قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والثلاثون

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والثلاثون

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والثلاثون

جنون طلعت اوضتها كانت هتجيب موبايلها.
جنون: اجيبه بعد ما اخرج من الحمام.
جنون كانت لسة هتدخل الحمام.
جنون(بصريخ): كناااااااااااااااااااان...
كنان سمع صوتها و اتخض و طلع بسرعة ليها لقاها قاعدة علي الارض بتعيط.
كنان(بقلق): مالك يا حبيبتي؟!
جنون(بعياط): مش قادرة استحمل.
كنان: في ايه بس؟!
جنون(بعياط): رجلي مش قادرة حاسة انها مكسورة.
كنان قرب من رجل جنون و لمساها جنون صرخت.
كنان: طيب اهدي اهدي.

كنان شال جنون و حطها علي السرير و طلع ليها هدوم لبسها ليها و غير هدومه بسرعة و شال جنون و نزل بيها...
كنان: خلاص بطلي عياط يا روحي.
جنون(بعياط): مش قادرة استحمل الوجع.
كنان: بس اتكسرت ازاي و لا انتي وقعتي ازاي؟!
جنون قعدت تعيط كتير و دفنت وشها في رقبة كنان.
كنان: خلاص طيب هنروح للدكتور اهو...
كنان خرج من الاسانسير و راح علي عربيته ركب جنون و لف ركب و ساق بسرعة لغاية ما وصل للمستشفي...

كنان: خلاص بقي يا حبيبتي.
كنان شال جنون و دخل للمستشفي.
كنان: لو سمحت محتاج دكتور بسرعة...
ممرضة: حضرتك بتشتكي من ايه؟
كنان: شكل في كسر في الرجل.
ممرضة: طيب اتفضلوا معايا.
الممرضة راحت ل مكتب دكتور و خبطت الباب.
ممرضة: حالة مستعجلة يا دكتور.
الدكتور: دخليها.
كنان دخل و قعد جنون علي الكرسي و وقف جمبها.
الدكتور: حضرتك بتشتكي من ايه؟!
كنان: شاكين في انه كسر في الرجل ممكن حضرتك تشوف مالها.
الدكتور: طيب لحظة.

الدكتور قام و فحص رجل جنون اللي كانت بتعيط و مش قادرة تستحمل الوجع.
الدكتور: طيب هندخلها الاشاعة حالا، بس سؤال المدام حامل؟!
كنان: لا.
الدكتور: الاشاعة و هي حامل غلط جدا عليها.
كنان: ما قولتلك لا.
الدكتور: طيب.
الدكتر نادي الممرضة و جابوا كرسي متحرك و كانوا لسة هيقعدوا جنون عليه بس كنان شال جنون.
كنان: انجز شوف هتروح فين.
الدكتور مشي و كنان وراه و جنون بتعيط بصمت.
دخلوا جنون اوضة الاشاعة و بعدها خرجت.

الدكتور: حاليا هنجبس رجليها و بعدها نتكلم.
جنون(بعياط): لا لا مش عايزة رجلي تتجبس و النبي يا كنان.
كنان: يا بنتي ل مصلحتك...
جنون(بعياط): لا لا يا كنان علشان خاطري...
الدكتور: في حل تاني. لحظة.
الدكتور جاب زي جبس و فوقه حاجة باللون الاسود تتقفل و تتفك و ينفع تتحرك بيه بسهولة عادي و عكاز بحيث انها تسند و هي ماشية لوحدها...
الدكتور بدأ يحطه ل رجل جنون و وداها مسكن.
الدكتور: كدة تمام، هسأل سؤال بسيط.

الدكتور: حضرتك عملتي حادثة قريبة؟!
كنان: اه بس ده ايه علاقته. هي مكنتش حادثة العربية ملحقتش تعملها حاجة و هي وقعت في الارض.
الدكتور: حضرتك محستيش بوجع من ساعتها؟!
جنون(بخفوت): حسيت زي كأنه التواء و استحملته.
كنان بصلها بصدمة و اضايق جدا.

جنون: مش قادرة رجلي وجعاني.
كنان: جنون بطلي استعباط هتنزلي يعني هتنزلي.

الدكتور: ده بيفسر اللي حصل. لان حضرتك بس اتكعبلتي.
الدكتور: عموما هكتبلك علي دؤاء تأخديه وقت ما تحسي بالم. و ده مش هيتفك الا بعد اسبوعين او علي الاقل شهر في خطورة انا بحذرك اهو.
كنان: تمام شكرا يا دكتور...
كنان شال جنون و مشي و كان شكله مضايق.
جنون: كنان و الله افتكرت انها حاجة بسيطة.
كنان ركب جنون العربية و لف ركب هو كمان...

جنون: و الله يا كنان مكنتش حاسة بوجع شديد علشان كدة محطتش في دماغي و مرضتش اقلقك.
-جنون قعدت تبرر ل كنان بس كنان مكنش بيرد عليها لغاية ما وصلوا البيت بتاعهم. كنان شال جنون و طلع للبيت و دخل قعد جنون علي الكنبة.
جنون: يا كنان.
كنان: متقوميش من مكانك، لو عوزتي حاجة اطلبيها من البواب رقمه هسجله عندك.
كنان: و هطلبلك غداء اياكي ترميه هتأكليه كله.
جنون: مش هأكل الا معاك.
كنان: ورايا شغل.

جنون: مش انت قولت النهاردة هتفضالي خالص.
كنان: خلي بالك من نفسك و اتحركي براحة. و لو في حاجة ضروري اتصلي بيا.
كنان خد حاجته و ساب جنون و مشي، جنون قعدت و هي مضايقة و بعدها لقت الباب بيتفتح تاني.
كنان: مقدرتش الصراحة امشي و اسيبك زعلانة.
جنون مبصتلهوش و ضحكت علي كلامه. كنان قعد جمبها و خدها في حضنه...
جنون: ابعد عني.
كنان: مقدرش اساسا انا عيل و برجع في كلمتي الله ملكيش فيه بقي.
جنون: عيل رزل اساسا.

كنان: بس متنكريش اني مز.
جنون: نينينينينيننيني.
كنان: الصبر يا رب، و الله انا منحوس تاني يوم جواز و.
جنون: ايه؟!
كنان: نستحمل لغاية ما ام الشهر يعدي يعني استحملت قبل كدة شهرين مش هستحمل شهر تاني، اديني يا رب الصبر.
كنان: طب يعني.
جنون: قوم افتح الباب الاكل جه.
كنان(بضيق): طيب ستات نكدية.
جنون: رجالة خنيقة.
كنان فتح الباب و خد الاكل و دفع الحساب...
كنان: خدي.
جنون: في ايه الله مش طايقني كدة.

كنان: ما انا لو طيقتك جنابك هتزعلي مني.
جنون: نيننينينينينينيني، استحمل شهر فيها ايه يعني.
كنان: عايز اخلف و اقعدك في البيت.
جنون: بتحلم.
كنان: هنشوف.
جنون و كنان بدأوا يأكلوا و يتكلموا...

-في مكان تاني...
عند تامر و نور...
نور: برضو مش فاهمة ازاي زياد هو الخاين؟!
تامر: الادلة بتقول كدة.
نور: ايوه بتقول ايه بقي؟! و ادلة ايه؟!
تامر: الصبر. يا نور يا حبيبتي جعان فين الغداء.
نور: جاهز جاهز بس قولي بس.
تامر: بصي يا ستي لما شوفنا الكاميرات اتضح دخول حد غريب الساعة 8 بليل و في الوقت ده الدور التاسع بس هو اللي شغال و المتهم كان في الدور السادس اللي طلع حد تبع الدور التاسع.
نور: ايوه كمل.

تامر: الدور التاسع كان تحت تدريب زياد. يعني زياد كان مسئول عن المبني كله و طبعا علشان مش هنشك فيه لكفاءته و ان مفيش حاجة تسئ ليه في ملفه، بس في واحد اعترف انه شاف زياد بيودي الغريب ده فلوس و مش فلوس عادية يعني الف و لا الفين لا اكتر من 50 الف جنيه، اهو دليل رقم اتنين لان دليل رقم واحد انه مسئول عن المبني.

تامر: و الدليل رقم تلاتة انه اول ما عرف اننا عرفنا بالموضوع عمل اتصال و مشي علطول و حاليا الدنيا مقلوبة عليه.
نور: اوف طيب...
تامر: ممكن اكل بقي ابوس ايدك.
نور: طيب قايمة.
نور قامت بس رجعت تاني...
نور: طب و اخبار عادل ايه؟!
تامر: نور هو انتي عايزة تتطلقي عايز اكل الله. و اعملي حسابك كلنا رايحن ل كنان.
نور: طيب رزل.
نور قامت و حضرت الاكل و قعدت هي و تامر يأكلوا.

تامر: هو كل شوية هنأكل مسقعة مبتعرفيش تعملي غيرها.
نور: مش احسن ما اعملش اكل خالص. و كمان دي موفرة و ايوه مبعرفش اعمل غيرها.
تامر: طيب قومي غيري هدومك.
نور: طيب.
نور قامت غيرت هدومها.
نور لبست فستان ازرق طويل طبقات و بكم و سابت شعرها لانه قصير اساسا و حطت مكياج خفيف و لبست كوتشي ابيض.
تامر طلع تليفون و اتصل ب علي.
الخط اتفتح.
تامر: ها يا ابني جهزت؟!
علي: اه طبعا ما انت طردتني من الشقة...
تامر: الصبر يا رب.

علي: بهزر معاك الله. ايوه انا و شهاب هنسبقكوا علي هناك علشان اقابل حوريتي...
تامر: اسكت يا اهبل...
تامر رفع رأسه شاف نور و فضل ساكت.
علي: تامر تامر يا ابني...
علي قفل الخط مع تامر.
شهاب: في ايه؟!
علي: شكله شاف نور...
شهاب و علي ضحكوا علي تامر.
تامر: هو جنابك هتفضلي زي ما انتي كدة حلوة.
نور: الصبر مش يلا.
تامر: بقول ايه نقعد و نروحلهم يوم تاني مبحبش الزحمة اساسا.
نور: قدامي يا تامر.
تامر: طب نروح بعديهم طب.

نور شدت تامر معاها و نزلوا ركبوا عربية تامر و راحوا ل بيت كنان و جنون.
عند فارس.
سندس: يا فارس اسمعني بس مينفعش ادخل معاك عندهم...
فارس: ماشي قولتلك ماشي و انا مش رايح الا بيكي عادي جدا.
سندس: اوف يا فارس ايه العند ده.
فارس: كدة.
سندس: مش كفاية انك معايا من امبارح.
فارس: عادي جدا.
سندس: طب انا عايزة انام.
فارس: خلاص نامي و نروح بعد ما تصحي.
سندس: اوف لا يلا بينا.
سندس: بس شكلي حلو؟!
فارس: قمر.

سندس(باحراج): شكرا.
فارس مسك ايد سندس و باسها و ركبها العربية و راح ناحية بيت جنون و كنان...
عند كنان و جنون.
الباب خبط.
جنون: ايه ده مين؟!
كنان: نسيت اقولك الشباب جايين...
جنون: طب اطلع البس حاجة.
جنون قامت و حاولت تطلع بس لقت كنان شالها و طلع بيها.
جنون: طب افتح ليهم.
كنان: انتي اهم يلا لما تخلصي ناديني.
جنون: طيب شكرا.
كنان نزل فتح الباب لقي سجي و عطر.
كنان: منورين خشوا.
عطر: طبعا ازعجناكم و ده المراد.

كنان: خشي يا اختي منك ليها. هتشل.
عطر و سجي دخلوا قعدوا و كنان قعد معاهم...
سحي: فين البت جنون حابسها و لا ايه؟!
كنان: هي دي تتحبس دي تحبسني انا.
كنان: هطلع اشوفها خلصت لبس و لا لسة.
عطر: البيت بيتك يلا اطلع...
كنان: لا كدة انا اطمنت شكرا لكرم اخلاقك.
كنان طلع ل جنون و فتح الباب و جنون شهقت.
كنان: متخافيش ده انا.
جنون كانت بتحاول تربط الفستان من ورا كنان قرب منها و ربطه ليها.

كنان: اوعي تقولي انك هتنزلي كدة.
جنون: اه ليه ماله؟!
كنان: ضهرك يا هانم...
جنون: هما هيركزوا يعني و كمان انا مش قادرة اغير انا لبست ده بصعوبة.
كنان: استني اجبلك حاجة تاني.
جنون: يا كنان.
كنان: بتناقشيني في ايه يا جنون.
كنان فتح الدولاب و طلع فستان تاني ل جنون.
كنان: تعالي.
جنون: اوف يا رزل.
تحت...
عطر: الله البت عايشة في عز.
سجي(بضحك): يا بت مالك كدة اتعدلي.
عطر: البيت حلو اوي ربنا يديمه ليهم.
سجي: يا رب.

الباب خبط.
سجي: هروح افتح.
عطر: لا هروح انا اجرب الباب.
سجي: يا مجنونة.
عطر راحت فتحت الباب لقت علي و شهاب.
علي: اخيرا يا شيخة شوفتك كنت قربت انسي شكلك.
عطر: ادخلوا ادخلوا البيت بيتكوا.
شهاب: استوليتوا علي البيت.
عطر: ايوه.
شهاب دخل و قعد جمب سجي.
علي: بقولك ايه؟!
عطر: ايه؟!
علي: ما تيجي نخلع انا و انتي حرام مبقتش اشوفك و الله.
عطر: لا و يلا ادخل هتفضل علي الباب كدة مينفعش.
علي: خايفة عليا.
عطر: الصبر.

عطر(بشهقة): يا نهار اسود.
جنون(بهمس): مش قولتلك.
كنان: ادخلوا و اقفلوا الباب.
علي: ايه اللي حصل؟! انتوا لحقتوا علشان يحصلها كدة.
سجي: ايه اللي حصلك يا جنون؟!
جنون: ها لا مفيش وقعت شبه اتكسرت بس. كنان وداني المستشفي الصبح.
كنان حط جنون علي الكنبة و قعد جمبها.
كنان: هتفضلوا واقفين علي الباب كدة.
علي: جينا اهو.
شهاب: هو انتوا مش مكتوب ليكوا الفرح.
سجي: افتكرتك انت السبب.
جنون: لا انا كنت داخلة الحمام وقعت.

علي: الف سلامة.
جنون: تعالوا معايا يا بنات.
سجي: بصي ايه الفستان ده؟!
عطر: مستحيل البسه مستحيل البسه لو اخر فستان في العالم.
جنون: جبتلي الكلام.
جنون كانت لابسة فستان طويل باللون الاصفر و بكم و مقفول و فيه ورود كتير باللون الابيض.
كنان: اشمعنا يعني؟!
عطر: جنون مبتحبش اللون الاصفر...
كنان بص ل جنون و جنون بصتله غيظ...
جنون: تعالوا نشوف نعمل ايه في ام المطبخ اللي مدخلتوش غير يوم واحد ده...

جنون و عطر و سجي دخلوا المطبخ و الشباب بره بيتكلموا...
الباب خبط.
جنون: خليك يا كنان.
جنون راحت فتحت الباب لقت اياد و شذي.
اياد(بفزع): ايه ده؟!
جنون: ادخل و هفهمك.
اياد(بعصبية): عملك حاجة الزفت ده؟!
جنون: حرام عليك كنان طيب.
شذي: فهمينا يا جنون.
جنون: اتكسرت كنت ماشية اتزحلقت وقعت كنان وداني للدكتور و روحنا كشفنا بس عادي يعني. يلا خشوا.
كنان: مين يا حبيبتي؟!
جنون: اياد و شذي.

جنون: ادخل انت للشباب و شذي هتيجي معايا.
جنون دخلت هي و شذي للبنات.
شذي: اوعدنا يا رب.
جنون(بضحك): خلي اياد يسمعك و هينفخك.
شذي: ده اساسا مش طايقني.
جنون: طيب عطر و سجي شيلوا العصير و الكيك و تعالوا ورايا.
سجي: لا و النبي.
جنون: انا رجلي ماشية عليها بالعافية.
شذي: و انا حامل.
عطر: غوروا قدامنا يلا.
جنون و شذي خرجوا و كنان مسك ايد جنون و قعدها جمبه، اياد حط ايده علي كتف شذي.
عطر: اتفضلوا.
علي: تسلم يا معلم.

شهاب(بوجع): آه.
سجي(بخضة): انت كويس؟!
شهاب: اه الحمد لله.
اياد: حصل ايه؟!
شهاب: لا مفيش.
عطر: الكيك حلو اوي مين عمله؟
جنون: ماما.
عطر: يبقي اكل براحتي بقي...
الباب خبط.
كنان: خليكي انتي.
جنون: شكرا.
شذي: لسة بتتكلمي برسمية.
عطر: قولي يا حبيبي اي كلمة دلعي الراجل يا شيخة.
جنون: اخرسوا انا و جوزي و محدش يتدخل...
سندس(بخجل): مبروك.
فارس: مبروك يا عرايس.
فارس راح قعد علي الكنبة و سندس جمبه و موطية رأسها في الارض.

فارس: خدي يا زفتة...
جنون: متشكرة...
كنان: ايه ده؟!
فارس: الهانم طالبة مني ملف القضية الجديد علشان تراجعه و هي في البيت...
اياد: رهيبة رهيبة بتدوري علي التعب و تروحيله.
جنون: شكرا.
الكل بدأ يتكلم و يضحك. الباب خبط.
جنون: خليك.
كنان: لا خليكي انتي.
كنان قام فتح الباب و حضن تامر و نور.
نور: مبروك يا عريس.
كنان: عريس ايه يا بنتي خشي يا اختي خشي.
تامر: في ايه؟! متأكد انك كويس؟!
كنان: خشوا.
نور(بصدمة): جنون!

جنون: توبة استغفر الله.
سجي: مش فالحة الا انك تقلبي تركي.
نور: حصل ازاي و امتي ده؟!
تامر: هو انت منحوس يا كنان ليه؟!
كنان: نفسي اعرف و الله.
تامر: الف سلامة. كان قلبنا حاسس خدي شيكولاتة اهو.
عطر: بقول نمشي بقي لان شكلنا وحش و احنا مجبناش هدايا الكل جاب الا احنا.
علي: انا و انتي واحد يا حبي.
جنون(بهمس): واقف ليه اقعد...
كنان: لا عادي.
جنون: ايه يا جدعان سكتوا ليه؟!
علي: احنا متقلين عليكوا؟!

كنان: يا اهبل ده بيتكوا.
علي: طيب مفيش عشاء و لا ايه؟!
جنون: قوم اعمل انا هنام خفيفة.
علي: احنا بنطرد يا جماعة...
سجي: جنون مبتحبش تعمل اكل اساسا.
شذي: اتعود علي اكل بره.
كنان: علي جثتي.
جنون: يا الله.
اياد: جاية تتوبي دلوقتي.
نور: فكي كدة يا عسل.
سندس: احم انا عادية اهو.
شهاب: طيب شغلوا فيلم نتفرج عليه.
كنان: انتوا صدقتوا و لا ايه؟! بره يا حبيبي منك ليه.
فارس: دي مش رجولة.

كنان: هو امبارح شغل و العائلة الكريمة و النهاردة رجل الهانم و انتوا، حسوا مش عارف اقعد مع البت شوية.
اياد: نمشي بكرامتنا يلا.
جنون: هو بس مضايق شوية معلش.
تامر(بضحك): هو احنا عندنا دم اسااسا.
الكل بدأ يجهز نفسه و مشيوا بعد ما سلموا علي كنان و جنون.
كنان: وحشني الكلام معاكي...
جنون: أوفر.
كنان شال جنون و طلع لاوضتهم و غيروا هدومهم و ناموا علي السرير.
جنون: اوف الجواز صعب اوي.
كنان: انتي اللي تافهة.

جنون: احترم نفسك...
كنان: و لو محترمتهاش.
جنون: اوف يا رزل.
كنان: تعالي في حضني.
جنون: لا تعالي انت.
كنان قرب علي جنون و حضنها و جنون لفت ايديها حواليه و ناموا...

-عدي 12 يوم.

كان كنان كل يوم يروح شغله و جنون تشتغل في البيت و يرجع يقعد مع جنون و يتكلموا. اوبي كل شوية يقابل شجن و يتكلموا. تامر و نور بيروحوا الشغل مع بعض و يرجعوا مع بعض. شذي بتروح تقعد مع داليا و شجن شوية و اياد و هو راجع من الشغل يعدي عليها. شهد اتحجزت في مستشفي امراض عقلية. عادل لسة مفاقش. ادهم بيروح شغله كل يوم. و ندي بترسم في جنينة الفيلا صور ل سعيد. سيف بيحاول يقرب من داليا في الفترة دي. و جهاد مش علي طبيعتها.

كان الوقت بليل شوية.
-في بيت داليا.
داليا: رايح فين يا ادهم؟!
ادهم: هقابل اوبي و نقعد شوية مع بعض.
داليا: طيب خلي بالك من نفسك.
شجن: رايح ل حبيبي ليه ياض مش هو رزل.
ادهم: غوري يا بت.
ادهم خرج ركب عربيته و راح لاوبي.
اوبي: نحب نتكلم فين؟!
ادهم: اي مكان.
اوبي: تعالي مكان هادئ كدة...
ادهم: طيب يلا.
ادهم و اوبي راحوا ل مكان هادئ و بدأوا يتكلموا...
: هو ده؟!
2: ايوه هي دي مواصفاته.
: نفذ.

و فجأة حصل ضرب نار في المكان اللي ادهم و اوبي فيه.
ادهم(بصريخ): اوبي.
ادهم حط اوبي علي رجله كان بينزل دم...
ادهم(بصوت عالي): اسعااااااف بسرعة.
و جابوا اسعاف و نقلوا اوبي المستشفي و دخلوه العمليات.
عند جنون و كنان.
جنون: يا كنان بس بقي سيبني اركز.
كنان: تركزي في ايه الشغل اهم يعني مني.
جنون: يا ابني عايزة اخلص المهمة دي في اسرع وقت...
كنان كان قاعد جمب جنون و جنون فاردة رجليها.
جنون: اوف يا كنان.

كنان: انا عملت حاجة؟!
جنون: هات توكة شعري و بعد كدة سيب شعري معمول كحكة علشان مزعلكش.
كنان: انا خوفت...
جنون بصتله بطرف عينيها و ركزت في الورق اللي معاها...
كنان: يا جنون يعني انا جاي بدري علشان اشوفك بتشتغلي يعني.
جنون قفلت الملف و حطته جمبها.
جنون: ها خير؟!
كنان: وحشتيني.
جنون: تمام ايه بقي؟!
كنان: اوف يا ربي.
جنون: انت اللي غريب الصراحة.
كنان: انا برضو طيب.
جنون: طيب نتكلم في ايه؟!
كنان: بقول...

تليفون كنان رن، الخط اتفتح.
كنان: مش وقتك يا ادهم.
ادهم: كنان اوبي تعيش انت.
كنان: طيب بطلوا هزار يلا اقفلوا.
ادهم: كنان احنا مش بنهزر. كنا قاعدين و بعدين حصل ضرب نار و اوبي مات.
كنان التليفون وقع منه و بص ل جنون و سابها و قام طلع علي اوضته جري. جنون مسكت التليفون.
جنون: في ايه يا ادهم؟!
ادهم(بدموع): اوبي مات يا جنون.
جنون: متأكد؟!
ادهم(بدموع): اه.
جنون: طيب اقفل.

جنون طلعت ل كنان الاوضة فتحت الباب لقت قاعد في ركن لوحده و باصص بصدمة و ساكت، جنون قربت منه و قعدت جمبه.
جنون: انت دلوقتي مكانك مش هنا مكانك جمب اخوك تودعه، قوم شد حيلك اسند طولك خليك زي الجبل ميهزكش اي حاجة مهما كانت الريح قوية الجبل بيفضل في مكانه يا كنان.
جنون: الموضوع صعب بس هنعدي هنعدي الازمة دي، اوبي كان غالي علينا كلنا و اكيد حقه مش هنسيبه.
جنون: خليك قوي اوبي مش هيبقي مبسوط و انت كدة.

كنان حضن جنون جامد و بدأ يعيط...
كنان(بعياط): لازم اروح ليه.
جنون: لا استني لما تهدي شوية.
جنون فضلت حاضنة كنان لغاية ما نام في حضنها.
جنون: ربنا يقويك يا كنان.
جنون باست رأس كنان و ضمته ليها اكتر.
في المستشفي.
فريد(بقلق): ادهم ادهم انت بتهزر صح؟! اوبي بخير صح.
ادهم(بدموع): للاسف لا يا عمي.
ندي(بعياط): يعني ايه مش هشوفه تاني.
جهاد(بصريخ): كله منك يا ابن داليا. كله منك.
جهاد(بصريخ): انا اللي قتلت ابني انا.

الكل بص ليها بصدمة.
فريد: قصدك ايه يا جهاد؟!
جهاد(بعياط): كنت باعتاهم يقتلوا ادهم.
فريد قرب من جهاد و ضربها قلم وقعت علي الكرسي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة