قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العاشر

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العاشر

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العاشر

حارس(بخوف): سيف بيه سيف بيه.
سيف(بغضب): ايه انت كمان؟!
حارس(بخوف): شمس اتصاب.
سيف فتح عينيه علي آخرهم و خرج علي بره بسرعة.
ملاك: مين شمس؟!
مني: ده خيل بتاع سيف و سيف متعلق بيه اوي من و هو صغير.
ملاك نزلت جودي من علي رجليها و خرجت ل بره.
حارس: حضرتك راحة فين؟!
ملاك: راحة ل سيف.
حارس: الاسطبل ممنوع حد يخشه حضرتك، اتفضلي علي جوا.
ملاك: بس.
حارس: بعد اذنك اسمعي الكلام.
ملاك(بعصبية): طيب اوف.

ملاك دخلت تاني للقصر.
عند سيف.
سيف(بقلق): حصله ايه؟!
العامل: معرفش يا بيه لقيته مرة واحدة وقع في الارض ببص عليه لقيته مجروح كدة.
سيف ملس علي ضهر الحصان بحنية...
سيف: اهدي اهدي.
سيف: فين الدكتور موسي؟!
العامل: جاي يا بيه قدامه دقيقتين.
سيف: استعجله.
سيف: خلاص اهدي مفيش حاجة.
موسي: اسف علي التأخير.
سيف(بحدة): انجز يا موسي.
الدكتور بدأ يفحص شمس و عالج جرحه.
موسي: لازم يأخد ادويه في ميعادها.
سيف: حصله ايه؟!

موسي: ده زي ما يكون حد قاصد يعمل كدة يا سيف بيه.
سيف: طيب يا دكتور شكرا.
موسي: ده واجبي.
سيف(بغضب): مصطفي.
العامل(بخوف): نعم يا بيه.
سيف(بغضب): مين دخل هنا غيرك؟!
العامل: مفيش حد يا بيه.
سيف(بغضب): لو عرفت انك ليك ايد في الموضوع ده هقتلك يا مصطفي.
العامل(بخوف): و الله مليش ذنب يا بيه.
سيف(بغضب): غور.
سيف(بصوت عالي): علي علي.
علي كبير الحرس: نعم يا بيه.
سيف: روح جبلي كاميرات الاسطبل.
علي: لحظة.

سيف قرب من شمس و قعد جمبه يملس علي ضهره.
ملاك(بلطف): ممكن اجي اشوفه؟!
سيف(بغضب): امشي من هنا، و كمان مين الحمار اللي سمحلك تخشي؟!
ملاك: محدش انا غفلتهم و جيت بعد ما ودعت جدو و خالد.
سيف(بغضب): طب غوري في ستني داهية تأخدك. و متقربيش من الاسطبل تاني.
ملاك: علفكرة انا معملتش حاجة غلط و كمان انت بتغلط فيا.
سيف قرب من ملاك بكل غضب و ملاك رجعت خطوتين لورا بخوف.
سيف(بغضب): ارجعي القصر و مشوفكيش هنا تاني. يلا.

ملاك(بدموع): انت وحش.
ملاك سابت سيف و جريت علي بره الاسطبل و سيف بص علي شمس بصة و خرج.
عمر: ملاك مالك زعلانة ليه؟!
ملاك(بعصبية): مفيش حاجة.
عمر: لا اهدي بس كدة. في ايه؟!
ملاك(بعصبية): قلت مفيش حاجة الله...
عمر: خلاص طيب اهدي، اهدي ريلاكس.
سيف(بحدة): ايه اللي جابك يا عمر؟!
عمر(بشئ من البرود): ملف القضية بكرة الجلسة.
سيف: طيب عارف. تقدر تسيب الملف و تمشي.
ملاك: عن اذنك يا عمر.

عمر: تمام بس متزعليش نفسك مفيش حاجة تستاهل.
ملاك: شكرا.
سيف: شايفك معجب بمراتي يعني.
عمر: اللهم طولك يا روح. ابعد عني الله يخليك يا سيف مش طايقك.
عمر كان هيمشي بس سيف مسكه و ضربه بوكس في وشه...
عمر: طيب متشكر.
سيف ساب عمر و طلع القصر و راح لاوضة ملاك.
تحت.
تاج: هو في ايه البيت ماله؟!
مالك: انا طالع اذاكر.
مني: ربنا معاك يا حبيبي.
رزق: راجع الشركة.
سهي: هروح اعمل شوبينج.
نور: ممكن اجي معاكي؟!
سهي: طيب تعالي.

سهي: عايزة حاجة يا مني؟!
مني: لا روحي. خلي بالك من نفسك.
نور: عن اذنك يا طنط.
جودي: انا هعمل ايه؟!
مني: تعالي نشوف سيف و ملاك مالهم.
جودي: تمام.
عند سيف.
ملاك(بخضة): انت ازاي تفتح الباب بالشكل ده؟!
سيف: انا مش طايقك مش طايقك.
ملاك(بحدة): غور في داهية تأخدك انا مالي انت طايقني و لا لا ميهمنيش في حاجة.
سيف: انتي يا بت مصدقة نفسك انتي معندكيش شخصية ضعيفة و ملكيش ضهر.
سيف: انا بكرهك انتي خدامة ولادي.

مني(بغضب): سيف.
سيف لف ل مني بس اتفأجي لما لقي مني ضربته قلم علي وشه.
مني(بغضب): لما تتعلم ازاي تحترم الاخرين ابقي تعالي كلمني، بره.
مني(بغضب): بره الاوضة دي. الاوضة دي مش هتخشها الا لم تعرف ازاي تكلم مراتك باحترام.
-سيف بصلهم بغضب و خرج من اوضة ملاك و دخل اوضته قفل الباب بغضب.

مني(بحنية): ملاك عارفة انه ضايقك بالكلام، بس ده سيف دبش لما بيكون مش طايق نفسه و هموم الدنيا كلها عليه بيفرغ غضبه في اي حد قدامه.
ملاك(بهدوء): انا مش زعلاانة يا مدام مني، انا مش بحاسب حد علي كلام قاله و هو غضبان.
مني: عين العقل يا بنتي.
ملاك: تقدري تروحي تريحي شوية شكلك تعبانة.
مني: ماشي يا حبيبتي، عايزة حاجة؟!
ملاك: سلامتك.
مني: يلا يا جودي.
ملاك: سيبيها.
مني: علشان ترتاحي.
ملاك: لا عادي.

جودي: طنط ملاك انتي زعلانة من بابا؟!
ملاك: لا يا روحي.
ملاك: ايه رأيك نتصور؟!
جودي: طيب.
ملاك و جودي قعدوا يتصوروا كتير و ملاك نشرت صورة ليها علي النت مع جودي...

-في مكان تاني...
في فيلا محمد.
خالد(بعصبية): يا جدو ليه حضرتك مش عايزها تطلق.
محمد: يا خالد اهدي بس، ده قدر و ظروف عادي جدا.
محمد: متضايقش بس.
خالد: حضرتك وافقت ليه بس نفسي اعرف. و ازاي اساسا.
خالد: اكيد مش هترمي ملاك كدة.
محمد: كويس انك عارف.
خالد: الصبر انا رايح اشتغل.
خالد مشي و محمد رجع رأسه ل ورا.
Flash back.
محمد: فكري يا ملاك و قولي رأيك.
ملاك: طيب يا حبيبي.
محمد راح لاوضته و نادي علي نور.

نور: نعم يا بيه.
محمد: ساعديني اتوضئ يا نور...
نور: حاضر.
نور ساعدت محمد انه يتوضئ.
محمد: اخرجي و لما اخلص هناديكي تساعديني انام.
نور: حاضر يا بيه.
محمد بدأ يصلي استخارة و بعدها نادي نور ساعدته و نيمته.
نور: تصبح علي خير.
محمد: و انتي من اهله.
محمد بدأ يحلم...

ملاك في مكان فاضي و مهجور و لابسة فستان فرح ابيض واقفة بتعيط و بعدين شافت شخص جاي من بعيد لابس بنطلون اسود و قميص اسود.
شخص(بحب): ملاك...
ملاك بصت للشخص ده و بعدها المكان اتحول لخضراء و زرع و ورود و دموع ملاك اتحولت لابتسامة جميلة...
ملاك: انا مبسوطة اوي.
شخص: انا مبسوط اكتر منك و مبسوط انك معايا و منورة ليا حياتي.
الشخص ده مسك ايد ملاك و باس باطن ايديها.
ملاك(بسعادة): بحبك.
شخص: و انا كمان.

نفس الشخص كان واقف زي علي تل و تحته ماية عميقة...
ملاك: متزعلش...
شخص: مش زعلان.
ملاك: بس انا هنقذك و مش عايزة حاجة غيرك.
شخص: و انا مش عايز حاجة منك.
ملاك: لا لا انا بحبك...
ملاك قربت من الشخص ده و حاوطت وشه بأيديها.
ملاك: مش هسيبك تبعد عني.
الشخص ده حضنها جامد و باسها من خدها و بعد عنها.
ملاك(بابتسامة): انا مبسوطة بيك.

و فجأة لقوا حد بيشد الشخص ده للماية و وقع في الماية و ملاك نطت وراه و قعدت تعوم لغاية ما وصلت ليه و مسكت ايده و وصلوا ل بر الامان.

الشخص في الحلم مكنتش باينة ملامحه بالنسبة ل محمد.
محمد صحي تاني يوم و كان مرتاح نوعا ما و وافق علي جواز ملاك...
Back...
محمد: ربنا معاكي يا ملاك.

-في مكان تاني...
عند سيف.
مني(بغضب): ممكن افهم ايه اللي انت قولته ل ملاك ده.
سيف(بغضب): ملكيش دعوة بالموضوع ده يا تيتة.
مني: انت غبي. فاكرني كبرت و عجزت يعني.
سيف: مش كدة يا تيتة بس انا مش طايقها.
مني: لا هي اللي مش طايقاك هو انت حد يطيقك اصلا.
مني: حاسب نفسك قبل ما تحاسب غيرك.
سيف: انا مش غلطان.
مني: غبي.
سيف: متشكر...
مني: هتروح تعتذر ليها.
سيف(بصدمة): نعم!
سيف: انسي انا اعتذر ل دي ليه مين هي يعني.

مني ربعت ايديها و بصت بتحدي ل سيف.
مني: لو معتذرتش ل ملاك يا سيف يبقي انسي ان عندك جدة اساسا.
سيف: بتقارني نفسك بيها يا تيتة.
مني سابته و مشيت و سيف راح وراها.
سيف: ده معناه ان انتي بدأتي تنفذي قرارك.
مني زقته و نزلت علي السلم. سيف ضرب الحيطة بايده.
سيف لقي ملاك خرجت بسرعة من الاوضة و هي مخضوضة.
ملاك: صوت مالك.
ملاك و سيف جريوا علي اوضة مالك و دخلوا.
سيف(بقلق): مالك.

ملاك دخلت الحمام لقت مالك واقع في الارض و ماسك رجله و بيعيط.
ملاك(بقلق): انت كويس؟!
مالك(بعياط): بتوجعني اوي.
سيف: طمني عليك.
مالك(بعياط): رجلي مش قادر.
سيف قرب من مالك و مسك رجله و مالك صرخ.
ملاك: خلاص يا حبيبي اهدي.
ملاك و سيف بصوا ل بعض.
سيف: غيري هدومه.
سيف شال مالك و قعده علي السرير و هو و ملاك غيروا هدومه و سيف شاله و ملاك وراه.
ملاك: خلاص اهدي يا حبيبي اهدي هنروح للدكتور اهو.
تاج(بخضة): مالك!

سيف: خليكي هنا.
سيف و مالك و ملاك ركبوا العربية و سيف ساق و وصل لاقرب مستشفي...
مالك(بعياط): مش قادر بتوجعني اوي يا ملاك.
ملاك(بدموع): خلاص يا حبيبي وصلنا اهو.
سيف خد مالك من ملاك و بص ليها استغرب لما لقاها بتعيط.
سيف: هو انا معايا طفل و لا اتنين.
ملاك بصتله باحراج و مسحت دموعها و مشيت جمبه...
سيف: عايز دكتور. شكل في كسر في رجله.
ممرضة: اتفضل معايا.

دخلوا مالك اوضة الطوارئ و ملاك و سيف جمبه و جه الدكتور و بدأ يفحص رجل مالك.
مالك(بوجع و عياط): براحة.
الدكتور: مش كسر بس هنعمل اشاعة احتياطي.
سيف: طيب.
سيف و ملاك راحوا مع مالك و دخلوا مالك للاشاعة و بعد فترة خرج.
الدكتور: مش اصابة كبيرة الحمد لله. و مش هنركب جبس هيدهن مرهم و هيأخد حقن و هنلف رجله بشاش.
سيف: تمام.
مالك كان علي السرير و جمبه سيف و ملاك جمب سيف.
مالك(بعياط): لا مش عايز اخد حقن يا بابا.

سيف: معلش يا حبيبي علشان تخف.
سيف مسك ايد مالك و كانوا بيجهزوا الحقنة و ملاك قعدت تعيط جامد سيف حضنها و خبي وشها فيه و مسك ايد مالك جامد و حاضن ملاك و الاتنين بيعيطوا و هو محتار...
سيف: خلاص اهدوا.
ملاك(بعياط): متخلهوش يأخد الحقنة بليز.
سيف: لازم علشان يخف.
مالك(ببرائة): خلاص يا ملاك انا مش خايف.
ملاك(بعياط): بس هي بتوجع.
سيف: ملاك خلاص بقي الواد اهو مش خايف.

سيف: يلا يا دكتور، مش عارف جايب معايا مراتي و لا بنتي.
مالك خد الحقنة و كان ماسك في سيف اوي و سيف كان حاضن ملاك اللي كانت بتعيط و ماسك ايد مالك...
سيف: شوفتي خلاص بقي.
سيف رفع رأس ملاك ليه و مسح دموعها و قرب منها و باس خدها.
سيف: خلاص بقي.
ملاك: طيب.
سيف شال مالك و خد الروشتة من الدكتور و ملاك جمبه.
سيف كان بيتكلم بصوت واطي مع مالك.
ملاك: بتتكلموا عليا؟!
سيف بص ل مالك و مالك بصله و قعدوا يضحكوا.

ملاك(بغيظ): انتوا رزلين بس كدة.
سيف(بضحك): خدي بس استني.
ملاك: هتقولوا كنتوا بتقولوا ايه؟!
مالك: بابا كان بيقول انه هيأخدنا مطعم و يجيبلك لعبة علشان انتي طفلة و عيوطة.
ملاك(بغيظ): انت قولت كدة؟!
سيف(برفعة حاجب): هو مش دي الحقيقة.
ملاك(بغيظ): لا طبعا مش دي الحقيقة.
سيف: طيب.
سيف ركب مالك العربية و فتح الباب ل ملاك و راح جاب الدواء ل مالك و ركب العربية و ساق.
مالك: تعرفي يا ملاك كان شكلك حلو اوي.

ملاك(بخجل): شكرا. انت احلي.
سيف: اتكسفتي من شكلك حلو اومال لو كنت انا اللي اتكلمت و كنا متجوزين حقيقي كنتي هتعملي ايه؟!
ملاك ضربت سيف في كتفه و بصتله بحدة.
ملاك: سافل.
مالك: بابي مش سافل.
سيف: ابني.
ملاك: نيننينينينينينينينيني.
سيف و مالك(بضحك): علقتي و لا ايه؟!
ملاك: انتوا متفقين بقي.
سيف: طب تعالوا نروح اي مطعم.
مالك: يلا.
تليفون سيف رن، الخط اتفتح.
سيف: الو يا ماما.

سهي: تاج قالت ان مالك كان تعبان انت وديته اي مستشفي.
سهي: نيجي طيب.
سيف: لا يا امي ناموا مالك معايا اهو و كويس ناموا.
سهي: طيب.
سيف: يلا باي.
و بعد فترة وصلوا ل مطعم و طلبوا اكل. و كل شوية سيف و مالك يضايقوا ملاك و يضحكوا.
ملاك: اوف بقي بطلوا شوية ايه ده.
سيف: انتي اللي كنتي مسخرة.
سيف(بتريقة): لا متودهوش الحقنة بليز.
ملاك ضربت سيف في رجله برجليها.
ملاك: بطل بقي عيل رزل و مستغل. مش كفاية ايدي.

مالك: اه صح عاملة ايه دلوقتي؟!
ملاك: الحمد لله.
بعد فترة روحوا ركبوا العربية و روحوا...
سيف: ملاك ملاك.
سيف لقي ملاك راحة في نوم عميق نزل و شال مالك الاول.
مالك: شكرا يا بابا.
سيف: و لا يهمك.
سيف حط مالك علي السرير بتاعه و غطاه و باس رأسه.
سيف: يلا نام تصبح علي خير. لو في حاجة اتصل علي اوضتي.
مالك: حاضر.
سيف نزل فتح باب ملاك و شالها و دخل بيها القصر. مني كانت قاعدة بعيد و شافته و ابتسمت و قامت لاوضتها.

سيف: حضرتك كويسة يا مدام نور؟!
نور(بقلق): رزق لسة مرجعش، هي ملاك كويسة؟!
سيف: اه. متقلقيش عمي رزق مش راجع النهاردة هو في الشغل.
نور: بس هو مقالش ليا و كمان تليفونه مغلق.
سيف: متشغليش بالك نامي و هو بكرة الصبح هيجي عن اذنك.
نور: ربنا يطمنك.
سيف كان رايح لاوضة ملاك بس بص علي اوضته و بعدها بص علي ملاك خد ملاك اوضته و نيمها علي سريره.
سيف دخل غير هدومه و راح نام جمب ملاك.

-في الصباح الباكر...
في بيت محمد.
محمد: نور نور.
نور: نعم يا بيه.
محمد: خالد صحي؟!
نور: لا يا بيه.
محمد: طيب قومي صحيه يلا.
نور: حاضر.
نور طلعت اوضة خالد و خبطت الباب و دخلت.
نور: خالد بيه خالد بيه.
خالد(بزعيق): ايه بقي؟!
نور(بخوف): محمد بيه عايزك...
خالد: طيب غوري.
نور(بدموع): حاضر.
خالد فتح عيونه و بص في موبايله.
خالد(بزهق): اوف منمتش غير ساعة و نص.
خالد قام خد دوش و خرج غير هدومه و نزل ل تحت.

محمد(بحدة): جنابك لسة صاحي؟!
خالد: عايز ايه يا جدو؟!
محمد(بحدة): انت اللي عايز ايه من ساعة ما ملاك اتجوزت و انت مش علي بعضك.
خالد: فيها ايه يعني هي الهانم شايفة شغلها اوي يعني.
محمد(بحدة): خالد فيك ايه اتعدل.
خالد: يا عم سايبها ليك.
خالد خرج بره الفيلا بغضب.
محمد(بصوت عالي): خالد خالد...
نور: حضرتك عايز حاجة يا بيه.
محمد: لا...

-في مكان تاني...
عند تاج.
تاج صحيت من النوم بدري و غيرت هدومها.
تاج لبست بنطلون اسود و فوقه تي شيرت احمر واسع لغاية الخصر بأكمام واسعة. و لبست كوتشي ابيض و سيبت شعرها علي ضهرها.
تاج نزلت ركبت العربية بتاعتها و راحت للجامعة.
بنت: تاج تاج عندي ليكي خبر.
تاج: خير يا ريتاج.
ريتاج: النهاردة جاي دكتور جديد.
تاج: طيب.
ريتاج: ما هو مش اي دكتور.
تاج: اومال؟!
ريتاج: مز و عيون ملونة و قمر كدة.

تاج: عادي يعني ياما شوفنا كتير منهم.
تاج(بغضب): اللي بيزمر بالعربية ده عايز الضرب.
شخص: يا مدام.
تاج(بغضب): عايز ايه ما تغور في ستين داهية في مكان فاضي اهو...
تاج(بغضب): و كمان قولت ايه يا حيوان انت مدام! انا مدام!؟!
شخص(ببرود): ده اللي شايفه و كمان باردة...
شخص ركب عربيته و ساق غصب عن تاج بعدت من قدامه.
تاج(بغضب): ريتاج اعرفيلي مين الحيوان اللي اتجرأ و قالي كدة...
تاج(بعصبية): ريتاج!

ريتاج: ها؟! ده ده الدكتور الجديد.
تاج(بغضب): ده يوم امه اسود، مرفوض من اول يوم.
تاج(بغضب): اسمه ايه؟!
ريتاج: جاسر.
تاج(بغضب): مبقاش تاج رزق رضوان لو مرفضتهوش.
ريتاج: يلا بسرعة علي المحاضرة.
ريتاج و تاج راحوا للمدرج لقوا جاسر موجود.
جاسر: بره.
ريتاج: يا دكتور غصب و الله اتأخرنا...
جاسر(بحدة): قولت بره متأخرين دقيقتين.

تاج(بغضب): انت مين انت علشان ترفضنا انت لسة جاي النهاردة اول يوم و هتتأمر علينا كلها ساعات و تترفض فاهم.
جاسر: و لغاية الكام ساعة دي ما تخلص انا هنا دكتور و دي محاضرتي و ليا اني امر و انهي فيها، بره.
تاج رمت في وشه الكتب و خرجت بغضب.
ريتاج(بتوتر): اسفة اسفة و الله...
ريتاج راحت جابت كتب تاج و خرجت بسرعة.
جاسر: اي حد هيتأخر مهما كان مين هيطرد.
جاسر: فاهمين؟!
الكل: فاهمين يا دكتور.
عند تاج.

تاج(بغضب): انا انا تاج رزق رضوان دكتور عيل زي ده يطردني، الحيوان اما ربيته و عرفته ان الله حق.
ريتاج: اهدي ابوس ايدك هنسقط...
تاج(بغضب): بكرة هيكون مرفوض و قولي تاج قالت.
ريتاج: حرام عليكي ده مز يا تاج.
تاج: ميغركيش مفيش حد عينه ملونه بيجي من وراه خير...
ريتاج: طب ما سيف بيه ابن عمك عيونه ملونة.
تاج(بعصبية): بت ابعدي من وشي...
ريتاج(بضحك): معلش معلش.
بعد فترة.
جاسر: يا انسة.

تاج(بسخرية): ايه جاي تعتذر علشان مرفضكش.
جاسر: حاجة زي كدة.
تاج: خليك عارف هتترفض يعني هتترفض.
جاسر: طيب، بس.
تاج: بس؟!
تاج(بصريخ): يا حيوان...
جاسر غرق تاج ماية و سابها و مشي.
ريتاج(بضحك): مش قادرة منظرك مسخرة.
تاج(بصريخ و غضب): ريتاج هقتلك.

-في مكان تاني...
في القصر.
سهي: صباح الخير.
نور و مني: صباح النور.
سهي: سيف رجع؟!
مني: ايوه.
مني: هو رزق لسة مرجعش يا نور؟!
نور: لا يا مدام مني.
مني: الغايب حجته معاه.
سهي: صاحين بدري يعني؟!
مني: عادي الساعة 6: 30 المفروض ملاك كانت تصحي بدري.
سهي: معرفش هتلاقيها تعبانة.
نور: ممكن.
عند سيف و ملاك.
ملاك كانت نايمة علي السرير حست بحركة في الاوضة فتحت عينها ببطء و قامت قعدت علي السرير بكسل.

ملاك(باستغراب): دي مش اوضتي لا.
ملاك بصت لقي سيف بيجهز اوراق ليه.
ملاك: انا بعمل ايه هنا؟!
سيف: هيكون ايه؟! انتي مراتي و دي اوضتي يبقي ده مكانك السليم.
ملاك(بحدة): لا طبعا ده سرير سيدرا.
سيف: معلش.
ملاك: انت مستفز.
سيف: متشكر. ممكن تقومي من علي سريري؟!
ملاك: مش جنة هو.
ملاك قامت و وقفت و داخت سيف جري عليها و سندها.
سيف: ايه حامل؟!
ملاك: يا سافل. ابعد عني.
سيف: انا ماسكك.

سيف بعد عن ملاك و ملاك خرجت لاوضتها لقت جودي زي ما هي نايمة علي سريرها.
ملاك دخلت غيرت هدومها و خدت دوش.
ملاك لبست بنطلون كحلي ضيق و فوقه قميص ابيض قصير و فوقه تي شيرت زيتي لغاية الخصر. لبست صندل بكعب اسود و سيبت شعرها علي ضهرها و حطت روچ احمر غامق و كحل حدد عينيها و اختارت شنطة ايد باللون الاسود.
ملاك: جودي جودي.
جودي: اممممم.
ملاك: قومي يلا علشان نروح نقدم في المدرسة.
جودي(بفرحة): بجد!

ملاك: اه يلا خدي دوش. بسرعة...
جودي(بفرحة): هيييييييه لحظة.
جودي جريت علي اوضتها تأخد دوش و ملاك جريت علي اوضة سيف لسة هتفتح الباب لقت سيف بيخرج من اوضته...
ملاك: خدمة.
سيف: انجزي ورايا شغل.
ملاك: خد وقع علي ورق جودي بسرعة.
سيف: هاتي الملف.
سيف مسك الملف و قرأه بسرعة و طلع قلمه و وقع علي الاوراق.
سيف: خدي متتأخروش و ترجعوا علي البيت بسرعة.
ملاك: طيب...
سيف: ايدك عاملة ايه؟!
ملاك: بتسلم عليك.

سيف بصلها بغضب و سابها و مشي.
ملاك: قموص اوي.
جودي: طنط ملاك انا لبست.
ملاك: يا اخواتي علي القمر.
ملاك سرحت ل جودي شعرها و باستها و مسكت ايدها و خرجت راحت اطمنت علي مالك و مسكت المرهم بدأت تدهنه بخفة.
مالك(بنوم): شكرا.
ملاك: نام هروح مشوار مع جودي و اجي بسرعة.
مالك: طيب.
ملاك نزلت هي و جودي لقوا سيف بيأكل بسرعة...
سهي: براحة.
سيف: طيب انا كلت.

ملاك: طنط سهي مالك فوق هينام مش هيقدر يمشي علي رجله بشكل سليم انا دهنت ليه المرهم. هو بس الدواء التاني يأخده بعد الاكل.
سهي: طيب يا حبيبتي.
جودي: يلا يا طنط ملاك نروح المدرسة...
ملاك: طيب يا روحي.
ملاك و جودي خرجوا مع سيف...
سيف: متخرجيش في اي مكان غير المدرسة و متبعديش عن عين الحراسة، لو في اي حاجة كلميني. تخلوا بالكوا من نفسكوا. خلصي و كلميني و بعدها روحي. متروحيش الا لما ارد عليكي.

ملاك(بزهق): حاضر حاضر اوف...
سيف ركب عربيته و مشي و وراه حراسة، ملاك و جودي ركبوا مع السواق و وراهم حراسة.
بعد فترة وصلوا للمدرسة...
جودي: الله المدرسة حلوة.
ملاك: علشان انتي فيها يا روحي.
جودي: بحبك اوي.
ملاك: و انا يا روحي.
جودي و ملاك دخلوا للمديرة و ظبطوا كل الامور.
مديرة: و الله علشان خاطرك يا ملاك هانم، لان الدراسة بدأت بقالها شهر و نص.
ملاك: بعتذر و اهي جودي شاطرة و هتسمع الكلام و هتذاكر.

ملاك: و انا بنفسي هشرف علي مذاكرتها.
مديرة: شرف لينا يا ملاك هانم.
ملاك: خلاص الباص هيعدي بكرة الساعة 7: 15.
مديرة: ان شاء الله.
ملاك: تسلمي. ال uniform هتستلمه امتي؟!
مديرة: دلوقتي و الكتب دلوقتي لحظة واحدة.
بعد فترة خدوا الهدوم و الكتب و جودي كانت مبسوطة اوي و المديرة فرجت ملاك و جودي علي المدرسة...
عند سيف.
عمر: برا?وا عليك يا سيف.
سيف: طبعا يا ابني ده المعتاد، المهم انت متزعلش مني...

عمر: متعود يا عم، بس هي مش متعودة.
سيف: طيب يا عمر.
يوسف: شكرا جدا يا سيف. مكنتش متخيل انك هتنهي القضية من جلسة واحدة.
سيف: ده المعروف عني.
يوسف: شرف ليا اني اشتغل معاك.
سيف: شكرا.
يوسف: عن اذنك.
عمر: بس انت لعبتها صح. جبت شهادة ميلاد تثبت انه اقل من السن القانوني و اقنعت القاضي باسلوبك و كلامك.
سيف: طب يلا.
عمر: يلا.
سيف و عمر ركبوا العربية و كانوا مروحين.
سيف طلع تليفونه و اتصل ب ملاك...
الخط اتفتح.

سيف: انتي فين؟!
ملاك: جمبك.
سيف(برفعة حاجب): ازاي؟!
ملاك: لا بستعبط زيك انت عايز ايه؟!
سيف: انتي فين؟!
ملاك: لسة خارجة من المدرسة بقالي شوية.
سيف: اه طيب.
ملاك: وقفت ليه؟!
السواق: قدرك جه.
ملاك(بخوف): قصدك ايه؟!
سيف: في ايه انتي كويسة؟!
جودي: ده ده مسدس صح؟!
سيف(بقلق): ملاك.
السواق شد ملاك من شعرها و رمي التليفون من ايديها و طلع مسدسه و وجهه ناحية ملاك.
ملاك(بدموع): بليز مش عايزة اموت.

صوت رصاصة دوت في المكان...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة