قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الحب المستحيل للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الحادي عشر

رواية الحب المستحيل للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الحادي عشر

رواية الحب المستحيل للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الحادي عشر

عند مي بتعيط جامد وبتكلم فايزة
خلاص يا ماما خلاص انا لازم اسيبو مقدرش اكمل معا بطريقة دي
مقدرش اكمل معا وانا حاسة اني بخدعو كفاية بقي كفاية
كان وليد في هذا اللحظة بيستمع إلى كل هذا الكلام وصدق كلام حسام طبعا
وليد ببصا كلها استحقار: انا بجد مش عارف انا ازاي اتخدعت فيكي كدا انتي احقر انسانة شوفتها في حياتي وسبها ومشي
مي في حاله صدمة وبكاء: هستيري وليد وليييد اسمعني ارجوك اسمعني.

فايزة: يا بني استني افهمك طيب
جري وليد ولم يستمع إلى احد وهو في السيارة عمال يداب ع السيارة وهو سايق
ازاي طلعت كدا ازاي يضحك عليك بطريقة دي ازاي
مي عماله ترن عليه عشان تفهمو بس هو خلاص مش راضي يرد وقفل الفون
مي في بيتها ببكاء: رد بقي حرام عليك رد انا ليه الدنيا جاية عليه كدا ليه
روح وليد البيت وشغل الفلاشة بس حاسس ان فيها حاجة غلط.

وليد: بيكلم نفسو معقول الانسانة اللي اعرفها تعمل حاجة حرام مع حد غير جوزها استحالة
بس مهو كل شي واضح اهو استغفر الله العظيم يارب
ليه متلغبط ليه قلبي وعقلي مختلفين عقلي يقولي هيا مش كويسة وقلبي يقولي حبيبتك زي مانت عارفة متصدقش ااااااااه يارب ارحمني
وبعد كذا يوم يرن هاتف مي و يكون رقم غريب
مي بحزن: الو مين انت عايز ايه
حسام ببرود: عايز 3 مليون جنية لما هحبسك.

مي بيكاء: انت عايز مني ايه حرام عليك انا اهو خلاص مش هتجوز و هقعد جنب بناتي
حسام بضحكة مستفزة: طيب وانا عايز اسافر واستقر
مي بلهفة: طيب ماتسافر انا مالي سافر انو ومتقلقش ع بناتك
حسام بضحكة طويلة: وانا مالي بي بناتي ميغورو في داهية هما وامهم
مي بخيبه امل: ومال المطلوب مننا ايه
حسام: المطلوب 3 مليون جنية عشان اسافر واكمل الشركة اللي بعملها في النمسا
مي: طيب انا معيش الميلغ دا والله ما معايا.

حسام: بس حبيب القلب معا ولو طلبتي مش هيقولك لا
مي بحزن: هو خلاص سبني وحتى لو مكنش سبني مكنتش ممكن اقولو ع مبلغ زي دا
حسام بغضب: انا قولتلم وخلاص: 3 ايام ويبقي المبلغ جاهز لما متزعليش لما احزنو عليكي
وصل مراد لوليد ولقي في اليخت
مراد بستغراب: لا لا انا مش مصدق بجد كل دا يحصل من مي مش معقول اكيد في حاجة غلط
وليد: انا كمان مستغرب بس مش عارف ايه الصح وخايف اكون عايز اوهم نفسي انها مش كدا.

مراد: لا يا صاحبي في حاجة غلط اللي تتحبس عشان خاطر كانت هتقتل واحد عشان حاول يتعدي عليها متخونش ابدا فكر فيها وهتلاقيها وانت هتفهم
وليد بفهم: عندك حق ودا انا فكرت في بس الفلاشة وكلام حسام وكلامها هيا مع مامتها
دا ايه بس
مراد بسرحان: اكيد في حاجة ولازم هنعرفها
وليد: بس انا هسافر اغير جو كام يوم في شرم لاني مش قادر اقعد هنا بجد مخنوق.

مراد: تحب اجي معاك وليد بسرحان وكانه بيفكر في شي ما: لا يامراد انا يومين وهرجع
مراد وقد فهم ان صاحبه في حاجة في باله وعايز يعملها لوحدو: طيب لو عو زتيني في اي وقت ابعتلي وليد بابتسامة ويطبط ع كتف مراد: اكيد يا صاحبي انا ماليش غيرك وانت خالي بالك ولو في اي جديد عرفني بي ع طول وصح خلي معا فرحك زي ماهو اوعي تاجل اي شي
مراد بصرامة: لا لا طبعا فرح ايه لما تشوف مشكلتك انت الاول يبقي نشوف حوار الفرح.

وليد بصرار: زي ما بقولك اهو الفرح في معاده وانا هكون عندك قبلها بيوم
مراد يزهق من اصرارو: خلاص انا هكتب الكتاب بس وبعد كدا نبقي نعمل الفرح
وليد بتنهيدة: اللي انت شايفو يالا سلام هروح اجهز نفسي للسفر
وبعد 3 ايام يدق بابا منزل مي ويكون حسام
حسام: ها المبلغ جهز يا موزة ولا اقدم الشيك للنيابة
مي بخنقة: اعمل اللي تعملو انا خلاص زهقت وانت عارف كويس اني مش معايا المبلغ دا
حسام بستفزاز: منا قولتلك حبيب القلب.

مي بزهق: انا قولتلك سبني وسبني بسببك وتبكي يعني خلاص انسي واطلع برة برة
حسام بتفكير في شي ما: وبخبث: بقي كدا يبقي انتي اللي جنيتي ع روحك سلام
مي تقفل الباب وراء: روح منك لله ربنا ياخدك
عند وليد في شرم الشيخ
بيسال حد اجنبي عند بروفسير في الانترنت
احد العمال هتلاقي بليل في البار
وليد: شكرا
عند مي فايزة يحزن ع بنتها: هتعملي ايه يا بنتي دا شكلة مش هيجبها البر.

مي بحزن: مش عارفة والله يا ماما منه لله البعيد دمرني
انا كل خوفي انو يعمل حاجة مع وليد فايزة بحب: ربنا يسترها بتحبي اوي كدا يا مي
مي بتسامة عند ذكر حبهم ببعض: ياااااااه يا ماما كلمت حب متوصفش اي حاجة من اللي في قلبي ليه انا عمري ما حبيت كدا عمري ولا هحب بعدو ابدا بس هو مسمعنيش يا ماما ومشي ومرضيش يسمعني بس انا هفضل طول العمر احبه حتى لو هو مش معايا هيفضل في قلبي واتمنالو السعادة مع اي حد.

فايزة وهيا تجذب بنتها في حضنها وتقرر في بالها انها لازم تساعدها: ان شاء الله خير يا بنتي وكل شي هيتحل وربنا هينتقم من حسام دا
لياتي تاني يوم كل واحد من ابطالنا في دماغ شي عايز يعملو
عند وليد في شرم في احد البارات
شخص قاعد ع البار وليد: حضرتك مستر جاك
مستر جاك: ايوا انا مستر جاك ملك الانترنت وفوتشوب
وليد براحة انه لقي: كنت عايز من سيادتك خدمة
مستر جاك: اتفضل تحت امر حضرتك.

وليد حكي لهو ما حصل وليد: فانا عايز اعرف الفلاشة دي متفبركة ولا حقيقي
مستر جاك: دي حاجة سهلة جداااااا تعالي معايا المعمل
عند مي في البيت فايزة: مي مي انا نزلة اشتري حاجات من السوق
مي بستغراب: ماحنا عندنا كل حاجة يا ماما مش محتاجين حاجة ولو حابة تجيبي حاجة معينا انزل انا اجييهالك وخلي حضرتك مرتاحة
فايزة بتهته: ا ايه لا لا انا هنزل اشوف الناقص واجيبو وامشي رجعلي شوية
مي: طيب تحبي انزل معاكي اسليكي.

فايزة بتعب وانفعال: وعيالك ان شاء الله خلاص يا مي مش نازلة هو الواحد ميعرفش يبقي لو حدو شوية
مي بستغراب من طريقتة فايزة وانفعالها: لا يا ماما انا مقصدش اتفضلي انتي
نزلت فايزة القسم التي بيوجد بي وليد
فايزة: السلام عليكم العسكري: وعليكم السلام
فايزة بتردد: عايزة اقبل المقدم وليد
العسكري: المقدم وليد في اجازة
فايزة بزعل: يااااااه ع حظ وجي في بالها حد تروحلو هيدلها ع وليد
عند وليد في شرم ها يا مستر جاك.

مستر جاك: هيا الفلاشة حقيقية مش متفبركة
وليد بزعل ع انها طلعت حقيقية في باله قد ايه انخدعت فيكي يا مي
مستر جاك: بس في حاجة
عند مراد في الشركة فايزة
مراد: اهلا وسهلا نورتي حضرتك فايزة: دا بنورك يا بني والله
انا جيالك انهاردة عشان تساعدني مراد بسرعة: اؤمريني يا امي تحت امرك
حكيت فايزة لمراد كل شي
فايزة بحزن: ودلوقتي عايز منها 3 مليون جنية
مراد: يا بن الكلب يا سافل دا احنا هنقتلو هنخلي عبرة.

فايزة: لا يا بني مضيعوش نفسيكم
مراد: انا لازم اتصل بوليد.

حسام بيتصل بشخص ما وبيتفق معا ع شي معين
حسام: ها زي ما قولتلك كدا تنفذ بلحرف عايز بكرة بلكتير يكون كل حا جة اتنفذت فاهم
الشخص: حاضر يا باشا كل شي بكرة هيتم زي ما حضرتك عايز
عند مراد في الشركة وفايزة معا
مراد باتفف وزهق: تليفونو برضو مقفول معرفش ليه
فايزة: الغايب حجتو معا يا بني انا لازم امشي بقي ولووصلت لحاجة كلمني
عند وليد مع مستر جاك.

مستر جاك: بس هنا في حاجة هو اها الفيديو حقيقي جدا بس في حاجة متغيرة في وش اللي في الفيديو يعني في وش متركب ع الفيديو
وليد بفرح: بجد طيب متعرفش تجبلي الفيديو الحقيقي
مستر جاك: هحاول اشيل الوش اللي محطوط واظهر الوش الحقيقي
بيحاول مستر جاك ان يظهر الوش الحقيقي للاشخاص اللي في الفيديو
عند مراد ميجهز نفسو عشان كتب الكتاب وعمال يتصل بي وليد مش بيرد
مراد بيكلم نفسة هو كدا كدا قال انه هيجي ع كتب الكتاب.

ولو مجاش لازم اسافرلو عشان اقولو ع كل حاجة عشان نعرف نصرف مع الكلب دا
تليفون مراد يرن يجري عليه يفكرو وليد يلاقي نور المتصل
نور بزعل حقيقي: كدا يا حبيبي من ساعة ما رجعت وانت مسالتش فيه
مراد بحزن: معلش يا حبيبتي عندي شوية مشاكل كدا وبجهز عشان كتب الكتاب
نور بخضة: مشاكل ايه دي يا حبيبي
مراد: ابقي اقولك بعدين نور بابتسامة: ماشي يا حبيبي صح وليد ومي جهزو نفسيهم.

مراد بحزن: وليد ومي سابو بعض وعشان كدا انا مش بكلمك وهيا دي المشاكل
بس لما اشوفك هحكيلك بتفصيل كل حاجة سلام
نور بحزن عليهم: يا حرام ربنا يهديهم سلام
عند وليد في شرم وليد رايح جاي رايح جاي ومستني مستر جاك يوصل لي حاجة
مستر جاك: اهو الاشخاص الحقيقية جري وليد ليشوف الاشخاص
لاقهم بنت اول مرة يشوفها و حسام هو اللي معاها
وليد براحة: انا مش عارف اقولك ايه بجد ميرسي ميرسي ميرسي جدا لحضرتك بجد.

مستر جاك بهزر: بتشكرني ع ايه دا انا البروفسير ملك الانترنت
وليد بضحك: طيب يالا انا لازم ارجع القاهرة بكرة الصبح عشان كتب كتاب صديقي
عند مي في البيت قلقانة ع مامتها وكل شوية تبوص ع الساعة
مي لنفسها: يا تري ايه اخرك كدا يا ماما
لتلافي باب الشقة بيتفتح مي بخوف وراحة ان امها رجعت
مي: ايه يا ماما كل دا فايزة: السلام عليكم يا حبيبتي
مي بتنهيدة: وعليكم السلام يا ستي اية اللي اخرك كدا قلقتيني عليكي جدااا.

حمدلله ع سلامتك
فايزة: معلش يا حبيبتي السوق كان زحمة جدا وقابلت واحدة قربتنا فضلت اتكلم معا والكلام خدنا مي بابتسامة وتبوس ايد فايزة: ماشي يا حبيبتي المهم انك بخير
فايزة: يالا انا جبت اكل نادي للبنات ويالا عشان ناكل
عند وليد بيلم شنطتو من الفندق وفرحان جدا ان اللي في الفلاشة مش مي ومستحلف لحسام.

بس في نفس الوقت زعلان من كلامها واللي اكدت بي كلام حسام انها عايزة تسيبو عشان ترجع لحسام وليد بسرحان بس اكيد في حاجة غلط برضو زي موضوع الفلاشة ولازم اعرفو
عند مراد بيجهز حاجات بسيطة كدا عشان كتب الكتاب ومازال بيرن ع وليد وفونه مقفول
مراد بخنقة من وليد عشان قفل التليغون: معرفش الزفت دا قفل تليفونة ليه.

تاني يوم الصباح قامت مي بتبص في الفون لقيت الوقت اتاخر عن معاد الحضانة بتاعت بناتها قامت جري لقيت مامتها مجهزة الفطار
مي: ماما ازاي تسبيني نايمة دا كلة من غير متصحيني اهو راحت عليهم انهاردة الحضانة
فايزة بتضحك: وكمان ليكي عين تتكلمي دا انا تعبت من كتر منا بصحيكي.

تجلس مي بحزن واسف: اسفه يا ماما كنت فعلا تعبانة بس يلا مش مشكلة مش لازم انهاردة حضانة فايزة بحب وهزار: لا يا حبيبتي متقلقيش عيالك راحو الحضانة لما صحيتك ولقيتك مش عايزة تصحي وتعبنا قولت اوديهم انا وانتي ابقي انزلي جبيهم
مي بفرحة وتبوس فايزة: بجد بجد مش عارفة اقولك ايه انا تعباكي معايا ومشيلاكي همي وهم عيالي ربنا يخليكي ليا ياست الكل يا عسل انتي.

فايزة بحب وبتحاول تتطلع بنتها من اللي هيا في: بطلي عبط يا بت انتي مانتي طفلتي الصغيرة ولازم اشيل همك وغير كدا بناتك لازم اهتم بيهم لانك طفلة لسة وبطريقة دي هضيعي مستقبلهم يا فاشلة ههههههههه
مي بتمثل انها محرجة: احم احم تصدقي عندك جق
عند مراد مستني وليد بفارغ الصبر بيبص لقي نور وصلت هيا وباباها
نور: حبيبي انا جيت ويدوبك اروح عشان اجهز نفسي
مراد: حمدلله ع سلامتك حبيبتي.

عند وليد في المطار مستني معاد الطيارة بفارغ الصبر
عند حسام بيكلم الشخص في التليفون
حسام: ها وصلت لي ايه الشخص: لسة مظهرتش ولا نزلت ولا طلعت واحنا مستنينها تحت بيتها واول ما تنزل الخطة هتم
حسام: تمام جدا اول ما تم بلغوني فورا
عند مراد الكل متجمع والماذون وكلة وهو في انتظار وليد عشان هما وعدين بعض انهم لازم كل واحد فيهم يبقي شاهد ع جواز التاني والكل زهق ولسة هيبدو في كتابة الكتاب.

دخل وليد مراد براحة: اخيرا يا عم وصلت ايه مصدقت
وليد: وبياخد نفسو معلش غصب عني كنت بعمل حاجة مهمة
بعد كتب الكتاب هقولك عليها
مراد وبيشد ايدو يدخلو عشان يكتبو الكتاب: تمام هنتكلم بعدين في كل حاجة ادخل بس عشان تشاهد
وليد: تمام يالا بينا
الماذون: بارك الله لكم وبارك عليكم
بعد كتب الكتاب وطبعا وليد الشاهد
وليد لمراد: مبروك يا صاحبي ربنا يكملك ع خير يا حبيبي.

مراد بحزن ع صاحبة كان نفسو يبقي فرحان زيو: عقبالك يا صاحبي
وليد بدموع مستخبية: ربنا يخليك يا صاحبي وبيحاول يداري مبروك يا نور انا عايزك بقي تشكمي الواد دا وتسلسلي عشان دا ملوش امان
مراد بضحك: طول عمرك فاعل خير
نور بضحك وحب وتمسكو من دقنة: دا حبيبي انا ميقدرش يعمل حاجة ولا يبص ولا شمال ولا يمين
الدي جي: ممكن العريس والعروسة يتفضلو هنا يرقصو سلو
مراد ياخد نور يالا ياحبي نرقص.

وليد سرح وبيفكر في مي كان نفسي تبقي معايا انهاردة ويبقي فرحنا احنا كمان كان نفسي نرقص واغنيلك والناس تتكلم علي حبنا الاسطوري بتنهيدة بس كل شي انتهي بدري اوووي ااااااه ياقلبي بس وحيات حبي ليكي لاعرف كل حاجة وهنكون مع بعض قربب
عند مي في البيت
مي: ماما حبيبتي انا نزله اجيب رودي وسما من الحضانة
فايزة: روحي يا حبيبتي وخدي بالك من نفسك.

نزلت مي وهيا ماشية في الشارع لقت عربية جاية ووقفت قصدها ومسكوها غصب عنها ودخلوها العربية ولما حاولت تصوت خدروها وخدوها ومشيو
الشخص بيتصل بحد: ايوا يا باشا كل شي تم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة