قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية حبيبتي و أخي للكاتبة لولو الصياد الفصل الثاني عشر

رواية حبيبتي و أخي للكاتبة لولو الصياد الفصل الثاني عشر

رواية حبيبتي و أخي للكاتبة لولو الصياد الفصل الثاني عشر

حنان: بخوف: لالا يا ابيه انا كويسه ده بس شويه برد في المعدة بس...
فاروق: بجد متأكدة يعنى مش محتاجه دكتور...
حنان: لالا يا أبيه انا هشرب حاجه دافيه وهكون تمام ان شاء الله...
فاروق بحنيه وخوف عليها: طيب يا حبيبتي ادخلى انتى ارتاحى وانا هعملك نعناع واجى...
حنان: ربنا ما يحرمنى منك يا ابيه...
فاروق وهو يقبل جبينها: ولا منك يا حبيبتى ده انتى بنتى يا حنان ويله روحى اوضتك...

دخلت حنان غرفتها وجلست حزينه ونزلت دموعها: انا اسغه يا ابيه خنت ثقتك فيا غدرت بيك وسلمت تفسى لواحد بدون اى شعور بالذنب انا اسفه وصدقنى لو الزمن رجع بيا تانى والله عمرى ما اعمل كده صدقنى يا ابيه لو الزمن رجع بيا عمرى ما هعمل كده تانى والله عمرى ما هسلم حد شرفك ابدا انا أسفه وصدقنى كمان والله انا اتمنى الموت على انى احس انك اتكسرت بسببى سامحنى يا اخويا سامحنى...

فاروق وهو يدخل: ها يا حبيبتي بقيتى كويسه...
حنان وهى تمسح دموعها بسرعه: اه يا ابيه بقيت تمام وهشرب النعناع وانام شويه...
فاروق: طيب يا حبيبتى انا هلبس بئه وأخرج لانى رايح حفله تبع الشغل...
حنان: متقلقش يا ابيه انا كويسه واتفضل انت روح شغلك...
فاروق: طيب يا حبيبتي ولو احتاجتى اى حاجه كلمينى على الموبايل على طول...
حنان: حاضر...

ارتدت نوران فستان سورايه باللون البطيخى عارى الكتفان مطرز اسفل الصدر وضيق من الاعلى الى اسفل الصجر وينزل بنسيابيه على جسدها وتركت شعرها منفردا ووضعت مكياج بسيط وارتدت خرجت نوران وكانت رائعه الجمال وقف صلاح مبهور بجمالها...
صلاح: واووو ما شاء الله الناس هيحسدونى عليكى...
نوران: ههههههههه شكرا للمجامله...
صلاح: طيب يله بينا علشان منتاخرش: واه على فكرة مش مجاملة دى حقيقه...
نوران: بكسوف: ميرسى...

: ذهبت نوران الى الحفل برفقه صلاح وكانت طوال الطريق صامته تنظر خارج السياره كانت ترد على اسئله صلاح فقط ولكن لم تحاول فتح اى موضوع وواضح ان صلاح شعر بعدم رغبتها بالكلام فقرر الصمت...

بالحفل...
سعد وهو يشرب عصير: ايه البيه لسه موصلش...
فاروق: لا لسه واتاخر شكله مش جاى...
سعد بغضب: ازاى يعنى انا جاى بس علشان احرق دمه يقوم ميجيش ازاى...
فاروق وهو ينظر الى الباب: اهو وصل اهو.

سعد وهو ينظر باعجاب الى نوران: مين الموزه اللى معاه دى...
فاروق: دى مرات اخوه ودلوقتى مراته...
سعد: ههههههه صحيح دى لو مرات اخويا ومات يبقى انا اولى من الغريب وخصوصا ان البت ايه صاروخ...
فاروق: فعلا...
سعد: طيب يله بينا نسلم عليه وبعدين نمشى...
فاروق: ما بلاش علشان الفضايح...
سعد بسخرية: وانا من امتى بخاف من الفضايح يله يله...

صلاح كان يتبادل التحيه مع رحال الاعمال وصاحب الحفل ةيعرف نوران بهم حين اقترب منه سعد الرفاعى...
سعد بسخريه: اهلا صلاح بيه تشرفت بمعرفتك...
صلاح بقرف وغضب: وانا متشرفتش بالمعرفة دى...
سعد: وهو ينظر الى نوران باعجاب: حبيت بس ابارك ليك على الجواز واهنيك على زوقك...
صلاح: بغضب: لم نفسك يا بنى ادم بدل ما اخلى اللى ما يشترى يتفرج عليك...
سعد: هههههه وعلى ايه عمتا هنتقابل كتير والايام بينا...

صلاح: بعصبية: ايامك معدوده يا ابن الرفاعى...
سعد وهو يتجه الى باب الخروج: معتقدش انى هحصل اخوك قريب: وخرج هو وفاروق...

نوران: صلاح مين ده...
صلاح بعصبيه: وانتى مالك ويله بينا نغور من هنا...
نوران بحزن: انت بتكلمنى كده ليه...
صلاح بتوتر وغضب وصوت عالى: انا مش فايق لدلعك انتى كمان...
لاحظت نوران نظرات الناس بالحفل إليهم وذلك لصوت صلاح العالى: فتجمعت الدموع بعيونها وخرجت من الحفل: وخلفها صلاح ركبت السيارة بجانبه وكانت دموعها تنزل بكثره
صلاح: نوران انا...

نوران مفاطعه: مش عاوزه اسمع منك حاجه وكمان لما نرجع انا هرجع اوضتى تانى انا وادهم ومن انهارده ملكش اى علاقه بيا لا بخير ولا بشر...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة