قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل الخامس عشر

رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل الخامس عشر

رواية حب بعد إنتقام للكاتبة رحمة سيد الفصل الخامس عشر

ملك بجمود: طلقني يا اياد
اياد بصدمة: ملك انتي مش فاهمة حاجة
ملك بأنهيار: مش فااهمة ايييية مش فاهمة انك خاااين ولتاني مرة، فهمتني انك بتحبني وشاريني م البداية بس طلعت بتعاقبني على حاجة ماعملتهاش، رجعت وقولت انا اتغيرت وبحبك فعلا وصدقتك للاسف، خليت احسن يوم ف حياة أي بنت اسوء يوم ف حياتي، كنت كل يوم بتسبني وتروح تسهر مع الزبااالة ومع ذلك صدقتتتتتك.

وتنهاار وتقع ع الارض وهي بتقول ؛ طلقني بقا كفاية لحد كدة انا مش هستحمل تانى
اياد دموعه بتنزل بصمت و..
اياد: ملك، والله الكلام دا مش صح
ملك: اييية إلى مش صح
تروح ملك تجيب الفيديو من على الكومدينو وترميه لاياد ف وشه و..
ملك: الفيديو كمان بيكذب
اياد: آآ لا بس آآ.

ملك بقسوة: خلاص لو سمحت، انا مش هروح بيت بابا لان مش عايزاهم يفقدوا ثقتهم ف ابن اخوهم الوحيد ويزعلووا، بس بكرا الصبح ورقتي لو ماوصلتنيش يا اياد صدقنى هرفع قضية خلع وانت عارف كويس انى هكسبها
اياد بحزن: ملك صدقيني والله الفيديو دا قديم، قبل ما اعرفك اصلا
وتمشي ملك من غير ما ترد عليه وهي دموعها بتنزل بصمت وتخرج تروح اوضتها ويقعد اياد مصدوم وهو بيفتكر.

فلاااش باااااك
اياد رد ع الموبايل وهو جمب ملك وكانت هايدى المتصلة و..
اياد: الوو مين؟
هايدى: انا تحت ڤيلتك هتنزل ولا اطلعلك والموضوع يكبر؟!
ينصدم اياد بس يفكر بسرعة و...
اياد بأرتباك بسيط: اوك نازل
تبتسم هايدى بنصر
ويقفل اياد الموبايل ونزل وخرج من الڤيلا وهو بيبص حواليه و...
يبص اياد يلاقي هايدى واقفة قرب الڤيلا ويروح اياد عندها و..
اياد بغضب: انتى اييية يا شيخة ما تغورى وتبعدى عني بقا عايزة إيه تانى.

هايدى: اهدى يا اياد باشا، انا مش جاية اهددك لان انا نفذت خلاص، اطلع وهتكون مراتك شافت الفيديو والكلام وانا واثقة انها لو عندها كرامة هتطلب الطلاق بس اياد يحس انه مجرد تهديد زى المرة إلى فاتت وهيطلع يتعامل عادى جدا مع ملك ويشوف.

هند في الكلية وتفكر في ملك ولية ماتصلتش بيها من امبارح وتتصل هند بملك و...
هند: ازيك يا ملك
ملك بحزن: الحمدلله
هند: مالك صوتك مش عاجبني
ملك بجمود: طلبت الطلاق من اياااد
هند بصدمة: اييييية، لية حصل إيه
ملك ببكاء: خاني تاانى وطلع كذاب وتحكى ملك إلى حصل لهند.

فلاش بااااك.

ملك قاعدة مستنية اياد، باب اوضتها يخبط وتقوم ملك تاخد الروب من على السرير وتفتح الباب ماتلاقيش حد ولسة هتقفل تلاقي صندوق خبط ف رجلها وتوطي تاخده ملك بأستغراب وتفتحه وتلاقي CD وتمسكه وهي لسة مستغربة وتلاقي ورقة مكتوب عليها ( شكلك مش عاملالك قيمة، حتى بعد جوازكوا لسة مابيكونش مرتاح غير معايا ) وتنصدم ملك وتروح للابتوب بتاعها وتحط ال CD ومستنياه يفتح ويتفتح وملك في صدمة تاامة وهي شايفة اياد وهايدى في وضع غير مظبوط وتبكي وتقرر انها تطلب الطلاق من اياد.

بااااااك
هند بصدمة: خلاص يا ملك اهدى ارجوكى، طب ما يمكن الفيديو قديم
ملك: لا، هو كان كل يوم فعلا بيخرج ويجي وش الصبح، بس حتى بعد ما بقينا اصحاب بردو بيخوني وماعمليش اي احترام حتى بس خلاص كفااية كدة جبت اخرى.

مريم ترفع قضية خلع على اسامة وبشهادة الجيران انهم كل يوم يسمعوا صوت الضرب ومريم بتصوت وتوريهم مريم اثار الضرب عليها ويتم الحكم لها بالطلاق وتفرح مريم اووى وتقرر انها هتعيش مع اهلها بعد كدة ومش هترتبط تاني اطلاقا.

اياد قاعد في اوضته حزين وبيفكر و...

اياد لنفسه: والله لاوريكي يا هايدة الكلب وهنتقم منك واعرفك مين هو ايااد السويفي ومش هطلق ملك.

ملك بتصلي في اوضتها وهي بتبكي ويعدى اياد على اوضتها ويفتح الباب فتحة بسيطة يلاقي ملك بتصلي وبتبكي بأنهيااار وهي بتدعي و...
ملك: يااارب اعدلي حياتي يارب انا تعبت بجد، اهديلي اياد واصلح بينا مع انى مش قادرة اتحمل منظره وهو مع واحدة تانية، يارب ابعد عننا اي حد عايزنا نتفرق، يااارب ابعده عن اصحاب السوء
ويحزن اياد على ملك ويقول لنفسه: اوعدك يا ملك هجبلك حقك واثبتلك اني من يوم ما حبيتك عمرى ما خونتك.

بعد مرور ما يقرب من شهر.

وعلى نفس الحال واياد رافض فكرة الطلاق تماما وملك حزينة ومش عايزة تصمم على امل انه ممكن يكون مظلوم فعلا ومابيتكلموش خااالص غير في الضرورة القصوى.

ايمن وسارة في بيتهم..

سارة تعمل تحليل الحمل وتكتشف انها حامل وتفرح اوووى و...
سارة بسعادة: ايمن انا عايزة اقولك حاجة ايمن بتركيز: قولي يا سارة
سارة: انا حامل
ايمن بفرح: بجد
سارة: ايوة والله واتأكدت
ايمن: الحمدلله يارب الحمدلله.

في يووم من الايام في ڤيلا اياد السويفي
الباب يخبط ويفتح الخادم ويتفاجئ بالبوليس و...
الظابط: دى ڤيلا اياد السويفي
الخادم: ايوة يا بيه
ويجي اياد وملك على صوت الخبط ويسأل..
اياد: مين ياعم مصطفي؟
ويبص يلاقي شرطة ويتفاجئ جداً و..

اياد: خير يا حضرت الظابط
الظابط بجدية: انت اياد السويفي
اياد: ايوة انا، خير؟
الظابط: معانا امر بالقبض عليك بتهمة قتل هايدي الزهري.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة