قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل السادس

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل السادس

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل السادس

تانى يوم حسام صحى بدرى بس هو اصلا مانمش.
وراح على المستشفى.
حسام: لو سمحتى همس محمود في غرفة كام...
الموظفة: همس محمود لسه في العناية المركزة يا فندم.
حسام سمع من هنا وجرى على العناية...
ودخل من غير ما يخبط حتى.
وجرى عليها...
حسام: همس حبيبتى انتى كويسة.
همس بتعب شديدة وصوتها طالع بالعافية: حبيبى انا كويسة متخافش.
حسام: لأ انتى تعبانة اكتر من امبارح، فيه ايه ما تردوا عليا.

الدكتور: لازم أبلغه يا مدام همس...
حسام: في ايه ما تنطق.
الدكتور: في الفجر قلبها وقف وانعشناها بالعافية وكنا المفروض نتصل نبلغك بس رفضت.
حسام: اتفضلوا برة.
وطلعوا كلهم...
همس: مش عايزة تبلغينى يا همس أن قلبك وقف.
همس: اسفة سامحنى. انا مش عارفة لو سمعت خبر زى ده ممكن يحصلك ايه. سامحنى والله خوفت عليك.
حسام: حتى وانتى تعبانة بتفكرى فيا.
همس: عارف اكتر حاجة تعبتنى انى اموت قبل ما اشوفك.

حسام: اوعى تقولى الكلمة ديه تانى، انتى حياتى وروحى وعقلى. خفى عشان خاطرى محتاجك جمبى.
همس: انا نفسي اقوم دلوقتى. لو عايزنى امشي دلوقتى والله همشي عشان خاطرك...
حسام: انتى كتير عليا اوى يا همس انتى متستاهليش واحد زيي...
همس: انا كتير عليك.
حسام: طبعااا انا عملت فيكى حاجات كتير وعذبتك.

همس: انت بتعمل كدة من برة بس لكن انت اطيب انسان في الدنيا وال بيخليك تعمل كدة حاجة كبيرة اوى واكيد هعرفها، لكن انت احسن إنسان شوفته في حياتى كلها بشكر ربنا أنه رزقنى بيك.
حسام حضنها بكل قوته وهي كمان حضنته لكن جرحها وجعها.
همس بصوت ضعيف: ااااه...
حسام: اسف اسف حقك عليا.
همس: أهدى أهدى انا كنت محتاجة حضنك ده اوى. حتى لو هيألمنى.
حسام: وانا كمان...
همس: حبيبى هو كان المقصود بالرصاصة انا ولا انت.

حسام: لسه مش عارف.
همس شردت بتفكير.
حسام: سرحتى في ايه.
همس: حبيبى هو حد عارف اننا متجوزين.
حسام: مفيش كريم. و...
همس: وايه بئا.
حسام: وهشام الدمنهوري...
همس: مين ده.
حسام: عدوى اللدود في السوق.
همس: حسام عندى ليك فكرة هتعرف منها مين ال عمل كدة.
حسام: ايه قولى.
همس: تخلى حد ينشر خبر على أنه متسرب انك كنت متجوز وانى خدت رصاصة أدت لوفاتى...
حسام: بعد الشر عليكى.

همس: يا حبيبى الفكرة ديه هتعرفك هو ولا لأ وانا متأكدة انك هتعرفه. بس دلوقتى روح اعمل كدة وخلى الخبر كأنه متسرب وكمان يبان عليك ملامح الحزن جداا. وكمان انقلتى في اى شقة محدش يعرف عنها حاجة عشان ممكن وانا في المستشفى يتعرف بسهولة انى هنا.
حسام: ده لا يمكن انتى لسه تعبانة.
همس: يعنى هو حبيبى ميقدرش يعملى مستشفى في البيت...
حسام: حبيبك عشانك يقدر يعمل اى حاجة في الدنيا، بس انا كدة مش هعرف اشوفك.

همس: مش انت عايز تجيب حقى.
حسام: طبعا.
همس: استحمل عشان تجبلى حقى.
ودخل كريم...
كريم: حمد لله على سلامتك يا همس.
همس: الله يسلمك يا كريم، حسام قوله.
كريم: يقولى ايه.
حسام حكى ليه كل حاجة.
كريم: يا جامدة يا همس ايه الفكرة الجامدة ديه.
حسام: ياريت نلم نفسنا ولا ايه.
كريم: ليه هو انا عملت حاجة.
حسام: والله ايه جامدة ديه انشاء الله...
كريم: ليه وهي مش جامدة...
حسام راح يضربه همس مسكت ايده: استنى بس.

حسام: سيبينى عليه.
كريم: يا عم اصدى على الفكرة.
حسام: اه بحسب.
همس: يخربيتك يا كريم والله ما قادرة اضحك.
كريم: طب ايه مش هنبتدى التنفيذ.
حسام: انا هقعد مع همس لغاية ما تجهز شقة المعادى بكل حاجة. وبعدها هطلع على الشركة وانا متعصب ومتضايق وانت بعد ما تخلص تروح تنشر الخبر بالطريقة ال قولنا عليها. بعدها تيجى تنقل همس بالاسعاف للشقة. بعدها تيجلى...
كريم: ماشي. انا همشي بئا ابتدى اجهز.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة