قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس والعشرون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس والعشرون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس والعشرون

-ملاك دخلت خدت دوش و خرجت محاوطة جسمها بفوطة و شعرها علي ضهرها.
ملاك كان راحة ناحية اوضة الملابس بس فتحت عينيها بصدمة و فجأة.
ملاك(بصريخ): الحقوووووووووووووووووووووني.
سيف كان طالع علي السلالم اول ما سمع صوت ملاك جري علي اوضتهم فتح الباب...
سيف(بقلق): ملاك فيكي حاجة؟!
سيف قرب من ملاك لقي اعصابها سايبة و ملامحها شاحبة اوي و تايهة.
سيف مسك وش ملاك بين ايديه و قربها منه.
سيف: حصل ايه؟!

ملاك رفعت ايديها و حضنت سيف جامد و سيف حاوطها بايده.
سيف: خلاص اهدي محصلش حاجة.
سيف باس رأس ملاك و قعد يطبطب علي ضهرها...
سيف: مش ناوية تحكي حصل ايه؟!
ملاك: هو يعني كان في صرصار.
سيف: بتخافي منهم؟!
ملاك: اه.
سيف: خلاص و لا يهمك هبعت سارة تنضف الاوضة انتي بس متزعليش.
ملاك: تمام.
سيف(بشك): متأكدة انه صرصار بس؟!
ملاك: ايوه.
سيف: طيب، يلا خشي غيري بدل ما انتي واقفة قدامي كدة.
ملاك: طيب.
سيف(بخبث): اجي اساعدك؟!

ملاك: يا سافل!
سيف: استني اجيب بدلة تانية بدل اللي اتبلت بسببك دي.
ملاك: اسفة.
سيف دخل جاب بدلة و خرج بسرعة، ملاك دخلت اوضة الملابس بدأت تغير هدومها...
سيف بص في الاوضة كلها بس ملقاش حاجة.
سيف كان بيلبس جاكت البدلة لقي ملاك خارجة من الاوضة فجأة اتوقف عن الحركة و بقي باصص ليها و بس.
ملاك: سيف.
سيف: ها اه احم.

ملاك كانت لابسة فستان قصير لغاية الركبة بالظبط و الحمالات مايلة علي الاكتاف كان باللون الاسود في دهبي، الفستان كله اسود و عليه ورود باللون الدهبي و سيبت شعرها علي ضهرها بس مشدود ل ورا، و لبست صندل بكعب دهبي. و حطت روچ احمر غامق و كحل حدد عينيها.
ملاك: انا جاهزة.
سيف: اه و انا.
ملاك: هو انا لازم اروح؟!
سيف قرب من ملاك و حاوط خصرها بايده.
سيف: ممكن اسمح ليكي متروحيش بس بشرط؟!
ملاك: ايه؟!

سيف: تعترفي ب حبك ليا.
ملاك: يلا متأخرين.
ملاك خرجت قبل سيف و راحت ل جودي و مالك لقتهم لبسوا.
ملاك: يلا.
سيف: هاتي ايدك يا جودي.
جودي مسكت في ايد سيف و مالك في ايد ملاك و نزلوا ل تحت.
سيف: فين معتز؟!
مني: جري علي الافتتاح قبلنا.
سيف: طب يلا.
تاج مسكت في دراع سيف و مشيت معاه هو و جودي.
رزق: يلا يا حبيبتي اركبي.
نور: شكرا.
رزق: اتفضلي يا امي.
مني: تسلم يا رزق.
رزق و نور و مني و سهي في عربية.

سيف: ما تركبي معاهم يا تاج.
تاج: و الله؟!
سيف: خلاص براحتك.
ملاك و سيف كانوا قدام و تاج و الاطفال ورا.
طول الطريق سيف بيحاول يمسك ايد ملاك بس هي تشد ايديها منه...
مالك: شكل السماء جميل اوي.
ملاك: ايوه الليل كله جميل.
سيف: و خاصةً مع اللي بنحبهم.
ملاك: مش دايما ساعات بتبقي ذكريات وحشة.
سيف: و ساعات بتبقي ذكريات حلوة علي حسب الاشخاص.
ملاك: حاسب.
سيف: متخافيش مركز في الطريق.
تاج: واضح يا جوز اختي.

سيف: ساعات الطريق بيبقي علي هيئة اشخاص يا تاج. بس لو اختارنا الشخص السليم.
جودي: انا مش فاهمة حاجة.
مالك: مش مهم لما تكبري هتفهمي.
سيف: و ساعات لما بيبقي فات الاوان بنفهم و نندم و نقول يا ريت.
ملاك: اعتقد ده الافتتاح و اننا وصلنا.
الكل نزل و بدأوا يدخلوا مكان الحفلة و قعدوا في الترابيزة المخصصة ليهم.
عدي: مساء الخير.
تاج( لنفسها بصدمة): جاسر!
جاسر: مساء الخير يا جماعة.
سيف: مساء النور. ازيكوا اقعدوا.

جاسر: اهلا مدام ملاك.
ملاك(بضحك): اهلا دكتور جاسر، شكلك وسيم.
جاسر: انا بتعاكس.
سيف: و انا ممكن اخليك تمشي بالعكس برضو.
عدي: ازاي؟!
سيف: انت مالك ياض انت؟!
نور: حبيبي هروح اسلم علي واحدة صاحبتي و اجي.
رزق: طيب.
سهي: الحفلة حلوة يا مني.
مني: اه اوي.
جاسر قعد جمب تاج و قعد يبهدل ليها الصندل برجله و هي بتبص بغيظ ليه.
تاج شربت ماية و وقعت ماية علي جاسر اللي بصلها بغضب.
تاج: اوووه سوري بعتذر.

جاسر(بغيظ): و لا يهمك.
معتز: منورين يا جدعان و الله.
معتز: ناقصكوا حاجة؟!
تاج: نعرف اسم الشركة.
معتز: مستعجلين اوي. بس اتمني محدش يتصدم.
حارس: معتز بيه الساحة ليك.
معتز: تمام. عن اذنكوا.
معتز راح وقف قدام الكل و مسك مايك و بدأ يتكلم.
معتز: طبعا بشكر كل اللي جه علشان يشارك افتتاحي لشركتي في مصر.
معتز: طبعا انا يعتبر بدأت من الصفر معتمدتش علي فلوس والدي ربنا يرحمه...
معتز: بشكر كل اللي كان واقف معايا.

معتز: عارف ان الكل عايز يعرف اسم الشركة و اسم الماركة الجديدة ايه.
معتز: الاسم هو ملاك الحب.
معتز: اسم غريب و مش مألوف.
معتز: اسم الشركة بهديه لصاحبي و حبيبي و اخويا سيف الدين فؤاد رضوان المحامي المشهور.
معتز: شكرا جدا ليكوا مرة تانية.
-الكل صقف و كان مبسوط و انتهت الحفلة و رجعوا البيت.
في اوضة سيف و ملاك.
ملاك كانت واقفة في البلكونة بتفكر في محمد.
سيف: في حاجة اقدر اساعدك بيها؟!
ملاك: لا.

ملاك سابته و طفت النور و نامت علي السرير.
سيف(بحدة): ملاك قومي عايز اتكلم معاكي.
ملاك لا رد.
سيف شغل النور و مسك ملاك من كتفها و قومها غصب.
ملاك: في حد يصحي حد كدة؟!
سيف(بغضب): انتي في ايه قاعد عمال ابينلك قد ايه بحبك و انتي و لا هنا، فوقي شوية.
سيف(بغضب): مش معني اني بحبك هسمحلك تدوسي عليا و تذليني.
ملاك(ببرود): محدش قالك تحبني.

-ملاك زقت ايدين سيف و كملت نوم، سيف قام بغضب غير هدومه و خد مفاتيحه و نزل...

-في مكان تاني...
عند عمر و مريم.
عمر صحي قبل مريم و قعد يملس علي شعرها و باس رأسها.
مريم بدأت تصحي و فتحت عينيها لقت عمر اتكسفت جدا بس رفعت عينيها.
عمر: عايزة تقولي ايه؟!
مريم(بخجل): بس.
عمر: قولي.
مريم(بدموع): مش هتسبني صح.
عمر مسك ايديها و باسها و قربها منه.

عمر: مش هنكر في البداية خالص اني كنت بفكر في جسمك و بس، لكن كل مرة كنتي بتصديني كنت بتخليني اتعجب منك اوي، لما جه موضوع ابن عمك يعتبر خدته حجة، و لما اتجوزنا قولت ممكن اخليكي تحبيني، و اعتقد انتي حبتيني صح و لا ابه؟!
مريم حضنت عمر و قعدت تعيط.
عمر: خلاص يا بنتي حصل ايه؟!
مريم(بعياط): انا حقيقي كنت بتمني من ربنا تعويض و ربنا بعتك ليا علشان تعوضني، بحبك اوي.
عمر: و انا كمان.
تليفون عمر قعد يرن...

عمر: اوف يا سيف سيبني بقي.
الخط اتفتح.
عمر: خ...
سيف: انزل افتح الباب انا تحت.
سيف قفل التليفون في وش عمر. عمر بص للتليفون بصدمة.
مريم: في ايه؟!
عمر: لا مفيش قومي خدي دوش يلا عقبال ما انزل اشوف سيف عايز ايه.
عمر نزل و فتح الباب لقي سيف دخل و راح قعد علي الكنبة.
عمر: هو انا اللي تعبان و لا انت.
سيف: مش ناقصك يا عمر.
سيف: اطلع جيب ليا هدوم من عندك.
عمر: انت ناوي تبات!؟
سيف: عندك مانع؟!

عمر: يا ابني النهاردة يومي الاول حرام عليك.
سيف: قصدك؟!
عمر: ايوه.
سيف(ببرود): طيب و فيها ايه؟! انجز اطلع جيب ليا حاجة البسها هبات عندك.
عمر: هي ملاك معكننة عليك و لا ايه؟!
سيف(بحدة): عمر.
عمر: الصبر الصبر.
عمر طلع جاب هدوم من اوضة مريم ليها و راح اوضته جاب هدوم ل سيف.
عمر: مريم.
مريم(باحراج): نعم.
عمر: في هدوم علي السرير لما تخرجي البسيهم.
مريم: طيب.
عمر نزل رمي الهدوم في وش سيف.

سيف: احمد ربك اني مجتش قبل كدة، كنت عكننت عليك بصحيح.
عمر: يعني ملاك تعكنن عليك تيجي تعكنن عليا.
سيف(ببرود): لا انا جاي علشان الشغل...
سيف: لما مراتك تنام ابقي انزل.
عمر: طيب طيب...
عمر: يا رب ليه خليت يبقي عندي صاحب كدة ليه بس.
سيف: كلمة كمان و هقولك هتبات جمبي...
عمر: لا يا عم مراتي احسن.
عمر طلع جري علي فوق و سيف ابتسم ابتسامة علي صاحبه، و قام غير هدومه و خرج فرد جسمه علي الكنبة، حط ايده علي عيونه.

اول ما غمض عيونه شاف ملاك. فتح عيونه و غمضهم تاني برضو صورة ملاك قدامه.
سيف قعد يتقلب كتير و كل ما يغمض عينه يشوف ملاك...
سيف: اوف بقي مش عارف انام بسببك انتي ايه يا شيخة اوف.
عند ملاك.
ملاك: اوف هو اتأخر ليه؟!
ملاك: عنه ما يجي.
ملاك: انا شاغلة دماغي بيه ليه اوف.
ملاك(بصدمة): ليكون عمل حادثة؟!
ملاك: لا لا سيف كويس.
ملاك(بصدمة): ليكون انتحر؟!
ملاك: لا لا سيف عاقل.
ملاك(بصدمة): حد خطفه؟!

ملاك: لا لا هو بخير ان شاء الله.
ملاك: اوف يا سيف مش عارفة انام بسببك.
تتلاقي الارواح رغم بُعد المسافات??.

-في الصباح الباكر...
في شركة عدي.
عدي(داخل مكتبه): جود جيبي جدول مواعيد النهاردة.
جود: حاضر يا فندم.
جود دخلت ورا عدي و بدأت تتكلم في الشغل.
عدي: الغي اجتماع الساعة 2.
جود: تمام يا فندم، بس كان عندي رأي.
عدي: قولي.
جود: اجتماع الساعة 2 مع شركة w. b مهم جدا و هيفيد شركتنا.

جود: و كمان نظهر ليهم مدي قوتنا و مدي ارباحنا. فده هيخليهم يتكلموا عننا و غيرنا يعرف عننا و يحاولوا يعملوا المستحيل علشان يشاركوا حضرتك.
عدي اعُجب جدا بفكر جود و فرح جدا بخوفها علي الشركة و سمعتها.
عدي: تمام.
عدي: متلغيش الميعاد و اجهزي علشان هتيجي معايا.
عدي: امشي و ابعتيلي شهد.
جود: حاضر...
جود خرجت و نادت شهد.
شهد: مقالكيش عايزني في ايه؟!
جود: لا.
شهد: ربنا يستر.
شهد دخلت ل مكتب عدي و وقفت قدامه...

شهد: حضرتك طلبتني يا فندم.
عدي: شهد عايزك تصرفي مرتب جود مقدم.
شهد: حاضر يا فندم.
عدي: هي بتأخد كام؟!
شهد: الطبيعي اي سكرتيرة بتأخد 8000.
عدي: خليهم 15.
شهد(بصدمة): 15 ايه يا فندم؟!
عدي: 15000.
شهد: يعني صح؟! حاضر يا فندم حاضر.
شهد كانت مصدومة من الرقم و كانت داخت و خرجت.
جود: انتي كويسة؟!
شهد: عدي بيه زود مرتبك بقي 15000.
جود(بصدمة): 15000 جنيه!
شهد: ايوه.
جود قعدت تكح كتير و حست انه هيغمي عليها.
شهد: مبروك.

جود: ايه الجمال ده احمدك و اشكرك يا رب.
شهد: محظوظة انا مرتبي مبيحصلش 10000 جنيه.
جود: ان شاء الله عدي بيه هيزوده.
جود: هروح اشوف شغلي.
شهد: تمام.

-في مكان تاني...
في بيت ملاك.
خالد كان نايم علي سريره و كان بيتقلب.
خالد(بخضة و فزع): يا ماما.
شروق(بحزن): مالك يا حبيبي؟! ضايقتك!
خالد: بتعملي ايه هنا في اوضتي؟!
شروق: جيت اتأملك و انت نايم ممكن متتقبلش حبي و نفترق.
خالد: الله يسامحك يا شيخة قومتيني مفزوع حرام عليكي.
شروق: اسفة، بس حبيت اشوفك و انت نايم.
خالد: مالي و انا نايم ببقي انسان برضو.
شروق: بتبقي ملاك.

شروق سابت خالد و مشيت، خالد لاحظ حزنها و نظراتها.
Flash back.
لما خرجوا يتغدوا. كانت شروق ما صدقت لقته بيضحك و مبسوط و بيتكلم معاها...
بنت: مش معقول خالد.
خالد: هاي نوران اخبارك...
نوران: وحشتني اوي يا حبيبي.
نور حضنت خالد و باسته و خالد بادلها الحضن...
شروق كانت حاسة انها خلاص هتعيط.
شررق: مين دي؟!
خالد: دي صاحبتي.
نوران: مين يا خالد؟!
خالد: صاحبتي.
نوران: ممكن انضم معاكوا؟!
خالد: طبعا.

كملوا يأكلوا و اهتمام خالد كله راح ل نوران و قعدوا يهزروا و يضحكوا ناسين وجود شروق تماما.
نوران: نبقي نتكلم تمام.
خالد(بغمزة): اكيد.
شروق: عايزة امشي؟!
خالد: طيب تعالي.
شروق: لوحدي.
شروق خدت شنطتها و روحت البيت لوحدها، خالد محطش الامر في دماغه.
Back.
خالد قام بسرعة من علي السرير و خرج بره الاوضة راح لارضة شروق.
خالد: بتعملي ايه؟!
شروق: ازاي تدخل اوضتي؟!
خالد: ردي عليا بتعملي ايه في هدومك؟!

شروق: جالي عرض شغل في امريكا وافقت عليه و هسافر كمان تلت ساعات.
شروق: متعطلنيش.
خالد: و اتفاقنا؟!
شروق: اتفاق ايه مش فاكرة اي اتفاق ما بينا.
خالد قرب من شروق و مسكها من دراعها و هزها بقوة.
خالد(بحدة): متختبريش صبري يا شروق.
شروق(بعصبية): انت مش بتحبني و مش هتحبني عايز ايه مني؟!
خالد(بحدة): قسما بربي لو كنتي مراتي دلوقتي كنت علمتك الادب.
شروق(بعصبية): لو بقي. وسع ايدك كدة.

خالد(بحدة): خدتي اذني انك هتسافري خدتي اذني لما جتلك فرصة العمل؟!
شروق(بعصبية): اخد رأيك ليه؟!
خالد(بصوت عالي): لانك خطيبتي و قريب هتبقي مراتي.
شروق سكتت خالص و بصت في عيون خالد و خالد قرب منها و باس رأسها و خدها في حضنه.
محمد(بغضب مصطنع): بتعملوا ايه؟!
شروق(باحراج): جدو.
خالد: شيلي هدومك علشان مزعلكيش.
خالد سابهم و مشي و راح علي اوضته.
محمد: اول مرة يعترف ل واحدة حقيقي انتي معجزة.

شروق(بخجل): حضرتك كنت موجود؟!
محمد: ايوه. لكن لو كان تطاول كنت قتلته.
شروق: مكنتش هسمحله اصلا.
محمد: يا بت.
شروق: يووووه بقي.
محمد(بضحك): طيب طيب...
محمد: انزلوا علشان الفطار.
التلاتة نزلوا يفطروا و كل شوية شروق تبص ل خالد.
خالد: عن اذنكوا.
خالد و هو قايم مال علي شروق و اتكلم جمبها ودنها.
خالد(بصوت واطي): اعرف انك خرجتي في مكان من غير اذني هقتلك.
خالد مشي بعد ما ودع محمد...
محمد: الواد ده قالك ايه؟!

شروق(بصدمة): ده بيقولي هقتلك.
محمد(بضحك): معلش هو كدة، غيور.
شروق: لا لا مفيش كدة.
محمد(بضحك): حد قالك تحبيه استحملي بقي.
شروق: حبيته بعيوبه.
محمد: هبلة كبيرة.
شروق و محمد قعدوا يضحكوا و يتكلموا.

-في مكان تاني...
في القصر.
ملاك صحيت من النوم بدري قبل الكل. قامت غسلت وشها و دخلت اوضة الملابس بدأت تغير هدومها.
ملاك لبست بنطلون اسود و فوقه تي شيرت باللون الازرق الهادئ واسع و باكمام واسعة. و قصير لبعد الخصر بشوية. و لبست كوتشي ابيض عالي نوعا ما. سيبت شعرها علي ضهرها و كتفها. لبست حلق فضي شيك.
ملاك نزلت لقت سارة و عفاف و باقي الخدامين صاحين.
ملاك: جهزوا فطار مالك و جودي.
عفاف: حالا يا هانم.

ملاك كانت خارجة و خبطت في معتر.
ملاك: اسفة.
ملاك سابته و مشيت بس لقته مسك ايديها و قربها منه.
ملاك(بحدة): وسع ايدك دي، احتمال حد يشوفنا و يفهموا غلط وسع.
معتز: اسف بس اتمني تكون هدية امبارح عجبتك.
ملاك: مبدأيا الناس لو هتيجي مش هيجوا علشان اسم الشركة هيجوا علشان سمعتها و ارباحها و هيجيوا علشان يتعاملوا مع صاحب الشركة مش مع اسمها...
ملاك سابت معتز و طلعت لاوضة جودي بدأت تصحيها.

ملاك: يلا بقي يا جودي بطلي كسل.
جودي: و الله تعبانة.
ملاك: معلش قومي خدي دوش هتفوقي يلا بقي.
جودي: فين بابي يوصلنا؟!
ملاك: لو مش عايزة تركبي الباص هوصلك انا.
جودي: بابي فين؟!
ملاك(لنفسها): اعرف هو فين بس و هنتف شعره شعراية شعراية.
ملاك: عنده شغل معلش يلا بقي قومي قومي.
جودي: اوف طيب حاضر بس هتوصليني...
ملاك: طيب.
ملاك راحت لاوضة مالك لقته نايم بيرتعش.
ملاك جريت عليه و خدته في حضنها و قعدت تملس عليه براحة.

ملاك: حبيبي فوق مالك يلا يا مالك فتح عينيك.
مالك فتح عيونه ببطء و كان خايف خبي وشه في ملاك.
ملاك: اهدي يا حبيبي معلش كابوس...
مالك(بخوف): ماما كانت بتحاول تقتل بابا.
ملاك: لا يا حبيبي ده عقلك الباطل معلش، يلا قوم معاايا خد دوش و نخرج يلا قوم.
مالك دخل خد دوش و غير هدومه و ملاك مسكت شنطته و راحت لاوضة جودي و خدتهم و نزلوا.
ملاك: يلا افطروا كويس.
بدأوا يأكلوا هما التلاتة. سهي صحيت.

جودي: صباح الخير يا تيتة.
سهي: صباح النور يا حبيبتي.
ملاك: صباح النور يا طنط.
سهي: تسلمي يا حبيبتي، فين سيف؟!
ملاك: مش هنا عنده شغل.
سهي: ربنا معاه.
ملاك: يلا يا جودي يلا يا مالك نروح المدرسة.
سهي: هتوصليهم؟!
ملاك: ايوه.
سهي: طيب باي.
ملاك ركبت عربيتها و خدت جودي و مالك معاها و وصلت كل واحد مدرسته...
ملاك طلعت تليفونها و اتصلت ب عمر...
عند عمر.
عمر كان نايم و حاضن مريم اوي وصحي منزعج بسبب التليفون.
الخط اتفتح.

عمر(بنوم): الو.
ملاك: فين سيف يا عمر؟!
عمر(بنوم): مين؟!
ملاك: انا ملاك يا عمر.
عمر: اه اه ملاك ازيك احم. عايزة ايه بقي؟!
ملاك: فين عمر؟!
عمر: عندي.
ملاك: طيب افتح الباب.
-ملاك اتحركت بعربيتها و وصلت ل فيلا عمر، عمر نزل و استني ملاك بس ملاك اتأخرت ساب الباب مفتوح و طلع يكمل نومه...
ملاك دخلت و كانت لسة هتخبط لقت الباب مفتوح دخلت و بصت يمين و شمال لقت سيف نايم علي الكنبة.
ملاك قربت منه و بدأت تفوقه.

ملاك: انت يا انت.
ملاك: فتح عينك.
سيف(بنوم): ملاك!
سيف شد ملاك ناحيته و حضنها جامد. ملاك قعدت تضربه علي صدره.
ملاك: ابعد عني يا سيف.
ملاك: وسع بتخنقني. اضلاعي بتتكسر.
سيف فتح عيونه ببطء و بص جمبه لقي ملاك بتتوجع بسبب مسكه ليه و هو مكنش في وعيه.
سيف بعد عن ملاك بسرعة لدرجة انها وقعت علي الارض.
ملاك: منك لله.
سيف بصلها بغضب و كمل نوم.
ملاك: قوم يلا وراك شغلك.
سيف لا رد.
ملاك(بعصبية): بقولك قوم مش تتجاهلني.

سيف لا رد.
ملاك(بعصبية): سيف اتكلم قول حاجة.
ملاك(بعصبية): مش هتفضل ساكت كدة، عيل رزل.
ملاك(بعصبية): بعني مش هتتكلم.
سيف فتح عيونه علي آخرهم لما لقي ملاك فوقه و قربته منها و (لخيالكوا)...
سيف(بصدمة): انتي في وعيك!
ملاك(بسخرية): طلع عندك لسان و بتتكلم.
ملاك بعدت عن سيف و حطت ايديها في جيبها.
ملاك: اياك تتحداني اتكلمت في النهاية.
ملاك: و كمان انا غلطت لما جيت هنا اولع بجاز.

-ملاك خدت شنطتها و خرجت بره الفيلا و ركبت عربيتها و كل ما تفتكر الموقف وشها يحمر و تندم علي اللي هي عملته.
-سيف كان في عالم تاني مش عارف هو فرحان و لا مضايق، كان مش مصدق ان ملاك عملت كدة.
سيف: اوف يا ملاك اوف.
سيف: هتقتليني.

-عدت احداث النهار.
تاج راحت عليها نومة مراحتش الجامعة,سيف راح مكتبه يشتغل,عمر و مريم قضوا اليوم في الفيلا,ملاك خلت السواق يرجع جودي و مالك,رزق راح للشغل,باقي الستات كانت بتتكلم مع بعض,عدي و جود حضروا الاجتماع و عجبه اسلوب جود.
عند ملاك.
ملاك كانت خلصت تصوير بدري و غيرت هدومها.
ملاك: بما ان خالد راح الموقع التاني يبقي بعدين بقي نكمل.
صابر: لسة قدامنا تلت شهور...
ملاك: طيب عن اذنك.
ملاك: يلا باي.

-ملاك خرجت بره الشركة لقت ماسدچ وصلت لموبايلها فتحتها و راحت ركبت عربيتها و ساقت بسرعة كبيرة نوعا ما.
ملاك: خلينا ننهي الموضوع ده بقي.
ملاك: خلينا نخلص بقي زهقت.
-ملاك بعد فترة وصلت ل جنينة ركنت عربيتها قدام الجنينة و نزلت بكل برود و دخلت الجنينة كانت فاضية خالص.
ملاك(لنفسها بصدمة): لا لا متفقناش علي كدة لا.
سيف(بصدمة): ملاك انتي ايه اللي جابك؟!
ملاك كانت بتحول نظرها بين معتز و سيف.

معتز: تسمحولي نتعرف علي بعض اكتر.
معتز: انا اكون معتز زوج ملاك السابق...
-سيف فتح عيونه علي آخرهم بصدمة كبيرة من اللي سمعه...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة