قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل التاسع

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل التاسع

رواية بريئة في عالمي للكاتبة شهد طارق الفصل التاسع

كريم جهز السفر ل حسام وهمس السفر...
همس: نفسي اعرف هنروح فين.
حسام: ما قولتلك مفاجأة. على العموم هسهلهالك هنسافر برة...
همس: بجد...
حسام: اه والله...
وراحوا على المطار وركبوا الطيارة همس كانت خايفة شوية بس حسام طمنها ووصلوا المالديف...
حسام: ها ايه رأيك...
همس بفرحة: روعة روعة بجد. حلو اوى البيت ده والمية شكلها حلو اوى...
حسام: وانا مبسوط أنه عجبك...
همس: احنا هنقعد هنا اد ايه.

حسام: لغاية ما حاجة معينة تحصل في دماغى، بعدها هنرجع...
همس: حاجة ايه.
حسام: هتعرفى بعدين، المهم احنا هرتاح انهاردة عشان السفر وبكرة نبتدى، عشان متتعبيش...
همس: ماشي...
دخلوا وناموا كتير...
صحيت همس ملقتش حسام جمبها قامت تشوفه لقيته اعد عند البحر سرحان...
همس: حبيبى. سرحان في ايه.
حسام: فيكى.
همس: قومت من جمبى ليه...
حسام: عادى مفيش كنت هصيحكى بس قولت اسيبك نايمة واروح اعد عند البحر.

همس: حسام انت ليه اول يوم شوفتنى فيه عملت كدة.
حسام: كل يوم بسأل نفسي السؤال ده. بس بصراحة لما لقيت في عنيكى نظرة قوة كنت عايز اكسرها.
همس: تكسرها. انت كنت فاكرنى قوية ادامك. كنت بموت من الرعب...
حسام: حقك عليا سامحينى.
همس: اممم اعمل ايه بحبك...
حسام: وانا بموت فيكى...

كريم اعد في بيته بيفكر في سهيلة ونفسه يقابلها تانى بس مش عارف سبب عشان يشوفها...

حسام بيكلم كريم...
كريم: متقلقش قربنا نوصل للانت عايزه.
حسام: طب كويس خلى بالك يا كريم...
كريم: يا عم قولتلك متقلقش.
حسام: ماشي سلام.

همس: حبيبى احنا هنرجع مصر امتى.
حسام: ليه يا قلبى...
همس: زهقت يا حسام احنا بقالنا هنا اسبوع خلاص زهقت. وكمان ماما وحشتنى نفسي اشوفها.
حسام: معلش يا همس لسه شوية عقبال ما ننزل.
همس: ممكن افهم انت مخبى عليا.
حسام: لما نرجع هتعرفى...
همس: ماشي يا حسام لما نشوف. انا دخلة انام.
حسام مسك ايديها: تعالى هنا، انتى زعلتى.
همس: لأ وهزعل من ايه سيبنى عشان اروح انام.

وقامت دخلت الاوضة متضايقة واعدت مستنياها يصالحها...
حسام حس أنه فعلا ضايقيها، فقرر يوم يصالحها...
اول ما حست بيه عملت نفسها نايمة...
حسام: همسة قلبى انا عارف انك مش نايمة قومى بئا
همس: نعم.
حسام: متزعليش منى انا اسف.
همس بإبتسامة: مش زعلانة بس افهم بتخبى عليا ليه.
حسام: عشان بحضرلك مفاجات...
همس: مفاجأت مرة واحدة ماشي لما اشوف.
حسام: بقولك ايه ما تيجى ننزل البحر...
همس: دلوقتى. بليل كدة.

حسام: عادى اصلا الانوار مالية المكان يلا بئا.
لبسوا لبس البحر ونزلوا ولعبوا واستمتعوا وبعدها طلعوا ناموا...
حسام في نفسه: مش هرجع مصر غير لما اجبلك حقك يا همس...

تانى يوم...
بعد ما صحيوا وفطروا...
كريم بيتصل بحسام...
حسام: اذيك يا كريم.
كريم: تمام يا حسام بقولك طيارتك انت وهمس كمان ساعتين عشان ترجعوا.
حسام: انت اصدك...
كريم: أيوة اصدى...
حسام: انت بتتكلم بجد.
كريم: أيوة والله يلا عشان متتأخروش على الطيارة. سلام.
حسام: سلام.
همس: مالك يا حبيبى فرحان كدة.
حسام: يلا نجهز الشنط هننزل مصر.
همس: غريبة مش كنت معترض امبارح.

حسام: لما نوصل هتفهمى كل حاجة. يلا بئا نجهز الشنط...
همس: حاضر يلا...

جهزوا الشنط وطلعوا على المطار وغادروا المالديف ووصلوا مصر...
حسام للسواق: اطلع على الفيلا يا عم ابراهيم.
ابراهيم: حاضر يا باشا.
همس: نطلع على الفيلا ازاى. ممكن حد يشوفنى.
حسام: وفيها ايه.
همس: مش احنا متفقين انى مظهرش خالص.
حسام: هتفهمى كل حاجة لما نوصل...

ووصلوا الفيلا وكريم كان مستنيهم...
كريم: اهلا اهلا حمد لله على السلامة.
حسام: الله يسلمك يا كريم. ها جاهز.
كريم: طبعا.
حسام خد همس واعدها على الكنبة ال ادام التليفزيون.
حسام: يلا يا كريم. وبس لهمس. اتفرجى.
فتح كريم التلفزيون...
المذيعة: جاءنا الخبر التالى منذ قليل. القبض على هشام الدمنهوري رجل الأعمال المشهور بتهمة التحريض على قتل همس محمود حرم رجل الأعمال المشهور حسام الشافعى.

وقال مدير أعماله أن السيدة همس حالتها بخير بعد علاج اسبوع في مصر واسبوع في المالديف وقال إن قبل حدوث هذه الحادثة تم عقد قران السيدة همس محمود و حسام الشافعى.
وأصدر بيان أن حفل زفافهم غدا في أكبر قاعات مصر...
وشكراااا...
همس اعدة مش مصدقة نفسها مبسوطة وفرحانة ومصدومة، كل حاجة.
حسام مسكها: همس انتى كويسة.
همس: ها.
كريم: ها. ههههه يعنينى ديه اتصدمت.
همس: الكلام ده حقيقى.

حسام: طبعا حقيقى أن مرضتش ننزل مصر عشان مكنتش هنزل الا لما اجبلك حقك...
قامت بسرعة عليه وحضنته جامد: انت اجمل راجل في الدنيا انت انت احلى واجدع واحن راجل في الدنيا، انت حياتى وقلبى وروحى ودنيتى كلها. انا بعشقك مش بحبك...
حسام وهو بيضمها اكتر: كل الكلام ده ليا اد كدة مبسوطة.
همس: مبسوطة انا مش عارفة اوصف فرحتى. انت مش متخيل انا فرحانة ازاى...

حسام: وانا يكفينى أن اشوف نظرة الحب والسعادة ديه في عنيكى، ولسه...
همس: لأ كفاية عليا كدة.
حسام: لأ استنى ديه الجاية احلى، ويسقف بإيده الاتنين...
خرجت مامت همس من غرفة المكتب...
همس: ماماااااااا
سعاد: همس.
جريت عليها وحضتنها وباست ايديها: وحشتينى يا ماما وحشتينى اوى اوى.
سعاد: انتى اكتر يا روح ماما. طمنينى عليكى كويسة.
همس: انا كويسة لما شوفتك، انتى جيتى هنا ازاى.
سعاد: جوز بنتى هو ال جابنى.

همس: اسفة يا ماما والله...
سعاد: متتأسفيش حسام بيه فهمنى كل حاجة...
حسام وهو يقترب منهم: لأ بيه ايه بئا. لو تسمحيلى انك تعتبرينى ابنك.
سعاد: طبعا يا حبيبى وانا طول يبقا ابنى زيك من النهاردة انت ابنى. ماشي يا حسام...
حسام: ماشي يا ماما...
همس: عن اذنك يا ماما محتاجة حسام في موضوع مهم.
سعاد: اتفضلوا يا حبيبتى.
مسكت ايد حسام وجريت بيه على الجنينة.
همس: حسام انت عمرك ما حاولت تبوسنى.

حسام: عشان كنت بخاف اضايقك.
همس: بس انت دلوقتى مش هتضايقنى.
حسام: بجد
همس: بجد
باسها بكل الحب ال جواها...
حسام: مبسوطة دلوقتى.
همس: جداا. ممكن افهم ازاى قدرت تخلى البوليس يقبض على هشام الدمنهوري.

حسام: هقولك، انا ليا واحد اسمه على ده في حياتى بشكل سري جدا محدش يعرف عنه حاجة غيرى انا وكريم. دخلته في حياة هشام الدمنهوري وخليته يثق فيه وسجله اعتراف أنه مأجر واحد يقتلك. وكنت مستنى يسجل الاعتراف ويسلمه البوليس عشان ننزل مصر عشان كدة مكنتش برضى ننزل لأنى كنت مستنى على وكريم يخلصوا.

همس: عملت كل ده عشانى انا. بجد انا مش قادرة اوصفلك سعادتى. انا كل يوم هشكر ربنا أنه رزقنى بيك انت نعمة كبيرة اوى من ربنا...
حسام: انتى عارفة انتى عملتى ليا ايه انتى انقذتنينى انى ابقا مريض نفسي. أيوة مريض نفسي قبل ما اشوفك كنت بتعالج عند دكتور نفسي وف كل جلسة يقولى انت مش مريض انت محتاج حب وحنان من شخص معين. وانتى ادتينى الحنان والحب ده لولاكى كان زمانى بقيت مجنون.

همس: بس انا مجنونة. انا مجنونة بحبك يا حسام.
حسام: وانا كمان يا قلبى، بس غريبة مسألتيش عن اى حاجة للفرح.
همس: يعنى مظبط كل ده وعاملى فيها بوليس سرى هتيجى على حتة فرح وفستان مش هتعرف تعملهم ده انت تعملهم بصباع رجلك الصغير ياعم انا جوزى حسام الشافعى انت بتكلم في ايه.
حسام: هههههههههه عندك حق والله. يا همس قلبى.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة