قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل الثاني عشر

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل الثاني عشر

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل الثاني عشر

فى السجن...
هشام الدمنهوري: لازم احرق قلبه.
مجهول: ازاى يا باشا وانت يعنى. احم في السجن.
هشام: لازم اهرب. وكمان عندى خطة في دماغى لازم انفذها.
مجهول: ايه هي باشا...
هشام: بص...

حسام: همستى. همستى انتى فين...
همس: انا اهو يا روح همستك.
حسام: غمضى عينك.
همس: اهو.
مسك أيدها ولبسها خاتم روعة.
فتحت عينيها وبصت على الخاتم: الله حلو اوى يا حسام.
حسام: انتى ال محليها. مبسوط أنه عجبك...
همس: حبيبى عايزة اطلب منك طلب
حسام: عيونى.
همس: عايزة ارجع اشتغل، زهئت من اعدة البيت.
حسام: هفكر وارد عليكى.
همس: ماشي يا حبيبى...

كانوا عايشين اجمل ايام حياتهم. وحسام بيحاول ميزعلهاش. وهمس كمان دائما بتحاول تكون جنينة معاه، وكانوا سعدا جداااا، (( لكن السعادة مش بتدوم ))...

فى يوم...
همس حست انها تعبانة شوية ف راحت تعمل تحاليل وعرفت انها حامل...
فرحت جداا انها جواها حتة منها ومن حسام. وقالت تروح تفرحه بس حست بشوية تعب ف كان في كافيه جمب معمل التحاليل قالت تروح تشرب حاجة...
وفعلا طلبت عصير وشربته.

فى مكان جمب الكافيه.
هشام: ها خلاص شربته.
مجهول: أيوة وطالعة انى والمفعول بيشتغل...
هشام: تمام خليك جاهز...

همس طلعت من الكافيه وكل مدى الدوخة بتزيد وكانت هتقع لقت ايد بتمسكها من خصرها.
همس بتعب: اوعى. انت. مين. ابعد عنى. وكانت خلاص بيغمى عليها بس سمعت اخر كلمة...
هشام: انا هشام الدمنهوري. يا حلوة.
وبعدها محستش بحاجة.
هشام خدها وطلع بيها على شقة وابتدا ينفذ خطته...

حسام في الشركة اعد مع كريم...
حسام: طب هنعمل ايه في الصفقة ديه.
كريم: بص احنا...
حسام: ثوانى يا كريم في رسالة مبعتوالى.
حسام بيفتح موبايله بيلاقى صورة لهمس في حضن شخص مش باين وشه، ومسكها من خصرها...
حسام ملامحه بتتحول للغضب. وكانت أول مرة تظهر من ساعت ما اتجوز همس.
كريم: مالك يا حسام شوفت ايه خلاك قلبت كدة.
حسام: بص...
كريم: ديه همس.
حسام: أيوة. ازاى ازاى، وفجأة يجى رسالة.

(( مراتك العفيفة البريئة بتستغفلك. هي دلوقتى مع عشقيها في شقة في المعادى والعنوان بالظبط اهو
. اتمنى تلحق يا. يا حسام الشافعى )))...
حسام بيقوم فورا ياخد سلاحه من الخزنة وبيجرى على برة...
كريم: حسام استنى يا مجنون هتعمل ايه...
كريم بيلحقه بسرعة بالعربية...
وبيوصل الشقة وبيكسر باب الشقة برجليه...
كريم: في ايه فهمنى...
حسام: هشششش.

حسام بيدخل اوضة النوم بتبقى همس بتفوق بتتفاجأ أن نص هدمومها مش لابساها وجمبها واحد متعرفوش في اوضة متعرفش عنها حاجة. وحاسة كأنها بتحلم...
حسام وكريم: بيدخلوا...
كريم مش مصدق المنظر...
وحسام الشر بيتطاير من عنيه.
همس: في ايه انا مش فاهمة حاجة مين ده...
حسام بيشدها من شعرها: اه يا سافلة يا حقيرة يا واطية...
وبيشدها للصالة وهو جرارها، : انا بتخونينى يا حقيرة انا وبيتدى يضربها بقوة بالقلم. قلم ورا قلم.

كريم: أهدى يا حسام أهدى.
حسام بيزقه بعيد...
حسام: هموتك بإيدى يا حيوانة. هموتتتك.
همس وصوتها طالع بالعافية: لأ. ااااه. لأ والله ما خونتك، يا حسام اسمعنى، اااه
شوية يزقها في الحيطة شوية قلم ورا قلم شوية ضرب برجله وهي كانت بتموت.
وكريم بيحاول يخلص همس من حسام لكن مفيش فايدة...
همس: والله، م. ا. عم. لت حاجة.
حسام بصريخ: اومال مين ال عمل ميييييين.

همس مع أن حسام كان بيضربها بس كانت بتحاول تفتكر وصلت هنا ازاى وافتكرت وهي بتفقد الوعى أن ال كان ماسكها قالها هشام الدمنهوري
.
حسام بصريخ: اومال مين ال عمل ميييين...
همس وهي تقريبا بتموت: هشام الدمنهوري...
كريم بصدمة: هشام. ازاى. ازاى يا همس انطقى...
همس بتكون فقدت الوعى.
حسام في حالة صدمة...
كريم شال همس ونزل بيها جرى وراح للمستشفى...
حسام لسه على وضعه مش فاهم حاجة...

وفجأة موبايله بيرن بيكون المحامى بتاعه.
بيرد...
حسام: في ايه يا شوكت...
شوكت: الحق يا باشا هشام الدمنهورى هرب امبارح.
حسام: انت متأكد.
شوكت: ايوة يا باشا.

حسام اتصل كريم وقاله أن في المستشفى ال كانت فيها همس قبل كدة...
حسام بينزل يروح جرى...
وبيوصل المستشفى.
حسام: هي فين
كريم: جوة بيطمنوا عليها...
حسام: هشام الدمنهوري هرب...
كريم: يعنى همس كلامها صح.
حسام: انا مش فاهم حاجة...
كريم: اكيد لعبة قذرة منه و للاسف انت لعبتها بكل سهولة.
خرجت الدكتورة...
حسام: لو سمحتى انا جوزها هي كويسة.
الدكتورة: هي اتعرضت لضرب وحشى أدى انها تفقد الجنين.

حسام بصدمة: جنين هي كانت حامل.
الدكتورة: أيوة في شهر ونص. احنا بنحاول نعالج كدمات جسمها دلوقتى، هي فاقت ممكن تشوفوها...
حسام دخل هو وكريم.
وهمس بتتنفض من الخوف...
همس: ايه جاى تكمل عليا هنا بعد ما موت ابنى.
حسام: همس أهدى وفهمينى ايه علاقة هشام المنهورى بالموضوع.
حكت ال حصل كله...
حسام: اه يا ابن اال...
سامحينى يا همس سامحينى...
همس: ابعد عنى انت هتضربنى تانى، وبتبعد عنه...
وبتعيط...

حسام: انا اسف والله ما كنت في وعيي...
همس بصريخ: ابعد عنى واطلع برة...
حسام: حاضر حاضر، كريم خليك معاها.
كريم: حاضر.
بيخرج حسام...
همس: اه يا حسام ااه.
كريم: أهدى يا همس سامحيه...
همس: انا مش زعلانة منه اناا عذراها، ال شافه مش سهل...
كريم: نعم امال عملتى كدة ليه.

همس: انت فاكرنى خايفة منه. انا عمرى ما اخاف من حسام. ده رد فعل طبيعى جداا منه. وكمان انا مفقدش الجنين. بس عايزة اعاقبه واحسسه بالذنب على ال عمله، ال عمله فيا مس سهل.
كريم: مش عارف اقولك ايه. بس الزفت لعبها صح...
همس: منه لله منه لله. كريم ارجوك روح ل حسام زمانه منهار.
كريم: مش عايزة أفضل جمبك...
همس: لأ روحله وطمنى عليه واوعى يا مريم تقوله حاجة اوعى...
كريم. اااه حاضر يا همس.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة