قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل السابع والعشرون

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل السابع والعشرون

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل السابع والعشرون

مر ثلاثة ايام كانت شلة اسيل في المول يشترون ملابس للخطوبة خاصتهم كانو يصعدون
اسيل، قررتو الفساتين لونها هيبقى إيه
احمد. اموت واعرف إيه لازمة الخطوبة ديه ولا هي مصاريف وبس
كريم، اولا انتا مش دافع حاجة مين جيبك انا وانتا بالنص وبعدين يا سيدي افرح يخربيتك عيل غتت
احمد، متديني بالالم احسن إيه ده
هدير، يا نهاااار منيل بنيلة انزلو بسرعة
ريتاج، احييييية
اسيل، في إيه.

لفت اسيل وجهها لتجد جميلة وامير على بداية الدرج من الجهه الاخره
اسيل، هتنزلو ليه
ريتاج، يعني اصل.
اسيل، بلاش سخافة المحلات الحلوة كلها في الدور ده مش هننزل علشان الزبالا دول
هدير، تعجبيني والنبي عسل
جميلة، إيه ده انتو هنا
اسيل، لا احنا هناك
جميلة، ههههه وحشتني رخامتك يا ايسو واللهي
هدير، انتو بتعملو إيه هنا
جميلة، مفيش خرجنا نتمشى شوية انا و امير ونشتري شوية حاجات للبيت.

ريتاج، امممممم احنا هنروج نشتري فساتين الخطوبة
امير، خلاص هنيجي معاكو
اسيل، انا هروح اقعد في كافية لغاية ما تخلصو
كريم. ماشي يا روحي اما نخلص هنقولك
جائت اسيل لتغادر ولكن فعلت لها ريتاج حركة جعلتها تقفز من مكانها
ريتاج، اركب الهوا يا مززة
هدير، يا مساء العنبر ممكن نمبر
اسيل. هههههه يا مجانين غورو
ذهبت اسيل وذهب الجميع إلى احد المحلات
جميلة، انتي ليه عملتي لاسيل كده
ريتاج، مفيش بنهزر معاها في اعتراض.

هدير، بصو الفستان ده حلو ازاي
تقدمت ريتاج ومالت على اذن هدير
ريتاج بهمس، حلو بس لو كلبة البحر ديه مش معانا واسيل هي كانت هتختارلنا حلو
هدير. ههههههههه تصدقي معاكي حق
بدؤ في اختيار الفساتين اما عند اسيل كانت تجلس في احد الطاولات وجدت من يجلس امامها انزلت هاتفها
اسيل بصدمة، جاسم
جاسم، ازيك
اسيل، الحمد لله يا دكتور اتفضل
جاسم، دكتور إيه الاول كانت احلى وبعدين في اخت تقول لاخوها يا دكتور.

اسيل، انت صح يلا اعزمني على حاجة
جاسم وهو ينظر لساعته، احمممممم يا نهار انا اتاخرت عن اذنك علشان عندي معاد كمان يومين
اسيل، ههههههههههههه كمان يومين يا راجل ده انتا متاخر اوووي
جاسم، هههههه منا بقول اقوم من دلوقتي قبل ما اتدبس في الغدا
اسيل، طب تشرب إيه انا عزماك
جاسم، واللهِ هي ديه فرصة مش بتيجي كتير لازم استغلها ولا انتي إيه رايك
اسيل، هههههههه منا بقول كده برضو ها تشرب إيه.

جاسم، انتي صدقتي ولا إيه تشربي انتي إيه
اسيل، الصراحة مليش مزاج اشرب حاجة
جاسم، يبقى اتنين عصير فريش كده بدل النسكافية والكلام ده لو سمحت اتنين عصير تشربي إيه
اسيل، اممممم جوافة
جاسم، واحد جوافة و واحد مانجة لوسمحت
اسيل، انتا بتعمل إيه هنا
جاسم. مفيش كنت بتمشى اصلي زهقان وانتي.

اسيل، انا خطوبة كريم واحمد بعد بكرة والبنات جم هنا علشان يشترو فساتين الخطوبة وكدة اخرجت من شنتطها الدعوة اتفضل ودية دعوة الخطوبة
جاسم، ان شاء الله هحاول اجي
اسيل، اكيد مش تحاول
جاسم، حاضر علشانك
ابتسمت له اسيل وظلو يتحدثون ويضحكون
جميلة، إيه ده بصو مين اللي مع اسيل
رفع امير نظرة من الهاتف ليتفاجاء من جاسم واسيل التي تضحك معه كان الشرار يتطاير من عينية
اسيل، ها خلصتو
كريم، ازي حضرتك يا دكتور.

جاسم، الحمد لله الف مبروك يا شباب
احمد، الله يبارك فيك يا دكتور
هدير، اتفضل يا دكتور
جاسم، لا انا قاعد مع اسيل من بدري هروح انا بقى يا اسيل علشان المعاد بتاع بعد بكرة
ضحكت اسيل بخفة، معاك حق هستناك في الخطوبة
جاسم، ان شاء الله مع السلامة
اسيل، مع السلامة يا جاسم
جلس الجميع وهم مستغربين وامير الذي كان سينفجر منهم
كريم، هو بيعمل إيه هنا
اسيل، مش عارفة انا كنت قاعدة لقيتو قعد.

جميلة، امممممم ولية بتقوليلو جاسم بس من غير دكتور
اسيل، علشان انا عايزة اقولو كده
هدير، اشترينا شوية فساتين لينا وليكي تحفة
اسيل، بجد وريني
اخرجت لها ريتاج فستانها كان بدون حمالات باللون الفيروزي ضيق إلى الخصر وواسع جدا من الاسفل انبهرت اسيل كثيرا من الفستان رفعت وجهها لتخبرهم عن اعجابها ولكنها وجدت امير يحرك راسه بعنف نافيا هذا الفستان
اسيل بعناد، يجنن يا بنات خلاص انا هاخد الفستان ده.

جميلة، طب عن اذنكم هروح الحمام
هدير، خديني معاكي
كريم، وانا هروح اجيب معاك تعالي يا ريتاج
ريتاج، ماشي
احمد، وانا هجيب عصير
اسيل، متعملش حسابي لسة شاربة
احمد، وفرتي
اسيل، يا برودك هاتلي جوافة تاني
احمد. مش ان.
اسيل، هاتلي جوافة
(انا عايزة فراولة لو سمحت يا احمد
احمد، حاضر يا حبيبتي تؤمريني
انا، تسلم يا حبيبي
احمد، حب عمري
انا، عشقي
انتو، مرارتي)
احمد، حاضر حاضر.

ذهب الجميع وتركو امير واسيل معا تقدم امير سريعا وامسك يدها بعنف
اسيل، اااااه ايدي ابعد
امير، لسة ده انتي هتشوفي المهم الفستان ده متلبسهوش
اسيل بعند، لا هلبسو وملكش فيه
امير، البسي وشوفي هيحصلك إيه
مدت اسيل يدها في شنتطها واخرجت الكوفية خاصتة
اسيل، خد
امير بخبث، لا خليها معاكي لغاية بعد بكرة علشان شكلك هتلبسيها تاني
اسيل، انتا مجنون.

وتركت الكوفية خاصته على الطاولة وامسكت هاتفها وبدات بالعبث به رجع امير إلى مكانه إلى ان انتهت
وفي يوم الخطوبة الساعة 9 صباحا
ترررررن ترررررررررن
اسيل، مين
ريتاج، اعاااااااااااا انتي لسة نايمة
اسيل، ودني يا ماما ودني يا حبيبتي الساعة 9 عايزة إيه على الصبح ريتاج، انهرده خطوبتي
اسيل، الف الف مبروك وعقبال الجواز ممكن اتخمد
ريتاج، لا تعالي انتي صحبة العروسة لازم تبقي موجودة.

اسيل، لا انا اخت العريس عايزة انااااام
ريتاج، هتقومي ولا نطب عليكي
اسيل، يووووه وانا مال اهلي بالجوازة السودة ديه
ريتاج، يلا مستنينك عند هدير
اسيل، حسبي الله في شيطانكم
اغلقت اسيل واخذت حماما باردا كي تفيق ارتدت بنطولا اخضر وتي شيرت ابيض واخذت فستانها ونزلت بعد عدة ساعات من التحضير
اسيل، ها خلصتو
هدير، انا متوترة اووي
اسيل بخبث، ليه يا روحي ديه خطوبة مش فرح
هدير، انتي قليلة ادب
اسيل، شكرا.

ريتاج، لا وسافلة كمان
اسيل، تسلمي يا روحي
الكوافير، هههههه واللهي انتي احلى واحدة فيهم مش محتاجة غير روج بس
اسيل، منا عارفة
ريتاج، هيهيهي يا خفة يا سقيلة يا رخمة
اسيل، شكرا انا هروح القاعة وهستني هناك
هدير، لا استني
ولكن تركتها اسيل وغادرت بفستانها لقد كانت حقا مثل ملكات الجمال وصلت إلى القاعة وجدن بعض من الحضور
تررررن تررررن
اسيل. الو
جاسم، اسيل
اسيل، ايوة يا جاسم انتا فين
جاسم، انا برا وتايه.

اسيل، خلاص استني انا جاية
رفعت اسيل فستانها لقد كان ثقيلا وذهبت إلى البوابة
اسيل، هااااااااي
جاسم منبهر، هااي ازيك إيه الحلاوة ديه
اسيل، ههههه شكرا يلا تعالا
لفت وجهها لتجد امير بلعت ريقها بخوف
جاسم، ازيك يا امير
امير، ازيك انتا يا دكتور انا كويس كويس اووي كمان
جميلة، اهلا يا دكتور
جاسم، اهلا انتو جايين مع بعض
امير لكي يغيظ اسيل، طبعا مش خطيبتي
جاسم، بجد ربنا يهنيكم
اسيل، يلا ندخل
دخل الجميع.

احمد، اهلا يا دكتور
جاسم، ازيك يا احمد انتا وكريم
كريم، الحمد لله يا دكتور عقبالك
جاسم، ان شاء الله
اسيل، العاريس وصلو برا
انطفات اضواء القاعة معلنة دخول فتاتين من الجمال لا يقدرو بثمن فكانتا الاثنان جميلات بحق تقدم احمد وكريم لكي ياخذوهم ولكن.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة