قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس عشر

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس عشر

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس عشر

كنان وجنون كانوا بيتكلموا و فجأة سمعوا صوت ضرب نار...
جنون: المصدر قريب اوي.
الكل اتخض وقام...
اياد: اهدي يا طنط داليا اهدي.
جنون: سيادة اللواء خلي كل المعازيم يدخلوا الفيلا.
فريد: طيب.
كنان: جنون امسكي.
جنون مسكت من كنان المسدس و بدأت تستعد.
شهاب: تعالي معايا يا فارس.
شهاب و فارس راحوا ورا الفيلا. سجي و شذي دخلوا الفيلا يهدوا الناس.
شجن(بخوف): هو هيحصل حاجة؟
اوبي: متخافيش.
ندي(بخوف): كنان بره يا اوبي.

اوبي: متخافوش في ايه يا جماعة اهدوا...
كنان: تفتكروا ايه؟
جنون: انا نفسي اشتم اللي ضرب نار يا خسارة الفستان...
اياد: تافهة.
علي: هأخد تامر و نشوف في الفيلا من بره...
عطر: هأجي معاكوا...
علي(بحدة): لا.
نور: يلا يا جماعة يلا. مفيش وقت للاعتراض يا علي.
علي و عطر و نور و تامر خرجوا بره الفيلا.
كنان: تتخيلي مين؟
جنون: اوعدك لو عرفت هبقي اقولك. بس ركز ابوس ايدك بدل ما انت قاعد عمال تبصلي...

كنان لف وشه ل جنون و قرب منها.
جنون: و ربنا ما وقته يا عم روميو.
جنون رفعت مسدسها و بدأت تضرب نار.
جنون(بحدة): ادخل الفيلا انت اللي مقصود...
كنان(بسخرية): تفتكري اني بخاف.
جنون جريت علي كنان و زقته علي الارض و هي معاه...
كنان: عل.
جنون(حطت ايديها علي بوقه): هشششش، انت هتسمعني، دلوقتي هتخش الفيلا فاهم انت اللي مقصود يا كنان و هما مصرين علي موتك النهاردة.
جنون قامت و مدت ايديها ل كنان و كنان مسك ايديها.

كنان: مش هخش يا جنون.
جنون بدأت تضرب نار و حصل ضرب نار متبادل.
كنان(بصدمة): جنون ابعدي.
جنون(بحدة): اخرس مش انت مش عايز تسمع كلامي و انا مش هسمع كلامك...
كنان(بغضب): انتي عامية مش شايفة الضوء الاحمر اللي متصوب علي رأسك...
كنان جري علي جنون و شالها بأيد واحدة و بعد من المكان اللي كانوا فيه.
عند شهاب و فارس و اياد...
اياد: خلوا بالكوا كنان و جنون بيتعاملوا بره. ممكن يحصل اي غدر هنا...

شهاب: طيب بس مين المقصود؟
فارس: منعرفش بس كدة المشاكل بدأت تزيد اوي.
-حصل ضرب نار عندهم و هما بادلوا ضرب النار.
عند نور و عطر و تامر و علي.
علي(بصوت عالي): حاسب.
علي زق تامر علي الارض و حصل ضرب نار.
و بعد فترة من ضرب النار المتواصل وصلت القوات، و اللي كانوا بيضربوا نار هربوا و الكل خرج من الفيلا و بدأت صحافة تيجي...
صحفي: كنان بيه ايه تعليقك علي الحادثة دي؟

كنان: كلنا شخصيات تعتبر مهمة علشان كدة لينا اعداء و من الممكن تحصل الحوادث دي كتير...
صحفي: هل.
كنان: خلصت كلامي.
اياد: سلام يا ابطال. مش عايز اعرفكوا تاني.
فارس: حفلة عايزة ضرب نار.
نور: حصل ضرب نار اهو يا عم.
شذي: يوم نحس...
جنون: بص يا ابني انا قولت اللي عندي خلي بالك من نفسك باي.
كنان: امممم دلوقتي جنون خايفة عليا. حد عظيم.
داليا(بغضب): جنون تعالي هنا.
جنون: ثانية يا امي.

داليا(بغضب): مش قولتلك تعالي هنا يلا.
داليا شدت جنون و شجن و بدأت تمشي.
شجن: في ايه يا ماما سيبي ايدي؟
جنون: ماما احنا كبرنا مش عيال صغيرين...
سجي: في ايه بس يا طنط.
داليا(بعصبية): مفيش حاجة يلا بينا عايزة اروح.
جنون: الواحد مبيقولش عايزة اروح كدة عفكرة. يلا يا ستي هروحك.
اياد: عربيتي.
جنون: بتقول حاجة يا اياد؟!
اياد: باشا براحتك طبعا.
جنون: يلا يا شذي.
اياد: يعني عربيتي و شذي مع بعض يعني.
جنون(بحدة): اياد.

سجي: عايز تتضرب يعني انت اوف توبة توبة.
جنون و داليا و شجن و شذي ركبوا العربية و روحوا علي البيت...
اياد: يلا اركبوا يلا.
فارس: تتعوض يا عم يلا.
عطر: عايزة انام اوف يلا.
سجي: دايما عايزة تنامي.
فارس: يلا بقي.
و ركبوا عربياتهم و روحوا ل بيتهم.
عند الباقي...
جهاد: انت كويس يا حبيبي؟
كنان: ايوه.
فريد: جهاد اوبي ندي خشوا الفيلا.
جهاد: بس.
فريد(بحدة): يلا علي جوا.
جهاد و ندي و أوبي دخلوا الفيلا و كل شخص دخل اوضته.

فريد: اللي بيحصل كتير يا كنان و لازم تحطوا حد للموضوع ده.
شهاب: ممكن عادل يا فندم.
علي: معتقدش...
نور: متنسوش انه هرب يعني ممكن هو.
تامر: فعلا.
كنان: بس انا كنت المقصود.
فريد: ده اللي هيجنني.
نور: ممكن اللي حاول يخلي جنون و كنان يبعدوا عن شغلهم...
تامر: ممكن اوي بس، ممكن برضو حد من الناس الروس...
كنان: معتقدش انهم هيأخدوا خطوة مباشرة لا. و كمان احنا قبضنا علي كبيرهم و زمانه خد اعدام دلوقتي.

فريد: عموما خلاص. كنان اسبوع بالظبط و هتطلق جنون...
كنان: تمام...
فريد: هترجعوا للمبني و هيكون ليكوا مكتب غير مكتب جنون و فريقها بس في نفس المبني.
شهاب: حاجة حلوة انا بقيت صاحب اياد و فارس اوي.
فريد: ايه رأيك يا كنان جنون فعلا بنت تقدر تعتمد عليها و انها مش زي كل البنات. غيرت فكرتك؟
كنان: عايز انام.
كنان طلع علي اوضته و غير هدومه و اترمي علي السرير و بعد فترة بدأ يحلم...
-الحلم...

كنان ماشي في مكان غريب عليه بس كله ضلمة و في اضواء بسيطة بس.
كنان سمع صوت صريخ راح ناحية الصوت لقي بئر...
كنان: حد هنا؟
جنون(بصوت عالي): الحقوني...
كنان(بصدمة): جنون!
جنون(بعياط): الحقني يا كنان انا خايفة اوي...
كنان: أهدي متخافيش هساعدك...
كنان قعد يدور علي اي حاجة تساعده لقي حبل و بدأ ينزله ل جنون...
كنان: امسكي في الحبل و انا هشدك يلا.
جنون مسكت في الحبل و كنان ساعدها تطلع.
كنان: انتي كويسة؟

جنون(بتأخد نفسها بصعوبة): اه.
كنان: طيب.
جنون لسة هتتكلم بس وقعت علي الارض اثر ضربة خدتها من شخص مجهول.
كنان(بصدمة): انتي؟!
ست: اه.
الست دي مسكت سكينة و قربت من جنون و فصلت رأسها عن رقبتها.
كنان(بصريخ): جنووووووووون...
-كنان قام مفزوع من النوم عرقان مش قادر يأخد نفسه...
كنان: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم. اعوذ بالله من الشيطان الرجيم...
كنان قام و غسل وشه و نزل اوضة الرياضة بدأ يلعب علي الاجهزة...

-في مكان تاني...
عند جنون...
جنون منامتش خرجت من اوضتها لقت مامتها قاعدة في الصالة.
جنون: مالك منمتيش ليه؟
داليا: مفيش.
جنون: لا في، في حاجات كتير بتحصل يا امي انتي بس تعرفيها حصل ايه...
داليا(بحدة): قولتلك مفيش.
جنون(ببرود): طيب بس وقت ما هحط الموضوع في دماغي هعرف.
-جنون سابت داليا و دخلت اوضتها قعدت علي السرير و بدأت تحس بوجع شديد في جمبها و حاولت تستحمل بس معرفتش و مكنتش عارفة تعمل ايه...

تليفون جنون رن بعد فترة، الخط اتفتح...
جنون: خير؟
كنان: احم انتي لسة صاحية؟
جنون: يفرق في ايه؟ عايز ايه يا كنان؟
كنان: مش جايلي نوم لو انتي كمان مش جايلك نوم ممكن نتمشي شوية.
جنون: طيب هلبس.
كنان: انا قدام بيتك مستنيكي.
جنون(بغباء): قدام بيتي ازاي يعني؟
كنان: انجزي.
جنون: طيب.
جنون طلعت هدوم ليها و بدأت تلبس.

جنون لبست بنطلون جينز و تي شيرت احمر بحمالة عريضة قصير لغاية الخصر و لبست كوتشي ابيض و سيبت شعرها علي ورا.
جنون خرجت براحة و بصت علي مامتها لقتها دخلت اوضتها و نامت. جنون خرجت لقت كنان بره و ساند علي عربيته...
جنون: اممم غريبة كنان بيه بنفسه هنا.
كنان: تحبي نلف بالعربية و لا نتمشي؟
جنون(بتعب): يلا نتمشي.
كنان: طيب. حاسة بحاجة؟
جنون: لا خالص انا كويسة. يلا بينا.
كنان: طيب.

جنون و كنان بدأوا يتمشوا و محدش بيتكلم.
كنان: احم عندك كام سنة؟
جنون: 100.
كنان: بتهزري؟
جنون: اكيد يا ابني، مالك متوتر كدة ليه؟
كنان: مالي اهو انا كويس.
جنون: باين باين، انا عندي 25 سنة.
كنان: صغيرة يعني.
كنان: متجوزتيش ليه لغاية دلوقتي؟
جنون: الجواز مش في دماغي اصلا و كمان هلاقي حد يتقبلني زي ما انا و يوافق علي شغلي و ظروفه.
كنان: اه تمام، تعبتي نقعد شوية؟
جنون: لا نتمشي لو انت تعبت ممكن نقعد.

كنان: لا انا خايف علي الجرح بتاعك ممكن يكون وجعك...
جنون: الوجع هيأخد وقته و يروح. لكن في وجع متقدرش تمحيه مهما عملت.
كنان: باباكي توفي امتي؟
جنون: و انا داخلة ثانوي.
كنان(بضحك): علشان كدة ملحقش يقص لسانك.
جنون: ظريف.
جنون حطت ايديها في جيوبها و كملت مشي...
كنان: اسف لو كنت ضايقتك او فكرتك يعني.
جنون(بتنهيدة): يا ريت لو كل حاجة تنتهي بالاسف يا كنان. عموما يا عم منستش علشان افتكر...

كنان: اووووووه بقينا في دراما أوفر.
جنون: اوي اوي الصراحة، تيجي نتسابق؟
كنان: نيجي ليه لا؟
جنون: لغاية اخر كرسي اللي جمب العمود.
كنان: تمام.
كنان: 3 2 1...
كنان و جنون بدأوا يجروا و جنون هي اللي فازت.
جنون(بفرحة): هيصة انا اللي فزت.
كنان: تعرفي اني متعودتش اخسر علفكرة.
جنون مسكت ايد كنان و جريت لغاية ما وصلت للمكان اللي كانوا فيه.
جنون(بغمزة): خليتك تكسب اهو...
كنان: متشكر ل كرمك.
كنان: يلا اروحك.

جنون: اسمها يلا اجي معاكي، لكن اعرف اروح لوحدي يا معلم.
كنان: الصبر.
بعد فترة كنان و جنون رجعوا ل بيت جنون.
جنون: عايز حاجة؟
كنان: لا.
جنون: باي.
جنون كانت هتمشي بس كنان مسك ايديها و شدها ناحيته و باس خدها...
كنان(بغمزة): اشوفك بعدين.
كنان ركب عربيته و مشي و جنون بصت مكانه و دخلت البيت و دخلت اوضتها...

-في الصباح الباكر...
في بيت جنون.
داليا: شجن شجن يلا قومي.
شجن(بنوم): ايه يا ماما؟
داليا: قومي يلا مش وراكي شغل.
شجن: اه افتكرت. جنون صحيت؟
داليا: هروح اصحيها، يلا قومي.
شجن: طيب.
شجن قامت خدت دوش و بدأت تغير هدومها.
شجن لبست جيبة قصيرة باللون الاحمر واسعة و فوقها تي شيرت باللون الاسود بنص كم. و اختارت كوتشي ابيض و رفعت شعرها ديل حصان و خدت شنطة باللون الاسود.
شجن: حاضر حاضر.

شجن راحت فتحت الباب لقت شذي.
شذي: اهلا يا بت يا شجن.
شجن: بيئة.
شذي: دبش زي اختك.
شجن: متشكرة.
داليا: ادخلي يا شذي.
شذي: شكرا يا طنط. فين جنون؟
داليا: صحيتها زمانها بتأخد دوش.
شذي: طيب هدخل ليها.
شذي دخلت و رمت نفسها علي سرير جنون. جنون خرجت.
جنون(بصدمة): يا نهارك اسود اخرجي بره.
شذي: في ايه يا بت؟
جنون(بعصبية): اخرجي يا حيوانة بره.
شذي: يا نهار اسود بتتكسفي مني.
جنون: يلا يا بت بره.

شذي: حاضر حاضر. اومال لما تتجوزي؟
جنون: هنيمه عند امه.
جنون طلعت هدوم ليها و بدأت تلبس.
جنون لبست بنطلون تلجي و فوقه تي شيرت كافيه واسع ب ¾ كم ضيق من فوق و واسع من تحت و لغاية الخصر. و اختارت صندل اسود بكعب و اختارت شنطة ضهر اسود و عملت شعرها ضفيرة و نزلت كام خصلة منها.
جنون: صباح الخير.
الكل: صباح النور.
جنون: اتصلي ب اياد يا شذي قوليله هو و فارس يكونوا في المبني قبلنا.
شذي: حاضر.

شذي طلعت تليفونها و اتصلت ب اياد.
الخط اتفتح...
اياد: ازيك.
شذي: تمام الحمد لله. انت اخبارك ايه؟
اياد: كويس. عايزة حاجة؟
شذي: اه عدي علي فارس و اسبقونا في المبني.
اياد: طيب باي.
-اياد عدي علي فارس و راحوا للمبني...
جنون: شذي عدي خدي سجي و عطر. يلا يا شجن اوصلك.
جنون: عايزة حاجة يا ماما؟
داليا: لا خلوا بالكوا من نفسكوا.
جنون خرجت و بصت علي بيت جورچ.
جنون: استني يا شجن، ثانية و جاية.

جنون راحت ل بيت جورچ و خبطت الباب.
جورچ: مين؟
جنون: انا جنون يا جورچ.
جورچ فتح الباب بسرعة و جنون اتصدمت لما شافت وشه.
جنون: مين عمل فيك كدة؟!
جورچ: شوية بلطاجية. حمد لله بالسلامة.
جنون: عملت محضر؟
جورچ: لا.
جنون: ازاي يعني؟ تعالي نعمل محضر.
جورچ: بعد اذنك سيبيني و امشي و متعبرنيش تاني.
جنون: ازاي؟ انت مجنون؟
جورچ: هددوني هددوني بيكي، ابعدي عني.
جنون: مين هما؟
جورچ: اهلي اللي انتي جبتي حقي منهم بالعافية.

جنون: اتجننوا دول.
جورچ: امشي بقي.
جنون: طيب يا جورچ بس مش هسيبك ل فترة كبيرة.
جنون نزلت و ركبت الموتسكل و وراها شجن و اتحركت بأقصي سرعة عندها...

-في مكان تاني...
في فيلا فريد.
ندي: انا ماشية عن اذنك.
جهاد: راحة فين؟
ندي: النادي.
جهاد: شايفاكي بقيتي بتحبي النادي يعني.
ندي: هو غلط.
جهاد: لا بس مش دي ندي اللي بتحب الرسم.
ندي: تمام عن اذنك.
ندي خرجت و ركبت عربيتها و راحت النادي.
جهاد: سيدة تعالي.
سيدة: نعم يا هانم...
جهاد: ...
سيدة: امرك يا هانم...
أوبي: صباح الخير.
سيدة: صباح النور يا بيه.
أوبي: حضري الفطار بسرعة ورايا شغل.
جهاد: تعالي هنأكل مع بعض.

أوبي(باستغراب): تمام.
جهاد و أوبي بدأوا يأكلوا.
جهاد: اعمل حسابك اخر الاسبوع هنروح نخطبلك.
أوبي: لا ثانية تخطبوا ل مين؟
جهاد: ليك لو انت مش سامع يعني.
أوبي: بابا هو كمان؟!
جهاد: اه، بنت مدام سعاد بنت حسب و نسب و محترمة و عائلتها غنيه.
أوبي: مرفوضة تمام لو بابا موافق او انتي برضو لا و محدش هيغصب عليا.
أوبي قام بغضب و ركب عربيته و راح ل شغله...
كنان: مساء الخير.
جهاد: مساء الخير...

كنان: مالك قالبة وشك كدة ليه؟
جهاد: اخوك مش عايز يتجوز.
كنان: طيب ما هو براحته...
جهاد: لا طبعا، و كمان انت كمان لازم تتجوز بنت الوزير.
كنان(ببرود): طيب، عن اذنك.
جهاد: استني.
كنان ساب جهاد و راح علي عربيته ركبها و راح علي بيت شهاب.
عند شهاب.
شهاب: مين؟
كنان: انا كنان يا شهاب.
شهاب: طيب جيت اهو.
مامت شهاب: اهلا اهلا يا كنان اتفضل ادخل.
كنان: ازيك يا طنط.
مامت شهاب: الحمد لله في نعمة.

شهاب: تعالي يا ابني. ايه اللي جابك؟
كنان: بعدي عليك عادي.
شهاب: مش مصدقك بس ماشي، هأخد الجاكت و نمشي...
كنان: طيب يلا بينا.
كنان و شهاب راحوا علي المبني.
عند نور.
نور: هاي تيمو.
تامر: قولتلك اسمي تامر طلعتي منين ب تيمو دي...
نور: طيب يا عم تيمو...
تامر: هضربك يلا اركبي.
نور: اومال فين علي؟
تامر: راح بعربيته.
نور: تمام يلا يا بطل.
تامر ساق و وصلوا للمبني و دخلوا مكتبهم الجديد.
علي: اخيرا جيتوا انا مليت.

نور: معلش.
شهاب: مساء الخير.
الكل: مساء النور.
كنان: جه الملف الجديد؟
علي: ايوه و قرأت منه شوية.
نور: كنان عندي سؤال؟
كنان: قولي.
نور: هو عادل ايه مصيره؟
كنان: لما نلاقيه يا نور...
نور: طيب.
كنان: ورينا قضية ايه؟
علي: قضية نوعا ما مختلفة.
تامر: ازاي؟
علي: عصابة موجودة في مصر بتبيع اعضاء للناس اللي محتاجة بمبلغ مالي كبير.
كنان: بس ده مش شغلنا، الشرطة العادية تقدر تقبض عليهم.

علي: حاولوا مقدروش و كمان العملية محتاجة خطة و سرية تامة، لان في ناس من الشرطة اكيد بتتعامل معاهم و هتقولهم بالمستجدات.
كنان: تمام...

-في مكان تاني...
في الشركة...
شجن: مساء النور...
اوبي ساب شجن و دخل مكتبه. شجن دخلت وراه.
شجن: مالك مضايق ليه؟
أوبي: مفيش انا كويس.
شجن: لا باين عليك.
أوبي(بحدة): مفيش حاجة و يلا علي مكتبك.
شجن(بضيق): تمام.
-شجن خرجت و طول اليوم بتتكلم مع اوبي في إطار الشغل و بس و أوبي حاول يعتذر بس شجن مودتهوش فرصة...

-في مكان تاني...
عند جنون...
جنون بعد ما وصلت شجن ل شغلها راحت علي المبني...
جنون دخلت بكل ثقة و رقي و الكل كان بيسلم عليها.
جنون دخلت اوضة المراقبة و قفلت الباب وراها...
موظف(بتوتر): رعد بيه.
جنون: هششش في ايه جنابك متوتر ليه؟
موظف: لا مفيش حاجة يا فندم. حضرتك عايز حاجة؟
جنون: عايزة حاجة طبعا.
جنون حاوطت الموظف في الكرسي بتاعه.
جنون: هسأل سؤال واحد هتجاوب ب صدق هسيبك.
موظف: حاضر يا فندم...

جنون: الفيديو بتاعي انا و كنان بيه مين نشره و ازاي مش موجود في تسجيل الكاميرات.
موظف: معرفش يا رعد بيه.
جنون(بحدة): انجز و متلفش...
موظف: معرفش و الله معرفش.
جنون طلعت مسدسها من ورا ضهرها و وجهته ناحية الموظف...
موظف(بخوف): و الله ما اعرف. مكنتش موجود ساعتها...
جنون: كنت فين و مين كان موجود؟
موظف: الامان؟
جنون: معاك الامان انطق.
موظف: ساهر بيه جه و كان عايز يشوف تسجيل اوضته لانه ضيع مفاتيحه...

جنون: ها اخلص و بعدين؟
موظف: انا رفضت بس هو سكتني ب فلوس. و بعدين قولتله هدخل الحمام خرجت لقيته مشي، فشكيت فيه بس...
جنون(لنفسها): يا ابن ال...
جنون: طيب الكلام ده متقولهوش لاي حد. فاهم؟
موظف: حاضر حاضر.
جنون: تمام...
جنون خرجت و راحت لاوضة مكتبها...
جنون: ايه القضية الجديدة؟
اياد: لا لازم جنابك تشوفي بنفسك.
جنون بصتله باستغراب و مسكت الملف بتاع القضية و بدأت تقرأه.
جنون: طيب و فيها ايه؟ ارهابين عادي.

فارس: احنا قولنا مش هنستلم قضايا فيها إرهابين يا جنون.
جنون: ليه بقي؟
شذي: علشان.
جنون(بحدة): هنشتغل و دي قضية مش هضيعها علشان شوية كلام فارغ.
سجي: بس ده مش كلام تافه.
جنون: فارس ابدأ في مراقبة الارهابين دول.
اياد: اخر كلام؟
جنون: ايوه.
عطر: تمام هروح اجمع اكبر قدر من المعلومات.
جنون: تمام.
و الكل بدأ يشتغل لغاية ما جه وقت استراحة...
جنون: هروح اوضة الاجتماعات تعالوا لما تخلصوا.
فارس: ربنا علي المفتري...

جنون دخلت اوضة الاجتماعات لقت فرقة كنان.
جنون: هاي.
نور: هاي ياااااه اخيرا هشوفك كتير بعد كدة.
جنون: اه...
علي: اومال فين الباقي؟
جنون: لسة مخلصوش شغلهم بعد ما يخلصوا هيجوا.
الباب خبط.
جنون: اتفضل.
شهاب: طبعا يا عم انتي الاقدم.
جنون: طيب.
محمد: ازيك يا جنون.
جنون: الحمد لله يا عمو، عايزة فنجان قهوة عقبال ما الباقي يجي.
محمد: حاضر يا حبيبتي. لحظة.
تامر: تأكلي نزود في الطلبات؟
جنون: طلبتوا من فين؟

علي: من مطعم كنتاكي.
جنون: لا عمو محمد مخلف ولد و فاتح مطعم خرافة اطلب ليكوا.
اياد: اوف اخيرا خلصت، طلبتي اكل يا جنون؟
اياد: اهلاااااااا...
نور: اهلا.
فارس: اوف يا شيخة هم ربنا علي المفتري.
جنون(برفعة حاجب): بتقول حاجة يا فارس؟
فارس: طلبتي الاكل يا روحي.
جنون: جتك مصيبة في شكلك.
سجي: كدة تمام خلصت مهمتي.
عطر: المعلومات اللي وصلتلها علي مكتبك.
شذي: اسبوع اجازة بقي.
جنون: بعد الاكل هنبدأ يا روحي.

محمد: اتفضلي القهوة.
جنون: شكرا، كلملي بقي عبد الرحمن يجبنلنا 11 عيش سوري و 11 بيتزا بالفراخ.
محمد: حاضر يا حبيبتي.
فارس: علي حسابك.
جنون: من امتي و انتوا بتدفعوا؟
شذي: شكلك ووووووووووووحش.
فارس: ظريفة.
نور: بحب اوي هزاركم مع بعض.
جنون: هزار الخدامين ده اه عارفاه...
اياد: لا و النبي...
عطر: عجبكم الشغل هنا؟
كنان: مش بطال لسة اول يوم.
علي: بس اكيد مش اخر يوم و الايام جاية كتير.
تامر: مدلوق الواد ده.

بعد فترة جه الاكل و الكل بدأ يأكل.
كنان: لا تصدقي الاكل طلع حلو.
جنون: طبعا يا ابني.
نور: نشوفكوا بعدين.
جنون: اكيد يلا باي.
الكل بدأ يشتغل و خلص اليوم و الكل روح علي بيته نام...

-في الصباح الباكر...
في بيت جنون...
داليا: جنون قومي بسرعة جنون جنون.
جنون(بخضة): ايه في ايه؟
داليا: في واحد من المحكمة عايزك بره.
جنون: عايزني انا.
داليا: انتي مش سامعة اغسلي وشك يلا بسرعة.
جنون: طيب طيب.
جنون دخلت غسلت وشها و خرجت.
جنون: اهلا و سهلا.
شخص: حضرتك جنون سيف الدين؟
جنون: ايوه انا.
شخص: الجواب ده ليكي من المحكمة، و ده جواب تاني.
جنون: اه تمام...
شخص: اتفضلي امضي هنا.
جنون: تمام.

جنون مضت و خدت الجوابات و قفلت الباب.
داليا: في ايه؟
جنون: اكيد شغل.
جنون فتحت الجواب بتاع المحكمة و فتحت عينيها علي آخرهم...
جنون(بصدمة): يا نهار اسود...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة