قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية بنت الحداد للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع والعشرون

رواية بنت الحداد للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع والعشرون

رواية بنت الحداد للكاتبة أماني فهمي الفصل السابع والعشرون

في قصر المالكي
كان ليث يجلس في مكانة المعتاد امام البحيرة و هو حزين على عدم العثور على تلك الصغيرة الجميلة فشعر باحد يجلس بجوارة
ليث: هتقعد مسمعش صوت
مر الوقت و لم يتحدث ليث فقط مغمض العينين لا يرد ان يفتحهم لانه يتخيل تلك الصغيرة الجميلة
صوت: بتحبها
ليث بخضة: جدي
المالكي: مالك حبيبي
ليث بابتسامة: سلامتك يا حبيبي
المالكي: هي مين
ليث: تقصد ايه.

المالكي: هي مين اللي حفيدي و كبير العيلة من بعدي سرقت قلبة و حرمت النوم على عيونة
ليث بابتسامة: مفيش جد يقدر يسرق قلبي
المالكي: لانه ملكته خلاص
ليث: اااااااااااااه يا جدو هي فعلا ملكت قلبي من اول نظرة و سرق النوم من عيني و مش لقيها
المالكي: يعني ايه مش لقيها.

ليث: من عشر سنين كنت في مصر و خصوصا في الإسكندرية مع عمي وليم و رحنا البحر و هناك كان في بنوتة هتغرق فرحت بسرع لحقتها و ضمتها لحضني و لما بعدت بصت ليا ببراءة جميلة و ابتسمت و جت تجري مسكتها بسرعة و سألتها اسمك ايه قالتلي قلب و سألتها هتيجي هنا تاني قالتلي اه كل سنة بنيجي هنا و وعدنا بعض اننا نتقابل كل سنة في نفس المكان و عمى وليم نده عليها و لما رجعت ليها مش لقتها بس لقيت السلسلة بتاعتها.

اخرج ليث السلسلة التي كانت تحتوي على قلب صغير و امسكها جده
المالكي: علشان كده بتسافر كل سنة لمصر في نفي المعاد
ليث بحزن: اه
المالكي بحزن: حاول تنسي و تعيش حياتك
ليث بضحك: انسي و كبر دماغك عوزين نعمل خطوبة مروان و دارين عوزين نفرح
المالكي: و انت حبيبي بتخاف علي الكل و بتسعد الكل و مفكرتش في نفسك.

ليث: انا دعيت ربنا لو ليا نصيب فيها يرزقني بيها و يزرع حبها في قلبي و يزيد و لو مليش نصيب فيها ينزعلها ربنا من قلبي
المالكي بحنان: اوعدك يا ليث لو لقينا البنت ديه حتى لو مش عوزة هغصب عليها الجوازة و هسلمها ليك
ليث: حبيبي يا جدو
حضنة ليث و قبل راسه
المالكي بضحك: يالا قوم ياض قاعدين بقالنا كتير و سايب حبيبتي لوحدها
ليث بضحك: جامد انت لوكا
المالكي بضحك: لوكا يا ابن الكلب
ليث بضحك: حبيبي و الله.

عادو إلى القصر و جلسو و هو يضحكو
المالكي بجدية: دارين جالها عريس و انا موافق
مروان بصدمة: عريس و انا جدو انا اللي طلبها منكم من زمان و نفسي تكون من نصيبي
دارين بدموع: انا مش عوزة اتجوز
مروان بغضب: دارين ملكي انا و بس دارين عمرها مهتكون لي راجل غيري
المالكي بجدية: انت بتحدي المالكي
مروان بغضب أعمي: انا انسف الدنيا و دارين متشلش اسم غير اسمي مروان المالكي
صوفيا: انت بتقول ايه مالكي.

المالكي: انا قولت قراري و محدش يقدر يرجعني فيه
مروان بدموع: جدو طيب انا عملت ايه انت عارف و الكل عارفين اني بعشق دارين و بتمني اليوم اللي اسمها يبقي علي اسمي ليه عاوز تحرمني منها انا عمري معصيتك
شمس: ليه بابا ليه
المالكي: خطوبة دارين الاسبوع الجاي
مروان بغضب: مش هيحصل سامع مش هيحصل
ليث: مروان اهدي
مروان بغضب و دموع: اهدي اهدي اذاي انا بحب دارين ليث علشان خاطري اتكلم مع جدو و عرفه اني بحب دارين اوي.

المالكي بجدية: يوم الخميس خطوبة دارين و انت يا بيه ابقي خد خطبتك وروح هات الشبكة و بلاش تسترخص تسترخص
فارس بضحك: تصدق يا مالكي انا صدقتك عليا النعمة
وليم بضحك: واد يا مروان خف في الفلوس شوية انا مش عاوز أعلن افلاسي
مروان بدموع و صدمة: هو انا العريس
المالكي بضحك: اه مفيش حمار غيرك هيشيل
مروان بفرحة: موافق اشيل هبقي اسعد انسان في الدنيا كلها بحبك اوي يا جدو بحبك اوي.

نظر مروان لدارين التي تبكي بين احضان شاهندة فتوجه لها و ضمها لحضنة و قبل رأسها بكل حنان و حب
مروان بعشق: مبروك يا عشق مروان
فارس بغضب: ابعد عن بنتي يا حيوان
مروان: اعمل حسابك يا مالكي يوم الخميس الجاي فرحي مش خطوبة و انتى تعالي معايا
فارس بغضب: لا و الله يا مالكي لو وافقت على الكلام الأهبل ده هزعلكم كلكم
صفا بجدية: الخطوبة الخميس الجاي و الفرح بعد شهرين
فارس: لا يا صفا بنتي لسه صغيرة.

مروان بتصفير: حبيبتي يا صافي يا عسل يسلم لسانك اللي بينقط سكر
ليث بابتسامة: مبروك يا ميرو مبروك يا ديدا
انهالت المباركات و كان فارس يجلس و هو غضبان لان ذلك مروان قد انتصر عليه و سيأخذ صغيرتة منه
مروان: فارس هو انت مش موافق
فارس بغيظ: بنتي لسه صغيرة
مروان: صدقني هتفضل بنتك بس انا بعشقها انت مجرب العشق و الغرام انا مش عاوز في يوم اشوف نظرة كره منك ليا و كمان مش عاوز منك في يوم تخيرها بينا.

فارس بابتسامة: انت ابني يا حمار و لما بعمل كده بناغشك و بس تعرف انك يوم مهي اتولدت و انت اول واحد شلتها و يومها كمان نسبتها لنفسك و انا وعدت نفسي عمري مهقف في طريقكم بس حافظ عليها و حافظ على نفسك
مروان بفرحة: بحبك اوي يا فارس ربنا يخليك لينا
فارس بحب: مبروك يا حبيبي انت ابني التاني يا حمار
ليث بضحك: المفروض يا حمار تيجي تبوس ايدي علشان انا اللي قولت لمالكي و هو ساعدني.

شمس بزغاريط: مبروك يا قلب امك مبروك يا ديدا
سعد الجميع و نقضي الليل بسعادة و فرحة لهم.

في صباح يوم جديد، في قصر السلاب
كان العمل علي قدم و ساق لأجل زفاف احفاد السلاب فقد قرر محمد السلاب إقامة حفل الزفاف في القصر و بعد ذلك يذهب العرسان إلى شهر العسل
صفا: مش ناوي انت كمان ايار
ايار بابتسامة: لسه بدري
صفا: يا بني انت عندك 30 سنة بدري ايه
ايار: سبيها لوقتها
ماجد: ايار انت بتحب مسك البحيري صح
ايار: ميك مين اللي احبها بس هي تتحب صح.

صفا: اوي اوي عسولة و رقيقة و جامدة و سند و ظهر ليك وقت الشدة
ميرا: و بصراحة عيونها اول ما شفتك كانت بتلمع من الفرحة شكلها بتحبك
ايار: سبيها للظروف
ياسر: ايار تعالي ساعدني
مراد: لا ايار هيساعدني انا
ايار: مش عاوز ارف تعالو انتم الاتنين هساعدكم
خرج ايار مع الشباب لتجهيز كل شي
ارسل ماجد جميع الدعاوي للأشخاص الهامة و الصحافة لزواج الموسم فالجميع متحمس لذلك الزواج.

في فيلا يوهان
جاء يوم التسليم و جاء يوهان مع خطيبتة لاستلام الفيلا
يوهان بذهول: هل تلك التحفة هي فيلتي
عمار بابتسامة: نعم سيد يوهان
لي صول بفرحة: اشكركم بشده فتلك الفيلا لم تكن بتلك الروعة و الجمال الذي اتخيلة اشكركم بشده
يوهان: اين المهندسة مسك
مسك بابتسامة و هي تنزل: انا هنا
لي صول: أين كنتي
مسك بابتسامة: كنت أفعل الرتوش النهائية حتى اسلمها
عمار بجدية: ما رأيكم ان تشاهدو الفيلا حتى تبدون رايكم بها.

يوهان: حسنا
مسك بالعربي: مودى معاهم هعمل شوية مكالمات
عمار بحنان: ماشي حبيبتي
اخذهم عمار و جعلهم يشاهدون الفيلا باسرها و كان تعابير وجههم هو أكبر دليل علي نجاح الشباب
يوهان بابتسامة: لقد وثقت في الأشخاص الجيدون فأنتم جيدون في ذلك المجال
عمار: سيد يوهان نحن نعمل في ذلك المجال منذو عده سنوات و معرفين في مصر
يوهان: حسنا هذا هو المبلغ المتفق عليه مع المهندسة مسك و ذلك مكافأة ليك علشان بجد انت شغلك ممتاز.

عمار بذهول: حضرتك بتقول ايه
يوهان بابتسامة: صديقي هذا ليس تقليل منك هذا تعبير محبه مني لك
قام يوهان بطي الشيك و وضعة في جيب عمار
دخلت مسك و هي تبتسم
يوهان: شكرا لكي انستي على مجهودك الرائع
مسك بابتسامة عملية: شكرا لك سيد يوهان فقط إذا سألك اش شخص عن العمل هنا فقط اعطي له رقمي
لي صول: بالتاكيد عزيزتي فأنتي فنانة رائعة
مسك: مبارك عليكم الفيلا و الآن سوف نغادر
يوهان: حسنا انستي شكرا لكي مرة أخري.

غادرت مسك و عمار الفيلا و تنهدو
عمار بابتسامة: مبروك عليا اول مكسب
مسك بابتسامة: مبروك عليا اول شغل و بإذن الله هيبقي فتحة خير علينا
عمار: اتفضلي يا هانم
مسك: تسلم يا برنس دلوقتي عوزين نقعد و نشوف صرفنا كام و معانا كام
عمار: يبقي ضيفي المبلغ ده على الشيك اللي معاكي
مسك باستغراب: شيك ايه ده
عمار بضحك: عمولتي يا اختي عم يوهان ادهالي
مسك بضحك: و الله العظيم راجل بيفهم
انطلق عمار إلى النادي.

في النادي
وصلت سيارة مسك فاسرع الأمن بفتح البوابة لدخولها و نزلو و توجهو إلى احدي التربيزات و جلسو
عمار: احنا كده صرفنا في الليلة ديه 250 الف
مسك: يعني كام اجنبي
عمار: يعني حوالي مليون و كسر
مسك: يوهان مسلم لينا مليون و نص يعني كده طلعنا كسبنين حوالي 400 الف يورو
عمار: متنسيش الشيك ده
مسك: و الشيك ده ب 200 الف يورو
عمار بسعادة: يعني الحمد لله كسبنا 600 الف
مسك بسعادة: الحمد لله.

عمار: قوليلي بقي هتروح فرح السلاب
مسك: اكيد
عمار: بس الخوف من ايار
مسك: من حيث
عمار: ليعمل فيكي ذي ما انتي عملتي فيه
مسك بخبث: بالعكس ده هيرحب بيا كويس
عمار: مبقتش افهمك مسك
مسك بابتسامة: مطلب لينا اكل
عمار بغيظ: ماشي يا اخر صبري
ضحكت مسك بشدة و طلب عمار الطعام و جلسو ياكلون و بعد ذلك عادو إلى القصر.

بعد مرور اسبوع
اقيم خطوبة مروان و دارين و كانت السعادة حليمة القصر
صدق يوهان و قد تحدث مع صديق له على شغل مسك
اتصل صديق يوهان على مسك و رتب معها ميعاد و ذهبت له و معها عمار و الفريدو
طلب ماركو صديق يوهان منهم تجديد الفيلا الخاصة بيه فوافقت مسك
طلب الفريدو الدخول مع الشباب في الشراكة فوافقو
بحث عمار عن مكان لاقامة شركة و وجد المكان المناسب.

رفض فريد ان يقوم الشباب بشراء مكان للشركة و اعطي لهم دور كامل في احدي الابراج السكنية.

يوم فرح
تجهز الجميع للذهاب إلى قصر السلاب
وصل الجميع و كان في استقبالهم محمد السلاب و ماجد السلاب و زوجته صفا و نور السلاب و زوجته فريدة و ايار و فريد
دخل حازم و هو يمسك ايده لينا و رحب بهم الجميع
و دخل خلفة مالك و هو يمسك في ايده سارا
و توافد الجميع و اخيراو كان الحدث المنتظر دخول
فريد البحيري و هو يمسك يد مسك البحيري التي كانت تتالق بفستان باللون الرصاصي و ترفع شعرها إلى الأعلي بكل فخامة و رقي.

فريد بابتسامة: مبروك يا محمد عقبال عيالهم
محمد بابتسامة: خلاص يا فريد الواحد مش هيعيش اكتر من كده
مسك بابتسامة: ليه كده ربنا يديكم طوله العمر و تفضلو موجودين في الدنيا علشان لما نغلط نلقيكم دايما في ظهرنا
محمد بابتسامة: و الله يا مسك يا بخت اللي هتكوني من نصيبة
ايار بسخرية: متخفش مش هتعمر كتير اصل الايد اللي تمسك الحديد تبقي مش ليها في الانوثة.

مسك بدلع: بقي بذمتك كل ده و مفيش أنوثة توتوتوتوتوتو ابقي روح لدكتور عيون يعملك نظارة علشان تشوف
نور بضحك: بصراحة مسك بتتكلم صح ديه ما شاء الله عليها ملكة جمال
فريد بتملك: مسكي ليه صغيرة و مش بتفكر في الجواز دلوقتي خالص صح مسكي
مسك بابتسامة: صح فيري
ايار بتأكيد: منورة قصري مسك.

مسك ببرود: تصحيح معلومة يا بن السلاب ده قصر العيلة و اكيد طول مجدك في نفس مش هيبع القصر ليك لكن انا لو طلبت من فريد البحيري هيوافق من غير تردد لانه عارف انا مين
ايار: متفرحيش اوي كده عندك ولاد عم مش سهلين
مسك ببرود: الوقت بيمشي مش هتطلع تجيب اخواتك البنات
محمد بجدية: ايار اطلع هات اخواتك و نزل
صعد ايار إلى الاعلي و احضر ميرا و ماهي و نزل إلى الاسفل و سلمهم للشباب.

استمر الحفل و كانت أنظار مسك بالفعل تدل على حبها لايار
ابتسم ايار بخبث و قرر كسر قلب مسك
ايار بابتسامة: ممكن مسك ترقصي معايا
مسك بابتسامة: ايه عاوز تسبني في نص الرقصة ذي معملت معاك
ايار بحنان: عمري معملها ميكو
مسك بابتسامة: ماشي ايرو
نظرت مسك لفارس نظرة فهمها جيدا و توجه و وقف في مكان بحيث يكون قريب من مسك اذا غدر بها ايار.

و بالفعل ذهبت مسك و رقصت بين أحضان ايار الذي كان يرقص معها بكل نعومة فرتخي جسدها بين ايده فبتسم بفخر لجعله تذوب بيه اكثر و اكثر
ايار بابتسامة: تعرفي انك وحشتيني اوي
مسك بابتسامة: عاوز توصل لايه ايار
ايار: و لا حاجة انا كنت غبي معاكي اول مرة و رد فعلك كان طبيعي بس يعني انا مغرور شوية صغيرين
مسك بضحك: لا مغرور كتير
ايار بتذمر: ميكو هزعل منك.

مسك بابتسامة: متقدرش تزعل علشان هترجع تصالحني تاني و نرجع ذي دلوقتي
ايار بابتسامة: عندك حق
استمر الاثنين في الكلام و نسيو الموسيقي التي انتهت من فترة و هم مستمرين في الرقص و الكلام
مونيكا: ايار بيخطط لمصيبة
فريد: تقصدي ايه
مونيكا: ايار عاوز يكسر قلب مسك
ياسر: يبقي مجنون
ميرا: حرام عليه مسك لسه صغيره على كسره القلب ديه
ماهي: لاااااااااااا اكيد لا.

مونيكا: صدقوني بكرا الصبح هيكون الصبح الاول علاقة حب تربط بين ايار السلاب و مسك البحيري و هو مش هياكد و لا هينفي لغاية متقع مسك و بعد كده هيسبها بفضيحة
مراد: مونيكا بتتكلم صح
فريد: ربنا يستر من اللي جاي فريد البحيري مش هيسكت على كسره قلب حفيدتة و خصوصا مسك
انتهي حفل الزفاف و غادر الجميع و ذهب العرسان لقضاء شهر العسل في احدي الجزر.

في جناح ايار
دخلت مونيكا إلى الجناح و جلست على السرير امام ايار
ايار بضحك: و الله كنت متأكد خير
مونيكا: بلاش ايار
ايار: بلاش ايه موني
مونيكا: بلاش تكسر قلب مسك هي صغيرة و لسه طايشة و فرحانة بنفسها
ايار: و مين قالك اني هكسر قلبها
مونيكا: لاني عرفاك اكتر من اي حد انا مش بس بنت عمك و لا شغالة معاك لا انا تربية ايدك يا ايرو
ايار: موني حبيبتي بلاش توجعي راسك بالكلام ده.

مونيكا: علشان خاطري بلاش انا اكتر واحدة عارفة يعني ايه كسرة القلب
ايار بحنان: بعد الشر عليكي من الكسرة هو اللي حمار و خايب و اكيد بيحبك
مونيكا بدموع: هو بيحبني بس ذي ميرا و ذيك مش حاسس بحبي و عشقي ليه بس انا قررت هدوس على قلبي و اول عريس يتقدم هوافق عليه
فى لحظة شعرت بيد تسحبها من شعرها بشده و جدت نفسها امام فريد و كان منظره يغني عن أي كلام.

فريد بغضب مخيف: سمعيني تاني قولتي ابه هتوافقي على اول عريس ابقي قبليني
مونيكا بغضب: وسع انت فاكر نفسك مين علشان تتحكم فيا
فريد بغضب: لاني بحبك يا بقرة بس ابوكي قالي استني شوية
مونيكا بذهول: يعني نور قالك استنا و انت حمار وافقت
فريد بابتسامة: بعيد عن حمار ديه بس اه للأسف وافقت
مونيكا و هي تنزع شعرها من ايده: طيب يالا برا بقي و لما نور يسألني هقوله مش موافقة
فريد بغيظ: و الله اجوزك غصب.

مونيكا بغرور: مش هتقدر ايرو واقف معايا صح ايرو
نظرو على ايار و جدوه ينام بعمق في السرير و لا يهتم باحد
فريد بسخرية: واضح ان ايرو معاكي اوي
مونيكا: هو بس تعبان من الفرح و انت اصلا مالك ابعد عني
غادرت مونيكا جناح ايار و توجهت إلى جناحها و هي سعيدة
فريد بابتسامة: بحبك يا مجنونة
و غادر جناح ايار و توجهوالي جناحة حتى ينام.

في قصر البحيري، فى جناح مسك
كان عمار ينام على السرير و ينتظر خروج مسك من الحمام
مسك: مالك مودي
عمار: ايار بيخطط لحاجة مهمة
مسك بابتسامة: شكلك بقيت غبي يا روحي
عمار: مش فاهم
مسك: ايار عاوز يكسر قلبي و يزلني
عمار بصدمة: نعم اذاي و انتي متأكده
مسك: الظاهر نسيت اننا متعلمين اذاي نقرأ الشخص اللي قدمنا و كمان لغة جسمه و عيونه
عمار: بس ليه بالرغم انك ساعدتية ليه يعمل كده.

مسك: علشان لما كان هنا سبته واقف في نص الرقصة و كمان طردته من القصر غير لما يعرف ان المصنع بقي بتاعنا
عمار باستحقار: هو في ناس كده
مسك باسف: فيه و في كتير و كمان اللي اكدلي الكلام ده كلام مونيكا و هي بتتكلم مع أخواتها
عمار: لغة الشفايف صح
مسك: صح
عمار بخوف: و انت حبيبتي في اي مشاعر لايار
مسك بضحك: ايار و مشاعر في نفس الجملة حرام عليك مودى لا طبعا اخر راجل ممكن افكر فيه هو ايار
عمار: ليه.

مسك بجدية: ايار فارد نفسه باللقب اللي واخده و باسم عيلتة و غرورة مصورله ان اي بنت هيشاور ليها هتكون تحت رجله من غير نقاش و انا عاوزة الراجل اللي ارتبط بيه يحبني انا و عمري ميمنعني عن مستقبلي و نجاحي بالعكس يكون فخور بيا
عمار: ولا صاحب المدلية هو السبب
مسك بابتسامة: تعرف نفسي اشوفه
عمار: حبتية
مسك: معرفش بس اللي اعرفة اني لازم اسافر بكرا الريف الألماني
عمار: ليه مسك
مسك: لان الوقت جيه.

عمار: تعرفي ايه انا معرفتوش
مسك بتنهيدة: لما رجعنا من مصر دخلت على فيري المكتب لقيتة بيخبي حاجة و لما شفتها لقيت جواب من دادة نورا
عمار: تقصدي تيتة ماما لمار
مسك: دادة نورا مش جدته امنا ديه أنقذت امنا من الموت
عمار: مش فاهم فهميني براحة كده
مسك: الجواب ده كانت دادة نورة بتحكي اللي حصل من 21 سنة يعني لما مامي كانت بيبي صغير
عمار: معاكي الجواب
مسك: طبعا صورته على الفون خد اقراة.

اخذ عمار الفون و بتدا يقرأ الجواب.

{ عزيزي فريد لما تكون بتقرا الجواب ده دلوقتي يبقي معاناة اني قبلت وجه كريم و عوزة اعترف بحاجة حصلت من 21 سنة يومها مختار بيه الله يرحمة عرف ان مالك ابنه متجوز لوسيندا و كمان خلف منها جابه هنا و هي معاه و الطفلة معاهم وخيره بين انه بعيش بالقصر و يطلق لوسيندا ياما يخرج برا القصر و يحرمة من الورث ساعتها مالك وافق انه يمشي و جيه ياخد مراتة و بنتة بس للاسف حرس الباشا خدو الطفلة بالغصب و يومها مختار بيه امر ان الطفلة ديه تتقتل و محسش بنهيار لوسيندا و لا بصريخ مالك و امر الحرس برميهم برا القصر و خلي الحرس يقتلو الطفلة بس انت عارف ان بنتي و جوزها الله يرحمهم كانت حامل بس للاسف ماتت و هي بتولد و كمان الطفلة و جوزها مستحملش مات و انا كنت في القصر و عرفت كل حاجة و شفت بس محدش فيكو عرف بموت بنتي و لا الجنين خرجت ورا الحارس اللي خد الطفلة و اتحيلت عليه اخدها اربيها علي اساس انها بنت بنتي و هو وافق و خت الطفلة و رجعت القصر و انتم عرفتم بوفاة بنتي و جوزها بس الطفلة عايشة و بالرشوة نسبت الطفلة لاسم جوز بنتي دلوقتي اكيد عرفت مين هي الطفلة ايوة لمار بنت اخوكي كانت بتكبر قدامكم و بين اديكم و انتم متعرفوش بعد موت مختار بيه حاولت ادور على مالك بس للاسف معرفتش بس الصدمة لما عرفت ان مالك العربية اللي كان راكبها وقعت من الجبل و مات هو و مراتة انا دلوقتي عرفتك كل حاجة و يشهد عليا ربنا اني مكدبتش في حاجة انا كنت بخاف على لمار كأنها حفيدتي عامل لمار حلو و رجع نسبها لعيلة البحيري ضمها في حضنك هي مشفتش حنان ابوها و امها خليك انت الاب و السند ليها و قول لمسك الحقيقة و خليها تحبها اكتر لانها بتحب مالك و لوسيندا اوي و عرفها ان لمار من صلب مالك اخر حاجة عوزة اقولها سامحني خليني انام مستريحة في قبري المخلصة دائما نورة }.

عمار بذهول: يعني ماما لمار تبقي بنت اخو جدو فريد يعني ذيها ذي لينا و سارا
مسك: اه
عمار بذهول: اوعي تقولي الناس اللي في الريف الألماني بيكونو عيلة ماما لمار
مسك: اه
ع
مار: و انتي عرفتي منين
مسك: من الصورة المتعلقة عندهم في القصر
عمار: صورة مين
مسك: صورة فيروز البحيري امه لفريد و مالك
عمار: انتي عارفة الصدمة على لمار هتبقي اذاي
مسك: سلمها لله تعالي ننام بقي و رانا سفر
عمار بغباء: معلش هما مين اللي ورهم.

مسك برفع حاجب: انا و انت يا بن فريدة
عمار بضحك: طبعا يا روح ابن فريدة
نامو بجوار بعضهم البعض بعد ان قامت مسك بحمل الكرسي الذي تضعة خلف الباب و فتحه بالمفتاح حتى لا يدخل عليهم احد و يسمع الكلام.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة