قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن عشر

ملاك جريت بره المول و سيف وراها وقفت قدام المول و فردت ايديها.
ملاك: اهو خرجت بمزاجي انا.
ملاك لقت سيف جاي ناحيتها جري و شالها من خصرها و لف اتجاهها بحيث انه وقف مكانها هو و شايلها و رافع رجليها من علي الارض...
ملاك اتصدمت من اللي هو عمله بس مرة واحدة لقت هي و سيف بيقعوا علي الارض و في دم نازل من سيف.
ملاك(بخوف): سيف سيف انت كويس!
ملاك(بخوف): سيف سامعني.

سيف كان قاعد علي ركبه و ملاك قدامه و محاوطة وشه بايديها و هو بيحاول ميغمضش عينه.
ملاك(بدموع): سيف سيف رد عليا سيف.
سيف وقع علي الارض و حواليه دم و ايد ملاك كلها دم و هدومها...
ملاك(بصريخ): حد يلحقني اطلبوا الاسعاف بسرعة.
ملاك(بدموع): سيف فتح عينك ارجوك سيف.
راجل: اهدي يا بنتي اهدي الاسعاف جاية.
ملاك ضمت سيف ليها و قعدت تعيط كتير.
ست: معلش يا بنتي ده حال الدنيا ربنا يصبرك و يشفيه.

ملاك(بعياط): سيف قوم و النبي.
بعد فترة بسيطة...
الاسعاف جت و نقلوا سيف و ملاك جمبه ماسكة في ايده و بتعيط...
و فجأة لقت حد بيضربها علي رأسها وقعت مغمي عليها.
شاب1: لبسها ده علي رأسها.
شاب2: تمام.
لبسوا ملاك زي كيس اسود علي رأسها و فضلوا يتكلموا و يضحكوا...
بعد فترة كبيرة...
وصلوا ل مكان بعيد اوي عن الناس كان عبارة عن اوضة مفهاش غير سرير واحد و كرسي و حمام...

حطوا سيف علي السرير و شالوا ملاك حطوها علي الارض...
في شخص جه ل سيف و انقذه و طلع الرصاصة من كتفه و طهر الجرح و خرج و قفل الباب.
ملاك كانت مرمية علي الارض شعرها حواليها و مغمي عليها.

-في مكان تاني...
عند عمر و مريم.
عمر: احم مساء الخير.
مريم(باحراج): مساء النور. يعني انا هو عاملة ازعاج.
عمر: لا البيت بيتك براحتك.
عمر: كلتي؟!
مريم: لا.
عمر: طلبت اكل من بره ليا و ليكي.
مريم: شكرا بس مش جعانة.
عمر: اه اه عارف واضح اوي.
مريم: انت بتتريق!
عمر: اه بتريق. عندك مانع؟!
مريم(بغيظ لنفسها): غتت.
الباب خبط.
عمر راح فتح الباب و خد الاكل من الحارس و قفل الباب...
عمر: تعالي كلي.
مريم: شكرا.

عمر و مريم بدأوا يأكلوا و مريم كانت مكسوفة اوي.
عمر: رأيك ايه؟!
مريم: في ايه؟!
عمر: في كلام الصبح.
مريم: احم هو بعني.
عمر: موافقة، بكرة هكلم سيف و نجهز كل الورق و نكتب الكتاب.
عمر: يلا عندي شغل باي.
عمر ساب مريم مصدومة و خد حاجته و خرج بره الفيلا.
مريم: يا ابن المجنونة.
مريم كملت اكلها و قعدت تتجول بحرية اكبر في البيت.
عند عمر...
حارس: عمر بيه.
عمر: خير؟!
حارس: اتفضل شوف بنفسك.

عمر مسك التاب من الحارس و بدأ يشوف المقطع بتاع ضرب نار سيف.
عمر(بغضب): ازاي ده حصل؟!
حارس: منعرفش يا بيه و مش عارفين اي مستشفي.
عمر مسك الحارس من قميصه بغضب...
عمر(بغضب): معنديش حاجة اسمها منعرفش.
عمر(بغضب): اقل من ساعتين تكون اسم المستشفي قدامي، فاهم.
حارس(بخوف): حاضر يا بيه...
الحارس جري من قدام عمر و غضبه، عمر ركب عربيته و راح للمكتب...

-في مكان تاني...
في القصر.
معتز: مالك يا تيتة؟!
مني: مفيش يا حبيبي.
معتز: باين انك قلقانة، و بعدين فين مرات سيف هي منعزلة كدة؟!
مني: لا ملاك خرجت من بدري. انا قلقانة عليها هي و سيف.
معتز: ليه هما فين؟!
مني: معرفش.
معتز: متقلقيش زمانهم جايين.
مني: ان شاء الله يا حبيبي.
معتز: بس هي جميلة هما اتجوزوا فعلا و لا؟!
مني: لا معرفش يا معتز.
معتز: اممممم طيب، ورايا مشوار عايزة حاجة؟!

مني: لا تسلم يا حبيبي. خلي بالك من نفسك.
معتز: يلا باي.
معتز خرج ركب عربيته و راح مشواره...
سهي: مالك حزينة كدة ليه؟!
مني: مفيش مفيش.
سهي: لا في في.
مني: مفيش حاجة.
سهي: و الله؟!
مني: اوف قلقانة اوي سيف يرجع ميلاقيش ملاك و تليفون ملاك مغلق.
سهي: طب هي مقالتش راحة فين؟!
مني: لا مقالتش.
سهي: متقلقيش خير.
مني: يا رب.
رزق: قولتلك يا نور مفيش نزول يلا باي.
نور: بس.
رزق: باي يا امي عايزة حاجة؟!
مني: لا يا ابني.

نور: يا رزق.
رزق: خلاص الكلام خلص.
سهي: في ايه؟!
رزق مشي و راح ل مشواره...
سهي: في ايه؟!
نور: مش عايزني انزل اشتغل في الشركة و بيقولي اشتغل في البيت.
مني: احسن من مفيش و اهدي كدة و ابقي اتكلمي معاه بس في هدوء.
نور: طيب.
مالك(بصوت عالي): ملااااااااااااااك.
سهي: في ايه يا ابني؟!
مالك: فين ملاك؟!
سهي: مش هنا. عايزها ليه؟!
مالك(بحزن): هي راحت فين؟!
سهي: مشوار و جاية.
مالك: طيب...

مني: هي زمانها جاية اطلع غير هدومك يلا.
مالك: ماشي.
مالك طلع و هو حزين و غير هدومه و ذاكر اللي عليه.
نور: هي فعلا فين ملاك؟!
مني: منعرفش و تليفونها مغلق استر يا رب.
عفاف: مني هانم.
مني: خير؟
عفاف: تحبي نحط الغداء امتي؟!
مني: لما جودي تيجي.
جودي(بضحك): مين بينادي؟!
سهي: حبيبتي حمد لله بالسلامة.
جودي: الله يسلمك يا تيتة.
جودي: هطلع اغير هدومي و احل الواجب علشان ملاك متزعلش باي.

جودي طلعت جري و غيرت هدومها و قعدت هي كمان تذاكر...
نور: اومال فين تاج؟!
مني: من ساعة ما رجعت في اوضتها.
نور: هطلع اشوفها.
نور طلعت ل تاج و خبطت الباب.
تاج: ادخل.
نور: تسمحيلي اقعد معاكي؟!
تاج: خير في حاجة؟!
نور: لا بس عايزة اقولك اني و الله العظيم ما وحشة. انا بحبك جدا كأنك بنتي.
نور: متحكميش عليا غلط.

تاج: انتي و ملاك خطافين رجالة الاول ملاك خطفت جوز سيدرا اختي سيف، و انتي خطفتي بابا اينعم ماما متوفية بس برضو انتي خطفتيه.
نور: معرفش ظروف ملاك بس حقيقي انا بحب ابوكي
تاج: بره يلا.
نور: ماشي يا حبيبتي.
نور خرجت راحت علي اوضتها و هي حزينة.

-في مكان تاني...
عند ملاك و سيف.
ملاك بدأت تتحرك و هي حاسة بوجع في رأسها فتحت عينيها ببطء و حست انها كانت في كابوس قامت قعدت علي الارض بتبص حواليها لقت نفسها في مكان ضلمة مفيش غير ضوء بسيط جدا.
ملاك(بخوف و صوت واطي): سيف.
ملاك قامت وقفت لقت سيف علي السرير و متعلق في ايده محاليل قربت منه و قعدت تملس علي شعره و وشه.
سيف فتح عينه ببطء و لقي ملاك قدامه بتعيط.

سيف شد ملاك بايده السليمة لحضنه و ملاك قعدت تعيط.
سيف(بخفوت و تعب): متقلقيش كل الامور بخير متخافيش انا معاكي...
ملاك(بعياط): بس انت اضربت بالنار...
سيف: متخافيش اصابة بسيطة انا كويس.
سيف فاق قبل ملاك بس مكنش عارف يقوم و استسلم للنوم مرة تانية.
ملاك(بعياط): بجد؟!
سيف: اه.
ملاك(بعياط): اومال احنا فين؟!
سيف: هو علي ما يبدو كدة اننا مخطوفين.
ملاك(بصدمة و عياط): ايه؟!

سيف: بس متخافيش محدش هيقرب منك و لا مني، اهدي.
ملاك قعدت تعيط في حضن سيف كتير سيف رفع وشها ليه.
سيف: امسحي دموعك يا ملاك متخافيش، و انتي معاايا اياكي تخافي.
ملاك: قولت الجملة دي ل سيدرا كام مرة؟!
سيف: ايه دخل سيدرا في الموضوع؟!
ملاك: بسأل.
سيف: ملكيش دعوة و اطلعي نامي جمبي يلا.
ملاك: لا. انت وحش و مش هنام جمبك.
سيف: و الله؟!
ملاك: ايوه.
سيف: احسن برضو وفرتي مساحة انتي تخينة و بتأخدي السرير كله ليكي...

ملاك(بصدمة): انا تخينة!
سيف: اه.
سيف(بغمزة): بس عسل.
ملاك: انت متأكد انك متصاب و لا ايه النظام؟!
سيف: الاصابة مش بالغة اوي. متخافيش.
ملاك عيطت تاني في حضن سيف.
سيف: يادي المصيبة، يا رب هو انا متجوز طفلة و لا واحدة عاقلة عندها 25 سنة.
ملاك: 24.
سيف: ايه؟!
ملاك: عندي 24 سنة مش 25.
سيف: رزقتني بواحدة تافهة كانت بتعيط و دلوقتي بتتخانق معايا.
ملاك: انا عملت حاجة؟!
الباب اتفتح ملاك دفنت وشها في سيف اكتر.

شخص: اتفضل معانا.
سيف: اهدي يا ملاك اهدي هروح و جايلك متخافيش.
سيف: ساعديني.
ملاك ساعدت سيف يقوم من علي السرير و سيف شال المحاليل من ايده و خرج مع الشخص اللي دخل ده.
شخص: تعالي.
دخلوا سيف اوضة مفهاش غير كرسي واحد و ترابيزة، سيف قعد علي الكرسي.
شخص: سيف.
سيف(بسخرية): خير؟!
شخص: اتمني تكون سعيد معانا هنا.
سيف: متخافش خارج من هنا.
شخص: بس انا شايف انك خايف.
سيف: هه شايف اي خوف في عيني؟!
شخص: بس في في مراتك.

سيف: لو حاولت بس تقرب منها هقتلك. و كمان انت مسمي نفسك راجل انت خايف تظهر قدامي و بتتكلم بالمايك.
شخص(بسخرية): هنتواجه يا ابن فؤاد.
سيف: مصيرنا نتواجه بس اليوم ده انا اللي هحدده.
سيف: لاني هأخد روحك.
شخص(بسخرية): هنشوف.
شخص: و اه انا برضو بعملك مصلحة. يعني انا مودتكش هدية عيد جوازك.
شخص: اعتبر دي هدية عيد جوازك شهر عسل، و كل اللي تحتاجه قوله و متخافش هيبقي عندك.
سيف: واثق من ده يا.
سيف: خليها بعدين.

سيف قام بكل برود من المكان اللي كان فيه و الشخص الاول رجعه ل ملاك.
ملاك(بلهفة): سيف.
ملاك: انت كويس عملوا حاجة؟!
سيف: متقلقيش انا كويس.
ملاك: طب طب قالوا ايه و لا عايزين ايه؟!
سيف(بخبث): تحبي تعرفي؟!
ملاك: اه.
سيف: قالوا ليا اعتبره شهر عسل.
ملاك(بحدة): يا سافل يا حقير.
ملاك زقت سيف و بعدت عنه و راحت قعدت في اخر الاوضة.
سيف: كدة انتي زعلانة يعني؟!
ملاك(بغضب): ملكش دعوة.
سيف قرب من ملاك و وقف قصادها.

سيف: اتمني انك تقومي و الا البرص اللي فوق رأسك هيقع عليكي.
ملاك(بخضة): برص.
ملاك قامت بسرعة و استخبت في سيف و مكست في جامد...
سيف(بابتسامة): ممتن للبرص انا.
ملاك(بتوتر): هو يعني.
سيف: اه؟!
ملاك: انت رزل بس كدة.
سيف: متشكر، عايزة تأكلي؟!
ملاك: لا عايزة اروح.
سيف رجع ملاك و سندها علي الحيطة و حط ايده السليمة علي الحيطة و قرب وشه من وش ملاك.
سيف(بتوهان): ملاك.
ملاك(بتوتر): نعم؟!
سيف(بتوهان): انتي جميلة اوي و.

ملاك: و؟!
سيف قرب من ملاك و (لخيالكوا)...
سيف: ملاك انا...
ملاك(بخجل): ايه؟!
سيف(بتوهان): عايزك تكملي حياتك معاايا.
ملاك رفعت رأسها بخجل و صدمة و بصت ل سيف بتعمق في عيونه...
سيف(بتوهان): انا مش عايز غيرك في حياتي يا ملاك.
سيف(بتوهان): معرفش حصل امتي و لا ازاي بس اللي اعرفه ان وجودك حياة بالنسبة ليا.
سيف(بتوهان): ملاك ا...
ملاك حطت ايديها علي بوق سيف.
ملاك: سيف فوق انا مش سيدرا...

سيف بص ل ملاك بصدمة من ردة فعلها.
سيف: يعني؟!
ملاك: يعني يا سيف انا مراتك علشان خاطر ولادك و كمان خمس شهور او اقل هنتطلق اتمني تحافظ علي المساحة اللي بينا...
ملاك سابت سيف و طلعت علي السرير نامت علي جمبها و انكمشت علي نفسها، سيف بص جمبه لقي كرسي مسكه و رماه بغضب لدرجة انه اتكسر و ملاك اتخضت...
سيف(بغضب): انسي اللي قولته ليكي و هثبتلك انك حاجة رخيصة ملكيش اي لازمة في الحياة.

سيف خبط علي الباب بقوة الحارس فتح و سيف خرج.
سيف(بغضب): غور في داهية.
حارس: بس.
سيف(بغضب): اعتقد الرئيس بتاعك قالك تسمع كلامي.
حارس: طيب بس متتحركش.
الشخص اللي خطف سيف مجهول,اما سبب ان الحراس بيسمعوا كلام سيف هنعرفه فيما بعد.

-في مكان تاني...
في بيت عدي.
عدي: دادة جاسر هنا؟!
الدادة: اه يا حبيبي.
عدي: تمام.
عدي طلع لاوضة جاسر و خبط الباب.
جاسر: اتفضل.
عدي(بضحك): عامل ايه؟!
جاسر(بعصبية): اخرج بره يا عدي.
عدي(بضحك): مش قادر.
عدي وقع في الارض من كتر الضحك.
جاسر(بعصبية): زفت الطين يا عدي بطل ضحك.
عدي: احم احم خلاص خلاص.
عدي قام و عدل هدومه و بص ل جاسر بس ضحك.
جاسر(بعصبية): بررررررررررررررره...
عدي(بضحك): طيب طيب.

تليفون عدي رن، الخط اتفتح.
عدي: ياااااااااه عمر عاش من سمع صوتك.
عمر: مش مهم يا عدي، انت شوفت سيف النهاردة؟!
عدي: ايوه.
عمر: امتي؟!
عدي: بالنهار كدة.
عمر: طيب باي يا عدي.
عدي: استني استني بس.
عمر: مش فايق يا عدي.
عدي: انا جايلك استني.
عدي: قولي انت فين؟!
عمر: في().
عدي: طيب جايلك.
جاسر: خير في ايه؟!
عدي: مفيش هشوف.
عدي: كل و خلي بالك من نفسك باي.
عدي خد حاجته و مشي ركب عربيته و راح ل عمر.

عدي: في ايه يا ابني قلقتني؟!
عمر: خد شوف.
عدي مسك التاب بتاع عمر و شاف مقطع سيف و ملاك.
عدي: طب دورت في كل المستشفيات.؟!
عمر: كلهم.
عدي: طب شوف نمرة العربية.
عمر: فكرة مجتش في بالي كنت خايف علي سيف نسيت الموضوع ده تعالي معايا.
عمر و عدي ركبوا عربية و راحوا ل ظابط تبع عمر.
عمر: عايزك تعرف النمرة دي اخر مكان كانت فيه فين.
الظابط: لحظة.
بعد فترة...
الظابط: اخر مرة كانت العربية دي في().
عمر: تمام.

عمر و عدي خرجوا و بدأوا يفكروا.
عمر: ازاي المكان ده بعيد عن المدينة يعتبر.
عدي: معرفش بس مين هيكون ليه مصلحة.
عمر: معرفش معرفش، بس ازاي؟!
عدي: مش مشكلة، اركب و ظبط الحراسة و يلا.
عمر: طيب اركب.
عدي و عمر ركبوا عربيتهم و اتجهوا ناحية المكان اللي الظابط قالهم عليه...
عند ملاك...
ملاك كانت منكمشة علي نفسها بتفكر في كلام سيف و في ردة فعلها.
ملاك: اهدي اهدي اهدي يا ملاك، انتي عملتي الصح.

ملاك: هو مش بيحبك ده بيكدب عليكي.
-ملاك غمضت عينيها اوي و بعدها فتحتهم بسرعة و قامت وقفت و بدأت تدور علي اي مخرج ليها و دخلت الحمام لقت شباك بسيط طلعت علي قعدة الحمام و حاولت تفتح الشباك و حاولت تفتحه كتير بس كان عليه صدأ كتير ملاك حاولت كتير لغاية ما اتفتح.
ملاك: اهدي.
ملاك حاولت كتير تطلع و تخرج من الشباك و حاولت بكل قوتها تخرج لغاية ما خرجت و وقعت علي الارض.

ملاك كتمت صريخها بايديها و مسحت دموعها و قامت وقفت بصت يمينها و شمالها و بدأت تجري بأقصي سرعة عندها و بعد فترة وقفت و بصت حواليها لقت غابات ارتعشت بخوف و قعدت تعيط و بصت ورا لقت نفسها تاهت...
عند عدي و عمر...
عمر: في حد يجي هنا يا عدي؟! دي صحراء.
عدي: ممكن حصل تبادل ليه لا؟!
عمر: طب ايه؟!
عدي: لاحظ معايا كدة.
عمر: ايه؟!
عدي: بص في اثر عربية من الناحية دي.
عمر: فعلا...
عمر و عدي مشيوا ناحية الاثر...

عمر: الناحية دي مكانها ايه؟!
عدي: غابة.
عمر: ايه!
عدي: غابة يا عمر اصعب غابة في مصر اللي بيدخلها مبيخرجش تاني الا من رحم ربي...
عمر: طب و سيف؟!
عدي: بتكلم علي ان اللي بيدخل الغابة دي مبيخرجش، اما لو علي اطرافها ممكن نلحقهم.
عمر: ربنا يطمنك يا عدي. اركب.
ركبوا العربيات و دخلوا الغابة و هما مش عارفين يروحوا فين...
عدي: اهدي اهدي.
عمر: في ايه؟!
عدي: شايف في شخص هناك.

عمر طفي انوار العربية و بصوا ناحية الشخص ده و نزلوا قربوا منه و ضربوه علي رأسه.
عدي: اشك انهم هنا.
عمر و عدي و الحراس لفوا حوالين البيت المهجور ده و عملوا اقتحام علي البيت و حصل ضرب نار متبادل و سيف كان ساكت.
عمر(بخضة): سيف انت كويس؟!
سيف(ببرود): اه.
عدي: مالك يا ابني؟!
سيف(ببرود): مفيش، كنت واثق انك هتيجي.
سيف قام و فتح الباب.
سيف(بحدة): ملاك.
سيف(بزعيق): ملااااااك.

سيف دخل الاوضة ملقاش ملاك فتح باب الحمام اتصدم لما لقي شباك الحمام مفتوح...
عدي: في ايه؟!
عمر(بصدمة): ملاك فين؟!
سيف حط ايده علي قلبي و حس بدوخة و كان هيقع بس عمر و عدي سندوه...
عمر: سيف اهدي هنلاقيها.
سيف بدأ يتنفس بصعوبة عدي فتح اول زرارين من قميص سيف.
عدي: هو لسة عنده مشكلة في القلب معملش عملية؟!
عمر: مرضيش، بقاله كتير محصلوش كدة.
سيف(بخنقة): ملاك يا عمر.
عمر: اهدي هندور عليها و هنلاقيها.

سيف(بتعب): يلا.
سيف و عدي و عمر خرجوا و الحراس جابت كشافات و بدأوا يدوروا في المكان اللي حواليهم...
عمر: هي ازاي تعمل كدة؟!
عدي(بهمس): اهدي.
عمر: طيب.
عدي: اهدي تلاقيها بس خافت و مشيت معلش.
سيف(بغضب): و ربي لما اشوفها لاربيها.
عدي: طيب اهدي. متتعصبش.
سيف(لنفسها): آآه يا ملاك حرام عليكي...
عند ملاك.
ملاك كانت خايفة اوي و بتعيط و بدأت تشوف اي مكان تمشي فيه بس الطرق كلها شبه بعض.
ملاك(بوجع): آآآآه.

ملاك و هي ماشي اتكعبلت و وقعت علي الارض.
ملاك(بعياط): يا ربي...
ملاك(بعياط): كنت هسيبهم كلهم و ارجع مكاني...
ملاك بدأت تسمع اصوات غريبة انكمشت في نفسها و بدأت تعيط بصمت و خايفة.
ملاك(بعياط و لنفسها): س ي ف(سيف)...
ملاك قامت و بدأت تمشي بخوف و ببطء و بتبص يمين و شمال الدنيا ضلمة.
ملاك مشيت علي جمب و غصب عنها رجليها انزلقت و ملاك وقعت بين الاشجار و الاغصان...
عند سيف.
عدي(بقلق): جيبوا ماية بسرعة.

عمر: سيف اهدي هنلاقيها اهدي.
عدي: هو بيستخدم بخاخة او اي حاجة؟!
عمر: مكنش بيرضي.
عدي بدأ يعمل انعاش يدوي و سيف بيتنفس بصعوبة و بدأ يعرق و وشه يحمر.
عمر بدأ يدلك ايده و جابوا ماية شربوها ل سيف.
عمر جري علي العربية جاب بخاخة و وداها ل عدي.
عدي: هي دي؟!
عمر: الدكتور قال عليها و انا خليتها معايا.
عدي ودي سيف البخاخة و سيف بدأ يتنفس شوية شوية...
عمر: اجمد يا سيف اهدي هنلاقيها.
عدي: هو ده كله علشان ملاك؟!

عمر: سيف بيحبها.
عدي: بجد!
عمر: مش وقته.
سيف: ايه اخر الاخبار؟!
حارس(بخوف): عمر بيه.
عمر: في اخبار؟!
حارس(بخوف): لقينا جثة حد مشوهه عل.
حارس ملحقش يكمل كلامه لان سيف مسكه من رقبته...
سيف(بغضب): انت اتجننت؟!
عدي(بتوتر): نروح نشوف يا سيف.
راحوا مكان ما الحارس قال و سيف قرب من الجثة اللي قدامه و بص عليها و علي هدومها ملقهاش ملاك.
سيف(بحدة): لا مش هي.
عمر: طيب اهدي. اهدي.

سيف(بغضب): اهدي ازاي و انا مراتي مختفية بقالها اكتر من تلت ساعات رد.

-في مكان تاني...
عند محمد.
خالد: يا مساء الفل و الياسمين.
محمد: اخيرا جيت قربت ازهق يا ابني.
خالد: ليه بس يا عم محمد...
خالد: ظبط اي مزة من هنا.
محمد: اخرس مفيش و لا واحدة عليها العين.
خالد: صعبت عليا، عموما يا قمر انت متقلقش هتخرج النهاردة.
محمد: اخيرا اوف، امتي؟!
خالد: حالا.
محمد جهز و خرج ركب عربيته و رجعوا علي الفيلا.
خالد: مين دي يا نور؟!
نور: معرفش.
بنت: هاي انا شروق.
خالد: ايوه تشرفنا مين انتي؟!

شروق: قولت شروق.
محمد: اهدي يا خالد، جاية لمين يا حبيبتي؟!
شروق: مش ده بيت ملاك سالم محمد الشرقاوي.
شروق: انت مش فاكرني يا جدو...
شروق: شروق صاحبة ملاك.
محمد: اه اه افتكرتك يا روحي، عاملة ايه؟!
شروق: الحمد لله.
خالد(بسخرية): و يا تري عدوكي من المطار من غير اغتصاب؟!
شروق: افندم؟!
محمد: معلش يا بنتي، خالد اهدي.

شروق عندها 23 سنة بتحب الخروج و الفسح متعرفة علي ملاك من سنتين في بلاد بره و بقوا صحاب، بشرتها بيضاء و عيونها باللون الاخضر شعرها قصر لغاية رقبتها و قصيرة شوية.
شروق كانت لابسة شورت ضيق و قصير جدا جدا عليها و تي شيرت مبين بطنها بحمالة رفيعة علي الكتف و جاكت قصير لغاية الخصر مخرم. و مسيبة شعرها و حاطة مكياچ بسيط و لابسة كوتشي ابيض عالي.
خالد: اهدي ايه دي عدوها ازاي من غير ما يغتصبوها نفسي اعرف...

شروق(بحدة): احترم نفسك.
خالد: و لو محترمتهاش، مش لما تحترمي نفسك الاول.
محمد(بحدة): اخرسوا اخرسوا.
محمد: نورتي يا شروق يا بنتي بس ملاك اتجوزت و لما تشوفيها هي هتحكيلك حاليا اطلعي غيري هدومك و ارتاحي من السفر و بكرة نتكلم.
محمد: نور وديها اوضة الضيوف يلا.
محمد(بحدة): خالد ورايا.
خالد: طيب.
شروق: بس يا جدو مش هتقل عليك.
محمد: لا يا حبيبتي انتي زي ملاك يلا يا حبيبتي ارتاحي، معاها يا نور.

خالد مسك كرسي محمد و راحوا لاوضة محمد و خالد ساعده يطلع علي السرير.
محمد: هي عايشة بره متجيش تكلمها بالاسلوب ده فاهم يا خالد.
خالد: ان شاء الله.
محمد: روح نام يلا.
خالد: حاضر.
خالد ساب محمد و كان طالع بس شروق مسكت ايده بخوف.
خالد(بخضة): في ايه؟!
شروق(بدموع): بص فوق...
خالد بص ل فوق ملقاش حاجة.
خالد: في ايه؟!
نور: يا هانم مفيش صرصار.
خالد شد ايده من شروق بعنف.
خالد: صرصار يا تافهة.

خالد دخل اوضته و غير هدومه و نام.
نور: يا هانم تعالي تعالي.
شروق راحت مع نور و غيرت هدومها و نامت نوم عميق...

-في مكان تاني...
في القصر.
مني(بخوف): لا لا اتصلوا بالبوليس...
سهي: اهدي بس اهدي يا مني.
رزق: لسة مفيش اخبار.
نور: ربنا هيستر ان شاء الله متقلقوش.
الكل: يا رب.
جودي(بدموع): فين ملاك بقي؟!
تاج: اهدي يا جودي اهدي.
مني: اتصرفوا و فين عمر؟!
معتز: ايه ده في ايه متجمعين كدة ليه؟!
سهي: سيف و ملاك لسة مرجعوش.
معتز: ما ممكن سافروا.
مني: كانوا قالوا.
تليفون البيت رن، الخط اتفتح.
تاج: الو.
عمر: هاي تاج.

عمر: حبيت اقولكوا ان سيف و ملاك خرجوا و ميعرفوش هيرجعوا امتي.
تاج: طيب يا عمر باي.
تاج(بسخرية): العرسان مع بعض.
جودي: يعني؟!
سهي: متأكدة يا تاج؟!
تاج: اه.
سهي: خلاص يا حبيبتي بابا و ملاك خرجوا شوية مع بعض و احتمال يرجعوا مع بعض قريب.
مالك: تمام يلا يا جودي.
مالك و جودي طلعوا اوضتهم و ناموا.
رزق: احم عن اذنكوا.
معتز: و انا طالع انام...
نور: الحمد لله اطمنتي عليها يا مدام مني.
مني: الحمد لله.

سهي: يلا بقي اطلعي ارتاحي يا روحي يلا.
و كل واحد طلع ينام في اوضته.

-في مكان تاني...
عند سيف.
سيف(بغضب): يعني ايه مش لاقينها؟!
عمر: اهدي بقي يا سيف متتعبش قلبك علشان خاطري اهدي كدة.
سيف: قلبي واجعني اوي يا عمر.
عدي: حبيتها يا صاحبي؟!
سيف: اه، اه حبيتها بكل ما فيها بشقاوتها بعنادها بغضبها بجمالها بحنانها بكلامها بضحكتها حبيت كل حاجة فيها و مستعد اضحي بحياتي علشان خاطرها.
سيف: مكنتش اتوقع ان شعور الحب نعيم و عذاب كدة.
عدي: اتأخرت ليه؟!

عمر: للاسف سيف بيدور علي قاتل ابوه. و قال مش هيعترف ل ملاك الا لما يخلص الموضوع ده.
عدي(بصدمة): هو فؤاد بيه مات مقتول؟!
سيف(بغل): ايوه يا عدي ايوه مات مقتول، و اللي قتله لغاية دلوقتي عايش حر مستمتع...
عدي: طب مقولتش ليه ل ملاك ليه مستني؟!
سيف: قولت قولت بس هي افتكرتني بلعب بيها.
عمر: اهدي طيب اهدي...
الحراس: يا بيه عملنا خيم ل حضراتكوا.
عمر: تمام. روح انت.

سيف و عمر و عدي ناموا في الخيم بس سيف مش نايم فضل صاحي ل تاني يوم الصبح قلبه واجعه اوي.
سيف خرج و خد مجموعة من الحراس و بدأ يدور علي ملاك كتير...
حارس: طب حضرتك مش معاك اي حاجة نشممها للكلب و يدور عليها.
سيف فكر كتير بس ملقاش اي حاجة معاه...
سيف: لا.
و قعدوا يدوروا كتير تاني و لقوا الكلب بيجري في مكان و سيف وراه...
الكلب وقف فجأة و سيف وقف و فتح عيونه من الصدمة...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة