قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب بالإكراه للكاتبة ندى محمود الفصل السابع والعشرون

رواية حب بالإكراه للكاتبة ندى محمود الفصل السابع والعشرون

رواية حب بالإكراه للكاتبة ندى محمود الفصل السابع والعشرون

عمر: انتى شيفانى تعبان يعنى
ملك: اه
عمر: ده من وجهة نظرك
ملك: لا بجد ياعمر مترحش
عمر: مش هاينفع ياحبيبتى انا ليا اسبوعين مرحتش وسايب الشغل كله على اكرم
ملك: ياعمر اسمع الكلام علشان خاطرى
عمر: انتى بقيتى زى ماما وانا مش بحب الزن وبيعصبنى. ثم قال بمكر: بس بقى لو انتى عيزانى اقعد مفيش مشاكل.

ملك بسرعة: لا لا لا مش عيزاك روح الشركة
عمر: هههههههههه طيب يلا السلام عليكم
ملك: عليكم السلام.

في الشركة...
سها: اهلا ياعمر بيه حمدالله على سلامتك
عمر: الله يسلمك ياسها. اكرم جه
سها: لا لسا
عمر: طيب ابعتيلى اوراق المناقصة على المكتب ولما ياجى اكرم خليه يجيلى، وياريت فنجان قهوة.

سها: حاضر يافندم
يدخل المكتب ويبدا عمله وتجلب له سها القهوة وبعد مرور ساعة يأتى اكرم
اكرم: اهلا ياباشا نورت الشركة والله
عمر بتصنع الجدية وهو لما يرفع نظره عن الورق التي امامه: اهلا يابشمهندش ياترى كنت بتتأخر التأخير ده في غيابك.

اكرم بهزار: اصطبحنا واصطبح الملك لله انت مش رايقة معاك ولا ايه على الصبح كده
عمر: ههههههههه بالعكس دى رايقة اوى
اكرم بغمزة: ليه هو في ايه؟
عمر: رايقة وخلاص بقى، قولى ايه اخبار الشغل بقى.

مازن: ملك ملك
ملك: في ايه يا مازن
مازن: صحبتك تحت
ملك: صحبتى! دى اكيد مى
ارتدت شئ مناسب حيث انها كانت ترتدى شئ قصير وهبطت لهم
ملك بسعادة: مى حبيبتى وحشانى والله
مى ذهبت لها وسلمت عليها بحرارة
لتقول دينا: ايه الاو?ر ده ياجماعة دول هما كام اسبوع مشفتوش بعض
ملك /مى: ههههههههه
ملك بهزار: اكتمى يابت انتى ايش فهمك في الصحوبية
دينا بغرور: نعم ده انا اعلمكم الصحوبية ده انتو عبط خالص
مى: هههههههههه يخربيتك عسل.

ملك: ههههههه. هي فين طنط؟
دينا: قاعدة بره في الجنينة، يلا سلام بقى يابنات انا هامشى رايحة مشوار
مى: مع السلامة
ذهبت دينا وقالت ملك لمى: تعالى على الاوضة
مى: يلا...
مى: هااا احكيلى عاملة ايه
ملك: زى الفل
ملك: مفيش حاجة
مى: انجزى
(تقص عليها جميع ما حدث معها هي وعمر امس )،
مى بصدمة: لا بتهزرى
مى: والله مابهزر
مى: يعنى انتى وعمر مبقتوش متجوزين على الورق بس، لا وهو بجد قالك انه بيحبك انا مش مصدقة بجد.

ملك بابتسامة هادئة: ولا انا مصدقة والله حاسة انى في حلم
مى بغمزة: ايوه ياعم الله يسهلوا. معندكيش عريس لصحبتك الغلبانة دى
ملك: هههههههههه خدى مازن
مى: ههههه فكرة برضوا ده حتى دمه خفيف وعسل واربيه بالمرة
ملك بضحك: مجنونة والله
مر اليوم سريعا واتى المساء وكانت ملك تنتظر عمر في الصالون امام التلفاز وبعد مرور بعض الوقت اتى.

عمر: انتى ايه اللى مصحيكى لحد دلوقتى
ملك ذهبت له وقالت بتصنع الغضب: ايه اللى اخرك
ملك بغضب: وكنت بتصيع فين بقى يا استاذ ومع مين
عمر بابتسامة: يووووه مع بنات كتير متعديش
ملك: نعععم، ثم قال بتفاخر: على العموم انا عارفة انك عمرك هاتبص لوحدة غيرى.

ملك: ههههههه طيب تعالى بقى اقعد معايا في فيلم رعب وخايفة ما اسمعه وحدى وكنت مستنياك.

عمر: والله تعبان خالص ياحبيبتى ومش قادر يوم تانى نتفرجه انا وانتى
ملك: لا لا والنبى علشان خاطرى يابيبى
ملك بصوت رقيق وانوثى: يابيبى
عمر بمكر: امممممم. طاب انا بقول يلا نتفرج الفيلم فوق
ملك ضربته بخفة على كتفه وقالت: اتلم. ويلا بقى
عمر: والله ياملك ما قادر عليا النوم
ملك بطريقة طوفلية: علشان خاطرى علشان خاطر
عمر: طيب امرى لله يلا.

جلسوا يشاهدو الفيلم سويا وكانت ملك تشعر بالخوف الشديد وتقريبا نصف الفيلم لم تشاهده من خوفها.

عمر بضحك: يارب صبرنى. ولما انتى خايفة بتتفرجيه ليه
ملك: علشان نفسى اتفرجه من بدرى وخايفة ما اتفرجه وحدى
ملك: بنسبالك، بقولك ايه يلا ننام اصل انا خلاص مش قادرة اتفرج تانى خايفة
عمر: اخيرااا يلا اطلعى قدامى
ملك: براحة طاب
عمر: ههههههههه هو انا قربت جنبك
مرت ايام ليس بقليلة وكان عمر وملك يتقربا من بعض اكثر واكثر وكان كلما يمر الوقت بزاد عمر حبا لها وكذلك هي ويأتى يوم خطبة دينا.

ملك: ايه القمر ده بس
دينا: طبعا انا طول عمرى قمر
ملك: هههههههه اتباهى بنفسك كويس
دينا: ههههههه ربنا يخليكى ليا يارب
دينا: على فكرة عمر هايزعقلك اولا الفستان ضيق ثانيا المكياج كتير
ملك: لا لا مش هايقول حاجة، سيبك انتى بس انا بحسدك على الواد زياد ده
دينا: هههههههه طيب خلى عمر يسمعك علشان تبقى ليلتك طين
يدخل عمر الغرفة ويقول: بتحسديها على ايه ياقلبى
ملك بصدمة وارتباك: على حمالها اصلها حلوة اوى النهردا.

عمر: لا والله، بس انا مش شايف انها حلوة اوى يعنى
اقترب منها وقال بحب: انا شيفها احلى من اى اميرة مبروك ياروحى كبرتى وبقيتى عروسة الطفلة الصغيرة اللى من صغرها تعبانى معاها.

دينا بسعادة: ربنا يخليك ليا ياحبيبى
ملك بغيظ: يا حلاوتكم
عمر: هههههههههه انتى غيرانة ولا ايه ياحبيبتى
ملك: اهااا غيرانة
دينا بمرح: ده اخويا قبل ما يبقى جوزك في ايه
ملك: ميخصنيش مش قدامى
عمر: هههههههه طيب خلاص. ثم نظر الى ملك متفحصا ايها من فوق اى تحت ثم نظر الى وجها وكانت تنظر له بابتسامة طوفلية وخائفة من رد فعله قال بعصبية: ايه الفستان الضيق ده.

ملك: ده ضيق
عمر: اهاا ضيق غيريه والبسى واحد تانى والمكياج يتخفف
ملك: يووووه طيب انا هاخفف المكياج الفستان لا
عمر بنظرة حادة: اظن سمعتى قولت ايه من شوية
ملك بغضب: اوووف هاتنيل اغيره
عمر: ايه مش عاجبك
ملك: اه
عمر: اخبطى راسك في الحيط
دينا: ههههههههههههه
عمر: وانتى خلصى علشان زياد خلاص في الطريق.

بعد مرور ساعة اتى زياد وهبطت دينا الى تحت حيث مكان الحفل وبدأ الحفل وعمر كان يقف مع اكرم ولكن اتت ل اكرم مكالمة فاتركه وذهب يرد بعيد عن الصوت، يجد حبيبة تأتى اليه.

عمر: كويس الحمد الله وانتى
حبيبة: انا الحمدالله. الف مبروك لدينا
عمر بابتسامة: الله يبارك فيكى
ملك كانت تبحث عنه وجدته يقف معها بركان انفجر بداخلها وذهبت لهم وقالت لعمر بدلع: ايه ياحبيبى انا كنت بدور عليك.

ثم نظرت الى حبيبة وقالت بقرف: اهلا ياحبيبة عاملة ايه
عمر بابتسامة: كنتى عاوزة ايه ياملك
ملك بخبث: تعالى معايا. ثم نظرت الى حبيبة وقالت ببرود: عن اذنك
بينما ملك ذهبت هي وعمر الى غرفتهم واغقلت الباب وقالت،.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة