قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الحب المستحيل للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الرابع

رواية الحب المستحيل للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الرابع

رواية الحب المستحيل للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الرابع

مي بدموع: انا من بكرة لازم ادور ع شغل وابدا من جديد
فايزة: ماشي ياحبيبتي اللي شايفة صالح ليكي وهيريحك اعملي
مي بتسامة وتبوس امها: ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي ومال رودي و سما فين يا ماما
فايزة: بيتفرجو ع توم وجيري ع الكمبيوتر
مي: اروح ابص عليهم و ادخل انام عشان ابتدي الصبح بدري ادور ع شغل
فايزة: ماشي ياحبيبتي ربنا معاكي ويوفقك ويوقفلك ولاد الحلال يارب
مي: عند بناتها حبايب ماما عملين ايه.

البنات: الحمدلله يا ماما تويسين
مي: هتقفلو الكمبيوتر عشان ننام بقي
رودي: حبه صغننين يا ماما وهنام
سما: لا انا هنام بقي خيكي وحدك اتي انا هلوح انا مع ماما حبيبتي
مي وهيا تضحك ع الصغننين بتوعها: طيب يالا احنا يا سوسو ندخل ننام ونسيبها لوحدها
رودي بزعل: لا خلاص هنام ماكو
مي: يالا بينا يا كتاكيت
ويصبح يوم جديد كله فرحه و تفاءل
فايزة بتحضر الفطار
مي: صباح الخير يا ست الكل.

فايزة: صباح الفل والياسمين ع احلي بنوتة في العالم
مي تبوس يد فايزة: ربنا يخليكي لينا ويطولنا في عمرك وميحرمناش منك ابدااااا
فايزة: يالا عشان نفطر
مي: لا يا ماما مش هقدر يدوب اللحق انزل
فايزة: مش هتنزلي من هنا غير لما تفطري الاول لما مفيش ولا نزول ولا شغل ها بقي
مي: حبيبت قلبي هفطر علشان خطر عيونك اكلت مي بسرعة ثم لبست
مي ماما انا نزلة عايزة مني اي حاجة ومعلش هتقل عليكي بي سما ورودي انا اسفة.

فايزة بحنية: ربنا معاكي وتلاقي شغل وبطل عبط تقل ايه اللي بتقولي عليه دول حبايب تيتة ربنا يخليهم لينا يارب
مي: يالا سلام فايزة: سلام يا روحي
تبتبدي مي في رحلة البحث عن شغل
وليد: ايه يابني هنفضل كدا قاعدين ارحم نفسك وارجع عشان الشركة وانا كمان عشان الشغل قد كدا ع راسي وعندي قواضي كتير جدا ولازم ارجع.

مراد: ويبص ع نور يابني خلينا يومين تلاتة كدا دا هنا الجو يهبل يجنن يشعل ولا ايه تبص اللي نور ايوا يجنن اممم ثم تفوق نور اها ياوليد خليكم يومين بقي والنبي
وليد: لا يا خويا انت وهيا مفيش يومين هو اخرنا بكرا ايوااا عشان تبقو عرفين وتبطلو نحنحة
مراد: بصوت منخفض، عيل سقيل وربنا ايه اللي جابوا دا
وليد: ع فكرة سمعتك وايه رايك هنمشي دلوقتي
مراد بهزار: حبيب قلبي دا انا بشكر فيك انت اللي سمعت غلط بس.

وليد: والله سمعت غلط برضو يا سقيل
مراد: يهرش في شعرة اها دا فعلا سمع خلاص يا عم ولا تزعل بكرة بكرة المه هوينا شوية عايزة استفرد بلبت شوية مش عارف اكلمها كلمتين
وليد: لا انا قاعد قلبك ايه رايك مراد بخنقة: عشان لما قولت عليك سقيل زعلت ونبي ونبي سبني حبه بس معاه وليد بضحك: خلاص متعيطش هروح انا اتمشي شوية ع البحر.

ع البحر يمشي وليد ويتزكر مي يا تري عملتي ايه في مشكلتك رجعتيلو ولا ايه حصلك وليد يتزاكر هو انا ايه فكرني بيها وانا مالي اصلا اوووف اول مرة افكر في حال واحدة
عند مي لفت ع محلات كتير عشان تشتغل عشان هيا معهاش شهادة تخليها تشتغل في شركة
واخيرا لقيت مطعم تشتغل في صاحب المطعم: في باله يخربيت كدا البت موزة اوووووي دا انا من ساعة ماشوفتها وانا مش قادر دي حلوة اوي.

مي بخنقة من نظرته: ها حضرتك هتفضل تبصلي كتير ومقولتليش اجي امتي ابتدي شغل
صاحب المطعم: من بكرة ان شاء الله مي: اجي الساعة كام
صاحب المحل: في باله العمال بيجو الساعة 9 انا هخليها تيجي 7
تكوني هنا الساعة 7 بدقيقة مي: 7 بدقيقة هكون موجودة
صاحب المحل بخبث: شكلها هتبقي ليلة عنب ها ها ها
وتذهب مي فرحانة إلى بيتها ماما ماما ولقيت شغل ولقيت شغل.

فايزة: الف مبروك يا حبيبتي يجعلو قدام الخير عليكي يارب يالا تعالي اتغدي تلاقيكي مكلتيش حاجة من الصبح مي: فعلا والله يا ماما دي عصافير بطني بتهوهو مش بتصوصو
فايزة: كلي بالف هنا وشفا بناتك كلو من بدري ونامو
مي: الحمدلله تسلم ايدك يا ست الكل ادخل انام عشان هصحها بدري
فايزة: روحي يا بنتي تصبحي ع خير
وفي الصباح
تفطر مي وهيا وقفة لكي لا تتاخر ع اول يوم في العمل يالا سلام يا ماما.

فابزة: خدي بالك من نفسك يا بنتي
مي: حاضر يا ماما سلام
مي عند المحل تدخل ولم تجد احد تتدور ع احد داخل المحل ولم تجد لتري صاحب المحل يغلق المحل وياتي اليها مي بخوف: في ايه وفين الناس هو انههه، انهاردة اجازة ولا ايه
صاحب المحل: بخبث لا مش اجازة
مي: ومال فين الناس والعمال
صاحب المحل: فضل ع معادهم ساعتين مي برعب: وانت خلتني اجي بدري عن الميعاد ليه.

صاحب المحل: قولت عشان نبقي برحتنا انا وانتي ومحدش يزعجنا ونقرب من بعض
ويغمزلها بوقاحة ونبسط بعض من غير ما حد يديقنا يا موزة ههههههه.

مي بخوف بتبين انها قوية: تصدق انك سافل وحقير وزبالة كنت لازم افهم امبارح من نظراتك الحقيرة دي بس انا طلعت غبية فعلا يضحك صاحب المحل متقوليش ع نفسك كدا دا انتي جامد ويقرب منها مي بتحذير ابعد عني احسنلك انا بقولك اهو هصوت هو ولا حد هيسمعك يا قطة وغير كدا انتي اللي جيالي برجليكي وجاية قبل معاد شغلك بساعتين ها ها ها
مي: بعد عني هقتلك والله.

صاحب المحل: وهو يضحك انتي بسكوتة متقدريش تعملي حاجة دا انتي متقدريش تموتي صرصور هههههه
ياجميل ويقرب منها
مي تصرخ وتجري منه وهيا تجري يقع عينها ع سيخ بتاع الكباب وتمسكو
مي بشر: ابعد عني احسنلك هتموت
صاحب المحل: اموت اموت انا عايزة اموت ع ايدك يا قمر
مي بعدم وعي تطعنو في بطنو وتجري
وهو يقع غارق في دماءو
ويقول قتلتيني يا بنت الكلب ثم يفقد الوعي
مي تجري و تجري في طريق مجاور من المحل وهناك سيارة.

تاتي باقصي سرعة وهيا لم تنظر اليها
فتنظر اليها وتحط يدها ع وشها وتصرخ تقول لااااااااااااا.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة