قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

رواية الملاك المتمرد للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

ان سهي كانت بتكلم ملاك و قالت: سهي: ملاك معلش شوفي البوفيه.
ملاك: تمام لحظة.
ملاك كانت ماشية راحة القصر بس حصل ضرب نار.
سيف(بصريخ): ملااااااااااااااااااك.
ملاك خدت الرصاصة دي و فتحت عينيها علي اخرهم و بعدها حست بان رجليها مش شايلاها و وقعت
سيف جري علي ملاك و لحقها قبل ما تقع علي الارض و هي وقعت علي ضهر سيف و بصت في عيونه و بعدها استسلمت للظلام.
سيف(بخضة): ملاك فتحي عينك. ملاك ردي عليا.

سيف(بصوت عالي): اسعاااااااااف بسرعة يا عمر...
جودي(بعياط): طنط ملاك.
سيف(بقلق): ملاك فتحي عينك.
-سيف قام و شال ملاك بين ايديه و جري علي عربيته و عمر فتح الباب و سيف حط ملاك و قفل الباب و ركب و ساق بسرعة ناحية اقرب مستشفي و مستناش عربية الاسعاف و لا ركب حد معاه.
مني: بسرعة يا عمر ودينا ورا سيف.
عمر: طيب.
تاج: ازاي ده حصل؟!
مالك: هي هتبقي كويسة اهدي يا جودي.
نور(بصدمة): يلا يا رزق وراهم.
رزق: طيب. تعالي.

رزق و نور ركبوا عربية و راحوا ورا الباقي.
عند سيف.
وصل بعد فترة المستشفي و نزل بسرعة شال ملاك و جري علي المستشفي.
سيف(بقلق): دكتور بسرعة بسرعة.
دكتور: انا اهو مع حضرتك، تعالي ورايا.
سيف مشي ورا الدكتور و بيبص علي وش ملاك لقاه شاحب اوي.
سيف حط ملاك علي سرير المرضي و الدكتور بدأ يفحصها. سيف كان تنفسه مش منتظم...
سيف(بغضب): انت بتعمل ايه؟!
الدكتور(بتوتر): هقص هدومها علشان اعرف اشوف جرحها...

سيف(بغضب): ابعتلي دكتورة، فورا في اقل من ثانية.
دكتور(بخوف): حاضر.
دكتور: نادي الدكتورة مروة انجزي.
ممرضة(بخوف): حاضر.
الممرضة جريت تدور علي الدكتورة و جابتها و جريت علي اوضة ملاك.
مروة: في ايه؟!
دكتور: شوفي الحالة دي بسرعة.
سيف(بغضب): انجزي لو حصلها حاجة مش هرحمك.
الدكتور خرج و مروة بدأت تقص هدوم ملاك و تشوف مدي خطورة الجرح...
مروة: جهزي اوضة العمليات.
سيف: في خطورة عليها؟!

مروة: يعني هي الرصاصة علي بُعد بسيط ان شاء الله مش هتسبب اضرار.
دخلوا ملاك اوضة العمليات و سيف فضل واقف قدامها.
سهي: ايه يا ابني اللي حصل؟!
سيف: في العمليات.
عمر: ان شاء الله خير.
سيف بص ل عمر بغضب و قرب منه و قعد يضربه.
مني: يا ابني اهدي و فهمنا في ايه؟!
سيف(بغضب): مش امان الحفلة من مسئولياتك.
رزق: اهدي يا سيف اهدي.
تاج: خلاص بقي.
جودي(بعياط): هي طنط ملاك هتبقي كويسة؟!
نور: ان شاء الله يا حبيبتي.

حارس(بتوتر): سيف بيه شوف الاخبار.
الحارس ودي سيف جهاز الكتروني.
صحفي: قد تعرضت حفيدة محمد بيه ملاك سالم محمد صاحب اكبر شركات ازياء في العالم كلها للاصابة بالاضافة إلى انها عارضة ازياء مشهورة و ليها العديد من المعجبين بحفل للمحامي الكبير سيف الدين فؤاد رضوان.
صحفي: و سنعرض لكم فيديو الحادثة.
سيف شاف الفيديو لما ملاك اتصابت و رمي التاب اتكسر.

سيف(بغضب): الصحفي ده يكون موقوف عن العمل و توقفوا نشر المقطع ده. فاهم؟!
حارس(بخوف): حاضر.
-بعد ساعة.
محمد(بغضب): ايه اللي حصل ده يا سيف؟!
سيف: اهدي يا محمد بيه هي ان شاء الله هتبقي بخير.
خالد(بعصبية): و اللي حصلها ده مبرره ايه؟!
عمر: استاذ خالد اتمني تحافظ علي هدوئك و كمان دي مراته و اكيد زعلان عليها.
مني: اهدوا يا جماعة ان شاء الله هتبقي بخير.
الدكتورة خرجت و الكل راح عليها.

الدكتورة: هي الحمد لله بخير الاصابة مكنتش بالغة اوي. زي كانها مكنتش مقصودة.
خالد: بمعني؟!
الدكتورة: اللي ضرب الرصاص مكنش قاصد يضرها.
سيف: يعني هي بخير.
الدكتورة: اه ساعة و هتفوق.
خرجوا ملاك علي النقالة و دخلوها اوضة و الكل دخل قعد معاها مستنينها تفوق.
بعد فترة.
ملاك(بتعب): س س يي ف(سيف).
سيف قام بسرعة و وقف جمبها و حط ايده علي خدها.
سيف: انتي كويسة؟! سمعاني؟!

ملاك فتحت عينيها ببطء و بصت يمنيها و شمالها و غمضت عينيها تاني.
محمد: يا حبيبتي انتي كويسة؟!
ملاك هزت رأسها براحة بمعني اه...
خالد: طب حاسة بوجع او في حاجة وجعاكي.
ملاك فتحت نص عين و قفلت عينيها تاني.
سيف: مالك يا ملاك فتحي عينك.
ملاك فتحت عينيها ببطء و حاولت تعدل نفسها و تقعد سيف ساعدها و قعدها.
سهي: حمدلله بالسلامة يا حبيبتي.
ملاك(بتعب و صوت واطي): الله يسلمك يا طنط.
جودي(يحزن): طنط ملاك.

ملاك(بتعب): نعم يا حبيبتي.
جودي: انتي كويسة؟! كنت خايفة اوي.
ملاك: يا روحي انا كويسة متقلقيش.
ملاك: تعالي.
جودي طلعت قعدت جمب ملاك علي السرير.
مني: براحة يا جودي.
جودي و هي بتتحرك علي دراع ملاك المصاب.
جودي: حاضر.
ملاك مسكت اوي في ايد سيف جامد و هي حاسة بآلم، سيف لاحظ ان جودي وجعتها.
سيف(بحدة): جودي انزلي.
ملاك: سيبها.
محمد: طمنيني عنك يا ملاك؟!
ملاك: انا كويسة يا جدو متقلقش.

خالد: ما واضح واضح اوي يا ست ملاك.
ملاك: يا خالد انا اهو كويسة متنساش انه ليا اعداء اكيد.
خالد(بحدة): بس لو كنتي معانا في بيتك كنا هنعرف نحميكي.
سيف(بجمود): اعتقد ملهوش لزوم الكلام ده، هي تعبانة و لازم ترتاح.
ملاك: بعتذر يا رزق بيه علي اللي حصل.
نور: و لا يهمك يا حبيبتي مكنش بأيدك ده. الف سلامة.
ملاك: الله يسلمك يا روحي.
سيف: يلا كله يروح هي كويسة و هترجع البيت بكرة.

سيف: حط حراسة علي باب الاوضة يا عمر و حوالين المستشفي كلها.
خالد: ملاك هترجع بيتها معانا.
محمد: خالد ملاك متجوزة دلوقتي.
ملاك: خالد انا مقدرة موقفك يا حبيبي بس حصل خير قبل كدة حصل كدة برضو يعني متزعلش.
خالد: طيب يا ملاك، بس لو في اي حاجة قوليلي.
ملاك: حاضر.
محمد: عايزة حاجة يا حبيبتي؟!
ملاك: لا يا حبيبي تسلم.
ملاك مسكت ايد محمد و باست ايده. و خالد قرب من ملاك و باس رأسها.
ملاك: خلي بالك من جدو.

خالد: طيب و متخافيش مش هسيب اللي عمل كدة.
سيف(بجدية): اعتقد ملاك مراتي و انا المسئول عن كدة.
محمد: خالد يلا بينا نروح نتكلم بعدين...
خالد قرب من سيف و مسكه من قميصه.
ملاك(بشهقة): خالد...
ملاك: خالد ابعد عنه انت اتجننت...
خالد(بغضب): احمد ربك ان ملاك كويسة و الا و الله كان زمانك دلوقتي في القبر بتتحاسب.
سيف كان واقف بكل برود و باصص ل خالد. خالد زق سيف بس سيف متحركش خطوة.

خالد خد محمد و مشي، محمد بص ل ملاك بحنية.
سيف: يلا الكل يروح.
مني: عايزة حاجة يا حبيبتي؟!
ملاك: تسلمي يا مدام مني.
سهي: باي.
جودي: ممكن ابات معاها؟!
سيف: لا يلا انتي و مالك امشوا.
نور: هنبقي نجيلك تاني.
الكل مشي و روح علي البيت.
سيف راح ناحية الباب قفله و راح للكنبة.
سيف: نامي.
ملاك: انت هتنام هنا؟!
سيف(ببرود): لو عايزاني اجي انام جمبك معنديش مانع.
ملاك: اكيد مش قصدي.

ملاك: اقصد متعودتش حد ينام معايا في نفس الاوضة.
سيف: اتعودي.
سيف قلع جاكت البدلة و فرد جسمه علي الكنبة. و ملاك حاولت تنام.

-في مكان تاني...
في القصر.
تاج(بسخرية): ليلة سعيدة يا رزق ليه.
تاج سابتهم و طلعت اوضتها.
سهي: تصبحوا علي خير.
مني: يلا يا جودي انتي و مالك اطلعوا غيروا هدومكم و ناموا.
مني: عفاف عفاف.
عفاف: نعم يا هانم.
مني: خدي جودي و مالك.
عفاف: حاضر.
في اوضة رزق و نور.
رزق: حبيبتي اخيرا وصلنا ل حلمنا.
نور: اه يا حبيبي.
رزق: خشي غيري هدومك يلا.
نور: حاضر طيب.

نور دخلت اوضة الملابس تغير هدومها و بعدها دخلت الحمام غسلت وشها و خرجت.
رزق: تعرفي حاسس اني اول مرة اتجوز.
نور: توعدني انك تحميني زي ما قولت ليا يا رزق.
رزق: اكيد يا حبيبتي اكيد.

-في مكان تاني...
في المستشفي.
عدي وقت و كان الوقت في حدود الساعة خمسة.
سيف(بحدة): بطلي فرك بقي شوية و اتهدي.
ملاك قامت قعدت نص قعدة و رجعت شعرها ل ورا...
ملاك: مش مرتاحة.
سيف: معلش حاولي.
ملاك: لا اوف.
ملاك قامت من علي السرير و كانت حاسة بوجع في ايديها و قادرة تتحمله شوية.
سيف: رايحة فين؟!
ملاك: الحمام.
سيف قام و لسة هيقرب علي ملاك ملاك رجعت بسرعة لورا.
ملاك: عايز ايه؟!
سيف: هساعدك.

ملاك: لا شكرا مش عايزة مساعدة...
ملاك مشيت و سندت علي الحيطة و دخلت الحمام و بعد دقيقتين خرجت.
ملاك: ممكن اخرج اشم هواء.
سيف: لا. و يلا ارجعي نامي.
ملاك: اوف مش عايزة انام مش عايزة انام.
سيف: هتنامي غصب يلا.
ملاك: انت رزل اوي و انا مش عايزة انام و مش هنام، هه بس كدة.
سيف قرب من ملاك و شالها بين ايديه و حطها علي السرير و نام جمبه و شدها لحضنه.
ملاك(بحدة): وسع بعيد عني كدة، انت مجنون.

سيف: اهدي كدة و نامي بقي...
ملاك(بحدة): مش عايزة انام ابعد.
سيف ضغط علي جسمها اكتر و ملاك حست بوجع شديد.
عدي فترة بسيطة جدا و سيف استغرب من هدوء ملاك بص عليها لقاها بتعيط اوي.
سيف(بخضة): انتي كويسة؟!
ملاك(بعياط): اه.
سيف(بقلق): اومال مالك بتعيطي ليه؟!
ملاك(بعياط): مفيش.
سيف(بنفاذ صبر): ملاك مالك في ايه؟!
ملاك(بعياط): كتفي بيوجعني.
سيف: طيب معلش اهدي.
ملاك(بعياط): انت السبب، انت وحش.

سيف: طيب متشكر ينفع تنامي بقي.
سيف رجع رأسه بتعب و قعد يغمض و يفتح عينه لغاية ما نام و ملاك رفعت رأسها لقته نام...
ملاك ارتعشت و كانت سقعانة حاوطت خصر سيف بأيديها و نامت هي كمان...

-في الصباح الباكر...
في القصر.
مني: صباح الفل يا روحي، اخبارك؟!
تاج: الحمد لله.
مني: اقعدي يلا الفطار هيتحط اهو.
تاج: طيب بس بسرعة ورايا جامعة.
مالك: فين الفطار؟!
سهي: اهدي يا مالك، لحظة و الفطار هيتحط.
جودي(بعياط): طنط ملاك.
مني: مالك بس يا جودي؟!
جودي(بعياط): عايزة اشوف طنط ملاك.
مالك: هنروح ليهم او هما هيجوا اهدي.
نور: صباح الخير.
سهي: صباح النور...
تاج(بسخرية): فين عريس الغفلة؟!

مني(بحدة): تاج ده مهما كان ابوكي.
رزق: سيبيها يا امي. انا مقدر موقفها.
رزق: يلا نأكل.
مني: رايح تقعد فين؟!
رزق: هقعد هنا.
مني: ده كرسي سيف محدش بيقعد عليه غيره.
رزق: طيب.
و الكل قعد و بدأ يأكل، و نور بدأت تقرب من سهي.
تاج: راحة الجامعة.
رزق: خلي بالك من نفسك.
تاج(بسخرية): خلي بالك من عروستك انت و فكك مني.
عفاف: الباص وصل يا مالك بيه.
مالك: طيب، جودي متزعليش.
جودي: حاضر.
مالك خد شنطته و راح المدرسة بتاعته.

سهي: تعالي يا نور معايا نشوف هنعمل ايه علي الغداء.
نور: طيب.
رزق: امي.
مني(بحدة): و لا كلمة يلا علي شغلك.
رزق: حاضر يا امي.

-في مكان تاني...
في المستشفي.
باب اوضة ملاك بيخبط.
سيف بيفتح عيونه بيبص علي ملاك ميلقهاش يقوم بسرعة من علي السرير و يروح يفتح الباب.
ممرضة(بتوتر): في ميعاد حقنة لازم المريضة تأخدها.
سيف: استني دقيقة بره.
سيف قفل الباب و دخل الحمام.
ملاك(بصريخ): يا حيواااااان.
سيف خرج بسرعة و قفل الباب و بعدها ملاك فتحت الباب بغضب.
ملاك: انت ازاي تدخل عليا بالشكل ده.
سيف: افتكرتك خرجتي.

ملاك: هخرج ازاي و جنابك قافل الباب.
ملاك: اول و اخر مرة تعمل كدة. فاهم؟!
سيف مسك ايد ملاك و قعدها علي السرير و راح فتح الباب.
سيف: خشي.
ممرضة: حاضر.
الممرضة دخلت و كانت لسة بتقرب علي ملاك ملاك صرخت.
ملاك(بصريخ): خليها تبعد عني بخاف من الحقن لا.
سيف: طيب يا طفلة انجزي بقي.
ملاك: طب طب ودوني بينج.
سيف(بنفاذ صبر): هي مش نقصاكي علي الصبح يا ملاك.
ملاك(بصريخ): لا مش هأخدها هتوجعني.
سيف: اخرجي بره...
ممرضة: بس.

سيف: بره.
سيف خد من الممرضة الحقنة و الممرضة خرجت، ملاك بصت ل سيف بابتسامة و رجعت رأسها ل ورا و غمضت عينيها.
ملاك(بوجع): آه...
سيف: متستعبطيش خلصت.
سيف رمي الحقنة في الزبالة و ملاك بصتله بصدمة...
ملاك: ايدك خفيفة اوي.
سيف: متشكر.
سيف ساب ملاك و خرج و بعدها دخل تاني.
سيف: قومي البسي.
ملاك: مش هعرف لوحدي.
سيف: اتصرفي.
ملاك: رزل و حقير.
ملاك قامت شدت الهدوم من سيف و دخلت الحمام.

ملاك لبست بنطلون اسود و تي شيرت ب ¾ كم باللون البترولي قصير لغاية الخصر و كوتشي ابيض عالي نوعا ما و سيبت شعرها.
ملاك قعدت فترة كبيرة علي ما تلبس. و خرجت.
سيف: عرفتي اهو.
ملاك: واد انت متتكلمش معايا مش طيقاك.
سيف(بغمزة): علشان كدة نمتي في حضني.
ملاك وطت رأسها في الارض باحراج.
ملاك(باحراج): عايزة اشوف سيدرا...
سيف: بعدين.
لبسوا زي ساند يسند دراع ملاك و سيف مسك ايديها السليمة و مشي...

ملاك: هنروح فين؟!
سيف: هيكون فين يعني بيتنا.
ملاك: رد زي بقيت الخلق.
سيف: اللي هو ازاي؟!
ملاك: مش كفاية اني مش هعرف اشتغل بسببك.
سيف(بجمود): اركبي.
ملاك ركبت العربية و جمبها سيف و السواق و عمر قدام.
عمر: حمدلله بالسلامة يا ملاك.
ملاك: الله يسلمك.
ملاك فتحت الشباك بس سيف قفله. فتحته تاني سف قفله.
ملاك(بغيظ): ايه بقي؟!
سيف: التكييف شغال.
ملاك: اوف انا بحب الشباك.
سيف(بحدة): اسمعي الكلام.

ملاك(بعصبية): انت شخص مستفز و حقير و حيوان.
سيف ضرب ملاك قلم علي وشها بغضب لانه مبيحبش حد يتطاول عليه و خصوصا قدام حد.
سيف(بغضب): المرة الجاية معرفش ممكن اعمل فيكي ايه.
ملاك بصت للشباك و مسكت دموعها بالعافية و لبست قناع البرود و اللامبالاة.
و بعد فترة وصلوا القصر ملاك فتحت الباب ونزلت دخلت علي القصر علطول.
عمر: مكنش يصح اللي انت عملته ده. و متنساش كمان ان.

سيف(بغضب): الغلط عندك يا عمر. و علفكرة دي مراتي و انت ملكش حق تتكلم فاهم.
عمر(بعصبية): براحتك يا عم في ايه، فاكر الدنيا كلها تحت ايدك لا فوق فوق بص تحت رجلك.
عمر(بعصبية): الغلبانة اللي جوا دي ملهاش ذنب في اللي انت فيه متطلعش كل غضبك فيها هي.
عمر زق سيف كذا مرة.
عمر(بعصبية): فوق فوق ل نفسك اخرج من اللي انت فيه.
عمر ركب عربيته و ساقها بسرعة و مشي، سيف بص علي القصر و دخله بخطوات بطئية.

جودي(بفرحة): ملااااااااااااااااااااك.
جودي جريت ل ملاك و ملاك نزلت لمستواها حضنتها.
ملاك: عاملة ايه؟!
جودي: كويسة. و عملت الواجب بتاعي و كلت و غسلت ايدي و دعيت ل ربنا انك ترجعي.
ملاك: يا قلبي تسلمي. تعالي نخش جوا.
جودي: طيب.
ملاك مسكت ايد جودي و جودي جريت علي جوا و ملاك وراها.
ملاك: براحة يا جودي...
مني(بفرحة): ملاك حمد لله بالسلامة.
مني حضنت ملاك و باستها، سهي جت و حضنت ملاك.
ملاك: هو يوم واحد يا جماعة.

نور: نورتي بيتك.
ملاك: شكرا.
سيف: مساء الخير.
ملاك: عن اذنكوا.
ملاك طلعت اوضتها و قفلت الباب بالمفتاح و حط ايديها علي خدها بوجع و قعدت تعيط بصمت لغاية ما نامت مكانها...
تحت.
مني: مالها ملاك يا سيف؟!
سيف: هتلاقيها تعبانة.
مني: طيب هنعمل الغداء و تنزل تاكل انت و هي.
سيف: طيب.
سيف طلع اوضته غير هدومه و خد دوش و خرج راح لمكتبه اللي في القصر قعد يشتغل شوية.
جودي: بابي الاكل جاهز.

سيف مد ايده ل جودي و جودي جريت عليه و قعدت علي رجله و سيف حضنها و باس رأسها.
سيف: حبيبة بابي عاملة ايه.
جودي: كويسة اوي يا بابا. و خصوصا لما شوفت طنط ملاك.
جودي: هي ليه طنط ملاك مش ماما؟!
سيف بص ل جودي بترقب و خبي وشها فيه و ملس علي شعرها.
سيف: النصيب.
سيف: يلا علشان منتأخرش عليهم.
سيف شال جودي و راح للسفرة لقي الكل قاعد ما عدا ملاك و مالك.
سيف: فين الباقي؟!
مالك: انا اهو، خبطت علي ملاك مفتحتش.

سيف نزل جودي علي الارض و جري ناحية اوضة ملاك قعد يخبط علي الباب...
سيف: ملاك ملاك افتحي. طب سمعاني.
-سيف رجع كذا ل خطوة لورا و بعدها كسر الباب برجله لقي ملاك علي الارض و وشها احمر اوي سيف قرب منها لقي نفسها سخن اوي و بتتنفس بصعوبة.
سيف: ملاك ردي عليا، طب فتحي عينك.
سيف جاب ماية و حطها علي وش ملاك. ملاك بدأت تفتح عينيها بتقل شديد و سيف لقاها فجأة بتعيط و هي ماسكة في سيف اوي...

سيف: خلاص اهدي، محصلش حاجة.
ملاك لا رد...
سيف: اهدي اهدي انا جمبك...
ملاك(بعياط): عايزة جدو، انت وحش.
سيف بصلها و بعدها خدها في حضنه و مسكها جامد.
سيف: اهدي خلاص محصلش حاجة ل ده كله، و كمان انتي اللي عصبتيني.
ملاك(بعياط): لا انت وحش.
سيف: لا مش وحش انسي اني ضربتك.
ملاك(بعياط): عااااااااا بتفكرني ليه...
سيف: الصبر يا رب، بت قومي يلا الغداء تحت...
ملاك: هتستنوني؟!
سيف: اه يلا الكل مستنيكي تحت...
ملاك: طيب.

ملاك قامت و دخلت الحمام غسلت وشها و خرجت سيف مسك ايديها و نزلوا ل تحت...
مني: حمد لله بالسلامة يا حبيبتي.
ملاك: الله يسلمك يا طنط.
عفاف: سيف بيه محمد بيه و خالد بيه بره عايزين يقابلوا ملاك هانم...
سيف: دخليهم...
ملاك(بفرحة): جدو.
ملاك جريت علي محمد و حضنته و باست ايده.
محمد: عاملة ايه؟!
ملاك: الحمد لله يا حبيبي.
سيف: اتفضل يا محمد بيه اتفضلوا نورتوا البيت.
خالد(بغضب مكتوم): الملف اللي كنتي طالباه مني.

ملاك: سيف خلاص بقي انا كويسة.
الكل بصوا ليها و هي بصت في الارض باحراج.
محمد: مش يلا نأكل و لا ايه انا جعان اوي.
محمد: خلاص اطمنا عليها يا خالد بقي فكك.
خالد: طيب.
سيف: يلا يلا.
الكل قعد علي السفرة و بدأوا يأكلوا.
جودي: ملف ايه ده يا طنط ملاك؟!
ملاك: ده الملف بتاعك يا روحي هتروحي المدرسة من بكرة ان شاء الله.
جودي(بصريخ و فرحة): هيييييييييييييييه.
جودي جريت علي ملاك و قعدت تبوس فيها و تحضنها.

ملاك: يا روحي بس برضو بابا هو اللي وافق انك تروحي.
جودي: انا بحبكوا اوي اوي اوي.
سيف: و احنا كمان يا روحي.
سهي: مبروك يا جودي.
ملاك(بهمس): لا كدة بتكسف ايه النظرات دي يا محمد عيب كدة انا ست متجوزة.
محمد(بضحك): يخرب بيت جنانك.
خالد: يا تري جنابك ناوية تشتغلي و لا تقعدي؟!
ملاك: ايه يا ابني مالك مش طايقني ليه ده انا كرهت نفسي بسببك.
محمد: معلش يا ملاك انتي عارفة خالد بيحبك و بيعتبرك اخته.

ملاك: علشان كدة مستحملاه.
مني: حضرتك مش بتأكل يا محمد بيه اتفضل.
محمد: تسلمي يا مدام مني.
رزق: كلي يا حبيبتي...
نور: تسلم.
تاج(بقرف): ما تاكلها في بوقها احسن.
سيف(بحدة): تاج...
حارس(بخوف): سيف بيه سيف بيه.
سيف(بغضب): ايه انت كمان؟!
حارس(بخوف): شمس اتصاب.
سيف فتح عينيه علي آخرهم و خرج علي بره بسرعة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة