قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثامن عشر

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثامن عشر

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثامن عشر

للمعلومة فقط: جميلة متعرفش ان اسيل وامير متجوزين هي فاكرة انهم مخطوبين بس لانها محضرتش كتب الكتاب.

ثاني يوم استيقظت جميلة من نومها وعلى وجهها ابتسامة فاليوم سوف تنفذ انتقامها امسكت هاتفها الجديد التي اشترته امس وبدات في النظر إلى صور اسيل من علية
فلاش باك
امس عندما غادرو الفتيات إلى المرحاض فتحت شنتطها واخذت هاتفها ودخلت إلى المعرض وبدات في اختيار صور اسيل وهي مرتدية ملابس كب وشورت وارسلتها إلى هاتفها ثم اعادت هاتف اسيل مرة اخرى إلى الشنطة.

جميلة، والله وهيبتدي اللعب على اصولو يا اسيل يا بنت عمر هه
عودة من الفلاش باك
وضعت الخط الجديد في الهاتف و وضعت رقم امير ارسلت له فيديو العيد ميلاد وبعض الصور كتبت اسفل الصور
ههههههه اول مرة اشوف واحدة مخطوبة وبتكلم حبيب زمان لو سمحت لم خطيبتك عني وخليها تبعد عني بس بجد عرفت تختار اسيل الصراحة جامدة يا بختك
وارسلتها له تاكدت من انها وصلت إلى امير ثم كسرت الشريحة.

اما عند بطلتنا استيقظت وكانت حزينة قليلا ولكن لا تعلم السبب
كريم، مالك صاحية قالبة وشك ليه
اسيل، مش عارفة بس زهقانة
كريم، بقولك متيجي نخرج من ساعة ما اتخطبتي وعمرنا ما خرجنا مع بعض
اسيل، امممممم ماشي بس هسال امير الاول
كريم، ماشي لو وافق نروح عند فرغلي
اسيل، اشطا
كريم، كتك نيلة في الفاظك انا داخل الحمام
اسيل، ماشي يا رب العو يطلعلك
كريم، ليه هو انا بخاف من الضلمة واسمي اسيل.

اخذت اسيل الوسادة من خلفها والقتها علية ثم امسكت هاتفها
امير بنوم، صباح الخير يا حبيبتي
اسيل، إيه ده انت لسة نايم
امير، امممم
اسيل، طب كريم عايزيني اخرج معاه ينفع
امير، ماشي يا روحي عايزة فلوس
اسيل، انت لسة مديني فلوس اول امبارح يا امير ومديني كتير كمان كفاية بقى
امير، انا غلطان ياختي
اسيل، كمل نومك يا ميمو
امير، حلوة ميمو ديه ماشي يا ايسو بحبك
اسيل، وانا كمان.

نهضت اسيل وبدلت ثيابها ونزلت للافطار ثم غادر الاخوان ومرحو قليلا اما حتى وصلت الساعة 8 اما عند امير كان جالس على الارجوحة التي في حديقتهم وغاضب للغاية ويفكر بما حدث اليوم وماذا سوف يفعل
فلاش باكض.

بعد ان اغلق امير مع اسيل ذهب إلى الحمام اخذ حمامة ونزل للافطار في هذه اللحظة وصلت الرسالة إلى امير عندما انهى افطارة صعد إلى غرفتة امسك هاتفه وبدا في التقليب بالصور بكل غضب لدرجة ان هاتفه كاد ان ينكسر بين يدية ثم فتح الفيديو
اسيل، جيمي حبيب قلبي كل سنة وانت طيب يا روحي وان شاء الله نفضل مكملين مع بعض انا وانت يا عمري بحبك اووووي.

دقق النظر حتى وجد التاريخ وكان بعد ارتباطة منها امسك هاتفه بشدة والقاه على الفراش وجلس يفكر قليلا
امير، طب ليه وبعدين الصور ديه بتاعتها إيه اللي هيوديها ليه يا رب
ثم تذكر جميلة لانها كانت صديقة اسيل وبالطبع تعرف اسرارها اتصل عليها نظرت جميلة إلى هاتفها بابتسامة خبث
جملية، احم السلام عليكم
امير، وعليكم السلام يا جميلة عاملة إيه
جميلة، الحمد لله انت عامل إيه انت واسيل.

امير، الحمد لله في الحقيقة انا قصدك في خدمة
جميلة، اومر
امير، الامر لله هو انتي فاضية
جميلة، اه
امير، خلاص نتقابل في كافية
جميلة، اوك ده جمب البيت ثواني وهكون هناك
امير، شكرا تسلمي يا جميلة
جميلة، العفو يا امير
اغلق امير الخط وجهز نفسه في لمح البصر ثم نزل وصل إلى الكافية وجدها تنتظرة تقدم نحوها
امير، اسف على التاخير
جميلة، ولا تاخير ولا حاجة نعم اقدر اساعدك
امير. ايوة هي اسيل كانت بتحب حد قبل ما نتخطب.

جملية ونجحت في رسم التوتر، ها ليه قصدي يعني مسالتهاش ليه هو اكيد سالتها
امير وقد لاحظ توترها، قصدك إيه جميلة لو سمحتي بلاش لف ودوران ممكن تحكيلي
جميلة، حاضر لما دخلنا سنة اولى اسيل اتعرفت على ولد اسمو اسمو جمال (لانها في الفيديو كانت بتقول كل سنة وانت طيب يا جيمي ركزو معايا احياة عيالكو شوية مسائكم فل)).

وكان في سنة تالتة وكانو بيحبو بعض بس اسيل مكنتش قايلة لحد خالص وكانت لما تحب تخرج معاه ومتقولش لحد كانت بتقول انها بتخرج معايا وتيجي تقابلة بس لو سمحت انا اسفة يعني لو عملت مشكلة ولا حاجة
امير وهو ينهض والشرار يخرج من عينية، مفيش مشكلة بس خلاص لازم نحل كل حاجة عن اذنك
جميلة، اتفضل
غادر امير وهو غاضب للغاية اما جميلة فضحكت بقوة مسحت دموعها من كثرة الضحك
جميلة، خلاص يا ايسو نقول باي باي
نهاية الفلاش باك.

امير، لازم كل حاجة تتنهي
ركب سيارته وتوجه إلى منزل اسيل طرق الباب فتحت له والدة اسيل
هاله، ازيك يا حبيبي
امير، الحمد لله يا طنط اسيل موجودة
هالة، هي مقالتلكش انها خارجة مع كريم
امير، اه صح قالتلي
هاله، طب ادخل اقعد انا كلمت كريم وهو شوية وجايين
امير، ماشي انتا اصلا جاي في حاجة سريعة
دخل امير وجلس
عمر. ازيك يا حبيبي عامل إيه
امير، انا كويس يا عمي
هاله، موضوع إيه يا ابني قلقتني
امير، طلاق
عمر بصدمة، طلاق مين.

امير، طلاقي انا واسيل
هاله، لا معلش بس دقيقة إيه اللي فرق من امبارح للنهردة امبارح كنتو زي السمنة على العسل
امير، ديه حاجة تخصنا
عمر، لا معلش ديه بنتي ازاي حاجة متخصناش
امير، لو سمحت يا عمي الموضوع يخصنا
هاله، طب ليه تمام عايزين تتطلقو براحتكو بس ليه
نظر امير إلى الارض ولم يتكلم رفع وجهه عندما فتح باب الفلة ودخل الاثنان وهم يضحكون
اسيل، إيه ده انت هنا وانا اقول البيت منور ليه.

هاله، تعالي يا حبيبتي تعالي شوفي جوزك عايز إيه قولها عايز إيه
كريم، في إيه
امير، اسيل لوسمحت عايزك شوية
عمر، لا اتفضل خلاص انت قولت لينا مبقاش باقي غيرها اتفضل قولها
اسيل، في إيه يا جماعة مالك يا امير
امير، عايزك في موضوع
اسيل، موضوع إيه
هاله، طلاق
اسيل باستغراب، طلاق طلاق مين
امير، طلاقنا احنا هنتطلق
اسيل، هههههههه طلاق إيه يا امير بطل هزار
امير، انا مش بهزر.

فتحت اسيل عينيها بصدمة، لا معلش بس انا مش بحب المقالب من النوع ده
امير، ده مش مقلب ده بجد ويا ريت تفهمي وتجهزي نفسك في اقرب وقت علشان نتطلق
اسيل وتحولت عيناها إلى اللون الاحمر بسبب الدموع. نتطلق ليه
امير، كده لما نتطلق هتعرفي
اسيل بصراخ، هو إيه اللي كده عايز نتطلق ليه انا عايزة اعرف ليه
امير، وطي صوتك
اسيل، صوتي هو ده اللي همك صوتي الصبح كنا بنتكلم حلو وكويس إيه اللي حصل من الصبح لغاية دلوقتي.

امير وهو يغادر من امامها، لو سمحتي لما تجهزي ابقى قوليلي علشان نروح للماذؤن
قبل ان يذهب امسكت اسيل يدية، امير انا بحبك
اغمض امير عينية ونفض يدها بعنف وغادر بينما الجميع كان منصدم ولا يتكلم اما عند بطلتنا كانت دموعها تنزل بصمت وهي واقفة فاقت على صوت محرك سيارة امير وهو يغادر ركضت إلى الخارج وما ان وصلت إلى باب المنزل ليغادر امير سريعا لتسقط على الارض صارخة
اسيل، امييييييييييييير.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة