قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والثلاثون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والثلاثون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والثلاثون

ملاك خرجت من الاسانسير الاول و سيف كان نازل علي السلم.
و فجأة الكل سمع صوت ضرب نار...
سيف(بخضة): ملاك!
سيف نزل جري علي السلم و اتخض لما لقي ملاك مرمية في الارض.
سيف جري عليها بسرعة لقي انفها بينزل دم و مغمي عليها.
سيف: عمر اطلب الاسعاف بسرعة.
عمر: حاضر.
سيف(بقلق): ملاك فتحي عيونك علشان خاطري.
سيف: انا اسف حقك عليا انا و الله اسف.

بعد فترة جت عربية الاسعاف و نقلوا ملاك و سيف ركب معاها. و وصلوا للمستشفي دخلوا ملاك اوضة الفحص.
جودي: بيقولوا في مري.
جودي سكتت اول ما شافت ملاك و سيف.
جودي: ايه هي الهانم مستحملتش.
سيف(بغضب): جودي قسما بربي كلمة كمان بره شغلك لاكون قاتلك في ايدي و مش هيهمني حد.
سيف(بغضب): لو مش قادرة تفحصيها او تعالجيها شوفيلي دكتور تاني و غوري في ستين داهية.
جودي(بغيظ): لا متخافش اقدر اعالجها كويس.

جودي بدأت تفحص ملاك و ودتها حقن.
جودي: شبه انهيار عموما هي هتفوق حاليا.
ملاك فعلا بدأت تتحرك يمين و شمال و بدأت تفتح عينيها لقت جودي.
ملاك: هو انا دخلت جهنم و لا ايه؟!
سيف غصب عنه ضحك علي جملة ملاك و علي شكل جودي.
جودي(بغيظ): لا يا حبيبتي انتي في مستشفي اللي انا بشتغل فيها.

جودي(بغرور): مسألتيش نفسك انتي ليه لما بتتعبي بتيجي هنا و بكون انا الدكتورة بتاعتك. اقولك انا علشان سيف بيحبني و بيحب يشوفني و انتي كابسة عليه.
ملاك: خديه و اولعوا انتوا الاتنين بجاز، انا ناقصاكوا.
سيف(بحدة): جودي اطلعي بره.
جودي: طيب يا حبيبي.
جودي خرجت بره الاوضة سيف قعد علي السرير قدام ملاك.
ملاك: ايه بتبصلي ليه؟!
سيف: بايعاني اوي كدة يا ملاك.
ملاك لا رد...
سيف: للدرجة دي انا تقيل اوي علي قلبك.

ملاك: عايز ايه يا سيف؟!
سيف: مش عايز يا ملاك مش عايز. براحتك.
ملاك: هسافر النهاردة يا سيف.
سيف: سافري يا ملاك.
ملاك: فين تليفوني؟!
سيف: عايزاه ليه؟!
ملاك: هشوف صور الفساتين علشان اختار فستان.
سيف: هتطلعي من هنا علي المطار؟!
ملاك: اه لا.
ملاك: اوف لسة مجهزتش الشنطة بتاعتي و الباسبور و...
ملاك: اوف يا الله.
سيف: اهدي اهدي اهدي.
سيف قام وقف و نزل لمستوي ملاك و شالها بين ايديه.
سيف: هنلحق متخافيش.

ملاك: اه هودي حلا عند جدو.
سيف: لا حلا الشئ اللي يضمنلي انك راجعة تاني.
ملاك: قصدك ايه؟!
سيف: قصدي انك وقت ما تكوني عايزة تنهي علاقتنا تيجي تتكلمي بكل صراحة مش تخترعي قصة.
ملاك: قصدك اني مسافرة علشان ابعد عنك انت اتجننت انا لو عايزة اسيبك مش هعمل كدة.
ملاك: لو عايزة اسيبك مكنتش هعبرك و كنت هسافر علطول لو.
سيف: يعني انتي مش عايزة تسيبيني؟!
ملاك فتحت عينيها من الصدمة انها يعتبر اعترفت ليه.

سيف(بخبث): ايه يا روحي مالك؟!
ملاك: عايزة اروح.
سيف: عيوني.
ملاك: علفكرة بقي مش رجولة ها مش رجولة.
سيف ركب ملاك العربية و لف يسوقها هو.
سيف: عارفة كام مرة في اليوم بتخطفي نفسي بذمتك.
سيف: بحس بقلبي بيوقف لما الاقي فيكي حاجة.
سيف: ده كله و مش واثقة في حبي ليكي...
ملاك: في حب بيجرح يا سيف و انا مش عايزاه...
سيف: ايه اللي هيجرحنا طول ما احنا مع بعض و جمب بعض.

ملاك: ربنا يخليلك مراتك و عيالك يا سيف. و ربنا يشفي سيدرا و تكملوا حياتكوا مع بعض في سعادة.
ملاك(بوجع): آآآه.
سيف وقف العربية بسرعة و ملاك خبطت في تابلو العربية.
ملاك: في ايه؟!
سيف(بنفس سريع): مفيش.
سيف كمل سواقة لغاية ما وصل للقصر.
سيف: انزلي يا ملاك.
ملاك: سيف انت عايز ايه مني انت ليه دايما محسسني اني الوحيدة اللي مذنبة.
ملاك: ليه دايما كدة ليه محسسني الاحساس ده...

سيف: و انتي ليه محسساني ان حبي و لا فارق معاكي حبي ملهوش اي قيمة عندك. انا ذات نفسي مليش قيمة عندك.
سيف: ايه يا ستي في ايه بقي حرام.
ملاك: انت عرقت ليه؟! نفسك ماله؟!
سيف: خخ شي ج وو ا(خشي جوا).
ملاك(بصدمة): اوعي تقول انك عندك القلب. دي الاعراض اللي كانت بتيجي ل جدو.
ملاك قربت من سيف و حطت ايديها علي ايده اللي محطوطة علي قلبه.
سيف(بابتسامة سخرية): لقيتي حجة علشان متتقبليش حبي، انزلي يا ملاك انزلي.

سيف اتفأجي لما لقي ملاك حضنته و قعدت تعيط.
سيف: في ايه؟! اهدي كدة.
سيف: يا بنتي ما تخليكي قوية شوية.
سيف: ملاك بصيلي...
ملاك لا رد...
سيف: طب بطلي عياط بقي.
سيف: يلا اسمعي الكلام يا ملاك متخلنيش اقلق.
سيف: طب احكيلي حصل ايه؟! افتكرتي حاجة؟!
سيف: طب اعمل ايه طب؟! يا بنتي متتعبيش قلبي ابوس ايدك.
سيف: ملاكي.
سيف: يا بنتي ردي عليا.
ملاك: بس بقي ما تسبني الله.
سيف(برفعة حاجب): ده حضني علفكرة.
ملاك: يا رزل وسع كدة.

سيف: هنقضيها في العربية و لا ايه؟!
ملاك: سيف اذهب للجحيم.
سيف: مش رايح ليها من غيرك يا روحي.
ملاك: اوف بقي...
ملاك: هتسبني اسافر؟!
سيف رفع ايده و فك شعر ملاك نزل علي كتفها و ضهرها.
سيف: امممم هفكر.
ملاك: سيف.
سيف: قولتلك هفكر.
ملاك: السفر الفجر يا سيف.
سيف: لسة قدامنا وقت كبير.
سيف: علشان كدة بقي اقضي معاكي شوية وقت لطيف.
ملاك: هنروح فين؟!
سيف: هتشوفي.
سيف ساق العربية و راح ل مكان شبه مجهول و ضلمة.

ملاك(بخوف): سيف.
سيف: طول ما انا معاكي متخافيش.
سيف نزل من العربية و فتح باب ملاك و ملاك مسكت فيه جامد.
سيف: جاهزة؟!
ملاك: ايوه. بس لايه؟!
سيف: هنعرف.
فجأة في انوار كتير اشتغلت و حصل العاب نارية و مكتوب اسم ملاك في الجو.
ملاك(بفرحة): الله حلو اوي.
ملاك باست خد سيف و حضنته اكتر.
سيف: عجبك؟!
ملاك: اوي اوي...
سيف: حاجة بسيطة يلا حفلة بسيطة.
ملاك: احتفالا بسفري يعني.
سيف: لا توديع.

سيف(بغيرة): اه الفستان الاصفر كان حلو عليكي.
ملاك: فستان اصفر! بتاع ايه؟!
سيف: هي مش مجالاتك اتعرضت و لا ايه؟!
ملاك(برفعة حاجب): بتقولها من تحت الضرس ليه يا عم.
سيف: لا عادي. و يا تري بقي متغرقتيش ماية؟!
ملاك: اه.
سيف: بحسب.
ملاك: ليه يعني؟
سيف: و هدومك تلزق عليكي و جاك ما هيصدق و يفضل يبص عليكي متجوزة سوسن انتي.
ملاك لا رد.
سيف: حصل صح؟!

ملاك: جاك فك العقد اللي بينا علشان ضربته بالقلم و قولتله انك جوزي مش صاحبي.
سيف: ايه الجمال اللي بسمعه ده؟!
ملاك: يا رزل.
سيف قرب من ملاك و باس خدها و رقبتها و كتفها.
سيف: مش عريان شوية الفستان؟!
ملاك: سيف انت عايز ايه؟! ده مفيش غيرك و غيري. اهدي كدة الله.
تليفون سيف رن.
سيف: لحظة.
الخط اتفتح.
عمر: كله تمام يا سيف...
سيف: طيب يا عمر.
سيف: جهزت كل حاجة؟!
عمر: اه.
سيف: و الحاجة التانية اللي قولتلك عليها.

عمر: تمام.
سيف: شكرا يا عمر.
عمر: باي سيبني مع مراتي بقي خليك في مراتك.
ملاك: ايه رأيك تختار معايا فستان لكتب الكتاب.
سيف: وريني فساتينك.
ملاك: بص ايه رأيك في ده.
سيف: لو في منه اللون الاسود او الابيض هيبقي اشيك.
ملاك: لا للاسف مفيش غير اللون الاصفر.
سيف: وريني غيره.
ملاك: اهو.
سيف: لا.
ملاك: ليه لونه حلو؟!
سيف: و لما تيجي تلبسيه ضهرك هيبقي ايه نظامه علشان اكون عارف ده ضهرك كله هيبقي باين في ايه متعصبنيش.

ملاك: خلاص خلاص اهدي.
سيف: بتعصبيني يا ملاك...
ملاك: اسفين لحضرتك يا فندم نكمل بقي.
سيف: كملي يا اختي.
سيف و ملاك قعدوا كتير يختاروا فستان و في الاختار معجبهمش حاجة.
سيف: بصي انا هتصرف.
ملاك: علي ضمانتك.
سيف: علي ضمانتي.
ملاك: هو كدة معتز انتهي من حياتنا يا سيف؟!
سيف: العائلة فاهمة انه سافر تاني. هو بالفعل سافر.
سيف: متخافيش طول ما انا موجود.
سيف: كان في موضوع يعني عايز اتكلم معاكي فيه.
ملاك: ايه؟!

سيف: يعني مش ناوية نجيب فارس.
ملاك: فارس مين؟!
سيف: ابننا يا روحي.
ملاك: مفهتمش انت عايز ايه؟!
سيف: نجيب فارس.
ملاك: اااااااااااه فهمت.
ملاك: لا مش ناوية اجيب فارس و اقفل الموضوع علشان منقلبهاش خناقة.
سيف: و لا حتى جنة.
ملاك: و لا حتى جنة يا سيف متجننيش يا عم الله.
سيف: ليه بس ده حتى فارس و جنة هيبقوا حلوين. جنة تاخد غمازاتي فارس يأخد عيوني.
ملاك ربعت ايديها و بصت ل سيف برفعة حاجب...

سيف: جنة تأخد جمالك تأخد ضحكتك.
سيف: بعني مزيج كدة و كدة متزعليش.
ملاك: سيف يلا نروح.
سيف: مفيش امل لما نروح نجيب فارس و جنة.
ملاك: لا يا سيف.
ملاك راحت للعربية و فتحت الباب ركبت و سيف لف و ركب و بدأ يشغل العربية...
سيف: و لا حتى زين.
ملاك: و لا حتى حزلقوم يا سيف.
سيف: نصبر شوية كمان هو انتي هتطيري.
ملاك: سوق بقي و خلينا نروح.
سيف: اوامرك ملاك هانم تؤمري بحاجة تانية.
ملاك: ظريف.

بعد فترة وصلوا للقصر و سيف لف و مسك ايد ملاك و دخلوا للقصر.
مني: حمدلله بالسلامة يا حبايبي.
سيف و ملاك: الله يسلمك يا تيتة/يا مدام مني.
سيف: اسمها تيتة. مدام مني ايه؟!
ملاك: يا رزل سيبني اتكلم براحتي الله.
مني: سيف بطل ترزل عليها.
سيف: حاضر يا تيتة.
ملاك: جودي و مالك و حلا ناموا؟!
مني: اه.
مني: سيف تاج اخبارها ايه؟!
سيف: قريب هتبقي موجودة.
سيف: تصبحي علي خير نامي و ارتاحي تاج كويسة.

مني: ماشي يا حبيبي. تصبحوا علي خير.
سيف: بقولك يا تيتة ابقي اقنعي البت دي تجبلنا فارس...
ملاك(بخجل مع مزيج من الغضب): سيف!
مني(بضحكة خفيفة): زي ابوك مش هتتغير يا سيف.
سيف: هو يعني كان جاب غيري ما كان يجبلي فارس.
ملاك: هو انت عايز اي حد اسمه فارس و خلاص.
سيف: يا ستي اي ولد كدة.
ملاك: قدامي يا سيف علي فوق.
سبف: هنجيب فارس و جنة.
ملاك: سيف.
سيف: قلبه.
ملاك: غور في داهية.

ملاك سابت سيف و طلعت علي اوضتهم سيف طلع وراها.
سيف: طب حزلقوم.
سيف(بقلق): ملاك مالك؟!
ملاك: حاسة بوجع في رأسي.
سيف: طب تقومي تنامي شوية قبل السفر.
ملاك: لا هاخد مسكن و اجهز الشنطة و اقعد معاك شوية قبل ما اسافر.
سيف: طب يلا مستنيكي.
سيف باس خد ملاك و دخل الحمام غير هدومه.
ملاك غيرت هدومها و جهزت شنطة سفر صغيرة و خرجت ل سيف.
سيف: اللي في بالي صح؟!
ملاك: يعني لو اتاخرت او كدة.
سيف: بس قصير يا ملاك.

ملاك: طويل اهو يا سيف و هلبس عليه الجاكت ده.
سيف: اوف يا ملاك.
ملاك كانت لابسة جيبة سوداء قصيرة و فوقها تي شيرت ابيض بحمالة رفيعة اوي علي الكتف و فوقه جاكت رمادي بكم و طويل لغاية قبل الركبة بشوية. حطت مكياج بسيط اوي و سيبت شعرها علي ضهرها و كتفها.
سيف: طب تعالي.
ملاك راحت ل سيف و سيف خدها في حضنه و ناموا علي السرير.
ملاك: و النبي يا سيف اظبط المنبه كويس ممكن تروح علينا نومة...
سيف: فاهم فاهم.

-ملاك كانت نايمة في حضن سيف و حاطة ايديها علي صدره سيف مسك ايديها و حطها علي مكان قلبه و فضل ساكن و محدش بيتكلم فيهم.
سيف: ملاك.
ملاك: اممم.
سيف: في حاجة عايزة تقوليها ليا؟!
ملاك: لا، و انت؟!
سيف: في بس لما نخلص كتب كتاب شروق و خالد.
ملاك(بفضول): لا لا قول بليز قول في ايه.
سيف: قولتلك بعد كتب الكتاب يا ملاك بطلي فضول و اتعلمي التقل.
ملاك: عيل رزل طيب يا عم.

-في مكان تاني...
عند عمر و مريم.
مريم: رد عليا ها مين دي رد ها.
عمر: يا بنتي بطلي شك.
عمر: دي تاج.
مريم: لقيتوها اخيرا؟!
عمر: ايوه لقيتها.
عمر: خليكي جمبها لغاية ما تصحي.
مريم: حاضر بس انت رايح فين؟!
عمر: ورايا مشوار تاني.
مريم: الساعة 2 بليل؟!
عمر: يا مريم يا حبيبتي متعودتش حد يسألني رايح فين و لا هعمل ايه.
عمر: عموما يا ستي رايح اعمل حاجة ل سيف.
مريم: طب و ملاك عاملة ايه؟!
عمر: الحمد لله.

مريم: طب عايزة اكلمها.
عمر: البنت هتسافر بكرة سيبيهم يقضوا وقت حلو قبل ما تسافر متشلنيش ابوس ايدك.
مريم: عمر انت تعرف غيري زهقت مني صح. قول زهقت مني.
عمر: دي هرمونات نكد اخر الليل و لا ايه؟!
مريم(بدموع): بكرهك بس كدة...
عمر: طب تعالي و انا اصالحك.
مريم: لا انت مبقتش تحبني.
عمر: يالهوووووي يا بت هموت علي ايدك يا بت.
مريم: ده بدل ما تقول بموت فيكي.
عمر(بصدمة): يا نهارك اسود في ايه بت قلبتي كئابة ليه.

مريم: امشي امشي انت لو بتحبني مكنتش هتقول كدة.
عمر: انا همشي علشان لو قعدت ثانية كمان الهرمونات عندك هتزيد و انا مش ناقص.
عمر خد حاجته و مشي ركب عربيته. مريم قعدت تدبدب في الارض برجليها.
تاج(بصريخ): الحقوووووني.
مريم(بخضة): حصل ايه؟!
مريم طلعت جري علي اوضة تاج و فتحت الباب.
تاج(بخوف): انا فين و انتي مين؟!
مريم: انا مريم مرات عمر و بشتغل مع سيف بيه مش فاكراني.
تاج: و مين جبني هنا؟!

مريم: اهدي بس هجبلك ماية تهديكي.
تاج: هو هو فين سيف؟!
مريم: انتي في بيت عمر يا تاج.
تاج: طب طب يعني انا هو.
مريم راحت قعدت جمب تاج و مسكت ايديها.
مريم: اهدي يا روحي اهدي. بصي يا ستي عمر جابك هنا اوامر من سيف ممكن حماية مش عارفة ليه.
مريم: بس اهم حاجة اهدي خالص في حراسة بره البيت و انا معاكي. و في هدوم ليكي قومي خدي دوش عقبال ما احضرلك اكل تاكليه.

مريم: متقلقيش خالص الدنيا امان. و انا حاسة باللي انتي مريتي بيه لاني مريت بيه برضو علشان كدة اهدي.
تاج: يعني انا مش هبقي في المكان القذر ده تاني.
مريم: لا يا روحي متخافيش.
تاج: شكرا.
مريم: اهدي الهدوم هنا يا رب تيجي مقاسك يا قمر انتي. هنزل اجيب الاكل باي.
مريم نزلت تعمل عشاء، تاج قامت دخلت الحمام خدت دوش طويل اوي كانت بتفكر في جاسر و طلعت غيرت هدومها...
مريم: تحبي تاكلي هنا و لا تحت؟!

تاج(باحراج): اي حاجة.
مريم: ده بيت عمر يعني بيتك و عمر بيعتبرك زي ما سيف بيعتبرك انتي اخته يبقي اختي انا كمان.
تاج: تسلمي.
مريم: يلا ننزل نأكل تحت بقي يا قمر.
تاج: يلا.

-في مكان تاني...
عند خالد.
شروق(بدموع): توعدني انك هتيجي؟!
خالد(بصدمة): في ايه يا ستي؟!
خالد: هرجع ان شاء الله. في ايه قلبك رهيف كدة ليه؟!
شروق: علشان انا بحبك.
خالد: يا ستي و انا كمان بس متعيطيش.
شروق: انت يا خالد بتحبني زي ما بحبك؟!
خالد مسك ايد شروق و باسها.
خالد: يا عبيطة لو مكنتش بحبك مكنتش هعبرك اساسا، و ان شاء الله هأجي قريب.

خالد: ده بكرة كتب كتاب يعني هتكون مراتي من بكرة تفتكري هسيب اليوم ده...
خالد: بحبك.
خالد باس رأس شروق و خدها في حضنه.
شروق: بحبك اكتر مكنتش متخيلة اني هتجوز واحد مصري...
خالد: ليه يا اختي مش قد المقام و لا ايه؟!
شروق(بابتسامة): بحبك.
خالد: بضعف يا بنتي و الله.
شروق(بضحكة خفيفة): طب يلا علشان تلحق ترجع بسرعة.
خالد: بحبك. فستانك هيوصل قبل ميعادي بساعة.
خالد: هأجي علي كتب الكتاب علطول اسف.

شروق: و لا يهمك بحبك.
خالد: يلا باي.
خالد باس خد شروق و خد شنطته و ركب عربيته و وراه حراسة راح لقصر سيف.
عند سيف.
سيف: هتوحشيني.
ملاك(بصوت واطي اوي): و انت.
سيف: يا بت هسحب منك الكلمات بالعافية.
ملاك: الله اعملك ايه؟!
سيف: متعمليش حاجة.
تليفون ملاك رن. ملاك كنسلت.
ملاك: هقوم البس الجذمة.
ملاك لبست بوط بكعب مقفول قصير باللون الاسود.
سيف حضنها من ورا و باس رقبتها.
سيف: هكلمك كل شوية.
ملاك: تمام.

سيف: فستانك هتأخديه معاكي بس بشرط.
ملاك: ايه؟!
سيف: مش هتفتحيه و هتشوفيه الا قبل ما تتحركي من هناك، فاهمة؟!
ملاك: بس.
سيف(بتحذير): ها؟!
ملاك: حاضر.
سيف: يلا تعالي.
سيف مسك شنطة هدوم ملاك الصغيرة و مسك ايد ملاك و خرجوا بره اوضتهم.
ملاك: هسلم علي مالك و جودي و حلا.
سيف: طيب هسبقك علي تحت.
ملاك: ماشي.
ملاك دخلت اوضة جودي باست رأسها و غطتها كويس.
ملاك: هأجي بسرعة.
ملاك راحت ل مالك و باسته برضو.
ملاك: بحبك.

ملاك قامت لاوضة حلا حضنتها و باستها.
ملاك: يا روحي بحبك و الله، سامحيني بعدت عنك بس و الله بحبك يا روحي و محدش هيقدر يأخدك مني ابدا مهما كان مين.
ملاك قامت و نزلت ل تحت.
خالد: فين ملاك؟!
سيف: نازلة ورايا. المهم.
خالد: خير؟!
سيف: الف مبروك، بس...
خالد: امممم.
سيف: خلي بالك من ملاك خلي بالك منها اعتبرها امانة بسلمها ليك لغاية ما ترجعوا.
خالد: متخافش انا افدي ملاك بروحي.
سيف: ده العشم.

ملاك: اخيرا شوفتكوا من غير ما تتخانقوا.
خالد: يلا يا بنتي هنتأخر.
ملاك: و باقي الفرقة؟!
خالد: سافروا المغرب.
ملاك: طيب.
خالد: هسيبكوا تودعوا بعض يلا.
خالد ركب العربية و الحراس ركبوا العربيات، اتبقي ملاك و سيف.
سيف: خلي بالك من نفسك.
ملاك: و انت. خلي بالك من مالك و جودي و حلا.
سيف: طيب.
سيف حضن ملاك و ملاك مسكت فيه جامد فضلوا حاضنين بعض لمدة خمس دقايق و محدش فيهم بيتكلم.
ملاك: هتأخر.

سيف شال شعر ملاك اللي علي وشها و باس رأسها.
سيف: بحبك. متتأخريش و تعالي بسرعة.
ملاك: حاضر...
سيف: و متكلميش ناس كتير.
ملاك: باي.
ملاك باست خد سيف و سابته و راحت ناحية العربية.
ملاك: متأكد انك كويس؟!
سيف: ايوه.
ملاك: تمام باي.
ملاك ركبت العربية و شاورت ل سيف بمعني باي و العربية اتحركت.
خالد: الفراق صعب؟!
ملاك لا رد.
خالد: عرفتي ليه انا مش طايقه.
ملاك: خالد سيف جوزي و انت كأخ ليا لازم تحبه لاني.

خالد: لانك؟! حتى انتي مش واثقة من احساسك.
ملاك: فاضل قد ايه علي المطار؟!
خالد: ساعة و تلت.
ملاك: ممكن تكون ساكت فيهم لاني حقيقي تعبت حقيقي كل حاجة جاية عليا انا.
خالد: انتي المظلومة دايما صح.
ملاك لا رد.
ملاك: مش قادرة اتكلم.
خالد: عموما ربنا يسعدك يا ملاك و يكون هو فعلا اللي يستحقك.
بعد فترة وصلوا للمطار و ختموا الباسبور و كل الاوراق المتعلقة بالسفر و ركبوا الطيارة.
خالد: ايه مش هتتصوري زي كل مرة.

ملاك: عندك حق.
ملاك طلعت موبايلها و قعدوا يتصوروا هي و خالد.
ملاك: هتروحوا شهر العسل فين؟!
خالد: لسة بفكر، بقول ايسلندا.
ملاك: جزر المالديف حلوة.
خالد: لسة فاضل اسبوعين يعني مش حكاية.
ملاك: عموما ان شاء الله هتفرحوا و تعملوا احلي و اجمل فرح يا حبايبي انتوا.
ملاك(بصدمة): فستاني!
خالد: متخافيش سيف وداه ليا.
ملاك: اوف شكرا يا خالد.
خالد: علي ايه بس؟!
ملاك: يا حبيب الروح انت.

خالد: تسلمي. انتي اختي ملاك و تاكدي اني بحبك.
ملاك: عارفة و واثقة يا حبيبي.
خالد: قولتي ل سيف؟!
ملاك: لا.
خالد: ليه؟!
ملاك: معرفش بخاف بتوتر بس هيجي اليوم اللي اعترف ليه.
خالد: عموما ماشي.
ملاك: هنام شوية.
خالد: طيب.
ملاك: تصبح علي خير.
خالد: و انتي من اهله.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة