قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية القناص والفهد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثاني

رواية القناص والفهد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثاني

رواية القناص والفهد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثاني

واقفنا لحاد ما طلب اللواء انوا يعرف الخطه...
اللواء بفضول: ها نجحتم ازاي انكم تمسكوهم.
شخص1: هنقول لحضرتك.
Flash back
شخص1: ها هنعمل ايه يا فهد.
فهد: انا عندي خطه يا نوران.
ادم: ايه هي الخطه دي.
محمد: فعلا ايه هي الخطه ألي هتخلينا نقدر عليهم.
الفهد (اسيل): انتبهوا كده و ركزوا معايا.
نوران بنفاذ صبر: ما تخلصي يا اسيل بقى اوف...
اسيل ببرود: بتقولي حاجه يانوران.
نوران(الذئب): ابدا انا اقدر يا كبير.

اسيل: بصوا بقى هنعمل ايه، على علمي ان رجالة المنوفي و رجالة محمد دول متقسمين نصين نص عند العربيه اللي بتطلع البضاعة والنص التاني جوه في المخزن إلى بيتحط فيه البضاعه وفي كمان كام بودي جارد واقفين مع محمد ومنوفي.
محمد: ايوه يا اسيل احنا عارفين الكلام ده.
ادم: منا بقول يا اسيل ان احنا نستنا الدعم عشان كده.

نوران: استنى يا ادم لما نسمع خطتها، بصت ليهم اسيل و بعدها خلعت شنطة كانت في ضهرها و بعدها طلعت حاجه من شنطة و ورتها ليهم...
اسيل: احنا هنستعمل دول للرجاله ألي في المخزن.
ادم بجهل: ازاي مش فاهم.
محمد: فعلا ايه ده هنستعمل ده، دي لعب للأطفال الثغيرين يا اسيل.
نوران بغموض: اللعب دي اكيد فيها حاجه لأن اسيل اكيد مش طبعا هتحط ليهم لعب اطفال.

اسيل: فعلا اللعب الصغيره دي فيها غاز مخدر جدا، بتخلي الشخص اول ما يشم نقطه بيتخدر على طول...
نوران: يعني انتي قصدك اننا نخدرهم كلهم وبعد كده نمسكهم.
اسيل بغموض: مش كلهم هيتخدروا.
ادم: لا دا انتي تفهمينا الخطه كويس كده.
اسيل ببرود: ماهو لو تسكت هتفهم وهتسيبني افهمك.
محمد و نوران بمزاح: قصف جبها.
ادم بغضب مصطنع: بس يا جزم هو يعني عشان الواحد مبيعرفش يستفزها ولا ينرفزها هيحصل معاه كده.

نوران: يا بني دي محدش بيقدر يستفزها اصلا.
محمد: دي تلاجه خمس نجوم.
اسيل ببرود و حدة: خلصتم خلينا نشوف شغلنا بقى ده مش وقت لهزاركم...
نوران و محمد وادم بخوف مصطنع: اتفضلي يا اسيل فهد.
اسيل: احنا بالمخدر ده هنخدر بس اللي موجودين في المخزن بس.
نوران: طب بالنسبة للي عند العربيه.
محمد: و الرجاله اللي بيحرسوا محمد و منوفي.
ادم: و الرجالين اللي بينقلوا البضاعه من العربيه للمخزن.

اسيل بشرح: زي منا قلت ليكم هنخدر اللي موجودين في المخزن بس، بعدها بصت اسيل لنوران و كملت كلامها و هي بتقول، : نوران عليها الرجالين دول لما يبعدوا عن العربيه بالشحنه لأنهم بيقفوا يستريحوا عند الباب بتاع المخزن من بره.
نوران: فعلا هما بيقفوا برى بعد كده بيشيلوا البضاعه و يدخلوا و دي نقطة ضعف لازم نستغلها.
محمد: طب والرجاله اللي عند العربيه.
ادم: الرجاله دول عددهم قليل جدا نقدر عليهم.

اسيل: دي حقيقه لأن اكتر الرجاله في المخزن لكن كام شخص بس هما اللي عند العربيه.
نوران بفهم: فعلا يبقى دول هنقدر نخلص منهم بسرعه.
اسيل: محمد و ادم هيروحوا ويهتموا بالرجاله اللي عند العربيه.
ادم: موافق.
محمد: موافق، بصت ليهم اسيل و بعدها خرجت اسلحة من شنطتها و ادتها ليهم و هي بتقول...
اسيل: استخدموا المسدسات دي.
ادم بذهول: مسدسات تخدير.
محمد: انتي عاوزانا نخدرهم بس.

اسيل: اه المسدسات دي فيها مادة بتخلي الجسم يتشل لشوية وقت بعد كده الجسم بيرجع تاني لطبيعته.
ادم: انا كده فهمت انتي عاوزانا نضربهم بالمخدر ده وبعد كده نمسكهم.
اسيل: انت كده فهمت.
محمد: ساعتها لما يتخدروا احنا نكتفهم.
اسيل: فعلا بعد كده تستنونا مكانكم وتتحفظوا على الرجاله والبضاعه.
نوران بفهم: و الرجاله اللي انا هضربهم كمان اكتفهم.
اسيل بسخرية: اكيد يا نوران طبعا اومال هتسبيهم يلعبوا مع بعض...

نوران متجاهله سخريتها: حاجه سهله متقلقيش يا كبير.
اسيل: و انا مش قلقانه لأني عارفة قدراتكم و واثقه فيكم.
نوران و محمد و ادم: واحنا قد الثقه دي يا فهد.
اسيل: عارفه.
نوران: واكيد انتي اللي هتخدري رجالة المخزن صح.
اسيل: ايوه.
ادم: طب بنسبة للبودي جارد اللي مع منوفي ومحمد دول هنعمل فيهم ايه.
اسيل: سيب الموضوع ده عليا انا و نوران دلوقتي حد عنده اعتراض على الخطه دي.
نوران: لا انا شيفاها خطه ناجحه.
ادم: لا.

محمد: لا.
اسيل: نوران بعد ما تخلصي من الرجاله هتستانيني في مكان قريب من محمد و منوفي ماشي.
نوران: حاضر يا فهد.
اسيل(الفهد): على بركة الله.
وفعلا راح محمد و ادم للرجالة فتكلم محمد و قال...
محمد بستمتاع: جاهز يا وحش...
ادم بمرح: طبعا يا ابني، حد يقول للعب لاء...

محمد: يبقى استعنى على الشقى بالله، و اتجه محمد و ادم ناحية الرجالة و بالفعل قدروا عليهم اللي عند العربيه و ربطوهم كويس و بعدعا و اتحفظوا على العربيه والمخدرات واستنوا في موقعهم.
اما نوران فاهي استنت اول ما الرجاله اللي بينقلوا البضاعه و اول ما شافتهم وقفت قدامهم و قالت ببتسامه...
نوران بدرامة مزيفة: توء توء توء، يا حرام. بقى بتشيلوا ده كله لوحدكم، لا لازم اريحكم منه...

. : انتي مين و ازاي وصلتي لهنا...
نوران ببتسامة غامضة: انا زي ما بيقولوا عملكم الأسود، و بعد كلام نوران نزلت فيهم ضرب مبرح و بعد كده ضربتهم ضربة في منطقه حساسه عند الرقبة و وقعتهم على الأرض بعد كده كتفتهم...

نوران بملل: ايه الرجالة الفرفورة دي. الواحدة محسش بأي متعة في المعركة دي والله. كتكم القرف رجالة مخلعة، و بعد نهاية كلامها مشيت و راحت تستنى اسيل في مكان قريب من محمد ومنوفي عشان يهجموا عليهم زي ما اتفقوا، اما بطلتنا اسيل فهي راحت عند المخزن ورمت اللعب اللي فيها المخدر على الأرض وقفلت عليهم باب المخزن، وبعد كده راحت لنوران.
نوران بصوت واطي: ها هنعمل ايه في الرجاله دي.

اسيل: دول هنخليهم يخرجوا برى وبعد كده هنشل حركتهم.
نوران: تمام يلا، فعلا نوران واسيل طلعوا برى وضربوا طلقه في الهوا عشان يطلعوا البودي جارد بتوع محمد ومنوفي.
محمد: ايه الصوت ده.
منوفي: مش عارف.
محمد للبودي جارد: اطلعوا شوفو ايه الصوت ده، هنا اتكلم واحد من البودي جارد و اسمه جابر و قال...

جابر: تمام يا باشا، خرج جابر و طلع و اخد معاه تلاتة من اارجاله وساب مع محمد ومنوفي اتنين، و بعد ما طلعوا ملقوش اي حاجه.
جابر: ايه ده مفيش حاجه.
احد الرجال: ازاي، و كان جابر لسه هيتكلم لكن فجأة اتضربت رصاصه جت في رجله و راح رجالته بدأت تضرب نار...
احد الرجال: شكلها الحكومه عرفت المكان يا باشا.

جابر: ازاي اكيد دول مش الحكومة لأن الحكومه عارفه ان معاد التسليم بعد اربع ايام، هنا اتكل احد الرجال وهو بيضرب نار على الخصم: هيكونوا مين يعني.
جابر و هو بيضرب بنار رغم وجعه: مش عارف، و فضل ضرب النار شغال لحاد ما الرصاص خلص من رجالة جابر فخرجت اسيل و هي ماسكة السلاح و بتقول...
اسيل ببرود: يلا بقى زي الشطار اخرجوا من ورا و تعالولي كده و انتم حاطين ايديكم فوق راسكم بهدوء...

نوران: زي ما سمعتوها قالت ايه، و إلا تضرفنا مش هيعجبكم، و بالفعل عمل الرجالة زي ما اسيل قالت و خرجوا...
جابر غضب: الباشا الكبير مش هيسكت و مش هيعجبوا اللي حصل ده، نصيحة مني ابعدوا و بلاش ده، او حتى اشتركوا معانا و هيبقى ليكم نسبة...
نوران بسخرية: ايه ده انت بترشينا رشوة، لا مكنتش فكراك كده يا راجل...

اسيل ببرود: تعرف المثل اللي بيتقال لما بطلب طلب من حد بيخالف طبيعته ايه هو، اقولك انا، عشم ابليس في الجنة، و بعد كلام اسيل قربت منهم هي و نوران و مسكوهم و رباطوهم كويس و قعدوهم جنب بعض و بعدها دخلوا لمحمد ومنوفي...

نرجع بقى عشان نعرف ايه اللي حصل مع منوفي ومحمد بقى في وقت ضرب النار...
محمد بخوف: لازم نمشي من هنا بسرعة.
منوفي بقلق: طب والبضاعه هنعمل فيها ايه.
محمد للبودي جارد: انتوا روحوا للرجاله عند العربيه وقولوا ليهم يمشوا من هنا بسرعة و يروحوا عند مخزنا...

البودي جارد الاتنين: تمام يا باشا، مشيوا البودي جارد اللي كانوا بيحرسوا محمد و منوفي و راحوا قبلوا محمد وادم هناك وقامت معركه طحن بين ادم ومحمد ورجالة بتوع محمد و منوفي و انتصر في الأخر ادم ومحمد بسبب قوتهم و انهم متقنين لجميع فنون القتال...
نرجع بقى لجوا تاني...
عند اسيل و نوران بعد ما خلصوا دخلوا عند محمد ومنوفي و حاصروهم، هنا نوران دخلت ليهم و هي بتقول...
نوران: والله و وقعتم ومحدش سمى عليكم.

محمد بصدمه: انتي مين.
منوفي بصدمه هو كمان: وايه اللي عارفك المكان.
محمد: وفين الرجاله اللي برى.
اسيل من وراهم: أبدا اصل احنا خلصنا عليهم بسرعه عشان ندخلكم بسرعه، اصلنا مش بنحب التأخير او نخلي حد يستنى كتير، و خصوصا لو الحد ده انتم يا اكبر تجار مخدرات في البلد...
محمد ومنوفي بخضه: انتم مين بضبط.

اسيل: احنا عملكم الاسود، و في نفس الثانية كان الدعم اللي طلبته نوران جه وقبضوا على جابر و رجالته برى وعلى محمد و منوفي وجابوا الرجاله اللي في المخزن وجابوا الرجاله اللي ادم ومحمد مسكوهم و الأتنين اللي نوران ضربتهم...
اسيل ببرود: ما لسه بدري.
نوران بسخرية: فعلا ما كنتم تيجوا بعد ما يمشوا احسن يا راجل...
احد الضباط: احنا اسفين يا فندم.
اسيل: خلاص الموضوع انتهى دلوقتي خودهم على العربيه وحرز على البضاعه.

محمد: انا يوقعوني شوية بنات.
نوران: و مالهم بقى البنات.
منوفي: امال ليه كانوا بيقولوا انهم ممساكين المهمه دي لفرقة للفهد والذئب.
اسيل بستهزاء: لا وانت الصادق انا الفهد.
نوران: وانا يا حبيب امك الذئب.
محمد بصدمه: ايييه.
منوفي: ايييه.

اسيل للعسكري: يلا يابني خدهم على البوكس دول لسه هيدخلوا في مرحلة الصدمة الكبرى و احنا مش فاضيين ليهم، و بعد كده راحو للمدريه وقابلوا اللواء احمد غريب(طبعا والد اسيل بس هو مبيفرقش حد عن حد في الشغل)، و تم ترقية اسيل ونوران ومحمد وادم لرتبة مقدم بسبب انهم نفذوا المهمه بنجاح و قدروا يقبضوا على اكبر تجار مخدرات و مهربين في البلد...
The end...
Flash back...

اللواء احمد: بجد اثبتم جدارتكم وثقتكم بنفسكم، ثقتكم ببعض و تعاونكم هي اللي وصلتكم لمركزكم ده دلوقتي.
اسيل بحترام: كل ده يا فندم بمشئيت ربنا سبحانه و تعالى...
اللوا احمد: و نعمة بالله تقدروا تروحو وتحتفلوا بترقيتكم و نجاحكم في المهمه.
نوران بتمثيل الدراما: اخيرا المهمه خلصت يا جدعان، الواحد تعب اوي و اتهد حيله فيها...
ادم بمزاح: يا بنتي اهدي دا انتي لسه طالعه من جو الأكشن و معركة طحن...

نوران: يا عم سيبني اخش في سياق الدراما.
محمد بضحك: هههههه هههههه ههههه خشي ياختي في سياق الدراما خشي محدش هيمنعك...
نوران: ها يا اسيل هنحتفل فين...
اسيل: هتيجوا عندي في البيت.
ادم: ليه.
اسيل: اصل الست الوالدة عاملة ليكم اكل عشان تتغذوا.
نوران: انا جايه وإلا هتشقلب ليكم.
ادم: انا راشق.
نوران بقرف: في ضابط محترم يقول انا راشق.
ادم بستفزاز: يعني هو في ضابطة محترمة تقول هتشقلب.

محمد بضحك: ههههههه بس بقى هتموتوني من الضحك يخرب عقلكم...
اسيل بضحكة خفيفة: هههههه اه لو مكنتوش اخوات مكنتش هصدق اللي بيحصل ما بينكم ده.
محمد: دا انتم عملنا الأسود اللي اتحط علينا.
اسيل: عندك حق يا محمد.
نوران وادم بنظره حاده لأسيل ومحمد: بتقولوا حاجه.
اسيل و محمد بخوف مصطنع: أبدا.
محمد و نوران: بنحسب.
ادم: طب يلا عشان نروح عند سارة حبيبتي.
اسيل: يلا.
توضيح:.

- ادم عبدالله: عنده28، ابن خالت نوران واخوها في الرضاعه وسيم صديق محمد واسيل ونوران يعني يعتبر من الشله و متربين سوا...
- محمد اسماعيل: عنده 28، صاحبهم بردو من الشله عسول خالص بيحب اسيل ونوران ومحمد ذي إخواته بضبط و بردو متربي معاهم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة