قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثاني عشر

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثاني عشر

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثاني عشر

جنون نامت و كنان نام بعد فترة جنون كانت بتتقلب فتحت عيونها و اتخضت...
جنون(بصريخ): عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا...
كنان مقدرش يتمالك نفسه و وقع علي الارض من كتر الضحك و عيونه دمعت بسبب الضحك...
جنون(بغضب): يا حقير يا سافل.
كنان(بضحك): قسما بربي كان شكلك مسخرة...
كنان: اخيرا الرعد طلع بيخاف.
جنون(بحدة): انا مش بخاف من حاجة، كل اللي حصل اني كنت نايمة و بلف لقيتك في وشي افتكرتك عفريت.

كنان: يعني طلعتي بتخافي من العفاريت...
جنون(بتوتر): لا مش كدة، هو بس احم انت مالك اساسا.
جنون: و كمان ايه اللي قومك من النوم و جيت وقفت جمبي؟
كنان: علشان تتخضي.
جنون: تافه.
كنان(بضحك): بش شكلك كان مسخرة...
جنون: عيل رزل كويس ان محدش صحي علي صوتي...
كنان(بضحك): كانوا هيضحكوا عليكي.
جنون: نام يا حيوان و اياك تقرب مني و لو عن طريق الغلط فاهم.
كنان: مش هموت شوقا علشان المسك.

جنون لفت و نامت و ودت ضهرها ل كنان و كنان نام...
جنون بعد فترة سمعت صوت ذئاب لفت بسرعة و حضنت كنان من ورا و بعد فترة كنان اتقلب و خلي رأس جنون علي صدره و كان بيحاول يكتم ضحكه لانه هو اللي شغل الصوت ده علي موبايله.
كنان(لنفسه): طلع عندك مخاوف يا جنون، بس سؤال واحد محيرني طالعة لمين كدة بشوف في عينيك نظرة مش مفهومة خالص.
كنان نام و كان حاضن جنون و جنون حضناه...

-في الصباح الباكر...
في بيت شجن...
داليا: يا شجن يا حبيبتي قافلة علي نفسك ليه من امبارح...
شجن: ماما بعد اذنك سيبيني لوحدي.
داليا: طب كلي طيب يا حبيبتي.
شجن: مش عايزة اكل.
داليا: طب مش هتروحي شغلك؟
شجن: يولع الشغل علي اللي فيه.
الباب خبط.
داليا راحت فتحت الباب و لقت شاب غريب.
داليا: اؤمر يا ابني.
الشاب: انا اوبي مدير الشركة ل شجن، ممكن ادخل؟
داليا: ايوه طبعا اتفضل يا فندم اتفضل...

داليا: هو حصل حاجة؟! اصل شجن مش عايزة تخرج و مأكلتش من امبارح و انا قلقانة عليها اوي.
اوبي: ممكن ادخل ليها؟
داليا(بتردد): طيب ثانية.
داليا راح لاوضة شجن و خبطت الباب.
شجن: قولت مش عايزة اكل و مش عايزة اتكلم و لا اروح الشغل...
داليا: اسمعيني يا حبيبتي. مدير الشغل استاذ اوبي بره.
شجن: قوليله يطلع بره مش عايزة اشوفه...
داليا: عيب يا شجن.
شجن فتحت الباب بعنف و خرجت ناحية الصالة.
شجن(بعصبية): جاي هنا ليه؟

أوبي: في ايه يا شجن محصلش حاجة ل ده كله.
شجن(بعصبية): لا حصل انت حتى مسمعتنيش و لا سمحتلي ابرر، و مش عايزة اسمعك.
أوبي: ممكن تسبيني معاها يا طنط.
داليا: طيب يا ابني هخش اعمل عصير.
أوبي(بحدة): اقعدي يا شجن.
شجن: ابدا ده بيتي و انا بقولك بره البيت ده فورا.
أوبي: لا ومش همشي الا لما تسمعيني...
شجن(بعصبية): انجز خير.
أوبي: عرفت مين اللي عمل كدة؟
شجن: مليش فيه.
أوبي: و رفضته من الشغل...

شجن: انا مالي انا مش راجعة الشغل.
أوبي: لا هترجعي غصب عنك يا شجن، و يلا قومي البسي هدومك.
داليا: اتفضل يا ابني.
أوبي: شكرا يا طنط، بس عقلي بنتك و خليها تقوم تلبس علشان نروح الشغل...
داليا: استهدي بالله يا شجن و قومي البسي.
شجن: ماما.
داليا: شجن متنسيش اختك قالت ايه قبل ما تمشي، انتي عايزة تتعبيني اكتر يا شجن.
شجن: حاضر يا ماما علشان خاطرك.
شجن قامن و غيرت هدومها.

شجن لبست بنطلون جينز و اختارت تي شيرت قصير باللون الاحمر و فوقه جاكت جلد اسود. و سيبت شعرها و لبست كوتشي ابيض...
داليا: معلش هي عنيدة شوية بس ارحم من اختها بكتير و انا بشكر حضرتك انك جيت و قدرتها...
اوبي: هو في اعند من شجن؟! و كمان شجن شخصية مهمة في الشركة هو بس حصل سوء تفاهم.
داليا: في اعند من شجن بكتير اختها الكبيرة جنون دي رأسها صخر.
أوبي: ربنا يخليهم لحضرتك...

داليا: شكرا يا ابني و انت باين عليك ابن ناس و محترم...
أوبي: الله يخليكي.
شجن: ماما عايزة حاجة؟
داليا: ترجعي بالسلامة و تخلي بالك من نفسك و افردي وشك.
شجن: طيب.
شجن مشيت و وراها أوبي بعد ما استأذن من داليا.
أوبي: استني.
شجن: خير؟
أوبي: ده كأعتذار مني.
شجن(بفرحة): واو الله شيكولاتة شكرا جدا ليك.
أوبي: طفلة و ربنا اتفضلي.
شجن و أوبي ركبوا العربية و راحوا للشركة...

-في مكان تاني...
في النادي...
سعيد(بتوتر): ندي هانم.
ندي: قولتلك مية مرة اسمي ندي بس و الله شيل الالقاب دي.
سعيد: احم طب ممكن اقول حاجة؟
ندي: اكيد اتفضل.
سعيد(بتوتر): انا معجب بيكي.
ندي بصتله بصدمة و احراج و بسرعة خدت حاجتها و مشيت...
معتز: ايه يا عم روميو؟
سعيد: شكلها برضو مبتحبنيش.
معتز: او ممكن بتحبك بس بتتقل او ممكن اتحرجت، اصبر يا عم روميو...
سعيد: ما انا صابر اهو...
عند ندي.

ندي ركبت عربيتها كانت فرحانة خايفة قلقانة مصدومة مذهولة...
ندي بعد فترة وصلت للبيت.
جهاد: جيتي بدري يعني؟
ندي(بتوتر): اصل انا مليت من النادي قولت ارجع البيت تاني.
جهاد: طيب...
ندي طلعت اوضتها و اترمت علي السرير و بدأت تفكر في سعيد...
عند جهاد.
جهاد: سيدة تفتكري اعمل ايه علشان اخلي كنان يتجوز بنت الوزير.
سيدة: حطيه قدام الامر الواقع يا هانم...
جهاد: ازاي كنان رأسه حجر.

سيدة: يعني يا هانم ممكن تعزمي حرم الوزير و بنتها و اعزمي كمان كنان بيه...
جهاد: تصدقي فكرة يا سيدة، اول ما يرجع هنفذها علطول...
سيدة: و متنسيش برضو لو الخطة دي فشلت في مية خطة تانية...
جهاد: زي ايه؟
سيدة: هنلاقي الحلول وقت المشكلة يا هانم.
جهاد: تعرفي انتي الوحيدة اللي بثق فيها يا سيدة.
سيدة: شرف ليا يا هانم...

-في مكان تاني...
في روسيا، في اوضة تامر و شهاب.
شهاب: مش ناوي تعترف و تخلص؟
تامر: مستني العملية تخلص بس بدعي من ربنا مترفضش...
شهاب: هي قلبها طيب متقلقش...
تامر: علشان كدة حبيتها...
شهاب(بضحك): طيب يا عم العاشق.
تامر: متتريقش يا رزل.
شهاب: حاضر حاضر.
تامر: شكل عادل صرف نظر عن موضوع جنون.
شهاب: ممكن بس انا مش برتاح ليه اسااسا من الاول.
تامر: معلش يا عم، صاحبنا من زمان بقي.
شهاب: اناني اوي...

تامر: ان شاء الله هيتغير...
شهاب: طب يلا ننزل نجيب اكل او نشوف اي حاجة نأكلها...
شهاب و تامر نزلوا لقوا صوت من المطبخ...
شهاب: الله الله علي الروايح الجميلة.
سجي: ميرسي...
نور: شكرا منك ليه، يلا تعالوا ساعدونا...
تامر: الخدامين بتاعكوا مثلا...
سجي: لا احنا اللي خدامين يلا منك ليه...
شهاب: استسلم.
و الاربعة بدأوا يحضروا الفطار للكل...
في اوضة اياد و فارس.
فارس: مش شايف ان جنون متغيرة بنسبة بسيطة...

اياد: ازاي يعني؟
فارس: يعني مش كل اهتمامتها علي العملية زي كل عملية قبل كدة...
اياد: ممكن بس برضو دي الرعد يعني مش بتتخلي عن مسئولياتها...
فارس: عندك حق...
فارس: لحظة لحظة.
اياد: ايه؟
فارس: الراجل اللي انت حطيتله جهاز تتبع في عربيته انت و شذي رايح مكان يعتبر مهجور.
اياد: طب شوف المكان فين و عبارة عن ايه...
فارس: لحظة لحظة.
فارس: اوف لازم اوقف بحث...
اياد: في ايه؟

فارس: عرفوا ان في جهاز تتبع و لو استمريت في البحث هيعرفوا مكانا...
فارس قفل اللاب بتاعه بسرعة و بص لاياد.
اياد: ان شاء الله خير يا فارس متقلقش.
فارس: لما نجتمع لازم اقول اللي حصل.
اياد: طيب يلا ننزل...
فارس: يلا.
في اوضة شذي و عطر...
شذي: بت انتي يا بت فوقي.
عطر: خير؟
شذي: يلا يا بت علشان ننزل انا جعانة اوي.
عطر: انزلي انتي لوحدك.
شذي(بحدة): عطر جنون بتأمرك تنزلي...
عطر(بخضة): جنون، طيب ثانية.

عطر قامت غسلت وشها و لبست هدومها...
عطر: جاهزة يلا لاحسن جنون تعمل مني شاورما...
شذي(بضحك): كنت بضحك عليكي اصلا...
عطر(بغضب): شذي و ربي ما انا سيباكي.
شذي طلعت تجري و عطر بتجري وراها...
عطر و هي بتجري لقت حد بيشلها...
عطر: سيبني.
علي: اهدي يا بنتي، البنت عملت ايه؟
اياد: في ايه؟
شذي: البت عايزة تضربني لاني صحيتها.
عطر: و كدبتي كمان قولتي ان جنون امرت بكدة.
شذي: علشان تفوقي.

اياد: علي نزل عطر، عطر بلاش لعب عيال.
علي: خلاص يا جماعة احنا ايد واحدة...
عطر: و ربي لاردهالك يا شذي...
شذي: ننينينييننيني.
عند عادل.
عادل خرج من اوضته و اتسحب راح لاوضة جنون و كنان، فتح الباب براحة و كان لسة هيدخل بس لقي كنان موجود كان فاكر ان جنون لوحدها...
عادل خرج و نزل للباقي كأن شئ لم يكن...
عند جنون و كنان.
كنان فاق قبل جنون و فضل باصص ليها شوية و جنون بدأت تفوق بعد شوية...

كنان(بتريقة): متقربش مني حتى لو بالغلط حتى، و انتي لازقة فيا زي اللبانة...
جنون(بتوتر و احراج): احم اسفة غصب عني.
جنون بعدت بسرعة بس قربت تاني.
جنون(بوجع): آآآه شعري تحت ايدك.
كنان رفع نفسه و قام لسة هيدخل الحمام...
جنون(باستغراب): انا كنت لامة شعري ايه اللي سيبه، عمري ما لميته و ساب مني.
كنان: و انا مالي...
جنون: مكلمتكش، بتحصل.
كنان دخل الحمام و خد دوش و غير هدومه...

كنان لبس تي شيرت اسود بكم و لبس بنطلون جينز و فوقه جاكت جملي بكم و جلد، و لبس كوتشي اسود و لبس ساعته و حط البرفيوم بتاعه.
كنان خرج جنون دخلت الحمام خدت دوش سريع.
جنون لبست جيبة ضيقة جلد قصيرة باللون الاسود و فوقه تي شيرت ابيض بكم و دخلته في الجيبة و لبسته فوقه جاكت طويل لغاية الركبة، و لبست بوط ابيض بكعب بسيط، و سيبت شعرها و عملت كحكة صغيرة من فوق، و حطت روچ هادي و اختارت شنطة ضهر باللون الابيض.

جنون خرجت ملقتش كنان فنزلت ل تحت...
جنون: صباح الخير...
الكل: صباح النور...
جنون: مين عامل الاكل الحلو ده؟
سجي: انا و نور...
شهاب: نعم احنا جينا ساعدناكوا...
تامر: و انا اللي قطعت الطماطم.
عادل: لا راجل ياض.
تامر: احترم نفسك.
اياد: ايه يا جدعان دي جنون كانت بتخليني انا و فارس نعمل الاكل فيها ايه.
فارس: مش عارف عادي كلنا اخوات و نساعد بعض عادي...
فارس: بس في حاجة كدة بخصوص العملية.
كنان: خير يا فارس؟

فارس: لما اياد و شذي حطوا جهاز تتبع في عربية الراجل اللي شاكين فيه النهاردة الراجل راح مكان غريب معرفتش حدد مكانه اوي و وقفت بحث لانهم عرفوا ان في جهاز تتبع و كانوا ممكن يعرفوا مكانا.
نور: طب هنوصلهم ازاي؟
جنون: ممكن اخر مكان لاب فارس جابه و بعدين نبحث احنا.
علي: هنأخد وقت كبير...
عطر: علي حسب المكان.
سجي: ايوه صح.
فارس: لحظة كدة.
فارس: المكان مش كبير اوي و لا صغير يعني هنتعب شوية...

شهاب: يا رب نخلص من المهمة الفقر دي.
تامر: يعني هنعمل ايه يا كنان؟
كنان: هفكر و اقولكوا.
كنان سابهم و طلع علي اوضته...
جنون: كملوا اكل كملوا...
جنون طلعت ورا كنان خبطت الباب.
كنان: ادخل.
جنون: احم هو في حاجة حصلت؟
كنان: حاجة زي ايه؟
جنون: معرفش حاسة انك قلبت وشك كدة.
كنان: لا مفيش حاجة...
جنون: طب ممكن اقترح اقتراح بخصوص العملية؟
كنان: سامعك.

جنون: احنا ممكن نعمل اتنين اتنين و نروح المكان اللي فارس حدده و كل اتنين يدوروا في مكان شكل.
كنان: تفتكري يا جنون احنا بندور علي ايه؟
جنون: البنات المخطوفة.
كنان قام وقف و حط ايده في جيبه و قرب من جنون.
كنان: غبية اوي.
جنون: مسمحلكش...
كنان: احنا لو لقينا البنات الراجل اللي بيخطفهم هيختفي و ساعتها ممكن يخطف بنات اكتر هيكون حر طليق.
جنون: و المفروض؟

كنان: الراجل الكبير لو بقي في ايدينا كل اللي اتخطفوا بقوا معانا...
جنون: تمام.
الباب اتفتح فجأة.
كنان(بحدة): في ايه يا عادل؟
عادل: مفيش، اللواء بعت حاجة علي لاب نور و لاب فارس.
كنان(بحدة): طيب اخرج انا جاي.
جنون: يلا بينا...
كنان: كمان شوية.
جنون مسكت ايد كنان و طلعت تجري لغاية ما نزلت ل تحت. و لاحظت نظرات الكل شالت ايديها بسرعة من ايد كنان.
جنون(بتوتر): ايه اللي بعته سيادة اللواء؟

كنان راح للاب فارس و جنون راحت للاب نور.
جنون: هو ده فعلا اللي شكينا فيه.
كنان: ممكن نعرف تحركاته. و ساعتها هيوصلنا للي اكبر منه...
عطر: عندي فكرة تانية بسيطة ممكن توصلنا ليه و فوقيهم الراجل الكبير.
شذي: ايه؟
عطر: اكيد راجل زي ده بيروح بار و ملهي ليلي كتير احنا هنستدرجه و نأخد منه المعلومات...
علي: ايه القرف ده؟ و مين يا تري هيستدرجه؟
عطر: انا قولت اقتراح.
جنون: فكرة عطر صح و حلوة.
سجي: يعني هنعمل ايه؟

شذي: شيبسي و كراتيه هنعمل شيبسي و كراتيه، هي مهمة باينة من اولها ربنا علي المفتري.
اياد: ابقي اندبي حظك بعيد يا شذي دلوقتي فكري في المهمة...
نور: ممكن نستدرجه بالشرب يسكر يتكلم...
كنان: مش كل اللي بيشرب و يسكر بيتكلم.
جنون: طبعا و انت سيد العارفين. ربنا يديك الصحة او يهدك.
كنان(بحدة): جنون.
جنون: كنان، عارفة اني اسمي جنون علفكرة.
كنان: اسم غريب ملهوش ملامح و وحش زيك كدة.

جنون(بسخرية): لا و انت اللي قمر و مز روح اتلهي معرفش الكلبوبات بيحبوك علي ايه...
كنان: لا علي اساس انتي اللي الرجالة دايبة فيكي.
جنون: يا ابني انا اتقدملي عرسان بعدد شعرك رأسك انا اللي برفض.
كنان: قصدك بترفصي عاملة زي الحصان بالظبط.
جنون: انا بحب الاحصنة و تشبيه حلو.
كنان: كويس انك عارفة انك حيوان مجبتش حاجة من عندي...
اياد(بصوت عالي): بسسسسسسسسسسسسس...
اياد: وجعتولنا رأسنا.

نور: ده احنا في مهمة مش في سوق هنا...
شهاب: لما تيجوا تتخانقوا اتخانقوا بعيد عن دماغنا احنا تعبانين خلقة.
سجي: اسكتوا بقي شوية اتكلموا في الشغل و بس مش حصان و لا حيوان...
تامر: و لا ايه يا قائدنا يا كبير...
كنان: فكرة الاستدراج فكرة حلوة بس.
الكل: ايه؟
كنان: مين هيستدرجه.
عادل: اي واحدة من البنات...
فارس: لا واحدة بس يبقي بتظلموها...
علي: خليها مثلا كل البنات و اللي تقدر تستدرجه خلاص ماشي.

كنان(ببرود): ليه هي جنون هانم معندهاش خبرة؟!
جنون(بحدة): انت قليل الادب علفكرة.
كنان: و انتي قليلة التربية برضو.
جنون: انت ملكش دخل في حياتي. و انا مش هستدرج الراجل الزبالة ده لوحدي.
كنان(بسخرية): يعني انتي رافضة تسدرجيه لوحدك بس مش رافضة الموضوع من اصله.
اياد: في ايه يا جدعان هو كل شوية خناقة.
فارس: وحدوا الله.
الكل: لا إله الا الله.
شذي: صلوا علي النبي...
الكل: عليه افضل الصلاة و السلام...

اياد: زيدوا النبي صلاة.
الكل: عليه افضل الصلاة و السلام...
شهاب: منظرنا مسخرة، خلاص بقي فكوا يا عيال.
كنان: طيب، نور اعرفيلي جدول مواعيده و اماكن خروجه...
كنان: اول ما نور تعمل كدة تامر و شهاب هيكونوا زي ظله.
سجي: انا بحب المراقبة ممكن اروح انا كمان.
عطر: هي دريم بارك.
كنان: روحي يا سجي.
جنون: طيب النهاردة هنروح حفلة.
كنان: تاني؟!
جنون: مش المفروض.
كنان: لا مش هيتكرر اللي حصل تاني.
جنون: اللي هو ايه بالظبط؟

علي: طب قولنا انت يا كنان نعمل ايه.
كنان: نور عرفتي؟
نور: لحظة.
نور: معايا جدول اعماله دلوقتي. عليه حفلة بليل في ملهي ليلي.
كنان: مش هنروح كلنا هيشك في الامر...
كنان: علي و عطر و جنون و انا و اياد هنروح.
اياد: طب خلي اي بنت تيجي معايا نور او شذي او سجي...
كنان: طيب شذي، احنا الستة بس اللي هنروح علشان منلفتش الانتباه...
كنان: نور و فارس هيبقوا هنا مراقبين من الاجهزة، شهاب و تامر و سجي هيكونوا وراه...

جنون: هطلع اشوف هلبس ايه...
شذي: و انا...
عطر: Me too.
نور: و انا لو في اي تعديل هقول...
كنان: تمام، يلا يا اياد انت و علي قوموا اجهزوا.
عادل(بحدة): هو انا طيشة و لا ايه يا كنان.
كنان(ببرود): مبدأيا تكون هادي و انت بتكلمني.
عادل: ايه واخد كل حاجة انت...
فوق...
عطر: الحقي شكلهم بيتخانقوا.
جنون: نشوف.
شذي: بس هو ليه عادل بيقول كدة؟
جنون: لانه اناني.
كنان(ببرود): قصدك ايه يا عادل؟
فارس: ايه يا جدعان هدوا اللعب...

كنان(بحدة): اخرس يا فارس، محدش يتدخل.
كنان: سامعك قول قصدك ايه...
عادل: انت القائد و انت اللي بتؤمر انت اللي بتحركنا انت اللي اتجوزت انت اللي خدتها، و انت عارف انها عجباني.
جنون: لا كدة كتير بيتكلموا عليا.
جنون نزلت جري ل تحت.
كنان(ببرود): ايوه انا اللي اخدتها و عارف انك معجب بيها لا لا اقصد بجسمها...
عادل: طب ما انت بتاع ستات و اكيد برضو اعجبت بيها...

كنان: طب ما علشان كدة اتجوزتها و قبلت انها تكون مراتي بغرض الاستفادة منها.
جنون(بحدة): كنان.
كنان اتصدم لما عرف ان جنون واقفة وراه و سمعت اللي قاله...
كنان: مش وقتك يا جنون.
جنون: انت اتجوزتني علشان تستفيد مني صح، و انت اعجبت بيا علشان جسمي صح.
جنون(بعصبية): كلكم كدابين و مخادعين و ناس زبالة و حقيرة.
كنان: اهدي يا جنون.
جنون: طب ما انا هادية اهو عادي جدا...
جنون: انت و هو ناس زبالة و متربتش.

جنون(بصوت عالي): انا مش للبيع فاهم انا مش هسمحلك و لو انك بس تقرب عليا باي شكل من الاشكال، و لا انت هسمحلك انك تبصلي بصة متعجبنيش.
جنون: ناس كدابة.
جنون سابتهم و طلعت اوضتها بغضب.
اياد(بحدة): انتوا معندكوش دم هي دي نظرتكم ناحية جنون.
فارس(بغضب): و انت اتجوزتها علشان تستفيد منها علشان انت حقير و زبالة.
فارس ضرب كنان بوكس في وشه.
كنان(بعصبية): انت حيوان...
شهاب: اهدوا يا جماعة.

اياد قرب من عادل و قعد يضرب فيه.
فارس و كنان قعدوا يضربوا بعض، و الكل تدخل علشان يفك الاشتباك.
عطر: جنون هي اللي هتحلها.
عطر و شذي جريوا لاوضة جنون و فتحوا الباب.
عطر: جنون الحقي...
جنون مسحت دموعها بسرعة و بصت ليهم.
جنون: خير؟
شذي: بيضربوا بعض تحت.
جنون قامت نزلت ل تحت و لقت كنان و فارس بيضربوا بعض و عادل و اياد و الكل بيحاول يبعدهم عن بعض.
جنون(بصوت عالي): بسسسسسسسسس.

جنون: ده لعب عيال ده، ابعد يا فارس، ابعد يا اياد.
اياد: الحقير السافل ده يا جنون لازم يتعلم الادب.
جنون(بهدوء): علشان خاطري يا اياد.
جنون: فارس احنا في مهمة علشان خاطري ابعد.
كنان: بصي يا جنون ممكن اشرحلك كل حاجة بس بيني و بينك.
جنون: يلا نطلع علشان نلبس...
كنان مسك ايد جنون بس جنون شالت ايده بسرعة.
كل شخص طلع لاوضته و بدأ يلبس، كنان طلع اوضته.
كنان(لنفسه): مش محتاج ابرر هي متستاهلش اساسا.

بعد فترة كان الكل جاهز.
- كنان لبس بدلة شيك باللون الكحلي و قميص ابيض و حزام جملي و جذمة باللون الجملي و فوقه جاكت طويل باللون الاسود. ولبس ساعته و حط البرفيوم بتاعه.

- عطر لبست فستان احمر ب ¾ كم و طويل مفتوح من الجمب و لبست صندل اسود بكعب. و سيبت شعرها و حطت روچ احمر غامق.

- علي لبس بدلة باللون الرصاصي و قميص ابيض و جذمة سوداء و لبس ساعته و حط البرفيوم بتاعه.

- شذي لبست فستان باللون الرمادي قصير لغاية الركبة و فيه حزام باللون الاسود و لبست صندل اسود بكعب و سيبت شعرها و حطت روچ هادئ.

- اياد لبس بدلة باللون الاسود و قميص اسود و جذمة سوداء و لبس ساعته و حط البرفيوم بتاعه.
نور: قمرات اوي.
شذي: هي جنون منزلتش ليه؟
جنون(بمرح): انا جيت اهو.
جنون نزلت جري علي السلالم و مسكت في ايد اياد.
جنون كانت لابسة فستان اسود ب ¾ كم و كان من الدانتيل و ضيق لغاية الخصر و نازل بوسع لغاية الركبة، و رفعت شعرها لفوق و نزلت كام خصلة من شعرها و حطت روچ احمر غامق و لبست صندل اسود بكعب.

اياد: يا ربي علي الجمال.
جنون: بس بقي بتكسف.
فارس: انتي عندك دم اساسا.
جنون: لو مش عجبك طلقني.
فارس(بضحك): انتي طالق.
جنون: هونت عليك يا فواز.
شهاب: مسخرة و ربي انتوا فرقة مسخرة.
سجي: و كيوت.
كنان: يلا بينا.
كنان قرب من جنون و مسك ايديها جنون شالتها بنفور.
جنون(بجمود): هروح مع اياد.
علي: احم مش يلا يا كنان يلا يا عطر يلا بينا.
و مشيوا ركبوا العربيات و بعد فترة وصلوا للبار...

كنان: شهاب خليك ورانا لو احتاجنا دعم.
شهاب: معاك انا و تامر و سجي.
الكل راح و قعدوا علي ترابيزة. و الراجل الكبير جه و قعد و لاحظ وجودهم...
علي: معرفش نظراته مش مريحاني.
عطر: ده راجل كبير.
شخص(بالروسي): ممكن تيجي معانا؟
جنون(بالروسي): انا؟!
شخص(بالروسي): اه. ديفيد بيه عايزك.
جنون(بالروسي): تمام. ثانية و جاية.
جنون: انا راحة و جاية.
اياد: خلي بالك من نفسك.
جنون راحت ل ديفيد و قعدت.
جنون(بالروسي): ليه نادتني؟

ديفيد(بالروسي): اعجبت بيكي.
جنون(بالروسي): هل انت روسي؟
ديفيد(بالروسي): فهمت انا اصلي امريكي و لكن جئت إلى هنا. و انتي؟
جنون(بالروسي): انا من مصر و جيت هنا مع شوية رفاق.
ديفيد(بالروسي): مستحيل.
جنون(بالروسي): في ايه؟
ديفيد(بالروسي): كل الجمال ده موجود في مصر.
جنون(بابتسامة و روسي): شكرا ليك.
ديفيد(بالروسي): قربي.
جنون قربت و قعدت علي قرب بسيط من ديفيد.
عند الباقي.
شذي: جنون ظابطة الدور اوي.

علي: بسم الله ما شاء الله ذكية من يومها.
اياد: ده بيطلب منها يطلعوا ل فوق.
كنان سابهم و طلع للدور التاني.
عطر: ماله ده؟
اياد: اسكتي اساسا مش طايقه.
علي: ليكوا حق بس كنان و الله مش كدة. مشكلته بيكابر.
جنون(بالروسي): تمام.
جنون و ديفيد طلعوا للدور التاني.
ديفيد(بالروسي): دي اوضتي المفضلة.
جنون(بالروسي و ابتسامة): اتفضل.
جنون بدأت تأخد نفسها بصعوبة و وشها بقي احمر...
ديفيد(بالروسي): انتي كويسة؟

جنون(بالروسي): بس بعد اذنك هستخدم الحمام.
ديفيد(بالروسي): اكيد اتفضلي خدي راحتك مستنيكي...
-جنون دخلت الحمام و رمت شنطتها و كانت بتأخد نفسها بصعوبة و وشها احمر اوي و حرارتها عليت شوية لقت حد بيحاوطها من ضهرها بصت في المراية لقت كنان.
جنون(بحدة و همس): بتعمل ايه هنا؟
كنان(بهمس): هشششششش خدي نفس عميق.
جنون خدت نفسي عميق.
كنان(بهمس): طلعيه براحة.
جنون عملت زي ما كنان قال ليها.

كنان(بهمس): خدي ده حطيه في الكأس بتاعه.
جنون(بتوتر): طيب...
ديفيد(بالروسي): محتاجة مساعدة؟
جنون(بهمس و توتر): اعمل ايه؟
كنان(بهمس): اهدي، و اخرجي يلا انا هنا موجود.
جنون خرجت و راحت قعدت.
ديفيد(بالروسي): اتأخرتي.
جنون(بالروسي): بعتذر. مفيش هنا كحول؟
ديفيد(بالروسي): في، هناك.
جنون(بالروسي): تمام لحظة.
جنون قامت صبت كوبايتين و في الاتنين و حطت اللي كنان قالها عليه في الكوبايتين.
جنون(بالروسي): اتفضل.

ديفيد خد منها الكأس و شربه كله مرة واحدة.
ديفيد بدأ يقرب من جنون و جنون خايفة و بترجع لورا.
جنون(لنفسها): كنان و الله لو ما حصله حاجة لاكون قاتلاك.
جنون فجأة لقت ديفيد قعد علي الارض و بدأ يرتعش. و بعدين لقت كنان خرجت و ودي ليه حقنه.
جنون: بتعمل ايه؟
كنان: هنستجوبه.
كنان و جنون شالوا الراجل و قعدوه علي الكنبة.
كنان طلع صورة و وراها ل ديفيد.
كنان(بالروسي): تعرف البنت دي؟
ديفيد(بالروسي): لا.
كنان: اضربيه.

جنون ضربت ديفيد بوكس في وشه...
ديفيد(بوجع بالروسي): اه اه.
كنان(بالروسي): مين كبيرك؟
ديفيد(بالروسي): معرفش.
جنون ضربته تاني اقوي و اجمد.
ديفيد(بوجع بالروسي): معرفش معرفش، محدش يعرفه غير شخص واحد.
جنون(بالروسي): مين هو؟
ديفيد(بالروسي): لو قولت هيقتلني.
كنان(بالروسي): و لو مقولتش هنقتلك.
كنان طلع مسدس و وجهه ناحية ديفيد.
جنون(بالروسي): اتكلم و محدش هيعرف حاجة.

ديفيد(بالروسي): عامر عامر من اصل عربي لكن عايش في روسيا من زمان و بيشتغل لصالحنا مشهور بالريس الثاني.
كنان: خدي شنطتك و تعالي.
جنون دخلت الحمام جابت شنطتها. كنان ودي ديفيد حقنة ديفيد غمض عيونه، كنان مسك ايد جنون و قربها منه.
جنون(بعصبية): ابعد عني.
كنان: مبدأيا لما ننزل رجالته هتعرفك و ساعتها هتشك ان في حاجة لان عدي نص ساعة بس...
جنون: اومال هنعمل ايه انا مش عايزاك تلمسني.

كنان قلع الجاكت بتاعه و لبسه ل جنون.
كنان: غيري اي حاجة في شكلك.
جنون سابت شعرها علي ضهرها و كتفها و مشيت هي و كنان و كانوا ماشين بحذر...
كنان: استعدوا.
-كنان و جنون كانوا ماشين و رجالة ديفيد جمبهم و باصين علي اللي رايح و اللي جاي. كنان ضم جنون ليه اكتر و جنون خبت وشها فيه لغاية ما خرجوا و جنون زقت كنان بعيد عنها.
جنون: متحاولش تعمل كدة تاني، خد الجاكت اهو.
كنان: شايفة نفسك علي مين يا بت انتي.

جنون: شايفة نفسي عليك عندك مانع انا احسن منك.
اياد: لو بطلتوا خناق ممكن نمشي قبل ما نتمسك.
علي: اطلع يا ابني اطلع...
شذي: ايوه يلا اطلع.
عطر: سيبهم يقعدوا لوحدهم ممكن يحلوا خلافهم...
اياد ساق و طلع بالعربية.
جنون: يا اغبية لا استنوا.
جنون(بضيق): مبسوط دلوقتي.
كنان(بابتسامة): قمة الانبساط...
جنون قعدت تحرك رأسها كتير و كنان مش فاهم.
كنان(بعدم فهم): في ايه؟
جنون(بصوت عالي): يا غبي وراك رجالة ديفيد.

-كنان لف بجسمه لقي ناس لابسة بدل سوداء و معاهم مضارب كريكيت و مسدسات.
جنون طلعت علي الحيطة و ضربت واحد بكعب رجلها...
جنون(بزعيق): هتفضل واقف زي الغبي كدة...
جنون مسكت ايد كنان و بدأت تجري بأقصي سرعة ليها و كنان لسة مصدوم.
جنون لقت شارع ضيق و ضلمة استخبت فيه هي و كنان...
جنون(بتأخد نفسها): بس اقف هنا هنستخبي.
كنان(بيأخد نفسه): انتي ايه يا بنتي صاروخ.

جنون: بسببك مكناش هنجري كتير كدة. بس لا حضرتك لازم تتخانق معايا...
كنان: انتي اللي دايما لازم تعملي مشاكل مش انا.
جنون: بس بس جايين.
جنون حطت ايديها علي بوق كنان و فضلت تبص يمين و شمال، كنان استغل الوضع و حاوط جنون بايده و قربها من منه.
جنون(بتوتر و صدمة باحراج): ااب ع دد لل و سسم حت(ابعد لو سمحت).
كنان(بابتسامة): اوووووه شكل في هنا بنت بتتحرج و بتتكسف و خدودها بتبقي حمراء.

جنون ابتسمت غصب عنها و بصت ل كنان.
كنان: اووووو طلع عندها غمازات اول مرة اشوفهم. بس تعرفي غمازاتك جميلة جدا.
جنون ابتسمت اكتر غصب عنها و بعدها فاقت و ادركت الموقف اللي هي فيه.
جنون(بحدة): ابعد عني شخص حقير و حيوان و مستغل كمان.
كنان: بس برضو عرفت انك مش ولد علطول.
جنون: نينينينينينني، عيل رزل و مستغل اوي.
جنون: لو خلصت كلامك اللي بتقوله للكلبوبات بتوعك يلا بينا...

كنان: بس عمري ما لمست واحدة عندها غمازات علشان نكون صريحين...
جنون: انا اول ما ارجع هقدم شكوي ضدك...
كنان: منتظر جنوني.
جنون(برفعة حاجب): جنوني! و ايه ده كمان؟
كنان: عندك مانع؟
جنون: اي حاجة انت بتعملها او بتقولها بيكون عندي مانع طبعا، يلا بينا.
كنان: جنون جنون.
جنون: ها؟!
كنان شاور بأيده علي حاجة فوق.
كنان: بصي كدة.

جنون بصت ل فوق مكان ما كنان بيشاور. كنان باس جنون علي خدها و سابها و مشي. جنون اتصدمت و بصت ليه لقته مشي قدامها.
جنون: تعالي هنا انت عملت ايه دلوقتي.
كنان(بضهره و بابتسامة): عملت ايه جنوني؟!
جنون(بعصبية): مش قولتلك مستغل. يا مستغل.
كنان لف رأسه و غمز ل جنون. جنون اتكسفت.
كنان(بصوت عالي): جنوووووووووووووووووون...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة