قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والعشرون

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والعشرون

رواية تزوجت جاري العنيد للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس والعشرون

ادهم، خوفت على نور وكان لازم ارجع
عمار، دية مجنونة ربنا يستر من اللي جاي
ادهم، يا رب عايز حاجة
عمار. ايوة
ادهم، ايه؟
عمار، عايز اتجوز
ادهم، ما تتجوز هو انا ماسكك
عمار، لا انت ماسك العروسة
ادهم، يعني إيه
عمار، اهم حاجة مهما كانت اجابتك اهم حاجة مش عايز اخسرك اسمعني كويس انا بحب رؤى اختك وعايز اتجوزها
ادهم. طيب هروح احدد موعد مع بابا
عمار، يعني انت موافق
ادهم، بالضبط اخيرا هخلص منك يا رؤى.

عمار، ربنا يخليك ليا يا رب
ادهم. ويخليك يلا تصبح على خير
عمار، وانت من اهل الجنة
دخل ادهم وجد نور غادرت ولم يبقى سوى عمته ووالدية تسحب وطلع إلى غرفة وجد نور تخرج ملابسة من شنتطة احتضنها من الخلف
ادهم، وحشتيني
نور. وانت كمان
ادهم. يا شيخة طب احلفي
نور، واللهي وحشتني
ادهم وهو يدفن وجهه في رقبتها، وانتي اكتر
نور. طب ابعد بقى خليني ارتب الهدوم
ادهم، لا مليس دحوة انا عايز انام في حضنك
نور. طب ادخل خد دوش يلا بقى.

ادهم، يووووووه طيب بس بشرط متنميش قبل ما اخرج
نور. طب يلا ادخل بقى
طبع ادهم قبلة على رقبتها ودخل إلى الحمام
انتهت نور من ترتيب الملابس ونامت على الفراش خرج ادهم وجد نور نائمه خلع التي شيرت الخاص به وتمدد بجانبها وضع كلتا كفية خلف راسه و اغمض عينية ولكنه فتحهم عندما شعر بشئ على صدرة فتح عينية وجد نور تضع راسها على صدرة وتحتضن خصرة نزل ادهم قليلا واحتضنها هو الاخر
ادهم، شوفتي إيه اللي حصل
نور، همممممم.

ادهم، عمار طلب ايد رؤى
نور، بجد
ادهم، ايوة
نور، وانت وافقت
ادهم، انتي إيه رايك
نور. مش عارفة بس شكلهم حلوين اوي مع بعض
ادهم، على العموم اللي فية الخير ربنا يقدمو سييك بقى من رؤى وعمار وحشتيني
نور، وانت كمان
ادهم، بحبك
دفنت نور وجهها في صدرة، وانا كمان
شدد ادهم في احتضانة ونام وهو سعيد استيقظ في اليوم الثاني مبكرا وتحرك من جانبها ببطئ وايقظ رؤى وبدؤ في اعداد الكعك وتجهيزه.

ادهم، بصي كده الكيكة جاهزة انا عايز اظبط الاوضة عندي انتي هتاخدي نور وتتمشو شوية ومتجوش الا على الغدا عقبال ما اضبط الاوضة
رؤي، اعتبرو تم يا بوص
صعد ادهم إلى الاعلى وجد صغيرتة تقف امام المراة
ادهم، صباح النوم يا كسولة
ذهبت له نور وطبعت قبلة على احد وجنتيه امسكها ادهم من خصرها
ادهم، تؤتؤ عيب الست المتجوزة متعملش كده
نور، اومال
مد ادهم شفتية، هنا
نور، لا انت وحش
ادهم، بقى انا وحش.

نور، ايوة صحيح يا حبي انهرده كام
ادهم بخبث، 99
نور، ايوة يعني إيه
ادهم، يعني 99 انتي بتسالي اسئلة مش منطقية
نور، شوفت مش قولت وحش ابعد بقى
ادهم، ليه بس هو انا عملت حاجة يا روحي
نور، عاملة سودة ومهببة عليك وعلى شكلك ابعد بقى
ادهم، طب ليه
نور، انا وحشة ابعد بقى
ادهم، براحتك
ضربت نور قدمها بالارض وغادرت صفعت الباب بقوة
ادهم، هههههههههه يا مجنونة هههه فكراني عبيط
نزلت نور وهي تكاد ان تبكي
رؤي، مالك يا نونو.

نور، مفيش
رؤي، طب تعالي نتمشي شوية انا خدت الاذن من بابا ونرجع على الغدا
نور، يبقى احسن برضو
غادرت الفتاتان وبدؤ في التمشية في القرية
رؤي، يا صباح الخناقات
نور، لا مفيش حاجة
رؤي، يا شيخة طب عيني في عينك كده
نور، سيبك مني عمار
رؤى. مالو
نور، كلم ادهم وهيجي يتقدم ليكي يا بيضة
رؤي، بجد يا نونو
نور، ايوة وادهم موافق
رؤي، يا رب يا رب بابا يوافق واتجوز لحسن والمصحف هنحرف
نور، هههه كتك وكسة يعني اللي اتجوزو خدو إيه.

رؤي، انهرده تشوفي
لم تفهم نور كلام رؤى ولكن اكملو المشي هاتف ادهم رؤى ليخبرها ان تاتي عادت الفتاتان
زهره، اتاخرتو كده ليه
رؤي، مفيش نور كانت زهقانة شوية خدتها وتمشينا
نور، انا جعانة اووي يا زوزو عاملة اكل إيه
زهره، طب ادخلو اغسلو ايديكو وروح اقعدو
غسلت الفتيات ايديهم وذهبت نور وجلست بجانب ادهم نظر لها
ادهم، مالك زعلانة ليه
نور، لا مش زعلانة خالص
امسك يدها من اسفل الطاولة وطبع عليها قبلة صغير ونظر لها بحب.

رؤي، احم احم نحن هنا
سحبت نور يدها سريعا بينما نظر ادهم لرؤي بغضب بدا الجميع في تناول الغداء غمز ادهم لرؤي اطفات الكهرباء وانسحبت رؤى بهدوء بينما امسكت نور في ادهم بخوف
نور. يا مامي ادهم انا خايفة
احتضنها ادهم، هششش متخافيش
بسمة، فين رؤى.

بدات الانوار تشتعل واحدة تلو الاخر لينتهي على رؤى وهي تحمل قالب من الكعك مكتوب علية ((كل سنة وانتي طيبة يا حبيبتي ربنا يخليكي لينا ادهم&رؤى)) نظرت نور لادهم بفرح بينما هو كانت نظراتة عتاب
رؤى. كل سنة وانتي طيبة يا نونة ادهم مصحيني من الصبح علشان نجهز ام الكيك ده
نور، وانا اللي...
ادهم، شوفتي علشان تعرفي انك وحشة
زهرة، كل سنة وانتي طيبة يا بنتي وربنا يخليكم لبعض
ادهم ونور، يا رب.

اطفات رؤى الانوار وبدء الجميع في الغناء عدا بسمة استغل ادهم عدم وجود الانوار رفع يده وامسك وجه نور وطبع قبلة صغيرة على شفتيها نظرت له نور بصدمة ممزوجة بخجل وحمدت ربها ان الانوار مطفئه انتهي العيد ميلاد وصعد كل إلى غرفتة كانت نور فرحة للغاية دخلت نور وجدت الغرفة بها الكثير من الورود والبلالين والشموع دخل ادهم ورمى سترتة على الفراش باهمال وبدء في فك ازرار قميصة اقتربت منه نور وطبعت قبلة على وجنته.

نور، شكرا على اللي عملتو انهرده انا بجد انبسطت
لم يرد ادهم
نور، امممم انت زعلان بقى خلاص بس يعني انا زعلت انك نسيت عيد ميلادي
ادهم وهو يضمها الية، هو انا اقدر برضو
نور، ايوة تعرف لو كنت نسيت كنت دبحتك
ادهم، طب غمضي عينك
نور، إيه هترميني من الشباك ولا إيه
خبط ادهم دماغها بخفة، غمضي يا لمضة
نور، تدفع كام
ادهم، واللهي مش انا اللي عايز هدية
نور، لا لا خلاص هغمض.

اغمضت نور عينها ذهب ادهم نحو الدولاب واخرج خاتم وسلسلة جميلة من الذهب الابيض جثى على ركبتة امامها
ادهم، افتحي عنيكي
فتحت نور عيناها وضعت يدها على فمها من الصدمة مد ادهم الخاتم
ادهم، تقبلي تكوني شريكتي وكل حياتي ومراتي وحبيبتي وام عيالي
اومات له نور اخذ يدها ووضع بها الخاتم ثم نهض من على الارض واحتضنها بقوة اخرج السلسلة من جيبة ووضعها على عنق نور.

ادهم، لو خوفتي في اي مرة امسكي السلسلة دية جامد هتلاقيني عندك
نور، بحبك
احتضنها ادهم واصبح يلف بها انزلها على الارض امسك وجهها بين يديه طبع قبلة على جبينها نزولا إلى شفتيها ليقبلمهم بكل قوة وتبعتة قبلات هادئة على شفتيها ورقبتها لتسقط الستائر الحمراء وليصبح القمر والنجوم شاهدين على العشاق وترفع الاقلام عن الكتابة وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح((يلا بيتك بيتك انت وهو عيب كده )).

اسيقظت نور وشعرت بيد ادهم التي تحاوط خصرها ووجهه المدفون في عنقها مدت يدها لتلامس وجهه امسكها ادهم
نور بصدمه، عاا انت صاحي
ادهم، مسكتك كنت بتعملي إيه
نور، مفيش عايزة اقوم بدل ما انت ماسكني كده
ادهم، طب مش تصبحي عليا
نور، صباح الخير يا سيدي
ادهم، لا انا مش موافق
نور. يووه يا دومة بقى
ادهم، ايوة وخلينا زي ما احنا في الحلاوة دية
نور، طب ممكن اقوم
ادهم، لا انا مش عايز
نور، يا ادهم بقى اتاخرنا.

ادهم، يا نصابة البيت الساعة 10بيصحي مش 8
نور، امممم طب ممكن اقوم
ادهم، لا انا عايزك تديني بوسة حلوة كده وساعتها هقرر تقومي ولا لا
نور، يا شيخ
ادهم، خلاص خليكي انا اصلا عايزك في موضوع طويل وشرحو مهم جدا جدا
نور، لا لا خلاص
اقتربت نور وطبعت قبلة سريعة على شفتية وارادت ان تهرب لكن خطفها ادهم إلى عالمه الخاص
اما في الاسفل
رؤي، هي نور اتاخرت في الصحيان كده ليه
زهرة، وانتي مالك متخليكي في نفسك قليلة ادب صحيح.

رؤي، حاضر يا مامتي حاضر انا هروح اشوف الفطار
زهره، صحيح انا يمكن اخلى نور وادهم يفطرو فوق
رؤي، نعم نعم يا عووومر
زهره، نعم
رؤي، احم مش قصدي بس يفطرو فوق بتاع إيه ها
زهره، اياكشي تنشكي في لسانك اللي عايز قطعو ده
رؤي، ربنا يسامحك
اما في الاعلى كانت نور تقف امام المرأه تصفف شعرها خرج ادهم من الحمام وهو يجفف شعره
ادهم، انا مش عارف ازاي قدرتي تقنعيني ننزل تحت.

اقتربت نور من بدلال، سهله عليا يا حبي ولا انت إيه رايك
حملها ادهم، انا من راي ان نفضل هنا
نور، لا خلاص يا ادهم انا عايزة انزل نزلني متبقاش بايخ
ادهم، طب انا مش نازل بقى
نور، لا انت بتخم وربنا
ادهم، بقى في واحدة جاية من برا وبتدرس صيدلة تقول بخم
نور، يعني انت سبت الجملة كلها ومسكت في بخم يلا يا ادهم ننزل بقى
انزلها ادهم، ماشي بس انا سايبك بمزاجي ها
نور، طب يلا بقى علشان خاطري
نزل الاثنان.

رؤي، ما بدري كنت اقعدو شوية كمان
ادهم، واللهي فضلت اقولها هي اللي اصرت
نكزتة نور في كتفة
رؤي، لا واللهي جاي على نفسك
ادهم، علشان تعرفي
رؤي، لا انت غلس وبارد وانا هقوم اكلك لو مسكتش
زهره، بس بس بطلو لعب عيال
ادهم، مش عارف يا امي اطفال
نور، لا وانت ماشاء الله حوش العقل
ادهم، ماشي ربنا يسامحك انا جعان
رؤي، الساعة11 يا مفتري والعيلة كلها فطرت وانت جاي تقولي جعان.

ادهم، شوفتي يا ماما الوحشة مش عايزة تعملي اكل وانا هموت من الجوع
زهره، لا ازاي روحي يا بت حطي لاخوكي ياكل
رؤي، هو انا كنت خلفتو ونسيتو حتى بعد ما اتجوز ما امراتو واقفة اهي
ادهم، ولا تزعلى روحو انتو الاتنين اعملولي فطار
نور، نعم نعم يا مصطفي
زهره، هار اسود واحدة عمر والتانية مصطفي روحو انتو الاتنين
زفرت الفتاتان بضيق وذهبو
رؤي، هي يوم باين من اولو
نور. حضري وانتي ساكتة.

انتهو الفتاتان من الفطور ووضعوة امام ادهم جلست نور ورؤى امام ادهم بينما غادرت زهره ظل ادهم ياكل كثيرا والفتيات ينظرن لبعض وينظرو له لاحظهم ادهم
ادهم، في إيه بتبصو كده ليه
رؤي، لا يا حبيب اختك كمل شكلك تعبان
ادهم، تعبان اووي اوووي ربنا يعني اصلي بشقى
نظرت له نور بغضب
رؤى. لا مهو واضح كمل كمل.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة