قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والأربعون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والأربعون

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والأربعون

معتز كان قاعد في مكان لوحده و فجأة لقي ماسدجات كتير اتبعت ليه...
معتز فتح تليفونه و بدأ يقرأ الماسدجات...
معتز(بغضب): يا ابن ال...
معتز اتصل ب رزق، الخط اتفتح.
معتز: انت فين؟!
رزق: في القصر.
معتز: طيب اطلعلي ورا القصر...
رزق: ماشي بس ليه؟!
معتز: هتعرف.
رزق: طيب مستنيك.
معتز ركب عربيته و رجع للقصر و راح ورا القصر لقي رزق قاعد مستنيه.
رزق: ايه يا ابني قلقتني؟! في ايه؟!
معتز: انت اللي قتلت ابويا يا رزق.

رزق(بتوتر حاول يخفيه): انت ازاي تقول الكلام ده؟! انت مجنون؟! و كمان مين لعب في دماغك كدة اكيد سيف.
معتز: محدش لعب في دماغي بس انا معايا كذا دليل مش دليل واحد.
معتز: تعرف.
رزق: ايه يا معتز؟!
معتز(بغضب): زي ما حرمت ابويا من الحياة هحرمك من الحياة.
معتز طلع من ورا ضهره مسدس كاتم للصوت.
رزق(بخوف): لا يا معتز لا بلاش يا معتز.
معتز ضرب رزق كذا رصاصة بمسدسه و خرج بكل برود من القصر.

رزق وقع في الارض غرقان في دمه و مات...
-بعد فترة.
الحراس كانوا بيلفوا حوالين القصر لقوا جثة رزق.
حارس(بخوف): نتصل بمين؟!
حارس2: نقول للي في البيت.
الحارسين دخلوا البيت و كانت تاج لسة داخلة.
تاج: مالكوا في ايه؟!
حارس(بخوف): رزق بيه مات يا هانم.
تاج كانت هتقع بس سندت علي اقرب كرسي جمبها.
تاج(بتعب): بابا!
حارس2: مات مقتول، و احنا طلبنا الشرطة.
تاج: و سيف؟!
حارس: لسة هنبلغه يا هانم.

سيف(بغضب): ابوكي خاين بدليل انه خان امك، و ظالم انه ظلم الست اللي قاعدة قدامك دي، و قاتل لانه قتل ابويا.

تاج كل شوية تفتكر الكلمات دي و تفتكر كما تًدين تُدان.
الحراس بدأوا يتصلوا ب سيف.
عند سيف.
ملاك لقت سيف نايم في سابع نومة خدت التليفون و ردت هي.
ملاك(شبه نايمة): الو.
حارس: سيف بيه!
ملاك: عايزين ايه؟!
حارس: عايزين سيف بيه ضروري.
ملاك: لحظة...
ملاك: سيف سيف يا سيف قوم بقي.
سيف(بنوم): ايه يا ملاك؟!
سيف شد ملاك ل حضنه و دفن وشه في حضنها.

ملاك: سيف في حد عايزك ضروري و صوته باين عليه الخوف، يلا يا سيف ممكن يكون حد محتاجك.
سيف فتح عين واحدة و خد التليفون من ملاك.
سيف: الو.
حارس: سيف بيه.
سيف: ايوه كمل.
حارس: رزق بيه مات مقتول.
سيف قام اتعدل و قعد علي السرير.
سيف: طيب انا جاي، اتصلتوا بالبوليس؟!
حارس: ايوه يا بيه.
سيف: طيب انا جاي.
ملاك: رايح فين؟! حصل ايه؟! مين ده؟! هتنزل الساعة 1 بليل يا سيف رد عليا.
سيف: لو سكتي اوعدك هرد.
ملاك: اهو.

سيف: رزق لقوه مقتول.
سيف(بقلق): ملاك ملاك.
سيف لقي ملاك بدأت تغمض عينيها و تفتحتهم بضعف لغاية ما وقعت في حضن سيف.
سيف(بقلق): ملاك ردي عليا.
سيف جاب شوية ماية و غسل وش ملاك بيهم مفاقتش.
سيف جاب برفيوم و حطه علي ايده و قربها منها و ملاك بدأت تفوق و سيف ماسك ايديها بقوة.
سيف: احسن؟!
ملاك حاولت تقوم سيف ساعدها و خدها في حضنه.
ملاك(بتعب): بتهزر صح يا سيف؟!
سيف: لا يا ملاك. بس انتي ليه تعبتي؟!

ملاك: هيفكروا اول حاجة فيك انت يا سيف انا قلقانة عليك اوي.
سيف: و انتي تعرفي عني اني اقتل.
ملاك لا رد.
ملاك(بتوتر): انت كنت تاجر اسلحة و مخدرات اكيد قتلت. صح؟!
سيف: لا يا ملاك مش بالضرورة.
سيف: هقوم البس انتي ارتاحي.
ملاك: لا لا انا هأجي معاك، علشان تيتة مني و تاج.
سيف: لا خليكي انتي تعبانة.
ملاك: لا انا مش تعبانة انا قمت اهو يلا بقي متعترضش.
ملاك دخلت اوضة الملابس تغير هدومها، سيف دخل الحمام يغسل وشه.

ملاك لبست بنطلون اسود و قميص زيتي دخلته جوا البنطلون و لبست كوتشي اسود عالي. سيبت شعرها علي ضهرها و حطت مكياج خفيف جدا.
سيف دخل لقي ملاك محتارة في شعرها. سيف قرب منها و حاوطها من ضهرها.
سيف: سيبيه زي ما هو.
سيف باس كتف ملاك و لفها ليه و قفل زرارين من القميص.
سيف: كدة افضل.
ملاك: بس.
سيف: كدة افضل يا ملاك مفيش اعتراض.
سيف بدأ يغير هدومه ملاك جريت علي بره و سيف ضحك عليها...

سيف لبس بنطلون اسود و تي شيرت زيتي و خد جاكت باللون الاسود و لبس كوتشي باللون الاسود و حط البرفيوم بتاعه.
سيف خرج خد حاجته و مسك ايد ملاك و خرجوا بره البيت.
ملاك: يا تري مين ليه ايد في اللي حصل؟!
سيف: هنشوف يا ملاك.
سيف فتح باب الاسانسير و دخل هو و ملاك...
نزل دورين لقوا باب الاسانسير اتفتح و دخل شاب و بنت...
الشاب قرب من البنت و (لخيالكوا)و...

سيف حط ايده علي عين ملاك و بصلهم ببرود و قرف. الاسانسير وقف سيف خد ملاك و خرجوا.
ملاك: عيني.
سيف شال ايده من علي عين ملاك و خدها و ركبها العربية.
ملاك: مالك؟!
سيف(بجمود): بتخيل لو مثلا كنتي لوحدك و دخلوا الزبالة دول.
ملاك: كنت هعمل نفسي مش واخدة بالي لاني هتكسف اتدخل ما بينهم.
سيف: انتي لو مكنتيش معايا كان زماني علمتهم الادب...
ملاك: خلاص بقي متديش الموضوع اكبر من حجمه.

سيف: لازم يتطردوا من العمارة. و لما ارجع ابقي اشوف حل للموضوع ده.
ملاك: لما ترجع.
سيف: طيب. ملاك.
ملاك: نعم.
سيف: خلاص مفيش حاجة.
ملاك: طيب.
بعد فترة وصلوا للقصر لقوا حراسة كتير و بوليس و اسعاف و ناس كتير في القصر.
حارس: سيف بيه اتفضل.
-سيف حاوط خصر ملاك و مشاها جمبه و دخلوا القصر، لقوا مني قاعدة مش بتتكلم و تاج قاعدة في الارض جمب جثة رزق بتعيط بصمت.

تاج اول لما شافت سيف قامت جريت عليه حضنته و قعدت تعيط. سيف حضنها كأخ و باس رأسها.
سيف: خلاص اهدي.
ملاك راحت ل مني و حطت ايديها علي كتفها.
ملاك: انتي كويسة يا تيتة؟!
مني لا رد.
ملاك(بقلق): تيتة مني ممكن تردي عليا...
ظابط: سيف بيه.
سيف: تاج روحي ل ملاك.
تاج راحت ل ملاك حضنتها جامد و قعدت تعيط.
ملاك: خلاص يا روحي اهدي، اهدي.
ملاك: حصل خير، عارفة انه صعب بس لازم تستمر الحياة معلش يا روحي.

ملاك: متخافيش حق باباكي هيرجع.
تاج(بعياط): سيدرا لما تعرف هتتعب اكتر.
ملاك: اكيد سيف هيحل الموضوع ده.
ملاك: سارة هاتي كوباية ماية.
سارة: حاضر يا هانم.
ملاك: اقعدي يا تاج اقعدي.
ملاك: تيتة مني متقلقنيش عليكي. طب اجيب الدكتور.
عند سيف.
سيف: حد فحص الكاميرات طيب؟!
الظابط: مفيش كاميرات ورا القصر.
سيف: لا في بس مخفية.
الظابط: طب كويس.
سيف: اتفضلوا معايا.
سيف خد الظابط و دخلوا القصر و دخلوا اوضة المراقبة.

و بدأوا يشغلوا الكاميرات و الكل اتصدم.
الظابط: مش ده معتز بيه!
سيف: هو ليه يعمل كدة؟! ازاي بس؟!
الظابط: للاسف هنطلع امر بالقبض عليه.
سيف: الكل لازم يتحاسب علي جرايمه. نفذ القانون يا باشا.
الظابط: تمام.
نقلوا الجثة للمستشفي و الظباط خدت بعضها و مشيت.
سيف: احسن؟!
تاج(بدموع): اه.
ملاك: سيف تيتة مش عايزة ترد عليا.
سيف نزل ل مستوي مني و قعد قصادها و حط ايده علي خدها...
سيف: تيتة.
مني(بدموع): مسامحني يا سيف؟!

سيف: اكيد طبعا يا تيتة. انتي اهم حاجة اهدي و متزعليش علشان خاطري، ده قدر.
سيف: و كمان الكل مصيره يموت.
مني(بدموع): و نعمة بالله.
سيف حضن مني و بص ل ملاك. ملاك ابتسمت ليه.
مني(بدموع): هترجع القصر تاني صح؟!
سيف: نبقي نتكلم بعدين.
سيف: اطلعي ارتاحي دلوقتي.
مني: هتبات؟!
ملاك: تعالي انتي معايا يا تيتة هو اكيد هيقعد ان شاء الله تعالي بس معايا.
ملاك خدت مني و طلعتها اوضتها و نيمتها علي السرير.

ملاك: نامي دلوقتي و...
مني: متخلهوش يمشي يا ملاك.
ملاك: حاضر هحاول يا تيتة. يلا نامي...
مني: ممكن تنامي جمبي؟!
ملاك: حاضر هنزل اقول لسيف و اجي.
مني: طيب.
ملاك نزلت ل تحت و خرجت للجنينة لقت سيف حاضن تاج و بيطبطب علي ضهرها.
ملاك كانت هتمشي بس سيف مسك ايديها و بصلها.
سيف: اطلعي نامي يا تاج.
تاج(بدموع): هتمشي؟!
سيف: هشوف.
تاج: طيب.
تاج بصت ل ملاك و ملاك ابتسمت ليها.
سيف شد ملاك ل حضنه و باس رأسها.

سيف(بتنهيدة): و بعدين؟!
ملاك: هطلع انام مع تيتة مني.
سيف: افندم!
ملاك: هي طلبت مني كدة مكنتش هعرف ارفض، يلا باي.
سيف(بلامبالاة): طيب و انا هطلع انام جمب تاج.
ملاك(بعدم وعي): ماشي.
سيف مشي من قدام ملاك و كان هيدخل القصر.
ملاك(بصدمة): الحيوان.
ملاك جريت ورا سيف و وقفت قدامه و مسكته من الجاكت بتاعه.
ملاك(بغضب): تنام جمب مين يا بابا؟! و ربي اقتلك و...
سيف قرب من ملاك و (لخيالكوا).
سيف: بحبك.

ملاك: انا طالعة ل تيتة.
-ملاك جريت علي فوق و سيف ضحك عليها و طلع الدور التالت و مشي لغاية ما وصل ل باب اسود و فتحه و دخل.
ملاك دخلت اوضة مني لقتها نامت ابتسمت و مشيت لاوضتها هي و سيف ملقتهوش.
ملاك(بصدمة): الحيوان.
ملاك جريت علي اوضة تاج دخلتها لسرعة لقت تاج.
تاج(بتعب): ايه يا ملاك؟!
ملاك: ها؟! لا يعني كنت عايزة اقولك تصبحي علي خير.
تاج: و انتي من اهله.

ملاك خرجت بسرعة من اوضة تاج و قعدت تدور علي سيف لغاية ما طلعت الدور التالت.
ملاك(باستغراب): ايه ده؟!
ملاك فتحت كل الابواب لغاية ما وصلت للباب اللي سيف دخله و اتصدمت.
ملاك(بصدمة): واو!
ملاك دخلت الاوضة و قعدت تبص يمين و شمال.
سيف(بتوتر): ملاك!
سيف قرب من ملاك، ملاك قعدت تتمشي في الاوضة.
ملاك دخلت الاوضة لقت رسومات و تصاميم مشهورة لاشيك و احدث و افضل فساتين و هدوم.
ملاك(بصدمة): انت اللي راسم كل ده يا سيف؟!

ملاك(بصدمة): انت المصمم المشهور اللي مش عايز يكشف عن نفسه.
سيف(بتوتر): اه.
ملاك نطت علي سيف حضنته و سيف شال ملاك من علي الارض و حضنها و باس رأسها.
ملاك(بفرحة): انا مبسوطة اوي.
ملاك: بس ليه يا سيف مقولتش ليا و ليه خفيت هوايتك و ازاي انت محامي و مصمم و ا.
سيف: هشششش اهدي هحكيلك كله متخافيش.
سيف: بس وعد متقوليش ل حد.
ملاك: وعد.
سيف خد ملاك و قفل الباب و نزلوا لاوضتهم.
سيف: تحبي تقعدي فين؟!
ملاك: اي مكان.

سيف خد ملاك و دخلوا البلكونة و قعدوا جمب بعض في الارض.
سيف: انا يا ستي من و انا صغير كان نفسي اصمم فساتين كنت مش زي اي طفل ولد كدة العب بالمسدسات و العربيات، كنت بعمل فساتين لعرايس سيدرا و تاج.
سيف: بابا لاحظ الموضوع رفض الموضوع تماما، لما كبرت قولت اكيد هيوافق رفض و تعب جدا. فاضطريت ادخل الكلية اللي تريحه و بقيت محامي.
سيف: لكن شغفي للتصاميم و الرسم و التخيل مفقتدهوش...

سيف: بدأت ارسم و اصمم بليل بعد ما الكل ينام و كنت بروح ل عدي كتير و اصمم و نجيب قماش و نزل اول سوق باسم مجهول لاحظت انه حقق نجاح كبير من يومها و انا قولت هفضل ورا حلمي و هصمم اكتر و اكتر و مفيش مانع اشتغل محامي و مصمم.
سيف: بس يا ستي هي دي حكايتي.
ملاك حطت رأسها علي رجل سيف و فردت جسمها علي الارض و مسكت ايد سيف و باستها...
ملاك: بحبك.
سيف: بحبك اكتر يا روحي.

سيف قعد يلعب في شعر ملاك و قعدوا يتكلموا كتير لغاية الصبح و يضحكوا و يهزروا.
سيف: يلا نامي ساعتين علشان تركزي.
ملاك: سيف...
سيف: نعم؟!
ملاك: ايه رأيك تشتغل معايا تصمم انت الفساتين و تبقي انت صاحب الحملة و انا اشتغل معاك، و ابقي اشتغل في المكتب بتاعك برضو.
سيف: لا يا ملاك...
ملاك: ليه بس؟! علي الاقل مش هتذلل للاشكال اللي زي جاك دي و كمان انا واثقة انك هتصمم ليا فساتين محترمة و شيك في نفس الوقت.

ملاك: ها ايه رأيك؟! بليز بليز انت هتصمم الفستان الرئيسي و هيبقي تحت ايدك ناس كتير و هيصمموا علي نفس نمطك و كمان هتتشهر و انا و انت هنعمل حاجة كبيرة اوي.
سيف: بعدين يا حبيبتي بعدين.
ملاك: توعدني انك هتفكر؟!
سيف: اكيد يا حياتي...
ملاك حضنت سيف و سيف حاوطها بين ايديه و باس رقبتها...
سيف: بحبك اكتر من اي حاجة في الدنيا دي.
ملاك: يلا قوم الصبح طلع.
سيف: طيب يا اختي، مفيش احلي من قعدتك.
ملاك: بحبك قد المجرة...

سيف: المجرة بس؟!
ملاك: يا طماع.
سيف: طيب جهزي نفسك علي العصر كدة ورانا مشوار مهم اوي.
ملاك: حاضر.

-في مكان تاني...
في بيت عدي.
جاسر: اسمعني بس يا عدي.
عدي: اممممم.
جاسر: طب كتب كتاب بس؟!
عدي: سيف قال خطوبة بس.
جاسر: حاول تقنعه بكتب كتاب ابوس ايدك، البت هتضيع مني ما صدقت قالتلي بحبك.
عدي: لو هتقدر علي سيف روح اتكلم معاه.
جاسر: لا يا عم انا بخاف اوي و انا بكلمه.
عدي: جبان.
جود: احم احم صباح الخير.
عدي: تعالي افطري.
جاسر: و النبي يا جود اقنعيه.
جود: بايه؟!
جاسر: اكتب كتابي علي البت اللي بحبها.
جود: هو.

عدي: متحاوليش و لا انا و لا سيف هنوافق، الواد صايع و هيستغل انهم كاتبين كتاب.
جاسر: و الله ما هقرب ليها.
جاسر: اوي يعني.
عدي: شوفتي.
جود: طب اعمل خطوبة الاول.
عدي: شوفت.
جاسر: اوف حتى انتي كمان يا جود.
عدي: اتهد بقي و اقعد كل.
جاسر: طب طب حاول تقنع سيف هيوافق و النبي جرب.
عدي: يا زنان يا زنان.
جاسر: و غلاوة بابا و ماما عندك.
عدي: استغفر الله العظيم.
جاسر: ها؟!
عدي: طيب يا جاسر هحاول لكن موعدكش.

جاسر(بفرحة): اخيرا. و الله احسن اخ.
جاسر جري علي عدي حضنه و باسه.
عدي: بس بس يا رزل بس...
جاسر: حبيبي...
جود كانت بتضحك عليهم و مبسوطة من علاقتهم.
جاسر: و الله هتأخدي دبش بس عسل.
جرد اتحرجت و بصت في الارض.
جاسر: و انت هتاخد جوهرة، الحق اروح للبت.
عدي: ابوها توفي يا جاسر.
جاسر الابتسامة اختفت من وشه و وقف مصدوم...
جاسر خرج جري علي بره و ركب عربيته و راح للقصر...
الحارس: انت مين؟!

جاسر: انا صديق العائلة وسع كدة.
جاسر دخل جري علي جوا لقي تاج واقفة في البلكونة بتاعتها حزينة.
تاج لمحت جاسر خرجت من اوضتها و نزلت ل تحت.
تاج وقفت قدام جاسر بشوية خطوات و جاسر وقف و فتح ليها ايديه. تاج جريت و حضنت جاسر و قعدت تعيط.
جاسر: خلاص يا حبيبتي خلاص، معلش اهدي علشان خاطري.
جاسر باس رأس تاج و شدد عليها و هي في حضنه.
جاسر: اهدي اهدي خير خير، و الله ربنا هيعوضك متقلقيش يا حبيبتي.

جاسر: طب انا اسف اهدي بقي علشان خاطري.
تاج(بعياط): بتتأسف ليه؟!
جاسر: علشان مش قادر اوقف دموعك دي علشان عاجز اني ابسطك، ارجوكي متعيطيش.
تاج(بدموع): خلاص اهو مش بعيط.
جاسر: طب اضحكي.
تاج: مش قادرة.
جاسر: تعرفي.
تاج: ايه؟!
جاسر(بصوت عالي): بحبك.
جاسر(بصوت عالي): سيف ملاك مدام مني.
-سيف و ملاك كانوا واقفين في البلكونة و بيضحكوا.
تاج: بس يا مجنون.
مني خرجت علي صوت جاسر.

جاسر(بصوت عالي): يا عالم اسمعوني انا بحب تاج و مقدرش استغني عنها هي اوكسجين حياتي و هي كل دنيتي و كل ما املك في الحياة دي.
جاسر(بصوت عالي): سامعين انا بعشقها من كل قلبي...
تاج: بس يا مجنون يا مجنون.
جاسر(بصوت عالي): ايوه مجنون مجنون بيكي انتي و بس.
عامر و ريتاج كانوا جايين يعزوا تاج جم و لقوا جاسر كدة.
جاسر(بصوت عالي): الكل سامع، جاسر بيحب تاج و هيفضل يحبها لاخر نفس في حياته.

جاسر حضن تاج و شالها لف بيها كتير...
عامر ضم ريتاج ليه، سيف حضن ملاك، مني كانت مبسوطة.
سيف: انا بحبك بس متتخيليش اعمل زي المجنون اللي تحت.
ملاك: و ليه ان شاء الله؟! مش قد المقام و لا مش قد المقام.
سيف(بصوت عالي): جاسر.
الكل بصوا ل سيف و ملاك بصت ل سيف بصدمة.
سيف(بصوت عالي): خليت مراتي تغير علشان كدة عايز اقول لكل اللي موجود هنا.
سيف(بصوت عالي): سيف بيعشق ملاك، سمعتوني سيف بيعشق ملاك.

ملاك حضنت سيف و سيف باس رأسها.
عامر(بصوت عالي): اينعم مليش مكان هنا بس يلا.
عامر(بصوت عالي): انا بحب ريتاج من كل قلبي.
ريتاج: يا مجنون.
عامر باس رأس ريتاج و خدها في حضنه...
ال 3 ثنائيات بصوا لبعض و ابتسموا، مني كانت مبسوطة ل سعادتهم...
سيف: تعالي ننزل ليهم.
سيف خد ملاك و نزلوا ل تحت و الكل سلم علي بعضه و اتعرفوا علي عامر و ريتاج.
سيف: اتفضلوا.
ريتاج: طبعا البيت بيتنا.
سيف: بس يا بمضة.
ملاك: يلا يا تيتة مني.

مني: طيب يا حبيبتي.
الكل دخل و قعدوا علي السفرة و بدأوا يفطروا...
سيف: جهزي نفسك يا ملاك.
ملاك: مش معايا لبس.
تاج: تعالي هوديكي.
ملاك: طيب.
ملاك و تاج و ريتاج طلعوا لاوضة تاج و ملاك خدت هدوم من تاج و دخلت تغير هدومها.
ملاك غيرت هدومها و لبست فستان باللون الابيض طويل ضيق و محدد جسم ملاك و فوقه جاكت طويل اوي باللون الكشميري الهادي و لبست صندل اسود. و حطت مكياج خفيف جدا. سيبت شعرها علي ضهرها و كتفها.

ريتاج: طبعا معانا ملكة جمال اكيد هتبقي بكل الشياكة دي.
ملاك: تسلمي يا روحي.
تاج: يلا ننزل ليهم.
ملاك: طيب.
ريتاج: طب طب هنزل انا.
ملاك: ما احنا نازلين مع بعض...
ريتاج: هسبقكم يلا باي.
تاج: ملاك.
ملاك: نعم.
تاج(بدموع): ممكن تسامحيني؟!
ملاك: اكيد يا حبيبتي. احنا اخوات.
تاج: معرفش سيدرا هتعمل ايه بس اللي انا متاكدة منه ان حبك انتي و سيف قوي مش سهل يتكسر.
سيف: ممكن اخد مراتي يا بت؟!
تاج: بت في عينك.

سيف(بتريقة): بت في عينك...
سيف: احلي بت و هو انا اطول يبقي الملاك ده كله بتاعي.
ملاك(بخجل): بس بقي.
سيف: ما تطلعي بره يا تاج عايز اقول ل مراتي كلمة سر.
ملاك: انت قولت ورانا مشوار مهم يلا قدامي.
ملاك: يلا يا تاج.
ملاك مسكت ايد تاج و كانت هتخرج.
سيف: هتروحي مني فين مصيرك هتقعي متخافيش.
ملاك: وسع يا ظريف.
التلاتة نزلوا لتحت و سيف خد ملاك و خرجوا.
ملاك: هتودينا فين؟!
سيف: خلاص قربنا نوصل اصبري.
بعد فترة.

ملاك: جايبنا المستشفي ليه؟!
سيف: هتعرفي.
ملاك: انت كويس؟!
سيف: اه يا روحي.
خالد: ما تخلص يا عم الحنين.
ملاك(باستغراب): خالد!
خالد: مش وقته انزلي يلا.
سيف: يلا.
سيف و ملاك نزلوا من العربية و سيف حط ابده علي كتف خالد...
سيف: احب اقولك انك مفسد اللحظة...
خالد: متشكر شي يشرفني.
ملاك: ما تفهموني في ايه؟!
سيف: تعالي و انتي هتفهمي.
التلاتة دخلوا المستشفي و ملاك مش فاهمة حاجة.
ملاك: انت بتعمل ايه!

سيف: بغمي عيونك يلا اوثقي فيا و امشي معايا.
سيف مشي ملاك قدامه و حاطط ايده علي عينيها و فضلوا ماشيين.
سيف: جاهزة؟!
ملاك خدت نفس عميق و طلعته براحة.
ملاك: اه.
سيف شال ايده من علي عين ملاك و ملاك فتحت عينيها...
ملاك شافت جدها واقف علي رجله و جمبه شروق و حلا...
ملاك مشيت ببطء ناحيته و مكنتش مصدقة و بعدها جريت عليه بسرعة و حضنته جامد.
ملاك(بدموع): جدو حبيبي...
ملاك(بدموع): وحشتني اوي انا فرحانة اوي اوي.

ملاك(بدموع): انا مبسوطة اوي اوي انت اخيرا واقف علي رجلك قدامي، بحبك جدا يا جدو.
ملاك(بعياط): انا مبسوطة اوي.
محمد: خلاص يا حبيبتي اهدي عارف انك فرحانة، و انا فرحان لفرحتك بس دموعك مزعلاني.
ملاك(بعياط): دي دموع الفرح و الله انا بحبك اوي و فرحانة جدا، اخيرا يا حبيبي.
سيف: طب امسحي دموعك يا شاطرة.
خالد: يا اخي اتنيل بطل شوية سيبها تعيط.
سيف: يا ابني هو انا قتلتلك قتيل و كارهني اوي كدة.

ملاك و شروق: بطلوا شوية.
سيف و خالد: ا...
ملاك و شروق: اخرسوا.
حلا: ماما ماما وحشتيني.
ملاك نزلت ل مستوي ل حلا و خدتها في حضنها و باست رأسها و شالتها.
ملاك: و انتي اكتر يا حبيبة ماما.
سيف: طب و انا يا ست حلا.
حلا: وحشتني اوي يا بابا.
-سيف خد حلا من ملاك و باسها و ملاك حضنت شروق جامد و حضنت محمد...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة