قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل العاشر

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل العاشر

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل العاشر

ركضت اسيل وهي تضحك إلى غرفتها
كريم، ازيك يا لولة عاملة إيه
هالة، انا كويسة يا حبيبي انت واسيل عاملين إيه البيت ساكت ورايق من غيركم
كريم، انا عارف ان الكلام ده طالع من ورا قلبك وانا اللي كنت جايبلك خبر استاهل علية صينية كنافة بالقشطة وعليها مكسرات
هاله، في إيه اكيد ولعتو في الفلة صح انا قلبي حاسس
كريم، ايه يا حجة فال الله ولا فالك في إيه ده نتيجة المحاضرة بتاعت كل سنة لايسو.

هاله، ايه اوعى تقول جايلها عريس
كريم، وهي موافقة
هاله، ده بجد ومين ده بقى
كريم، امير ابن طنط زينب
هاله، اااااه افتكرتة واللهي الواد يستاهل كل خير وامو ست كويسة واسيل إيه رائيها
كريم. موافقة
هاله، خلاص انا هقول لابوك ولما ترجعو يبقى يتقدم
كريم، ماشي يا حجة ووصلي سلامي لعمورة
هاله، ههههههه ماشي يا خويا عايز حاجة
كريم، سلامتك يا امي.

مر عليهم اسبوعان وكان امير واسيل يتقربون اكثر إلى بعضهم تقدم اهل امير لخطبة اسيل
زينب، واللهي انا كنت هموت من الفرحة لما امير قالي انو هيخطب اسيل واللهي انا بحبها اووي ودخلت قلوبنا كلنا
هاله، بعد الشر يا حبيبتي الله يخليكي
نزلت اسيل وهي مرتدية طقم شتوي فكانت الشتاء على الابواب
اسيل، ازي حضرتك يا طنط انتي و عمو
زينب، انا كويسة يا حبيبتي تعالي اقعدي جمبي.

شريف، طبعا حضرتك عارف احنا جايين ليه احنا عايزين نخطب امير لاسيل والله احنا من ساعة ما شوفنا اسيل وحبيناها اووي
عمر، وانا معنديش مانع ولا انتي إيه رايك يا سيلة
اسيل، موافقة
عمر، خلاص نقرا الفاتحة
بعد ان قراو الفاتحة
امير، بص يا عمي انا عندي فلة هنا وهي مفروشة جاهزة في يوم هبقى اخد اسيل لو حبيت تغير حاجة ماشي
عمر، براحتكم يا ابني.

امير. تمام الحاجة التانية انهرده الجمعة ان شاء الله الخميس الجاي الخطوبة وكتب كتاب و اول ما الترم التاني يخلص نعمل فرح واخر سنة اسيل تقضيها في بيتي
هاله، انت مستعجل كده ليه ههههههه
عمر، بكرة تقول ولا يوم من ايام العزوبية
شريف، منا بقول كده برضو
امير، يعني موافقين علشان بكرة هروح
عمر، ده والله قرارك انت واسيل
شريف، موافقة يا بنتي
اسيل، امممممم...

امير، احنا هنقضيها اممممم خلاص هي موافقة اجهزي بكرة علشان اعدي عليكي نحجز القاعة ونشوف في إيه فساتين
كريم، ههههههههه انت مجنون كده ليه الحمد لله مجنون اتجوز مجنونة
مر اليوم على اسيل وهي سعيدة للغاية وفي صباح اليوم الثاني الساعة 10 صباحا اتصل عليها امير
اسيل، مين الغلس اللي بيتصل على الصبح
امير، نهار اسود انتي لسة نايمة
اسيل، انت مين يا غلس يا بارد
امير. انا جوزك المستقبلي يا حبيبتي.

انتفضت اسيل من مكانها، ام امير
امير، ايوة يا اختي انتي لسة نايمة يلا قومي
اسيل، يا امير الساعة 10
امير، قومي يعني انا غلطان قولت نفطر مع بعض وبعدين نشوف القاعة وبعدين نتغدا وبعدين...
اسيل، بس بس خلاص هقوم البس
امير، ههههههه ماشي
اسيل، مع السلامة
امير. الله يسلمك اسيل
اسيل، نعم
امير، بحبك
((اشربو عناب يهدي ولا كاكاكو يرخي))
اسيل، مع السلامة يا امير
امير. ههههه مع السلام
نهضت اسيل وظلت تقفز على السرير.

كريم، إيه إيه زلزال
اسيل، لا انا هروح البس
كريم، رايحة فين على الصبح
اسيل، رايحة مع امير
كريم، ورايحة ليه
اسيل، هنروح نفطر وبعدين نشوف القاعة ونجيب فستان الخطوبة
كريم، ماشي اطلعي برة خليني انام الله يخربيت معرفتكو
اقتربت اسيل منه وطبعت قبلة على وجنتة
كريم، ماشي يا حبيبتي ممكن انام بقي
القت اسيل عليه الوسادة، اتخمد وركضت إلى الحمام سريعا ارتدت بنطلون جينز وبلوزة بيضاء وجدت هاتفها يرن.

امير، يلا انزلي انا واقف تحت
اسيل، اوك باي
امير، باي
اسيل، ماما ماما
هاله، ايوة يا اسيل على الصبح
اسيل، انا ماشية
عمر، رايحة فين
اسيل، هروح اجيب فستان الخطوبة و احجز القاعة
هاله، مش هتفطري
اسيل، هفطر انا وامير مع بعض يلا باي
هاله و عمر، مع السلامة
خرجت اسيل وجدت امير منتظرها في الخارج ركبت السيارة بجانبه
امير، ساعة
اسيل، معلش
امير، بلاش الكلمة ديه بتدايقني
اسيل، معلش
امير، اسيل
اسيل، نعم
امير، بطلي لماضة
اسيل، معلش.

امير، انزلي يا اسيل
اسيل، معلش معلش قصدي خلاص انا اسفة اصل انا كل يوم برخم على كريم وماما وانهرده ملحقتش ارخم عليهم فقولت اجي ارخم عليك
امير، يعني لما نتجوز هتقعدي تغلسي عليا كل يوم
اسيل، امممم مش عارفة
مد امير يده إلى المقعد الخلفي واخرج منها بوكية ورد باللون البنفسجي
امير، يا صباح البنفسج
احتضنت اسيل الورد، انا بحب الورد اووي شكرا جدا
امير، على إيه يلا بقى نفطر ولا هتقولي فطرت.

اسيل، لا انا جعانة ولسة مفطرتش كمان
امير، يبقى يلا نفطر
ذهب كل من اسيل وامير إلى المطعم وتناولو الافطار وحجزو احد القاعات وذهبو نحو اشهر محلات الفساتين اختارت اسيل العديد من الفساتين
اسيل، إيه رايك في ده
امير، قصير اوووي لا
اسيل، حرام بقى يا امير ده تالت فستان وتعترض عليه
امير، كلهم وحشين والحلو بيطلع عريان
ضربت اسيل قدمها في الارض، اووووف
ودخلت وبعد قليل خرجت بفستان اخر
اسيل، إيه رايك في ده.

امير، حلو لفي كده
لفت اسيل صرخ بها امير، ايه ده
اسيل، مالوا
امير، ضهرك كلو طالع
اسيل. طب انا اعمل إيه بص انا اتخنقت وشكلي هحضر الخطوبة ببنطلون وبلوزة واريح نفسي واريحك معايا
امير، بلاش غلبه وخشي غيري اللي انتي لابساه ده
اسيل، كده مفيش غير فستان واحد
امير، يا رب يطلع حلو
اسيل، لا من ناحية هو حلو فهو حلو
امير، طب ادخلي يلا علشان نلحق نجيب الشبكة.

اسيل، خليها بكرة انا تعبت من اللف على القاعات لكل شوية اغير فستان كده كتير
امير، يلا
اسيل، اوووووف بقى
دخلت اسيل وبعد قليل خرجت وهي مرتدية فستان ابيض بحزام ذهبي كب كان جميل جدا ورقيق وبسيط
اسيل، ها إيه رايك واللهي لو وقفت على حواجبك مش هغيرو
امير، ما علينا من لسانك ده بس الفستان حلو جدا
اسيل، اخيرا كفارة يا شيخ
دخلت اسيل وغيرت ملابسها وخرجت دفع امير ثمن الفستان.

امير، تحبي نتغدا دلوقتي وبعدين نجيب الشبكة ولا نجيب الشبكة الاول وبعدين نتغدا
اسيل، هههههههه ده زي ارنبنا في منور انور وارنب انور في منورنا
امير، ههههههههه حاجة زي كده ويا ريت تبطلي لماضة شوية ونروح نتغدا
اسيل، ماشي هنتغدا إيه
امير، عايزة تاكلي إيه
اسيل، امممممم شاورما
امير، ماشي
ذهب امير وطلب الشاورما وجلسو ياكلوها في السيارة
اسيل، تعالا ناخد سلفي.

وبدؤ في اخذ الكثير من الصور المجنونة وهم ياكلون ثم ذهبو إلى افخم محلات الذهب
امير، ها انهو احلى
اسيل، مش عارفة بس يعني انا مش بحب الدهب ده لو سمحت في فضة
امير، انتي هتلبسي دهب
اسيل، بس انا مش بحب الدهب
امير، خلاص يبقى دهب ابيض لو سمحت في دهب ابيض
البائع، اتفضل يا فندم
اسيل، حلو اووي ده بص يا امير
كان خاتم ابيض اللون وبداخلة جوهرة صغيرة باللون الازرق رقيق
امير، حلو اهم حاجة انو عاجبك.

اسيل. طب معملتش كده ليه في محل الفساتين كان كل ما فستان يعجبني تقولي لا
امير، في فرق
اسيل، يا شيخ ماشي ماشي
امير، نفسي اعرف هتبطلي امتى لماضة
اسيل، لما اموت
امير، بعد الشر عنك يا روحي
ابتسمت اسيل بخجل وحاولت تغير الموضوع، احم وانت هتلبس إيه بقى
امير، مش عارف إيه رايك في الخاتم ده
اسيل، حلو يلا بقى علشان نختار بدلة
امير، نختار إيه انا اللي هختار.

اسيل، لا والله يعني انت تعذبني وتفضل تقولي واسع وقصير وضيق وطويل ومش عايزني اعذبك شوية
امير، لا ياختي ومالو روحي استني في العربية عقبال ما ادفع
اسيل، ما تخليها علينا المرادي
امير، امشي يا بت
اسيل، طب متزوقش خارجة بس بمزاجي
بعد ان ذهبت
امير، يخربيت قلبي اللي حبك
اسيل، على فكرة سمعتك
وركضت إلى الخارج فتح عينية عليها بقوة وضحك عليها دفع الحساب وذهب إلى سيارته ولكنة وجد...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة