قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع عشر

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع عشر

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع عشر

حصل ضرب نار تاني و حد رمي حاجة مالية دخان و الكل بقي مش شايف حاجة.
جنون لقت حد قدامها بس مش باين ملامحه.
شخص: البداية بس.
الشخص ده طلع سكينة و فتح بطن جنون...
الشخص ده اختفي بسرعة و جنون بدأت تنزل دم و نزلت علي ركبها و الرؤية بدأت توضح للكل. كنان شافها و جري عليها.
كنان(بقلق): جنون فيكي ايه؟ ردي عليا علشان خاطري حبيبتي.
جنون(بدموع): مفيش حاجة.
كنان(بقلق): جنون انتي بتنزلي دم. مين عمل كدة؟

اياد(بخضة): جنون! حصل ايه؟ لازم اسعاف...
شذي(بدموع): فارس قال ان في طيارة طبية جاية كمان ربع ساعة...
جنون: خلاص امشوا.
شهاب: انتي كويسة حاسة بوجع؟
جنون: بسيط.
سجي(بدموع): طب.
كنان(بصوت عالي): كله علي مكانه، انتوا اللي هتأمنوا رجوع البنات يلا، انا هفضل معاها.
كنان: يلا.
علي: خلاص يا جماعة يلا...
اياد: بس.
كنان: يلا يا جماعة يلا.

-الكل مشي و هو قلقان علي جنون، كنان شال جنون و راح لمكان تاني و حط جنون في الارض و سند ضهرها علي حيطة و فضل واقف باصص ليها.
جنون(بابتسامة): انا مش خايفة علفكرة ليه انت قلقان كدة.
كنان: قولتلك متجيش.
جنون: كنان محصلش حاجة، انا هتعالج و هرجع تاني الرعد بهيبته...
كنان بصلها ب حزن و وداها ضهره.
جنون: ممكن اطلب طلب؟
كنان: ايه؟
جنون: لو حصلي حاجة ممكن تخلي بالك من ماما و شجن.

كنان(بحدة): متقوليش كدة، كلها دقيقتين و تيجي الطيارة و هينقذوكي.
جنون: طيب يا قموص.
كنان: انا مش قموص.
جنون بدأت تحس بوجع اكتر و سكتت. كنان قرب عليها بسرعة و حط رأسها علي صدره.
كنان: هتكوني بخير.
جنون: عارفة. يا ابني انا الغرور ماشي في دمي.
كنان: فيكي حيل تتكلمي.
جنون: خمسة و خميسة يا عم.
كنان: هتبقي كويسة...
جنون: عارفة بقي قولنا مرة، انت متحكمش علي حد غلط تاني.
كنان: مش وقت كلام...

جنون بدأت تغمض عينيها و تفتحهم لغاية ما اغمي عليها، كنان حس بتقل جسمها و رفع رأسها بين ايديه.
كنان: جنون جنون ردي عليا جنون جنون.
كنان سمع صوت الطيارة و شال جنون بسرعة و ركب الطيارة و الدكاترة خدوا جنون منه و بدأوا يعالجوها و كنان قاعد متوتر و قلقان.
بعد فترة كبير...
الدكتور: الحمد لله بس.
كنان: بس؟!
الدكتور: ال 24 ساعة الجايين هيحددوا مصيرها...
كنان مسك الدكتور من قميصه بغضب.

كنان: انت بتقول ايه يا حيوان انت، جنون هتعيش فاهم.
الدكتور: يا بيه ابعد.
الكل تدخل و بعدوا كنان عن الدكتور. و بعد فترة كبيرة وصلوا ل مبني المخابرات علي سطح المبني.
كنان شال جنون كانت ايديها سايبة و رأسها في الهواء. كنان رفعها ليه و بدأ ينزل السلالم و كل الناس بتبص عليهم كل الظباط و كل اللي بيشتغلوا في المبني، لغاية ما كنان لقي فريد و رأفت جايين ناحيته...
فريد: حصلها ايه يا ابني؟

كنان: لازم اروح المستشفي. الناس دي مش بتفهم.
رأفت: استني بس نوديها للدكتور اللي هنا.
كنان سابهم و كمل مشي و فريد و رأفت مشيوا وراه و راحوا للمستشفي و دخلوا جنون العناية المركزية.
و بعد فترة جت باقي الفرقة و فضلوا يدعوا ل جنون و الكل فضل قاعد في المستشفي محدش راضي يمشي و باتوا ل تاني يوم كلهم...
في الصباح الباكر...
الدكتور دخل و بدأ يفحص جنون و جنون بدأت تفوق.
جنون(بتعب): انا فين؟

الدكتور(بابتسامة): حمد لله بالسلامة يا مدام جنون.
جنون(بتعب): الله يسلمك.
الدكتور: دلوقتي هننقل حضرتك اوضة عادية.
جنون: شكرا.
الدكتور خرج و لقي الكل قربوا منه و هو خاف نوعا ما.
الدكتور: احم مدام جنون بخير و هننقلها اوضة عادية و تقدروا تشوفوها.
فريد: تسلم يا ابني.
و نقلوا جنون لاوضة عادية و الكل دخل ليها.
اياد: حمد لله بالسلامة يا حبيبتي.
فارس: قلقتينا عليكي يا بطة.
فريد: حمد لله بالسلامة يا بطلة.

جنون: شكرا ليكوا...
شذي(بدموع): معرفش كنت هعمل ايه من غيرك.
جنون: عزا يا اختي كنتي هتعملي عزا.
علي: الف مليون سلامة عليكي...
جنون: تسلم يا عم.
عطر: ده محدش اتحرك من امبارح...
شهاب: يلا قومي بقي...
رأفت: بجد تسلمي يا جنون انتي عملتي عمل عظيم.
جنون: عملت ايه بس ده واجبي...
نور: بجد قلقت عليكي جدا افتكرتك اختي.
جنون: تفتكري ليه؟ احنا اخوات فعلا...
سجي: قومي بقي بالسلامة.
جنون: طيب جهزوا ليا ورق خروجي.

فريد: نعم يا اختي؟!
جنون: دودو و شجن وحشوني.
كنان(ببرود): كأنك لسة في العملية.
جنون: لا لا يلا خرجوني من هنا يلا...
جنون اصرت كتير تروح و عملوا تصريح ليها. و جنون روحت بيتها...
جنون(بصوت عالي): دودو دودو حبيبة قلبي انا.
داليا(بفرحة): جنون...
داليا جريت علي جنون و حضنتها. جنون حاولت تكتم وجعها.
داليا: اخيرا رجعتي يا حبيبتي وحشتيني اوي، اوي و الله...
شجن: مساء الخير، ايه ده جنون...

شجت جريت علي جنون و نطت عليها.
جنون(بوجع): آآآه.
داليا: مالك يا حبيبتي؟
جنون: ها لا بقول اه يعني اني اه جنون.
شجن: وحشتيني اوي اوي اوي اوي.
جنون: و انتوا اكتر، في اكل؟ انا جعانة اوي.
داليا: ثواني بس يا حبيبتي.
جنون: هخش اغير هدومي.
جنون دخلت اوضتها خدت دوش، و حست بآلم شديد حاولت تخفيه و غيرت هدومها.

جنون لبست شورت قصير باللون الابيض و تي شيرت طويل لغلاية الركبة باللون الاسود في ابيض ب حمالة عريضة و عملت شعرها كحكة ل فوق.
جنون: ياااه علي الاكل و جمال الاكل.
داليا: كلي يا حبيبتي و طمنيني عليكي...
جنون: الحمد لله يا ماما. اخبارك يا شجن؟
شجن: عايشة.
جنون: لا تصدقي افتكرتك ميتة...
شجن: تشكرات تشكرات.
الباب خبط.
شجن: هقوم افتح.
جنون: من امتي؟ مش مطمنالك ها خليكي عارفة.
شجن: هتطلعي شغل المخابرات عليا.

شجن فتحت الباب و لقت شاب وسيم وفضلت باصة ليه كتير...
شجن(بابتسامة): نعم؟!
كنان: لو سمحت جنون هنا؟
شجن: طب مينفعش شجن؟
جنون: بتتكلم مع مين بنتك الواطية دي.
جنون قامت بسرعة و استغربت لما لقت كنان.
جنون: خشي يا شجن جوا.
شجن: طب مينفعش افضل.
جنون(بحدة): شجن كلمة زيادة و هنزل عليكي ضرب.
شجن: خلاص يا ستي الله، باي يا واد يا قمر انت...
جنون(بتوتر): احم متأخدش علي كلامها خالص.

كنان(برفعة حاجب): قصدك اني مش حلو و قمر.
جنون(باحراج): لا مش كدة خالص انت قمر.
جنون(بحدة): انت كنت عايز ايه اساسا؟
كنان: طيب يا ست جنون، اخبار الجرح بتاعك ايه؟
جنون حطت ايديها علي بوق كنان و خرجت و قفلت الباب وراها.
جنون: هششش محدش يعرف انه حصلي حاجة. وطي صوتك.
كنان(بهمس): تمام.
جنون: كنت عايز ايه؟
كنان: شنطة هدومك اهي.
جنون(بذهول): واو كنان بيه بنفسه. لا لا مش مصدقة.
كنان قرب علي جنون و باسها من خدها.

كنان: كدة اتأكدتي؟
جنون: كدة اتأكدت انك موجود لانك مستغل بس مش اكتر.
كنان: باي اقابلك في الحفلة.
جنون: باي.
جنون: استني.
كنان: ايه؟
جنون قربت من كنان و قرصته من خده.
جنون: يا مستغل ها.
جنون كانت هتشيل الشنطة و تدخل بس لقت كنان شالها.
جنون: ايه ده بقي؟
كنان: انتي تعبانة هشيلها انا.
جنون: لا هات.
كنان: طيب بس كنت عايز اسألك سؤال هي امك تعرف انك كنتي في المستشفي لانك تعبانة.
جنون فتحت عينيها علي اخرهم بصدمة.

جنون: يعني انت بتهددني؟!
كنان: ايوه جنوني.
جنون(بغيظ): متقولش جنوني دي تاني...
كنان: هتدخليني و لا انادي علي الست الوالدة.
جنون(بغيظ): خش.
كنان دخل و هو شايل الشنطة في ايده و جنون دخلت وراه.
كنان: مساء الخير اسف جيت من غير ميعاد.
داليا: لا و لا يهمك يا ابني، اتفضل.
جنون: لا عليه شغل صح؟
كنان: لا مش عليا شغل.
داليا: خلاص يا ابني تعالي كل.
كنان: لو مش هضايقكوا.
شجن: لا ابدا...

الاربعة قعدوا علي السفرة و بدأوا يأكلوا.
داليا: اخبار جنون معاك ايه يا كابتن.
كنان(بضحك): كابتن.
جنون: هي ماما علي طبيعتها...
كنان: و الله بنتك اعند من الصخر.
شجن: ايوه اعند واحدة.
كنان: معتقدش لان في اعند منها.
داليا: مين؟
جنون(بتريقة)و كنان(بفخر): انا.
داليا و شجن ضحكوا عليهم و جنون بصت ل كنان بغيظ.
كنان: طيب عن اذنكوا طولت عليكوا.
جنون: اوي الصراحة.
كنان: طيب جنوني.

جنون بصتله بذهول. و داليا و شجن بصوا باستغراب. كنان بصلها بلامبالاة...
كنان خرج و ركب عربيته و راح لبيته.
جنون كانت هتقوم بس داليا و شجن مسكوها و قعدوها علي الكرسي تاني.
داليا: عريس صح عريس يا جنون.
شجن: لو الواد المز القمر ده فهو يستاهل الصراحة.
جنون(بحدة): عريس ايه و مز و قمر ايه بس، شيلوا الافكار دي من دماغكوا...

-جنون قامت و دخلت اوضتها و بدأت تلعب ضغط لغاية ما عرقت و تعبت اوي و حست بوجع شديد و بعدها نامت مكانها علي الارض من كتر التعب...

-في مكان تاني...
فيلا فريد.
ندي(بفرحة): كنان.
كنان شال ندي و باس رأسها.
كنان: اخبار اميرتنا ايه؟
ندي: بخير يا حبيبي. جبتلي ايه و انت جاي؟
كنان: مصلحة انتي.
ندي: لا و الله.
جهاد: حبيبي.
كنان: ازيك يا امي.
اوبي: حبيب قلبي و الله. ازيك يا وحش.
كنان: بخير و انتوا اخباركوا ايه؟
اوبي: بخير بيكي. انت عامل ايه بس عملت ايه في المهمة.
كنان: عندك شك اني نجحت.

سيدة: كنان بيه فريد بيه قال لما حضرتك تيجي تروحله اوضة المكتب.
كنان: تمام.
كنان: هرجع تاني.
كنان راح لاوضة المكتب و خبط الباب.
فريد: ادخل...
كنان: تمام يا سيادة اللواء.
فريد: خش يا كنان.
كنان: نعم يا باشا.
فريد: حضر نفسك في حفلة بكرة احتفالا ليكوا كلكوا.
كنان: تمام يا فندم اللواء رأفت قالي.
فريد: تمام، ان شاء الله كلها اسبوع بالكتير و تطلق جنون.
كنان: تمام عن اذنك عايز انام.
كنان كان هيمشي بس رجع تاني.

كنان: حضرتك عرفت مين اللي نشر الفيديو. و مين اللي جرح جنون؟
فريد: لا يا كنان.
كنان: تمام.
كنان طلع غير هدومه و نام...
-عدي اليوم بدون أحداث تُذكر...

-في الصباح الباكر...
في بيت جنون...
جنون صحيت علي صوت موبايلها و ردت.
جنون: الو يا سيادة اللواء.
فريد: الو يا جنون، مساء الخير...
جنون: مساء النور اتفضل.
فريد: اجهزي انتي و داليا هانم و شجن علشان حفلة بليل.
جنون: اه تمام يا فندم. شكرا لاهتمامك.
فريد: يلا باي.
جنون قامت و خرجت من اوضتها راحت علي اوضة مامتها و فتحت الدولاب و بدأت تدور علي هدوم ليها.
داليا: بتعملي ايه يا بت؟

جنون: بطلعلك هدومك اللي هتلبسيها.
داليا: ليه رايحين فين؟
جنون: حفلة علشان نجحنا في العملية...
داليا: ما بلاش يا جنون مش قادرة.
جنون: ليه بس يا بطة لا هتلبسي بحبك يلا.
جنون: جربي الفستانين دول و تعالي اقولك رأيي.
جنون خرجت و راحت لاوضة شجن...
شجن: مين المزعج ده؟
جنون: انا يا زفتة.
شجن: احم معالي الوزير الباشا.
جنون: انتي كنتي بتحلمي يا بت انتي، و لا شاربة حاجة.
شجن: بهزر يا بيضة.

جنون: طيب قومي خدي شاور رايحين حفلة.
شجن(بفرحة): هيصة اخيراااااااا.
جنون: كلمة كمان و مش هأخدك معايا.
شجن: اهو سكت.
جنون: البسي ده يلا.
شجن: عيوني.
جنون خرجت و طلعت تليفوتها و بدأت تتصل باياد و طلعت للدور التاني.
الخط اتفتح.
جنون: ها لبستوا؟
اياد: لسة بدري يا جنون، المهم طمنيني عليكي.
جنون: بت يا شذي يا زفتة قومي.
جنون: ايوه انا بخير...
جنون: يا كلبة الكلبة ردي عليا.
شذي: ايه بقي...

جنون: عدي علي فارس يا اياد هكلمك بعدين...
جنون: قومي يا سنيورة قومي يلا.
شذي: اوف الحفلة نسيت.
جنون: قومي.
الكل بدأ يأخد شاور و يقيس هدومه...

-في مكان تاني...
عند كنان.
جهاد: ايوه حطوا دي هنا.
فريد: شايفك مبسوطة اوي.
جهاد: اخيرا خليت الحفلة تبقي عندنا اخيرا هقدر اعزم حرم الوزير و بنتها.
فريد: مش هتتغيري.
اوبي: مساء الجمال...
فريد: مساء النور يا حبيبي. لسة ملبستش ليه؟
أوبي: طالع اهو بس قولت اطمن عليكوا...
جهاد: يلا يلا بسرعة انجز...
أوبي بص ل فريد و بعدين طلع لاوضته...
في اوضة ندي.
ندي كانت بتتكلم في التليفون.
ندي: حاضر يا سعيد في اقرب وقت.

سعيد: ماشي يا حبيبتي، بس وريني هتلبسي ايه الاول.
ندي: اكيد يا حبيبي.
ندي اعترفت بحبها ل سعيد هي كمان و بقوا بيتكلموا كتير مع بعض...
الباب اتفتح.
ندي(بخضة): ماما!
جهاد: في ايه مالك؟ يلا انتي لسة ملبستيش يلا البسي.
ندي: حاضر حاضر...
جهاد راحت لاوضة كنان و خبطت الباب.
كنان: ادخل.
جهاد: ليه بتلعب ضغط يا حبيبي؟
كنان(ببرود): انجزي يا امي.
جهاد: يلا قوم البس يا حبيبي.
كنان: طيب.
جهاد خرجت. و كنان قام خد دوش سريع...

-في مكان تاني...
عند شهاب.
شهاب كان بيلبس و طلع تليفونه و اتصل ب نور.
الخط اتفتح...
شهاب: لبستي يا واد يا بت انتي؟
نور(بغيظ): يا حيوان...
نور: ايوه لسة بلبس عايز ايه بقي؟
شهاب: هعدي عليكي.
نور: طيب و تامر كمان هيعدي عليا نروح مع بعض.
شهاب: طيب يا نور. باي.
نور: باي متتأخرش اللواء هيعمل مننا صوابع كفتة.
شهاب: طيب...
عند علي.
علي: يلا يا تامر هنتأخر.
تامر: طيب يا ابني مستعجل علي ايه؟

علي: الصراحة الصراحة انا معجب ب عطر و عايز اشوفها.
تامر(بابتسامة): اخيرا هتدخل القفص. و هشوفك عريس.
علي: مش لما توافق.
تامر: هتوافق متخافش يا حبيبي...
علي: ربنا يخليك ليا يا حبيبي و الله.
تامر: طب يلا بينا.
تامر و علي ركبوا عربيتهم و راحوا ل بيت نور.
نور: مساء الفل يا شباب.
تامر: مساء النور بس ايه الفستان القمر ده؟
نور: تسلم يا باشا.

نور كانت لابسة فستان اسود و فيه لمعة باللون الفضي ضيق و طويل و مفتوح من الجمب و لبست صندل فضي بكعب. و حطت روچ احمر هادئ.
نور: استنوا شهاب بقي.
علي: طيب هنزل اركب معاه.
نور: او نركب كلنا مع بعض.
علي: لا علشان لو حصل اي ظروف.
شهاب: مساء الجمال مش يلا.
علي: طيب...
علي ركب عربية شهاب و نور ركبت مع تامر و بدأوا يروحوا ناحية فيلا كنان...
عند كنان.

كنان لبس بدلة باللون الكحلي الغامق و قميص ابيض و لبس جذمة باللون الجملي نفس لون الحزام. و لبس ساعته و حط البرفيوم بتاعه.
كنان نزل بكل وقار من اوضته و سلم علي فريد.
جهاد: قمر يا حبيبي...
ندي: مساء الخير.
فريد و كنان: مساء النور.
ندي كانت لابسة فستان باللون الاحمر بكتف واحد و ضيق و مفتوح من الجمب و لبست صندل بكعب باللون الاحمر و سيبت شعرها و حطت روج هادي.
كنان: منين الجمال ده يا بت؟
ندي: بس بقي.

فريد(بضحك): عقبال ما تتجوزي ان شاء الله.
ندي: ان شاء الله.
أوبي: يا خاينة عايزة تتجوزي عليا.
جهاد: بطلوا الهزار البايخ ده.
أوبي كان لابس بدلة باللون الاسود و قميص ابيض و جذمة سوداء و لبس ساعته و حط البرفيوم بتاعه...
جهاد: تعالي يا ندي نستقبل الناس.
و بدأت الناس تيجي و الكل بيستقبلهم...
شهاب: سيادة اللواء.
فريد: ازيك يا شهاب.
شهاب: بخير الحمد لله. ازيك يا اوبي ازيك يا كنان.

كنان: احنا كنا مع بعض يا ابني من يوم...
نور: تصدق معندكش دم اوف.
رأفت: اومال فين باقي الفرقة؟
كنان: اه فعلا هما فين؟
فريد: هتلاقيهم علي وصول.
علي: مساء الفل عليكوا...
تامر: اخيرا كدة هنشرب براحتنا.
فريد(بحدة): تامر...
تامر: نشرب ماية.
الكل ضحك علي تامر و بدأوا يتكلموا...

-في مكان تاني...
عند جنون.
سجي: يلا يا شجن يلا يا جنون بقي اوف...
شجن: خرجت يا اختي خرجت...
اياد: واو تسمحيلي يا جميل انت.
شجن: بس بقي احرجتني.
اياد: قمر يا اخواتي.
شجن كانت لابسة فستان باللون الكشميري الغامق بحمالة عريض و قصير لغاية الركبة سادة لبست صندل ابيض بكعب و رفعت شعرها ل فوق علي شكل ديل حصان...
داليا: البنات هيقتلوك.
اياد: احم ده انتوا قمرات و ربنا.
فارس: كلكم اكيد.

شذي كانت لابسة فستان باللون الجملي ب نص كم ضيق لغاية الركبة و لبست صندل بكعب باللون الاسود و حطت روج هادي و رفعت شعرها علي شكل كحكة...
سجي لبست فستان باللون البنفسجي الهادئ في ابيض و واسع و طويل ب حمالة عريضة. و لبست صندل باللون الابيض و عملت شعرها ضفيرة و نزلت كام خصلة علي وشها و حطت روچ خفيف و هادي.

عطر لبست فستان نبيتي طويل و مفتوح من الضهر ب نص كم. و سيبت شعرها و حطت روچ خفيف و صندل بنفس لون الفستان...
داليا: هي البت دي بتخترع الذرة.
فارس: معرفش ايه البنات دي.
جنون: خلاص اهو جيت اهو، يلا بينا.
جنون مشيت قدامهم بس ملقتهمش اتحركوا رجعت لورا لقتهم مصدومين.
جنون: تحبوا ارش ماية علشان تفوقوا...
اياد: من امتي يا بت؟ ده احنا اتعودنا علي البناطيل الفساتين الطويلة، لكن كدة لا.
شجن: انا مصدومة اوي.

داليا: ربنا يحفظك يا حبيبتي.
فارس: يا رب يحميكي من عيون الشباب...
عطر: همووووووت مين دي...
شذي: جنون اللي مش بتحب المكياج و لا القصير و لا العريان.
جنون: اوف يا الله يا أوفر، يلا بينا.

جنون كانت لابسة فستان باللون الكحلي الغامق و كب مبين جسمها من قدام و ضهرها و قصير لغاية فوق الركبة و ضيق لغاية الخصر و واسع من تحت. و لبست صندل كعب باللون الدهبي و لبست حلق دهبي طويل شوية. و اختارت شنطة باللون الدهبي. و سيبت شعرها ورا ضهرها. و حطت روچ احمر غامق و كحل حدد عينيها...
جنون كانت لسة هتركب بس لاحظت حاجة.
جنون: احم اياد هات مفتاح عربيتك هاجي لوحدي.

اياد: طول عمرك بتحبي العربيات اللي من غير سقف. خدي.
داليا: طب ليه يا حبيبتي؟
جنون: كدة اركبوا انتوا في عربية شذي و فارس.
شجن: طب اجي معاكي.
جنون: لا.
-فارس و سجي و شجن في عربية,اياد و عطر و شذي و داليا في عربية.
جنون بصت عليهم و هما ماشين و اتأكدت من حاجة.
جنون ركبت العربية و بدأت تسوق و لاحظت الموتسكل اللي وراها...
جنون: بتلعبوا معايا؟ طيب...

-جنون بدأت تسرع بالعربية اوي اوي لغاية ما راحت لمكان شبه مهجور و لفت بالعربية و الموتسكل وقع في الترعة اللي كانت موجودة.
جنون: ناس غبية...
جنون بدأت تسوق و تروح لمكان الحفلة...
في الحفلة...
كنان: اهلا اهلا ازيكوا.
اياد: تمام. ازيكوا...
و بدأوا يسلموا علي بعض.
فريد: جهاد دي داليا داليا دي جهاد.
داليا بصت ب صدمة ل جهاد و جهاد حاولت تداري صدمتها...
أوبي: شجن عاش من شافك.
شجن: ظريف اوي.
اوبي: مقبولة يا ستي منك.

كنان: اهلا يا انسة شجن.
شجن: الحمد لله يا واد يا مز انت.
كنان(بضحك): ماشي يا ستي مقبولة.
نور: فين جنون؟
فارس: قالت جاية ورانا.
كنان: طيب.
الكل بدأ يروح يقعد في مكانه و بيتكلم مع التاني، و كل شوية يحصل تبادل نظرات بين داليا و جهاد.
بعد فترة جنون وصلت و اول ما دخلت لفتت كل الانتباه.
كنان لف و اول ما بص ليها انصدم من جمالها...
جنون(بهمس و خبث): عارفة اني حلوة يا عم المصدوم...

كنان فاق علي كلام جنون اللي قالته ليه و بص ليها بحدة نوعا ما...
تامر: بسم الله ما شاء الله...
علي: جمر...
جنون: شكرا ليكوا.
جنون: هروح اسلم علي سيادة اللواء.
رأفت: اهلا اهلا ب بطلتنا.
جنون: تسلم يا سيادة اللواء.
فريد: اخبارك يا حبيبتي؟
جنون: الحمد لله.
فريد: دي جنون بنت مدام داليا يا جهاد.
جهاد(بقرف): طيب.
جنون(بهمس): هي مالها كأنها هترجع كدة ليه.
فريد: متشغليش بالك...

جنون رجعت للترابيزة بتاعتها و قعدت عليها...
جنون(بهمس): بص قدامك.
كنان(بهمس): انتي مراتي علفكرة.
جنون(بهمس و حدة): اخرس خالص، و كمان اللواء قالي اننا هنتطلق في غضون اسبوع...
كنان(بهمس): و الله طيب، سيبيني في الاسبوع ده بقي استمتع.
جنون(بهمس): حد قالك اني لعبة في ايدك.
علي: احم طالعة زي القمر النهاردة.
عطر: شكرا ليك.
علي: انتي عاملة ايه؟
عطر: الحمد لله بخير.
علي: الحمد لله.

اياد: ايه يا بنتي دي محطوطة للزينة هتخلصيها ليه.
شذي: بحب الشكولاتة دي انت مالك.
اياد: يا رب خلصني من المصيبة دي...
نور: سيبيها براحتها يا اياد.
اياد: هتجتعموا عليا و لا ايه يا جدعان...
سجي: ايوه احترم نفسك...
شهاب: اه منكوا يا بنات حواء.
اوبي: مالك ساكتة ليه يا طنط؟
داليا: ها لا مفيش يا حبيبي.
اوبي: مش بتعتبريني زي ابنك و لا ايه...
شجن: عايز ايه يا حشري؟
اوبي: يا بت هفصلك عن العمل...
شجن: ظريف.

داليا: خلاص بقي يا شجن.
شجن: علشان خاطرك بس.
جنون: هو احنا جينا ليه؟
كنان(بغمزة): لو مش مرتاحة هنا في فوق طراوة.
جنون: عندك حق لازم نطلع فوق. علشان برستيجك ميضعيش قدام الناس لما اعمل وشك خريطة الناس تيجي تصورها...
كنان: ظريفة.
جنون: مش عارفة هو انت يا ابني راضع خمرة...
كنان: انت طالعة كدة ل مين يا بنتي، ابوكي مكنش عارف يربيكي يعني...
كنان بص ل جنون لقاها باصة في حتة تانية خالص.
كنان: جنون جنون.

جنون: اممممم...
كنان: مالك يا بت؟
جنون: متقوليش بت فاهم.
كنان: هقولك بقي.
جنون: علفكرة ان.
و فجأة سمعوا صوت ضرب نار...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة