قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل الخامس

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل الخامس

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل الخامس

حسام رجع البيت ولقى همس واقفة في المطبخ وبتدندن...
راح حضنها من ضهرها: وحشتينى...
همس: وانت وحشتينى اوى اوى.
حسام: بس غريبة متخضتيش.
همس: عشان ريحتك ال بعشقها سبقتك.
حسام: وانا بموت فيكى.
همس: حبيبى عايزة انزل اشترى شوية حاجات...
حسام: تعالى...
وخدها المكتب.
طلع عشر الاف جنيه وبيزا.
حسام: خدى دول.
همس: كام دول.
حسام: عشرة آلاف جنيه.
همس: كام دول كتير اوى.
حسام: لأ ده قليل اوى. لو عايزة تانى قوليلى...

همس: تانى لأ يا حبيبى دول اصلا كتير.
وبصت للفلوس وابتسمت.
حسام: ابتسمتى كدة ليه.
همس: لانى اول مرة احس انى مسؤولة من حد.
والحد ده حبيبى وجوزى...
حسام: انا هعيش بقيت عمرى عشان اسعدك بس واشوف نظرة السعادة ديه في عنيكى...
همس: ربنا يخليك ليا. انا هطلع البس...
حسام: تحبى أنزل معاكى...
همس: احب طبعا بس انت انهاردة شكلك جاى تعبان ارتاح انهاردة والايام جاية كتير ومتخافش مش هتأخر.

حسام: ماشي يا قلبى. خلى بالك من نفسك وخدى الحرس معاكى.
همس: حاضر يا حبيبى.
همس راحت المول وهي مبسوطة جدا واشترت هدوم كتير عشان حسام ورجعت مبسوطة.
دخلت الجنينة لقيته اعد في الجنينه.
همس جرت عليه وحضتنه: اتأخرت عليك.

فى مكان تانى في نفس الوقت.
مجهول 1: هي ادامى دلوقتى.
مجهول: نفذ فورا.
مجهول 1: تمام.

عند حسام وهمس.
حسام: يعنى حبة صغيرين.
همس: خلاص حقك عليا.
وفجأة صوت رصاصة في المكان.
حسام رفع ايده لقاها مليانة دم...
حسام: ههمسسسس، همس
حسام نزل بيها على الأرض وهو حاضنها.
حسام: همس متسبنيش يا همس مش هقدر اعيش من غيرك.
همس بتعب: اكتر حاجة مفرحانى انى. هموت بين ايديك. وكمان انت اخر وش هشوفه.
حسام: لأ مش هتموتى. بصريخ هاتوا اسعااااف بسرعة.
همس بتعب: عشان خاطرى أهدى. عيزاك تعرف انى بعشقك مش بحبك...

حسام: وانا بموت فيكى. بس متتكلميش عشان هتتعبى...
ووصلت الإسعاف واغمى عليها في عربية الإسعاف...
ودخلوها العمليات...
كريم اتصل على حسام.
كريم: الو اذيك يا حس
حسام ببكاء: الحقنى يا كريم.
كريم: مالك يا حسام في ايه.
حسام: همس اتضربت بالرصاص يا كريم.
كريم: ايه همس اتضربت بالرصاص. ازاى. المهم انت فين.
حسام: في مستشفى (، ).
كريم: انا جايلك حالا...

ووصل المستشفى.
كريم: حسام حسام ايه الحصل.
حسام ببكاء: الحقنى يا كريم همس بتروح منى.
كريم: أهدى بس ايه الحصل.
حسام: كنا في الجنينة كانت لسه جاية من المول وكنت حاضنها فجأة سمعت صوت رصاص لقيتها غرقانة في دمها بين ايديا...
كريم: أهدى يا حسام أهدى.
حسام: أهدى ازاى ديه روحى وحياتى انا من غيرها هموت، ياااارب.

بعد 3ساعات خرج الدكتور.
حسام: ها هي كويسة صح كويسة...
الدكتور: الحمد لله انقذنها في اخر لحظة هو حضرتك حسام.
حسام: أيوة انا.
الدكتور: ديه طول العملية مبتقولش الا اسمك وكانت متمسكة بالحياة جدااا.
حسام: الحمد لله احمدك واشكرك يااارب. ممكن اشوفها...
الدكتور: هما دلوقتى بينقولها العناية المركزة تقدر تشوفها 5 دقايق بس.
حسام: ليه عناية مركزة.

الدكتور: ده إجراء روتيني لاول 24 ساعة أو عدوا على خير بتنتقل عرفة عادية.
حسام: شكرا يا دكتور...

دخل حسام العناية ومسك ايديها.
حسام: يا حبى وحياتى حقك عليا يا قلبى ياريتنى كنت أنا.
همس بصوت ضعيف: بعد الشر عليك يا حبيبى.
حسام بلهفة: انتى فوقتى يا همستى فوقتى صح.
همس: أيوة فوقت يا روح همستك.
حسام: انا كنت بموت من غيرك.
همس: بعد الشر عليك، انا اهو قدامك. بين ايديك.
حسام: بس كنتى هتموتى بين ايديا.
همس: والحمد لله ربنا كاتبلى انى اعيش عشانك.
حسام: والله لاجيب حقك متخافيش...

همس: عمرى ما اخاف وانا جمبك.
دخلت الممرضة: حسام بيه كدة غلط على المريضة اتفضل.
همس: روح يا حبيبى ارتاح وتعالى بكرة عشان خاطرى.
حسام: حاضر يا همستى...

طلع حسام وكريم على الفيلا...
حسام بصوت جهورى: تعالوا هنا يا كلاب...
الحرس: اوامرك يا باشا.
حسام: انا موقف الحرس ده كله عشان في الاخر مراتى تتضرب برصاصة، ازاى، انطقوا...
واحد من الحرس: يا باشا الرصاصة جت من العمارة ال في وشنا من على السطح في الأغلب ف مشفناهوش.
وعقبال ما خدنا بالنا كان هرب.
حسام: طب ايه رأيكوا لو معرفتش مين هو هوقفكم صف كدة وبالرصاص واخلص. فاهمين.
الحرس: فاهمين يا باشا.

حسام: امشوا من ادامى...
كريم: أهدى يا حسام بئا هيجرالك حاجة.
حسام: انا محتاج انام. عن اذنك يا كريم...

طلع حسام خدت شاور ونام على السرير بيحاول يخمن...
هل انا ال مقصود ولا هى. ومين يتجرأ يعمل كدة مين يااارب دبرنى...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة