قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حارة العشق للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي عشر

رواية حارة العشق للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي عشر

رواية حارة العشق للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي عشر

شهد سابت غصون و مشيت.
غصون فتحت عينيها علي آخرهم و هي حاسة بوجع شديد في جمبها حطت ايديها علي جمبها لقت في دم...
غصون بدأت الرؤية تقل تدريجيا و تغمض عينيها و تقفلهم لغاية ما الرؤية انعدمت.
غصون مالت علي عدنان اللي كان لسة بيبصلها و اتصدم من منظر الدم.
عدنان لحق غصون قبل ما تقع علي الارض.
عدنان(بصوت عالي)غصون!
زينب(بشهقة): يالهوي.
حنان(بصدمة): ده إيه الحظ ده؟!
زينة(بخوف): هنعمل إيه يا ماما؟!

غيث أول ما سمع صوت عدنان لف ليهم لقي غصون مرمية في الارض في حضن عدنان و ايديها فيها دم,غيث جري بسرعة كبيرة لغاية ما وصل ل غصون.
غيث(بخوف): غصون غصون فتحي عينك ردي عليا يا غصون. علشان خاطري.
عدنان(بعصبية): قاسم فضي المكان بسرعة.
قاسم(بقلق): حاضر حاضر.
شهاب(بحدة): تعالوا يا رجالة عايزكم تشوفوا مين اللي عمل كدة.

كان في مجموعة رجالة قدام شهاب و هزوا رأسهم بمعني اه و سابوه و مشيوا بدأوا يحققوا في الموضوع بطريقتهم هما.
عدنان: وسع يا غيث.
عدنان شال غصون بين ايديه و مشي بين الناس و ساب الفرح و راح ناحية عربيته حط غصون في العربية و ركب و بدأ يسوق و كان معاه غيث و منار.
منار: يالهوي يالهوي.
منار: ايده تنشك فيها رصاصة اللي حاول يعمل كدة.
عدنان مسك تليفونه و اتصل بالدكتور.
عدنان: عادل عايزك تيجي علي بيتي في أسرع وقت.

عادل: حاضر هقفل العيادة و اجي.
عدنان(بحدة): عايزك هناك قبل ما أوصل.
عادل(بتوتر): حاضر.
غيث كان حاضن وش غصون و بيعيط.
بعد فترة كان عدنان واقف قدام بيته نزل بسرعة و فتح الباب اللي ورا منار نزل.
عدنان شال غصون بسرعة بين ايديه و دخل للبيت.
كانت ستات العائلة جت ورا عدنان علطول.
سوسن(بسخرية): حظه نحس من يوم ما أتولد.
حنان(بعصبية): سوسن انا دلوقتي ممكن اقلب و ابقي قتالة قتلة ابعدي عن وشي احسنلك.

عهد: احنا في ايه و انتي في ايه!
عدنان طلع ل شقته و الكل وراه و كان داخل أوضته.
زينب: لا فال وحش يا عدنان متدخلهاش الاوضة و هي بالدم ده.
عدنان(بعصبية): ده وقته!
حنان: أسمع كلامها يا عدنان تعالي في الاوضة التانية...
عدنان دخل أوضة غير أوضته و حط غصون عليها.
منار: أخرج انت يا اسطا عدنان خد غيث و اخرجوا. و انا الستات هنغير ليها هدومها عقبال ما يجي الدكتور.
عدنان: طيب.
عدنان: تعالي يا غيث.

غيث(بدموع): هتسبني و تمشي؟!
عدنان: اهدي بس هي بخير متخافش. هتفوق صدقني.
عدنان خد غيث و قعدوا في الصالة.
حنان خرجت من أوضة غصون و دخلت اوضة عدنان جابت ليها هدوم و دخلت ليها تاني...
حنان: خدي يا زينب.
زينب: طيب.
حنان قربت من سوسن و مسكتها من دراعها.
حنان(بحدة,همس): قسما بالله يا سوسن لو ابنك السبب هطربق الدنيا عليكي و عليه.
حنان(بحدة): يلا امشي.
حنان(بحدة): انزلي علي تحت يلا.

سوسن(بسخرية): علي اساس يعني هموت و اقعد.
سوسن: وسعي كدة.
سوسن زقت حنان و خرجت بره شقة بضيق,كان عادل وصل مع قاسم و شهاب و طلع لشقة عدنان.
عادل: ازيك يا اسطا عدنان.
عدنان: اصبر عندك.
عدنان دخل لاوضة غصون لقاها لابسة عباية بيتي طويلة بكم و شاور للكل يغطي رأسهم.
عدنان: اللي ملهوش لزوم هنا يخرج مش عدد علي الفاضي.
عدنان: ادخل يا دكتور.
عادل دخل بشنطته الطبية و قعد جمب غصون.
عادل: فين الجرح؟!
عدنان: كان هنا.

عادل طلع مقص من شنطته و قطع عباية غصون من مكان ما عدنان شاور لقي في جرح عميق في جمبها.
عادل: ممكن تحتاج نقل دم.
عدنان: نروح للوحدة؟!
عادل: هشوف.
عادل بدأ يطهر الجرح تحت أنظار عدنان و زينب و حنان,اما الباقي كان بره الاوضة.
عادل بدأ يخيط جرح غصون اللي بان علي وشها ملامح الالم,عدنان قرب منها و مسك ايديها و ضغط عليها شوية...
عادل: هتحتاج ?يتامينات الفترة الجاية مناعتها شكلها ضعيفة.

عادل: و لازم يتغير علي الجرح يوميا علشان ميتلوثش.
عادل كتب كذا دواء بمواعيده و ودي الروشتة ل عدنان اللي خدها منه و خد عادل و خرج ل بره.
عدنان: قاسم حاسب الدكتور و خد جيب العلاج ده.
قاسم: طيب، تعالي يا عادل.
قاسم و عادل مشيوا,غيث قرب من عدنان...
غيث: هي كويسة؟!
عدنان: اه متخافش.
شهاب: لما تفضي يا عدنان نبقي نتكلم.
عدنان: حاضر يا حاج.
حنان: مين هيقعد معاها؟!
غيث(بلهفة): انا.

عدنان: لا خليك أنت يا غيث انا هقعد معاها انت متتعبش نفسك و هي هتفوق بكرة إن شاء الله.
غيث: مش هعرف انام و هي بالشكل ده.
عدنان: هتصرف انا.
عدنان: يلا يا جماعة انزلوا انتوا تحت.
زينب: طب في اكل جوا لو جوعت انت او هي.
عدنان: طيب.
حنان طبطبت علي كتف عدنان و سابته و نزلت,البنات بدأت تنسحب و تنزل.
عدنان(بابتسامة بسيطة): متخافش كدة هي بخير. هدخل اجبلك حاجة تلبسها.

عدنان دخل اوضته و جاب ترنج صغير عليه و وداه ل غيث...
عدنان: يا رب يجي مقاسك.
غيث: شكرا.
عدنان: ادخل غير انت.
غيث دخل الحمام و غير لبيجامة عدنان اللي كانت واسعة شوية عليه,غيث خرج لقي عدنان قاعد علي الكرسي و حاطط رأسه بين ايديه...
غيث: انت كويس؟!
عدنان: اه الحمدلله. هقوم أغير هدومي.
عدنان دخل أوضته غير هدومه و خرج ل غيث.
عدنان: تأكل؟!
غيث: مليش نفس.
عدنان قعد جمب غيث و اتنهد...

عدنان: انا آسف إني مقدرتش أحميها.
غيث: و أنت كان بأيدك ايه يعني تعمله؟!
غيث: انا مش زعلان منك انا زعلان علي غصون.
عدنان: انا واثق انها هتفوق و هتبقي بخير متخافش.
غيث: يا رب.
عدنان: تعالي بقي نأكل.
عدنان و غيث دخلوا للمطبخ و قعدوا و بدأوا يأكلوا...
عدنان: خش نام أنت في الاوضة اللي هناك دي.
غيث: تمام شكرا.
غيث دخل اوضة جمب أوضة غصون و قعد فيها كان قلقان علي غصون و فضل يقاوم النوم لغاية ما غصب عنه نام.

عدنان دخل أوضته و فتح الدولاب طلع تي شيرت صوف من هدوم غصون و راح لاوضتها.
عدنان قرب من غصون ببطء و بدأ يلبسها التي شيرت الصوف لغاية الصبح علشان يغطي مكان الجرح.
عدنان شال شعر غصون من علي وشها و قام بسرعة من جمبها و دخل أوضته.
عدنان نام علي السرير بهدوء و بدأ يدخل في نوم عميق...

-في مكان تاني...
تحت في بيت العربي.
شهاب(بحدة): فين ابنك يا سوسن؟!
سوسن(بتوتر): معرفش يا حاج و الله. بقاله أكتر من أسبوع غايب...
شهاب(بحدة): طب خليكي عارفة أنه لو غاب يوم كمان ساعتها هتهمه هو باللي حصل ده.
سوسن(بعصبية): هو أنتوا مش لاقين حد تلبسوها ليه فخليتوا عمر هو المذنب؟!
حنان(بعصبية): علشان هو الوحيد اللي اعترض علي جوازة عدنان و تقريبا كدة كان حاطط عينه علي غصون.

قاسم: يا جماعة اهدوا نفكر بس بهدوء.
عهد: بس انا شاكة في حد يا بابا.
شهاب قعد علي الكنبة اللي وراه و سند علي عصايته و بص ل عهد بهدوء...
شهاب: مين يا عهد؟!
عهد: شهد يا بابا. هي اخر واحدة كانت علي الكوشة مع غصون...
زينب: و هي هتعمل كدة ليه؟!
حنان(بتفكير): شهد!
زينة: أنت ناوي علي إيه يا بابا؟!
شهاب: الصباح رباح يلا كله علي أوضته...
كل واحد بدأ يمشي من قدام شهاب,شهاب شاور ل قاسم أنه يفضل.
قاسم: نعم يا بابا.

شهاب: حاول توصل لاخوك عمر يا قاسم و قوله يرجع و يبطل شغل عيال احسن ما انا اللي هتصرف...
قاسم: حاضر يا بابا...
شهاب تليفونه رن، الخط اتفتح.
شهاب: عملتوا ايه؟!
شخص: كله تمام يا حاج و احنا دلوقتي بنرجع الشارع زي الاول تاني.
شهاب: طيب، تعالي الصبح خد نصيبك انت و الرجالة يا حسن.
حسن: تمام يا حاج.
شهاب دخل أوضته,قاسم مسك تليفونه و اتصل ب عمر كذا مرة بس تليفونه مغلق.
قاسم(بضيق): عمرك ما تتغير يا عمر...

قاسم دخل أوضته و قعد علي السرير بتعب بسبب جرحه قام غير هدومه و بعدها رجع ينام علي السرير.

-في الصباح الباكر...
عند رامي و نور.
رامي: نور.
نور: نعم.
رامي: همشي انا عايزة حاجة؟!
نور: لا تسلم يا حبيبي.
رامي باس رأس نور و سابها و نزل بره الشقة,في نفس الوقت كان مراد صحي.
نور: صباح الخير.
مراد: صباح النور، رامي راح الشغل؟!
نور: ايوه.
نور: تحب أحضرلك الفطار؟!
مراد: يا ريت.
نور: تمام يا حبيبي...
مراد: ماشي.
مراد ساب نور اللي دخلت المطبخ تجهز الفطار ليه و دخل أوضة مكتب رامي...

مراد بدأ يدور في مكتب رامي عن الورق اللي هو عايزه و حاول يفتح الخزنة معرفش.
مراد(بعصبية): و بعدين بقي!
نور(باستغراب): بتعمل ايه هنا يا مراد؟!
مراد: مبعملش يا حبيبتي عادي قولت اما ادخل اشوف اوضة مكتب رامي لانه بيمنعنا ندخلها.
نور: طب يلا الفطار جاهز.
مراد: شكلك اتأقلمتي مع الجبس ده.
نور: يا رخم بطل تتريق...
مراد قعد مع نور و بدأوا هما الاتنين يفطروا.
نور: تفتكر عدي هيعرف طريق غصون؟!

مراد: معتقدش رامي هيسمحله.
نور: يا رب.
نور(لنفسها): ادخل أكلمها و لا اعمل ايه و لا زمانها نايمة؟!
مراد: بتفكري في ايه؟!
نور: مفيش مفيش.
نور(لنفسها): لو رامي عرف مش بعيد يقتلني و يقتلك يا غصون.
مراد: متأكدة انك مش بتفكري؟!
نور: متشغلش بالك انت موضوع تافه.
بعد فترة كانت نور واقفة في البلكونة لمحت رامي و هو بيركن العربية و علي ملامحه الغضب.
نور(بخوف): يالهوي ماله؟!

نور لفت بخوف و لقت رامي بيفتح باب الشقة و بيقفل الباب وراه بغضب شديد.
رامي(بصوت عالي): نور.
نور(بخوف): نعم!
رامي: تعالي هنا.
نور مشيت بخطوات بطيئة ناحية رامي و قربت منه.
نور(بخفوت): نعم!
رامي(بحدة): هسألك سؤال واحد تجاوبي عليه بكل صراحة.
نور(بخوف): حاضر.
رامي(بحدة): أنتي تعرفي ان غصون اتجوزت مش كدة؟!

نور(بارتباك): غصون! مين قالك؟! اقصد عرفت منين؟! أقصد يعني ازاي وصلك الخبر؟! يعني انا لا معرفش لا لا ده فعلا بجد.
رامي(بحدة): قولتلك مية مرة متكدبيش عليا.
نور(بخوف): أيوه عارفة. بس و الله لسة عارفة من فترة قريبة.
رامي(بعصبية): يعني هي غصون راحة هناك تتجوز؟!
رامي(بعصبية): ايه الجنان ده؟!
نور(بخوف): اهدي يا رامي و كمان فيها ايه يعني ما احنا كنا بنتحايل عليها تتجوز و هو باين علي اخلاقه حلوة غيث بيشكر فيه.

رامي(بعصبية): كلكم عارفين الا انا يعني؟!
نور(بخوف): اهدي بس.
نور: انت عرفت منين؟!
رامي(بعصبية): ملكيش دعوة.
رامي: و الزفت مراد كان عارف؟!
نور: لا.
رامي: هو فين؟!
نور: في أوضته بيشتغل و ممكن يكون حاطط السماعات...
رامي(بحدة): انتي عارفة يا نور انا نفسي اعمل فيكي ايه لاني علي آخري منك...
نور(بخوف): ا.
رامي بص ل نور و شدها لحضنه و نور بدأت تعيط في حضنه و مسكت فيه جامد.

رامي: خلاص متعيطيش آسف اني زعقتلك بس انتي خبيتي عليا يا نور و ده غلط.
نور(بعياط): مرضتش ازعل غصون.
مراد كان خارج من اوضته لقي نور بتعيط في حضن رامي.
مراد(باستغراب): في ايه؟!
رامي: مفيش حاجة.
مراد: متأكد!
رامي: أختك العيوطة نعمل ايه بقي؟!
مراد ضحك و دخل المطبخ شرب ماية و رجع لاوضته تاني...
رامي مسح دموع نور و باس رأسها...
نور: عرفت منين؟!
رامي: عم سليمان السواق قالي.
نور: توعدني مش هتزعل غصون؟!

رامي: اوعدك بس لازم افهم منها ليه قبلت تتجوز و كمان ازاي يعني.
نور: انا سألتها.
رامي: و قالتلك ايه؟!
نور: متعرفش.
رامي: ده اللي هو ازاي؟!
نور: و الله ما اعرف ابقي اسألها.
رامي: طيب هتصرف انا يا نور ماشي.
نور: يعني انت راجع من الشغل علشان تقول الكلمتين دول.
رامي: الصراحة لا جيت علشان اشوفك.
نور خبت وشها في رامي اللي ضحك علي تصرفها و باس رأسها.
رامي: مهما كبرتي هتفضلي الطفلة اللي حببتني فيها.
نور: بحبك.

رامي ابتسم ل نور و دخل قعد علي الكنبة.
رامي: طب ايه مش هنأكل بقي؟!
نور: هواء.
رامي: بسرعة بقي.
نور: حاضر.
نور ضحكت علي رامي و دخلت المطبخ بسرعة تحضر اكل ليه,رامي بدأ يقلع الجذمة و الجاكت بتاعه.

-في مكان تاني...
عند غصون.
غصون بدأت تفوق من نومها العميق و فتحت عينيها ببطء,غصون بدأت تبص علي كل حاجة حواليها ببطء و استغربت من المكان اللي هي فيه و قامت مفزوعة من مكانها و صرخت بسبب جرحها.
غصون(بصريخ): مين هنا؟! الحقوني.
فجأة لقت الباب بيتفتح و حد بيشغل النور و عدنان جري عليها بقلق و حاوط وشها بين ايديه.
عدنان: انتي كويسة؟!
غصون حضنت عدنان جامد و بدأت تعيط و عدنان بدأ يملس علي شعرها.

عدنان: طب في حاجة حصلت؟!
عدنان: انتي كويسة؟!
عدنان: طب حاسة بوجع؟! الجرح واجعك؟!
غصون هزت رأسها ببطء بمعني اه,عدنان رفع وش غصون ليه و مسح دموعها.
عدنان: مالك كنتي بتصرخي ليه؟!
غصون(بدموع): اول ما صحيت استغربت المكان و افتكرت اني اتخطفت.
عدنان: خلاص اهدي.
عدنان نزل لمستوي غصون اللي غمضت عينيها و باسها علي خدها...
غيث(بفرحة): غصون...
غيث جري بسرعة علي غصون و غصون حضنته...
غصون(بوجع): آه. براحة.

غيث(بقلق): انا آسف.
غصون(بابتسامة): و لا يهمك.
غصون باست رأس غيث و غيث حضنها جامد و كان مبسوط و حاسس بأمان.
غيث: كنت خايف عليكي.
غصون: انا بخير.
عدنان: ادخل اغسل وشك يا غيث انت.
عدنان: تعالي ورايا.
غيث دخل للحمام,عدنان مشي ناحية اوضته.
غصون مشيت خطوة حست بوجع شديد في جرحها قعدت علي السرير تاني.
عدنان: في ايه؟!
غصون(بوجع): مش قادرة اتحرك...
عدنان سند غصون و بدأ يمشي بيها لغاية أوضته و وقفها قدام الدولاب.

عدنان: غيري هدومك لغاية ما اشوف الفطار.
عدنان شاب غصون و خرج ل بره طلع تليفونه و اتصل ب زينب.
الخط اتفتح...
زينب: صباح الخير.
عدنان: صباح النور يا امي. ا.
زينب: الفطار خمس دقايق و يكون عندك.
عدنان: طيب يا حبيبتي شكرا.
زينب: غصون عاملة ايه دلوقتي؟!
عدنان: احسن الحمدلله.
زينب: طيب يا حبيبي.
عدنان: شكرا لسؤالك يا أمي.
زينب: سلملي عليها هطلع آخر النهار اطمن عليها.
عدنان: ماشي.
غيث: فين غصون؟!
عدنان: بتغير هدومها.

غيث: طيب.
غيث قعد علي الركنة اللي موجودة و جمبه عدنان.
كانوا منتظرين ان غصون تخرج بس هي مخرجتش,عدنان قام وقف و راح ناحية أوضته خبط و دخل علطول.
غصون كانت بتلبس التي شيرت بتاعها لسة شهقت أول ما عدنان دخل.
عدنان وقف مكانه ثابت و هو باصص علي غصون اللي ودته ضهرها بسرعة.
عدنان(بخفوت): تحبي أساعدك؟!
غصون(باحراج): لا شكرا دقيقة و خارجة.
عدنان: طيب.
عدنان خرج بهدوء من الاوضة و غصون كانت غيرت هدومها.

غصون لبست بنطلون بيتي باللون الرمادي و فوقه تي شيرت بكم باللون الابيض لغاية الخصر و رفعت شعرها علي شكل كحكة.
غصون خرجت ببطء من الاوضة و هي حاسة بوجع في جرحها و قعدت جمب غيث...
الباب خبط عدنان قام و فتح الباب لقي عهد هي اللي طالعة بصينية الاكل...
عهد: الاكل يا عدنان.
عدنان: طيب يا عهد. روحي يلا.
عهد: ماشي.
عدنان دخل حط الاكل في اوضة السفرة و نادي غيث و غصون اللي دخلوا أوضة السفرة.

غصون كانت مستغربة من الشقة، لانها كانت كبيرة و فيها أربع أوض بالاضافة لاوضة سفرة و أوضة الصالون و الصالة و مطبخ كبير و حمام كبير برضو.
التلاتة بدأوا يأكلوا بهدوء عدنان كان علي طبيعته و هو بيأكل.
عدنان: خدي الدواء بتاعك.
غصون: إن شاء الله.
عدنان: ايوه خدي عقبال ما اقوم أجيب ماية.
غصون: لا لا متتعبش نفسك انا مش عايزة.
غيث(بصحك): غصون مش بتحب الدواء.
عدنان: مش بمزاجها.

غصون(برفعة حاجب): افندم! و انا بقي مش هأخد دواء.
عدنان: قولتلك مش بمزاجك.
عدنان دخل جاب ماية من المطبخ و فتح بوق غصون اللي فتحت عينيها علي آخرهم و حط في بوقها الدواء و شربها ماية.
غصون بصتله بغيظ و قعدت تكح بعد ما بلعت.
غصون(بضيق): مكنش يصح علفكرة.
عدنان لا رد.
عدنان: شوف يا غيث لو عايز تقعد هنا معانا علشان تروح تجيب حاجتك من الشقة بتاعتكوا...

غيث: لا لا هو بس هطمن علي غصون و امشي. اكيد يعني مش هأجي اقعد و انتوا لسة عرسان.
غصون قعدت تكح و عدنان طبطب علي ضهرها و هي اتصدمت من جراءته.
غصون بعدت عنه و قامت وقفت بس حست بوجع في جرحها و شالت صينية الاكل بس عدنان شدها منها.
عدنان: اقعدي انتي و متتحركيش لغاية ما جرحك يطيب.
عدنان دخل الصينية المطبخ و دخل أوضته.
غيث: ما تروحي وراه.
غصون: من امتي و انت بتقف في صف حد غيري يا غيث؟!

غيث: انتي مش شيفاه بيساعدك و شايلك ازاي!
غصون: اخرس.
غيث: براحتك.
عدنان خرج من أوضته بعد ما غير هدومه لهدوم خروج.
غصون: انت هتخرج؟!
عدنان: أيوه هروح الشغل.
غصون(بضيق): افندم! تروح الشغل اول يوم جواز ليه بقي؟!
عدنان(بهدوء): ده شغلي و مقدرش اسيبه.
غصون: هتنزل كدة!
عدنان: ماله شكلي؟!
غصون: يعني القميص مش يعني أقصد يعني انه القميص و البنطلون مش متناسقين و كمان يعني.

عدنان: انا كدة من 30 سنة و مش هأجي دلوقتي و اتغير و انتي قبلتيني و انا كدة علي ما اعتقد.
عدنان: انا رايح الشغل لو في حاجة ضروري اتصلي بيا.
عدنان سابهم و خرج بره الشقة و غيث ضرب غصون في كتفها...
غصون(بوجع): آه في ايه؟!
غيث: ايه قلة الذوق بتاعتك دي؟! و كمان لو انتي عايزاه يغير الاستايل بتاعه مش بالطريقة بتاعتك دي.
غصون: امشي من وشي يا غيث ملقتش غير ده و تقف في صفه ضدي.
غيث: هتقوليله امتي؟!

غصون: اقوله ايه؟!
غيث: غصون...
غصون: انا تعبانة دلوقتي.
غيث: طيب. عموما انا همشي علشان ورايا درس عن اذنك.
غيث باس رأس غصون و سابها و خرج بره الشقة نزل ل تحت لقي المعظم موجود...
غيث: السلام عليكم.
الكل: عليكم السلام.
زينب: تعالي كُل يا غيث.
غيث: لا شكرا لحضرتك يا طنط فطرت مع عدنان و غصون عن اذنكم.
غيث مكنش عارف يخرج منين زينة قربت منه.
زينة: من هنا.
غيث: شكرا لحضرتك.

غيث مشي و ساب زينة و هي بصت باستغراب علي اسلوبه في الكلام.

-في مكان تاني.
عند عدنان.
عدنان خرج من البيت و راح لبيت شهد و طلع لشقتها و قعد يخبط علي الباب.
أماني فتحت الباب.
أماني(بخوف): و الله يا اسطا عدنان هي ا.
عدنان(بحدة): ابعدي من وشي يا اماني...
عدنان زق اماني و دخل ل جوا...
عدنان: شهد يا شهد.
اماني(بخوف): علشان خاطري متعملش ليها حاجة.
عدنان(بحدة): و مقولتيش ليه كدة ليها لما حاولت تقتل مراتي يوم فرحها.
شهد خرجت بره اوضتها و هي خايفة و بتعيط.

عدنان قرب من شهد و مسكها من دراعها بغضب.
شهد(بضعف و عياط): انا معملتش حاجة غير إني حبيتك.
عدنان ساب شهد اللي وقعت في الارض و اماني جريت عليها خدتها في حضنها.
عدنان: مش عايز أشوف وشك يا شهد قدامي و لا تقربي مني و لا من مراتي.
عدنان ساب شهد و خرج بره شقتها,شهد مسحت دموعها و قامت وقفت.
شهد: و لسة.
اماني(بعصبية): في ايه بقي انتي مش بتتعبي مش هترتاحي الا لما نطرد من الحارة حرام عليكي.
شهد: مش عايزة أسمع صوت.

شهد سابت اماني و دخلت اوضتها و اماني مكنتش عارفة تعمل ايه مع شهد.

-في مكان تاني.
عند غيث.
غيث رجع شقته و غير هدومه و خد كتبه و نزل يروح الدرس كان الطريق اللي هو ماشي فيه مقطوع نوعا ما.
فجأة توكتوك ظهر قدام غيث و كذا شاب نزلوا منه خدوا غيث اللي حاول يقاومهم بس ضربوه علي رأسه.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة