قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية النور والكابوس للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثاني

رواية النور والكابوس للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثاني

رواية النور والكابوس للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثاني

وجد بصت ل قصي لفت بسرعة لقت الشخص اللي هي ضربته بالقلم و خمسة من صحابه وراها.
وجد و قصي كانوا بيرجعوا لورا و مسكوا ايدين بعض.
وجد: هو فين الموتسكل؟!
قصي(بتوتر): مش انتي اللي ركنتي افتكري بقي.
وجد و قصي(بصريخ): عااااااااااااا.
قصي: وجد هما هيعملوا فينا ايه؟!
وجد: من تحليلي كدة هيعملوا مننا شاورما، انت بتقول ايه يا عم؟!
وجد: اجري.

وجد مسكت ايد قصي و قعدوا يجروا و الخمس اشخاص وراهم,قصي و وجد كل واحد جري من طريق تلاتة ورا وجد و اتنين ورا قصي.
وجد بصت وراها ملقتش حد وقفت بسرعة و هي بتنهج و حطت ايديها علي ركبتها.
وجد(بتعب): ده انتوا ناس كافرة.
وجد لاحظت قصي بيجري ناحيتها.
قصي(بتعب): هربتي منهم؟!
وجد(بتعب): ايوه، دول جروني كتير و شكلنا كدة هنأخد تاكسي.
قصي: يلا بينا.
قصي وقف تاكسي و ركب فيه هو و وجد.
قصي: علي ().
السواق: تمام.

-في مكان تاني...
عند باسل.
عامر: باسل بيه سليم بيه و نيرمين هانم في انتظار حضرتك تحت و العشاء جاهز...
باسل(بنوم): الساعة كام؟!
عامر: عشرة يا بيه.
باسل: طيب انزل و انا جاي وراك.
عامر: -بيخدم باسل في الفيلا و هو و باسل يعرفوا بعض من و هما صغيرين.
عامر نزل ل تحت و باسل قام بهدوء من علي سريره و دخل الحمام غسل وشه كذا مرة و خرج غير هدومه.
باسل لبس بنطلون اسود بيتي و فوقه تي شيرت بنص كم باللون الرمادي.

باسل نزل ل تحت اول ما شافه سليم قام حضنه.
سليم: ايه الاخبار؟!
باسل: تمام.
نيرمين: ايه اخبار روسيل؟!
باسل: كالعادة بتبيع اندرو.
نيرمين(بغمزة): البت بتحبك يا عم.
باسل(ببرود): نيرمين خليكي في حالك.
نيرمين: انت مش طايقني كدة ليه ياض؟!
نيرمين رمت علي باسل مخدة و باسل مسكها و رماها علي سليم.
باسل: يلا علشان العشاء.
التلاتة راحوا علي السفرة و بدأوا يأكلوا.
باسل: ايه أخبار الشركة؟!
باسل: و اخبار كارما و ماما مريم؟!

سليم: يعني انت مكلمتش ماما امبارح؟!
باسل: لا.
سليم: نبع الحنان لما تكدب، يلا مش مهم.
سليم: كلنا كويسين و الشغل تمام...
سليم: الصفقة اللي هتنقلنا ناقلة تانية دي قربت بكرة بس.
نيرمين: باسل.
باسل: نيرمين ايه اخبار عائلتك؟!
نيرمين(بحزن): لسة زي ما هما.
باسل: هيرجعوا متخافيش.
باسل باس رأس نيرمين و هي حطت ايديها علي كتفه.
سليم(بمرح): ما تنسوا انكم صحاب ثنائي حلو اوي...

نيرمين: لا يا اخويا باسل لما بيتعصب بيحرق الارض و الدنيا كلها بيخوفني.
باسل(بضحك): ده انا برئ يا نيرمين.
نيرمين و سليم(بضحك): اوي.
سليم تليفونه رن، الخط اتفتح.
سليم: خير يا كارما؟!
كارما: انت فين؟!
سليم: مع باسل.
كارما: طب وديني باسل.
سليم: خد يا باسل.
باسل: الو يا كارما.
كارما(بقلق): باسل انا عملت مصيبة.
باسل: خير؟!
كارما: ضيعت ملف عائلة الصياد و سليم لو عرف هيقتلني انا خايفة اوي.

باسل(بحدة): ازاي يعني يا كارما هو ده لعب عيال.
كارما(بدموع): مش فاكرة حطيته فين.
باسل: اقفلي يا كارما انا جايلك.
نيرمين: في ايه؟!
باسل: كارما ضيعت ملف صفقة الصياد.
باسل طلع علي اوضته غير هدومه بسرعة و نزل ل سليم اللي اتعصب و نيرمين.
سليم: يلا.
التلاتة كل واحد ركب عربيته و راحوا للشركة.
سليم(بعصبية): ازاي يعني يا كارما ضايع؟!
كارما: مش قولتلك متجبش ده.

باسل(بحدة): كارما مش وقت هزار، فين الملف افتكري حطتيه فين.
نيرمين: افتكري يا كارما.
كارما: كنت باكل في مكتبي و بعدها جه ممدوح ساب الملف و انا خدته و بدأت اقراه و سيبته علي المكتب و خرجت رجعت ملقتهوش.
نيرمين: مين ممكن يأخده؟!
باسل: الاجتماع بكرة الساعة كام؟!
سليم: الساعة 11.
باسل: طيب.
نيرمين: و الملف؟!
باسل(بهدوء): مش مهم.
سليم: و هنروح بكرة ازاي الاجتماع؟!
باسل: متقلقش.
كارما: يعني هيبقي في ضهري رجالة؟!

باسل ضرب كارما علي قفاها و حط دراعه علي كتفها...
باسل: انتي متتكلميش نهائي...
كارما: تمام يا باشا.
نيرمين: مش يلا نخرج كدة؟!
سليم: بتموتي في السهر انتي.
نيرمين: اوف بقي.
باسل: يلا بينا.
كارما: يلا يا باسل يا حبيبي.
باسل: سليم وصل اختك بيتها مش هتيجي معانا.
كارما(بغيظ): افندم!
باسل: كارما علي البيت. يلا يا نيرمين.
سليم: يلا يا كارما علي البيت.
كارما(بغيظ): طب حد يبقي عنده نخوة و يوصلني.
باسل: يلا بس ننزل.

الاربعة خرجوا من الشركة و كل اتنين ركبوا عربية.
في عربية باسل و نيرمين.
نيرمين: هتودينا فين و مش عايز كارما تيجي معانا؟!
باسل: بار و كمان علشان نعرف نتكلم احنا التلاتة.
نيرمين: طيب يا معلم.
في عربية سليم و كارما.
كارما: انتوا مش عايزني معاكوا ليه؟!
سليم: روحي اساليه.
كارما: انت عايزه يهزأني، يلا هنزل انا.
كارما نزلت و دخلت البيت بتاعها لقت مريم منتظراها.
كارما: حبيبة قلبي.

مريم: ايه اخبارك يا حبيبتي؟! حمدلله علي السلامة.
كارما: الله يسلمك...
مريم: فين اخوكي و فين باسل و نيرمين مجوش معاكي ليه؟!
كارما: راحوا مشوار و جابوني هنا.
مريم: طيب يا حبيبتي طيب.
مريم: اطلعي انتي فوق غيري هدومك.
كارما: طيب يا قمر.
مريم: ربنا يهديك يا باسل.
عند الباقي.
نيرمين: ناوي تعمل ايه؟!
باسل: الملف الاصلي معايا.
نيرمين: قصدك ايه؟!
باسل(بضحك): لسة مفهمتيش يا نيرمين.
نيرمين: قصدك ياسر الاسيوطي.

باسل: في غيره؟!
نيرمين: بس ازاي؟!
باسل: ياسر جه في الشركة بالرغم انه عارف اني مش موجود اصلا و ده وداله فرصة اكبر يسرق الملف علشان نحتاس و منروحش الاجتماع.
نيرمين: الحيوان.
باسل: يلا انزلي.
سليم: ايه ده؟!
باسل: بار جديد بلا ندخل نجرب.
سليم: بنيرمين؟! ده انت وقح وقاحة.
نيرمين: مالها نرمين يا سي سليم.
باسل: خلاص انت و هي يلا ندخل.
التلاتة دخلوا البار و قعدوا مع بعض يتكلموا.

-في مكان تاني...
في القصر.
قصي و وجد كانوا قاعدين بيأكلوا علي السفرة و الحفلة كانت خلصت و العائلة بدأت تدخل.
ماجدة: اخيرا! الحفلة كانت طويلة.
نهلة: بس الحفلة كانت حلوة.
يوسف: بابا بكرة في صفقة لازم حضرتك تكون موجود.
ياسين: عارف يا يوسف تمام.
يوسف: هتفضلي تأكلي كدة كتير يا باردة.
وجد: شكرا يا نبع الحنان.
قصي(بهمس): لمي الدور يا بت.
ياسين: عملتوا ايه يا وجد انتي و قصي؟!
وجد: بص يا باشا الحفلة كانت دمار.

ياسين: اتبسطتي؟!
وجد: ايوه، يلا عن اذنكم هقوم.
وجد: رانيا هاتيلي ماية فوق.
وجد قامت جري علي اوضتها و دخلت الحمام غسلت وشها و بدأت تغير هدومها.
وجد لبست بنطلون بيج و فوقه تي شيرت ب ¾ كم اللون الاسود و رفعت شعرها علي شكل كحكة عالية.
وجد خرجت البلكونة بتاعتها و كان في ايديها ملف بدأت تقرأه.
تحت.
ماجدة: اللي هتجبلي جلطة دي.
منصف: نهلة تعالي.
منصف طلع علي اوضته و نهلة وراه.
نهلة: مالك؟!

منصف(بحدة): انتي ايه اللي عملتيه في الحفلة ده؟!
نهلة: عملت ايه؟
منصف: قعدتي تتكلمي مع الزفت اللي اسمه عدنان كدة ليه؟!
نهلة: ماله عدنان با منصف.
منصف(بحدة): نهلة متعصبنيش.
نهلة قربت من منصف و حطت ايديها علي كتفه...
نهلة: يا حبيبي كل ده شغل. كلنا بنعمل مجاملات مع بعض.
نهلة: و كمان ده كان ضيف. صح يا بيبي خلاص بقي متضايقش.
منصف(بحدة): بعد كدة اياكي تقربي من راجل تاني يا نهلة.
نهلة: اكيد يا حبيبي اكيد.

نهلة باست منصف علي خده و قعدت تقوله كلام تهديه بيه...
عند الباقي.
ياسين: يوسف ابقي كلم احمد و خليه يرجع كفاية صياعة في شرم...
يوسف: حاضر يا بابا متقلقش انت نفسك و كمان سيبيه يرتاح شوية هو بيشتغل معانا كتير. الدور و الباقي علي قصي اللي مش مركز خالص و قاعد في البيت...
ياسين: كل واحد سيبه براحته.
ياسين طلع لاوضته و يوسف خد ماجدة و طلعوا اوضتهم.
ماجدة: هنفضل لحد امتي؟!

يوسف: خلاص يا ماجدة بكرة هبقي اقولك عملت ايه.
ماجدة: الصفقة بتاعت باسل الانصاري دي مهمة يا يوسف اياك تتخلي عنها.
يوسف: عارف يا ماجدة عارف.
يوسف كان غير هدومه و راح نام علي سريره.
ماجدة: و بالنسبة ل وجد دي هتعمل معاها ايه؟!
يوسف: حاولي تقربي منها يلا روحي اضربيها علشان انا و انتي نتطرد بره القصر...
ماجدة: مش عارفة ايه سر حب ابوك فيها. لو تتعدل بس و تبقي زي ثريا كدة.

ماجدة: شايف كل الانظار كانت عليها ازاي؟!
يوسف: تصبحي علي خير يا ماجدة.
ماجدة: نام يا يوسف نام.
الاتنين ناموا جمب بعض و كل واحد بيفكر في حاجة...

-في الصباح الباكر...
في فيلا المهدي.
سليم: ماما همشي انا.
مريم: من بدري كدة يا سليم؟!
سليم: لسة هروح ل باسل و.
مريم: باسل فوق في اوضته.
سليم(بصدمة): افندم؟!
سليم: قالي هوصل نيرمين و هروح للبيت.
مريم: طب ما ده بيته.
سليم: طبعا قعدتوا مع بعض انتوا الاتنين و كنتوا سهرانين مش كدة.
مريم: طبعا.
سليم: اتكلمتوا في ايه؟!
باسل: ملكش دعوة.
سليم: ايه الرخامة دي؟!
مريم: اطلع صحي كارما يا سليم عقبال ما اجهز الفطار...

باسل: هاجي اساعدك يلا.
باسل و مريم دخلوا المطبخ,سليم طلع لاوضة كارما.
سليم: بت بت بت بت بت.
كارما(بنوم): سيبني يا سليم بليز. خمس دقايق.
سليم: باسل تحت و عايزك.
كارما(بخضة): ايه؟! هو انا عملت مصيبة؟!
سليم(بضحك): يا خوفي منك يا كارما، انزلي يلا تحت.
كارما(بقلق): هو انا عملت حاجة تضايقه؟!
سليم: مليش دعوة انزلي اسأليه.
كارما(بقلق): طب اخرج اخرج.
سليم: طيب.
سليم نزل ل تحت و هو بيضحك علي خوفها من باسل.

كارما قامت غسلت وشها و خرجت غيرت هدومها.
كارما لبست جيبة باللون الاسود واصلة لغاية الركبة و ضيقة جلد و فوقه تي شيرت باللون الابيض بحمالة رفيعة علي الكتف و سيبت شعرها علي ضهرها و حطت مكياج خفيف. لبست صندل بكعب احمر.
كارما نزلت ل تحت و سمعت صوتهم جاي من المطبخ.
كارما(بتوتر): باسل سليم قالي انك عايزني.
باسل(بحدة): سليم خوفتها ليه؟!
سليم(بدهشة مصطنعة): انا! انا قولتلك حاجة يا بنتي.

كارما(بغيظ): هو انت مكنتش عايزني؟!
باسل: لا.
كارما(بغيظ): تعالالي يا سليم...
كارما طلعت تجري ورا سليم و سليم قعد يجري,مريم و باسل قعدوا يضحكوا عليهم...
سليم: خلاص يا بت المجنونة.
كارما: ده انا هقتلك.
مريم: بطلوا بقي يلا الفطار جاهز.
الاربعة قعدوا علي السفرة و بدأوا يأكلوا...
كارما(بغيظ): نفسي اغرز السكينة دي في قلبك.
باسل(بحدة): كارما خلاص متزوديش فيها...
كارما: خلاص اسفة.
مريم: رايحين الشركة النهاردة؟!

باسل: لا هنروح نلمع جذم.
مريم: بتتريق يا باسل؟!
باسل(بابتسامة): اقدر يا حبيبتي.
باسل باس رأس مريم و قام لبس جاكت البدلة بتاعته.
بايل: طب مش يلا يا سليم؟!
سليم: طيب. يلا يا كارما.
التلاتة خرجوا بره البيت و ركبوا العربية و راحوا ناحية الشركة...
سليم: انزلي يا كارما.
كارما: طيب يلا باي.
سليم: نيرمين حصلتنا علي المطعم.
باسل: طيب يلا.

-في مكان تاني.
في القصر...
ثريا: قصي.
قصي: ايه يا ثريا؟!
ثريا: ينفع تيجي معايا النادي النهاردة كأي اتنين اخوات؟!
قصي(برفعة حاجب): انا و انتي؟!
ثريا: ايوه يلا.
قصي: طيب لما نشوف آخرتها.
ثريا(بفرحة): يلا.
قصي: هصحي وجد الاول طيب.
ثريا: يلا يلا هي تبقي تصحي.
ثريا شدت قصي معاها و خرجوا بره القصر علشان يروحوا النادي...
يوسف: يلا يا بابا.
ياسين: فين اخوك منصف؟!

يوسف: نازل. و علفكرة احمد رجع من السفر الصبح و راح علي المطعم.
ياسين(باستغراب): بجد؟!
يوسف: ايوه.
ياسين: طيب يلا.
يوسف و ياسين خرجوا بره القصر و ركبوا العربية و كانوا منتظرين منصف.
عند منصف.
نهلة: خليك عاقل كدة يا حبيبي و خليك انت المسيطر...
منصف: ماشي يا نهلة.
نهلة: انت و احمد اتكلموا كدة بعقلانية.
نهلة: خليك راكز كدة.
منصف: طيب يا نهلة يلا باي.
منصف نزل من اوضته وركب مع يوسف و ياسين و مشيوا ناحية المطعم.

عند وجد.
وجد قامت من النوم بكسل و قعدت علي السرير.
وجد مسكت تليفونها اتصلت بحد، الخط اتفتح.
وجد: نهال...
نهال: الو يا استاذة وجد.
وجد: في ميعاد النهاردة مع اي حد؟!
نهال: ايوه يا استاذ وجد. تحبي اجلهم؟!
وجد: لا لا انا جاية.
نهال: طب اجهزلك حاجة عقبال ما تيجي؟!
وجد: القهوة بتاعتي. يلا باي.
نهال: حاضر. منتظرين حضرتك.
وجد قامت من نومها و كانت حاسة بتعب في جسمها,وجد دخلت الحمام خدت دوش دافئ و خرجت تغير هدومها.

وجد لبست بنطلون اسود و فوقه تي شيرت ب ¾ كم باللون الاسود صوف دخلته جوا البنطلون و فوقه جاكت اسود لغاية الخصر بكم. لبست كوتشي ابيض عالي و سيبت شعرها علي ضهرها و حطت مكياج بسيط و حطت البرفيوم بتاعها...
وجد نزلت من اوضتها لقت ماجدة و نهلة قاعدين بيتكلموا.
وجد: فين قصي عايزاه في موضوع؟!
نهلة: مع اخته ثريا ها اخته.
وجد: طيب.
ماجدة: ايه هو حد مات؟!
وجد: لا لما حد يموت هبقي البس كوتشي اسود.

ماجدة: غضبانة عليكي يا وجد.
وجد: طيب.
وجد خرجت بره القصر و كانت متعصبة بسبب مامتها.
وجد: اهدي يا وجد مش اول و لا اخر مرة.
وجد ركبت علي الموتسكل بتاعها و لبست الخوذة و ساقت بيها ناحية مكتبها.
وجد كانت سايقة بسرعة كبيرة و جت عربية قدامها بسرعة كبيرة الاتنين خبطوا في بعض.
وجد(بصريخ): آآه.
وجد وقعت بالموتسكل بتاعها و سليم و باسل اللي كانوا راكبين العربية نزلوا منها و وراهم حراسه و وقفوا حركة العربيات.

سليم(بعصبية): ما تبقي تفتح يا عم شوية.
باسل: انت كويس؟!
وجد قامت وقفت و مسكت معاها الموتسكل و شالت الخوذة من علي وشها ببطء و شعرها نزل ورا ضهرها و بصت لباسل.
وجد: عفوا.
باسل بص لوجد بصدمة و بص ليها من فوق لتحت.
سليم(بعصبية): و كمان بنت و الله عال ابقي فتحي يا عامية.
وجد(بابتسامة): بعيدا عن عصبيتك بس بعتذر عن الاضرار اللي حصلت لعربيتكم.
باسل(بهدوء): اهدي يا سليم خلاص حصل خير.

باسل(بهدوء): بعد كدة ابقي ركزي لانها ممكن تكون حادثة كبيرة المرة الجاية.
وجد(بابتسامة): شكرا.
وجد حطت ايديها علي كتف باسل و ابتسمت.
وجد(بابتسامة): باي يا جميل.
وجد لبست الخوذة و ساقت ناحية المكتب.
سليم: ايه ناوي نروح امتي؟!
باسل: ها؟! بتقول ايه؟!
سليم: بقول اجبلك رقمها؟!
باسل(بحدة): احترم نفسك.
سليم(بتريقة): طيب يا جميل مش يلا بينا.
باسل(بعصبية): سليم مبحبش كدة. يلا بينا.

سليم(بسخرية): بالعربية الخربانة مظنش.
سليم: هات يا ابني عربية من دول.
ركبوا عربية من عربيات الحراس و راحوا للمطعم اللي متفقين عليه...
في المطعم.
نيرمين وصلت للمطعم و كانت منتظرة الباقي يجي.
أحمد: انتي؟!
نيرمين: افندم؟!
أحمد: انا احمد الصياد...
نيرمين: نيرمين المهندس. حضرتك اللي هتمثل عائلة الصياد.
أحمد: لا هما جايين في الطريق. و انتي؟!
نيرمين: مستر باسل الانصاري بنفسه جاي خمس دقايق و هيكون علي وصول.

احمد: كويس نعرف ناخد راحتنا في الكلام.
نيرمين(برفعة حاجب): افندم؟!
منصف: احمد.
احمد: بابا.
احمد: ازيك يا جدو.
احمد: اقدملك ياسين الصياد و منصف الصياد و يوسف الصياد.
احمد: دي نيرمين المهندس ضمن فريق مستر باسل.
يوسف و منصف: تشرفنا...
ياسين: فين استاذ باسل هيتأخر من البداية كدة.
منصف: هتلاقي حصل ظروف بس يا بابا اهدي.
سليم: نيرمين.
نيرمين: مستر سليم ضمن فريق مستر باسل.
سليم: تشرفت.
نيرمين: مستر باسل جه.

باسل دخل بوقار و وراه حراسه اللي اتوزعوا في المطعم...
يوسف: اهلا و سهلا مستر باسل.
يوسف سلم علي باسل و باسل سلم علي ياسين و منصف و احمد و قعد بهدوء جمب نيرمين و سليم.
باسل: بنعتذر عن التأخير حادثة بسيطة علي الطريق...
ياسين: اذا كان كدة ماشي، نبدأ؟!
الكل: تمام يلا.
و بدأوا يتكلموا في الشغل و باسل مركز جدا مع كلامهم.
عند وجد.
وجد وصلت لمكتبها و دخلت كل الموظفين قاموا وقفوا.
نهال: حضرتك اتأخرتي اوي.

وجد: عملت حادثة. ابعتيلي علبة الاسعافات.
نهال: حضرتك كويسة؟!
وجد: متقلقيش.
وجد دخلت مكتبها و نهال جابت علبة الاسعافات الاولية و حطتها علي مكتب وجد و مشيت.
وجد بدأت تطهر الخدوش اللي في ايديها بسبب وقوعها و حطت كذا لاصقة طبية.
وجد: بس كدة نبدأ شغل بقي.
وجد مسكت تليفون المكتب. الخط اتفتح.
وجد: ابعتيلي ملف خالد القاضي. و لما يوصل دخليه.
نهال: حاضر يا فندم.

-في مكان تاني.
في النادي.
قصي: جايباني ليه هنا يا ثريا عايزة ايه بقي؟!
ثريا: في ايه يا قصي تعالي اقعد معايا انا و صحابي.
قصي: و مين صحابكم دول كمان؟! هو انا طايقك علشان اطيق صحابك.
ثريا: كدة يا قصي ده انا اختك.
قصي: تعالي و امري لله.
قصي راح قعد مع ثريا و كانت كل الشلة بنات...
ثريا: اهو اخويا يا بنات.
البنات كلها بصت ل قصي باعجاب و قصي قعد بضيق جمب ثريا...
ثريا: هروح اعمل حاجة و اجي.

ثريا سابت قصي مع البنات و مشيت,البنات اتلمت حوالين قصي و بدأوا يلمسوه و يتكلموا معاه.
قصي(بعصبية): بس منك ليها.
قصي سابهم و خرج بره النادي.
قصي(بعصبية): فاكراني تسلية لصحابك يا ثريا.
قصي ضرب كوتش عربيته برجله بغضب و ركب عربيته و بدأ يسوقها بغضب و بعدها بدأ يعيط بحرقة علي حاله.

-في مكان تاني.
عند باسل.
يوسف: كدة اتفقنا اتمني تكونوا راضين.
باسل: مش بخرج من صفقة خسران ابدا يوسف بيه.
ياسين: و لا احنا كمان. و محدش بيدخل صفقة الا لما يدرسها الاول.
باسل: بس اياك تعمل صفقة مع الدنيا هتطلع منها خسران خسران و مش هتقدر تحقق المستحيل.
باسل: بس انا بحقق المستحيل.
احمد: اعتقد الاجتماع خد منحني بعيد جدا عن الشغل.
باسل: الدنيا برضو صفقة شغل يا احمد. مش كدة؟!

سليم: كدة ان شاء الله نوقع الاورق و العقود يوم السبت عندنا في الشركة...
منصف: لا نعمل حفلة في قصر عائلة الصياد و نوقع العقود و كمان خبر زي ده هيرفع اسمنا احنا الاتنين لفوق.
احمد: موافق علي الفكرة و كمان نتعرف علي بعض اكتر و ممكن العلاقة مش تبقي شغل و صفقة بس ممكن نبقي اصدقاء...
ياسين رجع جسمه لورا و حط رجل علي رجل.
ياسين: برضو علشان منضغطش عليهم ممكن يكونوا ملهمش في جو الحفلات.
منصف: ها قولتوا ايه؟!

باسل: موافق.
سليم و نيرمين بصوا ليه و بصوا لبعض.
نيرمين: طيب. كدة هنتقابل يوم السبت.
احمد: تنورونا لينا الشرف.
منصف: تشرفنا بالشغل معاكم...
باسل: احنا اكتر...
باسل: عن اذنكم...
باسل قام بهدوء و خرج من المطعم و وراه سليم و نيرمين...
نيرمين: حادثة ايه يا باسل؟! انت كويس؟! كويسين يا سليم؟!
باسل افتكر شكل وجد لما شالت الخوذة من علي وشها و لما شعرها اتفرد علي ضهرها و لما بصتله بعيونها و ابتسمت...

باسل: ايوه كويس يا نيرمين متكبريش الموضوع.
باسل: يلا عايز اتغدي.
عند الباقي.
ياسين: شكله فاهم في الشغل كويس و هنكسب صديق في صفنا.
يوسف: مكنش لازم نعمل حفلة يا منصف.
منصف: و هتطلعني صغير قدامهم مثلا خلاص كلمتي طلعت، يلا يا احمد.
الاربعة خرجوا من المطعم و ركبوا العربيات و رجعوا القصر و وراهم حراس.

-في مكان تاني.
عند وجد...
وجد كانت بتشتغل بهدوء و فجأة الباب اتفتح.
وجد(بحدة): مين ال.
وجد(بخضة): قصي!
وجد قامت بسرعة من علي الكرسي و فجأة قصي وقع بين ايدين وجد علي الارض.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة