قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الحب الضائع الجزء الثاني للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل الخامس عشر

رواية الحب الضائع الجزء الثاني للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل الخامس عشر

رواية الحب الضائع الجزء الثاني للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل الخامس عشر

لو عايزة جوزك يعيش اخرجى من ورا الحراسة وتعالى العنوان ده ******* كمان ساعة، لو اتأخرتى او عرفتى حد حبيب القلب هيموت، انتى فاهمة
قررت يارا ان تفعل ما يطلبون للدفاع عن محمد، فجهزت نفسها
ملك: رايحة فين يا يارا
يارا بتوتر: ا، ا، هروح اجيب حاجة من السوبر ماركت علشان العشا
ملك: طيب متتأخريش وخدى حد من الحرس معاكى
يارا: حاضر.

خرجت يارا ووجدت الحرس فخرجت من الباب الخلفى الذي من سوء حظها ان الظابط الذي يحرسه قد ذهب ليحضر شيئاً واستقلت سيارة اجرى وذهبت الى العنوان
وصلت يارا الى المكان الذي كان ظلام وشبه مهجور وكانت خائفة الى ان رن هاتفها
شايفة العربية اللى نورها منور دى
يارا: ايوة
خشى فيها
ذهبت يارا لتركب السيارة وركبت وامسكها اثنان واغمو عينيها ورشو في وجهها شئ افقدها الوعى.

محمد: دى الحكاية كلها
تامر: يعنى مماتوش زى مانت متوقع
محمد: لا، واخر ضحاياهم بنت عمى الطفلة
طارق: يا ولاد الكلب، يعنى الحكاية كلها مربوطة ببعضها من ساعة موت هايدى
محمد: ايوة، علشان كدا عايزكم تساعدونى علشان ليا عندكو شغل احسن من هنا بكتير
تامر: اللى انت عايزو هنعملو مش كنت خطيب اختنا، لا، علشان انت اخونا كمان وصاحبنا
محمد بأبتسامة: كنت واثق في جدعنتكو، دلوقتى هحكيلكو بقا هنعمل إيه.

بدأ القلق على ملك بسبب تأخر يارا فقد مر من الوقت نصف ساعة ولم تعود يارا
فخرجت لكى تنادى على الظابط طارق
ملك: هى يارا لسة مرجعتش
طارق: هى خرجت اصلا!
ملك: اييية دى خارجة بقالها نص ساعة و قولتلها تاخد حد من الحرس، ازاااى
طارق: طب اهدى سعادتك و قوليلى هى قالتلك هتروح فين
ملك بدموع: قالت هتروح تجيب حاجة من السوبر ماركت اللى جمبنا
طارق: طب استريحى واحنا هنروح نشوف حصل إيه
ملك: حاضر.

يارا: انتو مين
ملكيش دعوة
يارا: عايزين منى إيه وفين محمد
خطفناكى علشان حبيب القلب يجى ياخدك ولما يجى نقتلو
يارا بدموع: حرام عليكو ليييه
اخرسى بقا.

كان محمد في الطائرة وهو عائد الى مصر بعد ان اتفق مع تامر وطارق على ما خطط له
flash back
محمد: فهمت يا تامر انت وطارق!
طارق وتامر: تمام بس هنرجع امتى مصر
محمد: بكرا، انا حجزتلكو التذاكر وجهزو نفسكو تمام
طارق: تمام
تامر: ربنا يستر
back
وصل محمد الى القاهرة وكانت الساعة الثانية فجرا
وذهب الى المنزل ووجد شيئا غريبا فدخل الى الداخل بسرعة فوجد رامى وطارق وملك تبكى
محمد: فيه إيه، حصل إيه يا طارق.

طارق: مدام يارا اختفت
محمد بصدمة: إيه اختفت ازااى
ملك ببكاء: خرجت وقالتلى انها رايحة تجيب حاجة من السوبر ماركت وهتاخد حرس معاها بس مرجعتش
رامى: محدش من الحرس شافها وهى خارجة
محمد بعصبيه: يعنى إيه، اختفت!
طارق: اهدى سعادتك احنا بندور عليها في كل حتة
محمد: اهدى إيه يا طارق وانتو كنتو فين
طارق: برا والله سعادتك بس مشفنهاش
تعصب محمد وظل يخبط بيده على الحائط.

محمد: خلاص يا طارق خلى الرجالة ترجع، يارا متاهتش ولا راحت حتة، يارا اتخطفت
ملك ورامى: اييية اتخطفت!
محمد: ايوة بس اللى هيجننى هى خرجت من غير ما تعرف حد ليه وخرجت لييية اساسا
خرج طارق وجلس رامى مع محمد لبعض الوقت ثم رحل وكانت ملك تبكى
محمد بحزن: اطلعى نامى يا ملك وبكرا يحلها ربنا
ملك ببكاء: حاضر.

ظل محمد يفكر بحزن ووضع وجهه بين كفيه وهو حزين ولا يتخيل ان حدث ب يارا شئ ماذا سيفعل، هى زوجته وحبيبته وابنته وكل ما له، لم يكملا ثلاث ايام زواج وحدث ما حدث، ظل يفكر ويتحرك في ارجاء الفيلا وهو حزيييين
ارجع بقى ياعايش في قلبى وسايب مكان
ارجع ياعمرى اللى جاى واللى كان
ارجع تعالى حبيبى استحالة يفرق ما بينى و بينك زمان
صعبة الليالى في بعدك اوى
صعبان عليا فرائك اوى.

وعرفك دارى بى لايمكن حبيبى يكون قلبة فعلان عليا قوى
مين دة اللى بعدك ها يقدر يعيش
بعدك حبيبى الحياة متسويش
يانارى اللى قادت وكترت وزادت
في بعدك مانا بعد منك مليش
على عينى الحياة من غيرك
انا ليا حبايب غيرك انا مقدرش اعيش من غيرك
ولا ثانية يا عمرى
سايبنى لمين يا حبيبى يا جرح السنين يا حبيبى
طول مانتا بعيد يا حبيبى مش قادر اعيش عمرى
ارجع بقى تعالى نلم اللى راح وانكسر نداوى الجراح اللى سابت اثر.

ادينا اتقسمنا وكترت الامنا مفيش حد فينا اكيد انتصر
تعالى ياعمرى سايبنى لمين جرحنى زاللنى قتلنى الحنين
عشان خطرى ترجع فرائك بيوجع وأسيت في بعدك عليا السنين
ارجع يا سايبنى طول الليالى لجرحى لدمعى لشوقى لعينيك
ارجع مليش حد بعدك ياغالى ولو شفت حالى ها يصعب عليك
ارجع حرام تكوى قلبك وقليى بنار الفراء وبئدينا اللوئى
ارجع بقى ياعايش في قلبى وسايب مكان
ارجع ياعمرى اللى جاى واللى كان.

ارجع تعالى حبيبى استحالة يفرق ما بينى و بينك زمان
لسة الامانى بتندة عليك ورغم ان عينى بعيد عن عنيي
هواك لسة باقى ونفس اشتيائى لهمسة شفيفك ولمسة اديك
ياريتك تجينى ياريتك تعود يساكن في قلبى لابعد حدود
ارجع يا غايب يا اغلى الحبايب ورجع لقلبى الحياة والوجود
ارجع بقى ارجع بقى.

اصبح يوم جديد لكن بالنسبة لمحمد فهو كابوس جديد فلم ينام طوال الليل، كان يفكر كالمجنون، اصبح الصباح عليه وقرر الا يترك ملك وحدها في الفيلا حتى في وجود الحرس
محمد: انتى صاحية
ملك: منمتش من امبارح اصلا
محمد: ولا انا، طب بقولك، البسى
ملك: لية
محمد: هتيجى معايا
ملك: اجى فين!
محمد: هتيجى معايا الشغل، مش هسيبك هنا
ملك: اجى القسم، لا لا
محمد: متخافيش انتى معايا وبعدين مش هطمن عليكى غير وانتى معايا، يلا قومى.

ملك: حاضر
وصل رامى الى الفيلا
رامى: إيه يا محمد محدش كلمك
محمد: لا، انا هاخد ملك معايا
رامى: نعم
محمد: مش هسيبها لوحدها، مش هطمن عليها غير وهى معايا
رامى: طب سيبها وانا هوديها لبابا وماما تقعد معاهم لغاية اما تيجى
محمد: لا مش هينفع لان الناس دى هيوصلولها
رامى: ياعم متقلقش
محمد: لا لا هاخدها معايا
رامى: طب هم خطفو يارا لية، اشمعنا يعنى
محمد: ما هى واضحة يا رامى، علشان اروحلهم، ويقتلونى.

رامى: ومالك بتتكلم اكنه عادى يعنى
محمد: ياعم، منا شوفت الموت اكتر من مرة
رامى: لا لا علشان انت قطة وعندك 9 ارواح فحاطط في بطنك بطيخة صيفى
محمد: يابنى والله ما ليا نفس اضحك، ربنا يستر بقا.

طارق: تفتكر هننجح في المهمة اللى هنعملها دى
تامر: ان شاء الله
طارق: ان شاء الله نخلص منهم، مع ان اللى السبب في موت هايدى محمد قتله بس دول اللى مشغلينه ويعتبر تارنا بردو
تامر: بس نعرف مين اللى ماسك المنظمة دى، لان اما نعرف هو مين هنكون انجزنا كل حاجة بنسبة كبيرة
طارق: ان شاء لله
تامر: يلا اجهز علشان فاضل ساعتين على ميعاد الطيارة
طارق: حاضر.

محمد: اقعدى بقا هنا على الكنبة دى ومتعمليش صوت
ملك بحزن: حاضر، مفيش طيب واى فاى علشان الباقة بتاعتى خلصت
محمد: واى فاى في القسم!، خدى موبايلى اهو فيه باقة افتحى نت من عليه
ملك: ماشى
محمد: ها يا حسام، معندكش خطة
حسام: والله يا محمد الموضوع اتعقد اوى، وبعدين مدام يارا ازاى تخرج كدا
محمد: هو ده اللى مطير النوم من عينى
حسام: طب فيه هدف من خطفها!
محمد: كمان بالظبط ساعة اكيد هيكلمونى
حسام: اشمعنا ساعة.

محمد: هتكون الساعة 1 وده وقت العصابات بتحب تتصل فيه
حسام: يمكن، بس بردو هيتصلو لية!
محمد: هيطلبو اكرم مكان يارا
حسام: وبعدين!
محمد: طبعا هروح اوديلهم اكرم فيقتلونى انا ويارا
حسام: وانت فعلا هتعمل كدا
محمد: والله ما عارف، يتصلو بس الاول واشوف هيطلبو كدا فعلت ولا لا.

• كلمه دلوقتى وقولو اللى فهمتهولك
حاضر يا باشا
• الرقم بعد ما تكلمه ارميه
طبعا يا باشا
رن هاتف محمد
ملك: موبايلك بيرن يا محمد برقم غريب
محمد: هاتى هاتى
حسام: الساعة فعلا 1
محمد: ايوة
محمد ادهم معايا!
محمد: ايوة
لو عايز تشوف مراتك تانى، يبقى تعمل اللى هقولك عليه
محمد: اخلص، عايز إيه
عايزك تيجى في العنوان اللى هبعتهولك كمان ساعتين ومعاك اكرم واختك ملك
محمد بعصبية: ملك!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة