قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب بالإكراه للكاتبة ندى محمود الفصل الثاني عشر

رواية حب بالإكراه للكاتبة ندى محمود الفصل الثاني عشر

رواية حب بالإكراه للكاتبة ندى محمود الفصل الثاني عشر

يوسف: الو يانور
نور: خير في حاجة يايوسف
يوسف: تعالى عايز اقابلك ضرورى
نور: في ايه
يوسف: تعالى بس في (، )
نور: طيب جاية.

عمر: ايو يا اكرم في ايه
اكرم: عرفت مين اللى سرق الفلوس
عمر: ميين؟
اكرم: محسن فايز
عمر بصدمة: انت بتهرج
اكرم: لا انا متأكد ميه في الميه
عمر: ازى يعنى! اتأكد يا اكرم كويس
اكرم: متأكد متقلقش
عمر: طاب ازى عرفت
اكرم: شوفته بيدى لواحد فلوس وقربت منه من غير مايحس وسمعته بيقول (، ).

عمر: يا ابن ال، طيب سبهولى بقى انا ده هاتصرف معاه بطريقتى
اكرم: تمام، ايه اخبار الفندق عندك
عمر: زى الفل
اكرم: انا هاقفل علشان قاعد في الشركة وفي حجات مهمة بخلصها
اكرم: هههههههه انت الاصل برضوا يا باشا
عمر: ههههههههه
يغلق الخط ويقول: ده انت وقعتك طين معايا يامحسن بيه.

. مروان: جبتلك رقم اخوها اهو ياعم
زياد: ايه ده بالسرعة دى طلعت مش سهل ياد
مروان: عيب عليك مش هو اسمه عمر الفرماوى
زياد: اهااا بس جبته ازى
مروان: سر المهنة يابنى
زياد: هههههههه طيب ادينى الرقم بقى
مروان: هاتكلمه امتى
.
زياد: مش عارف.

نور: ماما انا نازلة
منيرة: انتى مش ملاحظة ان نزولك كتر الايام دى
نور بارتباك: ما انتى عارفة بروح اقعد مع روان
منيرة: روان علطول بتروحى تقعدى معاها
نور: يعنى هاكون بروح فين ياماما
منيرة: انتى رايحة فين دلوقتى
نور: عند روان
منيرة: متتأخريش
نور: حاضر
بعد مرور نصف ساعة وصلت نور الى المكان الذي اتفقا عليه هي ويوسف
نور: هاااا في ايه بقى
يوسف: شوفتى ملك سافرت مع عمر شرم
نور: شرم! امتى ده
يوسف: امبارح.

نور: وانت عرفت ازى
يوسف: عرفت وخلاص، انا بقول ان دى فرصة حلوة لينا
نور: فرصة ازى يعنى!
يوسف: يعنى عمر راح علشان افتتاح الفندق واخدها معاه واكيد في اليوم ده مش هايبقى فاضيلها ولا مركز معاها.

نور بخبث: انت بتفكر في ايه
يوسف: هاقولك...

يأتى المساء ويرجع عمر الى ملك ويدخل غرفته لم يجدها ولكنه سمع صوت المياه في الحمام فعلم انها في الداخل.

بعد مرور عدة دقائق سمع صوت صراخها هرول اليها وهو يدق الباب ويقول: ملك في ايه
تخرج من الحمام ووجها يبدو عليها الخوف الشديد وتقول بصوت متقطع: ب. ر، ص
عمر: في ايه
قالت وهي تلهث انفاسها: كنت بتوضى ووقع عليا برص كبير اوى
عمر: هههههه وانتى عامل ده كله علشان برص
ملك: بقولك وقع عليا وكان كبير اوى
ملك: عاااااااا مشينى من هنا مليش دعوة
عمر: انتى عبيطة ياملك هههههههه
ملك بغضب: ماشى ياعمر انا عبيطة.

تذهب تجلس امام التفاز وتمسك بيدها الريموت وتغير القناة التي كان يسمعها عمر
عمر: انا كنت بسمع على فكرة
ملك ببرود: مش هاتسمع مش جاى تعبان ولا ايه من الشغل نام بقى انا عايزة اسمع المسلسل.

عقد جابيه وقال بصوت هادئ ولكن به نبرة امر: طيب هانام بس مش عايز اسمع صوت اظن سمعتى مش كده.

مرت عدة ايام على ابطالنا وجاء يوم الافتتاح
ملك: ، هو انا لازم احضر الافتتاح ده
عمر: براحتك. بس انا بقول احسن انك تحضرى علشان تكونى تحت معايا لان هايبقى في ناس غريبة كتير في الفندق وانا مش هاطمن تقعدى في الاوضة لوحدك.

ملك: خلاص ماشى هاروح
عمر: انا نازل دلوقتى وشوية كده هابقى اجى علشان البس القيكى جاهزة.
ملك: ماشى.

مازن: تيتة هو بابا هاياجى امتى
امل: خلاص قريب اوى وهاياجى ياحبيبى
مازن: اتأخى ( اتأخر ) اوى
امل: معلش معاه شغل كتير وبعدين هايجبلك معاه العربية الكبيرة الحلوة
مازن بزعل: بس هو وحشنى اوى
امل: طيب ايه رأيك اول مايفضى هاتصل بيه واخليه يكملك
مازن: هيييييه
مازن: يلا بقى روح حل الواجب بتاعك علشان المس متزعلش منك
مازن: حاضر
،.

يعد مرور عدة ساعات دخل عمر الى غرفته وجد ملك ترتدى فستان وردى اللون وكان حجابها يعطى لها رونق خاص مما يجعلها كااميرة
راوده شعور غريب لم يعرف سببه شعر بالغضب والغيرة عندما تذكر انها سوف تنزل امام الجميع بهذا الفستان وقال بغضب: انتى هاتنزلى كده.

ملك: اهااا فيها ايه!؟
عمر: مش هاتحضرى الافتتاح بالمنظر ده
ملك: ليه ماله منظرة
عمر بنبرة قوية: غيرى الفستان ياملك
ملك بعند: مش هاغيره لما تقولى اغيره ليه الاول
قال بنظرة مميته ونبرة حادة جعلتها ترتعب منه: متخلنيش اتعصب واسمعى الكلام وانتى عارفة عصبيتى كويس.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة