قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والعشرون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والعشرون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والعشرون

ان سيف و ملاك كانوا بيتكلموا و سيف قال: سيف: عارفة المفروض انتقم من مين.
سيف: من عمي و من ابوكي.
ملاك فتحت عينيها علي آخرهم بصدمة و فجأة وقعت بين ايدين سيف.
سيف(بخضة): ملاك.
ملاك كانت تايهة الرؤية مش واضحة. الرؤية بدأت تنعدم.
سيف(بقلق): ملاك قومي يلا.
سيف قعد يضرب ملاك بخفة علي خدها علشان تفوق. سيف بدأ يشوف نبضها لقاه ضعيف و يكاد يُسمع.

سيف شال ملاك بين ايديه و خرج بره القصر فورا و ركبها العربية و ركب العربية و ساق لاقرب مستشفي.
و بعد فترة وصلوا للمستشفي سيف نزل و شالها و دخل.
سيف: دكتور من فضلك بس بسرعة...
دكتورة: انا موجودة.
سيف رفع رأسه و بص للدكتورة اتصدم و كذلك الدكتورة.
ممرضة: يا دكتورة المريضة بتتعرض ل نوبة.
سيف بص علي ملاك اللي بترتعش بقوة بين ايديه.
الدكتورة: تعالوا ورايا...
دخلوا ملاك اوضة و بدأت الدكتورة تكشف عليها.

سيف(بسخرية): يا تري هتشخصي حالتها ايه؟!
الدكتورة: علي حسب حالتها...
سيف: امممم طيب هنشوف.
الدكتورة: تعرضت لصدمة، و طبعا انت احسن واحد بيعمل صدمات...
سيف: اممم يعني ممكن.
سيف: حال مراتي ايه يا دكتورة جودي؟!
جودي: واو سيف طلع متجوز اتنين.
سيف: ملكيش فيه، و قوليلي وضع مراتي ايه؟!
جودي: وه انا خايفة اوي منك.
سيف قرب من جودي و مسك دراعها تناه ورا ضهرها و قربها منه.
جودي(بوجع): ايدي يا سيف، وسع.

سيف: ردي حالة مراتي ايه؟!
جودي: تعرضت ل صدمة هتفوق دلوقتي وسع.
سيف بص علي ملاك لقاها بدأت تحرك رأسها براحة.
ملاك(بتخريف): مستحيل لا لا كدب.
سيف: ملاك.
ملاك فتحت عينيها ببطء و بصت ل سيف و فضلت ساكتة.
جودي: انتي كويسة؟!
ملاك: اه...
سيف: حاسة بحاجة بتوجعك؟!
ملاك لا رد...
ملاك: لو سمحت يا دكتورة سيبيني مع جوزي ل وحدي...
جودي: تمام...
سيف: عايزة تقولي ايه؟!

ملاك: بره و اخرج من حياتي و مترجعش تاني، انا في نظرك بنت قاتل...
ملاك: علشان كدة اتعصبت عليا و احنا عند عمر، عرفت ساعتها صح.
ملاك: و فورا عرفت اني بنت القاتل اللي قتل باباك...
ملاك: انا قدامك تقدر تموتني...
ملاك: انا.
سيف: انتي مش في وعيك يا ملاك.
ملاك(بزعيق): لا في وعيي، اخرج بره حياتي بره زهقت من كتر تطفلك عليا زهقت من كتر المشاكل...

ملاك(بزعيق): دي المرة الالف اللي اجي فيها للمستشفي و ده من ساعة ما انت دخلت حياتي.
ملاك(بزعيق): غلطت لما قبلت بالجواز ده.
سيف: طب وطي صوتك.
ملاك(بزعيق): لا انا في نظرك مجرمة و لازم اتعاقب صح انا بنت القاتل بس ابويا ميت بالتالي لسة بتفكر هتقتلني و لا لا.
سيف قرب من ملاك و حاوط وشها بايده.
سيف: ان.
ملاك ضربت سيف علي صدره و ضربته كتير بايديها.
ملاك: بره بقي بره مش عايزة اشوفك مش عايزة اشوفك بكرهك يا سيف.

ملاك: بكرهكوا كلكوا كلكوا مجرمين.
ملاك بدأت ترتعش و تتعرض ل نوبة جديدة و نزل دم من انفها...
جودي: اهدي اهدي، اخرج بره يا سيف اخرج.
جودي بعد صعوبة رجعت النفس و سيطرت علي النوبة.
جودي: ارتاحي دلوقتي.
ملاك قعدت تعيط لغاية ما نامت...
ملاك: بكرهك.
عند سيف.
جودي: انت ايه يا ابني معندكش دم. شايف حالتها ازاي و كمان بتعصبها زيادة.
سيف(بسخرية): يا ابني؟!
سيف: طب نحترم نفسنا شوفي انتي فين و انا فين.

جودي بصتله بخذلان و سابته و مشيت، سيف قعد علي الكرسي بتاع المستشفي.
بعد فترة سيف دخل باس رأس ملاك و نام علي الكنبة...

-في الصباح الباكر...
في المستشفي.
ملاك فاقت قبل سيف و فضلت صاحية لغاية ما جودي جت تفحصها.
جودي: اخبارك ايه دلوقتي؟!
ملاك: احسن.
جودي: الحمدلله، اتمني تبعدي عن المشاكل و تبعدي عن اي حاجة تعصبك.
سيف بدأ يصحي و بص ل ملاك و جودي.
سيف: اخبارها ايه؟!
جودي: تمام تقدروا تخرجوا النهاردة.
سيف قرب من ملاك و شالها و خرج بره المستشفي.
ملاك: هتقتلني امتي؟!
سيف مسك الدريكسيون بغضب و بص قدامه...

ملاك: امممم لسة بتفكر. طيب عموما بس ابقي قولي قبلها بساعتين.
سيف: علي اساس هقتلك...
ملاك: ليه لا؟! اذا كنت هتقتل عمك.
سيف: ملكيش دعوة ينعل ابو كدة بتدخلي في اوقات غريبة و بتسمعي الكلام الغلط بس.
ملاك: ممكن علشان اكشفك علي حقيقتك...
سيف: قريب و هتعرفي الحقيقة كلها.
ملاك: مش عايزة.
عند جودي.
جودي قعدت علي السرير مكان ملاك و بدأت تعيط.
Flash back.
-من 11 سنة...

سيف: مالك يا حبيبتي هو في عروسة تخرج قبل كتب كتابها بساعات.
جودي: سيف في حاجة عايزة اقولها.
سيف: عارف عارف مش قادرة تستني.
جودي: لا يا سيف. سيف انا.
سيف: انتي؟!
جودي: انا مش عايزة ارتبط بيك يا سيف...
جودي: انت شخص طايش و متهور و ممكن تقتل نفسك علشاني.
سيف(بصدمة): انتي جاية تقولي الكلام ده بعد ما عزمنا الناس و هنكتب الكتاب.
جودي: احنا لسة صغيرين و قدامنا العمر طويل.
سيف: قصدك ايه؟!

جودي: قصدي اني هسافر و هرتبط برجل اعمال اينعم اكبر مني بس عاقل مش متهور زيك.
جودي: بس انا حاولت يا سيف.
سيف: و الناس و المعازيم و جدي و ابويا و امي و عائلتي اقولهم ايه ردي عليا اقولهم ايه.
جودي: حاولت يا سيف انت مش اب و لا زوج يُعتمد عليه، بيتنا هيقع يا سيف.
سيف: جاية تقولي دلوقتي.
سيف: ايوه انا محبتكيش بس معجب بيكي و كمان من و احنا صغيرين مع بعض...
سيف: انتي اتجننتي مفكرتيش في عائلتي و لا في عائلتك.

جودي: كفاية بقي كفاية.
جودي: عن اذنك.
جودي قلعت الدبلة بتاعتها و حطتها قدام سيف و قامت...
سيف رجع رأسه لورا و حاول يهدئ نفسه.
-الفرح اتلغي و جد سيف زعل منه جدا و قرر انه يجوزوه سيدرا بعدها بسنتين...
Back.
جودي(بعياط): انا غبية غبية.
جودي(بعياط): ربنا يسامحك يا امي.

-في مكان تاني...
في القصر.
تاج: تيتة عايزة حاجة؟!
مني: سلامتك يا حبيبتي بس ايه الجمال ده.
تاج: تسلمي.
تاج كانت لابسة بنطلون كشميري درجة فاتحة و فوقه تي شيرت ابيض بنص كم و لبست كوتشي ابيض عالي نوعا ما. و رفعت شعرها ديل حصان و حطت مكياج بسيط.
تاج خرجت ركبت عربيتها و راحت للجامعة لقت ريتاج واقفة مستنياها.
تاج: ريتاج.
ريتاج: اخيرا شوفتك.
ريتاج و تاج حضنوا بعض اوي و لفترة طويلة.

جاسر: اتمني يخلص الحضن الكبير ده علشان عايز اعدي.
تاج بصت لقت انهم واقفين قدام باب الجامعة و جاسر راكب عربيته و عايز يدخل.
تاج و ريتاج بعدوا و جاسر دخل الجامعة.
تاج: ما يركن عربيته زي الباقيين بره.
ريتاج: معلش بقي يلا يلا ورانا امتحان يلا بسرعة.
تاج: بسرعة.
دخلوا المدرج و وزوعوا الورق و بدأوا يحلوا.
تاج: مبحبش حد يقف فوق رأسي.
جاسر: مش واقف فوق رأسك علفكرة و ركزي في السؤال التالت.

-جاسر ساب تاج و راح يمر علي الباقي و تاج قعدت تركز و تحل و لقت نفسها انها غلطانة في السؤال التالت صححته.
في القصر.
جودي: انا هشوف ملاك قبل ما امشي و لا؟!
سهي: خلاص ملاك جت لما ترجعي ابقي شوفيها.
جودي: طيب يلا يا مالك.
مالك: طيب...
الباص بتاع كل واحد فيهم جه و ركبوه.
معتز: مساء الخير.
الكل: مساء النور.
مني: بتشرب ايه؟!
معتز: قهوة.
سهي: فين ملاك و سيف؟!
نور(بقلق): ملاك.

ملاك كانت ماشية قدامها بعصبية و مبصتش ليهم.
معتز: ملاك.
ملاك(بعصبية): اسكت مش عايزة اسمع صوتك و لا صوت حد ابعدوا عني.
ملاك طلعت اوضتها و قفلت الباب بالمفتاح...
سيف دخل ببرود و حاطط ايده في جيبه...
معتز: مالها ملاك يا سيف؟!
سيف: مفيش حاجة عادي.
سيف دخل اوضة المكتب بتاعته، و الكل قاعد مش عارف يتصرف.

-في مكان تاني.
في بيت ملاك.
خالد: نور.
شروق: انا اهو قولي عايز ايه؟!
خالد: مش عايز.
خالد: انا رايح الشغل.
شروق: نعم هتقضي وقتك في الشغل اومال هوقعك بحبي ازاي.
خالد: اعمل ايه يعني مشتغلش.
محمد كان بيبص ليهم و بيكتم ضحكه.
شروق: طب طب كُل معانا.
خالد: لا مستعجل.
شروق مسكت ايد خالد و شدته للسفرة.
شروق: علشان خاطري يلا كُل.
خالد: اوف طيب.

التلاتة بدأوا يأكلوا و خالد كان بيأكل لقي حاجة معدن كدة مكسها لقاها دبلة فضي.
خالد: و الله!
شروق: عجبتك يا حبيبي؟!
خالد: زفت.
خالد قام و خرج ركب عربيته و بدأوا يروح الشركة. مسك الدبلة في ايده و ابتسم حطها في جيبه.
شروق(بغيظ): شايف بيعمل ايه؟!
محمد: معلش معلش.
شروق: طب وديني مكان الشركة.
محمد: ناوية علي ايه يا مجنونة؟!
شروق: ما انا مش هسيب لحظة في التلت الايام الا و اوقعه بيا.
محمد: طيب يا ست شروق.

شروق: يلا اطلع البس باي.

-في مكان تاني...
عند عدي.
عدي كان داخل مكتبه بس لقي مها و جود بيتخانقوا.
عدي(بحدة): بيحصل ايه هنا؟!
جود(بدموع): يا فندم.
مها: دي قاعدة عمالة تشتمني و تضربني يا بيه.
عدي(بغضب): الكلام ده صح؟!
جود(بدموع): و الله ابدا يا عدي بيه.
مها: لا.
عدي(بغضب): اخرسي يا مها وسيبيها تتكلم.
جود(بدموع): انا جيت علشان اعرف قرار حضرتك لقتها اول ما شافتني ضربتني قلم و قاعدة عمالة اشتمني من الصبح و انا معرفش ده كله ليه...

عدي(بصوت عالي): شهد يا شهد.
شهد: نعم يا عدي بيه.
عدي: هاتيلي كاميرات المراقبة في المكتب.
عدي: انتوا الاتنين ورايا.
جت التسجيلات و عدي شاف ان جود علي حق.
عدي(ببرود): مطرودة يا مها من الشركة كلها.
عدي: شهد علمي انسة جود الشغل عندنا.
شهد: حاضر. اتفضلي معايا.
جود: شكرا يا بيه.
مها بصتلهم بغضب و خدت شنطتها و مشيت.
جود بدأت تتعلم بسرعة الشغل و اتصاحبت علي شهد.
جود: شكرا جدا يا شهد بجد شكرا.

شهد: علي ايه يا روحي هي اساسا مها كانت رزلة.
جود: تسلمي.
عدي: في اجتماعات النهاردة؟!
جود: لا يا بيه.
عدي: طيب.
عدي: من بكرة هبدأ اختبر قدراتك خلي بالك.
عدي ركب عربيته و مشي...

-في مكان تاني...
عند ملاك.
ملاك خدت دوش و خرجت دخلت اوضة الملابس بدأت تغير هدومها.
لبست بنطلون اسود و تي شيرت اسود بحمالة رفيعة علي الكتف و فوقه جاكت طويل اسود بكم. و لبست صندل بكعب مقفول اسود. و سيبت شعرها علي كتفها و حطت روچ درجة البرتقالي الغامق مايل للكشميري حد فاهم حاجة??..
ملاك فتحت باب اوضتها كانت هتخرج لقت سيف كان قدام الباب فخبطت فيه.
ملاك: وسع.
سيف: راحة فين؟!

ملاك: مكان ما اروح و لا اغور في داهية انت مالك...
سيف: ملاك سألتك سؤال ردي.
ملاك: راحة التصوير ارتحت كدة وسع.
سيف: طيب بس قبل ما تمشي في حاجة.
ملاك: خير؟!
سيف قرب من ملاك و باسها جمب شفايفها.
سيف: يلا روحي.
ملاك رفعت عيونها و اتقابلت مع عيون سيف.
ملاك(بتوهان): انت.
سيف: انا؟!
سيف حاوط خصر ملاك بايده و قربها منه و دخل الاوضة و قفل الباب و سند ملاك عليه.

سيف بص في عيون ملاك و قرب من ملاك اوي بس ملاك زقته بقوة.
ملاك: احلم.
ملاك فتحت الباب بغضب و نزلت علي السلالم.
معتز: العصبية غلط عليكي.
ملاك(بعصبية): و انت مين علشان تقولي كدة؟! اتعصب براحتي ها براحتي انا.
معتز: اهدي يا قطة في ايه هتخربشي.
ملاك طلعت سلمتين و وقفت قدام معتز.
ملاك: ليك عندي حاجة.
معتز: اتمني اعرفها.
ملاك ضربت معتز بغضب قلم علي وشه.
ملاك: اتمني تكون عجبتك.

ملاك كملت نزول علي السلم و طلعت ركبت عربية و راحة ل موقع التصوير...
بنت: اخيرا يا هانم.
ملاك: كنت وحشاكوا اوي كدة!
بنت: طبعا مين يقدر يستغني عنك.
ملاك: تسلمي يا روحي.
ملاك دخلت ل جوا لقت الكل بيقوم بتحضيرات التصوير.
ملاك: عم صابر.
صابر: ملاك عاش من شافك.
ملاك: ازيك.
صابر: كويس. اخيرا جيتي مش مصدق نفسي.
ملاك: في الاخر جيت.
صابر: خلي بالك جاك جاي.
ملاك: فيها ايه؟!
صابر: مغرور اخر حاجة اوف زهقنا منه.

ملاك: معلش هي فترة و هنخلص منه بس للاسف لو عجبنا شغله هنضطر نستمر معاه.
جاك: هاي يا ملكتنا.
ملاك: هاي.
ملاك: تعالي معايا يا عم صابر.
ملاك و صابر مشيوا و سابوا جاك اللي بص ل ملاك بغيظ...
ملاك: فين خالد و هنبدأ امتي؟!
ملاك: زي ما انت عارف مسئولة عن طفلين.
صابر: مبسوطة؟!
ملاك: معرفش.
صابر: جواكي كلام كتير.
ملاك: نتكلم بعدين هروح ل خالد.
ملاك(بغمزة): واثقة اني هبقي حلوة تحت ايدك.
صابر(بضحك): ملاك متغيرتيش.

ملاك: لا...
ملاك راحت ل خالد و فتحت باب مكتبه.
خالد: ملاك! قاعد عمال اقول هتتصل تقول مش جاية.
ملاك: بجد!
خالد: كنت هأجي اجيبك غصب.
ملاك: حقيقي؟!
ملاك(بسخرية): ضحكتني.
خالد: جاهزة؟!
ملاك: طبعا. احكيلي اخبار الكل ايه؟!
خالد: كويسين.
ملاك(بغمزة): ايه الدبلة دي؟!
خالد بص علي الدبلة و مسكها في ايده.
خالد(بضحك): تمالكي نفسك.
ملاك(بحماس): واو شكل في حاجة حلوة احكي احكي...
خالد حكي ل ملاك كل حاجة من الاول للاخر.

ملاك: جدو فيه حاجة؟!
خالد: لا متقلقيش كويس خالص.
ملاك: انا مقصرة معاه اوف.
خالد: معلش معلش.
ملاك(بضحك): بس شروق دي مشكلة.
خالد: لما نشوف الهانم هتعمل ايه!
لقوا الباب بيتفتح.
شروق(بزعيق): قولتلك انا خطيبته انتي مش بتفهمي.
خالد: شروق!
بنت: يا خالد بيه مقدرتش امنعها.
شروق: ملاك.
شروق جريت علي ملاك حضنتها و باست خدها.
ملاك: خلاص يا مجنونة...
شروق: افتكرتك في اجتماع مغلق.
خالد(ببرود): انا فعلا يعتبر كدة.

شروق(بصدمة): انتوا في بينكوا حاجة؟!
ملاك: لا دي جرئية و غبية اسيبكوا انا و اروح اشتغل مش فاضية.
ملاك سابتهم و خرجت كان ملاك عندها وقار و هيبة في مشيتها.
ملاك: جهزتوا؟!
شاب: اه يا هانم اتفضلي جين معاكي.
ملاك: جين بنت و لا ولد؟!
شاب: بنت.
ملاك(باستغراب): تمام.
ملاك دخلت اوضتها و بدأت تغير هدومها.
ملاك: نادي صابر يا جين...
جين: حاضر.
صابر: خير يا ملاك؟!
ملاك: الملابس قصيرة و ضيقة و انت عارف ده مش نوعي المفضل.

صابر: فعلا قصير مبالغ فيه بس هتقولي ايه دي تصاميم الزفت جاك.
جاك: محتاجيني في مساعدة؟! انتوا عارفين طبعا اني متواضع.
ملاك: تصدق فعلا متواضع، ايه الذوق ده في اللبس.
جاك: انتي عارفة مين اشتراه.
ملاك: اكيد اللي اشتراه اشتراه يقعد بيه في بيته مش يكون بيه قدام الناس كلها.
جاك: اوووه ملاك انتي ليه معقدة للدرجة دي؟!
ملاك(بغيظ): ده لسة بيعارض.
ملاك قفلت الباب في وش جاك و اختارت لبس تاني.

ملاك لبست فستان طويل واسع باللون النبيتي بحمالة مايلة علي الكتف و مفتوح من الجمب و سيبت شعرها علي ضهرها و حطت ميكاج خفيف و شوية اكسسورات.
ملاك: جاهزة.
صابر: اجمل مليون مرة.
ملاك: تسلم. يلا بينا.
عند خالد و شروق.
خالد: خير؟!
شروق(بصدمة): انت قولت ل ملاك عن اللي عملته!
خالد: ايوه عندك مانع؟!
شروق: يا نهارك اسود دي هتمسكها ذلة.
خالد: انتوا صحاب حلوها مع نفسكوا.
شروق: يا حيوان.
خالد: افندم!
شروق: احم يا انسان.

خالد: و الله؟!
شروق: اوف بقي انت عايز ايه مني؟!
خالد: و الله مش انا اللي عايز...
شروق: اوف يا الله.
خالد: لو مفيش حاجة مفيدة يلا بره.
شروق: اسمعني بس اسمعني.
خالد: ها؟!
شروق: ايه رأيك نروح نتغدي؟!
خالد: امممممم فكرة مش بطالة.
شروق(بفرحة): يلا.
خالد و شروق نزلوا و بصوا علي ملاك و خرجوا.
صابر: رأسك يمين شوية يا ملاك.
صابر: لا شمال حاجة بسيطة.

-ملاك كانت نايمة علي سجادة سوداء و حاوليها ورود باللون الابيض و مغمضة عينيها.
صابر: لا عظمة يا ملاك قومي.
ملاك: شكرا.
صابر: غيري هدومك علشان التصوير التاني.
ملاك: طيب.

-في مكان تاني...
عند عمر و مريم.
عمر صحي من النوم قام و هو حاسس بوجع في كتفه و لقي مريم نايمة جمبه في حضنه.
عمر: مريم!
عمر: مريم مريم.
مريم(بخضة): عفريت لا حرامي.
عمر: هششش اهدي في ايه!
مريم: اوف يا الله ليه صحتني.
عمر(برفعة حاجب): مش ملاحظة انك في اوضتي و علي سريري و في حضني.
مريم(بتوتر): اه اسفة جيت جيت.
عمر: اتكلمي.

مريم: لما نمت انا فضلت سهرانة تحت و فجأة النور قطع و حسيت حد في الفيلا طلعت جري و ملقتش غير اوضتك دخلت و...
عمر: و؟!
مريم(بسرعة): استخبيت في حضنك و نمت.
عمر قدر يسمعها و ابتسم بخبث و قربها منه.
عمر: طيب و مكسوفة ليه؟!
مريم(بتوتر): ها؟! وسع اقوم انام في اوضتي.
عمر: لا.
عمر قرب من مريم و (لخيالكوا)و...

-في مكان تاني.
عند سيف.
سيف كان حاسس بغضب وقاعد عمال يشتغل و كل شوية يبص في التليفون.
سيف: هي متصلتش ليه؟!
نفسه: و هي هتتصل ليه؟!
قلبه: تطمن عليا.
عقله: بعد اللي هي عرفته مستحيل.
عقله: و نصيحة ضاعت فرصة حبها ليك.
قلبه: اخرس انت لا هي بتحبني اساسا باين كدة في عيونها. هي بتدراي.
نفسه: اوف طب انا عايز اطمن عليها بقي اعمل إيه؟!
قلبه: اتصل بيها.
عقله: اياك اتقل.
قلبه: لا اتصل.
عقله: لا مش هترد.

قلبه: هترد اتصل انت بس.
عقله: لا.
قلبه: خليك عاقل خليك عاقل. خليك انت الكبير.
قلبه: هي طفلة مش فاهمة حاجة يلا.
نفسه: يلا.
عقله: انتوا الاتنين عليا يعني.
قلبه و نفسه: اه.
عقله: طيب يا عم اتصل بيها.
سيف: بس هقول ليها ايه؟!
قلبه: وحشتيني هتلاقي الكلام بيجيب بعضه.
نفسه: قول ليها شعر.
سيف: اوف هحاول.
سيف مد ايده و مسك تليفونه و اتصل ب ملاك.
عند ملاك.
جين: تليفونك بيرن يا هانم.
ملاك: مين؟!
جين: سيف.

ملاك: هاتي التليفون و اخرجوا كلكوا.
جين: تمام.
ملاك فتحت الخط و كانت لسة هتتكلم.
سيف: انا العاشق الولهان لا اعرف كلمة النسيان. حتى لو كُنت سلطاناً ,ف حُبك هو مَلكي و سلطاني. انتي الفردوس التي اعيش بها يا ملاكي. شبهت الوردة الجورية بوجنيتك الزهرتين. انتشت الوردة تمايلت زهرًا و كبريائاً و سُميت نفسها ملاك اتركي سحري، ف ارفقي بعاشقك الولهان.

-ملاك غمضت عينيها باستمتاع لدرجة انها قعدت علي الكنبة و مغمضة عينيها و سكتت و هي بتسمع صوت سيف...
سيف: ملاك...
ملاك: ها؟! احم اه عايز ايه؟!
سيف: عاملة ايه؟!
ملاك: بخير كويسة اوي طول ما انا بعيدة عنك انت و المشاكل...
سيف: تمام. عايزة حاجة؟!
ملاك: لا شكرا.
سيف: اه بليل في افتتاح شركة ل معتز هتيجي.
ملاك: ها لا تعبانة شوية مرة التانية.
سيف: ارجعي بدري لانك هتيجي، باي.

سبف قفل التليفون و كان مبسوط لما سمع صوتها و ملاك كانت حيرانة.

-في مكان تاني.
في القصر. بليل.
سيف(بغضب): يعني ايه التلاتة مختفين انتوا اتجننتوا.
سيف(بغضب): مراتي و ولادي يكونوا قدامي فورا.
سيف(بغضب): لو ملقتهمش اعتبر نفسك ميت...
مني: اهدي يا ابني.
سيف(بغضب): اهدي ازاي و مراتي و ولادي مفقودين.
تاج: مش مهم ملاك المهم جودي و مالك. نلاقي الاطفال الاهم...
سيف(بغضب): اسكتي...
سيف(بغضب): عمي...
رزق: لا يا سيف.
سيف(بغضب): هنشوف.

سهي: يا حبيبي اهدي قلبه مش في حالة كويس استريح و عمك هيقوم باللازم.
ملاك(بابتسامة): انبسطتوا؟!
مالك و جودي(بفرحة): اه.
سيف(بلهفة): ملاك.
سيف راح ل ملاك بسرعة لدرجة ان ملاك اتخضت لما لقت سيف حضنها جامد و باس رأسها.
ملاك رفعت ايديها و حاوطت سيف.
ملاك: اهدي في ايه؟!
سيف نزل ل مستوي جودي و مالك و حضنهم و باسهم.
سيف: انتوا كويسين؟!
مالك و جودي: اه يا بابا.
سيف: كنتوا فين؟!

ملاك: خدتهم بعد التصوير من المدرسة و روحنا اتفسحنا شوية.
سيف(بحدة): و مقولتيش ليا ليه؟! و كمان تليفونك مغلق ليه؟!
ملاك: كنت هقول ليك بس التليفون فصل شحن فقولت لما تلاقينا لسة مرجعناش احنا التلاتة هتعرف اننا كنا مع بعض.
سيف: و ممكن كمان واحد زبالة حقير عايز يخطف نقاط ضعفي مراتي و ولادي مع بعض.
ملاك: خلاص معلش.
ملاك: يلا يا ولاد نلحق نلبس علشان نروح مع بابا الحفلة.
ملاك: عن اذنكوا...

جودي و مالك جريوا قدام ملاك اللي ضحكت ليهم.
ملاك: يلا نشوف مين هيوصل الاول؟!
مالك: انا طبعا...
التلاتة بدأوا يجروا علي السلالم.
ملاك: طيب يلا نختار لبسكوا.
ملاك دخلت اختارت هدوم جودي و مالك و دخلت اوضتها.
-ملاك دخلت خدت دوش و خرجت محاوطة جسمها بفوطة و شعرها علي ضهرها.
ملاك كان راحة ناحية اوضة الملابس بس فتحت عينيها بصدمة و فجأة.
ملاك(بصريخ): الحقوووووووووووووووووووووني.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة