قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الحب الضائع الجزء الأول للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل العشرون

رواية الحب الضائع الجزء الأول للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل العشرون

رواية الحب الضائع الجزء الأول للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل العشرون

كريم: عملتى إيه فى الامتحان يا يارا
يارا: الحمدلله
ملك: يااااه مش مصدقة خلاص كلها اسبوع ونتخرج بقا
كريم: مش لو نجحتى
ملك: احيه، انت بتخوفنى لية ياعم كريم
ايمان: ربنا يستر يا جدعان متقلقوناش
كريم: يارا ممكن اكلمك لوحدنا
يارا: اشمعنا!
كريم: عايزك فى موضوع كدا
يارا: حاضر
جلس كريم ويارا فى الكافيتيريا الخاصة بالجامعة
كريم: هو انتى صحيح مخطوبة للرائد محمد ادهم
يارا: ايوة
كريم: من امتى
يارا: ميكملش اسبوع.

كريم: بتحبيه؟
يارا: إيه يا كريم انت بتحقق معايا ولا إيه
كريم: لا يا يارا مبحققش بدردش معاكى عادى
يارا: اوك، ايوة بحبه
كريم: وثقتى فيه بسرعة كدا ازاى!
يارا بحزن: هو اللى عوضنى عن موت سامح وماما وبابا، هو اللى وقف جمبى وساعدنى وكان سندى
كريم: اممممم، اوك
يارا: بتسأل لية!
كريم: مفيش اصلك صعبانة عليا اوى
يارا بأستغراب: انا صعبانة عليك؟
كريم: ايوة
يارا: من إيه؟

كريم: محمد مبيحبش حد، ظابط همه منصبه ووقاره بس حتى هايدى اللى كان هيتجوزها مكانش بيحبها، بيعرف اى واحدة وبعد فترة يرميها ومش بعيد يكون هو اللى قتل هايدى كمان علشان يخلص منها
يارا: انت بتقول إيه، انت شكلك اتهبلت
كريم: هتشوفى يا يارا، هيرميكى وهتجى تقولى انت عندك صح
يارا: وانت بتقولى كدا لية
كريم: علشان تهمينى والسبب الاهم انى بحبك
يارا بصدمة: بتحبنى!
كريم: ايوة
يارا: مش بقولك اتهبلت، عن اذنك، وقامت ورحلت.

يارا: يلا يا ملك علشان نروح
ملك: يلا بينا.

ذهب محمد الى القسم ليقابل حسام
حسام: حمدالله على سلامتك
محمد: الله يسلمك يا حسام
يدخل احمد
احمد: ساعدتك الرقم فتح والعنوان اهو
محمد بجدية: ومستنين إيه يلا يا حسام وهات قوة ويلا بينا
حسام: بس دراعك مش هينفع يا محمد علشان لو حصل اشتباك
محمد: القضية دى بتاعتى يا حسام ولازم اتابعها بنفسى
حسام: ماشى بس لو حصل اشتباك متخرجش
محمد: نبقى نشوف الموضوع ده هناك
حسام: طب هنجيب اذن النيابة والقوة.

محمد: مش هستنى اذن نيابة يلا بينا.

انطلق محمد وحسام ومعهم قوة كبيرة وخصوصا انهم عرفو ان هذا العنوان الذى يوجد فيه الرقم فى منطقة صحراوية وخالية ومن الممكن ان تكون المنطقة مؤمنة جيدا من قبل هؤلاء الاشخاص وكان محمد يفكر طوال الطريق هل سيجد شخص ام ااشخاص كثيرة وسيحدث اشتباك بينهم، هل من الممكن ان يكون كمين، لكن لا يمكن فلا يمكن ان يكون كمين لان الرقم كان مغلق ثم فتح ولكن ما كان يقلقه ايضا ان صاحب ذلك الرقم لم يكن مصريا بل اجنبيا وما الذى اتى به الى مصر وما علاقته بتلك القضية.

كل هذا كان يدور فى عقل محمد وهم فى طريقهم وعلى الناحية الاخرى كان شخصان يتحدثان
-- The plan is going well
= Yes my friend, that stupid policeman does not know he is an ambush for them
- hhhhhhhhhh
الترجمة
الخطة تسير جيدا
نعم صديقى فهذا الشرطى الغبى لا يعرف الكمين المصمم له
هههههههه.

وصل محمد ومعه حسام وقوة الشرطة الى المكان المحدد وكان المكان عبارة عن منزل فى الصحراء ولا يوجد مبانى حوله وكان المبنى قديم جدا فأمر محمد ان تتوجه مجموعة لتحاصر المنزل من الناحية الشمالية و مجموعة اخرى من الجهة المقابلة ومجموعة تتحرك معه للداخل فى المنزل.

ولكن فى اثناء تقدمه لاحظ ان المبنى مهلك ولا يمكن ان احد يعيش فيه ونظر الى الداخل من الخارج الى احد الشبابيك ووجد ان المنزل قديم من الداخل ويملأه التراب
محمد: كلو يرجع
حسام: فيه إيه يا محمد
محمد بصوت عالى: كله ينفذ الامر ويرجع ده كمين
رجعت القوات الى الخلف مسافة وبالفعل انفجر المنزل انفجار ضخم وانخفض كل الجنود ارضا حتى يتجنبو الانفجار
وتحول المنزل الى تراب بفعل الانفجار الضخم.

محمد بضحكة سخرية: كنا هنبقى تراب زى ده لو دخلنا، دول حاطين كمية متفجرات تدمر
حسام بعدم استيعاب: إيه ده، انت عرفت منين انه كمين
محمد: البيت قديم جدا و فاضى من جوا، مستحيل حد يعيش هنا وكمان حسيت ان ده كمين وانا جاى والمصيبة انى جيت واتأكدت بعينى
حسام: كنا زمانا ميتين كلنا دلوقتى
محمد: يلا بينا.

شريف: إيه اللى حصل فى العملية ده
محمد: كمين يا فندم ولولا انى ظابط عمليات خاصة مكنتش عرفت ان ده كمين
شريف: انت انقذت ظباط زمايلك كتير، بحترم ذكاءك بس بردو كان لازم تبلغنى قبل ما تتحرك ل عملية زى دى
محمد: اسف يا فندم بس انا قولت التحرك اسرع
شريف: لازم ناخد بالنا الفترة دى، الناس دى مش سهلة وواثقين اننا هنعرف نفك الشفرات والا مكنوش عملو الكمين ده
محمد: فعلا، اما نشوف بقية الشفرات، ربنا يستر يا فندم.

شريف: تقدر تتفضل ولتانى مرة متتصرفش من دماغك
محمد: تمام يا فندم.

يارا: شوفتى كريم قالى إيه
ملك: إيه
قصت يارا على ملك كل ما قاله كريم
ملك: بصى كل اللى قاله هبل فى هبل علشان انا عارفة اخويا اكتر ما اعرف نفسى بس اللى يجنن فعلا انه بيحبك
يارا: محمد لو عرف انه قالى كدا مش بعيد ممكن يقتله
ملك: لا بلاش، انتى عارفة محمد عصبى
يارا: متقلقيش طبعا مش هقوله
ملك: خلى بالك انا جعانة جدا ومش قادرة اعمل الاكل النهاردة وانتى عارفة مشينا الشغالة علشان نبقى لوحدنا.

يارا: طب إيه رأيك هعمل الاكل انا يا ستى بس هتساعدينى
ملك: من عنيا
يارا: طب يلا.

- This policeman is not stupid as we thought, he is smart and understands what
we think
Yes, but what will we do=
- If the officer solved the following code would be a major problem
=The best solution is to kill him!
الترجمة:
- هذا الشرطي ليس غبيا كما كنا نظن، انه ذكي ويفهم ما
نحن نعتقد
نعم، ولكن ماذا سنفعل =
- إذا كان ضابط حل التعليمات البرمجية التالية ستكون مشكلة كبيرة
= الحل الأفضل هو قتله!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة