قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل السابع

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل السابع

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل السابع

كريم وهو طالع كان بيتكلم في التليفون راح خبط في واحدة.
هى: اسفة اسفة.
كريم: خلاص أهدى محصلش حاجة...
هى: عن اذنك عشان مستعجلة، ومشيت.
كريم: ايه العيون الجميلة ديه.

كريم راح جهز الشقة ال هتقعد فيها همس بكل الأجهزة الطيبة ال هاتحتجها ودكتور وممرضة. بعدها راح ل صحفى يعرفه وفهمه كل حاجة.
كريم بيتصل على حسام: الو يا حسام يلا تعالى على الشركة انا خلصت كل حاجة، بعد ما تطلع على الشركة هاجر اخد همس.
حسام: ماشي يا كريم. سلام...

عند همس...
حسام: حبيبتى انا لازم امشي دلوقتى اروح الشركة.
همس: روح يا حبيبى عيزاك تمثل كويس.
حسام: ههه هحاول. المهم لو حسيتى انك محتاجنى اتصلى بيا على طول من غير تردد، مفهوم.
همس: حاضر بس قبل ما تمشي عايزة اطلب منك طلب.
حسام: عيونى.
همس: تسلملى يا حبيبى. انا عايزة اكلم ماما بقالى اسبوع مكلمتهاش...
حسام: من عنيا. اول لما تروحى هخليكى تكلميها.
عايزة حاجة تانى.
همس: ربنا يخليك ليا، يلا روح عشان متتأخرش.

حسام: مش عايزة حاجة قبل ما امشي.
همس: خلى بالك من نفسك.
حسام: وانتى كمان.
وخرج حسام وراح على الشركة وهو بيمثل الحزن والعصبية.

وكريم راح خد همس بالاسعاف ووداها الشقة...
ورجع المستشفى يخلص اوراق الخروج...
وخبط تانى في نفس البنت...
البنت: اسفة معلش. ايه ده انت بردوا.
كريم: انتى بردوا.
البنت: معلش اصلى بمشي بسرعة.
كريم: انتى بتعملى ايه هنا...
البنت: انا دكتورة اطفال هنا.
كريم في نفسه: لازم اطفال بكل البراءة ال فيكى ديه.
كريم: امم بس انتى على طول مستعجلة كدة.
البنت: اصل انا عندى حالات كتير.
كريم: اها ربنا يعينك.

البنت: ميرسي عن اذنك...
كريم: ثانية واحدة، انتى اسمك ايه.
البنت: اسمى سهيلة.
كريم: اسم جميل.
البنت بكسوف: ميرسي. عن اذنك...
ومشيت بسرعة...
كريم: يلاهوى على القمر...
وخلص الورق ومشي...

همس كلمت حسام في التليفون...
همس: في حد جمبك.
حسام: لأ مفيش...
همس: وحشتنى اوى.
حسام: انتى اكتر يا قلبى. عملة ايه دلوقتى.
همس: ها. كويسة يا حبيبى.
حسام: شكلك بتكدبى.
همس: لأ يا حبيبى كويسة وبصوت منخفض اااه...
حسام: مالك يا همس.
همس بتعب: مفيش يا حبيبى انا كويسة.
حسام: همس ادينى الدكتور ال جنبك.
همس: يا حسام.
حسام: قولت ادينى الدكتور ال جنبك.
همس عطت التليفون للدكتور...
الدكتور: نعم يا حسام بيه.

حسام: همس مالها...
الدكتور: هي كويسة بس مكان الرصاصة تاعبها شوية وبنحاول نديها مسكنات متقلقش.
حسام: خلاص اديهالى.
همس: خلاص اتطمنت...
حسام: همس بعد كدة ياريت تقوليلى الحقيقة عشان متهورش...
همس: حاضر المهم اتأكدت ولا لسه...
حسام: لسه...
ونفس اللحظة دخلت السكرتيرة...
السكرتيرة: اسفة يا فندم بس هشام الدمنهوري طالب يقابل حضرتك.
حسام: دخليه...
حسام لهمس: شكلى هتأكد. اقفلى دلوقتى.
همس: خلى بالك من نفسك.

حسام: حاضر وانتى كمان.
وقفل...
دخل هشام الدمنهوري...
حسام بغضب: جاى ليه يا هشام.
هشام: جاى اعزيك يا حسام.
حسام: لأ فيك الخير. طبعا جاى تشمت...
هشام: تؤ تؤ انا بردوا. بس تصدق اه فعلا جاى اشمت.
حسام: لو ممشيتش من ادامى هتحصلها.
هشام: الا قولى هو مين ال قتلها...
حسام: وانت مالك...
هشام: هههه لأ عادى فضول. على العموم. وهو بيقول يمشى...
انا خلصت حسابى معاك يا حسام. سلام...

فى اللحظة ديه حسام اتأكد 100% أن هشام هو العمل كدة...

بعد ما هشام مشي راح ل همس وهو واخد حزر أن حد يكون مراقبه...
دخل عليها الاوضة وكانت نايمة...
كانت ملامحها كلامها براءة وحنية بس مجهدة.
مسك ايديها وباسها. حست بيه ففتحت عينيها.
همس: وحشتنى...
حسام: سامحينى يا همس.
همس بإستغراب: اسامحك على ايه...
حسام بحزن: انا السبب في وجعك ده. بسبب انى دخلت حياتك خدتى رصاصة. وكان ممكن تروحى منى سامحينى يا همس.

همس: عشان دخلت حياتى. انت دخلت حياتى ادتها السعادة. ادتها الحب، أما بعشقك يا حسام. وانا عشانك استحمل اى الم.
حسام: انا بحبك اوى يا همس بحبك اوى.
همس: انا بعشقك.
طلعلها موبايل جديد.
حسام: خدى ده.
همس: الله حلو اوى الموبايل ده.
حسام: يلا كلمى مامتك.
همس: حبيبى انت اتأكدت أن...
حسام: أيوة اتأكدت.
همس: طب وناوى تعمل ايه...
حسام: لسه مش عارف انا لو عليا نفسي اروح اقتله.
همس: عشان خاطرى متتهورش...
حسام: حاضر.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة