قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية الذئب والقصيرة للكاتبة رضوى صلاح الفصل الثالث عشر

رواية الذئب والقصيرة للكاتبة رضوى صلاح الفصل الثالث عشر

رواية الذئب والقصيرة للكاتبة رضوى صلاح الفصل الثالث عشر

تفتح الباب وتتذكر تحذيره لها لتغلقه وتعود لسريرها تجلس عليه بملل تنتظره
الملك: هو قالك كده
نيهال: اه
الملك بصدمه: ومرضيش يجى معاكى
نيهال وراسها منحنيه للملك: اه وقال ان حضرتك السبب فاللى هو فيه
الملك بعصبية: السبب ليه انا اللى قتلت
نيهال: حضرتك ناوى على ايه
الملك: ناوى ارجع ابنى لطوعى ابنى مخرجش عن طوعى غير لما دخلت حياته البشريه دى لازم ابعدها عنه باى طريقه
نيهال: بس هو مبيسبهاش على طول معاها.

الملك: هفكر وارتب الموضوع واقولك
نيهال: حضرتك امر واحنا ننفذ
الملك: اخبار العدو ايه
نيهال: من ساعه ما مؤمن قتل لهم واحد مفيش اى اخبار عنهم
الملك شكلهم برتبوا لحاجه خدوا كل الاحتياطيات وزودوا التدريبات والمهاجمين
نيهال امر حضرتك.

يعود لطبيعته لتتفكك الاساور يصعد للاعلى يبحث عنها ليطمن عليها يدخل الغرفه يراها نائمه فمنتصف السرير بدون غطاء ليقترب منها ويجلس على طرف السرير ويبعد خصلات شعرها عن وجهها ليبقى يتأملها وقلبه يدق بقوة ليقف وياخذ ملابسه ويدخل ياخذ دوشه وينزل يحضر لها الغدا ويصعد للاعلى ليقظها
مؤمن بحنان: حور، حور اصحى
لتنتفض من السرير
مؤمن: ايه متخافيش
حور بهدوء: سورى
مؤمن: ولا يهمك انا حضرت الغدا يلا عشان تاكلى.

حور: هتاكل معايا
مؤمن: بعد معرفتى كل حاجه عايزنى اكل
حور: هههههه خلاص
مؤمن: خلاص زى ماتحبى
لتغسل وجهها وتنزل معه لتجلس تاكل ويدخل هو غرفته ليشرب دماء لتاخذ سندوتش بيديها وتدخل وهي تاكل لتفتح الباب بهدوء وتدخل لتراه يجلس ويشرب دماء وانيابه طويل واظافره وتحول بشرته من بيضاء الى بشرة شاحبه
حور برقة: مؤمن.

ليرفع نظره لينظر لها لتقترب منه وتجلس على الارض امامه لتظهر يديها من خلف ظهرها ليراها تنزف لتنظر لها مرة اخرى
حور بابتسامه كالبلهاء: تاكل.

ليمسك يديها بيديه الاتنين ويقربها من شفتيه ويمص الدماء بقوة وهي تغمض عيونها بصمت وتتألم قليلا ليدق قلبه بقوة لتصدم عندما يترك يديها وينقض على شفتيها يقبلها بقوة ويتعمق بقبلته لتغمض عيونها وترفع يديها لتمسك بأكتافه وتبادله القبله ليعود لطبيعته وهو يتعمق بقبلته ليقف وهو يمسك بها ويحملها على ذراعيه ويخرج ليصعد بها الغرفة دون ان يفصل قبلته..

تجلس الملكة على السفرة تاكل بصمت وهي تلاحظ نظرات الملك لها الذي تتجاهله غضبآ منه
الملك: اخبار القصر ايه
الملكه: تمام
وتقف لتذهب ليوقفها بصوته
الملك: هتفضلى زعلانه كتير
الملكه: لحد مترجعلي ابنى
الملك بعصبيه وهو يقف من كرسيه: ابنك ده اللى بتكلمى عنه رفض يجى
الملكه: عشان عارف انك هتجيبه عشان مصلحة وهتطرده تانى
الملك: افرضى يقوم ميسمعش كلامى واوامرى ويعصنى.

الملكة: ابنك بقا مسئول عن نفسه مش صغير ولا عيل هتتحكم فيه
الملك: ابنك اتعلم يعصى اوامرى وانا هرجعه لطوعى
الملكه: ابنك مش هيرجعلك وانت السبب
وتتركه وتخرج
تجلس حور تشاهد التلفزيون ليدخل عليها
مؤمن: بتعملى ايه
ويجلس بجانبها ويضع ذراعه حول كتفها
حور وهي تنظر له: بتفرج زهقت مش لاقية حاجه اعملها
مؤمن: خلاص بقا مش اتكلمنا فالموضوع ده قبل كده
حور بتذمر: اتكلمنا هو انا قولت حاجة.

مؤمن وهو يقرصها من خدها: من غير تكشير بس
حور: حاضر كلت
مؤمن: اه
حور: الف هنا
مؤمن: شكرا انا كنت شامم ريحه حلوة
حور: عملت كريب ليا
مؤمن: بصحة وهنا
حور: على قلبك
مؤمن: تسلميلى
ويخرج من جيبه سلسله على شكل ذئب
مؤمن: كل سنة وانتى طيبه
حور باستغراب: بس انا عيد ميلادى بكرة
مؤمن: انا غلطان يعنى
حور وهي تنظر للسلسه: لا، ذئب
مؤمن وهو يرفع حاجبه: ماله الذئب
حور بضجر: مالهوش.

يقترب ليضع السلسلة حول عنقها ويبعد شعرها عن عنقها ويقفل السلسلة وقلبه يدق بقوة وليضع قبلة على عنقها لتشعر بنفسه الدفء وتغمض عيونها لتمسك بتيشرته بحنان لتستسلم له حين تشعر بأنيابه تغرس فعنقها لتعلم بانه سيأكل من دماءها لتسترخى بين يديه وتتركه يتذوق دماءها ليبتعد عنها لترى ملامحه المتغيرة ليغرس ظافره فيديه لتنظر له بصدمه حين يمد يديه لها لتمص دماءه لترجع بجسدها للخلف..

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة