسيا هنعمل ابحاث كتير عن الناس دي و عن الناس اللي اتخطفت...
فارس: استفسار.
كنان: اتفضل.
عطر(بهمس): طلع محترم.

فارس: التخطيط و الاتفاق هيبقي امتي و ازاي و فين؟
كنان: مش مكان محدد. بيت نور او بيت عادل المهم يكون بره المبني. و في بيت حد بنثق فيه.
جنون: هنبدأ من امتي؟
كنان: بدأنا اسااسا...
نور: اهدي يا كنان دول لسة جداد.
كنان: لا مش جداد هنثبت قدراتهم...
شهاب: اه طب هنعمل ايه دلوقتي؟
كنان: هنطلع علي بيت نور نبدأ من دلوقتي.
تليفون شذي رن، الخط اتفتح.
شذي: ثانية.
شذي: الو يا دودو.
شذي: ها لا مش هينفع.

شذي: بلاش يا ست الناس.
جنون شدت التليفون من شذي و حطته علي ودنها.
داليا: قوليلها طنط عاملة مفأجاة ليكي و خليها تلبس فستان شيك كدة و تيجي العريس جاي الساعة 9 و هو مهندس قولتله علي شرطها و اتفقنا انه بعد الجواز بفترة هتكون حامل اكيد فهتسيب الشغل...
جنون: ده انتي تيجي مكاني في المخابرات بقي يا ست داليا.
داليا: جنون!
جنون(بتريقة): مهندس و اتفقت معاه بعد الجواز اكيد هتكوني حامل فهتسيب الشغل...

داليا(بتوتر): ده مش ليكي ده ل شجن.
جنون: يا حرام، طب بصي بقي يا ست داليا قولتلك عندك عريس هيتحمل ظروف شغلي اهلا و سهلا معندكيش ان شاء الله ما اتجوزت، شغلي رقم واحد في حياتي و انتي عارفة كدة كويس يا ست داليا.
جنون: و جهزي عشاء انا و الباقي جاين نتعشي بليل هنتكلم شوية، و اعملي فشار بطلي بخل.
جنون: مش عارفة ايه الستات البخيلة دي.
جنون قفلت التليفون و رمته ل شذي...
اياد(بهمس): الكل مدهوش.

جنون: مش يلا و لا ايه...
كنان: يلا...
الكل خد حاجته و بدأوا يمشوا ورا بعض.
جنون: اوف افتكرت.
الكل: ايه؟
ظابط: رعد بيه الطفل اللي حضرتك قولتي عليه، فريد بيه امر بالافراج عنه...
جنون: ريحتني و الله تسلم يا باشا.
ظابط: علي الرحب و السعة يا رعد بيه. عن اذنك.
و بدأوا يركبوا العربيات.
كنان(بسخرية): ستة في عربية واحدة ليكوا حق.
نور: خلاص يا كنان يلا بينا.
جنون(بغضب): خنزير الحلل اللي عايز الحرق.

عطر(بضحك): طلعتي منين خنزير الحلل.
جنون: معرفش هي جت كدة.
سجي(بضحك): كل ما بتقولي خنزير الحلل مش ببطل ضحك.
فارس: هي جنون فريدة من نوعها معلش...
و بعد فترة وصلوا ل بيت نور.
نور: اتفضلوا اتفضلوا.
جنون: شكرا.
الكل دخل بيت نور و قعدوا علي الكنبة.
نور: خدوا راحتكوا علي الاخر احنا في النهاية واحد. حد عايز اي Drink؟
جنون: بعد اذنك عايزة فنجان قهوة سادة.
نور: تحت امرك.
عطر: هاجي معاكي...

علي: و انت بقي بتحب تشرب و لا؟
فارس: ها؟
جنون: اه صح يا فارس يا تري بتشرب و لا؟
اياد(بضحك): مش قادر لا بجد شكلك و انت عامل زي الكتكوت المبلول مضحك اوي.
فارس(بغيظ): احترم نفسك و انت عامل زي خنزير الحلل...
اياد(بضحك): انا برضو خنزير الحلل و لا واحد تاني عارفاه صح يا جنون...
فارس(بضحك): عارفاه حد المعرفة دي مش طايقة نفسها بسببه.
جنون(بحدة): فارس اياد بطلوا لعبة القط و الفأر دي.

سجي: هما علطول كدة لازم يتخانقوا...
تامر: حاجة حلوة.
عادل: برضو مجاوبتش يا فارس.
فارس: الحمد لله بطلت...
جنون: اه فعلا و مين كان اول امبارح في الديسكو يا فارس بيه...
اياد(بضحك): قفشتك.
جنون: لولا انك فعلا بطلت و الواد الزبالة ده وداك هناك و خلاك تشرب غصب قسما بربي كنت بلغت عنك و انا مجنونة و اعملها.
اياد: ها انا ابدا و الله.
جنون(بسخرية): عارفة.
شهاب: انتوا بتخافوا منها؟

جنون: و ليه متقولش بيحبوني بطلوا علشان انا زي اختهم.
شذي(بهمس): انا زهقت من نظراته ده بيبصلنا بقرف اوف...
سجي(بهمس): بصي زيه.
نور: اتفضلوا.
جنون: ميرسي معلش تعبتك.
كنان: نتكلم في الشغل بقي.
كنان: مبدأيا اعداد كبيرة زي دي اتخطفت اكيد مش هنرجع بيهم كلهم...
فارس: ليه؟
كنان: لانه ببساطة اتخطفوا من وقت كبير ممكن فيهم اللي مات و فيهم اللي اتباعت اعضائه.
سجي: طيب.
تليفون جنون رن...

كنان(بحدة): قولنا وقت الشغل شغل.
جنون: ممكن حد بيموت.
جنون ردت علي اللي بيتصل.
جنون: الو يا جورچ.
جورچ(بدموع): الوه يا جنون الحقي.
جنون(قامت وقفت): في ايه؟
جورچ(بدموع): ...
جنون(بصدمة): انت مجنون صح؟!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة