قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية القناص والفهد الجزء الثاني للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثامن

رواية القناص والفهد الجزء الثاني للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثامن

رواية القناص والفهد الجزء الثاني للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثامن

وصلنا لحاد ما فهد قفل مع كريم و طلع إلى تمارا، و فتح الباب و اتصدم من أللي شافه...

فهد بصدمه: ايه ده، و دخل فهد و هو لا يزال على صدمته و هو انه عندما دخل رأى النور مطفئ و الستائر مغلقه، و كان هناك شموع حمراء في كل حته و كان هناك طريق من الورود، و كان يدخل و يبحث بعينيه عن من سرقت قلبه و دخل و لقى طرابيز و عليها عشاء رومانسي لشخصين، و لكن السؤال الذي يجول في بال فهد هو، اين هي، اين هي، لحاد ما لقى يدين ناعمتين تغطي عينيه، و تقول...
تمارا برقه: يا ترى انا مين...

فهد ببتسامه: انتي أللي سرقتي قلبي و خدتيه من غير استأذان، انتي تمارتي أللي بحس بيها لو كانت فين، انتي أللي قلبي بيدق عشان انتي في حياتي، ثم نزع يديها من عينيه و لف لها و اتصدم من جمالها الخلاب و هذا الثوب التي ترتديه، و كان قميص من اللون الأسود قصير لا يخفي شيئ، و كانت تلم شعرها على جانب واحد و بعض من الميك اب الهادئ على وجهاها و كانت فاتنه كانت مثل الحوريه، كانت تمارا و هي تقترب منه و تلف يديها حول رقبته و تقول بدلال و تلعب بأزرار قميصه، و قالت...

تمارا بدلع: بجد يا فهدي انا روحك و عقلك و قلبك...
فهد كان كالمغيب و أيضا لعبها في ازرار قميصه اشعل رغبته و حبه بها، فقال.
فهد بتمالك نفسه: تمارا ابعدي عني عشان لو انتي فضلتي كده انا مش هقدر اتحكم بنفسي، ابعدي.

تمارا بدلال: و هو انا قلتلك تبعد عني، و قربت منه و قبلت رقبته و هذا اشعل رغبته بها اكثر، و اكملت. : و انا بقى مش هبعد و عاوزاك تتهور، يا فهودي، و هنا فهد لم يتحمل و حملها على يده و ذهب بناحيه السرير و انزلها عليه و اصبح يعتليها، و قال.

فهد و هو ينظر لعينيها: تمارا حبيبتي انا مش هسيبك يا روحي، من النهاردة هتكوني بتاعتي و للأبد...
تمارا و هي تعطيه قبله: و انا موافقه، موافقة اني اكون بتاعتك و ليك لوحدك يا فهدي، و هنا فهد اسكتها بقبله راغبه بها و دخلوا بعالمهم الخاص الذي ليس به سواهم هم...

و تسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح...

نأتي في اليوم الثاني، و نذهب إلى شركة كريم و زياد، و تحديدا في مكتب كريم، فكان يجلس كريم و زياد يتناقشون في الشغل...
كريم: انا كده وضحتلك هتعمل ايه لما تروح الشركة بتاعت جوري، انا عاوزك تراجع الصفقه و الميزانيه بتاعتها، ثم غمز ليه و اكمل. : و تبقى تطلب من حنين تساعدك فيها...
زياد بضحك: ههههههههه، احبك و انت فاهمني يا كيمو، بس صحيح هتعمل فرحك امتى انت و يارا.

كريم: هيتعمل بعد رجوع الشباب من شهر عسلهم بأسبوع و انا قلت لبابا و هو وافق...
زياد: يعني بعد اسبوعين من النهارده، اوكى اما امشي بقى و اعدي على حنين اخدها في طريقي بالمره...
كريم: اوكى، هتلاقيها قاعدة مع يارا في المكتب و تبقى تناديلي يارا عشان اعرف جدول النهاردة، اومئ له زياد و خرج و ذهب اتجاه مكتب يارا و كانت حنين بتضحك معها، و هو سرح في ضحكتها و كان يقول.

زياد لنفسه: اد ايه بتبقى جميله لما بتضحك، يااااه يا حنين انا اتأكدت اني مش هينفع يعدي يوم من غير ما اشوف ضحكتك دي، و لكن فاق من تفكيره على صوت يارا و هي تقول.
يارا: زياد اذيك ايه الأخبارك، كنت عاوز حاجه.
زياد: انا كويس الحمدلله بخير، كريم كان عاوزك توريله جدوله بتاع النهاردة، و انا هاخد حنين عشان هتراجعلي الميزانيه بتاعت الصفقه الجديده بتاعت جوري، يلا يا حنين...

قامت حنين و ودعت اختها و ذهبت مع زياد للشركه الأخرى، اما يارا فذهبت إلى كريم و دخلت له و هي تقول.
يارا بعمليه: استاذ كريم حضرتك طلبتني...
كريم بجديه مصطنعه: تعالي يا يارا عشان عاوز اعرف جدولي بتاع النهارده...
يارا: حضرتك يا فندم عند اجتماع مع مجلس الإدارة لبعض الشركات، بعد كده عندك ميعاد غداء مع الوفد الفرنسي، بعدها هتروح تشوف البناء أللي بيتبني لشركه استاذ فهد...

كريم: طب تمام يا يارا، بس في ورق لصفقه الدمنهوري مش لاقيه...
يارا بستغراب: ازاي يا فندم انا حطاه بأيدي في درج بتاع حضرتك...
كريم بمكر: ملقتهوش تعالي حتى شوفي. و راحت يارا عشان تشوف ورق الصفقه. و في الوقت ده استغله كريم و قام شددها عليه وراح بايس خدها.
يارا بخجل: كريم، عيب كده، احنا لسه متجوزناش...
كريم بحب: ماهو انا كنت بندهلك عشان اقولك ان انا و انتي فرحنا بعد اسبوعين عشان كده عاوزك تستعدي...

يارا بفرحه: بجد يا كريم انت متعرفش انا فرحانه اد ايه
و كمان انا مبسوطه اوي ان البنات هتكون جت في اليوم ده.
كريم بحب: ماهو عشان انا عارف ان حبيبتي هتكون مبسوطه قولت لفهد انه لازم يكون موجود...
يارا بفرحه: انا بحبك اوي يا كريم...
كريم: و انا بموت فيكي يا روح كريم...
يارا: طب يلا عشان معادك هيبدأ بعد نص ساعه...
كريم بضحك: ههههههههه، ماشي يا مغلباني...

نيجي بقى في شركة جوري، و كان زياد و حنين بيراجعو ميزانيه لصفقه معينه في اوضه الأجتماعات و قضوا بها اكتر من اربع ساعات، و كان باين عليهم الأرهاق و بعد ما خلصوا الميزانيه قال زياد...
زياد بتعب واضح عليه: كده كفايه النهاردة. و من بكره هنبدأ في المشروع ده...
حنين بقلق: اوكى، ثم حطت ايديها على كتفه و اكملت. : زياد انت كويس...
زياد بأرهاق: انا كويس متقلقيش انا بس جالي شوية صداع و هيروحوا دلوقتي...

حنين بقلق و هي تقوم: طب استنى انا معايا مسكن هجبهولك تاخد منه و هجبلك كوباية عصير و اجي. و قامت حنين و خرجت بسرعه. و بعد خروج نظر زياد لأثرها و هو يبتسم و يقول.
زياد ببتسامه: طب والله بنت المجنونه دي بتحبني بس بتكابر بس هتروح هي مني فين، انا وراها و الزمن طويل و مبقاش انا زياد رؤوف لو مخلتهاش تحبني و اتجوزها، و بعد عدت دقايق رجعت حنين إلى زياد و ادتله المسكن و خلته يشرب العصير كله و قالت بعدها...

حنين بقلق عليه: انت كويس دلوقتي، حاسس بألم تاني...
زياد و هو بيبوس ايديها الأتنين: لا طلما ايديكي انتي لمستني يبقى انا خفيت على طول. ربنا ميحرمنيش منك أبدا...
حنين بخجل: شكرا لكلامك ليا بس انا معملتش حاجه لكل ده، انا بس شوفتك تعبان خوفت عليك، و اكيد انا لو تعبت انت هتساعدني صح و لا غلط.
زياد بلهفه: بعد الشر عليكي و ان شاء الله مش هيحصلك حاجه، و طبعا انا اول واحد هيكون معاكي في صحتك و في مرضك...

حنين: زياد لو سمحت سيب ايدي عشان لازم امشي، و ساب زياد ايديها و اكملت، : عن اذنك حضرتك و خرجت حنين بعدعا بجمود فقال زياد.
زياد بحيرة: هو انا ليه ساعات بحسن انها بتحبني و ساعات بحس بالعكس انا مبقتش فاهم حاجه بس انا لازم احط حد للموضوع ده و اعرف هي بتتهرب مني ليه...
حنين من خلف الباب و الدموع في عينيها: انا اسفه يا زياد انا عارفه انك بتحبني بس غصب عني، و ذهبت.

نيجي بقى في الغردقه و تحديدا في اوضة فهد و تمارا، و كان فهد من استيقظ قبل تمارا و كان يتأملها لحاد ما هي استيقظت فقال لها.
فهد: صباح الخير على تمارتي القويه...
تمارا بخجل: صباح النور يا فهد...
فهد: أخيرا بقيتي مدام فهد اسر يا تمارتي، بس انا مش قادر اشبع منك أبدا يا تمارتي.
تمارا بدلع: بس بقى يا فهدي عيب كده...
فهد بتنهيدة: طب استعنى على الشقى بالله، و قام شايلها...

تمارا بشهقه: انت بتعمل ايه نزلني.
فهد بغمزة: ايه يا تمارتي في ايه، احنا هناخد شاور سوا بس، و بأدبي كمان، هههههههههه، و راح داخل بيها الحمام.

عند ايهم و جوري و طبعا كان ايهم محضر هدية لجوري فعندما دخلت جوري لكي تستحم خرج هو خارج الأوضه و ذهب، و بعد مدة خرجت جوري و ملقتش ايهم.
جوري: ايهم، ايهم، انت فين، و جت تبص عليه، لقت حاجه لفتت نظرها و كان فستان أقل ما يقال عليه جميل، و كان بالون الأسود و به من فوقه ورود بالون الذهبي...
فستان جوري.

و لقت معاه رساله من حبيبها ايهم تقول...
يا احلى وردة جوري في حياتي احب رحيقك يا من اعشقها اتمنى ان ترتدي هذا الفستان و تأتي لي، انني انتظرك، حبيبك ايهم...

كانت جوري فرحانه اوي راحت اخدت الفستان بسرعه و راحت تلبسه، و لمت شعرها كله على جنب، و بعض من الميك اب الخفيف و نزلت، و عندما خرجت لقت سيارة جميله تقف و السائق تبعها يفتح لها الباب و عندما اقتربت اعطاها السائق رساله، ففتحتها و كانت محتوى الرساله ينص...
يا وردتي الجوري تسمح اميرة الورود بركوب السيارة و تأتي لأميراها فهو ينتظرها،.

و بالفعل ركبت جوري السيارة و انطلق السائق، و بعد مدة توقف السائق امام الشاطئ و انزلها، و هي لقت يخت مزين بطريقه رائعه و كان مكتوب عليه، اسير اميرة الورود فدخلت هذا اليخت و كان مزين بطريقه رائعه مثل الزهور الحمراء و الشموع ذات الروائح الجميله، و لكن عندما تعمقت داخل اليخت لقت طرابيزة بها اكثر من 100شكولاته عليها فراحت جريت عليهم و مسكت واحدة منهم و افتكرتها لأن من طفولتها كان دايما يجيب ليها الشكولاته دي و كانت نفس النوع كانت فرحانه اوي. لحاد ما جه من تعشقه و احتضنها من ظهرها و قبل رقبتها، و قال...

ايهم: كنت متأكد انك هتكوني اجمل من اي حد و انتي بالفستان ده لأني لما شوفته ملقتش حد احسن منك فيه يا وردتي، و بعد نهاية كلامه جوري لفت ليه و حضنته جامد، و قالت...
جوري: انا بحبك، بحبك، بحبك اوي يا ايهم حياتي و روحي...
ايهم و هو يحملها: و انا بعشقك يا وردتي...
جوري: ايهم، انت بتعمل ايه نزلني...
ايهم بغمزة: في ايه يا حبيبتي احنا هنرقص بس.
جوري بغيظ: طب و هي فين المزيكا دي بقى أللي هنرقص عليها...

ايهم: حالا وردتي تؤمر و انا انفذ...
جوري: بس انا أللي هختار الأغنيه...
ايهم: ماشي ياستي اختاري انتي بس انا مش هنزلك من على ايدي، و فعلا اختارت جوري الأغنيه و كانت كأنها هي أللي بتغنيهاله، و كانت اغنيه رومانسيه، و كانت لنجوى كرم و اسمها (حبيبي مين)...
. كل عم يسألني عنك بادون يعرف انت مين. يالي اخد قلبي و عقلي و خلاااه من العاشقين...

كل عم يسألني عنك بادون يعرف انت مين يالي اخد قلبي و عقلي و خلاااه من العاشقين، عم بيسمولي الأسامي و انت من بين الأسامي و انا عم خااابي غرااامي و انه هاينن حيراااانييين، حبيبي مين، مين حبيبي. حياتي مييين، مين حياتي...
كل عم يسألني عنك بادون يعرفوا اننننننت مييين...

~~~ ~~ ~~ ~~~ ~~~كانت حوري طوال الأغنية تنظر لأيهم بداخل عينيه و هي كأنها تخبره بما تشعر بها بداخلها و كان ايهم يحملها و يتراقص معها على انغام الأغنية و هو غقط لا يشعر بشيئ غير بهذه الحوري التي بين يديه...

. معقوله حبيييبي يشوفوني بعينيك، داخيلك خبييهم لااااايحسدونييي عليك، چرب ما تطلع فيهم نحنا و معهم سهرانيين، و لا تعاملني بحنييي، دول بيعرفوا مييين، حبيبي مييين، مين حبييبي، حياتي ميين. مين حيااااتي، ميييييين، و بعد ما الأغنية خلصت قالت جوري...
جوري بحب: بعشقك يا ايهمي و محبتش و لا هحب حد غيرك...
ايهم: و انا بموت فيكي يا وردتي، (ونسبهم بقى لوحدهم دول عرسان جداد، ابعدوا يلا)...

و بعد مرور يومين، و كانوا لا يخلوا من حب و عشق الشباب للبنات، نأتي بقى في مكان يملئه الخمر و المخدرات و الأشياء السيئه، كانت مايا تجلس و معاها شبان و كانت تقول...
مايا بشر و هي بتوريهم صورة بنت: انتوا لازم تنفذولي الخطه دي في اقرب وقت.
الشاب: مين دي...
مايا بحقد: دي اسمها تمارا تبقى مرات فهد، أللي انا عاوزة اتجوزه و هي اتجوزته، لا و كمان البيه اتحمق علشانها اوي و ضربني عشان دي...

احد الشبان و اسمه شادي: طب انتي مستعجله اوي كده ليه، هي البت ضايقتك اوي...
مايا بحقد: خدت حاجه تخصني و انا بصراحه مش بحب حد ياخد حاجه بتاعتي، و كمان بقولك فهد ضربني علشانها...
الشاب الأخر و اسمه سيف: طب و ليه يا مايا كل ده هو بيحب مراته و كمان انتي اكبر منه ازاي عاوزاه يتجوزك.
مايا: اسكت انت يا سيف، و لا اقولك اطلع انت منها لأنك قلبك ضعيف...

سيف و هو يقوم و قال بغضب: اعملوا أللي تعملوه بس انا برا ده انا مستحيل اشارك في الجريمه دي، و بعد ما مشي سيف، قالت مايا...
مايا: هااااااا يا شادي هتنفذ ولا اجيب حد تاني غيرك.
شادي و هو يمسك صورة تمارا بخبث، فقال.
شادي بشهوة: ازاي دا انا بنفسي أللي هخطفها و مقولكيش بقى هعمل ايه...

مايا ببتسامة خبيثة: تعجبني كده، بس عاوزاك تنهي الموضوع بسرعه قبل ما فهد يعرف حاجه، ثم اكملت لنفسها. : مش مايا أللي تخسر قدام بنت زي دي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة