قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية حب تحت مسمى العلاج للكاتبة رهف سيد الفصل الثاني والأربعون

رواية حب تحت مسمى العلاج للكاتبة رهف سيد الفصل الثاني والأربعون

رواية حب تحت مسمى العلاج للكاتبة رهف سيد الفصل الثاني والأربعون

تجلس وهي رافضه الفكرة بشدة تشابها بالموت يقف الجميع حولها يحاولون تغير رائيها لكن لا نتيجه
همس، قولتلكم هروح معاه على موتي انا مش رايحه مع حد
ليلي، يا همس بالله عليكي غيد هيتعصب ويطربق البيت على الكل لو مرحتيش
همس، لا لا لا يولع انا لو رحت معاه هبقي رايحه على الموت برجلي
اسلام، يا حبيبتي يا نور عيني جهنم إيه ده البيت ده كان بالنسبه ليكي جهنم طول ما غيد مش فيه.

همس، يووووه محدش يجبلي سيرة الماضي انا مش فاكرة منو حاجه
هتفتكري يا همس بالزوق بالعافيه لازم تفتكري!
قالها غيد بلهجه شبيها بالعصبية قليلا لتهب واقفة
همس، مش عايزة اجي معاك بليز طلقني ياخي
غيد ببرود، جهزتو الشنط
همس، انتا مش بتفهم مش عايزة اجي معاك مش بحبك طلقني
غيد، لينا بيت نتكلم فيه مش هتكلم هنا
دخل مازن وعلى وجهه علامات صدمه ممزوجه بحدة وحزن
همس، مازن بالله عليك مش تخليني اروح معاه.

مازن، ممكن تقعدوا عايز احكي حاجه
غيد، لازم
مازن، حاجه مهمه اووي
جلس الجميع بستماع لتردف همس بابتسامة
همس، بص خد راحتك في الكلام وطول زي مانتا عايز
اسلام، موضوع بخصوص مين!
مازن وهو ينظر لهمس، موضوع يخص همس
همس، موضوع إيه اللي يخصني اوعى تقول غيد!
مازن وهو ينقل نظرة إلى والدته، لا موضوع اكبر من كده باكتير
قلب شعر بما سوف يقوله تسلل شعور الخوف إلى قلبها
ريم بقلق، ايه الموضوع يا مازن قلقتني.

بدا مازن بسرد ما وجده في الورقة نهضت همس معترضة بصدمه
همس. لا لا انتا انتا اكيد بتهزر يا مازن اكيد الورقة فيها خلل اه اه اكيد انا انا اختكم والله والله اختكم
ركضت إلى والدتها وهي تردف بدموع، لا لا ماما طب طب انتي قوليلي انا بنتك صح اه اه انا بنتك اكيد مازن بيكدب قوليلي انتي ان انا بنتك
نزلت دموع زينب بالغصب ولم تتكلم بل انكست راسها للاسفل.

همس بصراخ، لا انتو بتهزرو انا ازاي مش بنتك قوليلي يا ماما قولولي انا مش اختكم انا مش اختكم
امسكها غيد من يدها وهو يهزها، اهدي يا همس هتتعبي
نفضت يدها بقوة وهي تصرخ، لا انتا انتا تبعد عني انتا اساس المصايب ابعد عني
ريم ببكاء، اتكلمي يا ماما همس بنتك صح
ماجدة بجدية، لا همس مش بنتها
وقفت همس وهي تنظر لهم بدموع صامدة
ليلي، ماما انتي بتقولي إيه!
ماجدة، انا عارفة الحكاية كلها
مازن، حكاية إيه يا طنط!

زينب وهي تمسح دموعها، ابوكم بعد ما اتجوزني اتجوز اخت ماجدة وهي ماتت وهي بتولد همس انا مكنتش اعرف جابلي همس وهي حتت لحمه حمرا ساعتها متكلمتش وخليتها زي بنتي واحسن كمان
سقطت همس بصدمه وهي تسمع كلامها لتردف زينب ببدموع
زينب، بس بس والله بحبها زيها زي ريم عمري ما فرقت بينهم بس...
قاطعتها همس بصدمه، بس انا مش بنتك انا مش بنتك
وقفت همس بجمود وخرجت إلى الحديقة وهي تجر صدمتها معها
اسلام، يعني همس بنت خالتي.

غيد، انا هروح اشوفها
مازن، سيبها تهدا شوية الصدمه شديدة على الكل
ريم، مقولتيش ليه يا ماما من زمان
زينب، كنت فاكره ان الموضوع خلص
كانت جالسة على الارجوحه تحرك رجليها كان يحرك ذيله وهو يلهث وينظر لها اطلق العديد من النباحات لتردف بصراخ
همس، بس بس يا ديسكي بس! انا تعبانه اوووي يا ديسكي يا ريت بابا كان هنا يا ريت كان خدن...
لم تكمل جملتها لتجد احد ما يكمكم فمها وهو يردف بخبث
الرجل، متقلقيش يا حلوة هتحصليه.

كان المنديل به القليل من المخدر ولكن مع تعبها سرعان ما فقدت الوعي تقدم العديد من الرجال وحملوها بمنتهى الهدوء قفز عليهم ديسكي وهو ينبح بشراسه وبدا بعضهم
ركضو إلى السياره وهم يحملونها بينا بقي احد الرجال تحت انياب ذاك الكلب
اسلام، حد يسكت الكلب ده مش ناقصين
ليلي، لتكون همس حصلها حاجه!
نظر الثلاثه رجال إلى بعض وخرجوا يركضون وجدو احد الرجال في انياب ديسكي
مازن، بس يا ديسكي مين ده! فين همس!

غيد بصراخ، همس همس
ركض ديسكي خلف طريق السيارة لينتبهو إلى ظلال السيارة وهي تختفي.

كانت فرحه لما هي عليه غائبة عن الوعي مبتعدة عن عالم اتعبها لتفاجئ بالماء الذي هبط على وجهها متناثر كي يفيقها
رمشت بثقل كبير لتفتح عينها وهي تحاول استيعاب ماهي عليه الان
ماهي، اهلا! بقالي ساعه بحاول اصحيكي
همس، انتي مين ااااه وانا فين
ماهي، تؤتؤ ازاي مش فكراني انا اللي خطفتي جوزي مني وخطفتي حياتي
همس، انا عملتلك إيه خليني امشي.

دخل وهو يردف بابتسامة، اخص عليكي يا همس ده احنا بقالنا مدة بنحاول نجيبك هنا
همس، شريف!
شريف، إيه رايك بقا في المفاجاه دية لا ومش كده بس انا كمان زعيم المافيا اللي في مصر
همس، انتا! انتا اللي حاول...
شريف مقاطع بابتسامة، ايوة يا همس انا اللي قتلت بباكي وحاولت اعتدي عليكي وحاولت اقتلك وانتي في المستشفى واقتلك وانتي في الفندق ده بعد اتفاقي مع ماهي
فلاش باك...

دخلت إلى الغرفه وهي تنوي ان تنفذ خطتها لتجده امامها
شريف، انتي جايه
ماهي بتوتر، انا انا انتا اللي جاي هنا ليه
نظر الاثنان إلى بعض سرعان ما انكشفت نواياهم لتردف
ماهي، مادام هدفنا واحد يبقى نتفق
شريف بخبث، نتفق!
عودة من الفلاش باك
همس، بس انا عملت فيك ايه انا.

شريف، انتي قولي معملتوش إيه انتو كل حاجه عملتوها معايا ابوكي بعد ما يموت كان كل حاجه هتروح ليكم قولت هاخد الملف واقدمو للمافيا واكسب انا بس بوظتي الدنيا انتي بوظتي كل حاجة
ماهي، براحه يا حبيبي اهي هتفضل عندنا لحد ما نزهق ونقتلها يلا نطلع يا حبيبي.

خرج الاثنان وهم يضحكون نزلت دموع كسرتها دموع حزنها دموع دام حبسها داهمها صداع ممزوج بالمواقف التي حدثت لها قبل العمليه زواجها، عشقها لغيد، كل شئ مرت به بدا كالرصاص ينزل على راسها لتطلق العديد من الاهات مصتحبه دموع.

مازن بعصبية وهو يوجه اليه العديد من اللكمات
مازن، ما تنطق يا كلب انتا وديتو اختي فين
اسلام، انطق يا روح امك ودتوها فين
الرجل، ياباشا دول ناس جامدين اوي مش هينفع اتكلم
امسكه من تلابيب قميصة واردف بنبرة اشبه بالافتراس
غيد، انتا هتموت بين ايدي لو همس حصلها حاجه همس لو اتخدشت هوريكم الشمس بليل انتا كده بتكتب تنازل عن حياتك قولي ودتوها فين!
الرجل، يا باشا ان...

لم يكمل الا وانقض عليه غيد كالوحش الكاسر لكي يخفف ناره التي لا تهدا دون حبيبته.

يومان، يومان لا زالت تحت انظارهم تسمع صوت ضحكاتها عندما تكون بقربه لتشمئز من نفسها ضحكاتها الخليعه التي كانت تصل إلى تلك الصغيرة التي تقطن في احد المستودعات على الارض الباردة وجهها الذي اصبح باهتاً عينها الذي احتل السواد بالكامل عليها ضمت رجليها إلى صدرها وهي تردف
همس بانهيار، غيد تعالا...

دخل مسرع وهو يردف بفرح مسبق...
اسلام، الواد اعترف
نهض غيد مسرع وهو يحاول ان يهدا روعه
غيد، طب طب هي كويسة فين فين هي
اسلام، القوات هتتحرك دلوقتي وعلى بليل همس هتبقى في حضننا
غيد بعصبية، ابو القوات في الارض انا هتحرك دلوقتي قولي هما فين
مازن بعجله، قول يا اسلام
اسلام، في مستودعات على طريق البحر الاحمر
انطلق الثلاثه إلى الخارج وهم على امل ان يجدو همس.

شريف، مالك بتبصيلي كده ليه
قالها وهو يجلس على احد الكراسي عاري الصدر لتردف همس باستحقار مصحوب بقرف
همس، مش قرفان من نفسك بعد اللي بتعملو فوق في الاوضة الو دية
اردف بضحك واسع كانه لا يستمع إلى كلامها
شريف، هههههه هقرف ليه ده انا كنت اسعد انسان
همس، امشي وسبني انا كنت مرتاحه قبل ما تيجي
شريف بجراءة، لا ميهونش عليا اسيبك لوحدك وبعدين اصل انا بردو جامد فماهي تعبت قولت اشوف قريبتي وضحى اولى بلحم تورة.

همس، انتا واحد و
نهض وهو يتنهد بضحك، عارف يا بيبي عن اذنك بقا هطلع اكمل الحاجات اللي كنت بعملها وقت لطيف
صعد إلى احد الغرف الموجودة في اعلى المستودع لتردف بقهر
همس، يا رب تولعو كلكم.

وقفو امام هذا المستودع وهم يحاولون ان يعثرو على مكان يدخلون منه
اسلام، هندخل من الباب اللي ورا امشو ورايا
اما في الداخل صعد الرجل وهو يلهث ليردف
الرجل، الحق يا بوص في عربيات بتدور حاولين المكان
شريف، قولهم يبدؤ ضرب نار
نزل شريف مسرع وتبعته ماهي سحب همس من شعرها لتصرخ بالم همس، سبني يا حيوااان ابعد عني يا مقرف
شريف، اتكتمي يا و.

وقف شريف وهو على اتم استعداد بدا اطلاق الاعيرة النارية ليقتحم غيد بسيارته الباب الحديدي ليصوب شريف المسدس إلى راس همس نزل الثلاثة من السياره وهم يردفون
غيد، همس!
همس، الحقوني
شريف، مش اصول اللي انتو عملتوه ده
مازن بعصبية، انتا اخر واحد يتكلم عن الاصول يا عديم الاصل
اسلام، سبها تمشي وتعالا نتفاهم راجل لراجل
غيد، ده لو كان اصلا راجل وانتي انتي بتشتغلي معاه.

ماهي، مفاجاه مش كده انتا فاكر بعد اللي عملتو فيا هسكتلك
غيد، لا عشان الاشكال الو مش بتتجمع غير في مكان واحد
في هذا الوقت بدات القوات بالتسلل لتطلق احد الاعيرة وبدا الكل بتبادل النار اطلقت احد الرصاصات لتصاب بها ماهي في راسها واقعه في بحيرة من الدماء لاطالما اخذت عقوبتها نظر شريف إلى ماهي بصدمع استغلت هذه الفرصة همس
و دفعت شريف بقوة وجائت لتركض ليصوب مسدسه مطلقاً احد الرصاصات التي اندفنت بصدرها بقوة.

صرخ غيد مناديا همس بقوة
هرب شريف بعد ان تاكد من اصابت همس ولكن لحقته العناصر الشرطه بالاضافة إلى مازن و اسلام تقدم غيد مسرع وهو يضم همس إلى صدره وهي تلهث بقوة
غيد، همس همس اهدي محصلكيش حاجه انتي هتبقي كويسة
همس بالم، انا انا افتكرت كل حاجه يا غيد
هبطت دموعها بصمت وهي على رجله
همس، انا انا بحبك اوي كنت غبية ا.
غيد و هو يمسح دموعها، هششش بس بس انا عارف متتكلميش عشان متتعبيش هاتو الاسعاف بسرعه.

صرخ بهذه الجمله في عناصر الشرطه التي تتفقد الرجال
ابتلعت همس ريقها بصعوبة وهي تردف
همس، لا يا غيد خلاص خلصت اوي بس بس انا بحبك وبحب ماما ومازن وريم بحبكم كلكم يا غيد انا انا كان نفسي افضل معاك
غيد، لا لا متقوليش كده انتي انتي هتفضلي عايشة انتي انتي هتشوفي ولادنا وتربيهم وهتفضلي جنبي لحد ماموت
بلعت ريقها وهي تذرف احد دموعها، خدني في حضنك يا غيد احضني.

دفنها في صدرة وهو يردف بدموع تكاد تشق وجنتيه، لا يا همس انتي انتي هتفضلي معايا صح
ابعد وجهها ليجد عينها مغلقه والدماء تنزف من جانب شفتيها
غيد، همس همس انتي سمعاني صح لا همس فوقي همممممممممممس
صرخ باسمها ليجمتع الجميع على صراخه
مازن، همس همس حبيبتي لا لا فوقي بالله عليكي
اسلام، همس همس انتي سمعاني همس فوقي همس همس!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة