قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع والعشرون

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع والعشرون

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع والعشرون

ان جهاد بصت لقت كنان و فريد و أوبي و ندي و اتصدمت جدا، و هما اتصدموا. داليا اتصدمت لما لقت جهاد موجودة.
و عدي وقت الكل كان بيبص ل بعضه بصدمة و استغراب و هدوء...
جهاد: ايه اللي جابكوا هنا؟
فريد: انتي ايه اللي جابك هنا يا جهاد؟
داليا(بهمس): مين دي يا شجن؟ تعرفيها؟
شجن(بهمس): دي مامت كنان و أوبي يا ماما.
داليا اتصدمت و بصت ل كنان و جنون.
جنون: احم اتفضلي حضرتك.

جهاد: ابعدي عني كنتوا جايين تعملوا ايه هنا؟
جهاد: شايفاكوا متشيكين يعني و جايين البيت الزبالة ده.
جنون(بهدوء): بصي حضرتك انا محترمة انك في بيتي وانك ام كنان و مرات سيادة اللواء.
اوبي: امي تعالي معايا لحظة.
جهاد(بغضب): ايه اللي جابكوا هنا؟
كنان(ببرود): جيت اخطب.
جهاد: تخطب مين هنا؟
كنان: جنون.
جهاد(بعصبية): البت دي؟! طب و ربي الجوازة دي مش هتم الا بموتي...

كنان: بصي يا امي بحاول اكون هادئ روحي و نبقي نتكلم بعدين.
شهاب(بهمس): طنط جهاد مش هتعديها علي خير.
سجي(بهمس): و هي ليه رافضة جنون يعني؟
نور(بهمس): طنط جهاد بتحب المظاهر و مبتحبش الفقر.
فريد(بغضب): تعالي معايا يا جهاد.
فريد شد جهاد معاه و خرج بره البيت.
جهاد(بغضب): وسع كدة، انت موافق علي الجوازة دي؟!
فريد: اه موافق. جنون دي تعتبر تربيتي و انا واثق فيها...
جهاد: طب و ربي البت دي مش هتبقي علي ذمة ابني.

فريد: اللي انتي عايزاه مش هيحصل، ابنك بيحبها و هي بتحبه.
جهاد: هينساها في يومين و هيحب غيرها...
فريد(بحدة): ما تفهمي بقي ايه يا شيخة حرام عليكي ايه انتي شيطان...
فريد: قسما بربي لو مروحتيش حالا البيت لتكوني طالقة بالتلاتة يا جهاد.
فريد ساب جهاد و رجع للباقي.
جهاد(بغضب): هوريك يا فريد هوريك. و انتي كمان محدش هينتصر عليا.
جهاد مشيت و روحت علي البيت.
عند الباقي.
الكل ساكت بيبص ل بعضه.

أوبي(بمرح): هو مفيش شوية مزيكا و لا ايه يا جدعان، قاعدين في معازي يعني.
فارس: ايوه دلعينا يا شجن...
شجن: تمام.
كنان: طب هأخد جنون نخرج شوية.
داليا: لاااا. خشوا هنا في عشاء ليكوا اقعدوا جوا.
سجي: طب ما تسبيهم يخرجوا.
عطر: ايوه يتفسحوا يعني يأخدوا راحتهم.
داليا: لا هو هنا.
جنون: خلاص يا امي مضايقيش نفسك هنا هنا يا روحي.
كنان راح ناحية داليا و باس رأسها.

كنان: اسف جدا ل حضرتك. ماما عنيدة شوية بس هتوافق اتمني الموضوع ده ميأثرش عليكي.
فريد: ابن ابوك ياض.
شذي: طيب خشوا يلا.
كنان: هنا.
شذي: اه...
كنان مسك ايد جنون و دخلوا لاوضة الجلوس الصغيرة...
كنان(بفرحة): مش مصدق انك يا ام رأس حجر وافقتي...
كنان حضن جنون جامد.
جنون: هو امك ممكن متوافقش صح.
كنان: لا متخافيش هتوافق. و اساسا انتي مراتي.
جنون: تعالي نأكل انا جعانة من الصبح مأكلتش حاجة...

جنون و كنان بدأوا يأكلوا و هما بيتكلموا...
عند الباقي...
تامر: تعالوا نتصور.
و الكل بدأ يتصور و يأخد وضعيات مختلفة.
ندي: اساعدك في حاجة يا طنط؟
داليا(بحدة خفيفة): لا.
ندي: متزعليش من ماما هي طيبة بس.
داليا: مليش دعوة روحي اقعدي مكانك...
شجن: في ايه يا جدعان؟
ندي: كنت هساعد طنط.
شجن: و طبعا هي رفضت. هي ماما بتموت في التعب تعالي نتصور...
ندي: عن اذنك.
ندي و شجن قعدوا يتصوروا.

شجن: يااااااه علي الرخامة. عايز ايه يا رزل؟
أوبي: عايز اتصور مع حبيبتي و اختي.
شجن: نيننينينينينينينيني.
ندي(بضحك): اتصوروا انتوا و اتخانقوا براحتكم.
ندي سابتهم و مشيت، شجن و اوبي قعدوا يتصوروا.
شهاب: يا بت عايز اتصور انا و انتي لوحدينا.
شذي: اه طبعا ما انا لو كان معايا اياد مكنتش هتطردني كدة.
سجي: لا يا روحي متزعليش تعالي نتصور...
شهاب(بغيظ): فينك يا اياد؟
شذي: ربنا يرجعه بالسلامة.

نور: هي طنط داليا قلبت ليه كدة يا عطر؟
عطر: مبتحبش حد يهينها بس هي سكتت علشان خاطر جنون.
تامر: اه، هي طنط جهاد بس معلش عصبية شوية.
عطر(بسخرية): شوية.
علي: خلاص هي عصبية بقي عادي.
تامر: ايه اللي جابك جمبي يا رزل.
علي(و هو باصص لعطر): بحبك بحبك اوي و الله و نفسي نبقي مع بعض دايما...
نور(بضحك): يلا يا تامر نروح حتة تانية.
تامر: الجو بقي خنيق.
عطر: الكل لاحظ.
علي: ما الكل عارف عادي يعني...

عطر: يا ربي علي كمية الرزالة و الرخامة.
علي: متشكر.
عند جنون.
جنون: اوف انا نسيت.
كنان: نسيتي ايه؟
جنون: هتصل ب اياد اطمن عليه...
كنان: اياد! ايه يا جنون؟
جنون: ايه هطمن عليه عمل ايه.
كنان: و انا موجود يعني مفيش اي تقدير و لا اهتمام.
جنون: معلش.
كنان(بضيق): طيب يا جنون. و انا قايم امشي احسن.
جنون مسكت ايده و رمت التليفون جمبها.
جنون: اقعد يا كنان يا رزل خلاص مش هتصل ب حد. طفل و الله طفل.
كنان: هاتي موبايلك...

جنون: قولتلك مش هتصل بيه الله.
كنان: هاتي الموبايل.
جنون: خد.
كنان: افتحيه ب بصمتك و اعملي حسابك هتعمليلي بصمة...
جنون: روح احلم خصوصياتي محدش هيفتحها.
كنان: لو حصلت اي ظروف يا هبلة.
حنون: بشرط انك كمان تقولي الباسورد بتاعك.
كنان فتح تليفونه و عمل ل جنون بصمة.
كنان: خلاص كدة.
جنون: طيب.
كنان: تعالي نتصور.
جنون و كنان بدأوا يتصوروا صور كتير.
الباب خبط.
جنون: ادخل.
داليا: اللواء فريد عايزك.
كنان: تمام.

جنون و كنان خرجوا.
فريد: مش يلا يا ابني.
كنان: احم طيب يلا.
شهاب: هتوحشيني.
سجي: غور بقي.
و الكل بدأ يمشي قبل ما كنان يمشي باس رأس جنون و مشي...
جنون: اوف اليوم كان متعب اوي.
جنون قلعت الصندل و رمته و فردت جسمها علي الكنبة...
شجن: انبسطتي؟
جنون: ملكيش فيه يا بت.
شذي: طب وداكي هدية او اي حاجة؟
جنون: سيبوني تعبانه هموت و انام.
داليا: كله يخش علي اوضته و انتي يا جنون قوميلي.
جنون: يا امي هنام يا امي بكرة بقي.

شجن: في ايه يا امي؟
داليا(بحدة): يلا.
شذي(بهمس): امك اتحولت خديني معاكي.
شجن و شذي دخلوا اوضة شجن و هما بيحاولوا يعرفوا ايه اللي بيحصل بره.
داليا: جنون.
جنون(و هي مغمضة عينيها): نعم.
داليا: انتي موافقة علي الجوازة دي؟
جنون: اكيد يعني مش بلعب معاكي.
داليا: و هتعملي ايه مع امه؟
جنون: كنان قال هيتصرف و هيقنعها.
داليا: انا بقي مش موافقة علي الجوازة دي.
جنون قامت اتعدلت بسرعة.

جنون: نعم يا امي؟! هو مش ده عريس لقطة هو مش ده شاريني. هو مش ده اللي انتي كنتي مُصرة اتجوزه.
داليا: و انا بقولك دلوقتي ده لا.
جنون: و انا هتجوز ده يا امي، ده فيه كل المواصفات اللي انا طلبتها...
داليا: انا قولت اللي عندي.
جنون: وجهة نظرك؟
داليا: هو كدة.
جنون: لو علشان مامته ف.
داليا(بغل): امه دي انا اكتر ست بكرها في حياتي.
داليا: و لو اتجوزتيه يا جنون يبقي اخر يوم في حياتي...

داليا سابت جنون و دخلت اوضتها. و جنون فضلت قاعدة مكانها و بتبص في كل مكان في البيت.

-في مكان تاني...
في بيت فريد.
فريد: ادعوا ربنا يستر.
الكل: آمين.
الكل نزل و دخلوا الفيلا.
جهاد: نورتوا و الله. بقي ابني يروح يخطب و انا معرفش.
كنان: انتي اللي كنتي مُصرة اتجوز بنت مبحبهاش و مش عايزها...
جهاد: و الله. طب علي الاقل كنت سيبيلي خبر.
فريد: ده مش مهم. عرفتي منين ان احنا هناك؟
جهاد: انا مكنتش جاية علشانكوا.
أوبي: اومال؟

جهاد(بعصبية): مش ده المهم دلوقتي الجوازة دي مش هتم فاهم و هتتجوز بنت الوزير.
كنان(بعصبية): انتي ايه يا شيخة ما تبعدي عني شوية...
فريد(بحدة): كنان اهدي.
كنان طلع اوضته و قفل الباب بغضب...
فريد: اطلعوا انتوا كمان اوضتكم.
أوبي و ندي طلعوا اوضتهم.
فريد: تعرفي داليا منين يا جهاد؟
جهاد: داليا مين؟
فريد: ام جنون يا جهاد.
جهاد: معرفهاش.
فريد: المفروض اصدق. انتي داخلة و انتي بتنادي عليها و علي اسمها.

جهاد: انت هتدخل في متاهات كنان مش هيتجوز غير البنت اللي انا اختارها.
فريد: سبب اعتراضك؟
جهاد: مش هتفهم اي حاجة في عائلتنا من طبقة فقيرة جدا.
فريد: ده مش سبب شوفي سبب غيره.
جهاد: انت عايز تعصبني...
فريد: انتي اللي مش مريحة نفسك.
فريد: طالع انام يا جهاد نامي و خلي شرك ده يقل شوية.
فريد طلع لاوضته و بعد فترة جهاد طلعت وراه.

-في الصباح الباكر...
في المبني.
شهاب: صباح الخير...
نور: صباح النور، مالك قافل وشك ليه؟
شهاب: لسة واصل ليا خبر صعب.
نور: ايه؟
تامر: متقلقناش.
شهد: ما تتكلم في ايه؟
شهاب: عادل.
علي: ماله الزفت ده؟
شهاب: عمل انفجار كبير في قرية كاملة.
تامر: و مين قال انه عادل؟
شهاب: لما جبنا تسجيل الكاميرات في شرطة المرور شبهوا عليه و عملوا بحث عنه و عرفوا كل حاجة.
نور: كنان لازم يعرف.
علي: جبنا في سيرة القط طلع ينط.

كنان: في ايه؟
نور: عادل.
كنان: ماله ده؟
شهد: بيقولوا انه فجر قرية كاملة.
كنان(بصدمة): نعم! ليه يعمل كدة؟
شهاب: معرفش.
كنان: بس لازم نتأكد ان هو.
علي: كاميرات المرور لمحته و هو بيأخد شنطة من شخص و اساسا عادل مطلوب القبض عليه...
كنان: لازم نشوف تسجيلات المطار، هروح انا.
شهاب: طيب و انا هتابع موضوع القضية بتاعنا.
نو: و انا و تامر. خد معاك علي و شهد.
كنان: طيب، يلا بينا.

كنان و علي و شهد ركبوا عربية كنان و راحوا ناحية المطار.

-في مكان تاني...
في بيت جنون...
جنون صحيت من نومها و بدأت تلعب ضغط.
داليا: امه دي اكتر ست بكرهها في حياتي.
داليا: لو اتجوزتيه يا جنون يبقي اخر يوم في حياتي.
-جنون قعدت تلعب ضغط كتير لغاية ما عرقت و تعبت، جنون قامت و دخلت الحمام و ملت البانيو و قعدت فيه و حطت رأسها تحت الماية...

جنون: ماما انتي بتكرهي حد؟
داليا: ليه يا حبيبتي بتقولي كدة؟
جنون: بسأل.
داليا: انا يا جنون مش بكره حد هو بس شخص واحد يا جنون اللي بكرهه.
جنون: مين؟
داليا: مش لازم نقول اسماء يا جنون. بس حبي كل الناس يا حبيبتي.
جنون: انتي مش بتكرهي اي حد غير شخص واحد. طب عمل ايه؟
داليا: لما تكبري هتعرفي.

جنون كان نفسها خلاص بيروح و طلعت بسرعة من تحت الماية و هي بتشهق.
جنون(و هي بتأخد نفسها): لو اللي في بالي يبقي حرب و ابتدت.
جنون قامت بسرعة و غيرت هدومها.
جنون لبست بنطلون جينز ضيق و تي شيرت ابيض قصير لغاية الخصر و بنص كم و الكم مايل علي الكتف كان نوع القماش من الدانتيل. و سيبت شعرها علي ضهرها و لبست كوتشي اسود في بيض عالي نوعا ما. و اختارت شنطة ضهر باللون الاسود.
جنون: صباح الخير يا شجن...

شجن(بتوتر): صباح النور.
داليا: ايه و انا مش موجودة.
جنون: صباح الخير. عن اذنكوا.
شجن: مش هتوصليني.
جنون: تعالي في عربية شذي. الموتسكل في المبني.
شجن: ثانية هجيب شنطتي.
داليا: جنون.
جنون: خير؟
داليا: صدقيني بعمل ل مصلحتك.
جنون(ببرود): مش لسة صغيرة و هيضحك عليا بكلمتين. يلا يا شجن.
شجن: حاضر جيت اهو.
شجن و جنون خرجوا و استنوا شذي.
شذي: معلش اتأخرت عليكوا.
شذي: هو احنا التلاتة هنروح بالموتسكل؟

جنون: لا اومال فين عربيتك؟
شذي: باظت.
جنون: الموتسكل في المبني نسيته. كله يروح مواصلات يلا.
جنون فتحت البوابة و اتصدمت.
شجن: الله ايه العربية القمر دي؟
جنون: ابعدي ل ورا ممكن تكون خطة من حد.
حارس: حضرتك مدام كنان؟
جنون بصت وراها و بعدين اتكلمت بصوت واطي.
جنون: ايوه.
حارس: العربية دي من كنان بيه.
جنون: لحظة لحظة من مين؟ و ليه اصلا؟
حارس: تقدري تكلميه حضرتك، اتفضلي المفاتيح...
جنون: شكرا...

شذي(بصدمة): جابلك عربية يا جنون؟
شجن: باين عليها نضيفة اوي تعالي نجربها.
جنون: استنوا لما اتأكد.
جنون طلعت تليفونها و اتصلت ب كنان.
الخط اتفتح.
كنان: ايوه يا حبيبتي.
جنون: هو انت جبتلي عربية؟
كنان: يعني انت متأكد ان مفيش حجز؟
شخص: لا يا فندم.
كنان: معاكي.
جنون: جبتلي عربية؟
كنان: ايوه بتاعتك. سلام دلوقتي ورايا شغل هقابلك بعدين.
جنون: استني.
جنون: اوف قفل، مش هقدر اقبل العربية دي.

شجن: حرام عليكي دي حتى لونها اسود زي ما بتحبي.
جنون: يا جماعة مش دي المشكلة المشكلة في الست اللي جوا دي هقولها ايه.
شذي: ابقي اركني العربية بعيد.
جنون: اوف لولا اني مضطرة.
شذي: يلا يا جميل.
جنون: هو مش ده جورچ استنوا لحظة...
جنون: جورچ جورچ.
جورچ ركب عربيته و مشي بيها بسرعة.
جنون: اوف يا الله.
شجن: سيبك منه يلا.
جنون ركبت العربية و جمبها شذي و وراها شجن و بدأت تسوق.
و بعد فترة وصلت ل شركة شجن.
شجن: باي.

جنون و شذي: باي.
شذي: بقولك.
جنون: ايه؟
شذي: اتصلت ب اياد تليفونه مغلق. اتصل بيكي.
جنون: لا كنت هتصل بيه امبارح بس اتلهيت و نسيت. استني لما احاول كدة.
جنون طلعت تليفونها و اتصلت ب اياد لقت الخط مقفول.
جنون: جربي تاني كدة.
في الشركة.
شجن دخلت علطول ل مكتب اوبي.
شجن: بعتذر جدا علي التأخير بس مكناش لاقين عربيات بس...
أوبي: و لا يهمك يلا علي شغلك. النهاردة في غداء عمل.

شجن: اه عارفة هروح اجهز كل اوراق الصفقة و هراجعهم و هعمل منهم نسخة كمان تكون معاك علشان ميحصلش زي ما حصل المرة اللي فاتت.
أوبي: شاطرة. يلا علي شغلك.

-في مكان تاني...
في المبني.
فارس: اه علي الناس اللي جاية بعربيات جديدة.
جنون: مش فايقة يا فارس. تعالي ورايا...
فارس: في ايه يا شذي؟
شذي(بتوتر): اياد تليفونه مغلق.
جنون دخلت مكتبها و وراها فارس و شذي...
جنون: طبعا مش هقولك هتعمل ايه.
فارس: فهمت...
جنون: مستني ايه؟ ابدأ.
جنون: خليكي معاه يا شذي.
جنون مشيت و راحت للباقي.
عطر: صباح الخير.
جنون: تمام دلوقتي لازم تركزوا معايا.
سجي: مش مطمنة.

جنون: العملية بتاعنا الجديدة شوفولي اخر ميعاد ليهم.
عطر: جبناه. هما ناوين يضربوا منطقة راقية لسة محددنهاش احنا بس جهزوا كل حاجة.
جنون: عرفتوا مين بيجيب ليهم السلاح؟
سجي: لا الصراحة معرفناش.
جنون(بحدة): ازاي يعني؟ ما تتصرفوا و اعرفوا.
سجي: طيب طيب اهدي.
عطر: هنعمل علي الموضوع ده.
عند شذي.
فارس: اخرة مرة كان موبايله في ().
شذي: علي ما اعتقد ده مكان قريب من عمليته و مهمته.
فارس: امممم طب استني.
شذي: طيب.

الباب اتفتح فجأة.
شخص: فين رعد بيه؟
شذي: في مصيبة صح، طالما قولت رعد تبقي مصيبة.
فارس: في ايه؟
شخص: باعتين فيديو ليها...
فارس: مين هما؟
شخص: مجهول.
فارس: تعالي معايا.
راحوا ل مكان جنون و دخلوا.
جنون: عرفتوا حاجة؟
شذي: في مصيبة يا جنون...
جنون: في ايه؟
شخص: تعال معانا يا رعد بيه.
جنون(لنفسها): ربنا يستر.
جنون راحت لاوضة تانية و كان اللواء رأفت موجود.
جنون: خير يا سيادة اللواء؟
رأفت: شوفي بنفسك.

رأفت ودي جنون جهااز الكتروني و كان فيه فيديو.
جنون شغلت المقطع و اتصدمت لما لقت اياد و هو مربوط و وشه متغرق دم...
شخص: تسيبي الراجل اللي عندك نسيب راجلك.
شخص: غير كدة. العين بالعين و السن بالسن و البادي اظلم.
جنون: تسمحلي اتعامل يا فندم؟
رأفت: من غير تهور يا جنون.
جنون: تمام عن اذنك يا فندم. ابعت الفيديو ده ل فارس.
جنون خرجت من مكتب اللواء و راحت لاوضة مكتبها...
شذي(بدموع): اياد حصله حاجة صح؟

شذي(بدموع): ردي عليا ارجوكي.
جنون قربت من شذي و نزلت لمستواها.
جنون: متخافيش مجرد اختبار صغير من ربنا.
جنون: و كمان اياد راجل هيقدر ينقذ نفسه. و كمان اول ما يرجع اقتليه انتي...
الباب اتفتح فجأة.
شخص: اياد مات.
جنون اتصدمت و بصت لشذي لقتها بتغيب عن الوعي.
جنون(بخضة): شذي.
جنون: شذي شذي فوقي. فوقي ردي عليا.
فارس(بخضة): ايه اللي حصل؟
جنون: شيلها يا فارس بسرعة.
فارس شال شذي و راح ل ساهر.
ساهر: ايه اللي حصل؟

جنون: شوفها حصلها ايه؟
ساهر: تعرضت لصدمة قوية...
فارس: في ايه يا جنون؟
جنون: اياد مات.
جنون خرجت من عند شذي و راحت للشخص الارهابي اللي مسكوه...
جنون: اياد ذنبه ايه؟
شخص: مين اياد؟
جنون: هتستعبط كان معايا في فرقتي.
جنون: اسمعني كويس انا عارفة انه مامتش ده بس علشان نخرجك و محدش من الظباط يتقتلوا تاني.

جنون: مش هما عايزينك تخرج. اخرج بوديلك كامل الحرية بس صدقني موتك و موت عائلتك هيبقي علي ايديهم لو خرجت من هنا.
شخص: عايزة تعرفي ايه؟
جنون: اماكنكم السرية.
شخص: هقولك بس عائلتي امانة في رقبتك.

عند فرقة كنان...
تامر: شوفتوا اللي حصل؟
شهاب: خير ايه تاني؟
تامر: اياد مات و شذي اغمي عليها.
نور: انت اتجننت بتقول ايه؟
تامر: ده اللي حصل.
نور: اوف لازم اروح اشوفها.
شهاب: طب روحوا انتوا و انا هخلص حاجة و اجي.

-في مكان تاني...
عند كنان.
شهد: خد اشرب.
كنان(بلامبالاة): شكرا...
علي: لا برضو يا كنان.
كنان: طيب اكيد مش هينزل باسمه.
شهد: ممكن يكون مش جاي من روسيا.
علي: وجهة نظر.
كنان طلع تليفونه و اتصل ب جنون.
الخط اتفتح.
جنون: لو في حاجة مهمة قول غير كدة مش فاضية.
كنان: مالك؟
جنون: مفيش حاجة. شوية حاجات في الشغل.
كنان بعد عن شهد و علي و اتكلم.
كنان: فيكي ايه يا جنون؟
جنون(بصوت مخنوق): مفيش حاجة. سيبني دلوقتي.

كنان: طيب انا جايلك.
جنون: انا مش في المبني.
كنان: مكان ما انتي هجيلك.
جنون: هشوفك في المبني سلام.
فارس: مقولتيش ليه ليه؟!
جنون: مش عايزاه يقلق علي الفاضي. و كمان مش كل مهمة هطلعها هقوله يعني.
فارس: ان شاء الله هنرجع كلنا سالمين.
جنون: حسام ظابط مخابرات.
حسام: نعم يا رعد بيه.
جنون: خليك علي اتصال بالقوات. ممكن العدد يبقي كبير.
حسام: تمام يا فندم.
فارس: ايه إلى خلاكي تيجي هنا؟

جنون: هو قال مكانين عندي احساس انه ده.
و بعد فترة وصلوا للمكان المطلوب.
جنون(بخفوت): كله يستعد.
الكل جهز مسدسه و خد شنطته الخاصة بيه.
جنون: سامعني يا فارس؟
فارس: ايوه.
جنون: و انت يا حسام؟
حسام: ايوه يا فندم.
جنون: حسام خليك ورا البيت ده. و انا و فارس هنقتحم.
جنون: اكسر.
فارس كسر باب خشبي برجله.
جنون و فارس دخلوا لقوا ناس موجودة معاها اسلحة. و حصل ضرب نار متبادل...
فارس: جنون احمي ضهري.
جنون: تمام.

جنون بدأت تضرب نار و فارس دخل للبيت من جوا ملقاش حد.
جنون: حسام تعالي.
-جنون مسدسها خلص و بدأت تضرب بأيديها و رجليها. بس في شخص ضربها علي رجلها و جنون وقعت في الارض واحد مسكها من شعرها و رفع رأسها لفوق و كان ماسك في ايده سكينة و لسة هيقتلها لقي رصاصة في رأسه و وقع علي الارض. جنون وقعت راجل برجليها و قامت وقفت.
جنون: اتعامل هنا هشوف فارس.

جنون فتحت شنطتها و طلعت مسدسين حطت واحد ورا ضهرها و التاني في ايديها...
جنون راحت ل فارس لقت شخص قعد عمال يضرب فيه و فارس بيقاوم.
جنون ضربته رصاصة في رأسه...
فارس: شكرا.
جنون: ازاي مفيش اي اوض او ابواب تانية؟
فارس: معرفش.
جنون: لا في...
جنون لقت ان في حيطة خارجة ل قدام شوية.
جنون: بس بالبصمة.
جنون: ناولني الراجل ده.
جنون مسكت صباع الراجل و فتحت زي باب كدة.
فارس: يا نهار اسود دي كلها قنابل و اسلحة.

جنون: فارس حاسب.
فارس لقي شخص موجه ناحيته مسدس.
فارس: ازيك.
فارس بحركة بسيطة خد السلاح من الراجل اللي قدامه و ضرب عليه نار.
جنون(بقلق): اياد.
جنون: اياد انت كويس؟ رد عليا.
فارس: شكله مغمي عليه.
جنون: شيل معايا.
جنون و فارس شالوا اياد و سندوه و خرجوا.
حسام: تمام كله تمام.
جنون: شكرا...
حسام: خلي عنك.
جنون و فارس سندوا اياد و خرجوا و جنون وراهم.
فارس(بيبص ل جنون): سوقي انتي.
فارس(بصوت عالي): جنوووووووون.

جنون لفت وراها لقت شخص ماسك سلاح و موجهه ناحية جنون و في اقل من لحظة حصل ضرب نار.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة