قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل الثالث عشر والأخير

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل الثالث عشر والأخير

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل الثالث عشر والأخير

كريم راح لحسام الفيلا...
حسام قام بلهفة: كريم همس كويسة.
كريم: أهدى كويسة...
حسام: كريم هي بقت بتخاف منى صح. بتخاف منى.
كريم: ده طبيعى يا حسام مع الوقت هتنسى.
حسام: ااااه هتنسى ايه ولا ايه الله يا كريم انا مش عارف عملت كدة ازاى...
كريم: ابوس ايدك أهدى يا حسام. انشاء الله هتكون كويسة...

حسام: يارب يا كريم، مش هقدر اعيش من غيرها. تصدق انا لما أعدت افكر. حسيت انى كنت بضربها مش عشان خانتنى لا عشان هتبعد عندى، انا بعشقها يا كريم.
كريم: انشاء الله تسامحك.
حسام: يااارب...
كريم: طب انا هسيبك واروح الشركة. وهرجعلك تانى.
حسام: ماشي يا كريم...

كريم راح ل همس المستشفى...
همس: ها يا كريم حسام عامل ايه.
كريم: حتى بعد ال عمله فيكى متلهفة وبتسألى عليه...
همس: قولتلك حسام ده حبيبى عشقى. ال عمله كان رد فعل طبيعى جدااا لأى واحد يشوف مراته في وضع زى ده حتى لو مبيحبهاش مابالك هو بيعشقنى. كويس أنه مستخدمش سلاحه.
كريم: انتى عارفة أنه قالى أنه كان بيضربك عشان هتبعدى عنه مش عشان شافك كدة.

همس: اااااه يا حبيبى حقك عليا، والله غصب عنى بس انت جرحتنى اوى. كريم ونبى لو غالية عندك خلى بالك من حسام متسبهوش خالص، اعد معاها في الفيلا عقبال ما ارجعله.
كريم: طبعا غالية. حاضر من عنيا هقعد معاها. بس يا همس ارجوكى متطوليش عقابك عشان حسام مش هيستحمل.
همس: والله انا نفسي اروح دلوقتى اترمى في حضنه.
بس مينفعش.
كريم: براحتك يا همس. عندك حق، عايز. منى حاجة قبل ما امشي.
همس: خلى بالك من حسام...

كريم: من عنيا. عن اذنك.

عند حسام في الفيلا خصوصا جناحه هو وهمس.
ماسك هدومها وعمال يشم فيها...
حسام: ااااه يا همس ارجعيلى ونبى سامحينى انا عشقك يا همس. اوعى تبعدى عنى.
اااااااه
كريم دخل عليه...
كريم: مالك يا حسام أهدى...
حسام ببكاء: ضاعت منى يا كريم. ضيعتها من ايدى...
كريم: لأ مضاعتش أهدى هي محتاجة وقت تنسى بس.
حسام: مش قادر مش قادر، ااااااه
كريم اتصل بالدكتور وجه عطاله حقنة مهدئة.

همس وهي ببتتصل على كريم.
همس: اذيك يا كريم.
كريم: الحمد لله انتى اخبارك ايه دلوقتى.
همس: كويسة يا كريم كويسة المهم حسام عامل ايه.
كريم بإرتباك: ها حسام اه كويس.
همس: كريم مالك ارتبكت كدة ليه حسام ماله.
كريم: بصراحة يا همس روحت لقيته في جناحكوا منهار جبتله دكتور وعطاها حقنة مهدئة.
همس: ايه دكتور. كريم تعالى خدنى دلوقتى حالا.
كريم: أهدى يا همس انتى لسه تعبانة...
همس: لو مجتش تاخدنى هخرج انا...

كريم: خلاص جاى.

كريم عمل إجراءات الخروج وخرجت وهما في العربية همس باصة للشباك وبتبكى في صمت...
ووصلوا الفيلا نزلت جرى وراحت على الجناح. نايم زى الملاك بص ملامحه حزينة أو مقهورة.
همس بدموع وماسكة ايده: حسام حبيبى قوم انا جنبك مش هبعد والله قوم.
حسام وهو بيفتح عيونه: همس انتى هنا.
همس بدموع: أيوة يا قلب همس انا هنا.
حسام: مش هتبعدى عنى يعنى...
همس: مقدرش ابعد عنك انت روحى وحياتى وقلبى...

حسام وهو بيمسك الكدمات ال في وشها من ضربه وبيدمع: حقك عليا سامحينى. ياريت ايدى كانت اتقطعت.
همس: بعد الشر عليك. انا مسمحاك يا حبيبى والله.
حسام: انا عارف انى اقتلت ابننا سامحينى ونبى سامحينى.
همس وهي بتحط أيدها على بطنها: بس انت مقتلتوش يا حبيبى.
حسام: يعنى ايه مش فاهم.
همس: يعنى ابننا ال حتة منى ومنك لسه موجود.
حسام: بجد يا همس.

همس: أيوة بجد. انا ال خليت الدكتورة تقول كدة عشان اوريك تهورك كان ممكن يوصلك لايه. اسفة والله حقك عليا...
حسام: انتى ال بتعتذرى. انتى من حقك تقتلينى.
همس: انا أموت قبل ما اعمل كدة انت روحى.
احنا كنا ضحية لعبة قذرة. من واحد شيطان.
حسام: انا اسف انا ال حطتيك في كل دة، لو عايزة تبعدى عن كل ده ابعدى...
همس: حسام في حد ممكن يعيش من غير قلبه وروحه.
حسام: لأ طبعا.
همس: انت بئا قلبى وروحى.

. حسام: همس خدينى في حضنك عايز انام.
خدته في حضنها: نام يا قلبى.
فعلا نام في دقيقة وبعد شوية قامت ونزلت تحت.
همس: معلش اتأخرت عليك بس عقبال ما هديته.
كريم: الحمد لله ده أنا كنت خايف عليه اوى. انا همشي رايح اقابل سهيلة.
همس: اممم سهيلة روح يا خويا روح.
كريم: ههههههههه سلام...
بعد ما كريم مشي.
طلعت تتمشى في الجنينة.
همس في نفسها: اااااه يارب. ابعد عننا الشر يارب. احفظهولى يارب هو وابنى ياااارب...

حسام بعد ما صحى وملقاش همس جمبه افتكر أنه ممكن يكون حلم. فضل ينادى عليها ويدور في الفيلا لغاية ما طلع الجنينة لقاها واقفة بصة للسما...
اتنهد بارتياح انها فعلا موجودة...
حسام راح وحضنها من ضهرها...
حسام: قومتى من جنبى ليه...
همس: قولت اسيبك براحتك ترتاح.
حسام: انا راحتى في قربك مش في بعدك.

بعد مرور خمس سنوات...
((كريم اتجوز سهيلة وخلفوا تؤام حسام و همسة )).

ابطالنا حسام وهمس قضوا حياتهم بكل سعادة وحب وربنا رزقهم ب سيلا. عمرو.

همس: لسه بتحبنى يا حسام.
حسام: عمرى ما هبطل احبك انتى حبك في قلبى بيزيد كل يوم...
همس: انت عشقى وحياتى. انت امانى. انت قلبى وروحى. انت شعلة نور بين الظلام الحالك. انت حبيبى. قلبى. روحى.
انت روحى وقلبى. انت الهواء الذي اتنفسه.
انت نصفى الثانى. اعشقك. انت سندى، انت تشعرنى بالأمان. انت قوتى.
فى بعدك. ليس لى وجود. فالجسد لن يعيش بلا روحه. ف انت روحى.
حسام بحب: كل الكلام ده ليا انا.

سيلا: ده قلبى ال بيكلم.
حسام: بعشقك.
سيلا: بعشقك يا من ملكت قلبى.

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة