قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية القناص والفهد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثالث

رواية القناص والفهد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثالث

رواية القناص والفهد الجزء الأول للكاتبة شيماء أشرف الفصل الثالث

طبعا طول الطريق اسيل مخلصتش من هزار نوران وادم في العربيه و طول الطرؤق كان مليان ضحك و كانت نوران بتتكلم و بتقول...
نوران بتذمر: هو الطريق ده مش ناوي يخلص ولا ايه، انا عصافير بطني بتصوت مش بتصوصو.
ادم: وانا كمان ما تمدي شويه يا اسيل هاموت يا عالم، جعاااان.
نوران بدراما: لاااااااااااااااا انا لازم اكل قبل ما اموت مينفعش كده.
محمد بضحك: هههههههههههه، لا ياختي هتاكلي متقلقيش مش هتموتي قبلها...

نوران بغباء: ايه ده يا واد يا ميدو انت بتعرف المستقبل ياض...
محمد بقرف: ياض، و ميدو. اولا متقوليش ميدو دي عشان مش بحبها. ثانيا مستقبل ايه يا متخلفة انتي، انتي بتحسسيني اننا رايحين على الحرب قبلها مش مشيين في طريق عادي، ثم وجه كلامه لاسيل و اكمل، : قلتلك يا اسيل التيران دي لما بتجوع بتقلب لمتخلفين مصدقتنيش...
ادم بتذمر طفولي: كل ده و لسه موصلناش يا اسيل حرام عليكي.

نوران بحماس: اسيل هي امك عامله اكل ايه صحيح.
اسيل بنبرة حادة: اوعدكم لو مسكتوش صدقوني مش هتلحقوا تكلوا اي حاجه من اكل الست الوالدة...
نوران بخوف مصطنع: اهدي يا كبير هو حد يقدر يتكلم في وجودك يا فهد السنين و الايام.
ادم بصوت منخفض: جبانه.
محمد بنفس الصوت: عندك حق.
نوران: ياعم جبانه جبانه مش احسن ما اكون من غير اعضاء وكمان مش بيقولوا الجري نص الجدعنه، انا بقى بحب النص مش بحب اخد كتير...

ادم بضحك: هههههههههههههههه، لا يا بت متواضعة غلبانة، طب انتي ايه رأيك في الكلام ده يا اسيل.
اسيل بضحك: ههههههههههه، ههههههههههه، لا يا ادم عيب هي عندها حق الجري نص الجدعنه و هي بتحب تاخد النص، و انفجر الكل في الضحك على نوران التي كانت تنظر لهم بضجر و غيظ منهم
و بعد مدة وصلوا البيت، فقالت اسيل و هي بتدخل و بتعلي صوتها...
اسيل: يا سوسو انا جيت يا حبيبتي.
ادم بصوت عالي: يا اهل الدار احنا و صلنا يا بشر.

نوران بصراخ: سوسو انا جعاناااااااااااااااااه.
محمد: انتي كده طول عمرك همك على بطنك، و في الوقت ده كانت بتنزل امرأة جميله من على السلم و بتقرب منهم و بتقول...
المرأة بحنان: واحشتوني اوي يا ولاد الحمد لله انكم رجعتم بخير...
اسيل بحنان و هي بتحضنها: واحشتيني اوي يا احلى ماما في الدنيا.
ادم بمرح: واحشني اكلك يا سوسو يا عسل.
ساره(مامت اسيل): وانت يا محمد مواحشتكش ولا ايه يا واد...

محمد: دا انتي اللي في القلب و معششة يا سوسو يا قمر، ده لولا اني بس متجوزة ابو حميد كنت اتجوزتك يا سوسو بس نعمل ايه حكم القوي جوزك بيجي عندك و بيبقى مفتري معانا، ربنا على الظالم...
سارة: يا بكاش.
محمد: هو انا اقدر ابعد عنك يا جميل انت يا مسكرات، مش عارفة متجوزة هولاكو ده ازاي بس...
اسيل: لاحظ ان اللي بتتكلم عنه ده يبقى ابويا...

محمد بضجر: يا ست اسكتي ده اللي يشوفوا مع سوسو هنا ميشفهوش بيعمل فينا ايه في الجهاز هناك، و بعد كلامه انفجر الكل في الضحك...
سارة: ههههههههههههههه. صغير على البهدلة يا محمد والله...
اسيل: هههههههههههههه، تستاهل اللي هيحصل...
نوران: ههههههههههههههه، مش قادرة هموت، هههههههههههههههه، بطني مش قادرة، هههههههههههههههه. احسن احسن...
ادم: ههههههههههههههه، تستاهل عشان تخف لسانك ده، هههههههههههههههه.

محمد بستغراب: في ايه يا عيال انتم الله هو انا بقول نكت، المهم سيبك منهم انتي يا سوسو. دا انتي عمري وقلبي وروحي. ده انتي العشق، اكليني بقى و حياة عي، و لكن لم يكمل محمد كلامه بسبب الصفعة اللي نزلت على قفاه و بقوة (رقبته من الضهر) لدرجة انه احسن انه سخن اوي بيلف لقى اللوا احمد واقف وراه وبيطلع دخان من كل ناحيه...

احمد بغيرة: هي مين دي ياض اللي قلبك وعمرك و روحك و العشق. دا انا هطلع روحك دلوقتي عشان استريح منك و من خلقتك يا عيل يا زبالة انت...
محمد ولسه قفاه بيوجعو اوي( يعني هو حد قالك تعاكس مراته، جايب لنفسك التهزيك، مهزق، )
محمد بكدب: انا. هو انا اتكلمت ولا قلت حاجه يا كبير، ده انا ساكت من ساعة ما دخلت حتى اسألهم...
نوران: لا كان بيقول كده يا كبير اشهد بصوابعي العشرة دول كمان و ابصم...

اسيل بتأكيد: ايوه يا بابا كان بتقول كده.
ادم: دا كان عمال يحب فيها من ساعة ما دخل.
محمد برعب: اسكتوا يخرب بيتكم هتنفخ يا شوية عيال مجانين ده قادر و يقتلني، والله يعملها...
احمد بشر: جيت لقضائك، تعالى بقى...
محمد و هو بيجري: انقذيني يا سوسو جوزك هيقطعني حتت و يتاجر بيا اعضاء في السوق السودا...
نورا بضحك: جبان ياض...

محمد بتهكم: ايه يا حجة نوران انتي مش بس بتقولي الجري نص الجدعنة و تواضع و غلبانة و كده، اهو انا بقى زيك بحب التواضع و اخد النص...
نوران بغباء: تصدق صح ياض.
ادم: قصف جبها يا ذئب...
اسيل: انا مش عارفة دخلوكي شرطة ازاي بدماغك دي بس، عديتي من تحتيهم ازاي.
نوران بغمزة: عديت بدعاء الوالدين يا ابت يا سيلو.
اسيل بقرف: ابت، كتك القرف، كل كلامهم ده و كان احمد بيحاول يمسك محمد فهنا صرخ محمد و هو بيقول...

محمد بصراخ: هموت يا ولاد المجنونة و انتم بتتناقشوا على الهبلة دخلت شرطة ازاي، ألحقوني...
نوران بصراخ: مين دي اللي هبلة ياض انت يا معفن.
محمد: امي يا بت، هيكون مين غيرك يعني...
نوران: بحسب...
محمد: لا يا بت اجمعيلي، ألحقيني يا سوسو جوزك هد حيلي، هنا قربت سارة من احمد و هي بتضحك عليهم و قالت.
سارة بحب: خلاص بقى يا حبيبي متكلمهوش هو مكنش قاصد يقول كده، انت عارف محمد بيحب يناغش فيك.

احمد بغيرة: محدش يدلعك غيري انا، انتي حبيبت قلبي انا بس. فاكرة ولا تحبي افكرك...
سارة بخجل: بس يا احمد العيال واقفه.
اسيل: احم احم نحن هنا.
ادم بمرح: لا والله يا ابو حميد لتكمل و تدخل على البوسة بتاعت +18 دي لحسن احنا مستانينها من بدري. يلا ادخل و ادي البوسة.
اسيل: طول عمرك سافل يا ادم...
نوران بضجر: متخلص يا عم احمد حب في الست يا راجل، بعدين عاوزة اكل بقى.
ادم: دايما همك الأول على بطنك.

نوران: طبعا با اخم ادم، اهم حاجه الأكل، ده العشق يابا، و كمان صحيح اومال فين البت ميروا مشوفتهاش يعني...
احمد: ايوه صح فين ميرا.
انا هنا يا اهل الدار، و هنا الكل لف لمصدر الصوت و كانت ميرا بتنزل من على السلم و بتجري ناحية اسيل بسرعة.
ميرا بفرحة: اسيل واحشتيني اوي اوي يا اسيل، وراحت حضناها بحب اخوي.
اسيل بحب: انتي اللي واحشتيني اكتر يا نجمتي.
ميرا؛بحب اوي لما تناديلي بنجمتك اوي.

اسيل: و هفضل طول عمري اقولك يا نجمتي.
نوران بغيرة: خلصتم حلقة العشق الممنوع ده.
ميرا و هي بتخرج لسانها: قولي انك غيرانا.
نوران بغرور مصطنع: يا بنتي دا انا اللي في القلب يا ماما، مش كدخ يا اسيل.
اسيل بضحك: ههههههههه. طبعا يا حبي.
ميرا بزعل مصطنع: وانا ابقى ايه بقى لما هي اللي في القلب.
اسيل: انتي حبي يا روحي.
محمد: يالهوي على العشق المفقوع ده...
ادم: انا جعان فين الأكل بقى يا سوسو.

احمد: يالا يا حبيبتي نأكلهم لحسن احنا مربين تيران مش بني ادمين عاديين...
سارة بضحك: هههههههههههههههه، الأكل محطوط على السفرة من بدري، يالا يا ولاد، نسبهم بقى يكلوا ونروح لمكان اول مره نروح فيه.

في احد الملاهي الليليه كان يجلس شبان يقال عنهم انهم اكثر من واسمين و هنا تكلم واحد منهم و قال...
شخص1 بضحك: هههههههههههههههه. ايه يا ابني ما تهدى شويه البنات هنا هتموت عليك.
شخص2: هما اللي بيجوا تحت رجلي من باصه واحدة.
شخص 1 بسخرية: و انت هتقولي منا عارف دا احنا دافنينوا سوا.
شخص2 ببرود: طب كويس انك عارف يا ريت بقى متتكلمش كتير يا اسر.

اسر: ليه كده بس يا كبير. دا حتى انت البنات كلها هتموت عليك بس ان جيت للحق انت مبتتهدش.
شخص 2: كح كح كح وانا اقول كنت هشرق الصبح ليه اتاريك قاعد بتحسد فيا.
اسر: يا عم هو انا اتكلمت دا انا حتى بحبك يا ريان.
ريان: ماشي يا خويا.
اسر: اه صح متعرفش الفهد والذئب و فرقتهم عملو ايه انهاردة.
ريان ببرود: عملوا ايه يعني احكيلي.
اسر: اجصلهم مسكوا اكبر تجار مخدرات.
ريان ببرود: طب ايه الجديد يعني.

اسر: يا ابني دول اكبر تجار مخدرات دا من كتر ان محدش قدر يمسك عليهم حاجه كلفوا فريق الفهد والذئب بالمهمه دي.
ريان بفضول حاول ميبينهوش: طب احكيلي عملوا ايه.
اسر بضحك: ههههههههه، ههههههههه لا واضح ان الموضوع ميهمكش خالص.
ريان بنفاذ صبر: انجز يا حيوان.
اسربخوف مصطنع: حاضر بس أهدى انت بس كده.
ريان: اسر.

اسر: المهم سمعت انهم قبضوا على بضاعه كبيره اوي و طبعا اتقبض على محمد و المنوفي و قبضوا على الدراع اليمين لمحمد جابر اللي محدش قدر يوقفوا.
ريان: لا بجد برا و. ( انا مش عارفه جايب الغرور ده منين هينقطني. ).
اسر: فعلا بس انت تديهم كام سنه.
ريان: طلما المهمات اللي بيمسكوها بطريقة دي يعني ممكن يكون عندهم حاجه واربعين.
اسر: انا بردو فكرت في كده.

ريان: بس سيبك احنا هنضيع الليله كلها على بطولة فريق الفهد والذئب.
اسر: و انا اقدر، وبقى الأثنان يشربون الخمر و نسوا الله الذي منع هذا الشيئ، و بعد شويه من الدردشه.
اسر: واد يا ريان بص الموزتين دول تعالى نشقطهم.
ريان بستغراب: موزتين، في ظابط في المخابرات يقول موزتين وكمان نشقط و كمان انا مابجريش ورا ستات هما اللي بيجوا تحت رجلي مش انا اللي بروح ليهم.
اسر بغمزة: يا واثق انت.

ريان: يا ابني خدها قاعدة في حياتك البنات مابيحبوش غير المظاهر وبس.
اسر بتأكيد: عندك حق، بعدها بشوية راحوا البنتين اللي كان بيشاور عليهم اسر ماشيين ناحيتهم فقال اسر...
اسر: ألحق يا معلم الليله هتبقى صباحي.
ريان: يا ابني متكونش مدلوق كده.
اسر: ماشي يا دنجوان البنات و عصرك انت، اقتىبت البنتين منهم و جلسوا جنبهم فقالت احد البنات وتدعى ليله.
ليله: مش نتعرف.

ريان بغرور: مابتعرفش بحد، ردت عليه هذه المرة البنت التانية وتدعى سهيله...
سهيله بدلع: وانت مبتحبش تتعرف.
اسر بغمزة: على حسب اللي قدامي.
سهيله بدلع: طب منتعرف.
اسر: و ماله.
سهيله بضحكه: طب مش يلا.
اسر: يلا.
نرجع لريان...
ليله بعيون جريئة و تنظر لجسده: انا حبيتك اوي.
ريان بستهزاء: بجد دا انتي لسه شيفاني.
ليله: طب ماتيجي وانا اقولك حبيتك ازاي.
ريان بمكر: طب يلا.

نروح بقى لمكان اول مره نروحه، في بيت عيلة ريان.
والدة ريان بقلق: انا بقيت قلقانة على ريان و اسر يا سيف، الولاد اتغيروا و حالهم بيسوة عن الاول.
سيف بهدوء: و قلقانه ليه يا حبيبتي.
والدة ريان: انا مش عارفه انت جايب الهدوء ده منين.
سيف: طب انتي قلقانه على الفاضي يا حبيبتي.
والدة ريان: عاوزه اشوفهم متجوزين ومتهنين قبل ما موت يا سيف، عاوزة حالهم يتعدل و يبعدوا عن السهر اللي بيسهروه ده...

سيف بتأنيب وخدها بالحضن: اهون عليكي يا حبيبتي ازاي قدرتي تقولي كده انا بحبك اوي دا انتي روحي، و مره واحدة دخل عليهم شخص و هو بيقول...
شخص: خيانه ماما بتخوني مع بابا لا مش قادر لييييه يا مي لييييييييييه، ليه، ليه.
والدة ريان بكسوف: عجبك كده.
سيف بصرامة مصطنعة: بس يا جزمه كسفت حبيبتي.
والدة ريان: مبقتش اشوفك كتير في البيت يا يامن مبتقعدش معانا خالص يا حبيبي.
يامن بمزاح: عشان اخليلكم الجو يا عسل.

سيف بصحك: ههههههههههه، هههههههه. ماشي يا سيدي، المهم جهزت كل حاجه للحفله.
يامن بجديه: طبعا يا بابا كل حاجه جهزت زي ما حضرتك طلبت.
والدة ريان بجهل: حفلة، حفلة ايه يا سيف.
سيف: اصل انا بجهز حفله بمناسبة اني كسبت صفقه كبيره فعملت حفله و كنت لسه هقولك عليها.
والدة ريان: عزمت احمد وساره واكمل ومراته و بناتهم.
سيف: طبعا يا حبيبتي دول صحابنا من زمان.
يامن بفضول: مين دول اللي انت قلت عليهم يا بابا دول.

سيف: دول صحابي انا و والدتك من ايام الطفوله.
يامن: بس انت مقولتش لينا عنهم قبل كده يا بابا.
سيف: اصل يعني مجاش وقت عشان اقول و كمان يا سيدي اديك هتتعرف عليهم في الحفله بكره اهو.
يامن: ماشي ياحبي انا طالع انام تصبحوا على خير.
سيف مامت ريان: وانت من اهل الجنه.

في بيت رسيل و كان الكل قاعدين مع بعض و قد مشيت نوران و ادم و محمد فقال احمد...
احمد: جهزوا نفسكم عشان هنروح حفلة بكره...
ساره بفضول: حفلة ايه يا احمد.
احمد: حفلة سيف يا ستي بمناسبة انه كسب صفقه مهمه جدا و اهو يا ستي هتشوفي صحبتك اهو.
سارة: ايوه عندك حق دي واحشتني اوي.
اسيل: هو انا هروح معاكم.
احمد: طبعا هتروحي عشان تتعرفي عليهم.
اسيل: ماشي يا بابا.
ميرا بمزاح: وانا يا ابو حميد هروح معاكم.

احمد بضحكه جميله: ايوه يا أروبه.
ميرا: حبيبي يا بابا و حضنته.
اسيل: واكيد طلما احنا رايحين لصحبك و صاحبت ماما يبقى اكيد اهل نوران هيروحم الحفله كمان صح.
احمد: وانتي عرفتي منين.
اسيل: مهو طلما طنط صاحبت ماما يبقى اكيد مامت نوران صاحبتها هي كمان و انكل صاحبك يبقى اكيد يبقى صاحب عمو اكمل كمان صح.
احمد: صح يا فهدي.
اسيل: اوكى انا راحة انام تصبحوا على خير.
ساره و احمد: و انتي من اهل الخير.

ميرا: و انا طالعه انام تصبحوا على خير.
ساره و احمد: و انتي من اهل الخير يا حبيبتي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة