قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والعشرون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والعشرون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن والعشرون

ملاك فاقت من ذكرياتها و لقت عربية نقل فيها انابيب غاز كبيرة قدامها فتحت عينيها علي اخرهم و في اخر لحظة وقفت العربية...
ملاك نزلت من العربية و اتنين رجالة كانوا راكبين في عربية النقل نزلوا منها.
شخص1: انتي كويسة؟!
ملاك: اه.
شخص2: الحمد لله.
ملاك: ايه رايحة الغاز دي؟!
شخص1: انا حاسس بكدة.
ملاك لفت و شافت الانابيب و الراجلين لفوا معاها.
ملاك: شكل في تسرب غاز.
شخص2: استنوا هتأكد.

الراجل طلع الولاعة و قرب علي الانابيب.
ملاك(بصريخ): لاااا.
بس فجأة العربية انفجرت و حصل انفجار كبير و كل واحد راح في مكان بعيد عن التاني...
عند سيف و معتز.
معتز: انت عارف قد ايه بحبها يا سيف طلقها و سيبها ليا.
سيف قرب من معتز و مسكه من قميصه.
سيف(بغضب): اياك تقول الكلام ده تاني، ملاك مراتي انا لما كانت مراتك مقدرتش تصونها.

سيف(بغضب): انت حيوان و انت اللي ضيعتها، دلوقتي ملاك مراتي و انا بحبها و هتكمل حياتها معايا برضاك او غصب عنك...
سيف(بغضب): و هتأخد بعضك و تغور في ستين داهية تأخدك مش عايز اشوف وشك.
سيف: انا كنت غبي لما وافقتك علي اللي انت بتعمله.
معتز(بغضب): انا اتعالجت علشانها هي و هي هترجعلي انا، انا ضحيت علشانها و كمان هتفضل معاك ازاي و انت متجوز.

معتز: انا لغاية دلوقتي متجوزتش لاني كنت بدور عليها و لما الاقيها تقولي سيبها متجنتش للدرجة دي علشان اسيبها يا سيف.
معتز: ابعد عني انا و ملاك.
سيف(بغضب): هتبعد غصب عنك يا معتز لان ملاك مراتي و شايلة اسمي و علي ذمتي، و مفيش حاجة هتبعدني عن ملاك الا الموت.
معتز: يبقي حياتك من هنا و رايح ملهاش لازمة.
معتز زق سيف و ركب عربيته و مشي. سيف كان تايه خايف قلقان علي ملاك.
سيف: يا رب.

سيف حاول يتصل ب ملاك كتير لكن مش بترد قلق عليها اكتر، سيف ركب عربيته و مشي بلا هدف.
عند ملاك.
ملاك فتحت عينيها ببطء و غمضتهم و كانت حاسة بوجع في كل جسمها.
ملاك(بوجع): آآه. آآه.
ملاك(بوجع): حد هنا؟! آآه.
-ملاك كانت حاسة بوجع و مش قادرة تتحرك قعدت تعيط و هي مرمية علي الارض و بعدها سمعت صوت عربيات اسعاف.
و بدأوا يشوفوا المرضي و كان في دكتور قرب من ملاك.
الدكتور: سمعاني؟!
ملاك(بوجع): اه.

الدكتور: انا الدكتور علي. اسمك؟!
ملاك: ملاك.
علي: تشرفت، حاسة بوجع فين؟!
ملاك: جسمي كله.
علي: متخافيش هننقلك علي المستشفي.
ملاك: كان في اتنين تانين.
علي: الباقي هينقلوهم.
ملاك غمضت عينيها و نقلوها للمستشفي و عملوا ليها اشعة و نقلوها اوضة عادية.
علي: اتصلنا علي جوز حضرتك و هو جاي.
ملاك(بخضة): افندم!
ملاك(بزعيق): ازاي تعملوا حاجة زي كدة.
علي: في ايه اهدي؟! انتي تعبانة اوي و محتاجة راحة...

ملاك لقت الباب اتفتح فجأة و سيف دخل بفزع.
ملاك(بعصبية): اوف هو انا قولتلك اتصل ب حد.
علي: ده المعتاد عندنا.
سيف(بقلق): انتي كويسة يا ملاك؟!
ملاك(بعصبية): شيل ايدك.
سيف: اخبارها يا دكتور؟!
علي: حصل انفجار و نتائج الاشعة هتطلع كمان شوية.
سيف: تمام.
علي: عن اذنكم.
سيف: انتي كويسة؟!
ملاك: قبل ما جيت كنت كويسة.
سيف: طيب تمام.
ملاك: يلا اطمنت ممكن تمشي بقي.

سيف: ملاك انا ماسك نفسي بالعافية و فيا اللي مكفيني اسكتي بقي شوية.
ملاك فردت علي السرير و حطت البطانية علي وشها و نامت، سيف قام و قعد يملس علي شعرها و باس رأسها.
الباب خبط.
سيف: ادخل.
علي: الاشعة طلعت مفيش ضرر بس لاحظت انه.
سيف: عارف و هي بتتعالج، المهم هي كويسة دلوقتي؟!
علي: اه محتاجة رعاية شوية و راحة.
سيف: اكتب ليها علي خروج.

علي: مراتك محظوظة. الراجلين التانين واحد رجله اتبترت، و التاني لسة بنجمع في جسمه.
سيف: شكرا.
علي: هجهز اجراءات الخروج.
سيف: تمام اتفضل.
سيف: ملاك ملاك يلا قومي.
ملاك: امممممم.
سيف: قومي هنروح.
ملاك فتحت عينيها و قامت اتعدلت و نزلت من علي السرير...
سيف: استني هساعدك.
ملاك: مستغنية عن خدماتك. شكرا.
ملاك بدأت تمشي براحة و سيف وراها علطول و خرجوا و سيف فتح ليها باب العربية ملاك ركبت.
علي: استاذ سيف استاذ سيف.

سيف: ايه؟!
علي: شنطة مدام ملاك.
سيف: تمام شكرا.
علي: الف سلامة. عن اذنكوا.
سيف لف و ركب و بدأ يسوق العربية.
ملاك: عايزة اروح بيت جدو.
سيف: ا.
ملاك: و مش عايزة نقاش في الموضوع علي الاقل حاليا لاني تعبانة.
سيف ساق العربية و راح ل بيت جد ملاك و فتح ليها الباب.
ملاك: شكرا.
ملاك كانت هتدخل ل جوا بس سيف مسك ايديها، سيف قرب ملاك منه و باس باطن ايديها...

سيف: مهما حصل حتى لو كنتي متجوزة قبلي مية واحد هفضل معاكي، انا ميهمنيش ماضيكي لانه ماضي، انا اللي يهمني فترة معرفتك ساعة ما عرفتك يا ملاك علشان كدة خليكي واثقة اني لسة عايزك و لسة بحبك.
ملاك: عايزة امشي سيب ايدي...
سيف قرب من ملاك و باسها علي خدها.
سيف: خلي بالك من نفسك لو عوزتي حاجة كلميني في اي وقت.
سيف: بحبك.
سيف: يلا ادخلي.

-ملاك دخلت الفيلا بس قبل ما تدخل بصت ل سيف لقته مبتسم ليها و شاور ليها بمعني باي.
ملاك اول ما قفلت باب الفيلا لقت كوباية جاية ناحيتها وطت بسرعة.
ملاك: في ايه؟!
شروق(بصريخ): و الله لاقتلك يا خالد.
خالد: يا بنتي قولتلك مفيش حاجة بينا الله بتفهمي منين.
شروق(بصريخ): طلقني.
خالد: هو احنا كنا اتجوزنا.
شروق(بصريخ): يبقي اتجوزني و بعدها طلقني.
خالد: يا بنت الهبلة.

ملاك: شروق اهدي اهدي يا شروق نزلي السكينة يا روحي من ايدك.
خالد: في جنون كدة بذمتك.
شروق: ده بيخوني يا ملاك.
ملاك: اهدي و افهمي منه براحة.
شروق: و لو مقتنعتش؟!
ملاك: اقتليه.
شروق: ماشي.
خالد قعد علي اول كرسي في السفرة و شروق قعدت في اخر كرسي في السفرة و ملاك قعدت في النص.
ملاك: ايه اللي حصل؟!
خالد: ان...
شروق: السيدات الاول...

شروق: بصي يا بنتي انا كنت راحة ليه الاوضة اوريه حاجة قبل ما ادخل الاقيه بيتكلم في التليفون و بيقول.
شروق: يا حبيبتي متقلقيش انا هحل الموضوع.
خالد: اسمعي الاول دي مين.
شروق: هتكون مين يعني؟!
ملاك بصت ل خالد بمعني مين و خالد بص ليها.
خالد: دي تبقي واحدة بعطف عليها في الميتم. ها حاجة تاني؟!
خالد سابها و مشي و ملاك بصت ل شروق.
شروق(بحزن): زمانه زعلان مني صح؟!
ملاك: قومي صالحيه ربنا يهديكي.
شروق: طيب.

ملاك حطت رأسها بين ايديها بتعب...
عند خالد.
شروق: خالد.
خالد: افندم!
شروق: متزعلش مني اسفة.
خالد: مش عايز اسمع كلمة بعد اذنك سيبيني.
شروق: خلاص علشان خاطري.
خالد: عايز انام سيبيني.
شروق: خالد.
خالد: نتكلم بعدين.
شروق: خالد.
خالد: نعم!
شروق: بحبك و بغير عليك اسفة.
خالد: طيب.
شروق: فك بقي...
خالد: خلاص روحي نامي.
شروق: مش زعلان؟!
خالد: لا.
شروق: باي بحبك.

شروق خرجت غيرت هدومها و نامت و هي مبسوطة، خالد غير هدومه و نام هو كمان...
عند ملاك.
نور: ملاك هانم ملاك هانم.
ملاك: ها ايه؟!
نور: حضرتك نمتي و انتي قاعدة.
ملاك: اه اسفة، هو فين جدو؟!
نور: كان من شوية هنا و بعدها دخل اوضته.
ملاك: تمام.
ملاك راحت لاوضة محمد و خبطت الباب.
محمد: ادخل.
ملاك: صاحي؟!
محمد: كنت هنام بس خشي.
محمد: ماله وشك؟!
ملاك: ماله يعني.
محمد: قربي يا ملاك.

ملاك قلعت الكوتشي و رمت الشنطة و قربت من محمد نامت في حضنه.
محمد: مالك حصل ايه؟!
ملاك: بكرة نبقي نتكلم كدة كدة مش همشي من هنا.
محمد(بخضة): في ايه؟! سيف عملك حاجة؟! معتز عمل حاجة؟!

ملاك(بدموع): معتز قال ل سيف اني كنت مراته. و قال انه عايز يرجعني سبتهم و ركبت عربيتي و مشيت و كان في تسرب غاز و في راجل بيتأكد راح طلع ولاعته و فجأة حصل انفجار محستش بنفسي. الاسعاف جه و نقلوني المستشفي و بعدها سيف جه و قولتله اني عايزة اجي هنا جابني.
محمد: كملي.
ملاك(بعياط): بس قالي انه عايز برضو يكمل حياته معايا و انه مش فارق اني كنت متجوزة قبله.
محمد: بتحبيه صح؟!
ملاك: لا.

محمد: اومال بتعيطي ليه؟! و زعلانه ليه ان معتز قاله؟!
ملاك لا رد.
محمد: نامي يا ملاك و متفكريش في حاجة هتتحل.
ملاك(بعياط): معتز هيأذيكوا.
محمد: متخافيش مش هيقدر يعمل حاجة.
ملاك(بعياط): ممكن يأذي سيف.
محمد: و فيها ايه ما يأذيه هو انتي بتحبيه و لا امره يهمك.
ملاك لا رد.
محمد: لما تكوني عايزة تكدبي اكدبي علي كل الناس الا انا يا ملاك، انا حافظك.

ملاك(بدموع): مهما حصل انا و سيف مش هينفع نكون مع بعض، هو متجوز سيدرا.
محمد: طب نامي و بكرة ان شاء الله هتتحل...
محمد: بس متطمعيش انك تباتي بره بيتك تاني...
ملاك: انا بيتي هو ده.
محمد: غلط بيتك طول ما انتي متجوزة هو بيت جوزك فاهمة يا ملاك.
ملاك: بس.
محمد: نامي يا ملاك نامي.
ملاك نامت في حضن محمد و محمد باس رأسها و نام...

-في الصباح الباكر...
في القصر...
مني: صباح الخير يا عفاف.
عفاف: صباح النور يا هانم.
عفاف: هو مالك و جودي مش هيروحوا المدرسة النهاردة!
مني: اشمعنا؟!
عفاف: اصلهم لسة مصحيوش.
مني: هي ملاك مصحتهمش؟!
مني(باستغراب): سيف!
سيف: ايه يا تيتة؟!
مني: هو انت اللي صحيت مالك و جودي؟!
سيف: اه ملاك عندها شغل.
مني: طيب يا حبيبي.
جودي: يلا يا بابا انت قولت انت هتوصلنا.
سيف: طيب يا حبيبتي.

سيف: هفطرهم بره و بعدها هوديهم المدرسة يا تيتة. عايزة حاجة؟!
مني: لا يا حبيبي ربنا يحفظكم.
سيف: تمام عن اذنك...
سيف خرج هو و مالك و جودي و ركبهم العربية...
عند تاج.
تاج كانت نايمة لقت تليفونها بيرن، الخط اتفتح.
ريتاج: ايه يا بنتي فينك؟!
تاج: علي السرير. خير عايزة ايه؟!
ريتاج: نسيتي النهاردة نتيجة الامتحان و عندنا محاضرة.
تاج: طيب قايمة.

تاج قامت غيرت هدومها لبست بنطلون جينز و فوقه تي شيرت وردي ب ¾ كم و واسع من تحت لغاية الخصر و لبست كوتشي ابيض و سيبت شعرها علي ضهرها.
تاج نزلت لقت نور و مني تحت.
تاج: صباح الخير.
مني و نور: صباح النور.
تاج: انا راحة الجامعة.
نور: تاج ممكن اطلب طلب؟!
تاج: خير؟!
نور: في المول اللي جمب الجامعة بتاعتك في فستان محجوز باسمي ممكن تجبيه.
تاج: بس.
نور: اسم المحل هوديه ليكي و كل حاجة.

تاج: طيب ابعتيلي ماسدج باي.
تاج خرجت و لقت عربية عاصم فاستغربت...
ريتاج: يلا يا تاج.
تاج(باستغراب): ريتاج و عاصم!
عاصم(ببرود): عربيتها عطلت فاضطريت اوصلها.
تاج: طيب.
تاج ركبت مع عاصم و ريتاج و وصلوا للجامعة.
تاج: هروح مشوار و اجي بسرعة، اسبقوني علي المحاضرة.
تاجر جريت و راحت علي اوضة جاسر و خبطت.
جاسر: ادخل.
تاج: صباح الخير.
جاسر: صباح النور. ايه النظام؟!
تاج: افندم! نظام ايه؟!
تاج: انا جاية اوديك حاجة.

جاسر: لا مش معقول.
تاج: رزل، خد.
جاسر: ايه ده؟!
تاج(بسخرية): خاتم خطوبتك.
تاج سابت جاسر و مشيت. جاسر مسك العلبة اللي تاج حطتها علي المكتب.
Flash back.
تاج بعد ما خلصت امتحانها خرجت بس لقت جاسر و بنت واقفين في مكان بعيد عن الناس نسبيا قربت منهم...
بنت: دكتور جاسر انا بحبك جدا و بحب شرحك و بحب كل اللي انت بتقدمه لينا.
جاسر: شكرا يا نديم عن اذنك.
نديم: لا انا حقيقي معنديش مانع اطلب ايدك.

جاسر(برفعة حاجب): افندم!
نديم: اتفضل بحبك.
نديم مشيت و جاسر بص للدبلة اللي في ايده بصدمة و رماها و مشي.
تاج قربت من العلبة و مسكتها و فكرت في حاجة.
Back.
جاسر: يا تري ده ايه ده؟!
جاسر(بخبث): ليكون حب غير مباشر و لا حاجة اما نشوف يا انسة تاج.
جاسر ابتسم علي تصرف تاج و قام يشوف محاضراته.

-في مكان تاني.
عند عدي.
عدي: جود.
جود: نعم يا فندم؟!
عدي: عايز ملف صفقة عائلة الشاذلي.
جود: حاضر يا فندم لحظة واحدة.
عدي: تمام.
بعد خمس دقايق جود دخلت المكتب.
جود: اتفضل يا فندم.
عدي بصلها بدهشة ل سرعتها.
عدي: لا حقيقي انا مندهش منك و كل مرة بتزيدي اندهاشي.
جود: شرف ليا يا فندم ان شغلي يعجب حضرتك.
عدي: لا عجبني. احكيلي عن عائلتك.
جود: كلهم متوفيين يا فندم.
جود: حضرتك عايز حاجة تاني؟!

عدي: ميعاد الاجتماع الجديد امتي؟!
جود: كمان تلت ساعات يا فندم.
عدي: تمام روحي انتي.
جود: عن اذنك.

-في مكان تاني...
عند عمر و مريم.
مريم كانت نايمة و حاضنة عمر و صحيت قبل عمر.
مريم قامت و قعدت تبص علي عمر كتير و قربت منه.
مريم(بصوت عالي): عمر.
عمر(بفزع): مااما ايه؟!
عمر وقع علي الارض من كتر الخضة، مريم قعدت تضحك علي شكله...
عمر(بغضب): مريم.
مريم(بصريخ): يا ماما.
مريم طلعت تجري و عمر وراها.
مريم: خلاص انا اسفة.
عمر: تعالي هنا، تعالي.
مريم: لا.
عمر: هتيجي بالذوق و لا؟!
مريم: و لا ده و لا ده، هه.

في اقل من لحظة عمر نط و شد مريم ناحيته.
مريم(بصدمة): انت متأكد انك متصاب!
عمر: و انتي متأكدة انك ست و عندها فوق ال20 سنة مش طفلة عندها 4 سنين.
مريم: وسع كدة.
عمر: و مين هيتعاقب علشان صحاني مفزوع.
مريم: قلبك ابيض.
عمر: لا.
مريم: عمر.
عمر: استغفر الله العظيم بضعف يا بنتي الله.
مريم(بضحكة): ماشي يا معلم.
مريم: هو احنا هننزل امتي المكتب؟!
عمر حاوط خصر مريم و قربها منه.
عمر: زهقتي مني؟!

مريم: لا طبعا انا مبسوطة اني معاك و اننا متجوزين...
عمر: اه كملي.
مريم: علفكرة بقي انت رزل.
عمر: بكرة او بعده هننزل المكتب يا ستي، حاجة تاني؟!
مريم: اه.
عمر: ايه؟!
مريم: بحبك.
عمر: بس؟!
مريم: اه.
عمر: امممم بس انا مش بحبك انا بعشقك يا قمري.
عمر: يلا بقي بلاش خدودك الطماطم دي، اعملي اكل يا مزتي.
عمر: هخلص شغل بسيط في المكتب اخرج الاقي اكل.
مريم: عيوني.
عمر: بحبك.

عمر دخل مكتبه و بدأ يشتغل شوية، مريم بدأت تعمل الاكل.

-في مكان تاني...
عند سيف.
جودي(بفرحة): انت بجد مش هتودينا المدرسة يا بابا.
سيف: ايوه بس متتعودوش علي كدة.
مالك: اومال هنروح فين؟!
سيف: ل ملاك.
مالك: هي مش في الشغل.
سيف: اممم الصراحة لا.
جودي: اومال؟!
سيف: ملاك زعلانة مني شوية.
مالك: ليه؟!
سيف: لما اعرف ابقي اقولكوا، بس محدش يقولها حاجة.
مالك: هو احنا كنا عرفنا حاجة.
جودي: ايوه معرفناش حاجة.
سيف وصل للفيلا و نزل هو و مالك و جودي و دخلوا.
سيف: محمد بيه.

محمد: سيف اهلا و سهلا.
سيف: صباح الخير.
محمد: صباح النور.
محمد: اهلا اهلا ازيك يا مالك ازيك يا جودي.
مالك و جودي: الحمد لله.
محمد: عاملين ايه في المدرسة؟!
مالك: كويسين.
محمد: طب اقعدوا زمان خالد و شروق نازلين.
محمد: تعالوا نفطر سواء...
سيف: احم هي فين ملاك!
محمد: في اوضتي.
سيف: افندم!
محمد: ايه؟!
سيف(باحراج): ها لا مفيش.
محمد: نور نور.
نور: نعم يا بيه.
محمد: وصلي سيف ل ملاك.
نور: حاضر اتفضل معايا يا بيه.

سيف مشي ورا نور و راح لاوضة محمد نور سابته و مشيت.
سيف دخل الاوضة و شاف ملاك نايمة علي السرير. سيف قرب منها و نزل ل مستواها و قرب من وشها...
ملاك فتحت عينيها ببطء و شافت سيف ابتسمت و حطت ايديها علي خده و قربت منه.
سيف(بابتسامة): صباح الجمال.
ملاك(بابتسامة): صباح النور.
سيف قرب من ملاك و باس عينيها و ملاك كانت مبتسمة.
سيف: ا.
ملاك(بصدمة): انت حقيقي!
ملاك قامت مفزوعة من علي السرير سيف بصلها باندهاش.

سيف: في ايه يا بنتي مالك؟! ايوه حقيقي.
ملاك: انت ازاي تدخل اوضتي كدة؟!
سيف: مش اوضتك دي اوضة جدك.
ملاك: هي فرقت؟!
سيف: ايوه...
ملاك: جيت ليه؟!
سيف: علشان ترجعي معانا.
ملاك: لا مش راجعة انا هتطلق منك.
سيف: ا.
محمد: تسمحلي اتكلم انا يا سيف؟!
سيف: اكيد يا محمد بيه اتفضل.
محمد: ملاك حاليا عقلها هو اللي بيتكلم و بيقولها امشي و اتطلقي و الهبل ده.
ملاك: جدو!
محمد: اسكتي. عيال تافهة محدش عارف مصلحته. مصلحتكوا مع بعض.

محمد: ده باعتبارا انكم بتحبوا بعض، سيف اعترف اما انتي بقرة كبيرة مش عايزة تقول حاجة.
محمد: اسمع مني يا ابني البت بتحبك متسمعش كلامها دي تافهة.
ملاك: جدو!
محمد: بلا جدو بلا زفت، جيل بايظ.
محمد: مش عارفين تقولوا كلمة بحبك ل بعض.
ملاك: بس ده متجوز و انا مش هفضل مع واحد متجوز مش هيعرف يوفق بيني و بينها.
محمد: طب ما انتي كنتي متجوزة.
ملاك: كنت.
-سيف كان بيسمع كلام ملاك و هي بتتكلم باندفاع.

ملاك: انا عايزة راجل يكون ليا ليا انا و بس يعيش ليا يحبني انا و بس محدش يكون مشاركني فيه محدش يكون ليه حق انه يلمسه غيري. شخص لما يرجع يكون في حضن واحد اللي يجري عليه مش اتنين، شخص ميكونش قاعد بين نارين و مش عارف يوفق بيني و بينها...
ملاك: مش هيقدر يعيش انا مش هقدر استحمل اشوفه بين ايدين واحدة تانية و هي لو بتحبه و عندها دم مش هتقدر تشوفه مع واحدة تانية...
محمد: اعتقد كدة مهمتي خلصت.

محمد خرج و قفل الباب بأيده و سيف بص ل ملاك.
سيف: كملي كملي.
ملاك: احم عايزة اقوم.
ملاك قامت وقفت بس سيف زقها ملاك حست بدوخة.
ملاك: عايز مني ايه؟!
سيف: يعني بتحبيني؟!
ملاك: وسع كدة تعبانة.
سيف: ردي.
ملاك: سيف مش وقته وسع، و كمان انت جاي ليه؟!
سيف: مالك و جودي بره كنت جاي نخرج كأسرة.
ملاك: بجد مالك و جودي بره؟!
سيف: اه.
ملاك: طب وسع يا سيف وضعنا غلط.
سيف: غلط ايه يا بنتي احنا متجوزين.

ملاك: طب وسع بقي علشان تعبانة شوية وسع...
سيف(بقلق): انتي كويسة؟!
ملاك: اه دايخة شوية...
سيف: طب قومي.
سيف قومها و قعدها علي السرير و حاوط وشها بين ايديه...
سيف: اهدي، يلا قومي البسي هستناكي بره.
ملاك: هغير في اوضتي.
ملاك طلعت هي و سيف من اوضة محمد لقوا الكل قاعد علي السفرة بيأكلوا.
خالد: ايه ده انا افتكرت انكم هتطولوا.
ملاك: قليل الادب.
ملاك سابتهم و طلعت اوضتها.
سيف: مالك جودي استنوا هنفطر بره.

محمد: سيبهم هنا روحوا انتوا.
جودي: ايوه القعدة هنا حلوة اوي.
مالك: ايوه فعلا.
سيف: و الله انتوا عائلة عسل.
خالد: بس قدامك ساعتين بس لان في اجتماع مهم ل شركتنا.
سيف: يا عم ساعتين ساعتين بس ادعي اننا نقعد كويسين...
سيف طلع جري لاوضة ملاك و لقاها في اوضة الملابس بتفكر هتختار ايه.
سيف جه وراها و اختار طقم ليها و باس خدها.
سيف: جربي ده.
ملاك: متأكد؟!
سيف: ايوه.
ملاك: طيب.
ملاك دخلت تغير هدومها و خرجت ل سيف.

سيف: لا لا لا لا انتي اتجننتي يا هانم.
ملاك: انت اللي اختارته.
سيف: غيريه.
ملاك: ابدا علي جثتي ها.
ملاك كانت لابسة جيبة بيضة واسعة منفوشة و تي شيرت بحمالة رفيعة علي الكتف قصير شفاف شوية مبين نص بطن ملاك باللون الاسود و عليها نقط باللون الذهبي، لبست صندل بكعب دهبي. حطت روچ احمر غامق و كحل حدد عينيها. سيبت شعرها علي ضهرها.
سيف: ملاك.
ملاك: حد قالك متركزش و انت بتختار.
سيف: ملاك بلاش هزار.
ملاك: مليش فيه.

سيف: يا رزلة.
ملاك: ها هننزل؟!
سيف: استغفر الله العظيم.
ملاك: شوف.
سيف: قدامي قدامي.
ملاك: الشنطة.
-ملاك راحت جابت الشنطة بس لقت في رسالة جت ل موبايلها فتحتها و بصت ل سيف و...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة