قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب بالإكراه للكاتبة ندى محمود الفصل السابع

رواية حب بالإكراه للكاتبة ندى محمود الفصل السابع

رواية حب بالإكراه للكاتبة ندى محمود الفصل السابع

ملك: لا شكرا متتعبش نفسك انا اقدر اروح واجى وحدى
عمر: وانا قولت هاوديكىى واجيبك ومش عايز كلمة زيادة
ملك: انت عايز ايه بظبط
حاول الهاء نفسه بأى شئ وقال بلامبلاة: روحى ياملك اعملى اللى قولتلك عليه وياريت بسرعة.

بعد عدة دقائق اتت له وهي تخرج الكلمات من فمها بصعوبة ولا تريد ان تحدثه: الحمام جاهز.

نهض ومر من جانبها وقال بطريقته المعاتدة في الكلام معها: شكرا.

وصباح اليوم التالى
افاقت من نومها وجدته يستعد للخروج ويصفصف شعره قال لها: جهزى نفسك يلا علشان اوديكى الكلية بسرعة.

ملك: ومازن مش هاتوصله
عمر: هاوصله هو الاول وبعدين انتى
وذهب وتركها
شرعت في ارتداء ملابسها وهبطت اليهم
نهض من طعامه مجرد ما رأها اتت وقال: يلا خلصتى
ملك: اه
دينا: طاب خليها تفطر الاول
عمر: وانا قولتلها متفطرش. اقعدى افطرى ياملك
ملك: لا لا مش عايزة
عمر: طيب يلا بقى علشان متأخرش.

مى: ملوكة وحشتينى. ايه عاملة
مى: ايه الكدب اللى احنا فيه ده واحنا لسا كنا مع بعض امبارح ووحشتينى ومش عارف ايه.

ملك: ههههههه قولى لنفسك
مى بغمزة: انما قوليلى اللى وصلك ده عمر
ملك: امممم انتى شوفتيه ولا ايه
نظرت لها ملك نظرة سخرية
مى: انا قولت انتى فقرية ادهونى لو مش عيزاه
ملك: خوديه ياختى ميغلاش عليكى
مى بضحك: يخربيت جنانك والله انتى حاجة صعبة.

عمر بعصبية: ازى يعنى مبلغ زى ده بتسرق امال الامن اللى على باب الشركة دول بيعملوا ايه.

اكرم: طيب هدى نفسك ياعمر
عمر بزعيق: اهدى نفسى يعنى ايه دول 2 مليون جنية يااكرم فاهم يعنى ايه
اكر محاولا تهدئته: فاهم فاهم متقلقش ان شاء الله هانعرف مين اللى عمل كده
عمر: نعرف ازى اذا كانت الكميرات مبينتش حاجة
اكرم: هانعرف ياعم اهدى بس انت
عمر بعصبية شديدة: ده استهتار وهاحاسب كل اللى كان قاعد في الوقت ده من الامن
اكرم: انا هاشوف الموضوع ده بنفسى واعرف مين اللى كان ورا اللى حصل ده
،.

تنتهى ملك من محاضراتها حوالى الساعة الثالثة عصرا وتتصل بعمر حتى يأتى يأخدها كما قال لها.

ملك: عمر انا خلصت محاضرات
عمر: طيب جاى، سلام
ملك: سلام
مى: جاى
ملك: اهااا امشى انتى يامى انا هستناه
مى: خلاص ماشى، يلا باى
ملك: باى
تخرج ملك تنتظره عند باب الكلية ليأتى شخص من خلفها ويقول: الجميل واقف وحده ليه.

تلتفت خلفها لتجده ذللك الشاب الذي يدعى يوسف قالت له بعصبية: نعم عايز حاجة
يوسف بخبث: لا بس سمعت ان في حد اشتكى عليا متعرفيش مين هو
ملك بجرأة: انا اللى اشتكيت
ملك: اتفضل امشى بدل المرة الجاية تبقى ملكش دخول الكلية تانى
يمسكها من يدها بقوة ويقول: انتى فاكرة نفسك مين
. ملك بغضب: سيب ايدى ياحيوان
يوسف: انتى لسا متعرفنيش اقسم بالله لو متعدلتى معايا ياست ملك انتى لاوريكى اللى عمرك ماشوفتيه.

يأتى عمر ويراه يمسكها هكذا يذهب له بسرعة سمع اخر جملة قالها وجه له لكمة قوية في وجه وقال: انا اللى هاوريك اللى عمرك ماشوفته ياروح امك.

وجه يوسف لكمة لعمر وظلوا يوجوا اللكمات وملك تبتعد عنهم وتبكى بحرقة
وقع على الارض يوسف واخذ يتألم وجه له عمر ضربة قوية في بطنة وقال له بعصبية: ابقى قربلها تانى علشان سعتها هاخليك تخدلك كام يوم في السجن حلوين.

ووجه كلامه الى ملك وقال: اركبى العربية
ذهبت ملك وجلست في العربية وهي مازالت تبكى وبعد مرور وقت قصير اتى عمر ودخل العربية وقال لها بغضب: انتى تعرفى الزفت ده.

ملك: هو معايا في الكلية بس مليش علاقة بيه وهو كذا مرة يتعرضلى وعمل اللى عمله ده النهردا علشان اشتكيت عليه.

عمر: لو كلمك تانى متتصرفيش من دماغك سبهولى انا
ملك: حاضر، انت بقك بينزف دم
عمر: مش مشكلة
ملك اقتربت منه بتلقائية وقالت له: ازى مش مشكلة واخرجت منديل من حقيبتها واخذت تدواى له جرحه بينما هو ينظر لها بتعجب شديد وبعد انهائها نظرت له وجدته ينظر لها بتعجب ادركت ما فعلته وابتعدت بسرعة وكانت تشعر بالخجل الشديد وتجندب النظر في وجه.

وصلوا الى المنزا ومجرد مارأته امل قالت بفزع: عمر في ايه
عمر: مفيش حاجة ياماما
امل: مفيش حاجة ازى. في ايه ياملك
ملك: مفيش حاجة ياطنط
امل بغضب: هو ايه اللى مفيش حاجة دى
عمر: اطلعى ياملك على الاوضة انتى
ذهبت ملك الى غرفتها وقال لها عمر انه وجد شخص يحاول ان يتعرض لملك وحدث شجار بينهم. حتى ارتاحت امل بعدها وذهب هو الى غرفته.

عمر: ، مازن فين
ملك: نايم جنبى هنا خليه هنا
عمر: طييب.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة