قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل التاسع

شهقت اسيل ونظرت إلى ريتاج بينما فرح الجميع من اجلها ما عدا جميلة التي كانت غاضبة لدرجة كبيرة
هدير، هييييه ايسو مبروك
ريتاج. سيلة مبروك
نهض الجميع وبدؤ في المباركة لاسيل التي كانت مبتسمة بفرح وقف امير امامها واخرج خاتم من جيبة وامسك يدها
امير، ها موافقة ادخلو ولا إيه
اسيل، موافقة
فرح امير كثيرا ادخل الخاتم ثم طبع قبلة صغيرة على كفها
كريم، مبروك يا عبوسة
احتضنته اسيل وهي تضحك.

امير، إيه يا عم راعي شعوري انا بغير
احمد، هههههه مبروك يا سيله
اسيل، الله يبارك فيك يا ابو دومة
جميلة، مبروك يا سوسو
اسيل، الله يبارك فيكي يا جوجو عقبالك يا روحي
امير، طب ممكن اخد اسيل ونتمشي شوية بقى
نظرت اسيل إلى كريم كانها تساله اوما لها بالموافقة انتبه لها امير وزاد اعجابة بها اخذها امير وذهبو بعيد عنهم على الشاطئ وجلسو
امير، تعرفي انك كل يوم بتعجبيني اكتر من اليوم اللي قابلو
اكتفت اسيل بابتسامة خجل.

امير، إيه ده اسيل بتتكسف
اسيل. هقوم اروح اقعد معاهم
امير، لا تروحي فين انا مصدقت بس قولي هو انا اللي كنتي بتتكلمي عنو الصبح
اسيل، اه
امير، طب انا بحبك
رفعت اسيل وجهها لتنظر إلى عينية المليئة بالحب
امير، وانتي
اسيل، مش هينفع اقولك دلوقتي
امير، امتى
اسيل، يعني لما تتقدم ابقى اقول
امير، طب انتي ليه استاذنتي كريم قبل ما نتمشى
اسيل، يعني اخويا الكبير وممكن ميوافقش لازم ابقى عاملة ليه احترام.

امير، انا بعجب بيكي كل يوم اكتر من اللي قبلو واول ما نرجع القاهره هتقدم وهخلي الخطوبة كتب كتاب إيه رايك
اسيل، مش عارفة بس اللي ربنا عاوزو هيكون
امسك امير يدها وطبع قبلة صغيرة عليها ابتسمت اسيل بخجل
اسيل، تعالا نقوم نقعد معاهم
امير، خلينا شوية نتكلم
اسيل، نتكلم في إيه
امير، يعني بتحبي إيه بتكرهي إيه نفسك في كام بيبي نقضي شهر العسل فين نقعد لوحدنا ولا مع اهلي يعني انا...
اسيل، بس خلاص افصل يا ابني.

امير، ابنك
اسيل، ايوة ابني واخويا وابويا وكل حاجة
امير، يعني انتي
اسيل، يلا نروح نقعد
وركضت اليهم بينما ابتسم امير لها
ريتاج بهمس، كنتو بتقولو إيه
اسيل، بعدين يا عطية
ريتاج. ماشي بس مش هسيبك قبل ما اعرف
هدير، ههههههه لازم تقعد على الاخبار
احمد، بتقولو إيه
اسيل، وانت مالك
هدير، حاجة بنات
احمد، امممممم حاجات قلة ادب
ريتاج، انت اللي دماغك شمال
كريم، مين اللي بيقولو شمال
ريتاج، انا.

كريم، يا ماما ده دماغو مش شمال بس هو كلو شمال
احمد، هتسكت ولا اسيحلك
اسيل، إيه قلة الادب ديه بتهددو بعض قدامي انا معرفتش اصاحب
كريم، ايوة والله يا اوختشي
جميلة، كفاية بطلو لعب عيال
امير، ويبطلو ليه كملو كملو
اسيل، انت بتتكلم جد ولا بتتريق
امير، انتي شايفة إيه
اسيل، بتتريق
امير، يبقى انا بتكلم جد
ريتاج، اه لعب عيال هو
احمد، يا جماعة خلاص خلينا نتغدا انا جوعان
اسيل، جوعان بما ان احمد جوعان انا كمان جوعانة.

ريتاج، بما انهم جوعانان يبقى كلنا جوعانين
هدير، طب ده لا محصل عربي ولا انجليزي
ضحك الجميع وذهبو للتمشية حتى وصلو إلى المطعم امال امير إلى اسيل بهمس
امير. بطلي هزار شوية مع احمد
فتحت اسيل عينها بقوة ممن قاله
عندما فاقت من صدمتها لم تجدة بجانبها
ريتاج، مالك مبلما كده ليا
اسيل، انتي سمعتي قال إيه
هدير، قال إيه
اسيل، قالي بطلي هزار مع احمد
ريتاج، ههههههه بيغير عليكي من احمد
اسيل، انا مصدومة بجد.

هدير، ههههههه ولسة هتتصدمي
اسيل، لحظة بس هو كان بيتكلم جد ولا بيهزر
هدير، لا بيهزر انتي هتستهبلي
ريتاج، لا ياختي بيتكلم جد
اسيل، احمد
احمد، مين اللي بيندة
اسيل، متخدش في بالك
كريم، مدو شوية انتو متاخرين كده ليه
جميلة، يلا اجرو شوية
وصلو المطعم
كريم، ها تاكلو إيه
اسيل، هو هنا بيبيعو إيه اصلا
احمد، سمك
جميلة، اوك انا هاكل سمك مشوي
كريم، بلاش غباء احنا هنجيب سمك مقلي ومشوي حد عايز معاهم حاجة تانية.

اسيل، طب انا عايزة معاهم رز وجمبري
جميلة، ممكن شوربة سيفود
احمد، ماشي حاجة تاني
هدير، لا
ذهب الشباب لكي يحجزو طعامهم
جميلة، مالك يا اسيل
هدير، لسة مصدومة
اسيل، اه والله لسة مصدومة تصدقي بقى
جميلة، مصدومة من إيه
ريتاج، مفيش من اللي عملو امير
نظر كل من هدير واسيل إلى بعض باستغراب ولم يعلقو عاد الشباب.

جلس امير بجانب اسيل وكانت جميلة بجانبها من الناحية الاخرة كانت اسيل متوترة لانه يجلس بجانبها لاحظ امير ذلك وابتسم عليها
جاء النادل ووضع الاشياء وعندما وضع الشوربة عند جميلة تحركت بسرعة لتقع الشوربة على يد اسيل
اسيل، اااااااااه ايدي
انتفض كل من على الطاولة
كريم، مالها ايدك
هدير، الشوربة اتكبت عليها
امير، قومي اغسليها يلا
ذهبت اسيل ومعها ريتاج وهدير و جميلة
جميلة، انا اسفة بجد يا سيلة من غير قصد.

اسيل، حصل خير براحة يا ريتاج
ريتاج وهي تضع المياة على يدها، معلش خلاص سبيها في الهوا شوية
هدير. معاكي كريم ولا حاجة نحطها على ايديها
اسيل، خلاص يلا نطلع
خرجت اسيل وهي تنفخ في يدها
كريم، عاملة اي دلوقتي
اسيل، . الحمد لله بتحرق شوية بس خلاص
مدير المطعم، احنا بنعتذر يا فندم اتفضلي تلج تحطي فية ايدك
اسيل، لا مفيش داعي شكرا لحضرتك
بدا الجميع في الاكل ودفع الشباب الاكل وخرجو للتمشية اقترب امير من اسيل.

امير، لسة بتوجعك
اسيل، يعني مش قوي
امسك امير يدها الصغيرة بين كفية
امير، معلش اول ما اروح البيت هجيبلك كريم من الصيدلية
اسيل، مفيش داعي
ظل ممسك بيدها إلى ان وصلو إلى المنزل صعد الجميع إلى غرفهم وذهبت هدير مع ريتاج واسيل وتركت جميلة بمفردها
هدير، ماشيين مع بعض وماسكين ايدين بعض وبتتكلمو يا سلام على الرومانسية
ريتاج، يا بت عينك هيضربو بعض قبل ما يرتبطو حتى.

اسيل، صحيح انتي ليه مخلتنيش اقول لجميلة على امير و احمد
هدير، صحيح انا برضو استغربت
ريتاج، انا اصلا قلبي مش مرتاحلها ابدا وبعدين انا حاسة انها لما كبت الشوربة كانت قاصدة
اسيل، متهيالك يا بنتي بلاش نظن حاجة وحشة في حد
ريتاج، براحتك بس انا برضو مش مرتاحة
دق الباب وقاطع لحظتهم
كريم، اسيل تعالي عايزك شوية
اسيل، حاضر يا كيكو
ريتاج، يا بنتي اسبتي على اسم دلع واحد
اسيل، خليكي فحالك لما يبقى جوزك ابقى اتكلمي.

هدير، اخرسي يا فضيحة اخوكي يسمع
خرجت اسيل إلى كريم في البالكون
كريم، كبرتي يا سيلة وفي عريس جاي ياخدك
اسيل، هههههه شوفت
كريم، طب انا عايز اتكلم معاكي شوية ويا ريت نتكلم بجد وبلاش هزار اوك
اسيل، اوك يا حنفي
كريم، بصي انا شايف امير شخص مناسب جدا ومعنديش حاجة تمنع ان يبقى في بينكم ارتباط رسمي هو كويس جدا ومحترم والاهم انك عيزاه بس السؤال دلوقتي انتي بتحبيه.

اسيل، الصراحة وانا مش متعودة يعني اكذب عليك اه بحبو
كريم، ماشي يا حبيبتي ربنا يتمملك على خير وانا هكلم ماما هقولها علشان امير مستعجل اوووي الصراحة
اسيل. ماشي يا كيكو حاجة تانية
كريم، اه نفسي مرة اسمعك بتقوليلي يا كريم
اسيل، ده في الحلم يا كوكو
كريم، كوكو بتكلمي ابن اختك
اسيل، خلاص متزعلش حلو حنفنف
كريم، امشي يا اسيل خلينا اكلم ماما الله يرضى عليكي
اسيل، طيب متزوقش.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة