قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية حب تحت مسمى العلاج للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والأربعون

رواية حب تحت مسمى العلاج للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والأربعون

رواية حب تحت مسمى العلاج للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والأربعون

ليلي، في ان انا عايزة بيبي يا مازن
مازن، احنا اتكلمنا في الموضوع ده يا ليلي
ليلي، يا مازن انا نفسي ابقى ام
مازن، وانا نفسي ابقى اب يا لي لي مش انتي لوحدك
تنهد بضيق وهو يكمل، استني بس تركيبة الدوا تخلص والانتاج يخلص وخلفي بعدها
ليلي، وانا ليه اربط نفسي بالحاجات دية كلها في اسلام اهو وهو كل يوم في مهمه شكل وممكن في يوم بعد الشر يحصلو حاجه وريم اهي حملت
مازن، انا مليش دعوة بحد.

نظرت له بحزن شديد اغمض عينه بشدة لا يقدر على نظراتها هذه اقترب محتضنها وهو يحمل شوق جارف لحبيبته محاولا تعويضها عن حزنها.

تتلفت خائفة من ان يراها احد ارتدت عبائه سوداء وغطت وجهها بالنقاب وخرجت لتركب في احد السيارات السوداء التي لا يظهر مافي داخلها او خارجها
اسلام، ها خلصتي
رفعت نقابها وهي تردف
همس، اها خلصت انا هعيش فين؟!
اسلام، بصي في واحدة كانت متهمه عندي وهتروحي تعيشي معاها
همس، وهي متهمه بايه؟!
اسلام، هاه!؟
همس، كنتو ماسكنها ليه.

تنهد اسلام وهو يردف، بصي هو ده المكان الوحيد اللي ضامن 100 ان محدش هيدور عليكي فيه وهي الوحيدة اللي مش هتقدر تتكلم فقولتلها وهي وافقت علطول وهتعيشي هناك ملكه
همس، ايوة هعيش فين وهي مين وكنتو قابضين عليها ليه
اسلام، بصي هي اسمها شوشو وصاحبه night clup (ملهى ليلي) و.
همس، نعم يا حبيبي انتا اتهفيت في نفوخك.

اسلام، اسمعي بس هي عايشة في منطقة شعبيه وانتي هتعيشي معاها في المنطقه دية انا ماجرلك شقه قدام بيتها هي بس هتطل عليكي
همس، بس!
اسلام، متخافيش على ضمانتي يا همس
همس، اما نشوف
دقائق معدودة و وصلوا إلى احد المناطق الشعبيه لتستقبلهم سيدة تضع يدها في خصرها وتمضغ العلك بطريقه مشمئزة وترفع عبائتها قليلا نزل اسلام وبجانبه همس لتردف
شوشو، يادي النور يادي النور اهلا يا بيه نورتنا
اقتربت من همس محتضنتها بقوة لتردف.

شوشو، اهلا اهلا يا بنت عمتي وحشاني ازي عمتي عامله إيه
همس بصدمه، إيه إيه في ايه
اسلام، براحه على همس يا ولية
شوشو وهي تمسكها من كتفها، ماشي يا بيه بس هي مالها خرعه كده ليه
همس، هي ايه اللي خرعة يا ست
اسلام، اتعدلي يا ولية واتلمي لاجرك تنوري الحجز
مصمصت شفتيها بضيق وهي تردف، خلاص يا باشا هحطها في عيني يلا يا دلعي عشان اوريكي شقتك
همس، انا خايفة يا اسلام
اسلام، متخافيش يا همس.

شوشو، ليه يا اوختشي ده انتي هتتبسطي معايا اوي
اشارت لاسلام بالنفي رفع كتفيه باستسلام لتنظر إلى الفتاه التي تمضغ اللبانه بطريقة غريبة
اسلام، حياتها قصاد حياتك يا شوشو
شوشو، يوة بقا يا باشا متكررش في الاسطوانه خلاص عرفنا ان هي مهمه عندك يلا يا حبيبتشي رجلي وجعتني يوة
اسلام، يلا انا جاي اشوف البيت
حمل اسلام احد الحقائب الصغيرة واتجه خلفهم إلى البيت...

كانت تنظر حولها باستغراب وخوف مكان غير مكانها لم تعتد على هذا المكان وقفت تنظر إلى المبني المتهالك جدرانه المشقوقة صعدت ببطئ وهي تنظر حولها وقفت شوشو امام باب الشقه لتدخل يدها في جيب عبائتها استغربت من حركتها لتنظر إلى اسلام
ليردف لها ان تطمئن فتحت الباب ودخلت همس وهي تنظر إلى الشقه كانت عبارة عن غرفة وحمام ومطبخ وصاله صغيره
اسلام، ها يا همس اروح
همس، ماشي سلام
اسلام، سلام سلام يا شوشو وموصكيش.

شوشو، عيب عليك يا باشا ده انا شوشو والاجر على الله
ابتسمت همس بخفه بينما اغلق اسلام الباب خلفها لتردف شوشو
شوشو، قوليلي بقا يا حبيبتشي عايزة تاكلي ولا تقيلي ساعتين
همس، اقيل؟!
شوشو، اه يعني تمددي وترتاحي كدهون
همس، اه انا عايزة انام
شوشو، ومالو يا دلعي نامي وانبسطي وانا شقتي اللي قدامك ارقعي انتي بس حس وقولي شوشو
همس بضحك، ههههه حاضر هرقعلك حس
شوشو، معطلكيش بقا سلام
همس، سلام يا شوشو.

اغلقت شوشو الباب خلفها لتردف همس وهي تطرق كفيها
همس، انا وقعت في بيت مجانين
حملت حقيبتها إلى الغرفة وابدلت ثيابها ثم اتجهت في نوم عميق.

كان يسوق السيارة ليتذكر انه نسي اعطائها المال ليطرق راسه بخفه
اسلام، نسيت اديها فلوس خلاص بليل ابقى اعدي عليها في الكبارية واللهي خايف عليكي يا همس.

دخل إلى الكباريه وهو يتفحص المكان بعينه باحثا عنها ليردف وهو يمط شفتيه بسخريه
اسلام، مش لو كنت دخلت بوليس اداب كان زماني قابض على كل دو...
قبل ان يكمل جملته سقط فكه من رؤيته لشريف يجلس على احد الكراسي وعلى رجله احد الفتيات التي تتمايل بغنج
تخبئ وهو يردف بخبث، شكلك وقعت يا حبيبي.

انتظره اسلام حتى يخرج ولحقه وهو يترنح بسبب الخمر هجم عليه اسلام مكيلا اليه احد الضربات براسه ادخله إلى السيارة وهو يخرج هاتفه محدثا رجاله بالقدوم.

فتح عينه ليجد نفسه مكبلا في وسط الفله وحوله الجميع ينظرون له بكره ممزوج بالعصبية
اسلام، ساعه مستنينك تصحى ليه الوزير
شريف، انا انا بعمل ايه هنا واية اللي ربطني هنا
مازن بغل، قدرك الاسود
كان يقف وهو يكتف كفيه وينظر له بعلامات فارغه يريد ان يقتله ولكن لا يعلم ماذا يمنعه
مازن، ده انا هخليك تتمنى الموت
شريف بسخريه، ومين قالك ان انا فارق معايا خلاص انا كنت عايز اموت همس واديها ماتت خلاص.

دوى صوت ضحكتها وهي تدخل من الباب مع صوت ضحكه اسلام لتردف بضحك وهي ترفع كتفيها
همس، تؤتؤ اخص عليك عايز تموتني انتا مسمعتش ان انا زي القطط ب7 ارواح
تفاجا الجميع ظنو انهم حالمين هذا غير جائز كيف!؟
اسلاك، سربرايس يا شريف هموسة عايشة يلا قولي باي باي وانتا رايح السجن
دلفت القوات وهم يسحبون شريف الذي حاول ان يهرب ولكنه فشل نظرت همس له بانتصار ورفعت يدها وهي تشير له بابتسامة
مازن، همس!

لفت وجهها وهي تنظر لهم بابتسامة، عيونها
غير مصدق كيف كيف حدث هذا
اسلام، يا جماعه همس عايشة اهي قدامكم انا بس لازم اخدها دلوقتي وهنرجع كمان شوية يلا يا همس
تقدم اسلام وهو يسحبها من ذارعها تحت صدمات الجميع وتحت نظراتها العاشقة لحبيبها لحق بهم مازن محاولاً ان يفهم ولو قليلا.
اما عند بطلنا فكان من نصيبه الصدمه الاكبر ليغمض عينيه ساقطا ارضا مبتعد كي يحاول الاستيعاب.

همس، لحظة احنا هنروح فين
اسلام، انتي لازم تمضي في القسم عشان يتاكدو ان انتي عايشه
همس، طب طب وغيد
اسلام، هتروحي وترجعي بسرعه عقبال ما استلقى وعدي
همس، طيب
ركبت همس احد سيارات الشرطه وغادرت دخل اسلام وهو يبتسم كالابله منتظر ردة فعلهم
اسلام، إيه ده غيد فين
ماجدة، اخوك اغمى عليه
اسلام، كويس اص...
لم يكمل جملته الا وجد احد الكفوف تهبط على ظهره وشخص يمسكه من قميصه كالارنب.

ملك بحماس، كمان يا خالو مازن اضربو كمان
اسلام، طيب يا بنت ال اما اجيلك
مازن، فهمني اللي حصل دلوقتي
اسلام، بالمنظر ده
مازن، اذا عاجبك عشان مموتكش.

اسلام، طيب يا سيدي بص الرصاصه لم جت في همس جت عند كتفها كده قريب من الصدر عشان كده افتكرنا ان هي جت في قلبها لما راحت العمليات مسكت انا ممرضة على جنب ودخلتني من الباب اللي ورا وكلمت الدكتور ساعتين وهمس فاقت اتفقنا معاها ان احنا نديها حقنه تبطئ النبض وفعلا كلو حصل زي ما خططنا ويوم الجنازة همس كانت في التابوت بجد بس لما دخلنا النفق غيرنا التابوت بتابوت تاني وهمس رجعت المستشفى والصبح خرجت وودتها حارة شعبيه وبس مسكت شريف جبتو وهمس ظهرت.

مازن بصراخ، ومحكتش لحد ليه
اسلام، ظروف المهمه يووه
دقائق وعادت همس مع ترحيب كبير من الكل ظلو يحتضنونها كالعشاق اردفت بابتسامة
همس، انتو بتحبوني للدرجادي
مازن، حرام عليكي ده احنا قضينا فترة زي القرف
همس. معلش والله كان لازم اجيب حق بابا
زينب، ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي ويطولي في عمرك
ابتسمت همس بحب لتردف، اومال غيد فين
ليلي، طب من طولو لما شافك
همس، طب انا طلعالو.

اقتربت ماجدة وهي تهمسها في اذنها ابتعدت لترى وجه همس الذي اصطبغ باللون الاحمر واشارت بالايجاب واتجهت مسرعه إلى الاعلى لتضحك عليها.

عبقها الذي اصبح يستنشقه في الغرفة يشعر بوجودها جانبه بدا بفتح عينه ببطئ ليجدها تنظر له بحب
همس. حمد لله على السلامه
غيد، انتي انتي عايشه بجد صح
همس، اه شوفت
احتضنها بقوة القى نفسه داخل احضانها بادلته همس نفس الاحتضان واقوى لتعيد الامان اليها ظلت همس تمسد على راسه بحنان وهي تهمس بكلامات عاشقه كم اشتاقت لعشيقها.

ابتعد غيد وهو ينظر إلى عيناها التي تفيض بالحنان والحب والشوق ليهبط محتضن شفتيها بقبله قوية افقدتها توازنها لانت قبلاته ومال إلى وجنتها، عنقها كالعطش الذي يريد ان يرتوي من بحور معشوقته تذكرت همس جمله ماجدة وهي تردف في اذنها( فرحكم بعد 3 ايام خلي غيد يستني ها ) همست وهي تحاول التخلص من حصاره
همس، غيد فرحنا بعد 3 ايام ا استني
ابتعد وهو ينظر إلى عينها ليردف، ولا 3 ثواني يا همس انا كنت مستنيكي من زمان.

مال مكملا ارتواء عطشة مع كلمات عشقه لم تقدر همس على مقاومه عشقة لتسقط الستائر معلنه عن اتحاد قلبان دام التفريق بينهم لياخذها بين اضلاعه في رحله طويلة مليئة بالشغف والعشق والجنون.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة