قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية بنت الحداد للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والثلاثون

رواية بنت الحداد للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والثلاثون

رواية بنت الحداد للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والثلاثون

في قصر البحيري
وصلت السيارات إلى القصر و نزل منها الشباب و توجهو إلى الداخل
فريد بفرحة: حمد لله على السلامة يا حبايبي
مسك بابتسامة: فيري وحشتني
عمار بابتسامة: فيري حبيبي و حشتني
جري الشباب على فريد الذي حضنهم بشدة
فريد بابتسامة: وحشتوني اوي يا مجانين
مسك بضحك: و الله يا فيري الرحلة ديه كانت عوزاك
ادهم و هو ينزل: يادي النيلة الصداع وصل
مسك بغيظ: و انت مالك مش عجبك حط قطن في ودانك.

فارس بفرحة: حمد لله على السلامة يا ولاد
عمار بفرحة: بابتي حبيبي
مسك بفرحة: بابتي حبيبي
حضنهم فارس بشدة و حب
فارس بابتسامة: عملتم ايه هناك
مسك: الحمد لله تفوقنا بامتياز
يوسف: فين يا بت بتقي فلوسي
فارس: صح بقي يا بنت الكلب كل يه فلوس تسحبيها ليه بجهزك
حازم بضحك: طبعا انا مش هسال عن الفلوس
ادهم بضحك: الحمد لله انا مدفعتش
فلك بضحك: ههههههههههه لا يا حبيبي دفعت
ادهم بذهول: هو الشيك اللي طلبتية كان ليها.

جي جي بفرحة: ااااااه لميكو
عمار بضحك: الله اكبر العيلة كلها اتقلبت معاده الكبارة فيري
عمار بضحكة رنانة: و الله اول واحد دافع
فارس: يا بنت النصابة قلبتي العيلة
مسك بدموع وهمية: بصراحة الفلوس كلها ضاعت
فريد بحنان: فداكي كنوز الدنيا يا قلبي
لينا بسخرية: يعني عيلة ضحكت على رجالة العيلة
مسك ببرود: و الله يا لينا شي ميخصكيش انا راضي و هما راضين انت ايش حشرك
حازم بابتسامة: فداكي يا قلبي.

يوسف: لاااااااا انا عاوز فلوسي
فريد: كام يعني
يوسف: ربع مليون
مسك بشهقة: يا بن النصابة بقي 100 الف خلتهم ربع مليون
حازم بضحك: دايما كاسفنا
مسك: علي العموم الشنطة السوده لزومي و الشنطة الحمرا لدومي و الشنطة الزرقاء لملوكا و الشنطة البمبي ليوسف و الشنطة الخضرا لفيري
نظر الكل الكل للشنط فاسرع يوسف باخذ شنطتة و لكن وجدها صغيرة جدا
يوسف بغيظ: بقي حازم كل الشنطة ديه و انا الشنطة ديه ليه.

حازم بضحك: فرق الفلوس يا حمار
يوسف: ظلم ظلم ظلم
مايا باحترام: حمد لله على السلامة انستي
مسك بابتسامة: الله يسلمك مايا من فضلك خلي حد يطلع الشنط جناحي
ادهم: ميكو هو انتى ليه سافرتي الصين و كل حاجة موجودة هنا.

مسك: الجودة انا نزلت السوق هنا و لقيت كل حاجة صنع في الصين انا ليه انزل اجيب من هنا و تحمل تمن البضاعة بأكثر من سعرة الأصلي هما مش بيعلو بالمعقول لا هما بيعلو بجنان علشان تمن السفر و الشحن و التخزين و التجزئة فكل ده تكلفة بتزيد على سعر المنتج
فريد باعجاب: و انتي بقي هيطلعلك مكسب
مسك: الحمد لله بس يعني
احمد و هو يدخل: السلامة عليكم
الكل: و عليكم السلام
احمد: حمد لله على السلامة شباب
عمار: الله يسلمك.

احمد: ميكو انتم باعتين شحنة على الشركة بتاعتنا
مسك: لا احنا هنستلمها من المينا ملناش دعوه بحد
فارس: يالا يا ولاد اطلعو خدو دش و نزلو علشان تاكلو و تنامو
مسك: لا مجال للنوم يا فروستي
عمار: لولو حبيبتي مالك
لمار بابتسامة حزينة: مفيش
مسك بلهفة: في ايه لولو
لمار بحزن: انا عوز اسيب البيت
مسك بشهقة: ليه يا عمري هو فارس زعلك و لا مش موفق
فارس بغيظ: بس يا سفلة موفق طبعا
عمار: امال في ايه
فارس بغيظ: الهانم بتتوحم.

مسك: و انت زعلان ليه هات ليها اللي هي عوزاه
فارس بضحك: و الله كان بودي بس مينفعش
عمار: هي طالبة ايه
فارس: اقول
لمار بحزن: اقول عادي
مسك بحنان: اهدي يا قلبي مسك قولي عوزة ايه و انا هروح اجيبة حالا
فارس بضحك: قولي يا حلوة قولي
نظرت لمار له و نفجرت في الدموع فتوجه لها فريد و اخذها بين أحضانة
فارس بزعل: اسف لولي و الله العظيم مقصدش ازعلك
فريد بحنان: عوزة ايه يا قلبي و انا هجيبة
لمار بدموع: مش عوزة حاجة.

مسك بعصبية: بابا هي عوزة ايه
فارس: لمار عوزة كأس خمرة
شهقات ملئت المكان و صدمة سيطرت على الجميع
مسك بذهول: معلش لمار عوزة ايه
فارس بضحك: عوزة خمرة
مسك: نوع معين و لا اي حاجة
لمار بدموع: اي حاجة
وقفت مسك من مجلسها على الارض و تصلت على أحدي الحرس طلبت منه صندوق مشكل من اجود و افخم انواع الخمور و اغلقت
مسك بحنان: حالا هيجي صندوق مليان يرتمي تحت رجلك
لمار بفرحة: بجد يا مسك
مسك بابتسامة: بجد يا عيون مسك.

عمار بضحك: قوليلي يا لولو انتي اتوحمتي علي ايه في مسك
فارس بضحكة رنانة: على سجارة حشيش و ابوك اللي جابها
مسك بضحكة: علشان كده انا دماغي متكلفة
يوسف بضحك: و كندا عمي
فارس بضحك: لاااااااا كندا بقي غير كانت بتشم
ادهم بضحك: هيروين
فارس بضحك: لا كوله
ضحكات رنانة صدي صداها في القصر و بعد فترة دخلت مايا و اخبرتها ان جاك يرغب في رأيتها فسمحت له بالدخول
دخل جاك و هو يحمل صندوق و وضعه أمامها.

جاك: انستي هذا ما طلبتية
مسك بضحك: اجود الأنواع
جاك باستغراب: اجل انستي فمنهم المعتق منذو سنوات
مسك بضحك: يعني خمرة معفنة و منتهية الصلاحية
جاك: لا انستي فذلك الخمور كلما تقدم كلما اصبحت اجمل
مسك بابتسامة: شكرا جاك
جاك: و لكن انستي فأنتم مسلمين و انا اعمل هنا منذو سنوات لم أشاهد احدي الرجال يتناول الخمور
مسك بضحكة رنانة: انه الوحم يا صديقي فلدينا امرأة تتوحم على هذا.

جاك: وحم امركم غريب أيتها النساء تتوحمون علي اشياء غريبة و عجيبة
مسك: قولي بقي كيف يشرب تلك الأنواع
جاك: جميعهم يضاف عليهم بعض الماء او الصودا و بعضهم يشربون هكذا
مسك بضحك: شكرا لك جاك
غادر جاك و طلبت مسك كوبيات و تلج
مسك: مايا ايه شرايح الليمون ديه
مايا بضحكة مكتومة: لأجل ذلك المشروب فإنا اشاهدهم ياكلون شريحة ليمون بعد الكأس
غادرت مايا و جلست مسك امام لمار
مسك بضحك: وحش العيلة يشرب ايه.

لمار بفرحة طفلة: عوزة كوباية من كل نوع
عمار بتصفير: شكل الليلة صباحي يا ابو الفوارس
يوسف بتصفير: العب يا ابو مسك
فلك: مسك انا كمان عوزة اجرب
ادهم: نعم يا روح امك
سما بضحك: امها بنفسها هتجرب
مسك بضحك: الله يخربيت فقرك يا لمار حرفتي العيلة
فتحت مسك احدي الزجاجات و افرغت للجميع
فريد بغضب: اوعي حد يمد ايده محدش هيشرب الارف ده
يوسف: ليه بس يا جدو
فريد بغضب: و انتي يا كبيرة يا عقلة عارفة ختي كام ذنب.

مسك ببرود: يعني محدش فيهم هيشرب
فريد بغضب: ايوه
رفعت مسك إحدى الزجاجات على فمها و شربت منها فقوقف فريد بغضب و سحبها منها و جاء ليرفع ايده و لكن لم يستطيع
مسك ببرود: انا عمري مكنت هسمح لحد من اهلي ينضر و لا اخد سيئة واحدة علشان الارف ده بس علشان خاطر امي عملت كده انا لما كلمت الحارس قولتله يجيب زجاجات عصير و واحد بس يسيب ربعها و يكمل الباقى عصير و علشان هي متعرفش اصلا الريحة و لا الطعم.

اما لمار فحملت الزجاجة و قامت تجلس بعيد تستمتع
فارس: هي لولي فين
كندا بضحك: لا ماما عايشة احلي عيشة
فارس بشهقة: يالهوي
جري فارس و اخذ الزجاجة من لمار و حملها و صعد إلى الأعلي
عمار بتصفير: عيش يا فروسة
فريد بسخرية: قولتي للحارس يبدل المنشروب صح
كانت مسك تنظر لفريد باستغراب مضحك
فريد بخوف: مسك حبيبتي ملك
مسك بهمس: هشششششششش اسكت اخوك واقف وراك
فريد: اخويا اخويا مين
مسك بضحك: ايه ده هو انتم ملكش تؤام.

فريد: لا مليش
مسك بضحكة رنانة: امال ليه في اتنين منك
عمار بضحك: هو اشتغل تعالي يا روحي
مسك بضحك: مودي حمد لله على السلامة وصلت امتي
عمار بضحك: من اول المنتخب
مسك بزعل: مش انا قولتلك خدني معاك
عمار بحنان: بكرا يا روحي
مسك بفرحة: بجد مودي
عمار بحنان: بجد يا روح مودي يالا على النوم
صعد عمار و هو يساعد مسك و توجهو إلى جناحها و وضعها علي السرير
فريد بغضب: مايا مايا مايييييييا
مايا: تحت امرك فريد بيه.

فريد بغضب: ارمي الارف ده في الحوض و ممنوع حد يشرب منه
مايا: اوامرك
حملت مايا الصندوق و توجهت إلى المطبخ
فريد: الكل علي النوم
لينا بخبث: انت زعلان ليه عني مش انت اللي مدلعهم اشرب بقي
فريد بغضب: براحتهم لينا براحتهم يعملو اللي هما عوزينه البيت بيت أهلهم و منعي الكلام
صعد فريد إلى الأعلي و نسحب الجميع إلى اجنحتهم
لينا بغضب و غل: و الله مهسيبك يا بنت الخدامين.

حازم بارف: كفاية بقي غل و حقد ليه كل ده ليه بتكرهي لمار اوي مده علشان احسن منك في الاول و دلوقتي ديه بقت عيشة تارف
صعد حازم إلى جناحة
لينا بغل: كسبتي الكل يا بنت الخدم حتى بنتك سيطرت على فريد بنفسه مش هسيبك هحسرك على الكل.

في الصباح، في جناح مسك
صحيت مسك على وجع رهيب في رأسها و جلست على السرير بتعب
مسك: اه دماغي وجعاني اوي هو ايه اللي حصل
فريد ببرود: و لا حاجة شربتي خمرة بس
مسك بابتسامة: طيب الحمد لله كنت بحسب عملت مصيبة
فريد: خدي اشربي القهوة ديه علشان الصداع
مسك: بقولك ايه فيرو تعالي بس كده أقرب
فريد و هو يقف بجوارها: عوزة ايه
مسك: تعالي بس هنا
جلس فريد على السرير فوضعت مسك رأسها على قدمة و رفعت ايده على شعرها.

ابتسم فريد على تلك المسك فهي تفعل اشياء كثيرة من حبيبتة و رفيقة دربة و ام أبنائه الاربعة مسك البحيري
فريد بحنان: وراكي شغل النهاردة
مسك بتنهيدة: للأسف الشديد اه
فريد: لو تعبانة ريحي
مسك: مش هينفع الشغل مش بيرحم
فريد بحنان: ربنا يقويكي يا عمري يالا قومي خدي دش منعش بس اشربي القهوة هضيع الصداع
مسك بطفولية: لا خليني نايمة شوية كمان
فريد بحنان: ايه رايك تروحي الشغل دلوقتي و بالليل تنامي في حضني.

مسك بغضب طفولي: ماشي فريد هات القهوة و عمل حسابك مش هكلم تاني
حمل فريد القهوة و أعطاها لها و هو يضحك بشدة على تلك الطفلة التي كبرت قبل موعدها
شربت مسك القهوة و توجهت إلى الحمام و اخذت دش بارد و خرجت جلست على الكرسي
فارس بحنان: مالك يا قلبي
مسك: اللي جاي صعب عليا
امسك فارس المشط و وقف خلفها يسرح شعرها كما كان يفعل و هي صغيرة.

فارس بحنان: اللي اعرفة اني مربي بنتي انها بمليون راجل و تفوت في الحديد مربي بنتي انها تقدر توازن الامور صح و بتعرف تقرأ اللي قدمها صح
مسك: تفتكر هقدر
فارس: بإذن الله هتقدري و خليكي دايما فاكرة انك بنت الحداد البنت اللي لعبت بالنار و الحديد و هي صغيرة
مسك بابتسامة: ربنا يخليكي ليا يا فروستي
فارس بحب: و يخليكي ليا يا مسك حياتي هسيبك علشان تجهزي
مسك: بابا عمي مالك عايش و انا عارفة طريقة.

فارس بصدمة: انتى بتقولي ايه
مسك بجدية: اللي سمعته و مينفعش نتكلم هنا لو عاوز تعرف اجهز و هنروح ليه
فارس: ربع ساعة بالظبط و هكون جاهز
خرج فارس من الجناح و توجه إلى جناحة و جد لمار مازالت تنام بعد ليلة البارحة التي عصفت بكيانهم
لبست فارس و تجهز و توجه إلى لمار و باس خدها بكل عشق و حب
فارس بعشق: حبيبتي انا خارج عوزة حاجة
لمار بنوم: مش قولت هتيجي معايا عند الدكتور.

فارس باسف: اسف يا عمري بس مسك محتجاني خليها بكرا
لمار بابتسامة: خلاص يا عمري و لا يهمك نروح بكرا
فارس بعشق: ربنا يخليكي ليا يا قلبي
غادر فارس الجناح و اخذ مسك و غادرو
مسك: عمار معلش خلي بالك من الشغل
عمار: راحة فين انتي و بابا
مسك: هنروح عند ملوكي
عمار: هو عرف
فارس: مش هينفع استغرب لأنكم واحد يالا مسك
مسك: جاك عمار في حمايتك مفهوم
جاك: مفهوم
غادرت مسك و فارس إلى قصر المالكي.

فى قصر المالكي
وصلت السيارات إلى قصر المالكي و نزلو منها
فارس: ده بيت مين
مسك: ده بيت عمك مالك يالا
دخلت مسك بروحها الجميلة الخفيفة
مسك بضحك: يا أهل البيت أين أنتم
صوفيا بفرحة: يا حبيبتي يا مسك نورتي البيت
مسك بابتسامة: صوفي حبيبتي وحشتيني اوي
صوفيا بفرحة: فارس يا حبيبي يا بني
فارس بابتسامة: طنط لوسيندا وحشتيني اوي اوي
حضنت لوسيندا فارس فهو كان بحبها بشدة منذو الصغر و كانت هي الوحيدة التي تطعمه.

مالك بغضب: صوفيااااااااااا مين ده
مسك بخضة: في ايه با ملوكي بصرخ ليه
مالك: مين ده صوفيا
فارس بابتسامة: وحشتيني اوي اوي يا عمي
مالك بذهول: فارس فارس يا حبيبي
حضن مالك فارس و تجمع الجميع وقفو يشاهدون من ذلك الغريب القادم مع مسك
اما الشقية فكانت تحمل صنية مليئة بالسندوتشات و تجلس على كرسي مالك الخاص الذي لم يجرء احد على الجلوس عليه غيره
مالك بابتسامة: تعالو نقعد علشان اعرفكم على بع.

تلاشت الابتسامة و رتسمت صدمة على وجه و جه الجميع من تلك التي تجلس على الكرسي و تاكل بسرعة و لا كأنها رأت طعام من قبل
مالك: حبيبتي تحبي اجبلك اكل تاني
مسك و هي تاكل: لا ربنا يخليك انا اصلا خلصت كل الاكل اللي علي التربيزة
ليث بضحك: و لا يهمك يا روحي في لسه اكل في التلاجة اجيبة
مسك: ربنا يخليك بس خلي الخدم يجهزو الاكل بسرعة علشان الواحد بيجوع بسرعة
فارس: يخربيت فجعتك هيقولوا ايه عليكي.

مالك بضحك: لا خلاص عرفنا انها طفسه ذي ناس متقلقش
فارس المالكي: مين ده بابا
مالك بابتسامة: اعرفكم فارس البحيري ابن اخويا و جوز اختكم
شمس بفرحة: هي اختي معاك صح انا نفسي اشفها
فارس المالكي بفرحة: هي فين اكيد برا انا طالع اجبها
مسك بجدية: فارس اقعد مكانك
فارس المالكي: نعم
فارس البحيري: نعم
مالك: اقعدو يا ولاد
فارس البحيري: هما بتتكلمو عن مين مسك
مالك: مسك انتي معرفهوش.

مسك بهدوء: بابي اقدملك عمك مالك و أولاده فارس و شمس و اختهم الثالثة لمار البحيري
فارس البحيري بغضب: انتي بتقولي ايه لمار مين اللي اختهم
مالك بهدوء: اقعد يا فارس و حنا هنفهمك
حكي مالك و مسك كل شي حدث زمان
فارس البحيري: يعني مراتي تبقي بنتك يا عمي
مالك: ايوه يا فارس
صوفيا بدموع: اؤوة يا فارس بنتي الصغيرة
مالك: لمار لازم تعرف الحقيقي
مسك: في حاجه عاوز بابي يعرفها ان فيري كان عارف ان لمار بنت اخوه.

فارس البحيري: يستحيل يستحيل
ليث: اهدي يا عمي احنا لازم نهدي
فارس المالكي: هو احنا هنفضل قاعدين كده ليه من غير منتحرك انا هروح قصر البحيري و هاخد اختي
فارس البحيري بغضب: لمار مراتي مفيش قوة على وش الارض هتقدر تخدها مني.

مسك بغضب: بببببببس ايه هو انتم أطفال انا الوحيدة اللي اقرر امتي باقي العيلة تعرف و الكل ينفذ و بس اسمعني يا بن المالكي انا مش بفرط في حد من عيلتي و مش باذي حد بلاش تبقي انت اول واحد اذيه علشان انا قرصتي و القبر مفهوم
ليث بغضب: مسك صوتك ميعلاش على ابويا فارس فارس المالكي بابتسامة: عرفت تربي يا بن البحيري
فارس البحيري بابتسامة: طبعا ديه من نسل البحيري متقصله من الاب و الام
ليث: بابا انت بتضحك.

فارس المالكي: نسيت اعرفك ليث ابني الكبير و ديه دارين بنتي الصغيرة و ديه ملاك مراتي
فارس البحيري بابتسامة: اتشرف بمعرفتكم
شمس: و انا شمس و ده مروان ابني الكبير و ديه شاهنده و صوفيا و لادي و ده وليم جوزي
صوفيا الصغيرة: قولي يا عسل انت مرتبط
فارس البحيري بضحك: للأسف الشديد اه
صوفيا الصغيرة: يا عم نفض ليها
مسك بشر: شمس لو خايفة على بنتك خليها تبعد عن ابويا علشان ممكن اقتلها.

شمس بضحك: عندك يا روحي اعملي اللي انتى عوزاه
مسك: نتكلم جد شوية الكل لازم يعرف الحقيقة
مالك: امتي بس انا مش عاوز غير بنتي و بس
مسك: لا يا مالكي الكل لازم ياخد حقه الصغير قبل الكبير
مروان: مسك بتتكلم صح كفاية خوف و بعد احنا كبرنا و نعرف نحمي نفسنا
فارس البحيري: هنعمل ايه
مسك: لازم نمهد الطريق علشان لولو و فيري
مالك: تفتكري فريد هيقبل اني ارجع العيلة تاني
مسك بابتسامة: اه هيوافق
مروان: شايف انك واثقة.

فارس المالكي بسخرية: سبها لغاية متيجي على جدور رقبتها
مسك بعظمة و هي تضع قدم على أخري: مسك فارس البحيري كلمتها ميثاق و عهد ابقي اسأل ابنك مين هي بنت الحداد
ليث بابتسامة: صح يا بابا بلاش تتحدي بنت الحداد لانها شديدة
مسك: يالا يا فروستي علشان نمشي
مالك بحنان: هتوحشني يا فارس
فارس المالكي: حبيبي يا بابا انا موجود جمبك
مالك: مش انت يا حيوان
مسك: يالا سلام عليكم
غادرت مسك و فارس و عادو إلى القصر.

بعد مرور شهر
وصلت شحنة الشباب القادمة من الصين
سلمت مسك قصر ماريو الذي ذهل من شده جمال القصر و فخامته
دخل الشباب بقوة إلى الفندق حتى يجهزوه
للأسف الشديد عرفت لينا بسر حازم
امرت مسك بسرعة إخفاء سر حازم حتى لا يتم اذيهم
تقرب يوسف من كندا
تمت خطوبة مونيكا السلاب على فريد السلاب
سافرت عائلة مسك إلى مصر لحضور حفل خطوبة نور و ادم و كانت رحلة سريعة بالنسبة للشباب حتى يستطيعون تسليم الفندق.

في شركة M A
وصل حازم إلى الشركة و دخل بكل غضب إلى مكتب مسك وجد عدد من الموظفين
حازم بجدية: عوزك مسك
مسك بابتسامة: تمام شباب نكمل بعدين
خرج الشباب و توجهت مسك إلى المكتب و جلست على الكرسي
مسك بابتسامة: منور و الله يا زوما
حازم بجدية: هما فين
مسك: هما مين
حازم بغضب: مسك في مراتي و عيالي
مسك باستهبال: لينا و فريدة اكيد في البيت او النادي و ادهم و يوسف اكيد في الشركة
حازم بغضب: فين مريم و الاولاد.

مسك بابتسامة: ااااااااااااه طنط مريومة و الله ديه طلعت طيوبة جدا
حازم: هما فين
مسك: اسأل لينا يمكن تعرف
حازم: هما فين مسك
مسك: هتفضل مخبيهم لغاية امتي
حازم: خايف من بابا و لينا
مسك: خايف ليه انت صغير و اجه الكل و ابوك عارف انك اكتر واحد مظلوم مع مراتة بلاش خوف
حازم: و عيالي
مسك: عيالك و التانين بردو عيالك هتفضل خفيهم طول عمرهم و تفتكر لينا هتسكت
حازم: لينا متعرفش حاجة عنهم.

مسك بابتسامة سخرية: يا روحي هي المدام محكتش ليك أن رجالة لينا خدوهم و رجلتي لحقوهم
حازم بصدمة: لينا عرفت
مسك: خليك الراجل اللي هي وافقت ترتبط بيه الراجل اللي حضنها و ضمها الراجل اللي كتبها على اسمه خليك راجل في نظر ولادك ولاد البحيري
حازم بياس: اعمل ايه.

مسك بابتسامة: تقوم ذي الشاطر واحد من رجلتي هيخدك لهناك و تخدهم و تطلع بيهم علي القصر رد و لو جزء صغير من حق الغلبانة ديه ليها شوف فارس عمل ايه اتحدي فريد البحيري و خد مراتة و خرج و قبله كان عمك مالك بما بردو اتجوز و جدك عرف طرده برا القصر شوف انت بقي هتعمل ايه اكيد مش بعد العمر ده كله فريد هيطرد ابنه البكري فكر و قرر و انا موجودة.

حازم بجدية: عندك حق لازم أظهر مراتي و ولادي للنور انا هروح اجيهم و طلع على القصر و مفيش حد هيقدر يقف قدامي و لا لينا و لا ابويا
مسك بابتسامة: و انا في ظهرك يا عمي
حازم بابتسامة: اسمي زوما يا بت
مسك بضحك: ماشي يا زوما
خرج حازم من المكتب و ضحكت مسك ضحكة رنانة صدي صداها في الشركة باكملها
عمار: الضحكة ديه وراها حاجة
مسك بضحكة: ابدا مودى بس النهاردة نهاية تكبر لينا و غرورها.

عمار: عمي حازم قرر يظهر مراتة التانية
مسك بضحك: اكيد
عمار بغمزة: يالا
مسك بضحك: يالا
اسرع عمار بجمع اغراضة و جمعت مسك أغراضها و غادرو الشركة للتوجه إلى القصر.

في قصر البحيري
علم الجميع بان حازم تزوج على لينا و ايضا لديه أبناء
لينا بغضب: شفت يا عمي ابنك عمل ايه
فريد: اهدي لينا
لينا بغضب: اهدي يستحيل لازم يطلقها و يرميها رميه الكلاب بقي انا لينا البحيري يتجوز عليا
فريدة بعصبية: اهدي مامي اكيد جدو هينفذ كلامك
ادهم: ماما ارجوكي اهدي شوية
مسك بابتسامة: مسا مسا عيلة البحيري
فريد بابتسامة: اهلا حبيبتي
مسك و هي تقبلة: هو في ايه.

لينا بغضب: على اساس مش عارفة انتى اللي ختي الزبالة ديه مني انا كنت هجبها هنا و عرف عمي
مسك ببرود: اولا و انتى بتتكلمي معايا صوتك ميعلاش ثانيا الزبالة اللي بتتكلمي عليها ديه بتكون ضرتك ثالثا و الأهم انا مالي انا كنت ماشية و شفت واحدة بتصرخ اسبها لا طبعا انقذتها
فريد: هي فين
مسك: انا بعتها على فندق و لقيت زوما جاي و عرفت انها مراته و راح ليها علشان يجبها.

دخل حازم و بجوارة امرأة فاتنة الجمال و تحمل بين احضانها طفلة جميلة و يمسك حازم طفل
حازم: مايا مايا
مايا: تحت امرك حازم بيه
حازم: من فضلك خدي الولاد على الجناح كندا
مايا: تحت امرك
حازم: كندا حبيبتي ايه رايك تطلع تتعرفي عليهم و خدي جي جي معاكي
كندا: حاضر زومي
صعدت كندا و معها جي جي إلى الأعلي
حازم: اقدملكم مريم مراتي
لينا بغضب: انت اذاي تجيب الزبالة ديه هنا.

حازم بغضب و صوت عالي: ليناااااااااا احترمي نفسك الست دبه مراتي ذيها ذيك
لينا بتكبر: بقي لينا البحيري تبقي مين هيا
حازم بجدية: تبقي مريم البحيري حرم حازم البحيري
لينا: عمي انت هتفضل ساكت
فريد: عوزاني اعمل ايه ارمي ابني و مراته و احفادي في الشارع
لينا بغضب: نعم امال ليه طرد فارس و الخدامة.

مسك بصوت عالي: لينا لسانك علشان كده هو دور على راحته برا ست مش تطاق و لا تتعاشر متكبرة و مغرورة و شايفة الناس كلها تحت رجلك كنتي السبب في تسقيط مرات ابنك و لا اهتميتي نفس طبع امك لينا صح زمان امك بردو عملت نفس اللي عملته في فارس هي عملته في مالك صح فريد
فريد بحزن: صح شهندة الله يرحمها خلت ابويا يطرد اخويا و هي بردو خلتني اطرد فارس و انا دلوقتي نفسي اشوف مالك ورجع الحق لاصحابة.

لينا بسخرية: و الله طيب كويس و هو فارس و مراته حتى بناته خلاص بقي زمان مالك مات و بيتحاسب و اوعي تفتكر اني سهله و غلبانة و هقبل بالمهزلة ديه
مسك بعصبية: مايا مايا
مايا: اوامرك
مسك بسرعة: علاج جدو بسرعة
اسرعت مايا باحضار العلاج و كوب من المياة
مسك بحنان: خد حبيبي العلاج و طول ما انا موجودة متشلش هم
فريد بابتسامة: ربنا يخليكي ليا يا قلبي.

مسك بجدية: عمي حازم خد مراتك و طلع الجناح اللي جمب جناحي زمان الخدم جهزوه و لما الغدا يجهز هبعت ليك حد و انتى لينا عوزة تفضلي هنا يبقي ذيك ذي مريم و صوتك مسمعهوش
لينا بسخرية: ايه يا بنت فارس هترجعي الميت
مسك بابتسامة مخيفة: هو محدش قالك اني ساحرة و مصاحبة الشيطان و على الغدا هظهر الميت و رجع الحق لاصحابة
فريد: تقصدي ايه مسك
فارس بابتسامة: كله بوقته حلو بابا
مسك: مايا مايا
مايا: اوامرك انستي.

مسك: اعملي حسابك في ضيوف هيحضرو الغدا النهاردة
مايا: كام شخص
مسك: 11 شخص.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة