قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية القناص والفهد الجزء الثاني للكاتبة شيماء أشرف الفصل السابع عشر

رواية القناص والفهد الجزء الثاني للكاتبة شيماء أشرف الفصل السابع عشر

رواية القناص والفهد الجزء الثاني للكاتبة شيماء أشرف الفصل السابع عشر

في الأوضة التي بها ريما و كان الجميع حواليها بصدمه من أللي قالته، و كان الذي اخذها اكثر هو رعد الذي لا يصدق انها لا تتذكره...
فقال رعد و الدموع هبطت من عينيه: ريما حبيبتي انا رعد، رعد جوزك حبيبك، ريما، و كان لسه هيتكلم تاني لكن تفاجئ بريما و هي تشده ناحيته و تحتضنه و تقول...
ريما بضحك: هههههههههه، هههههههههه، شكلك كان مسخره، ههههههههه...
رعد و مازال في صدمته: يعني انتي منستنيش يا ريما.

ريما و هي تخرج من حضنه و تمسك وجهه بيديها: عمري ما انساك أبدا يا روحي، انا كنت بهزر معاك بس، و هنا قام رعد بمقاطعتها لها بقبلة يبث فيها اشتياقه لها، و لكن افاق على حمحمة من العيلة، فأبتعد عنها و قال...
رعد: هو انتوا لسه هنا ليه...
ادم: ولد احترم نفسك، و كمان مش قادر تصبر لما هي تخف...

رعد: مراتي و انا حر فيها، صح يا ريمت قلبي، اما عن ريما فهي استخبت داخل احضانه من الكسوف و لكن بعدت عنه بعد ان سمعت صوت امها و هي تقول...
نورين ببكاء: حبيبتي انتي كويسه حاسه بحاجه يا عمري، انا كنت بموت عليكي يا بنتي...
محمد و هو يقبل جبينها: انتي كويسه يا بنتي، كنا خايفين عليكي اوي...

ريما محاوله تهدأت امها: يا ماما اهدي انا اهو كويسه متقلقيش خلاص بقى متعيطيش، اهدي بقى. اااااااه. و عندما صرخت ريما جري عليها رعد و قال...
رعد بقلق: ريما حبيبتي في ايه، رزان تعالي شوفيها، اقتربت رزان بسرعه من ريما و بدأت بالكشف على الجرح و لقته بدأ ينزف، فبدأت بتعقيمه ليها، و قالت و هي بتعقمه ليها...

رزان بحدة: ريما، بطلي تعملي مجهود عشان جرحك لسه جديد، لأن بسبب هزارك ده جرحك نزف و ده غلط علشانك سامعه.
ريما ببعض الألم: حاضر بس خلصي بقى يا بت عاوزه اتكلم معاكم...
رعد بخوف عليها: يا حبيبتي ارتاحي و اتكلمي بهدوء عشان جرحك زي ما رزان قالت ليكي ممكن يتفتح تاني، و في الوقت ده دخل كريم و زياد و يارا و حنين...
كريم بعتاب: بقى كده ينفع.

زياد: كده يحصل معاكم كل ده و محدش يقولنا، و في الأخر نعرف من خالد الحارس رئيس الحرس ايه هو احنا مش من العيلة.
جواد و هو يحتضنه: ياعم سلم الأول، دا انت عريس جديد حتى...
كريم: ليه يا بابا مقولتش لينا اللي حصل مش دول ولاد اعمامنا بردو و اللي اتخطفت دي عمتنا و بنت عمتنا.
رؤوف: والله يا ولاد أللي حصل جه بسرعه و محدش كان مركز خالص، معلش يا ابني...

ريما: خلاص بقى يا كيمو انت و زيزو، انا كويس اهو و زي القردة كمان...
رعد بضحك من قلبه بعد رجوع روحه له: هههههههههههههه، هههههههههههههه، بس يا عم انتوا لحقتوا تقضوا شهر العسل في يومين، بس قولي سبع و لا ضبع...
كريم و زياد بضحك: ههههههههه، سبع طبعا. هههههههه. و كل هذا يحدث وسط خجل يارا و حنين فقالت تمارا.

تمارا: دلوقتي يا ريما قولي لأبوكي و امك يروحوا لأنهم تعبوا من امبارح و كمان اول ما النهار طلع جم على طول...
ريما بعتاب: ليه كده يا جماعه، انتوا لازم تروحوا و ترتاحوا، انتوا اكيد تعبانين و خلاص انا كويسه اهو...
نورين: ازاي يا بنتي امشي، لا انا لازم افضل معاكي...
ريما: لا يا ماما انتي هتروحي، و انتوا كمان هتروحوا و تبقى تجولي بعدين، و انت يا رعد.

رعد مقاطعها: انسي ان انا امشي و اسيبك، انا هفضل معاكي هنا لحاد ما تخرجي من المستشفى دي...
تمارا بتذكر: اااه صحيح هو أيه أللي حصل لنادر و شادي بعد ما مشينا...
ريان: طبعا الحكومه جت عشان تقبض عليهم بس في الوقت ده. لقو الأتنين مقتولين قصاد بعض و كل واحد فيهم كان ماسك مسدس...
اسيل: اللهم اضرب الظالمين بالظالمين و اخرجنا منهم سالمين غانمين يا رب العالمين.
الكل: امين...

رزان: طب بمناسبة التجمع ده في خبر هيفرحكم اوي و بذات رعد و ريما...
الجميع: قولي...
رزان: امبارح و احنا بنعمل العملية لريما اكتشفنا ان ريما حامل في اول شهر لسه...
رعد بفرحه: انتي بتتكلمي بجد يا رزان يعني انا هبقى اب...

ريما بدموع و هي بتمسك ببطنها: بجد بعني انا هبقى ماما، و هيكون ليا ابن، الجميع فرح جدا بالخبر ده و بدأو يهنئوهم هما الأثنين بالمولود القادم، و بعد مدة من الوقت ذهبوا الجميع و بقوا الشباب فقط...
ايهم بمزاح: ايوه يا عم محدش قدك هتبقى اب و مراتك جمبك، لعبه معاك...
رعد بغيظ: و انا اقول انا بشرق كتير ليه اتاريه بسبب قرك عليا، و حدفه بالمخدة و اكمل. : روح ابو شكلك.

ايهم بضحك: ههههههههههه، دا انت هتموت من غيظك مني. ثم أمسك بخصر جوري و قربها منه و اكمل. : و كمان يا عم انا معايا جوري حبيبتي و ان شاء الله هي هتجبلي اطفال كتير ألعب بيهم...
جوري بغيظ: ليه حد قالك انك متجوز ارنبه...
جواد: احلى ارنبة دي ولا ايه، و كمان انا بقى هخليهم كلهم بنات...
رزان بسخريه: ايوه اصله بمزاجك هو، و كمان انا عاوزة ولد.
جواد بغيرة: ايوه عشان يفضل يبوسك و يفضل لازق فيكي صح...

رزان بضحك: ههههههههههه، هههههههه، فاكر أللي كنت بتعمله في عمي ريان زمان...
تمارا بضحك: ههههههههههه، هي دي حاجات تتنسي، كان مش مدي فرصه لبابا انه يبوس ماما اصلا، ولكن تمارا سكتت و قلب وشها إلى الأحمر القاتم بسبب فهد، فقالت.

تمارا بهمس لم يسمعه سوى فهد: عيب كده مينفعش يا فهد حرام عليك عيب هتفضحنا، و لم يسمع لها فهد لأنه كان يحرك يديه على ظهرها بهدوء و أيضا انزل السوستة بتاعت الفستان و بدأ يمشي يديه على ظهرها الناعم بهدوء و مشاكسة بدون ان يلاحظ احد او يراه، فقال لها في اذنها.
فهد بخبث: ده عقابك على غلطك أللي عملتيه و انتي كان لازم تتعاقبي.
تمارا بستغراب: و هو انا عملت ايه عشان اتعاقب...

فهد بغيرة: اولا امبارح مسكتي ايد رعد، ثانيا حضنتي ابوكي، ثالثا قعدتي تضحكي مع ده و ده و ده، رابعا عماله تحبي في ابوكي، كل ده و مش لازم تتعاقبي ولا لا...
تمارا بدلع: و تهون عليك حبيبتك تمارا تتعاقب يا فهودي، و هنا تكلم فهد و هو يقفل سوستت فستانها و غمز لها و قال.
فهد: لا متهونيش عليا اعاقبك قدام الناس، تمارا كانت فاكرة ان فهد مش هيعمل حاجه بس اتصدمت لما لقته شايلها...

تمارا بشهقة: فهد انت بتعمل ايه...
فهد بوقاحه و هو ينظر داخل فستانها: هعاقبك بس لوحدنا.
تمارا بخجل: انت قليل الأدب...
فهد: طب انا هفرجك انا قليل الأدب ازاي، بس لما نروح...
جواد بغيرة: ايه يا عم نزل اختي.
فهد ببرود: مراتي و محدش ليه عندي حاجه، و كمان انا عاوزها في موضوع مهم عشان العيال...
ايهم بغمزة: ايوه يا عم لعبة معاك انت كمان.
فهد ببرود: طب خف بدل ما اخد منك مراتك و مخلكش تشوفها غير على مزاكي...

ايهم و هو يحتضن جوري: لا يا عم خد مراتك و امشي، لكن سيب جورتي...
فهد: طب يلا بقى سلام، و خرج فهد و هو يحمل تمارا و هي كانت تخبئ رأسها في رقبته...
ريما و هي تكلم زياد و كريم: و انتوا يلا امشوا عشان انتوا لسه عرسان جداد، و مش هسمح بكلام يلا قوموا انتوا الأربعه و امشوا من هنا...
كريم: ماشي يا ريمو، و مبروك عليكي النونو الصغير.

زياد بمزاح: مبروك عليكم والله و هيجي ليكم مجنون صغير منكم، و اخذ كلا من كريم و زياد يارا و حنين و خرجوا...

ايهم و هو يحتضن جوري: و احنا كمان يا شباب هنمشي عاوزين حاجه، و مشيوا هما أيضا.
جواد: و احنا كمان هنمشي، عاوزين حاجه.
رعد و ريما: مع السلامه، و بعد خروج الجميع، قالت ريما...

ريما بنعاس: رعد، انا عاوزة انام.
رعد بحب: طب نامي يا حبيبتي و انا هقعد جمبك هنا...
ريما: لا انا عاوزه انام في حضنك، يلا تعالى نام جمبي و كمان انا عاوزه اشم ريحتك، رعد بضحك و هو ينام جمبيها و يأخذها باحضنه...

رعد: هههههههههههههه، شكل كده هرمونات الحمل دي هتيجي في صالحي...
ريما بتزمر: بس بقى انا عاوزه انام...

رعد و هو بقبل جبينها: نامي ياللي معذبة قلبي. و ناموا الأثنين مع بعض، و الباقي كانوا عايشين حياتهم في عشق و حب، و لغة لا يفهمها غير العاشقين، لغة لا يعرفها غير من يعشق و بس، عشق تحمل الكثير و الكثير، و مع هذا تمسكوا ببعض، دموع اظرفها العشاق على حبيباتهم، و وجع جربه العشاق، هذا هو الحب، هذا هو جنون العشق...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة